Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Sinun uskonnonvapautesi on yhä voimissaan."
katson että minun vapautta on rikottu!!
"Sinä et ole joutunut mitään uskontoa harjoittamaan vastoin tahtoasi. "
Kuulemaan olen joutunut, joka on sama kuin uskonnon harjoittaminen!! Minut on siihen myösin pakoitettu!
05.01.2012 15:10
"Älä kuitenkaan unohda mitä laki sanoo herjaamisesta, solvaamisesta, kunnianloukkauksesta ja kansanryhmää vastaan kiihottamisesta."
Jassoo, mutta et ymmärrä kantojani jotka rikkovat minun vakaumuksiani eli minun tulisi kuunnella jonkun uskovaisen "jouluevankeliumia" bussissa ja annan rauhassa hänen rikkoa ihmisoikeuksia?
Onhan uskovaiset vaatineet joskus kummiakin asioita, että ateistin lapsillekin työnnettäisi korvatulpat korviin, jotta uskovaiset saisivat hoitaa ruokarukouksen rauhassa. Mihin mahtaisikaan opettaja syyllistyä tällaisessä tilanteessa? Virkavirheeseen, kunnianloukkaukseen vai lapsen koskemattomuuteen?
"Siunatun joulun toivottaminen on täysin sallittua. "
Ei ole, koska tällöin katsoisin että väkivalta on myöskin sallittua!
05.01.2012 15:06
kyllä sulla varmasti oli vaikeeta suhtautua, että poikasi ei osallistunut koulun uskonnontunneille? Taisit lopulta pakottaa menemään poikasi uskonnon tunneille!
Kysymys on kohdallanikin valinnoista joko siedän julkisella paikalla uskontoa tai en siedä sitä ja minä en siedä uskontoa julkisella paikalla, mutta hyväksyn uskonnon harjoittamisen kirkon sisällä tai sellaisen muun tilan sisällä, joka on tarkoitettu uskonnon harjoittamiseen!! Bussi ei ole kirkko tai jokin muu tila, jossa uskonnon harjoittaminen olisi sopivaa!
05.01.2012 14:58
"Sananvapaus on juuri sitä, että toiset saavat sanoa sellaisia asioita joista sinä et pidä."
Jep, minäkin saan sanoa sulle että haista paska hihhuli, eikä sinun tule siitä mitenkään pahastua tai puhumattakaan sitä mun ilmaisuvapauttani, kun vedän sua turpaan! Minäkin otan kaiken siitä vapaudesta irti, mikä on annettu!!
"Huh, tuota logiikan ja järjen puutetta. Missä on nyt se paljon mainostettu ateistien ylivertainen äly? Mihin se on jäänyt, kun ei tuolla kaverilla näy missään."
Olisiko kannattanut valita seuransa vähän paremmin, eikä väkisin mennä sinne ryyppääjien sekaan. Sitä sanotaan itsesuojeluvaistoksi, joka teiltä uskovaisilta näytää puuttuvan kun ette tajua mitä siitäkin voisi seurata kun bussissa puhuu uskonsanojaan!!
05.01.2012 14:51
Et taida ymmärtää muuta kuin sen, mitä uskovainen tässä yhteiskunnassa vaatii, mutta sitten kun kyseessä olisi uskonnon opetuksesta luopuminen peruskoulussa niin nostaisitte välittömästi siitä suuren porun! Se tulee tapahtumaan halusitte sitä tai ette!
05.01.2012 14:42
Pisti silmään tuo "epäkristillisyys". Pitääkö ihmisen käyttäytyä sen mukaan, mikä on kristillistä ja mikä ei. Tällä tarkoitetaan juuri sitä, mitä olen täällä sanonut, että kristityillä on jokin helkkarin erityisasema tässä yhteiskunnassa ja muiden tulisi suvaita se tässä yhteiskunnassa, mutta kristittyjen ei pidä suvaita niitä vaatimuksia joita muu väestöryhmä tahtoisi saada tähän yhteiskuntaan. Uskonvapaus ei tässä toteudu, mikäli uskonnottoman tulee kuunnella uskovaisen "jouluevankeliumia" bussissa.
