Vapaa kuvaus

Jyrki Soini. Olen perheellinen. Asun helsingissä. Kristus Jeesus on Herra. Linkit: http://evotuhat.wordpress.com/about/

Aloituksia

150

Kommenttia

14002

  1. Henkimaailma toimii. Ei kande olla piittaamaton.

    Matt. 12:32
    Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.

    Petri Paavola Pyhästä Hengestä.

    > Uskovassa ei voi asua riivaajaa

    Monet uskovat kysyvät ja pohtivat voiko uskovan sisällä asua riivaaja (demoni) Raamatun selkeän opetuksen mukaan uudestisyntyneen uskovan sisällä ei voi asua riivaajia. Tässä kirjoituksessa käyn läpi tämän aiheen Raamatun sanan todistuksen valossa. Jumalan sanan tulee todistaa meille siitä mitä sana opettaa ja se opettaa selkeästi ettei uskovan sisällä voi asua riivaajia.

    Kun käytän tässä kirjoituksessa sanaa uskova, niin tarkoitan sillä Uuden Liiton aikaista uudestisyntynyttä uskovaa, joka Jumalan armosta elää ja kasvaa uskossa Jumala sanan opetuksen mukaisesti Pyhän Hengen voimasta. Uudestisyntynyt uskova on Pyhän Hengen temppeli.

    1 Kor 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

    Opetus joka opettaa, että uskovan sisällä voi asua riivaaja on opetusta, joka loukkaa Jumalan pyhyyttä. Raamattu opettaa, että uudestisyntynyt uskova on Jumalan temppeli (Pyhän Hengen temppeli), jossa Jumala itse asuu Pyhän Hengen kautta. Pyhä Jumala ei voi asua samassa paikassa kuin saastaiset pahat henget. Pyhä Henki ja paha henki ei asu samassa asunnossa. Jumala karkotti pois taivaasta saatanan ja hänen kanssaan langenneet enkelit. Tämä tarkoittaa sitä, että Jumala ei voi asua samassa paikassa saastaisten henkien kanssa. Tämä taas tarkoittaa sitä, että uudestisyntyneen uskovan sisällä ei voi asua tai olla riivaajia.

    1 Kor 6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

    Room 7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

    Raamattu opettaa, että koska uskova on Pyhän Hengen temppeli, niin siksi hän ei ole enää itsensä oma, vaan Herran Jumalan oma ja omaisuutta. Jumala ei anna omaisuuttansa saatanan ja demonien asuttamaksi, koska Hän itse asuu omassa kansassaan. Opetus joka opettaa, että uskovassa voi asua riivaaja on epäluottamus lause Jumalaa kohtaan ettei Hän kykene huolehtimaan omaisuudestaan riivaajia vastaan.

    Joh 14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,

    Joh 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

    Pyhä Henki joka asuu uskovassa on uskovan ihmisen Puolustaja, joka pitää myös siitä huolen ettei uskovan sisälle pääse riivaajahenkiä, koska uskova on Jumalan Hengen temppeli. <
    http://www.kotipetripaavola.com/uskovassaeivoiasuariivaajaa.html
  2. Huh. Selitä.
  3. 6+4. Selitä.
  4. Luultavasti. Mihin laumaan kuulut? Mitä Jumala ajattelee laumastasi? Onko sinulla aikaa häärätä niitänäitä? Tule pian lammaslaumaan. Et kadu.

    1.Tim:
    1:5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
    1:6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
    1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
    http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Tim.1.html

    Matt:
    25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
    25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
    25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
    25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
    25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
    25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
    25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
    25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
    25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
    25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
    25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
    25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
    25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
    25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
  5. Oikea diagnoosi puuttuu lääkärikirjoista. Siksi ei voi tarjota oikeaa lääkettä. Oikea diagnoosi on "synti". Oikea lääke on "Vapahtaja".