Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

32

Kommenttia

7983

1. Luukas 23:43 Mihin sijoitat kaksoispisteen loogisesti...
    .
    Raamatussa Jeesus sanoo n. 53x tämän Hänelle tutun hebrealaisen sanonnan "Totisesti, Totisesti minä sanon sinulle " eli "amén amén," ="totisesti","varmasti"...

Mutta yhdessäkään näistä muista sanonnoista ei ole tätä lisäsanaa "tänään" ! Paitsi Mark 14:30 jossa Jeesus sanoo Pietarille että "tänään, tänä yönä" !

Ja mitä silloin tapahtui... Taisi tapahtua aivan kuin Jeesus sanoi eli että Pietari kolmasti kielsi Jeesuksen !

Vrt Mark. 14:30

Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänään, tänä yönä, ennenkuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti minut kiellät."

Ja tässä tapauksessa tietysti pilkut ovat Adventistien ja Jehovienkin mielestä kyllä paikallaan ja ei tarvitse vääristää Raamatun sanomaa...

(vrt Jehovien raamattu: "+ 30 Tähän Jeesus sanoi hänelle: ”Totisesti minä sanon sinulle: tänään, tänä yönä, ennen kuin kukko kiekuu kahdesti, juuri sinä kiellät minut kolmesti.”+)

Muut raamatun "loogiset" kohdat löytyvät...

ELI... Mikä on Raamatullisesti kaikki kohdat mukaan lukien "loogista" ?

Vrt. Johannes

3:3 -"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:

3:5 "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:

3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:

8:51 Totisesti, totisesti minä sanon teille:

8:58 Totisesti, totisesti minä sanon teille:

5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille:

10:1 Totisesti, totisesti minä sanon teille:

10:7 Totisesti, totisesti minä sanon teille:

12:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille:

13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille:

13:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille:

14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille:

16:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille:

Matteus

5:18 Sillä totisesti minä sanon teille:

5:22 Mutta minä sanon teille:

5:26 Totisesti minä sanon sinulle:

5:32 Mutta minä sanon teille:

5:34 Mutta minä sanon teille:

5:39 Mutta minä sanon teille:

5:44 Mutta minä sanon teille:

8:10 "Totisesti minä sanon teille:

13:17 Sillä totisesti minä sanon teille:

17:12 Mutta minä sanon teille,

18:3 "Totisesti minä sanon teille:

18:18 Totisesti minä sanon teille:

18:19 Vielä minä sanon teille:

19:23 "Totisesti minä sanon teille:

23:36 Totisesti minä sanon teille:

23:39 Sillä minä sanon teille:

24:34 Totisesti minä sanon teille:

25:40 'Totisesti minä sanon teille:

25:45'Totisesti minä sanon teille:

26:13 Totisesti minä sanon teille:

26:29 Ja minä sanon teille:

Markus

3:28 Totisesti minä sanon teille:

8:12 Totisesti minä sanon teille:

10:15 Totisesti minä sanon teille:

10:29 "Totisesti minä sanon teille:

14:25 Totisesti minä sanon teille:

Luukas

4:24 "Totisesti minä sanon teille:

7:26 Totisesti, minä sanon teille:

14:30 Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänään, tänä yönä

18:17 Totisesti minä sanon teille:

10:24 Sillä minä sanon teille:

11:8 minä sanon teille:

11:9 Niinpä minäkin sanon teille:

12:44 Totisesti minä sanon teille:

12:59 Minä sanon sinulle:

19:26 'Minä sanon teille:

21:32 Totisesti minä sanon teille:

23:43 "Totisesti minä sanon sinulle: Tänään (vai ...tänään: )

Vrt vielä Jehovien "epälooginen" Raamattu:

”+ 43 Ja hän sanoi hänelle: ”Totisesti minä sanon sinulle tänään*: sinä tulet olemaan minun kanssani+ paratiisissa.”*+

http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/nwt/kirjat/luukas/23/
  2. Tästä linkistä löydät vastauksia viimeiseen kysymykseesi yms.
    http://keskustelu.suomi24.fi/t/14158738/mita-tarkoittaa-sielu-

Lyhyt lainaus itseltäni: Kopittelija007

6.3.2016 10:43

"Helluntalaisten opin mukaanhan tämä "sielu", joka vanhan liiton mukaan meni ns. tuonelaan niin ei enää heidän mukaansa uuden liiton aikana enää sinne mene vaan että tämä ns."Aabrahamin helma" olisi nyt tyhjennetty ja vain ei uskovat menevät tuonelaan. (vedoten kohtaan "otti vankeja saaliikseen"Ps. 68:19/Ef 4:8)

Luterilainen kirkko taas liberaalisti "Aimo T Nikolaisen" oppien mukaan ja 1992 käännöksen mukaan opettaa että Ruumis ja Sielu ovat yksi kokonaisuus ja menee hautaan yhdessä jollain tavoin kokonaisuutena "nukkumaan" ja sieltä herätetään!

