Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2891

1. "Kuka+täällä+voi+tietää+sinun+sekavuuksiesi+kohtalosta."Nyt+voisin+kysyä+sinulta,+että+vastasitko+minulle+Kristiina+23,+koska+minulla+ei+ole+mitään+sekavuutta+perinöistä+tai+henkivakuutuksissa+ja+sossussa+en+asioi,+ainakaan+vielä.Turha+sinulta+on+pyytää+oikaisua+viesteihisi,+koska+olet+tunnetusti+"massapostaaja"+joka+toistaa+samaa+mantraa.+Inhottavasti,+sanoisin+minä.
  2. sini-sirkulle,+jos+luet+tämän."sini-sirkku+nimimerkin+olen+nyt+suomi+24+rekisteristä+poistanut,+minulle+se+on+silti+rakas+muisto+omasta+ilosta+ja+osallistumisesta.+Minulla+ei+ole+enään+varaa+surra+enempää,+ei+menetettyä+kirjoituspaikkaa,+ja+etten+ole+osanut+tajuta+mitä+minusta+ajatellaan.+"Miksi+poistit+ihanan+vaki`nikkisi,+koska+eihän+sillä+kukaan+olisi+päässyt+kirjoittamaan,+vaan+nyt+lisäämällä+jonkun+pisteen+tai+pilkun,+niin+voi+taas+sekoittaa+pakkaa.+Itse+olisit+kuitenkin+voinut+jatkaa+valitsemalla+vain;+"käytä+muuta+nikkiä"!Olet+mielestäni+ollut+ihana+kirjoittaja+ja+todella+ihmettelen,+että+nuo+solvaavat+olisi+kovinkaan+moni,+vaan+voisin+verrata+yhtä+ja+samaa,+joka+politiikasta+paasaa.Tietenkään+sinä+et+lue+kaikkea,+mutta+minulla+on+ollut+aikaa+lukea,+koska+herään+aikaisin+ja+katson+"yön+sadon",+jota+ennen+kuitenkin+luen+päivän+lehdet,+koska+minulle+ei+tule+mitään+lehtiä.Koska+(oletettavasti)+et+ole+jaksanut+lukea+kaikkia+kirjoituksia,+niin+et+tiedä,+että+yksi,+tai+kaksi+häärää+matuista+ja+tietenkin+persuista+ja+todella+ihmettelen,+että+onko+tämä+porukka+kaikki++PerusSuomalaista+porukkaa?Toinen+vakioaihe+on+eläkkeiden+pienuus+ja+kuinka+nykyinen+Hallitus++leikkaa+kaikesta+ja+kuitenkin+uhotaan+Kekkosen+aikaan,+että+kaikilla+oli+töitä?+Mitä+he+tekivät+silloin?+Minulla+on+riittävä+eläke+ja+tulen+sillä+toimeen+(en+ansiotyöhön),+olipa+taas+sana,+kuten+elanto+ja+Elanto?ps.+tuosta+voisikin+laittaa+uuden+kisailun+ja+entisiä+ei+saa+kurkkia,+siis+kuinka+moni+suomenkielen+sana+voi+merkitä+aivan+muuta?+Kirjaa+lukiessani+niitä+tuli+useita,+joten++onko+nyt+pakko+lukea+kirjaa+takaperin,+että+löydän+ne?
  3. Päivän+menu+on+siis+mustekala,+joista+pidän,+mutta+en+täällä+Suomessa,+sillä+se+oli+ainoa+osaamani+ostos+Tenerifalla,+jos+tyttäreni+ei+ollut+mukana.+Se+oli+todella+mieleistäni.+No,+kerran+se/hän+tilasi+minulle+illalla+ruoan,+jota+suositteli+kovasti+ja+sain+sammakon!+Oli+sekin+ihan+hyvää,+kun+ei+ajatellut,+että+se+on+sammakko,+mutta+ei+sen+ulkonäköä+oltu+piilotettu+tarjoiluissa.+Lapseni+perheessä+on+joskus+friteerattua+mustekalaa,+(yök)+mutta+myös+jonkun+ravintolan(olisiko+kiinalainen)+annoksissa+ja+lapsenlapseni+tappelevat+aina+niistä+mustekalan+paloista+"melko+verisesti",+mutta+puluja+heidän+pihassaan+ei+ole!?+(s-s)Olen+huomannut,+että+ynnämuu+kävelee+siellä+Kuusijärvellä,+missä+minäkin+joskus,+kun+veljeni+asui+Koivukylässä+ja+lapseni+muutti+hänen+asuntoonsa.++Myös+sinä+sini-sirkku+olet+"talsinut"+samoja+maisemia+kanssani+ja+Bodomin,+kuten+Luukinkin+maisemat+ovat+niin+tuttuja,+koska+muutimme+Espooseen+1966+ja+mieheni+asuu+siellä+edelleen,+paitsi+minä+olen+usein+täällä??+lapseni+ja+hänen++lapsiensa+luona,+nauttien+"uudesta+kasvusta"!?Olisi+oikeastaan+kiva+laittaa+viestiä+tälle,+joka++moitti+minua+köyhien+ruoan+viemisestä,+mutta+olkoon.+Ynnämuun+kanssa+voisimme+kisailla+kauppaostoksilla,+kumpi+saa+edullisemmin?+No,+minä+tietenkin,+koska+saan+kaiken+ilmaiseksi+nykyisin!+Loppu+täydennyksen+vielä+lapseni+luota,+koska+sieltä+voi+hakea+myös+kaiken+ilmaiseksi,+siis+jonkun+salaatin,+porkkanan...siis+heidän+jääkaappi+on+ehtymätön+ruokavarasto.++Mutta,+jos+kilpaillaan+siitä+liikunnasta,+niin+häviä+0-10,+olet+ehdottomasti+parempi.+Säästän+roskiani,+kunnes+on+sopiva+tilanne,+että+lähden+autolla+ja+sitten+samalla+reissulla+vien+roskat.+Nyt+on+jännä+odottaa,+kuinka+juorut+kulkee?+Kuinka+minua+siteerataan+tulevissa+keskusteluissa+ja+todellakaan+ei+auta,++jos+alan+todistelemaan,+että+eihän+se+asia+noin+mennyt?+No,+eihän+se+noin+menekkään.
