Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Liittynyt 16v sitten
32
aloitusta ·
7984
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
...Ja huomatkaamme Jeesuksen sanat... Jeesus ei vastaa ryövärille että "muistaako hän ryöväriä Valtakunnassaan ja Jeesus ei lupaa myöskään, että ryöväri tulisi istumaan Jumalan oikealla puolella Valtakunnassa mutta Jeesus lupaakin olevansa vielä "samana päivänä" ryövärin kanssa "paratiisissa" !
.
http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/
21.08.2015 07:39
".. ja että Jumala selvästi esti ihmistä saamasta iankaikkisen elämän. "
.
Syntinen ilman syntien anteeksiantamusta ei saa periä Jumalan Valtakuntaa !
.
1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
.
Ryöväri tuli ristillä uskoon ja tunnusti syntinsä ja mitä Jeesus sillä hetkellä hänelle sanoi ?
.
Vastaus: Luuk 23:41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."23:42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
21.08.2015 07:24
Mutta asia on Risto Santalan kohdalla juuri näin kuin tämä Eero Junkkaala (https://fi.wikipedia.org/wiki/Eero_Junkkaala) toteaa tuossa Riston kuolin uutisen kommenteissa:
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/risto-santala-on-kuollut/
Lainaus " (Eero Junkkaala • kolme vuotta sitten)
"Yksi pylväs on kaatunut. Kunnioitettu opettajani viitoitti tietä Raamatun maailmaan, juutalaisuuteen ja kristittyjen keskinäiseen rakkauteen. Rauha hänen muistolleen."
20.08.2015 21:12
Luitkohan sinä antamaani linkkiä "rakentukaa elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi" ollenkaan ?
Minä en siinä puhu mistään kirkkorakennuksesta tai Ev.Lut kirkosta tai mistään muustakaan vaan todellisesta näkymättömästä Jumalan "Ekklesiasta" , johon kuuluu ihmisiä kaikista seurakunnista mutta ei suinkaan kaikki !
Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/hyva-paimen-/
20.08.2015 20:19
Nyt kun sinä nimimerkki "Kopittelijalle" olet kovasti sitä mieltä että jokaisen todellisen Jeesuksen seuraajan pitäisi jättää kaikki maallistuneet kirkot ja seurakunnat ja ehkä hieman farisealaisesti (=erottautujat) erottautua näistä ,
niin mikä mahtaisi olla sinusta se Raamatullinen seurakunta mihin ihmisten kuuluisi ja olisi järkevintä liittyä ?
20.08.2015 20:09
Pieni lainaus kirjasta:
"
"Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen", Matt. 11: 12.
Rabbiinien esikuvan mukaan Uuden testamentinkin sanat pitäisi tulkita ensin pshat, 'yksinkertaisesti', juuri niin kuin ne on sanottu. On ollut totta "tähän asti" ja aina, että taivasten valtakuntaa vastaan hyökätään. Tämä sana on omankin aikamme otsikko. Mutta Jeesus ilmoitti, että "hyökkääjät" ja "valtakunnan" vastustajat voivat "temmata" valtakunnan virallisen edustuksen itselleen. He voivat tunkeutua rintamalinjojen taakse ja vallata kirkon hallinnon.
Kirkon historiasta ei saisi antaa koskaan liian ruusuista kuvaa. Ulkonainen kirkko on parhaimmillaankin vain palvelija ja altis erehdyksille. Vain Jeesuksen Kristuksen hallinta antaa kirkolle sen mielekkyyden. Kirkon tulisi olla taivasten valtakunnan edustaja. Mutta ilmeisen usein ovat vastustajahenget saaneet voiton Kristuksen edustajiksi kutsuttujen sydämessä. Ajatelkaamme vain katolisen kirkon vaiheita kautta vuosisatojen. Miten usein onkaan väkivallan ja vainon tai suoranaisen saastaisuuden henki tunkeutunut kirkkolaitoksen suojiin. Tai ajatelkaamme itäisessä naapurimaassa omalla vuosisadallamme tapahtunutta kehitystä. Neuvostoliiton hallitus on järjestänyt omia miehiään ortodoksisen kirkon johtopaikoille ja sikäläisiin teologisiin seminaareihin. Sama toiminta on jatkunut sen "satelliittimaiden" ortodoksisissa kirkoissa.