( Lutherilla itsellään ei ollut täysin selvää kuvaa onko sielu "nukkuessaan" tietoisessa vai tiedostamattomassa tilassa vaikkakin tiedosti että sielu on.)

Konservatiivisesti kuitenkin ajatellaan luterilaisessa kirkossa että sielu olisi eri kuin ruumis eli siitä eroava kokonaisuus ja tämän pohjalta opetetaan luterilaisessa kirkossa myös ns. "välitilaoppia" jolloin ihmisen sielu on tietoisessa tilassa (Luuk 16:19-317 1 Piet 3:18-20,4:6) ruumiillisen kuoleman jälkeen ja sieltä "herätetään" ylösnousemukseen!"

Liberaalinen uusajattelu on muuttanut tämän kuvan toiseksi esim. Adventismissa ja myös Luterilaisen kirkon sisällä ja näin näitä painotuksia on lähdetty seuraamaan painokkaasti ja myös sielu-sanaa vähentämään 1992 käännöksestä !

Ja näin myös opetetaan nykyteologeja koko ajan !

Minun poikani (kolmas) kastetaan sunnuntaina Luterilaiseen kirkon jäseneksi ja keskustelin kastepapin kanssa, joka on 4v pappina ollut naispappi tästä ihmiskuvasta sekä kasteesta puhelimessa hetken ja hän kertoi viime viikolla juuri olleen jossain seminaarissa jossa asiasta keskusteltiin ja heitä opetetaan pääasiallisesti juuri käyttämään tätä "liberaalisempaa" ajattelua eli "Maasta sinä olet tullut ja maahan sinun tulee takaisin menevän ja Jeesus Kristus on sinut viimeisenä päivänä herättävä" eli pappeja opetetaan ymmärtämään "liberaalisesti" että Sielu ja Ruumis on toisistaan eroamaton kokonaisuus ihmisen ruumiin kuollessa !

Tämän naispappi kuitenkin myönsi että toisenlaista ajatteluakin kyllä on !

Eli.... Luterilainen kirkko on jakautunut tässä asiassa nykypäivänä kahtaalle mutta kuitenkin Nikolainen linja jyrää yliopistokoulutuksessa nykypäivänä enemmän ja asiat painotetaan 1992 käännöksen mukaan ja sieltähän helposti löytyy tämä "väärä ihmiskuva" !"

...Ja tuosta vastauksia "Helvetti"kysymyksiin yms. http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/
  3. Nestle GNT 1904
    καὶ εἶπεν αὐτῷ Ἀμήν σοι λέγω, σήμερον μετ’ ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ Παραδείσῳ.
    Westcott and Hort 1881
    καὶ εἶπεν αὐτῷ Ἀμήν σοι λέγω, σήμερον μετ' ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ.

Westcott and Hort / [NA27 variants]
    καὶ εἶπεν αὐτῷ Ἀμήν σοι λέγω, σήμερον μετ' ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ.

RP Byzantine Majority Text 2005
    Καὶ εἴπεν αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς, Ἀμὴν λέγω σοι, σήμερον μετ’ ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ.

Greek Orthodox Church 1904
    καὶ εἶπεν αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Ἀμήν λέγω σοι, σήμερον μετ’ ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ.

Tischendorf 8th Edition
    καὶ εἶπεν αὐτῷ· ἀμήν σοι λέγω, σήμερον μετ’ ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ.

Scrivener's Textus Receptus 1894
    καὶ εἶπεν αὐτῷ, ὁ Ἰησοῦς, Ἀμὴν λέγω σοι, σήμερον μετ’ ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ.

