Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Liittynyt 16v sitten
32
aloitusta ·
7984
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jarinhotelli: "Siis usein vaikeita teologioita joiden valkenemiseen pitää olla hyvää Raamatun tuntemusta ja pohjatietoa asialle että kirkastuisi."
08.10.2014 10:47
Matt13:14 Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
13:15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
08.10.2014 10:02
" Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa".( Matt 8.22) ja
" Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien. Hänelle kaikki ovat eläviä." !!!!
( Luuk 20:38)
08.10.2014 10:00
Luuk 15:24
" Tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."
08.10.2014 09:56
Pyh on tyypillinen "aivopesty" yhden ajatuksen putkiaivo...
Eli näin Saarnaaja 9:5
" Elävät ( uudestisyntyneet uskovat ) tietävät sen, että heidän on kuoltava (siis sielun on erottava ruumiista),
mutta kuolleet ( hengellisesti kuolleet) ei tiedä mitään. Heillä (hengellisesti kuolleilla) ei ole enää
palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu."
08.10.2014 09:53
Ja Huom ! Tämä kertomus Tuonelasta (Luuk 16:19-31) on ainoa Jeesuksen kertomus tai vertaus, jossa hän mainitsee ihmisiä omalla PERSOONALLISELLA nimellään eli Lasaruksen ja Isä Aabrahamin !
08.10.2014 09:44
Edelleenkään Jari et vastannut kysymykseeni ?
08.10.2014 08:58
Jarinhotelli: "Kysymys Aabrahamin helmasta on vanha juutalainen kertomus. Jeesus käytti tätä kertomusta vertauksessaan hyvästä ja pahasta. Kansa ymmärsi vertauksin. Akatemia oli ollut jo 500 vuotta ja sen ajan akateeminenkin tapa oli vertauksin opettaminen. Jeesus oli mestariopettaja. Sokrates opetti myös vertauksin. Sokrates johdatteli dialogeissa vertauksin vastapuolta antamaan itse vastauksen. Sokraten oppilaita olivat Platon ja Aristotele.
Todellista Aabrahamin helmaa ei ole olemassa kuitenkaan missään."
Ja tämäkin on aivan höpölöpöä ja adventistista mantraa sotkea jotain hellenistisiä käsityksiä Juutalaisuuteen ja Kristinuskoon joissa on aina uskottu elävään sieluun ja sitten puhumalla jostain vertauskuvakoulukunnasta... :O
Matt 13:10 Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle: "Minkätähden sinä puhut heille vertauksilla?"
13:11 Hän vastasi ja sanoi: "Sentähden, että teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu.
13:12 Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
13:13 Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä.
13:14 Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
13:15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
13:16 Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat.
13:17 Sillä totisesti minä sanon teille: monet profeetat ja vanhurskaat ovat halunneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet"
13:34 Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään; (siis siellä järven rannalla)
13:35 että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetan kautta, joka sanoo: "Minä avaan suuni vertauksiin, minä tuon ilmi sen, mikä on ollut salassa maailman perustamisesta asti".
08.10.2014 08:57
Matt 10:28 "Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat RUUMIIN,
mutta eivät voi tappaa SIELUA "
Jes 55:3 " Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän SIELUNNE saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot."
http://biblehub.com/text/isaiah/55-3.htm
"and your soul shall live;"
nap̄·šə·ḵem = נַפְשְׁכֶ֑ם
= Sielu
http://biblehub.com/hebrew/nafshechem_5315.htm
08.10.2014 08:18
Kun raamattu jossain kohtaa puhuu kuolemasta "unena"
niin emme me unessakaan ole missään tiedottomassa tilassa !
Ja koska Jeesus sanoi, että "jos ette ymmärrä kun minä puhun teille maallisista niin kuinka te voitte ymmärtää kun minä puhun teille taivaallisista".
Eli ei meillä ole täydellistä kuvaa siitä mitä on tuonpuoleisessa ja
sille ei välttämättä ole tällä puolella sanoja sitä varten...
ja tämä tietynlainen "unenomaisuus" on tavallaan vertauskuva siitä maailmasta missä ihminen tuonpuoleisessa maailmassa on, koska onhan se Tuonela eräänlainen sielujen hengellinen valtakunta " kuolleitten valtakunta"= " Sheol"
mitä kuvataan UT:ssa myös "Aabrahamin helmaksi", "paratiisiksi", "kolmanneksi taivaaksi" eli nämäkin ovat tavallaan
vertauskuvia siitä maailmasta mihin ihminen menee kun ruumis kuolee ja
sielu siirtyy tuonpuoleiseen.