Kirkon vaarana on aina ollut, että vieraat voimat ovat soluttautuneet omien rintamalinjojen taakse. "
20.08.2015 19:49
Tuossa vaikka sinulle ja muillekin luettavaa jo vuodelta 1965 ja näet että Risto näki tämän "liberaalisen" esiinmarssin jo tuolloin !
http://www.kirjasilta.net/santala/taivasten/esipuhe.html
20.08.2015 19:25
Jos olisit lukenut ja olisit tuntenut Risto Santalan konservatiivisen raamattuun ja sen alkukieleen perustuvan ajattelun ja sen kuinka hän usein ja monissa puheissaan ja kirjoissaan kritisoi aikamme "liberaaliteologista linjaa", niin et kirjoittaisi hänestä kuin edellä kirjoitat...
.
Oletko sinä adventisti ?
20.08.2015 19:16
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=3122
20.08.2015 14:40
Kiinnostipa sinua kuitenkin taas spämmätä tähänkin ketjuun joutavia kommenttejasi ?
Haluat aina olla näkyvillä sanomatta kuitenkaan yhtään mitään...
Olet "PyhPyh" vain tyypillinen Trolli -hahmo et muuta ! :(
20.08.2015 13:39
Ps. Ja vielä... näillä sivuilla Risto Santalan leimaaminen "vain joksikin luterilaiseksi papiksi" tai joksikin "santapaperiksi" on kyllä aika harhaanjohtavaa eikä tee oikeutta Riston elämäntyölle Raamatun alkukielien asiantuntijana ja yleisenä Raamatun opettajana !
.
"Risto Santala syntyi vuonna 1929. Hänet vihittiin papiksi vuonna 1953. Toimittuaan nuorisopastorina Helsingissä ja merimiespappina Haifassa hän siirtyi vuonna 1957 Suomen Lähetysseuran heprealaisen Shalhevetjah-työkeskuksen ja koulun opettajaksi Jerusalemiin.
Vuonna 1968 Santala palasi Suomeen ja toimi Helsingin Raamattukoulun rehtorina vuoteen 1975 saakka.
Vuosina 1976-1986 hän palveli jälleen Israelissa. Tuolloin syntyivät hänen pääteoksensa, alunperin hepreaksi kirjoitetut Messias Vanhassa ja Uudessa testamentissa rabbinistisen kirjallisuuden valossa (suom. Kristinuskon juuret I ja II).
Nämä kaksi kirjaa sekä tutkielma ”Paavali ihmisenä ja opettajana” on julkaistu yli kymmenellä kielellä, muun muassa englanniksi, suomeksi, eestiksi, kiinaksi sekä venäjäksi.
Vuodet 1988-1992 Santala toimi Lahden Joutjärven ev. lut. seurakunnan kirkkoherrana.
Eläkkeellä ollessaan hän jatkoi opetustyötään ja kirjoittamista.
Santala kirjoitti yli kaksikymmentä kirjaa."
.
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/risto-santala-on-kuollut/
20.08.2015 13:35
Nimimerkki "Kopittelijalle" kysyy: "Nyt temppelisi rakennustiilet ovat muurattu kenen/keiden - kulmakiven/kivien - varaan."
20.08.2015 12:58
Nimimerkki "Kopittelijalle" kirjoittaa:" Ei sellaisia kultakupoleja ole kirkoissa, jossa törkeä Sananvastaisuus pitäisi itseäni ovien sisäpuolella, vaan lähtisin pois, etten heidän synteihinsä ottaisi osaa.
Siis ja jos esim. ovet, joidenka kynnyksiä kulutat edustaa helmoissaan Jumalan sanan kauhistusta, sen edustus on hapate, vaikka se hapate ehkä ei olisi vielä samassa huoneessa. Siksi te- jotka kristuksen nimeä tunnustatte, teette jopa kirkollenne palveluksen, erottautua sieltä pois."