Stephanus Textus Receptus 1550
    καὶ εἶπεν αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς, Ἀμήν λέγω σοι σήμερον μετ' ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ

Kieliteknisesti "tänään" sanan olemin lauseessa olisi Jehovien/adventistien opin mukaan ihan turha kun ilman sitä lauseen saisi näyttämään paremminkin olevan futuurissa mutta nyt tämä "tänään" sana muuttaa lauseen juuri tarkoittavan "tätä päivää"

Eli näin: 23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle.... pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

Mutta koska se "tänä päivänä" sana siinä on niin se myös tarkoittaa sitä:
    23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
  4. KaiA: "Otan näistä yhden esimerkin. Sanot, että tänne jää Jeesuksen tullessa ihmisiä ja ettei Jeesus sano, että Jumalattomat tuhotaan hänen tullessaan. Ehkä, eihän niitä tuhotekstejä kovin montaa ole, mutta niitä kuitenkin on. Esimerkki on Luuk 17.26ss, jossa Jeesus puhuu Sodomasta ja Gomorasta ja sanoo: "--sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, taivaasta satoi tulta ja tulikiveä, ja se tuhosi heidät kaikki. 30 "Samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy." Tässä Jeesus sanoo, että kaikki tuhotaan ja kyllä sama löytyy myös Matt 24 luvussa

Niin lopulta Maa fyysisesti tuhotaan mutta "sieluja" ei ole tuhottu vaan ne "SÄILYTETÄÄN" tuomion päivään !

2 Piet 2:4 Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten SÄILYTETTÄVÄKSI.

2:5 Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.

2:6 Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.

2:7 Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi;

2:8 sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla.

2:9 Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, MUTTA TUOMION PÄIVÄÄN SÄILYTTÄÄ RANGAISTUKSEN ALAISINA VÄÄRÄT !
    ___

2 Piet 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

3:8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".

3:9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

3:11 Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,

3:12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!

3:13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
  5. KaiA: "Kopittalijalta mieleni tekee kysyä, mitä tämä tekstissä mainittu pukeminen on? Veli kyllä yrittää toistaa kielellisesti, että tässä siirrytään heti, mutta sitten tässä tekstissä myös pukeudutaan heti. Mikä siis on se taivaalliseen pukeutuminen, jota Paavali kaipaa? Mitä pukemista se kuviteltu ajatteleva ja puhuva sielu tarvitsee?

Niin pukeutumisella tarkoitetaan että "elämä nielisi sen mikä on kuolevaista" ?
    Eli siis ruumis ("maallinen maja" eli ihmisen ulkokuori) on kuolevainen MUTTA sielu ei !
    Ihmisen sielu on siis iankaikkinen eli ei voi ruumiin kuollessa ajaksi kadota jonnekin pois! Vaan sen siis ennen ns. "ylösnousemusruumista" (ei fyysinen keho) täytyy olla jossain eli tarkemmin "välitilassa" Tuonelassa ja siitä Jeesus meille juuri puhuu esim Luuk 16:19-31 sekä Pietari 1 Piet 3:18-20 /4:6
    Ja tätä Jeesus yrittää kertoa myös Martalle: Joh 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, SE ELÄÄ, VAIKKA OLISI KUOLLUT.11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
    http://otakoppi.webnode.fi/news/mita-martta-tiesi-ja-mita-uskoi/

Tuleva "uuden taivaan ja uuden maan" ihminen ei ole mikään "ihmisen plagiaatio" eli kopio jostain "Jumalan muistista" vaan ihmisen minuus eli sielu säilyy tietoisessa tilassa myös kuoleman jälkeenkin!

Ilman tällaista oletettua sielun ns."välitilaa" Tuonelassa kuoleman ja tämän "uuden taivaan ja maan" välillä me emme saa kaikkia raamatun kohtia mitenkään järkevään järjestykseen!
    Tässä esim. monet ns. "heti taivaaseen" uskovat (Esim Helluntalaisuus,Vapaaakirkko,jne) joutuvat myös taas toisin tavoin monin kohdin vaikeuksiin.(Esim. 1 Tess 4:13-17, jne)
    Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/daavid-ei-ole-noussut-ylos-taivaaseen/

"niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta" tarkoittaa siis että jo Tuonelassa olemme Herran edessä koska "Tuonela on avoin Herralle" ja "täytti kaikkeuden läsnäolollaan" (Ef 4:10)

Vrt. Hoosea 13:14 "Tuonelan kädestä minä heidät päästän, kuolemasta minä heidät lunastan. Missä on sinun ruttosi, kuolema, missä sinun surmasi, tuonela?"

Ja täältä siis ihmisten sielut lopulta "lunastetaan" ja lopulta Kuolema ja Tuonela "heitetään roskiin" (Ilm 20:13-15) tarpeettomana kun sitä ei tulevassa maailmassa enää tarvita !