Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

32

Kommenttia

7983

1. Niin... tässä Psalmissa 137 kohdassa puhutaan Babylonin tyttäristä, jotka kuvaa tunnetusti raamatussa pahan voimia ja tekstisi näin vain 9 jae luettuna antaa ymmärtää asian kyllä aika vääristyneesti...

Raamattua tulee lukea "hengellisin silmin", että ymmärtää sen vertauskuvakieltä !

Psalmi 137:8 Tytär Baabel ("baṯ- bā-ḇel,") , (-92 "Babylon, tuhoon tuomittu nainen)sinä häviön oma, autuas se, joka sinulle kostaa kaiken, minkä olet meille tehnyt!

137:9 Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne KALLIOON !

Vrt UT: Ilm 18:1 Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
    18:2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.

ja

UT: 1 Kor 10:4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat HENGELLISESTÄ KALLIOSTA, joka heitä seurasi; ja se KALLIO OLI KRISTUS.

VT: Psalmi 118:22 Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi.
    118:23 Herralta tämä on tullut; se on ihmeellistä meidän silmissämme.

UT: Mark 12:10. Ettekö ole lukeneet tätä kirjoitusta: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi;
    11. Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?"
    12. Silloin he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa

Luuk. 2:34 Ja Simeon siunasi heitä ja sanoi Marialle, hänen äidilleen: Katso, tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemukseksi monelle Israelissa ja merkiksi, jota vastaan sanotaan
    Matt 11:6. Ja autuas on se, joka ei loukkaannu (skandalizó = loukkaannu, kompastu) minuun.
  2. Höpöhöpö :D
  3. ...Eli vielä jatkoksi tätä Samuelin ja Saulin keskustelua josta käy juuri ilmi että Samuel ei ollut tietoinen siitä mitä "auringon alla" tapahtuu....

Vrt. 1 Sam 28:15 Ja Samuel sanoi Saulille: "Miksi sinä olet häirinnyt minua ja nostattanut minut?

seuraa: Saul joutuu selittämään viime aikaisten tapahtumien kulkua Samuelille!

jatkuu..." Saul vastasi: "Minä olen suuressa hädässä: filistealaiset sotivat minua vastaan, ja Jumala on poistunut minusta eikä vastaa minulle enää, ei profeettain kautta eikä unissa. Niin minä kutsutin sinut, että ilmoittaisit minulle, mitä minun on tehtävä"