Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. "Voithan sinä itse luopua niistä vapaapäivistäsi sitten."

Samoin kaikkien muidenkin tulisi toimia. En oikein ymmärrä, miten Suomella on varaa siihen, että koko Suomi on kiinni jouluna, pääsiäisenä ja juhannuksena ja se juuri vaikuuttaa siihenkin, että sen vuoksi joudutaan tekemään niitä "leikkauksia", joista kansalaiset sitten ruikuttavat yhtenään siitä kun esimerkiksi joku varuskunta lakkautetaan tai se vaikuttaa suoraan sosiaaliturvaan. Tärkeintä tässä maassa on vissiin uskonnollisuus kuin raaka työnteko! Juhlimisella ei kirstun pohjalle paljon rahaa tule, mutta työnteolla se saatetaan.

"Kirje vaan työnantajallesi ja pyydät siirtämään pallkasi niiltä päiviltä Valtionkonttoriin."

Kuka tässä on palkan luovuttamisesta kirjoittanut mitään, vaan siitä olen mielestäni kirjoittanut, että pyörät tulisi pyöriä Suomessa joulut, pääsiäiset ja juhannukset jne. eli juhlapyhinäkin! Itsekin tahtoisin että kaikki kaupat olisivat kiinni ja muu kaupanteko (vienti ja tuonti) jäädytettäisi keskellä tavallista arkiviikkoa muutamaksi päiväksi, koska sitä vaativat uskovaiset noina 11 tiettynä päivinä jolloin kuunnellaan vain heitä eikä uskonnottomia ihmisiä!! Demokratia ei vain näytä toteutuvan! Miksei Suomella ole silloin varaa, kun uskonnottomat vaatisivat yleisiä vapaita vaan tässä kuunnellaan jotakin hihhuliporukkaa, milloin on synti tehdä työtä ja milloin se taas on jokin hiton velvollisuus?! Itkisit varmaan, jos kaupat olisi vain sunnuntaisin auki ja arkisin kiinni, kun minulle se sopisi varsin hyvin, mutta kysymys on täysin toinen silloin kun on laajemmasta asiasta kysymys ja näin ollen kaikkein parasta olisi jos kaupat olisivat aui myöskin sunnuntaisin!
  2. "Aivan tavallisia ihmisiähän he ovat, vaikka sukupuuttoon ihmiset kuolisivat jos kaikki olisi homoja. "

Ai, siksikö homous on sinusta paheksuttavaa? Ei ole sellaista pelkoa, kun esimerkiksi Suomen väestöstä alle 1% on homoseksuaaleja että se vaikuttaisi noin radikaalisesti ihmisten elinmahdollisuuksiin, että se tarkoittaisi samaa kuin sukupuuttoon kuoleminen. On se kumma, kuinka tuon pienen väestöryhmän oikeuksia pitäisi polkea kun mitään vaikutusta ei heistä ole ihmisten lisääntymiselle tai mihinkään muuhunkaan asiaan...ja jos neutraali avioliitto tulisi voimaan niin tuskin niitä homohäitäkään joka viikonloppu olisi joka pitäjän kirkossa tai maistraatissa. Kysymys on vain ja ainoastaan jokaisen ihmisen oikeudesta eli demokratiasta ja siitä, että jossakin hakukaavakkeessa "rekisteröity parisuhde" tuntuu epätasa-arvoiselta verrattuna avioliittoon. Mikäli neutraali avioliitto ei tulisi kysymykseen, niin tällöin tulisi ajatella tasa-arvon nimissä meille heteroidellekin rekisteröityä parisuhdetta, koska avoliitto ei ole mitenkään rekisteröity. Itseasiassa sellain on olemassa heteropariskunnilla Ranskassa ja mielestäni olisi hienoa, jos Suomeen tulisi heteroillekin rekisteröity parisuhde, vaikka te uskovaiset ja konservatiivit sen torppaisitte koska ainoa oikea parisuhde on avioliitto. Pitää oikeesti kysyä, missä vaiheessa te olette seurustellut vai oletteko menneet välittömästi avioliittoon kun olette puolisonne tavanneet jossakin herätysjuhlissa tai hihhuleiden körttiseuroissa!? Jos vastaatte että olette tavanneet baarissa, niin eikö tunnu hiukan tekopyhältä määritellä homoseksuaalien elämää synniksi, kun kaikki synnithän ovat sanojenne mukaan yhtäsuuria.