Sen vain me tiedämme, että tietoisuutemme ei lopu kuollessa ja
persoonallisuutemme säilyy... ja sen, että jo tuonelassa olemme
lähellä Jumalallista maailmaa mutta emme kuitenkaan aivan perillä vielä... siellä uudessa "Taivaallisessa Jerusalemissa"..." Karitsan häissä" :)
08.10.2014 08:04
Jeesuksenkin ruumis vietiin hautaan mutta Jeesus itse meni tuonelaan oli tuonelassa ihan tajuissaan ja "saarnasi siellä myös hengille" ja tämän osoittaa meille raamattu:
(1 Piet 3:18,19/4:6) " Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi.
Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille...
Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin Jumala elää."
JA SITTEN JEESUS PALASI ITSE RUUMIISEENSA 3 PVÄ KULUTTUA JA NOUSI YLÖS KUOLLEISTA !
08.10.2014 08:00
Tuonelassa voimme nähdä toisemme ja tuonela on tietoinen tila, jossa ihmisen minuus säilyy !
Lue tuosta kirjoitukseni mitä raamatussa kerrotaan asiasta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369
08.10.2014 07:56
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jukka_Norvanto
07.10.2014 22:47
Tämä Jukka Norvannon puhe radio Deilläkin kuuluvasta sarjasta "Raamattu kannesta kanteen" kannattaa kuunnella:
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/luukkaan-evankeliumi/349?fb_action_ids=10203203818926027&fb_action_types=og.likes&fb_source=feed_opengraph&action_object_map={"10203203818926027":111575672334396}&action_type_map={"10203203818926027":"og.likes"}&action_ref_map=[]
07.10.2014 22:39
Sinä se vaan jaksat sotkea selvää asiaa omalla mantrallasi millä sinut on aivopesty adventistien toimesta etkä vastaa kysymykseeni ...
Keskustelijana (*J*)
07.10.2014 22:17
Ja edelleen et vastannut kysymykseen että sanoiko Jeesus
väärän todistuksen vai ei ?
Ps. Ja asiakokonaisuuksia löydät tuolta !
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369
07.10.2014 22:06
Ole siis tarkkana Jari äläkä sekoile...
Jos Jeesus on sanonut väärän todistuksen Isä Aabrahamista niin silloin Jeesus on
8 käskyn rikkoja ja ei siis ole täyttänyt lakia ja siis meillä ei siis ole ollenkaan Vapahtajaa !
Luuk 16:19-31 luvut jos ei ole totta, niin silloin Jeesus on valehtelija, koska käyttää siinä persoonallisia nimiä, jotka ovat olleet olemassa !
07.10.2014 22:01
Lainaus Jarinhotelli: "Taru Lasaruksesta ja rikkaasta miehestä on vanha taru jonka kansa tunsi ja tiesi."
Siis asiahan on niin että vastaavan tyylinen Juutalainen legenda (Talmudista, Hagiga II, 77d) kertoo näkyjen muodossa, miten koko kaupungin hautaan saattama tullivirkamies tuonelassa kurotti kieltänsä joen vettä kohti, muttei ylettynyt, kun sen sijaan unohdettuna haudattu kulki vesilähteiden kostuttamassa ihanassa puutarhassa.
07.10.2014 21:27
8 Käsky: " ÄLÄ SANO VÄÄRÄÄ TODISTUSTA LÄHIMMÄISESTÄSI "
Jari ? Sanoiko siis Jeesus sitten väärän todistuksen (Luuk 16:19-31) kun mainitsee kertomuksessa Isä Aabrahamin nimeltä ?
Ja Huom !. Luuk 16:19-31 ei ole vertaus koska alkaa sanoilla " Oli rikas mies " !
Eli siinä puhutaan miehestä joka oli ollut olemassa oikeasti !
07.10.2014 21:06
Ps. Ja kyllä minä hengettömän saarnan haistan jo kymmenen kilometrin päähän ja niistä ei tule kuin paha mieli...
07.10.2014 07:32
290 / 400