Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Liittynyt 16v sitten
32
aloitusta ·
7984
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eli huomaa myös lisäsana " even " = Jopa, Vieläkin, Peräti, Vieläpä.... vaikka on siis kuollut !
Eli " Elää vieläkin vaikka on kuollut " !!!!
"will live even " = Elää Jopa, Vieläkin, Peräti, Vieläpä !
https://translate.google.fi/#en/fi/even
17.10.2014 12:19
Ja kun jatkona on vielä vakuutus "Et ikinä kuole " !!!!!
Joh 11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
17.10.2014 12:10
Eli siis... jos sinulle sanotaan että " sinä tulet elämään vaikka olet kuollut " niin kyllähän sekin tarkoittaa että kuolleenakin siis ELÄT ! SINUN SIELUSI ELÄÄ !
https://translate.google.fi/#en/fi/who believes in Me will live even if he dies
17.10.2014 12:07
Mutta kaikesta huolimatta, jos uskomme Raamattua ja Jeesusta, niin meidän täytyy myös olla USKOLLINEN RAAMATUN ALKUKIELELLE, joka 1 Sam 28 luvussa käyttää selkeästi ihmisen henkilökohtaista persoonallista nimeä " Samuel " !
Ja myös kuunnella Jeesusta, joka käyttää myös persoonallisia henkilökohtaisia nimiä Luuk 16:19-31 " Isä Aabraham ja Lasarus " kuvaillessaan Tuonelaa ihmisjärjelle !
HUOM: Raamattu ei valehtele ! Eikä Jeesus "sano väärää todistusta lähimmäisestään " ! :O
Kaikki muu "kääntely ja vääntely" halventaa RAAMATUN sanomaa ja on pelkkää "ihmisteologiaa" !
17.10.2014 11:48
Niin... tämä sinun vastauksesi "totuuden sana" on juuri sitä Ellen G Whiten oppia kun hän näkyineen halusi irtaantua siitä että häntä ei leimattaisi "spiritualistiseksi" harhojen näkijäksi !
Siihen samaan aikaan nimittäin "spiritualismi" oli suosittua ja nosti päätään Amerikassa http://fi.wikipedia.org/wiki/Spiritismi
Ja jotta häneen ja hänen näkyihinsä kohdistunutta kritiikkiä olisi pystytty kontrolloimaan, niin hänen oli otettava jyrkkä kanta tähän "spiritualismiin", että häntä ei leimattaisi ja jotenkin yhdistettäisi heihin kuuluviksi "hurmahengiksi" !
Juuri tämän tähden tämä asia on niin tärkeä Adventismissa ja myöskin Jehovan todistajissa, jotka ovat lähtöisin samaan aikaan 1800-luvun Amerikan teologisissa lahkoissa !
Ja näillä aisoilla myös pelotellaan ja luodaan hysteriaa näissä seurakunnissa !
17.10.2014 11:31
Lisäänpä vielä tähän jatkoksi edelliseen viestiini:
Lainaus Wikipedia:
-"Vuonna 1973 Nikolainen valittiin johtamaan raamatunkäännöskomiteaa, joka pyrki Raamatun modernimpaan suomennokseen. Tähän tehtävään hän paneutui tarmokkaasti varsinkin jäätyään eläkkeelle. Komitean työ jatkui vuoteen 1990 ja Uusi kirkkoraamattu hyväksyttiin 1992."
-" Jotkin Nikolaisen näkemykset varsinkin Raamatun ihmiskuvasta herättivät aikanaan Suomessa teologisia kiistoja. Hänen kirjallisen tuotantonsa merkittävimmät osat ovat suomalaiseen kommentaarisarjaan laaditut Uuden testamentin kirjojen selitykset sekä hänen pääteoksenaan pitämänsä Uuden testamentin tulkinta ja tutkimus (1971)."
17.10.2014 11:15
Alex kirjoittaa: " mutta jo ensimmäisessä osassa liukui opetus väärään napinläpeen -"
1) " Elämän henki " = `nishmat chajjim`, joka johtuu sanasta `neshama`, jonka ensimmäiset merkitykset ovat
`nefesh`= sielu ja `Ruuach ha-chajjim`= èlämän henki`
2)" elävä sielu" = `nefesh chajjaa`, jonka samaa käsitettä ovat sanat `neshamaa`= "sielu" ja `Ruuach chajjim`= Elämän henki.