"Ensinnäkin EN VIHAA HOMOJA !!!!"

Vihasit tai pelkäsit ihan sama, mutta lopputulos on se että se aiheuttaa sinusta jotakin haittaa sinun elämääsi, että vastustat siksi homoutta. Mitä se oikeesti aiheuttaa sulle, jos joku homopari tälläkin hetkellä paneskelee toisiaan makuuhuoneessaan ja mitä se heidän elämäntapansa sulle ylipäätänsä kuuluu millään tavoin?

Olen itse absolutisti, enkä todellakaan ole vaatimassa että kaikkien muidenkin on ryhdyttävä absolutistiksi (puhumattakaan ateistiksi), koska siinä vaatimuksessa ei olisi minkäänlaista järkeä toisin kuin sinusta on siinä jotakin "maalaisjärkeä", että kaikkien tulisi olla heteroita ja muita helvetin hihhuleita ja kulkea tuolla liikenteen joukossa Raamatun laput silmillä ja ajella autoakin Raamattu kädessä!! Minua kuvottaa se, että joku ajattelee että "kaikkien tulee olla heteroita tms., koska minä itsekin olen" ja elää kuten Raamattu sanelee! Kristitty ei ole suvaitsevainen, koska ottaa lähtökohdaksi sen että kaikkien ihmisten tulisi olla samanlaisia!! Kyllä olisi maailma paskamainen ja ahdasmielinen paikka elää, jos ei olisi ollenkaan erilaisuutta!

"Mutta on pari asiaa mitä en hyväksy. Yksi: sukupuolineutraali avioliitto, toinen:lasten adoptoiminen tällaiseen liittoon. "

On vain yksi asia, mitä en hyväksy. Konservatismi ja sitä kannattavat ihmiset, jotka sanelee jatkuvasti ehtoja kuinka ihmisen tulisi elää vaikka se asia ei niille konservatiiveille mitenkään kuuluisikaan. Hankkisi oma elämä, ettei tarvitsi muiden elämisestä kantaa huolta!?

Elämme uskovaisten diktatuurissa emmekä demokratiassa, mikäli vastustamme sukupuolineutraali avioliittoa tai homojen adoptio-oikeutta! Lapsen on sinusta parempi asua siis nuorisokodissa ja kasvaa rikolliseksi kuin kasvaa kahden rakastavan aikuisen/vanhemman homokodissa, jossa hänestä vielä kaiken lisäksi pidettäisi huolta!

"Kyllä homoutta ainakin silloin pidettiin täysin maalaisjärjen vastaisena ilman uskoa ja raamattuakin"

Koita selvittää itsellesi, kumpi on maalaisjärjen vastaista. Se iankaikkinen löpinä Raamatussa vai jonkun toisen homoseksuaalisuus (kumpi aiheuttaa yhteiskunnalle harmia, yksittäisen ihmisen homous vai uskonto). kyllä se löpinä Raamatussa on ainakin minusta sellaista, että ihmettelen miten voi olla että eletään 2010-lukua eikä Raamattuja vieläkään polteta roviolla!!

"Nythän homoilusta tulee joka tuutista ulos, että alkaa jo kyllästyttää koko aihe. "

Hyvä että tulee ja niin kauan kunnes tällainen homovastaisuus ja ihmisvihaisuus loppuu!

Konservatiivisuus kulkee yhdessä kristillisyyden kanssa, joten homovastaisuuskin on usein vain eräänlainen kristittyjen piirre. Onhan tuttavapiirissäni sellainen henkilö, joka haukkuu sekä uskovaiset että homot, mutta se kertoo taas siitä, että henkilölle kaikki erilaisuus on vierasta ja ennakkoluuloista! Ristiriitaista on se että tämä tuttavani on vieläpä kirkon jäsen! Hänestä käytetäänkin peitenimitystä "pikkuhitler".