kopittelija007

kopittelija007 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Liittynyt 16v sitten
32 aloitusta · 7984 kommenttia
" Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa".( Matt 8.22) ja
" Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien. Hänelle kaikki ovat eläviä." !!!!
( Luuk 20:38)
Jarinhotelli: "Kysymys Aabrahamin helmasta on vanha juutalainen kertomus. Jeesus käytti tätä kertomusta vertauksessaan hyvästä ja pahasta. Kansa ymmärsi vertauksin. Akatemia oli ollut jo 500 vuotta ja sen ajan akateeminenkin tapa oli vertauksin opettaminen. Jeesus oli mestariopettaja. Sokrates opetti myös vertauksin. Sokrates johdatteli dialogeissa vertauksin vastapuolta antamaan itse vastauksen. Sokraten oppilaita olivat Platon ja Aristotele.
Todellista Aabrahamin helmaa ei ole olemassa kuitenkaan missään."

Ja tämäkin on aivan höpölöpöä ja adventistista mantraa sotkea jotain hellenistisiä käsityksiä Juutalaisuuteen ja Kristinuskoon joissa on aina uskottu elävään sieluun ja sitten puhumalla jostain vertauskuvakoulukunnasta... :O

Matt 13:10 Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle: "Minkätähden sinä puhut heille vertauksilla?"
13:11 Hän vastasi ja sanoi: "Sentähden, että teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu.
13:12 Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
13:13 Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä.
13:14 Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
13:15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
13:16 Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat.
13:17 Sillä totisesti minä sanon teille: monet profeetat ja vanhurskaat ovat halunneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet"

13:34 Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään; (siis siellä järven rannalla)
13:35 että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetan kautta, joka sanoo: "Minä avaan suuni vertauksiin, minä tuon ilmi sen, mikä on ollut salassa maailman perustamisesta asti".