Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Liittynyt 11v sitten
105
aloitusta ·
7426
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kaupungissa+sijaitsee+minun+vakituinen+asuntoni.+Johon++nyt+kahvituksen+jälkeen+ajelen.
On+niin+monta+paikkaa+missä+voisin+talvia+viettää.+Katsotaan+minne+Finnair+vie+ensi+talvena+😁
28.07.2021 14:44
Yleensä+mökkiiset+viettävät+aikaa+mökillä+kesäisin.+Kevät+ja+kesä+on+rakennusten+huoltoa+ja+uudisrakentamista.+Lapset+kuuluvat+elämään+iloisine+kirmailuineen.+
Jotkut+haluaa+mökkeillä+kaukana+muista+ihmisistä,+omassa+rauhassaan,+jotkut+tykkäävät+kun+on+ihmisiä+lähellä.
Olen+kertonut+kuuluvani+mökkiläisten+faceryhmään.+Sieltä+saan+riittävästi+tietoa+minkalaista+on+mökkeillä+tiettömien+taipaleitten+takana+tai+minkalaista+mökkikunnissa,+joissa+on+paljon+kesäasukkaita.
Puolensa+kussakin,+itse+en+tykkää+olla+erakkona+korvessa.+Talollinen+piipahti+äskeen+kun+ajoin+ruohikkoa+tontillani,+kertoi+vielä+tälle+kesälle+tulevista+töistä+ja+ensi+kesän+suunnitelmista.+Kivan+oloinen+naapuri.
Missä+sinyn+kesäpaikkasi+sijaitsee+vai+sijaitseeko+yleensä+missään?
Nyt+käyn+järvessä+pesemässä+työn+hiet+ja+sitten+keitän+päiväkahvit.+
Myöhemmin+auton+nokka+kohti+kirkonkylää,+jonne+on+matkaa+6+km.
28.07.2021 13:45
Ihana+herätys,+hiljaista+aurinko+paistaa,+kellokin+oli+jo+9,30.+Hommat+lie+tältä+kesin+talollisella+hanskassa.+Illalla+kun+saunoin+oli+koko+niemen+leveydeltä+saunat+lämpimänä.+Talollinenkin+omaansa+lämmitti+ja+grillasi+rannassa+perheensä+kanssa.+Toisella+uudella+mökkinaapurilla+niemellä+tuntuu+olevat+useampi+lapsi,+iloista+kirkumista+ja+vedenläiskettä+kuuluu+sieltä+suunnalta.
No,+kaikki+muuttuu.+Muistan+kun+itse+ostin+mökkini,+lapseton+naapurimme+oli+iloinen+kuullessaan+pitkästä+aikaa+rannalla+lasten+kirmailuja+ja+vesileikkejä.
Tänään+leikkaan+pihan+rurmikon+trimmaan+rannan+rinnettä+ja+siistin+mökkitien+viereisen+aitani+taustan+nyt+kun+tausta+mökkitieltä+metsään+muuttui+hyvännäköiseksi.
Illalla+ajelen+kaupunkiin,+päätimme+käydä+terassilla+ja+syömässä+vielä+lun+säät+senkin+ilon+sallivat.
Nautitaan+vielä+näistä+kauniista+päivistä,+näin+teen+😊
28.07.2021 10:14
Huomenta+Korvesta@+
Heräsin+kuten+eilenkin+työkoneiden+ääniin.+Talollisen+maansiirtoporukka+keräsi+isolla+nosturilla+mökkitiemme+metsänpuolelta+kaikki+risut+ja+puunoksat,+jotka+sinne+keväällä+raahattiin+kun+iso+rantakoivu+kaadettiin.+Talollinen+kävi+viime+viikolla+kysymässä+aijonko+ne+pois+viedä+koska+hän+teettää+vesiojan+tien+viereen+metsän+puolelle.+Lupasin+jahka+esikoinen+tulee+lomille+viikon+lopulla.+No,+hän+aloitti+tänä+aamuna.+Kävi+juuri+ilmoittamassa,+että+velottaa+jonkun+kympin,+no+sanoin+voinko+tuoda+lisää+risuja.+Sain+luvan,+kuskasin+kaksi+isoa+kottikärrykuormaa+moottorisahallani+katkottuja+pikkupuita+samaan+läjään.+
No,+kesärengille+töitä+vähempi😊+
Ihanan+vilpoinen+tyyni+aamu.+Ainut+tuo+työkoneiden+meteli,+joka+rauhaani+juuri+nyt+häiritsee.+
Kalliiksi+tulee+talon+teko,+kun+taustalla+oleva+metsikkökin+pitää+ojittaa.+No,+minä+hyödyn+ojituksesta+eivät+vedet+enää+valu+rinteeltä+tontilleni,+joten+voi+olla,+että+se+auttaa+routimiseen.+
"liike+on+lääke".+Kirjoitin+nuo+sanat+kerran+tänne+ja+sain+satinkutia,+kyllä+me+tiedämme+😳
No,+punaherukat+osittain+kerätty,+muita+töitä+ei+nyt+tuu+mieleen,+kun+ne+risutkin+äskeen+lähti.
