Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2892

1. "Toissapäivänä+lunastin+taas+puoleksi+vuodeksi+seniorikortin,+jolla+saan+käydä+vaikka+joka+päivä+kaupungin+kuntosaleissa+ja+uimahalleissa.+Totisesti+tarvitsen+liikuntaa,+jotta+vielä+omin+jaloin+kävelemään+pääsen".Kaino`kysymys+sinulle.+Oletko+ylipainoinen,+tai+edes+tukevahko?+Pysyykö+paino+kurissa?+Minä+olen+päässyt+hieman+"repsahtamaan",+en+tosin+paljon+ja+nyt+olisi+mahtava+tilaisuus+kuntoilla,+sillä+meille+avataan+lauantaina+kuntosali+tuohon+nurkantaakse,+mutta+taitaa+minulla+jäädä+vain+tuonne+"korvantaakse"!+DDDMinun+"synti"+on+tuo+auto,+josta+en+luovu,+kunnes+se+hajoaa.+Olen+mielessäni+laskeskellut+hintaa,+kuinka+paljon+se+tulisi+maksamaan+jos+taksilla+kulkisin,+koska+lapseni+siitä+motkottaa,+että+uudemman+(vanhan)+auton+saisit+vaikka+tonnilla?Oman+mukavuuteni+vuoksi+haluan+pitää+tuon+ja+jos+vertaan+lapseni+autohankintaan+5000,-€+Audiin,+niin+kyllä+sitä+on+jo+korjattu+toisen+mokoman+edestä,+no+ei+aivan.+Juuri+tuli+korjaamolta+jarrulevyt+++palat,+öljynvaihto+ja+mitä+vielä,+mutta+lasku+oli+400,-€!!+Jos+minä+ostaisin+tonnin+auton,+tietämättä+mitä+kaikkea+rempaa+siihen+on+tehty,+niin+kalliiksi+tulisi,+mutta+omani+tiedän,+että+melkein+kaikki+on+uusittu.Tuo+kuntosali+alkoi+kiinnostamaan+kovasti,+että+onko+siitä+mitään+hyötyä?
  2. Hyvä+pojat+ja+muori.+Täytyyhän+meidän+pirtti+pitää+elävän+näköisenä,+vaikka+joku+tuolla+ounasteli,+että+koko+palsta+kuolee!?+Minä+taas+ounastelen,+että+kuolkoon,+mutta+sitten+jääkin+vain+Pirtin+väki+ja+mehän+emme+tunnetusti+riitele,+vaikka+nurkka-kaappiinkin+kurkistetaan+joskus.muori77+heräilee+myöhemmin+kuin+minä,+jos+aurinko+jo+kurkistelee+ikkunoista.+Tosin+ei+tuota+unta+riitä+kun+menen+klo+22+uutisten+jälkeen+nukkumaan,+siis+todella+nukuttaa,+joten+myöhäis+ohjelmat+telkkarista+menisi+vain+unen+piikkiin,+joista+en+aamulla+muista+mitään.+Herään+siis+5+maissa+ja+outoa+on,+kun+on+pimeää,+....niin,+mitä+outoa+mukamas+tällä+iällä?+Syksy+on+saapunut+ja+illat+pimenee.+Kyllä+tuo+pitäisi+muistaa+dementikonkin!:DKyllä+muisti+alkaa+rakoilla+muutenkin.+Viikon+olen+miettinyt+yhden+entisen+esimieheni+nimeä+ja+jopa+googlasin+yrityksen,+mutta+se+on+lopetettu.+Sitten+yks`kaks+muistin+ja+jo+seuraavat+päivät+taas+teki+katkoksen,+että+mikäs+se+olikaan?Johtuukohan+tuo+"muistinmenetys"+siitä,+että+lapsuus+kodistani+muistan+paljon+varsinkin,+jos+TV:stä+tulee+joku+talvi-/kesä-/ranta-/heinäpelto-/kalastus+y.m.+vastaavaa,+niin+heti+muistan+silloiset+ajat,+siis+mielleyhtymä+tulee+sinne,+kun+taas+aikuisiän+työ-+ja+perhe-elämää+en+muista,++mitä+silloin+tapahtui,+niin+pätkii...pätkii...+Onneksi+siskoni+muistaa+jotain+ja+oletan,+että+kyllä+"ämmä"+muistaa+kaiken+väärin!D+Uteliaisuuttani+olen+joskus+vai`vihkaa+kysellyt+lapsiltanikin,+että+mitä+silloin+tapahtui?+Mitä+me+teimme+ja+missä+te+olitte?,+mutta+he+vasta+valehtelevat+ja+nauravat+päälle.ps.+säätieto+meillä+Hämeessä.+Aamu+oli+aluksi+kirkas++5,+kunnes+valtava+sumu+peitti+tienoon+ja+nyt+tulee+kesä+takaisin.+Pyhäjärvi+alkaa+kylmetä.
