kopittelija007

kopittelija007 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Liittynyt 16v sitten
32 aloitusta · 7984 kommenttia
...Ja huomatkaamme Jeesuksen sanat... Jeesus ei vastaa ryövärille että "muistaako hän ryöväriä Valtakunnassaan ja Jeesus ei lupaa myöskään, että ryöväri tulisi istumaan Jumalan oikealla puolella Valtakunnassa mutta Jeesus lupaakin olevansa vielä "samana päivänä" ryövärin kanssa "paratiisissa" !
.
http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/
Pieni lainaus kirjasta:
"
"Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen", Matt. 11: 12.

Rabbiinien esikuvan mukaan Uuden testamentinkin sanat pitäisi tulkita ensin pshat, 'yksinkertaisesti', juuri niin kuin ne on sanottu. On ollut totta "tähän asti" ja aina, että taivasten valtakuntaa vastaan hyökätään. Tämä sana on omankin aikamme otsikko. Mutta Jeesus ilmoitti, että "hyökkääjät" ja "valtakunnan" vastustajat voivat "temmata" valtakunnan virallisen edustuksen itselleen. He voivat tunkeutua rintamalinjojen taakse ja vallata kirkon hallinnon.

Kirkon historiasta ei saisi antaa koskaan liian ruusuista kuvaa. Ulkonainen kirkko on parhaimmillaankin vain palvelija ja altis erehdyksille. Vain Jeesuksen Kristuksen hallinta antaa kirkolle sen mielekkyyden. Kirkon tulisi olla taivasten valtakunnan edustaja. Mutta ilmeisen usein ovat vastustajahenget saaneet voiton Kristuksen edustajiksi kutsuttujen sydämessä. Ajatelkaamme vain katolisen kirkon vaiheita kautta vuosisatojen. Miten usein onkaan väkivallan ja vainon tai suoranaisen saastaisuuden henki tunkeutunut kirkkolaitoksen suojiin. Tai ajatelkaamme itäisessä naapurimaassa omalla vuosisadallamme tapahtunutta kehitystä. Neuvostoliiton hallitus on järjestänyt omia miehiään ortodoksisen kirkon johtopaikoille ja sikäläisiin teologisiin seminaareihin. Sama toiminta on jatkunut sen "satelliittimaiden" ortodoksisissa kirkoissa.

Kirkon vaarana on aina ollut, että vieraat voimat ovat soluttautuneet omien rintamalinjojen taakse. "
No tämä avautumisesi tässä edellä on sinun oma mielipiteesi asiasta mutta se ei perustu näihin raamatunkohtiin "sitomisesta ja päästämisestä"...
.
Onneksi meidän kaikkien ei tarvitse olla kanssasi samaa mieltä asiasta sillä mikä on ihanampaa kun synnintuskissaan katuva saa kuulla lohdutuksen sanat "Sinun synnit sinulle anteeksi annettakoon" koska siihen on välillisesti Jeesus antanut meille valtuudet ja vakuudet...
Itse olen saanut kuulla mm. nämä ihanat sanat Joutjärven kirkosssa yksin rukoillessani Hengen profetian kautta Isä meidän rukouksen jälkeen 17.3.1989 ! :)))
.
Me emme voi alkaa muuttamaan sitä mitä raamattu meille kertoo ja opettaa !
.
Vrt. Jes 1:18 Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.
Jes. 43:25 Minä, minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi itseni tähden, enkä sinun syntejäsi muista.
Jes. 44:22 Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven ja sinun syntisi niinkuin sumun. Palaja minun tyköni, sillä minä lunastan sinut.
.
Psalmi 103:2 Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt, 103:3 hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi, 103:4 joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella,
.
TÄMÄN KAIKEN IHANAN SAAMME USKOA KUN KATUVALLA PUHTAALLA OMALLATUNNOLLA LÄHESTYMME VAPAHTAJAAMME JA TAIVAALLISTA ISÄÄMME ! :)))
Tunnen erään miehen, "liekö uskovainen ollenkaan", mutta hän kuitenkin sanoi näin:
.
Matt 10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 10:35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;10:36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
.

...Ja tästä miehestä sitten toiset sanoivat näin:

Matt. 12:24 Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla.
Mark. 3:22 Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: Hänessä on Beelsebul, ja: Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia.
Luuk. 11:15 Mutta muutamat heistä sanoivat: Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla hän ajaa ulos riivaajia.
Vielä aiheeseen liittyvä lainaus vuoden kristilliseksi kirjaksi 1998 valitusta kirjasta
Suudelma hunnun läpi / Risto Santala !
(Sivu 20-21)

" Vuoden 1972 UT:n käännöstä ( Vrt. http://www.piplia.fi/raamattu/raamattu-suomessa/kaannostyo-suomessa/) silloinen prof. Aimo.T.Nikolainen luonnehti lähinnä "uhkayritykseksi", jota kirkko ei voi ajatella omana Raamattunaan. Kieliasiantuntija prof. Heikki Koskenniemi piti sitä " mukailevana selosteena", jonkinlaisena referaattina tai parafraasina. Ei tuo käännös kylläkään mikään huono ollut; se vain heijasti liberaaleja teologisia painotuksia.
Matteus 16:19:n ja 18:18:n sanat "sitomisesta ja päästämisestä", joka olisi pätevä myös iäisyydessä, muotoiltiin:
" Minkä te kiellätte maan päällä, on kiellettyä taivaassa, ja minkä te sallitte maan päällä on sallittua taivaassa."
Tiililä viittaa tässä yhteydessä lestadiolaisen Uuras Saarnivaaran kysymykseen, jossa tämä sovittaa uutta käännöstä Vähän katekismuksen sanontoihin: " Nyt pitäisi ottaa rippi-isältä syntien salliminen niin kuin itse Jumalalta: " Toisaalta tavallinen lukija tietää, että kirkon palveluksessa on pappeja, jotka eivät kiellä mitään ja sallivat kaiken.
.
Vakavasti ottaen tässä UT:n sanonnassa on taustalla kaksi hebrean käsitettä "le`esoor" ja "lehattiir" eli "kieltää ja vapauttaa".
Kieltäminen merkitsee myös "sitomista" ja vapauttaminen "irti päästämistä".
.
Israelissa kerrotaan naisesta, joka kysyi, onko koiran ottaminen linja-autoon "asuur oo muttaar" eli "kielletty vai sallittu". Siihen vastaa kuljettaja arvoituksellisesti: "Asuur muttaar, muttaar asuur" eli "sidottuna sallittu, vapaana kielletty! "
Ei meitä ole valtuutettu sulkemaan taivasta keneltäkään: me vain sidomme sanankuulijan vastuuseen siitä, että hänelle on tarjottu Jumalan armo. Ja täällä ajassa julistettu anteeksiantamus pätee myös taivaassa."