Totta on paljon asioita ja epäraamattullisia käytäntöjä monien kirkkojen sisällä ja johan Jeesus sanoi: "Ei terveet tarvitse parannusta vaan sairaat" ja näitä sairaita löytyy yhtälailla kirkkojen sisältä kuin maailmastakin !
.
Kirkkojen sisälläkin on oiva paikka tehdä oikeaa Raamatullista lähetystyötä ! :)))
.
Se mitä kirkkoa minä edustan...niin en tiedä... koska en tunne kuin yhden seurakunnan eli "Ekklesian" = "Jumalan seurakunnan". "maailmasta ulos kutsutut" ja tämä seurakunta ei ole kirkkorajoitteinen !
.
Mutta sinä joka täällä nyt kovasti arvostelet minua ja esim. hyvin ekumeenista Santalaa, niin oletko koskaan ajatellut, että josko sinun oma kirkkosi ei olekaan niin oikea kuin luulet ! Mietipä sitä !
20.08.2015 10:25
http://otakoppi.webnode.fi/news/keita-ovat-adventistit-/
20.08.2015 09:47
Ps. 103:3 " hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun SAIRAUTESI,"
.
Sairautesi on hebreaksi "tachalu" = "disease", "pain" = sairautesi, tautisi, tuskasi, piinasi, murheesi, surusi, riesasi...
.
Vrt Matt 9:11 "Ja kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Miksi teidän opettajanne syö publikaanien ja syntisten kanssa?" 9:12 Mutta kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan SAIRAAT."
Kreik. "kakós" = sairaat, pahat, huonosti vahingollisesti vaeltava, kipeä kurjuus, sisäinen pahuus
.
( Huom. ikuisesta ikääntyvän fyysisestä terveydestä tässä edellä ei puhuta !)
20.08.2015 07:57
No tämä avautumisesi tässä edellä on sinun oma mielipiteesi asiasta mutta se ei perustu näihin raamatunkohtiin "sitomisesta ja päästämisestä"...
.
Onneksi meidän kaikkien ei tarvitse olla kanssasi samaa mieltä asiasta sillä mikä on ihanampaa kun synnintuskissaan katuva saa kuulla lohdutuksen sanat "Sinun synnit sinulle anteeksi annettakoon" koska siihen on välillisesti Jeesus antanut meille valtuudet ja vakuudet...
Itse olen saanut kuulla mm. nämä ihanat sanat Joutjärven kirkosssa yksin rukoillessani Hengen profetian kautta Isä meidän rukouksen jälkeen 17.3.1989 ! :)))
.
Me emme voi alkaa muuttamaan sitä mitä raamattu meille kertoo ja opettaa !
.
Vrt. Jes 1:18 Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.
Jes. 43:25 Minä, minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi itseni tähden, enkä sinun syntejäsi muista.
Jes. 44:22 Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven ja sinun syntisi niinkuin sumun. Palaja minun tyköni, sillä minä lunastan sinut.
.
Psalmi 103:2 Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt, 103:3 hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi, 103:4 joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella,
.
TÄMÄN KAIKEN IHANAN SAAMME USKOA KUN KATUVALLA PUHTAALLA OMALLATUNNOLLA LÄHESTYMME VAPAHTAJAAMME JA TAIVAALLISTA ISÄÄMME ! :)))
20.08.2015 07:21
Tunnen erään miehen, "liekö uskovainen ollenkaan", mutta hän kuitenkin sanoi näin:
.
Matt 10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 10:35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;10:36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
.
...Ja tästä miehestä sitten toiset sanoivat näin:
Matt. 12:24 Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla.
Mark. 3:22 Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: Hänessä on Beelsebul, ja: Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia.
Luuk. 11:15 Mutta muutamat heistä sanoivat: Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla hän ajaa ulos riivaajia.
19.08.2015 15:01
Täsmennä omin sanoin, että kenen auktoriteetillä tämä anteeksiantamus taivaassa on pätevä. ! ?????
