Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7983
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
MITÄ TARKOITTAA SITTEN "KIELI TULESSA" ?
Huomaa ! Luuk 16:19-31 siinä sanotaan että rikkaan miehen "kieli oli tulessa" eli hänen omat puheensa vaivasivat häntä !
Muuten ei Tuonelan huonommalla puolella ei sanota olevan "kuumaa ja helvetillisiä liekkejä" !
Vrt Jaak 3:5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
3:6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen HELVETISTÄ."
Huom. tässä Jaakobin kohdassakin alkukieli käyttää juuri samaa sanaa kuin Jeesuskin käytti eli sanaa " Gehenna," joka viittaa viimeiseen tuomioon eli "tuliseen järveen" !!!
EIi siis tätäkään kohtaa ei saa liittää "Hadekseen" eli Tuonelaan ! Se on täysin harhaanjohtavaa !
02.02.2016 08:02
Huom vielä: " joka näkee Pojan ja uskoo häneen, "ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ" siis ON ! ...ei siis joskus tuleva !
01.02.2016 22:36
Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
https://www.youtube.com/watch?v=dgAvFbPd348
01.02.2016 22:29
Taas kierosti kiersit kysymykseni... Miksi ?
Siis toistan vielä kerran:
Miten sinä suhtaudut Jeesuksen opetukseen Luuk 16:19-31 .... ???
Opettaako Jeesus tässä mielestäsi että kuolleitten sielut ovat tiedottomassa tilassa fyysisen kuoleman jälkeen ?`
Miten suhtaudut tähän JEESUKSEN opetukseen ?
Vaikka sinä tulkitsisitkin tämän vertaukseksi, niin mitä luulet... Miksi Jeesus kertoo kuolleitten olevan tiedollisessa tilassa ?
01.02.2016 22:14
Käviskö Pyhpyhille sellainen medium puolikypsä possunpihvi ? :D
01.02.2016 21:44
Jos Jeesus ei tässä Tuonela asiassa tietäisi kuolleitten olevan tiedollisessa tilassa vaan olettaisi heidän olevan tiedottomana haudassa niin tällä opetuksellaanhan Jeesus selvästi "sahaisi omaa oksaansa altaan"...
01.02.2016 21:26
Kovasti kirjoitit jonninjoutavaa löpinää mutta et ottanut kysymykseeni mitään kantaa...
Siis toistan: Miten sinä suhtaudut Jeesuksen opetukseen Luuk 16:19-31 .... ???
Opettaako Jeesus tässä mielestäsi että kuolleitten sielut ovat tiedottomassa tilassa fyysisen kuoleman jälkeen ?`
Miten suhtaudut tähän JEESUKSEN opetukseen ?
Vaikka sinä tulkitsisitkin tämän vertaukseksi, niin mitä luulet... Miksi Jeesus kertoo kuolleitten olevan tiedollisessa tilassa ?
01.02.2016 21:07
Niin... Miten sinä suhtaudut Jeesuksen opetukseen Luuk 16:19-31 ....
Pakkohan sinun ei tietysti ole Jeesusta uskoa ja hänen sanojaan voit tietysti kääntää kieroon mutta tässä vaiheessa täytyy kyllä kyseenalaistaa myös sinun uskosi Jeesukseen !
01.02.2016 20:02
alex kirjoitti että väitän: "helvetti on osasto manalassa jossa kuolemattomat sielut kituvat ikuista piinaansa kuoltuaan"
Tuolla blogikirjoituksessani kerron ns." Helvetistä" jota ei raamatun alkukielessä edes ole enemmän kun vain huolella luet !
Eli
Jeesus ei siis mainitse sanaa "helvetti" vaan puhuu "gehennasta" ja myös ns. iankaikkisesta tulen rangaistuksesta "aiōnion pur" eli "eternal fire" ( Vrt Matt 25:41) joka tarkoittanee samaa kuin Ilm 20:14 "limnēn puros" eli "Tulinen järvi".
http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/
01.02.2016 19:50
"Mutta vastaapa sinä Alex sitten kysymykseen:
MIKSI Jumala luo uudelleen ihmiselle uuden ruumiin ja herättää hänet uudestaan henkiin ihan PELKÄSTÄÄN tuhotakseen hänet heti kohta kiduttavalla tavalla ilman mitään mahdollisuutta saada anteeksi tai pelastua ?
Huomaatko että nimenomaan SINUN uskosi mukaan Jumala herättää ihmisen henkiin vain kiduttaakseen häntä ja tappaakseen hänet !"