ELI tässä alkukieli käyttää kahta sanontaa, jotka tarkoittavat samaa asiaa, raamatussa näin on usein. Juutalaisuudessa tunnustettu
Even Shoshanin ( http://en.wikipedia.org/wiki/Avraham_Even-Shoshan ) laaja hebreaa-hebreaksi sanakirja sanoo, että käsitystä `neshamaa`eli sielu ei saisi johtaa käsitteestä `neshima`, joka
tarkoittaa henkäys !!!
Sanakirja kertoo myös: " Oppineittemme käsitysten ja uskomme mukaan tällä tarkoitetaan iäisesti pysyvää hengellistä olemustamme, joka asustaa ihmisen elämän ajan hänen ruumiissaan, mutta jättää hänet ja siirtyy iankaikkiseen elämään totuuden valtakunnassa."...
Ja näin siis myös Jeesuksen aikaan juutalaisessa perinteessä uskottiin...Niin siis, että sielu jatkaa elämäänsä kuoleman jälkeen...
Ja tähän käsityskantaan myös Jeesus yhtyy Luuk 16:19-31
17.10.2014 08:16
Lainaus Wikipedia: " Jotkin Nikolaisen näkemykset varsinkin Raamatun ihmiskuvasta herättivät aikanaan Suomessa teologisia kiistoja. Hänen kirjallisen tuotantonsa merkittävimmät osat ovat suomalaiseen kommentaarisarjaan laaditut Uuden testamentin kirjojen selitykset sekä hänen pääteoksenaan pitämänsä Uuden testamentin tulkinta ja tutkimus (1971)."
17.10.2014 07:50
Myös pienenä huomiona tähän topiikkiin:
On myös luterilaisia "liberaaliteologeja", jotka opettavat että ihmisellä ei ole elävää Sielua mikä eroaa ruumiista kun hän fyysisesti kuolee !
Ehkä eniten luterilaisessa kirkossa suomessa siihen on vaikuttanut Helsingin Piispa Aimo T Nikolainen ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Aimo_T._Nikolainen ) , joka toimi Yliopiston teologisessa tiedekunnassa dekaanina ja oli myös vaikuttamassa 1992 vuoden raamatun käännöskomiteassa, jossa Sielu sana kärsi inflaation... Edellisessä 1938 käännöksessä Sielu esiintyi 332x mutta tässä uudemmassa 1992 käännöksessä vain 65 jakeessa !
Aikamme luterilaisia "liberaaleja" joilla on ollut vaikutusvaltaa luterilaisen kirkon opetuksessa ovat mm. Piispa Sormunen, Piispa Gulin, Prof Alanen, Tri Nikolainen, Prof Brunner; Prof Althaus, Prof Heim, Pastori Ralf Luther, Prof Stange, Prof Olshausen, Tri C.J.Nitzh, ja sitten vielä tätä edesauttamassa on ollut myös itse Martti Luther, jolle asia oli vähän epäselvä...
Lainaus ( Genesis-luennot, 1535-45)
" Herää kysymys, minne sielu joutuu kuoleman jälkeen. Sitä minä en tiedä ! Ruumiin näemme pääsevän lepoon. Uskovien sielu pääsee Jumalan käteen. Siinä se nukkuu kaikkein parhaimmalla tavalla. Tätä ei tarvitse puolustaa, vaan sanoa ainoastaan, ettei sitä voi todistaa. Raamattu puhuu nukkumisesta ruumiin ja sielun kanssa. Nukkuvatko ne sitten, että vanhurskaalla on ihana, Jumalattomilla kauhistuttava uni, sitä en tiedä. Minulle riittää Jesajan sana: "Vanhurskaat vaeltavat rauhassa."
17.10.2014 07:38
Lainaus Alex: "Minä kävin kerran aikanani läpi Ev. luterilaisen kirkon "Raamattukurssia" - siinä mennään läpi koko Raamattu .. mutta jo ensimmäisessä osassa liukui opetus väärään napinläpeen - kun pappi yksikantaan totesi ??!! että "me luterilaiset ajattelemme kuoleman sellaiseksi että siinä sielu eroaa ruumiista" ?? .."
