Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
uskomaki
profiilit
uskomaki
uskomaki
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
112
Kommenttia
7917
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pelkkä kierrätys ei taida onnistua kun niitä sieluja on aluksi tarvttu yksi, sata vuotta sitten kolme miljardia ja pian seitsemän miljardia...
17.02.2010 19:41
Tuohan romuttaisi koko korttitalon.
17.02.2010 19:22
Olisiko siis jo paikallaan säätää laki, jossa uskomuksiin perustuva painostus olisi rangaistava rikos?
Fyysinen pahoinpitely on jo.
17.02.2010 19:14
Threemolesin kirjoitukset aiheuttavat tietenkin pientä rapaumaa oppien uskottavuuteen, ja rysähdys tulee niiden myötä hieman nopeammin kuin ilman niitä.
Huomata täytyy kuitenkin, että hänellä on nyt sellainen vaihe, jossa ei kehoteta päivittäin ihmisiä utuisesti rakastamaan toisiaan, vaan nakataan tuulesta temmattuja syytteitä rikollisuudesta ja ihmisvihasta ihmisille, jotka mitä todennäköisimmin vastustavat kyseisiä iljettävyyksiä mitä syvimmin.
17.02.2010 18:57
Tosi kristitty jättää sytykkeet kaverille. :-)
17.02.2010 18:29
Jotkut pitävät tärkeänä levittää sanomaa.
Kivahan Raamattuakin on lukea jos muuta ei ole käsillä ja luetuttaa.
Onhan meillä vapaus olla uskomatta.
17.02.2010 18:06
Nyt se meinas heittää mua jollain vihkolla. Se lukee näitä muttei kirjota tänne koskaan.
Se on vähän uskovainen...
Jos mua ei kuulu enään palstalle niin jatkot löytyy iltapäivälehdistä.
Ja muuten, mua se kuolema ei enää pelota.
17.02.2010 17:58
Vaimo tuossa väittää, että se on hoksannut ihan selvästi mun.
17.02.2010 17:53
Sarkasmin ja (petikaverin) orgasmin tunnistamisessa on yhteinen piirre: Aina ei onnistu.
17.02.2010 17:50
"Liittykää kanssani ivaamaan uskontoa! Tällaisiahan me ateistit olemme.
Ateisti = henkilö joka vihaa uskontoja koska on oman henkisen vammansa takia kykenemätön uskomaan. "
Ja vitut liitytä! Saat nyt kyllä taistella itse sukulaisesi kanssa. Mitä aloit meidän jengiin?
Kannat ristis ja sillä selvä!
===
Vakuudeksi vilpittömyydestäni (tai sen puutteesta) lyön lyttyyn höpönlöpöjuttusi:
"Raamattu = vessapaperi kokoelma"
Ethän sä vitun ateistiheterohomofoobbi osaa edes yhdys sanasäätöjä!
Opettele ne ensin ja sitten katsotaan mistä pissa tulee.
"Pyhä henki = Papin pieru"
Järjetön ajatus! Eihän kukaan ole koskaan pystynyt osoittamaan papilla olevan pieremiseen tarvittavaa välineistöä.
"Jeesus = Typerä rikollinen"
Jeesus oli rakkaus. Eiku on. Vai mikä se oli? Tai on?
"Kirkko = vanhusten treffailupaikka"
No tähän en osaa sanoa mitään (koska osuit arkaan paikkaan).
Mutta et kerro mun vaimolle. Ethän?
"Pappi = pedofiili jolla on tutkinto"
Miten voit sanoa vain tutkinnoksi jotain, joka on paljon suurempi?
Papilla on jotain, joka pystyy vastustamaan gravitaatiota.
===
No niin! Mites nyt pannaan, senkin vastarannan kiiski? Palaako?
17.02.2010 17:44
Tämä on mielestäni oivaa pohdintaa siitä miksi ihminen on keksinyt jumalia. Jaan näkemyksen 1:1.
(Schlecherwisser vastasi ein bischen mehr tarkasti siihen miksi joku jumala ylipäätänsä olisi.)