  3. "Sanomista+niistä+on+vain+kateellisilla".Hyvin+sanottu,+siis+kirjoitettu.+Oli+hyvä,+että+minua+ei+ole+valittu+noihin+virkoihin,+koska+tuskin+olisin+niitä+pystynyt+hoitamaan?+No,+en+ole+hakenutkaan,+joten+"suutari+pysyköön+lestissään",+kuten+sanonta+kuuluu.+On+siellä+moni+saanut+jo+potkut,+kun+ei+ole+ollut+kykenevä+hoitamaan+tuottavaa+taloudellista+hyötyä,+mutta+kieltämättä,+hyvät+erorahat+he+ovat+itselleen+junailleet.Sellaista+"sopimusta"+ei+ole+ollut+tietääkseni,+että+tavallinen+palkollinen+olisi+voinut+sopia,+siis+näitä+erorahoja,+mutta+onneksi+oli+irtisanomisaika,+edes.Minä+en+ole+kateellinen,+enkä+katkera+heidän+viroistaan+ja+palkoistaan,+sillä+sellaista+painetta+en+kestäisi.+Minulla+ei+ole+mitään+edellytyksiä+luoda+uutta+arkkitehtuuria+Alvar+Aallon+tapaan,+ei+myöskään+maalata+tauluja+taiteilijoiden+tapaan.Olen+myös+pitänyt+Donalt+Trumppia+"huuhaa"+ihmisenä,+mutta+kun+katsoin+TV:stä,+mitä+Trumpit+ovat+saaneet+aikaan,+niin+asia+mutkistui.+Kuka+on+oikeasti+rakenuttanut+taloja,+luonut+uusia+innovaatioita+Hotellien+imagoon+ja+jo+ainakin+toisessa+sukupolvessa+ovat+rikkaita,+jossa+jopa+poika+Donald+uhmasi+isäänsä+uhkarohkeilla+rakennetuilla+imperiumillaan?Kuka+meistä+palstalaisista+olisi+kykenevä+johtamaan+yhtää+Suomalaista-firmaa?+Kysympähän+vain,+kuin+Pätkä+Pekalta?
  4. Kaupassa+on+kurpitsa+nyt+edullista+täälläkin,+joten+siksi+en+kasvata+enää+itse+niitä,+enkä+tee+kotivoita!+Taisi+olla+tuolla+60+,+jossa+ohjeita+kyseltiin+ja+nyt+Prisma+tarjoaa+voita+0,99€/500+gr+2/per+as.!!Kyllä+minäkin+tarjouksia+katselen,+mutta+voin+perään+en+lähde+ajamaan+autolla+10+km,+koska+juuri+ostin+Lidlistä,+tosin+1,85€,+mutta+halvempi,+kuin+meidän+lähi+S-marketissa.Hurskaisen+katto+kiipeilystä+tuli+mieleeni,+että+meillä+(3)+kakaroilla+(lapsilla)+oli+pentuna+(lapsena)+tapana+juosta+kilpaa+talon+katolla+ja+ohituksiakin+täytyi+tehdä,+koska+kilpa+oli,+kuka+ekana+päädyssä+on??+Kai+teimme+salaa+sitä+vanhemmilta,+sillä+kerran+keksin+yksin+sinne+mennä,+kun+toiset+oli+heinäpellolla.+Ankara+huuto+tuli;+"Nyt+äkkiä+alas+sieltä+ja+selkääsi+saat,+kun+kotiin+tullaan"!!Siitä+minä+poloinen+sieltä+alas+ja+äkkiä+piiloa+keksimään,+joten+menin+uuninpankolle,+muurin+taakse+ja+tietenkin+nukahdin+sinne.+Eihän+minua+kukaan+enää+muistanut,+mutta+hikisenä+heräsin+sieltä+ja+kai+ne+oli+iloisia,+kun+lapsi+löytyi,+vaikka+ei+minua+oltu+etsittykään,+mutta+en+selkääni+saanut!+Hieman+paapottiin+hikistä+lasta!:))+Talossame+oli+ns.