27.07.2021 11:01
Psykoterapia++ei+ole+neuvojen+antamista+vaan+ohjausta.+Terapeutti+kuuntelee,+esittää+kysymyksiä,+ohjaa+asiakkasta+kuuntelemaan+itseään+ja++pohtimaan+ongelmiaan+ja+niiden+taustoja.
Hellstenin+virtahepo+olohuoneessa+kirjasta+voi+jokainen+löytää+jotain+itseään.
23.07.2021 16:49
Luin+ketjun,+siinä+keskityttiin+Hellstenin+oppien+mitätöimiseen.+Sen+koin+asennevammaksi,+koska+vaikeuksien+keskellä+rämmittäessä,+ainut+apu+on+vaikeuksien+käsittely+auttajan+avulla+selkokielisesti+siten,+että+autettava+ymmärtää.+Neuvot+ovat+yksinkertaisia+ns.+päivänselvyyksiä,+jotka+ahdingossa+oleva+ei+näe.
Eihän+kaikki+tilapäisahdingossa+rämpivät+ole+"sairaita",+mutta+he+voivat+sairastua+vakavasti+jos+eivät+kykene+hakemaan+apua.+Ja+lukevat,+että+yleispätevät+yksinkertaisuudet+eivät+auta.
23.07.2021 15:22
Meillä+on+satanutt+parin+vuorokauden+aikana+ihan+kivasti+vettä.+
Palasin+juuri+mökille+auton+peräkontti+täynnä+ruokaa+ja+muita+selviytymistarvikkeita.+Haen+kuopuksen+illalla+junalta.+Kysyin+mitä+haluat+syödä+illalla,+tuli+vastaus.+Pottua+ja+keitettyjä+kananmunia.+Seuraavassa+viestissä+hän+tarkensi,+kalaleike+vois+olla+myös+hyvää.
Olin+jo+ostanut+lohta+ja+perunoita,+hain+kananmunia,+joten+illalla+näillä+eväin+tänään.
Aurinko+yrittää+paistaa,+ei+lämmitä,+no+illalla+sauna+lämmittää+joka+tapauksessa.
23.07.2021 15:06
"Puhutaan+marjoista+myöhemmin,+koska+"korvessa"+marjatkin+kypsyy+aikaisemmin,"+
"Ketäpä+se+kiinnostaa."
"Tuo+olisi+salakavalinta+nuorisoa+kohtaan,+että+mummi,+tai+äiti+olisi+"nurkan+takana+"+vahtimassa."+
"saunakamari,+siis+tilava+useidenkin+henkilöiden+kokoontumiseen+ja+olihan+siellä+porukkaa,+kun+minä+"yö+vahtin"+
"aamiaista+syömään,+jonka+olikin+se+brunssi"+
Ei+seepra+pääse+raidoistaan.
22.07.2021 15:44
Kuten+kirjoitin+tunsin+nuoret+lapsesta+saakka+ja+he+tiesivät,+että+minä+olen+pomo+tällä+tontilla.+Tulivat+uudestaan+vielä+monta+kertaa.+Ovat+käyneet+nyt+aikuisenakin+vieraisilla,+on+muisteltu+hymyillen+menneitä.+Kunnon+ihmisiä+heistä+on+tullut.+No,+en+ole+isoäiti,+eikä+minulla+ole+kokemusta+lastenlasten+ja+isovanhempien+keskinäisistä+suhteista.
22.07.2021 11:56
Istuin+eilen+kahviterassasilla+ja+napsin+punaherukoita.+Osa+oli+jo+kypsynyt.+Rastasverkko+on+suojannut+puskia+marjavarkailta.+
Onni,+että+tuuli+lounaasta,+sillä+harmaat+hiekkatomupilvet+nousivat+korkealle+ilmaan+niemen+omakotitalon+rakentajan+tontilta+kun+pohjustivat+talon+alapohjaa.+Tomupilvet+laskeutuivat+itään+kohti+"pastorin"+tonttia.+Ei+lie+hääppöistä+välissämme+olevan +naapuritontinkaan+mökkiläisillä+kun+kauhuri+heiluu+vieressä+aivan+heidän+mökkinsä+katon+korkeudella.+Kaatoivat+kaikki+puutkin+tonttiensa+välistä.+No,+jospa+saisivat+pohjustustyöt+tällä+viikolla+valmiiksi,+rauhoittuisi+tuo+mökkitien+autorallikin.