05.01.2012 14:36
Suhteellisuuden tajua kannattaa uskovaisen pohtia ennen kuin alkaa lässyttämään niitä uskonsanojaan julkisilla paikoilla ottamalla huomioon että siellä saattaisi olla uskonnottomia ihmisiä, jotka eivät pidä uskonnollisista lässytyksistä ja paheksuvat niitä, kuten uskovaiset ryyppäämistä kadulla!!
"Meillä on tässä sellainen tilanne, että lähiomainen sai sivullisena surmansa päihtyneiden remuamisesta."
Meillä on tässä sellainen tilanne että liian monta kertaa on pitänyt ottaa yhteyttä UUT ry:hyn uskovaisten uskonnollisesta remuamisesta!!
Väitätkö, ettei vika ollut uhrin ylimielisyydestä, joka meni vihastuttamaan ne ryyppääjät.
05.01.2012 14:29
Kristityn usko kuolee hänen kuoltuaan. :) Kristitynkin kannattaisi elää ilman kristillisiä rituaaleja, jotta ei kuoleman hetkellä katuisi elämänsä aikana tekemättä jättämisiään, kuten lukuisat ihmiset katuvat. Uskonto estää kristittyä toteuttamasta erilaisia nautintoja elämässään. Kristityllä ei tule olla elämässään ylimääräistä nautintoa, koska hän uskoo kuoleman jälkeiseen nautintoon! Synkeä hetki tuo kuoleman hetkellä oleminen ja katuminen kun totuus ilmenee vähän ennen kuolemaa, että tuli uskottua väärin elämässään. :)
05.01.2012 14:19
"Älykkyys näyttää olevan ateisteille sellainen ominaisuus, jota he uskovat itsellään olevan runsaanlaisesti. "
En usko ateisteilla olevan älykkyyttä runsaanlaisesti vaan tiedän että ateisteilla on älykkyyttä enemmän kuin uskovilla.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Brittiprofessori+Älykkäät+ihmiset+ovat+muita+harvemmin+uskossa/1135237125805?ref=rss
05.01.2012 14:08
Uskovaisilla taas älykkyys on lähtöisin Jumalastaan ja kaikki me tiedetään ettei Jumalaa ole olemassakaan. Uskovaisilla ei älykkyyttä siis ole, koska ei ole Jumalaakaan!
05.01.2012 14:01
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Brittiprofessori+Älykkäät+ihmiset+ovat+muita+harvemmin+uskossa/1135237125805?ref=rss
05.01.2012 13:58
"Taidat käydä todella ylikierroksilla, mene hakemaan ne lääkkeesi ja rauhoitu. "
Uskovaiset ne pitäisi laittaa pakkolääkitykselle ja viedottaa pois uskonnoista, jotta alkaisivat ottamaan paremmin huomioon uskonnottomat ihmiset!
05.01.2012 13:52
"Vastaa kahteen kysymykseen, niin ehkä asia valkenee sinulle?
- onko olemassa yleinen ryyppäämisvapaus?
- onko olemassa yleinen sananvapaus?"
Tällöin on olemassa, mikäli asia tulisi ymmärtää niin että uskonvapaus antaa erityisvapauden VAIN uskovaisille harjoittaa uskontoaan julkisilla paikoilla, eikä kirkossa tajuamatta muiden ihmisten uskonvapautta olla uskomatta mihinkään. Ymmärrän uskonvapauden täysin erilailla kuin sinä!! Vetoan Suomen perustuslakii, jossa minulla on oikeus omatunnon syistä kieltäytyä osallistumatta uskonharjoittamiseen, mutta mitä tekee tämä uskovainen rikkoessaan minulle kaikkein tärkeintä oikeutta!! Hän ei anna minulle muuta vaihtoehtoa kuin kuunnella mitä hänellä on sanottavaa varoittamatta!!
"Mikä haitta? Oliko haitta samaa luokkaa kuin patojen väärinkäytöstä seurannut?"
Vastaa minulle, olisiko sinulla ollut haittaa muslimista, joka tekisi rituaalejaan julkisilla paikoilla.