+Mansarikatto?,siis+sellainen+kaksiosainen,+joten+hyvät+hypyt+siitä+olisi+tullut+pudotessa+ja+jos+omat+lapseni+olisivat+siellä+juosseet,+niin+selkäänsä+hekin+olisivat+saaneet,+mutta+mitäs+nämä+"nössöt",+heille+riitti+moottorikelkalla+ajelut+jännitykseen+ja+jos+lapsenlapseni+etsisivät+näitä+Pokemoneja+katolta,+niin+sydänhalvaukseen+varmasti+kuolisin,+jos+näkisin.DD??+Onkohan+minussa+joku+vika,+kun+yleensä+menen+nukkumaan+klo+22+jälkeen+ja+sitten+herään+klo+5+aamulla+pirteänä?+:))+Nyt+hieman+häiritsee+kun+valot+täytyy+sytyttää,+että+näen+tietsikalla+toimia,+siis+syksy+on+tullut,+jonka+kaikki+tietävätkin.Tämä+aprikointi+johtui+siitä,+kun+mitä+ihmeellisimmistä+syistä+ihmiset+jonottavat+terveyskeskuksiin,+mitä+palstoilta+olen+lukenut.+Ehkä+minulle+pöyristyttävin+oli++valittelu,+kun+Hätäkeskus+ei+osannut+auttaa,+kuinka+monta+Panadolia+voi+ottaa+hammas-särkyyn?Ja+tämä+kaikki+oli+"aasinsilta"+uusille+keskustelun+aiheille,+johon+en+vielä+sisällyttänyt+roskien+jaottelua,+jonka+viestin+heitin+tuonne++"paskajuttu"+osioon.Tuon+"aasinsillan"+sain+aiheeksi+"kantapäänkautta"+lapsenlapselleni,+kun+hän+oli+juossut,+näkemättä+muuta,+kuin+äitinsä+auton+valot+ja+"POKS",+päin+tolppaa!+pimeässä!+Huuli+halki+ja+nenästä+verta+valtoimenaan.+Ei+tuota+olisi+tapahtunut+kotipihassa,+mutta+olivat+"mökkeilemässä",+joten+kaikki+jääpussit+ja+tykötarpeet+ei+olleet+mukana.Niiiiin,+kuis`+onkaan+teittin+roskien+jaottelu+ja+tunnetteko+kaikki+muovi+lajikkeet+ja+johdannaiset+ja+pakkaukset,+missä+on+yli+50%+sitä+ja+49%+tätä+ja+muistakaa+etenkin,+että+muovin+keräykseen+kaupoille+ei+kuulu+tyhjät+muovirasiat,+joissa+kauppa+ei+ole+myynyt+mitään??+Tietenkin+kaikki+täytyy+pestä+ja+kuivattaa!!!!DDD+Onneksi+me+mummit+pääsemme+nyt+näistä+perintö++viili+kipoista!.D
  5. FYL1975"Paljonko+suurinpiirtein+sinulla+on+ikää"?+Olen+jo+eläkkeellä,+mutta+90-+luvun+työttömyyden+koin,+koska+töitä+ei+löytynyt+edes+siivoojaksi,+mutta+onneksi+minulla+oli+ansiosidonnainen++päiväraha+ja+hyvä+työllistämisen+toimisto,+josta+aina+löytyi+töitä.Toki+olin+itse+omatoiminen+ja+hakeuduin+Espoon+kaupungin+palvelukseen+keittiöapulaiseksi,+nollatakseni+silloisen+ansiosidonnaisen,+mutta+siitäkös+emännöitsijä+suuttui,+kun+kävi+ilmi,+että+tuloni+ylittää+hänen+kk-palkkansa?Sekään+ei+ollut+mieleen,+että+hoidin+asiat+ripeästi+ja+ehkä+jotenkin+"todistin",+että+heidän+"työaika"+suositus+ei+ole+oikein,+koska+tunti+jäi++ns.+luppoaikaa+siitä+työajasta?+Karmein+kokemani+oli+kuitenkin+se+rosvous,+jota+siellä+tapahtui,+kun+emännän+sijaiseksi+tuli+tuuraaja!