17.02.2010 17:15
"voit käyttää miten ikinä haluat, mutta kuten sanoin, niin eihän se minun keksintöni ole, vaan uskisten."
No tällä mennään, kiitos ja kumarrus! Kiitos siis alkuperäisen ajatelman esille tuomisesta ja lupauksesta sen käyttöön. Lupauksella se uskovainenkin elää, sanoi mummo kun käärinliinalla pöytää pyyhki.
"Sitä voi jäädä vaikka kisakoneesta pois."
:-) :-) :-)
17.02.2010 17:07
Ihminen kokee yleensä oman ja rakkaittensa olemassaolon niin merkittäväksi, että niiden loppuminen on vaikea hyväksyä. Ja vaikka loogisella tasolla voisikin asian hyväksyä, niin tunnetaso lyö kapulat rattaaseen. Usko tarjoaa vaivaan lääkkeeksi lupauksen jatkoista. Mennäänkö sinne? Juu mennään!
Ja tähän rakoonhan se jumala on hyvä heppu, koska meillä monilla (kaikilla?) on myös tahto olla jonkun isomman hyväksymiä. Kirjoitin eilen hieman kieli poskessa asiasta tuolla toiseudessa: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8854941/42625114 (aiheena miksi jumala laittaa ihmisiä helvettiin).
17.02.2010 17:00
Vois sille tietenkin keksiä monenlaisia metaforia. Mutta miksi suotta viedä ajatusta pois aiheesta kun tuo alkuperäinen jo iskee kuin terävä vesuri?
Sori mut ku mul jäi ? pois tuosta edellä niin kysyn uudelleen:
Saako sitä käyttää rautakankena, kun tarve tulee vai laitetaanko nimettynä sitaattina?
Rautakanki mulle olisi esimerkiksi kysymys:
Eikö kuolemaa edeltävällä elämällä ole tarpeeksi merkitystä?
Yksi hieno juttu on yleensäkin tajuta matka sinänsä merkittäväksi eikä vain sen päämäärä. Koskee muitakin juttuja kuin kuolemaa.
17.02.2010 16:44
Voidaanhan ajatella että ateismi perustuu teismille (ollen sen negaatio).
Jos teismi on valhe niin...
17.02.2010 16:30
Hieno 'kuolemattomien' aforismien joukkoon kelpaava hoksaus!
Siitä tuli välittömästi osa omaa ajatuksenjuoksua. Aivoissa oli sille sopiva kolo niinkuin tetris-pelissä.
Saako sitä käyttää rautakankena, kun tarve tulee vai laitetaanko nimettynä sitaattina.
17.02.2010 15:42
Onko mielestääsi kristillisten arvojen mukaista esittää perusteettomia solvauksia lähimmäisestä?
17.02.2010 15:30
Onko mielestäsi kristillisten arvojen mukaista syytää solvauksia kanssakeskustelijoille?
17.02.2010 15:26
Tulkitsenko kirjoittamasi (valmis rangaistuspaikka tottelemattomille -> syntiinlankeemustarina) oikein: Mielestäsi Jumala heittää ihmisisä helvettiin kärsimään, koska ihmiset tekevät valintoja oman ajattelunsa perusteella sen sijaan että uskoisivat auktoriteetteja?
Eikös muuten sille käärmeelle olis ollut kovempi rangaistus joutua matelemaan selällään ja miehelle istua kotona työttömä kuuntelemassa kuukautisista kärsivää naista? :-)
Naisen kuukautisetkin ovat ihmiselle annettuna jumalallisena rangaistuksen aika huvittavat nykypäivänä kun tiedetään, että kaikilla kohdun omaavilla nisäkkäillä on vastaava limakalvojen kunnostusautomaatio.
No oli miten oli, oletkos ajatellut kuka syntiinlankeemustarinan ansat on rakennellut ja miksi?
17.02.2010 15:22
Voisitko koettaa pysyä palstan aihepiirissä?
(Käsittääksen täällä on suotavaa keskustella kristinuskoon liittyvistä aiheista.)
17.02.2010 14:55
380 / 396