Vapaa kuvaus

Jyrki Soini. Olen perheellinen. Asun helsingissä. Kristus Jeesus on Herra. Linkit: http://evotuhat.wordpress.com/about/

Aloituksia

150

Kommenttia

14002

  1. Ateismi (luomisen kieltäminen) on vanhaa perua. Sen juuret ovat paratiisin lankeemuksessa.

    > Vanha aika
    Muinaisessa Intiassa vaikutti 600–200-luvuilla eaa. filosofinen koulukunta, joka edusti nautintomoraalia ja aineellista todellisuuskäsitystä ja joka arvosteli hindulaisuutta. Eräät koulukunnan jäsenet kielsivät karman lain olemassaolon ja pitivät Veda-kirjojen oppeja harhaluulona.

    Antiikin Kreikan varhaisimpana tunnettuna ateistisena ajattelijana on mainittu ainakin Diagoras (400-luku eaa.). Diogenes Laertios kirjoitti Theodoros Kyreneläisestä (noin 335–260 eaa.), liikanimeltään Theodoros Jumalaton, muun muassa: ”Theodoros hylkäsi kerta kaikkiaan jumalia koskevat uskomukset. Olen saanut käsiini hänen teoksensa Jumalista, eikä se ole millään muotoa vähäpätöinen kirja.” <
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi

    Louis Pasteur, josta omaviisas tiedemaailma vaikenee, totesi tutkimustensa perusteella: "Elämää vain elämästä." Kun Suomi uskoi, se puhui avoimesti pastöroidusta maidosta.
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Louis_Pasteur
  2. Hmm... Mistä kaikki?
  3. Evoluutioparodia (kaikenteoria)

    Yksisoluinen eläin ajatteli: "Haluan tulla monisoluiseksi. Tarvitsen aikaa 100 miljoonaa vuotta. Onneksi minulla ei ole kiire."

    Noin 100 milj. vuodessa eläin saavutti tavoitteensa. Se ajatteli: "Haluan kehittää itselleni muodot. Tarvitsen aikaa 200 miljoonaa vuotta."

    Noin 200 milj. vuoden päästä eläin katseli itseään ja sanoi: "Olen liskon näköinen. Ei hassumpaa. Mahtaako nää ketarat liikkua? Ei liiku. Tarvitsen aivot. Siihen voisin käyttää aikaa 300 miljoonaa vuotta."

    Noin 300 milj. vuoden päästä eläimellä oli aivot ja se lähti liikkeelle. Se lisäsi vauhtia ja huomasi, että ilma vastusti liikettä. Eläin mietti: "Miten voisin hyödyntää ilmanvastusta? Tiedän! Kehitän siivet ja ryhdyn lentämään. Tarvitsen siihen 400 miljoonaa vuotta."

    Noin 400 milj. vuoden kuluttua eläin lentää liihotteli kohti pohjoista. Se alkoi kangistua. Se tuumasi: "Voi harmi! Olen vaihtolämpöinen. Äkkiä takaisin funtsaamaan ratkaisua ongelmaan." Eläin riensi takaisin lämpimiin ilmanaloihin ja alkoi ajatella ankarasti.

    Siinä kului 500 miljoonaa vuotta. Onneksi eläimellä ei ollut kiire. Aika ei mennyt hukkaan, sillä eläin keksi ratkaisun. Se päätti kehittää itsestään tasalämpöisen. Se sanoi: "Ryhdyn vaativaan kehitystyöhön, vaikka siihen menisi koko loppuikäni."

    Noin 600 milj. vuoden päästä eläin katseli itseään sanoen: "Kyllä uurastus kannatti. Nyt olen linjakas kuin lintu. Taidanpa lentää maapallon ympäri ja ihailla maisemia." Eläin lensi ja lensi ja lensi. Koluttuaan maapallon jokaisen kolkan, se virkkoi: "Nyt olisi korkea aika kehittää jotain uutta. Olen ajatellut viettää eläkepäiväni jossain lämpimässä paikassa. Aurinko vaikuttaa ihanteelliselta kohteelta. Siis tuumasta toimeen."

    Noin 1200 miljoonan vuoden kuluttua oli eläin kehittänyt itsestään avaruuskelpoisen. Koska kehitystyö vei oletettua enemmän aikaa, oli eläin saavuttanut eläkeiän hieman ennen kuin työ valmistui. Siksi sillä oli niin kiire Aurinkoon, ettei se ehtinyt kertoa kellekään avaruuskelpoisesta rakenteestaan. Harmi, koska tiedemaailma on raapinut hiuksiaan juuri tuon puuttuvan lenkin takia. Eläimellä olisi kyllä ollut aikaa käydä välillä Maassa neuvomassa tiedemiehiä, mutta se oli estynyt. Onneksi nykyajan korkeatiede tietää miksi eläin ei palanut - eikun palannut.
  4. Minusta on hyvä, että Jeesus/Vapahtaja vapauttaa sitovista ja suorituksia vaativista uskonnoista. Uskonto on huono sana, koska se viittaa erheellisesti Uskoon/Jeesukseen. Eihän Uskoon/Pelastajaan voi liittyä mitään sitovaa tai suorituksia vaativaa. Älkäämme siis eksykö. Usko/Jeesus, joka on kaiken Luoja ja kaiken Ylläpitäjä, tarjoaa pelastavaa armoaan, jotta me voisimme päästä taivaaseen ilman omia tai uskontojen vaatimia (esim. anekauppa) suorituksia.
    http://www.youtube.com/watch?v=qYc4OKftMFU
    Siltä varalta, että tutkimus ja omien aivojen käyttö kiinnostaa. Tieto ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde. Mieti. Kumpi loi, Jumala vai olemattomuus? Oletetun evoluution, johon monet ateistit perustavat uskonsa/luulonsa, lähtökohta:

    > Ennen aikaa ei ollut mitään. Ennen aikaa ei ollut tilaa. Tilattomaan tilaan ilmestyi nuppineulanpää. Syytä emme tiedä. Sekin on ihme, että tilattomuuteen ilmestyy jotain, joka vie tilaa. Jokin juttu piti nuppineulanpäätä kasassa. Emme tiedä kuinka kauan pää pysyi kasassa, koska tuolloin ei ollut aikaa. Sitten, tietämättömän ajan kuluttua, juttu lakkasi pitämästä päätä kasassa ja pää alkoi levitä tilattomassa tilassa. Sitten, tuntemattoman ajan kuluttua, juttu alkoi kasata päätä. Nyt pää sekä leviää että kasautuu. <

    Joel kontinen: Richard Dawkins
    http://joelkontinen.blogspot.fi/2014/08/richard-dawkins-not-aborting-foetus.html
    http://personal.inet.fi/koti/joel.kontinen/Dawkinsharha.htm
    http://personal.inet.fi/koti/joel.kontinen/ateistien.html
    http://bwanajoe.blogspot.fi/2014/05/richard-dawkins-jarjen-palvonta-ja.html