Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Liittynyt 16v sitten
32
aloitusta ·
7984
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Noh lainataanpa sitten vähän Jobia:
Job 19:25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
19:26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
19:27 Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä hänet
Eli toistetaan vielä:
" sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen RUUMIISTANI IRTI, saan minä NÄHDÄ Jumalan." !!!!!!!!!!!!!!!!!!
" Lir`oot" = Nähdä !
16.10.2014 15:17
Kun Jeesus ruumiillisesti kuoli hän meni (Pe) Tuonelaan ja nousi sitten kolmantena päivänä (Su) kuolleista ja palasi ruumiiseensa ja sen "jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta" (Ap 1:3)" hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös" (Ap 1:2)
Ja
" Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään." (Ap 1:9)
16.10.2014 14:30
Näin sanoo raamattu sen alkukielellä 1 Sam 28 luvussa eli mainitsee Profeetta Samuelin hänen omalla persoonallisella nimellään
Samuel = hebr = she·mu·'el, = שְׁמוּאֵ֔ל
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12157043
ja
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12224120
16.10.2014 14:02
Ja sinä et kykene Raamatulla perustelemaan yhtään mitään ! :O
16.10.2014 13:51
Lainaus Touuden Sana: "Sana "tuonela" tulee kreikan sanasta "haades" ja tarkoittaa yksinkertaiseti hautaa.
16.10.2014 13:42
LAINAUS: Risto Santala / Suudelma hunnun läpi s. 77
" Hebrean "sheol" käsite esiintyy VT:ssa yli 60 kertaa ja "shachat" ainakin 20 kertaa.
" Sheol" tulkitaan "kuolleitten valtakunnaksi" eli "tuonelaksi"
" Shachat " merkitsee lähinnä "hävitystä ja kuolemaa" ja vasta toissijaisesti "tuonelaa"
JEESUS JA RABBIT kutsuivat tuonelan hyvää osastoa "paratiisiksi" ja "Aabrahamin helmaksi", kuten Luukas 16:22-23 ja 23:43 esittävät.
Ihmisen teot vaivaavat häntä jo tuossa välitilassa. Siellä siis ihmisen minätietoisuus
ja minuus säilyvät.
Vanha testamentti opettaa, ei saanut "kysyä vainaja- tai tietäjähengiltä tai kääntyä
vainajien puoleen.
Kuningas Saul sai rangaistuksen spiritismin harjoittamisesta, kun hän heikossa
itsetunnossaan otti yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin Een-Dorin
meedion kautta 1Sam 28:7.
Tämäkin edellyttää, että ihmisen "sielu" tai minuus on hänen kuolemansa
jälkeen eräänlaisessa välitilassa. Häntä ei saa häiritä. "
16.10.2014 13:35
Sinä taidat olla aikamoinen "Sielun Vihollinen" ! :O
16.10.2014 13:33
"man's gotta do what man's gotta do"...
16.10.2014 13:03
Se, että Isä Jumala ei voi kuolla ja hänellä on "kuolemattomuus" ja hän on näkymätön, katoamaton (1 Tim. 1:17) ja asuu kirkkaudessa ei merkitse mitään siinä asiassa että ihminen koostuu kahdesta, Ruumiista ja Sielusta, joka minun edellä osoittamien raamatun selvien todistustenkin valossa jatkaa matkaa kuollessaan ja menee ns. Kuolleiden Valtakuntaan eli Tuonelaan aivan niin kuin Jeesus asian
Luuk 16:19-31 jakeissa sen meille selvästi kertoo !
Vrt vielä 1 Sam 28 luku, Luuk 23:43, 1 Piet 3:18-20, 4:6
Ihmeellistä kun Jumala ei ole Henkensä kautta avannut sanaa niin tällainen ihmisteologia ja sokeus saa vallan ja yrittää eksyttää monia !
16.10.2014 12:08
Tämä on ns. "Perushim" ! Nämä ovat ne, jotka erottautuvat ja julistavat, että "meillä on täydellinen oppi ja opetus" !
He kalastelevat jäseniä muista seurakunnista ja he yrittävät eksyttää rehellisiä Jumalan lapsia pois heidän varmalta pohjaltaan !