Jos sinä julistat anteeksiantamuksen, toteutuuko se taivaassa. ????
ELI nyt "OMIN SANOIN" :D
"Pyhällä papistolla" on oikeus julistaa Jeesuksen nimessä synnit anteeksi mutta sen sanan kuulija on vastuussa ITSE siitä miten sen asian käsittelee ja USKOO !
.
Jos sanan kuulija ei kuitenkaan luovu väärästä synnin tiestään mistä haluaisi vapautua niin hän itse omassatunnossaan vastuussa siitä mutta Jeesuksen nimessä hän kuitenkin saa uskoa että synnit annetaan anteeksi ja tässä "Pyhä papisto" toimii ikään kuin Jumalan välimiehenä ja tähän on Jeesus opetuslapsilleen oikeuden antanut !
.
Tätä on tavallaan rippi/ripittäytyminen!
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rippi
.
Tätä "sitomista" on kuitenkin kautta aikojen käytetty myös väärin ja ON SULJETTU TAIVASTEN VALTAKUNTAA JOTA MEILLÄ EI KENENKÄÄN KOHDALLA OLE OIKEUTTA NÄIN TEHDÄ !
19.08.2015 09:45
Koska tässä nämä kreikan alkukielen linkit sun muut eivät näytäkään suoraan aukeavan niin tämän saman voi lukea linkkeineen myös blogistani !
.
http://otakoppi.webnode.fi/news/otakoppi-paastamisesta-ja-sitomisesta-r-santala/
19.08.2015 09:17
Vielä aiheeseen liittyvä lainaus vuoden kristilliseksi kirjaksi 1998 valitusta kirjasta
Suudelma hunnun läpi / Risto Santala !
(Sivu 20-21)
" Vuoden 1972 UT:n käännöstä ( Vrt. http://www.piplia.fi/raamattu/raamattu-suomessa/kaannostyo-suomessa/) silloinen prof. Aimo.T.Nikolainen luonnehti lähinnä "uhkayritykseksi", jota kirkko ei voi ajatella omana Raamattunaan. Kieliasiantuntija prof. Heikki Koskenniemi piti sitä " mukailevana selosteena", jonkinlaisena referaattina tai parafraasina. Ei tuo käännös kylläkään mikään huono ollut; se vain heijasti liberaaleja teologisia painotuksia.
Matteus 16:19:n ja 18:18:n sanat "sitomisesta ja päästämisestä", joka olisi pätevä myös iäisyydessä, muotoiltiin:
" Minkä te kiellätte maan päällä, on kiellettyä taivaassa, ja minkä te sallitte maan päällä on sallittua taivaassa."
Tiililä viittaa tässä yhteydessä lestadiolaisen Uuras Saarnivaaran kysymykseen, jossa tämä sovittaa uutta käännöstä Vähän katekismuksen sanontoihin: " Nyt pitäisi ottaa rippi-isältä syntien salliminen niin kuin itse Jumalalta: " Toisaalta tavallinen lukija tietää, että kirkon palveluksessa on pappeja, jotka eivät kiellä mitään ja sallivat kaiken.
.
Vakavasti ottaen tässä UT:n sanonnassa on taustalla kaksi hebrean käsitettä "le`esoor" ja "lehattiir" eli "kieltää ja vapauttaa".
Kieltäminen merkitsee myös "sitomista" ja vapauttaminen "irti päästämistä".
.
Israelissa kerrotaan naisesta, joka kysyi, onko koiran ottaminen linja-autoon "asuur oo muttaar" eli "kielletty vai sallittu". Siihen vastaa kuljettaja arvoituksellisesti: "Asuur muttaar, muttaar asuur" eli "sidottuna sallittu, vapaana kielletty! "
Ei meitä ole valtuutettu sulkemaan taivasta keneltäkään: me vain sidomme sanankuulijan vastuuseen siitä, että hänelle on tarjottu Jumalan armo. Ja täällä ajassa julistettu anteeksiantamus pätee myös taivaassa."
19.08.2015 08:34
74 / 400