Uskonnot ovat vaaraksi yhteiskunnalle ja se on se suurin haitta!
"Sananvapaus tarkoittaa sitä, että ihmiset saavat sanoa asioita, joista sinä et tykkää."
Sananvapaus ei tarkoita sitä, että kaikki on sallittua kaikkialla! Ryyppääminenkään ei ole sallittua julkisella paikalla, joten miksi uskonnot tulisi olla jokin poikkeus!! On olemassa paljon sellaisia asioita, joita uskovainen ei voi sietää. Uskovainen tekee Jari Tervon Raamatun heittämisestä ilmoituksen poliisille, joka tapahtuu telkkarissa. Minä pidän sitä täysin hyväksyttynä, joten teidänkin tulee sietää nyt tätä minun uskonvapauttani!!
05.01.2012 13:41
Nuo tilastot vääristelevät juuri sen kaikkein tärkeimmän, että kun on kirkossa niin on sama kuin kristitty, vaikka todellisuudessa henkilö olisikin uskonnoton ja jollei ole kirkossa niin se tarkoittaa samaa kuin olisi uskonnoton, eikä uskova.
Joten tuosta ei saa todellakaan sitä oikeaa käsitystä. Vähän sama kuin Suomessa henkilö olisi työtön, mutta työvoimakoulutuksessa niin hänet luokitellaan oitis työntekijäksi, eikä työttömäksi.
05.01.2012 13:18
Olin minäkin aikoinaan kirkossa, mutta en koskaan uskonut, joten ei sekään todista että kaikki kirkon jäsenet olisivat uskossa!
05.01.2012 13:09
Kuten vänkäämisestäsi käy ilmi, niin sinulle ei kelpaa kuin teistinen maailmankaikkeus luomiskertomuksineen, jolle ei ole mitään pitävää näyttöä. Maailmankaikkeus perustuu tieteelliseen näyttöön siitä, että vain alkuräjähdys on kaikkein todennäköisin vaihtoehto maapallon syntymiselle. Se, että maapallo koostuu eri ainesosista todistaa sen että ainesosat ovat muodostuneet alkuräjähdyksestä. Kiviaines on syntynyt sulasta laavasta, josta myodostuu maapallon ydin. Katso kalliota tai mene käymään humppilan lasitehtaassa, jossa näet lasin valmistuksen sulasta silikaatista, josta valmistuu lasimaljakko. Samoin sulasta laavasta on muodostunut kalliot.
Se, että uskovainen näkee luonnosta Jumalan luomisen ei tarkoita sitä että se olisi totta. Sitä ei ole saatu yhdessä päivässä aikaan, koska tällöin ei olisi olemassa evoluutiota eli lajin kehitystä ja se on todistettavasti olemassa tälläkin hetkellä.
Kreationisti kieltää evoluution ja puhuu "nuoresta maasta", mutta kaikki todisteet puhuvat kreationistia vastaan. Ns. "Vanhasta maasta" löytyy todisteita dinosauruksista fossiileina paleontologian avulla ja näiden dinosaurusten luurankoja pääsee katsomaan merkittävimpiin museoihin eli niitä on todellakin ollut olemassa.
Ns. "Jeesuksen fossiilia" eli jäänteitä ei ole näihin päiviin löydetty ja kreationistit ovat niitä kaikkein pahimpia "Jeesustelijoita"!
05.01.2012 13:03
"Tuo on sinun tulkintasi, mutta se on väärä tulkinta. Julkiseen tilaan mahtuvat kaikki aatteet. "
Kaikki siis ryyppäämään porukalla kirkkoon!??! Kaikkea kun saa tehdä julkisilla paikoilla täysin vapaasti ottamatta huomioon muita ihmisiä?!!
"Eipä siitäkään ollut mitään haittaa, että sinulle bussissa toivotettiin siunattua joulua."
Kyllä siitä vain on, jos kerran ihmisten tulee ottaa huomioon muutkin ihmiset eikä vain uskovaiset!
Varmasti olisi sullekin ollut haittaa, jos joku muslimi laittaisi maton siihen bussin lattialle ja ottaisi suunnan mekkaa kohti. kyllä alkaisit vihastumaan, kun joku muslimi tekisi rituaalejaan...väitätkö jotakin muuta??