He muka tunnustavat muut seurakunnat mutta opeissaan kuitenkin kiistävät ne !
Lainaus:
"Jäännöksen tuntomerkit. Lopun aikana elävästä jäännöksestä ei voi helposti erehtyä. Johannes kuvailee tätä ryhmää selvin tuntomerkein. Nämä jäljelle jääneet ilmaantuvat 1260-vuotisen vainonajan jälkeen, ja he ovat "niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle" (Ilm. 12:17).
Heidän velvollisuutensa on julistaa juuri ennen Kristuksen takaisintuloa Jumalan viimeistä varoitusta koko maailmalle, Ilmestyskirjan 14. luvussa esitettyjä kolmen enkelin sanomia (Ilm. 14:6-12). Näissä sanomissa itsessäänkin on kuvaus jäännökseen kuuluvista - he ovat niitä, "jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen" (Ilm. 14:12)."
http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa-jaannos
16.10.2014 11:07
VAROITUS !
Jos kukaan tai mikään kirkkokunta tai lahko tai seurakunta sanoo, että meillä on "täydellinen oppi " niin kavahtakaa sitä sillä se on varmaa eksytystä !
Hebr "perushim" = Eristyneet, Erottautuneet = Fariseukset
16.10.2014 10:43
Ai sinä kuuntelet Aamulypsyä Suomi-Popilta vai ?
16.10.2014 10:34
Mikä muuten on täydellisempi harha kuin laittaa otsikoksi
" Täydellinen opetus Raamatusta "
ja alle adventismin 28 opinkohtaa....
HohHoijjaa....
16.10.2014 10:32
Room 14:16 Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi;
14:17 sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
16.10.2014 09:29
Tämä sinun 1 Tim 6:15,16 on vain sinulta ja adventisteilta väärin ymmärretty raamatun kohta !
VRT Joh 10:17 "Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
10:18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. MINULLA ON VALTA antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."
Jeesuksella on kuolemattomuus ja "Kuoleman ja Tuonelan avaimet" !!!!!
16.10.2014 09:24
Olet Alex vertauksessasi tiellä olemisessa on kyllä jotain järkeä...
Nimittäin Herra näkee valmiin työnsä mutta me emme sitä vielä näe ja ainoa mitä me voimme tehdä on, että joka päivä antaudumme Jumalan työpöydälle ja annamme Jumalan tehdä se työ !
vRT. Joh 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on JUMALAN TEKO, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
2 Kor 3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki."
4:1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
4:2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä."
16.10.2014 08:42
Mutta kaikesta huolimatta olen minä nuoruudessani ehtinyt sohlata muutakin kuin juopotella sillä minulla on kahdesta Suomen Urheiluliiton alaisesta lajista
2 Suomenmestaruutta ja joka värinen SM-mitali molemmista lajeista eli Jalkapallosta ja Biljardista...
Ja myös Seniorien yli 40v. Suomenmestari 9-pallossa 2006
Ps. Vichyvesi on hyvä kilpailujuoma :)))
16.10.2014 08:26
Muistan hyvin kun eräs sairaanhoitaja aikoinaan sanoi minulle osastolla kun olin tiputuksessa, että " sinulla on viisaampi maha kuin pää "... :D
16.10.2014 08:18
Lainaus: "Siksipä olet riskitekijä itsellesi."
Hah salli minun nauraa... Kun on maannut pari kertaa letkuissa kuoleman kielissä haimatulehduksen takia kun on juonut liikaa ja selvinnyt siitä kaikesta niin ei siinä kovin tarkasti mieti enää missä ruokalajissa on mitäkin "syntiä" ja muutenkin "kaiken minkä Jumala on luonut on hyvää kun se kiitoksella otetaan vastaan."
Vielä 27vuotiaana luulin että en näe 30 ikävuotta mutta nyt olenkin jo 53 vuotias ja suht nuorekas ja hyväkuntoinen vaikka en kasvisyöjä pelkästään olekaan !
Ilman Jeesusta en olisi täällä teidän "ilonanne", Kiitos siitä Herralle ! :)))
16.10.2014 08:13
"kuolevan oikeus" ja "Alex" on niin pihalla... :O
16.10.2014 07:33
284 / 400