01.02.2016 15:22
alex: helvetti on osasto manalassa jossa kuolemattomat sielut kituvat ikuista piinaansa kuoltuaan )
01.02.2016 12:30
" Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien. Hänelle kaikki ovat eläviä." !!!!( Luuk 20:38)
" Minä olen (ei siis "olin") Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala. " Ei hän ole kuolleiden Jumala vaan elävien.
Te olette pahasti eksyksissä." ! (Mark 12:26,27)
01.02.2016 12:02
Arvasinko kirjoituksen syyn siteerasi: "Saarn. 9:5. Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu"
http://biblehub.com/lexicon/ecclesiastes/9-5.htm
Kuolleita ei siis palkita Saarnaajan mukaan mikä kristillisesti ajatellen on perin kummallista !?
Vrt. Ilm 22:12 "Katso, minä tulen pian, ja minun PALKKANI on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan."
01.02.2016 11:24
Eli näin (Joh 11:25,26)
" Jeesus sanoi: " Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun,
ikinä kuole. Uskotko sinä tämän ? "
01.02.2016 11:08
Niin sitä oppia että "siihen mihin kaatuu siihen maatuu" ei niin raamatusta Saarnaajan ulkopuolelta juuri löydy ja ei varsinkaan UT:n puolelta ja ehkä Saarnaajalla masennuksissaan oli vähän tällainen ajattelutapa että kuolemanjälkeistä elämää ei olisi koska hän vielä ylistää jopa "syntymättömiä autuaammiksi kuin eläviä"... :O
Saar 4:3 "ja onnellisemmaksi kuin nämä kumpikaan sitä, joka ei vielä ole olemassa eikä ole nähnyt sitä pahaa, mikä tapahtuu auringon alla."
Ja selvästi Saarnaajalla ei ollut täysin varmaa kuvaa siitä miten ihmiselle käy kuoleman jälkeen...
Vrt Saar 3:21 "Kuka tietää ihmisen hengestä, kohoaako se ylös, ja eläimen hengestä, vajoaako se alas maahan?"
On aika ihmeellistä että Adventistit ja Jehovan todistajat niin painokkaasti aina vetoavat juuri Saarnaajan kirjan teksteihin kun kuitenkin esim. juuri Jeesus puhuu kuoleman jälkeisistä asioista ihan muuta !
Jeesus puheissaan selkeästi avaa tätä kuoleman jälkeistä aikaa enemmän puheissaan ja opetuksissaan !
Ja onhan se kai niin että kristittyjen kuuluisi kuunnella juuri Jeesusta enemmän kuin harhautunutta vanhaa masentunutta pähkäilijää elämänsä loppumetreillä...
Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/
01.02.2016 10:57
PyhPyh... Päättikö Jumala myös sen, että Siirakin kirja kuuluu Septuagintaan ja katolaiseen ja ortodoksiseen raamattuun mutta ei meidän muiden kristittyjen yleiseen raamattuun ?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sirakin_kirja
31.01.2016 23:13
Oliko Saarnaajan sanat sittenkin vain väsyneen masentuneen elämää kokeneen vanhan ihmisen inhimillistä pohdiskelua ja pähkäilyjä ilman sen suurempaa hengellistä merkitystä tai Jumalallista informaatiota ?
Vrt. Saar 12:10 "Saarnaaja koki löytää kelvollisia sanoja, oikeassa mielessä kirjoitettuja, totuuden sanoja."
-92 "12:10 Hän pohdiskeli sattuvia sanontoja ja kirjoitti vilpittömiä totuuden sanoja."
31.01.2016 22:55
V.aari kirjoittaa: " Saarnaajan kirja kuuluu nihin Raamattuihin, joissa se on mukana. Ja siitä on moni löytänyt syvällistä viisautta. Lukiessa kannattaa kuitenkin antaa kirjoittajalle anteeksi inhimillisyys eli se, että hän kertoo asioista omista lähtökohdistaan ja oman henkilöhistoriansa pohjalta. Kun huomioidaan, miten kauan sitten kirja sentään on tehty, se on varsin asiapitoinen ja syvällinen."
31.01.2016 22:29
Vrt. UT:n kirjat https://fi.wikipedia.org/wiki/Apokryfiset_kirjat
31.01.2016 22:16
V.aari: "Minusta on hyvin kummallista kysyä, kuuluuko Saarnaajan kirja "kristillisessä mielessä kristittyjen raamattuun Kristusta korottaen". Tai ehkä en ymmärrä ollenkaan, mitä tuo ilmaisu tarkoittaa.
31.01.2016 22:12
64 / 400