+Ruokaa+pakkasi+tuttavilleen+ja+kehotti+minuakin+ottamaan,+mitä+mieli+tekee,+jota+todellakin+kauhistelin,+sillä+olihan+ehdoton+kielto,+että+ylimääräistä+ruokaa+ei+saanut+ottaa+henkilökunta,+vaan+se+täytyi+heittää+roskiin?Näin+siis+kunta+toimii+Espoossa+ja+entäs+ne+Sossulan+ajat,+kun+olin+sielläkin+2-vuotta.+Arkistoja+selatessa+siellä+toistui+samat+perheet+vuodesta+toiseen,+jopa+kolmannessa+polvessa?+Olihan+siellä+eräs+neuvoja+äiti,+kuinka+lapsen+toimeentulo+on+taattu,+että+voi+"taiteita"+harrastaa+ja+kunta+maksaa+kaiken?+Sitä+en+tiedä,+onko+maailma+muuttunut+entisestään,+mutta+sitä+inhoan+vieläkin,+kun+olin+työllistetty+palkollinen+ja+minua+nuorempi+nainen+istui+vain+jalat+pöydällä+ja+minua+komenteli/siis+siirsi+työnsä+minulle?+Mutta+minä+tein+ja+teinkin+ahkerasti+ja+mietin+mielessäni,+että+kuinkahan+sinunkin+käy,+kun+se+oikea+elämä+tulee+eteen?Minulle+kävi+hyvin.+Sain+ansaitsemani+eläkkeen+ja+sitä+ennen+ansioni+mukaista+ansiosidonnaista+päivärahaa,+joka+oli+hyvä,+kun+vain+huolehti,+että+tulevat+työsuhteet+eivät+ylittäneet+sitä+rajaa,+jolloin+tämä+laskelma+tehdään+uusiksi.
  6. Moccamaster+on+minullakin,+hieman+erimerkkinen+kuin+lapsellani.+Tuosta+pannun+pesemisestä+minä+olen+varovainen,+kun+jotenkin+pelkään,+että+rikon+sen+lasikannun+ja+sitä+on+sattunut+usein+elämäni+aikaan,+silloin,+kun+ei+vielä+kädet+vapiseet!D+Nyt+alkaa+jo+melkein+kaikki+putoilla+kädestä,+ainakin+aamuisin.Ramoonan+tavoin+kyllä+asettelen+sen+suodatinpussin+"istuvaksi",+mutta+ei+se+auttanut,+kun+"torvitötterö"+oli+väärässä+asennossa!+Ilmeisesti+täytyisi+säästäväisyydestä+tinkiä+senverran,+että+laittaa+nyt+syksyllä+jo+valot+päälle+kahvia+keittäessä!DJa+sitten+ne+huolimattomuuden+mokat,+joita+sattuu+kaupassa,+että+ostankin+pannu+karkeutta+kahvia!+Onneksi+minulla+on+teräs+pannu,+jolla+voin+keittää+myös+kunnon+pannukahvit.Kerran+huomautin,+meidän+uudelle+K-kauppiaalle,+kun+huomasin,+että+kahvi+hyllyyn+oli++laitettu+pannukarkeus+alimmalle+hyllylle+ja+ylimmällä+oli+suodatinkahvit.+Täällä+on+paljon+eläkeläisiä,+kuten+minäkin+ja+aina+ei+silmälasit+"toimi",+siis+vaistomaisesti+ottaa+alempaa,+kuin+kurkottaa+ylähyllyille.+Onkohan+jo+"pakkomyyntiä+pannukarkeudelle",+jota+tosin+toiset+oikein+suosittelevat.Tuli+nyt+kahvista+juttua,+jopa+50-v+sitten+ja+siitä+muistan,+että+äitinikin+keitti+itselleen+kahvia+vanhoista+poroista,+siis+sumppia,+johon+lisäsi+sitten+hieman+höystettä,+ehkä+sikuria,+koska+senkin+maun+tunnen,+vaikka+ei+me+lapset+juotu+koskaan+kahvia+silloin.+Hopea+tee+oli+meidän+juoma,+siis+vettä,+sokeria+ja+maitoa.