Van+onneksi+saan+olla+piilossa+puiden+suojassa+omalla+tontillani.+Nostin+sipulit+istutuslaatikoista+ja+pilkoin+pakkaseen.+Kävin+järvessäkin,+onneksi+vettä+oli+lasketettu+Oulujärveen+joten+Nuaksen+pinta+oli+matalalla.+Jalat+kastuivat+vain+polvien+yläpuolelle+kahlatessani+hakemassa+katiskan+kaislikon+reunalta+ja+toin+laiturille.
Yllättävän+lämmintä+oli+vesi,+aurinkokin+paistoi+ikäänkuin+suojellakseen,+etten+kylmettyisi.+
Illalla+taas+satoi+ja+yölläkin+on+tullut+lisää+vettä.+
Punaherukat+ja+mustaherukat+olivat+hyvän+kokoisia+kuivasta+kesästä+huolimatta.+Siivoilin+hiukan+paikkoja,+lomalaisetkin+saapuvat+äidin+iloksi.+Kuopus+tulee+viikonlopuksi.+Onhan+se+kiva+itsellenikin+palata+puhtaaseen+pirttiin+ja+mikäs+kun+lämpöaaltokin+palaa+"Ryysyrantaan"+😁.
22.07.2021 11:46
Esikoiseni+järjesti+teininä+yllätyksen+joten+puhalsin+biletyspelin+poikki+siinä+vaiheessa+kun+tajusin+naapurien+käytöksestä,+että+jotain+oli+tapahtunut.+Sain+kuulla,+että+pari+poikaa+oli+potkinut+mökkitien+postilaatikot+hajalle.+
Mökkini+ja+pihapiiri+oli+nuorten+partyjen+jälkeen+siisti,+pullot+oli+viety+pois, +mitään+ei+oltu+rikottu,+joten+en+osannut+arvata+mitä+kaikkea+illan+aikana+oli+tapahtunut.+
No,+asiat+selvitettiin,+tunsin+joka+Iikan+lapsesta+asti.+Sovittiin,+että+rikkojat+korjaavat+mökkitien+postilaatikkorivistön+ja,+että+olen+jatkossa+paikalla+kun+nuoret+kokoontuvat.+
Juhlinta+rauhoittui+ja+sauna-uimareissut+siistiytyivät,+nuoret+viettivät+iltoja+saunamökissä+ja+laiturilla,+minä+istuin+pirtissä+vahtimestarina+😁
22.07.2021 11:23
No,+laatu+korvaa+määrän.
21.07.2021 14:51
Sinulle+on+täysin+mahdottomuus+löytää+ketään+jolle+noin+hapan+maistuisi.
21.07.2021 12:00
🤣🤣🤣
21.07.2021 11:51
Niinpä,+voi+nauttia+ihanasta+kesäyön+lämmöstä+täällä+kotimaassa.++Immanuel+Kant+kirjoitti
Onnellisuuden+säännöt+
Jotain,+mitä+tehdä
joku,+joka+rakastaa
jotain,+mitä+toivoa+🥰+
Lisään+tähän+jajotain+mistä+haaveilla+💞
21.07.2021 11:41
No,+mistä+sinää+haaveilisit,+matkasta+Keskisen+kyläkauppaan+vai?
21.07.2021 11:01
Olen+sitä+mieltä,+että+jos+ihminen+ei+kestä+itseensä+kohdistuvaa+pahaa+tarkoittamatonta+kritiikkiäni,+esim.+valokuvassa+valitun+kuvakulman+miettimistä+uudelleen+voi+lähteä+ystäväpiiristäni.+
Oikeat+ystäväni+voivat+loukkaantua+sanomisistani,+mutta+vihan+pito+on+turhaa.+Oikeat+ystävät+jäävät,+välillä+voi+jokainen+pitää+etäisyyttä+ja+palata+myöhemmin.+Katkeruus+ja+kauna+eivät+kuulu+luonteenpiirteisiini.+Unohdan+ja+jatkan+elämääni,+en+pyytele+en+anele+ystävyyttä+takaisin,+enkä+tee+kiusaa+netissä.
21.07.2021 10:21
Kylmää+on,+palelee,+noin+12+asteen+pudotus+lämpötiloissa+tuntuu.+Ajoin+mökiltä+kirkolle+ja+pistin+saunan+päälle,+josko+vilu+kaikkoaisi.+Tuulikin+kylmää+ja+aamulla+satoi+kunnolla+vettäkin.
Mutta+en+valita,+luin+juuri,+että+helteet+palaavat,+edessä+pimenevät+elokuun+trooppiset+yöt.+Grilliterassilla+lyhtyjen+alla+istuissa+suljen+silmäni+ja+kuvittelen+olevani+kaukomailla+🤣
20.07.2021 19:39
Sinähän+muistutat+ikuista+kuuskympppistä+Siiliä,+viimeisen+lauseen+kirjoittajaa+😁
20.07.2021 11:12
Kuka+provosoituu+kirjoituksistani?
Sinä+🤣
20.07.2021 10:44
108 / 372