Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. "Älä kuitenkaan unohda mitä laki sanoo herjaamisesta, solvaamisesta, kunnianloukkauksesta ja kansanryhmää vastaan kiihottamisesta."

Jassoo, mutta et ymmärrä kantojani jotka rikkovat minun vakaumuksiani eli minun tulisi kuunnella jonkun uskovaisen "jouluevankeliumia" bussissa ja annan rauhassa hänen rikkoa ihmisoikeuksia?

Onhan uskovaiset vaatineet joskus kummiakin asioita, että ateistin lapsillekin työnnettäisi korvatulpat korviin, jotta uskovaiset saisivat hoitaa ruokarukouksen rauhassa. Mihin mahtaisikaan opettaja syyllistyä tällaisessä tilanteessa? Virkavirheeseen, kunnianloukkaukseen vai lapsen koskemattomuuteen?

"Siunatun joulun toivottaminen on täysin sallittua. "

Ei ole, koska tällöin katsoisin että väkivalta on myöskin sallittua!
  2. "Vastaa kahteen kysymykseen, niin ehkä asia valkenee sinulle?
    - onko olemassa yleinen ryyppäämisvapaus?
    - onko olemassa yleinen sananvapaus?"

Tällöin on olemassa, mikäli asia tulisi ymmärtää niin että uskonvapaus antaa erityisvapauden VAIN uskovaisille harjoittaa uskontoaan julkisilla paikoilla, eikä kirkossa tajuamatta muiden ihmisten uskonvapautta olla uskomatta mihinkään. Ymmärrän uskonvapauden täysin erilailla kuin sinä!! Vetoan Suomen perustuslakii, jossa minulla on oikeus omatunnon syistä kieltäytyä osallistumatta uskonharjoittamiseen, mutta mitä tekee tämä uskovainen rikkoessaan minulle kaikkein tärkeintä oikeutta!! Hän ei anna minulle muuta vaihtoehtoa kuin kuunnella mitä hänellä on sanottavaa varoittamatta!!

"Mikä haitta? Oliko haitta samaa luokkaa kuin patojen väärinkäytöstä seurannut?"

Vastaa minulle, olisiko sinulla ollut haittaa muslimista, joka tekisi rituaalejaan julkisilla paikoilla.
    Uskonnot ovat vaaraksi yhteiskunnalle ja se on se suurin haitta!

"Sananvapaus tarkoittaa sitä, että ihmiset saavat sanoa asioita, joista sinä et tykkää."

Sananvapaus ei tarkoita sitä, että kaikki on sallittua kaikkialla! Ryyppääminenkään ei ole sallittua julkisella paikalla, joten miksi uskonnot tulisi olla jokin poikkeus!! On olemassa paljon sellaisia asioita, joita uskovainen ei voi sietää. Uskovainen tekee Jari Tervon Raamatun heittämisestä ilmoituksen poliisille, joka tapahtuu telkkarissa. Minä pidän sitä täysin hyväksyttynä, joten teidänkin tulee sietää nyt tätä minun uskonvapauttani!!
  3. "Tuo on sinun tulkintasi, mutta se on väärä tulkinta. Julkiseen tilaan mahtuvat kaikki aatteet. "

Kaikki siis ryyppäämään porukalla kirkkoon!??! Kaikkea kun saa tehdä julkisilla paikoilla täysin vapaasti ottamatta huomioon muita ihmisiä?!!

"Eipä siitäkään ollut mitään haittaa, että sinulle bussissa toivotettiin siunattua joulua."

Kyllä siitä vain on, jos kerran ihmisten tulee ottaa huomioon muutkin ihmiset eikä vain uskovaiset!
    Varmasti olisi sullekin ollut haittaa, jos joku muslimi laittaisi maton siihen bussin lattialle ja ottaisi suunnan mekkaa kohti. kyllä alkaisit vihastumaan, kun joku muslimi tekisi rituaalejaan...väitätkö jotakin muuta??

"Koska julkinen tila kuuluu meille kaikille, me kaikki voimme sanoa julkisessa tilassa miten haluamme."

Kyllä se nyt vaan on ettei kaikkea saa sanoa julkisilla paikoilla vitun hihhuli!! Mielenosoituksiinkin tarvitaan lupa. Miksi siihen tarvitaan lupa? Ei ainoastaan sen takia, että poliisi kykenee varautumaan siihen.

"Et sinä olisi tehnyt yhtään mitään muuta kuin juputtanut itseksesi."

kyllä minä olisin vaan tirvaissut kuonoon. Se ei ole mikään uhkaus!

"Sinun vapautesi olla uskomatta ei saa rajoittaa kenenkään bussimatkustajan oikeutta uskoa"

En minäkään julista mitään ateismia bussissa, koska otan huomioon uskovaiset bussissa ja siitä on kysymys.