"Koska julkinen tila kuuluu meille kaikille, me kaikki voimme sanoa julkisessa tilassa miten haluamme."
Kyllä se nyt vaan on ettei kaikkea saa sanoa julkisilla paikoilla vitun hihhuli!! Mielenosoituksiinkin tarvitaan lupa. Miksi siihen tarvitaan lupa? Ei ainoastaan sen takia, että poliisi kykenee varautumaan siihen.
"Et sinä olisi tehnyt yhtään mitään muuta kuin juputtanut itseksesi."
kyllä minä olisin vaan tirvaissut kuonoon. Se ei ole mikään uhkaus!
"Sinun vapautesi olla uskomatta ei saa rajoittaa kenenkään bussimatkustajan oikeutta uskoa"
En minäkään julista mitään ateismia bussissa, koska otan huomioon uskovaiset bussissa ja siitä on kysymys.
05.01.2012 12:22
Uskovaisethan käyttäytymisellä aiheuttavat tilanteita, joista ei uskonnottomat eivät välttämättä pidä. Uskovaisia vihastuttaa ryyppäämiset julkisilla paikoilla, mutta sitten jos minua vihastuttaa heidän ymmärtämättömyys ja muiden ihmisten huomiointi. Meillä on uskonvapaus, joka tarkoittaa myöskin sitä että uskonnottomien ei tarvitse kuunnella sitä uskonlässytystä julkisilla paikoilla, eikä vain sitä että uskovaisella on jokin erityisoikeus harjoittaa uskontoansa julkisilla paikoilla!!
sitä varten on kirkot, jossa sitä uskontoaan saa harjoittaa ja sen tulisi mennä uskovaistenkin kaaliin, että uskonnot pysyisivät siellä kirkon sisällä, eikä levittäytyisi julkisille paikoille. Ryyppäämiseenkin on tarkoitettu baarit sitä varten, että ryyppääminen tapahtuisi siellä, eikä kadulla, bussissa tai puistossa.
Tajuatteko te, että te juuri estätte ihmisiltä vapauden elää ottamatta huomioon uskonnottomia ihmisiä missään määrin!! Teillä on kuin jotkin erityisoikeudet tässä maailmassa estää kaiken mahdollisen ihmisiltä: uskonvapauden, sanavapauden jne.
05.01.2012 12:09
Miksi uskovainen ajattelee aina päinvastoin asioita?
05.01.2012 11:56
"Siunattua joulua saa toivottaa, mutta turpaan ei saa vetää."
Turpaan saa mätkiä silloin jos toinenkin alkaa julkisella paikalla puhumaan uskonasioista, joka on yhtä paheksuttavaa kuin se turpaan mätkiminenkin.
Pidän sitä uskonasioista kiihkoilua kansaryhmää vastaan, kun bussissa on muitakin, jotka eivät tahdo kuunnella uskovaisen siunauksia julkisella paikalla. Kuinka paljon uskovainen ottaa huomioon tätä seikkaa, jos toivottaa bussissa "siunattua joulua"?
Hyvää joulua on mielestäni "neutraalisempi" toivotus kuin "siunattua joulua". Harvoin olen kuullut jonkun toivottavan jouluna uskonnollista ilmaisua käyttäen "siunattua joulua".
"Miksi kuitenkin juuri siunauksella on tuollainen vaikutus mieleesi?"
Miksi kuitenkin juuri julkisella kadulla ryyppämisellä on teille sellainen vaikutus, jota paheksutte ja minulta poistatte uskonasioista paheksumisen ettekä ollenkaan ymmärrä sitä, jos jokin taho ei hyväksy teidän joulun toivotustanne kuten tuo esimerkkini kertoi!
Elokuviakin kielletään alaikäisiltä, kun ne ovat väkivaltaisia mutta miksi ei uskontoa kielletä kun siitä voi olla kumminkin samat seuraukset!?
Missä on uskovaisten moraali ja empatian kyky?
05.01.2012 11:55
699 / 815