  4. "Sittenhän+ne+saa+ilmaisen+kortterin+Tanskassa"Voi+hitsin+vitsi,+kun+(1)+lapseni+asuu+Tanskassa+ja+nyt+sai+houkuteltua+sisarensa+(minun+lapsenlapset)+sinne.+Toivottavasti+eivät+mene+kerjäämään+mihinkään,+koska+koskaa+ei+voi+tietää,+mitä+nuo+"ipanat"+keksii,+jos+ovat+kahdestaan,+mutta+uskon,+että+tätinsä+ei+päästä+heitä+silmistään,+joten+pelko+on+pieni.Minä+en+vain+ymmärrä+sitä+pelkoa+ja+raiskausten+mahdollisuuta+tämän+ikäisillä+enää.+Lapsetkin+ovat+jo+aikuisia+ja+toivottavasti+osaavat+pitää+huolta+myös+jälkikasvustaan,+joten+miksi+me+mummit+otamme+siitä+niin+suurta+murhetta,+että+täällä+tarvitsee+pelotella+toisiakin,+että,+mitäpä,+jos,+ja+jos+kumminkin+ja+sekin,+että+eläkkeet+viedään+mamujen+elatukseen.+Mielestäni+siihen+on+Valtion+budjetissa+määrätty+raha+ja+ainakin+minun+eläkkeeni+maksaa++erillinen+Eläkeyhtiö,+jolla+ei+ole+tekemistä+Valtion+rahavarojen+kanssa.Jaa,+taisin+sotkeutua+kuin+se+kuuluisa+"summanen+pöksyihinsä",+siis+eläke+ei+pienene,+mutta+ne+korotukset,+tai+alennukset+koskevat+kyllä+kaikkia,+kuten+minulla++sok.+lääkkeisiin+ja+sekin+on+oikein+kohdallani,+että+miksi+en+liiku.
  5. "+pensasmustikoita+puutarhastani."Annoit+hyvän+vinkin+Ramoona+tuosta+pensasmustikasta,+vaikka+ei+se+metsämustikan+veroinen+olekaan,+mutta+nyt+katselen+taimia+ja+kokeilen+onnistuuko+tuossa+minun+2+m+multakumpareessa?Aika+huvittava+oli+tämän+kevään+kokeilu+kurpitsan+ja+kurkun+taimille.+Ihastelin+jo+reheviä+taimia,+että+jopa+ovat+komeita,+mutta+niistä+kasvoikin+Auringonkukkia,+joiden+siemeniä+olin+talvella+heitellyt+linnuille.+Nyt+loppui+kurkku/kurpitsan+viljely+,+mutta+jotain+laitan+ja+olen+harkinnut+myös+Mustaherukkapensasta,+josta+saisi+ainakin+lehtiä+avomaakurkun+säilöntään,+koska+pidän+ns.+Venäläisistä+kurkuista.Koska+minulla+ei+ole/enkä+hanki+pakastinta,+niin+marjani+on+jo+kaupan+pakastimessa.+Toista+se+oli+ennen,.....niin,+silloin+ennen,+silloin+ennen+alkoi+soimaan+korvissani.Kyllä+sitä+tuli+silloin+mentyä+jopa+olemattoman+perään,+kun+lähdimme+(veljeni+vaimo+ja+minun+lapset)+Ilomantsiin+saakka+lakka+soille+ilman+karttaa.+Olihan+siellä+metsäteitä,+mutta+aivan+kuivaa+oli+joka+puolella,+joten+Joensuusta+haimme+kartan,+joka+ei+valaissut+senkään+vertaa.+Pakko+oli+palata+takaisin+ja+päivän+lehteä+selatessa+Hotellissa,+jossa+yövyimme,+oli+suurin+otsikoin!+Lakkoja+on+joka+puolella,+kun+vain+menee+tien+sivuun!++Ikäni+mä+muistan+sen!DDDDParempiakin+saaliita+on+saatu+puolukasta+ja+nykyisin,+kun+suppilovahvero+on+tullut+tutuksi,+niin+vävyni+on+aivan+"haka"+niitä+keräämään+ja+Ravintolat+ostaa,+kuten+muikunmätiä+syksyllä,+mutta+sitä+myy+mieheni+veli,+ammattikalastaja,+jota+usein+kuskasimme+Hesan+ravintoloihin,+sillä+oli+hulppeampi+hinta.Joka+vuosi+olen+taapertanut+metsään,+että+vadelmat,+mustikat+olen+saanut+sieltä,+joista+keitän+hilloa.+Sieniä+saan+lapseni+perheeltä,+joten+mitäpä+sitä+meikäläinen+muuta?