Ehkä eniten luterilaisessa kirkossa suomessa siihen on vaikuttanut Helsingin Piispa Aimo T Nikolainen ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Aimo_T._Nikolainen ) , joka toimi Yliopiston teologisessa tiedekunnassa dekaanina ja oli myös vaikuttamassa 1992 vuoden raamatun käännöskomiteassa, jossa Sielu sana kärsi inflaation... Edellisessä 1938 käännöksessä Sielu esiintyi 332x mutta tässä uudemmassa 1992 käännöksessä vain 65 jakeessa !
Aikamme luterilaisia "liberaaleja" joilla on ollut vaikutusvaltaa luterilaisen kirkon opetuksessa obvat mm. Piispa Sormunen, Piispa Gulin, Prof Alanen, Tri Nikolainen, Prof Brunner; Prof Althaus, Prof Heim, Pastori Ralf Luther, Prof Stange, Prof Olshausen, Tri C.J.Nitzh, ja sitten vielä tätä edesauttamassa on ollut myös itse Martti Luther, jolle asia oli vähän epäselvä...
Lainaus ( Genesis-luennot, 1535-45)
" Herää kysymys, minne sielu joutuu kuoleman jälkeen. Sitä minä en tiedä ! Ruumiin näemme pääsevän lepoon. Uskovien sielu pääsee Jumalan käteen. Siinä se nukkuu kaikkein parhaimmalla tavalla. Tätä ei tarvitse puolustaa, vaan sanoa ainoastaan, ettei sitä voi todistaa. Raamattu puhuu nukkumisesta ruumiin ja sielun kanssa. Nukkuvatko ne sitten, että vanhurskaalla on ihana, Jumalattomilla kauhistuttava uni, sitä en tiedä. Minulle riittää Jesajan sana: "Vanhurskaat vaeltavat rauhassa."
17.10.2014 07:34
Kaiken lisäksi vastausten määriä on manipuloitu alaspäin, että muilta sivuilta tulevat eivät tulisi lukemaan tätä viestiketjua ! Tällä kaiketi yritetään varjella jotain ! :O
Se näkyy viikon keskusteluimmat listalla !
17.10.2014 07:05
he who believes in Me will live even if he dies, = joka uskoo minuun, se elää, vaikka hän kuolee,
http://biblehub.com/lexicon/john/11-25.htm
16.10.2014 22:49
Tämä edellinen on kyllä suoraa raamatun tekstiä ei mitään vääntelyä ! Huhuu Herätys !
16.10.2014 22:43
Siis asiahan on niin että vastaavan tyylinen Juutalainen legenda (Talmudista, Hagiga II, 77d) kertoo näkyjen muodossa, miten koko kaupungin hautaan saattama tullivirkamies tuonelassa kurotti kieltänsä joen vettä kohti, muttei ylettynyt, kun sen sijaan unohdettuna haudattu kulki vesilähteiden kostuttamassa ihanassa puutarhassa.
16.10.2014 22:38
Lueppa tämä jatko myös...
Joh 11:23 Jeesus sanoi hänelle: "Sinun veljesi on nouseva ylös".
11:24 Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".
11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
16.10.2014 21:57
Voi Voi sinua...
Turha sinulle on kuvailla miltä kukka tuoksuu jos et ole sitä koskaan kokenut....
...Toivotaan että Pyhä Henki avaa sinullekin joskus Raamattua niin, että ymmärrät Raamatun sanaa niin kuin Jeesuskin sen meille kertoo !
16.10.2014 16:49
Joh 8:31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Gal 5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
5:5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
16.10.2014 16:07
Aivan:
Joh 6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
6:48 Minä olen elämän leipä.
6:49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
6:50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti.
16.10.2014 15:50
Eli IHMISEN MINUUS säilyy ja jatkaa matkaansa vaikka ihmisen RUUMIS maatuu ja häviää ja lopulta katoaa kokonaan !
16.10.2014 15:30
Eli vielä rautalangasta... Siis mikä on " RUUMIISTA IRTI " ?
Vastaus: SIELU !
Ja kuka siis näkee Jumalan ?
Vastaus: SIELU !
Ja TÄMÄ ON RAAMATUN TOTUUS !
16.10.2014 15:25
283 / 400