Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Liittynyt 11v sitten
105
aloitusta ·
7425
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+seurannut+kahden+yksinäisen+ihmisen+elämää.+Toinen+jo+kuollut,+toinen+tiedottomana+vanhainkodissa.
Aviopuolisoiden+kuoltua,+molemmat+eristäytyivät+ja+eivät+arvostaneet+sosiaalisten+kontaktien+tarpeesta,+ei+minun+juttuni+kuten+he+omalla+tavallaan+ajattelivat.
Yksinäisyys+johtaa+dementiaan+ja+lopuksi+ei+ole+enää+paluuta+takaisin.
28.05.2017 12:30
Aloitus+oli+sairauksista,+taudeista,+rajotteista+jne.
Minut+on+diagnosoitu+konsonanttilukihäiriöiseksi.+Miksi+häpeäisin+"vammaani".
Rajasin+pois+wikitiedostojen+käytön+ja+se+poisti+asiantuntijatietojen+kopioinnin+omina+ajatuksina.
Kuitenkin+on+ihmisiä,+jotka+tykkäävät+kirjoittaa+kieltä,+joka+ei+avaudu+kaikille.+Eikös+sellainen+ole+"nopistelua".+Heitä+ei+hävetä,+mutta+lukijaa+voi+myötähävettää.
Tässä+on+kommentistasi+lause,+joka+ei+minulle+aukea.+Voitko+selittää+sen+ilman+koodeja.
"Oletko+asettanut+itsesi+liian+kone+vaikket+ole+koodeja+itseesi+asettanut?"
28.05.2017 12:20
Voihan+aloituksen+kuitata+noinkin+ja+kuten+jo+kommentoin+aloitus+kuuluu+kategoriaan+ylläpidon+novellituokio.
28.05.2017 11:43
Kirjoitit+hyvin+aloittajan+yksinäisyysongelmään.+Tosin+uskon+aloituksen+olevan+ylläpidon+aikaansaannos.
28.05.2017 11:39
Kirjoitit+koskettavasti,+tunsin+kaipuuta+aikaan+kun+elin+ruuhkavuosiani.+
Olin+yksinhuoltaja,+yrittäjä,+lapset+pieniä,+sosiaaliset+harrastukset,+äitini+hyvinvoinnista+huolehtiminen+jne.+Vaati+paljon,+mutta+antoi+enempi.
Kun+on+lapsia+ei+koskaan+ole+yksin.+Toivon+tyttärellesi+positiivista+voimaa+taistelussaan+sairautta+vastaan.+Äitinä+olet+kokenut+sellaista,+josta+toivon+itse+säästyväni.+Voimia+sinulle,+rakkaus+ja+yhteenkuuluvuus+läheisiin+kantaa.
Kun+vuosi+sitten+loukkasin+selkäni,+sain+apua+lapsiltani+jaksamiseeni,+mutta+nyt+kun+olen+kuntoutunut+ja+kiertää+humputellut+maailmalla+niin+uskon+lasteni+ymmärtäneen,+että+en+enää+tarvitse+samassa+määrin+heidän+huolen+pitoaan.
Kuopus+on+palannut+entiselleen.+Ottaa+vastaan+apuani,+mutta+vastapalvelut+ovat+tiukassa.+Näen+lapsissani+omaa+käytöstäni+silloin+kun+vielä+syntymäkotini+ja+vanhempani+olivat+itsestään+selvyyttä.
Kotiin+oli+ihana+palata+maailman+turuilta,+sieltä+sai+rakkautta+ja+huolenpitoa.
Olen+tottunut+elämään++"toistaiseksi"+yksin,+en+kaipaa+kokoaikaista+toimintaa+ympärilläni.+Uskon+kuitenkin,+että+yksinäisyys+ei+tule+olemaan+minun+osani+tulevaisuudessakaan+sen+verran+toiminnan+ihminen+olen.
28.05.2017 11:34
Eivät+ole+sairaita+vaan+"vammaisia"+sanahirviö+kuten+sana++syöpä.
Suurinta+ääntä+syrjinnästä+työelämässä+pitävät+sairasluokituksissa+he,+jotka+ovat+tekevinään+vaikka+se+tekeminen+on+sitä+mitä+on.
28.05.2017 10:56
Onko+se+hienonpaa+kirjoittaa+normien+ja+sääntöjen+sekä+järjestelmien+oppimisesta+eli+koodeista+kuin+yksinkertaistaa+ne+yhdeksi+kokonaisuudeksi+käytöstavat?
Nopistelua😩
27.05.2017 12:13
Nyt+mentiin+ulos+maalaisjärellellisestä+keskustelusta.+Koodeja+en+itselleni+asettele.+Kansankielellä+koodisi+ovat+käyttäytymissääntöjä.+Niitä+hallitsen+joten+kuten.
27.05.2017 11:55
En+ole+varustettu+normaaleilla+koodeilla,+en+edes+osaa+yhdistää+itseeni+koodikäyttäytymistä.+Impulssivisena+ihmisenä+saatan+kysyä+asioita+jotka+minua+häiritsee.+Tein+sinulle+kyssärin,+et+saanut+hepulia+joten+koodikäytöksesi+oli+moitteeton,+mutta+tulit+tänne+tekemään+kyssäri+Palomalle+minusta,+miksi?
27.05.2017 11:29
Okey,+kysyin+koska+kommentoit+usein+sekoittaen+useita+elementtejä+yhteen++vastaukseen+ja+sinkoilet+asiasta+toiseen+jotenkin+harkitsemattomasti.
Nimimerkkisikin+vaihtuu+tuiki+usen,+mutta+kukin+tyylillään.
Sotkenhan+toki+itsekin+usein+bloggaamista+tekemisistäni+kommentteihini,+nyt+kuitenkin+yritän++harkitusti+pysyä+aloituksen+teemassa.
27.05.2017 11:23
Halua+kysyä+henkilökohtaista+asiaa+sinun+persoonastasi.
Onko+sinulla+ADHD+dg.
27.05.2017 11:03
Mietin,+kuuluuko+nykyiseen+tuttava-+ja+ystäväpiiriini+yhtään+sellaista+ihmistä,+jonka+kanssa+olisi+etäinen+henkilökohtaista++kunnioitusta+vaativa+suhde.
Hyvin+usea+ihminen+olipa+läheinen+tai+kaukainen+alkaa+itse+kertomaan+hyvinkin+yksityiskohtaisesti+sairaskertomuksiaan.+Positiivisia+kokemuksiaan..kuinka+ihana+oli+leikkaava+kirurgi.+Negatiivisia,+painottaen+sairauden+tai+vamman+vakavuutta+jotkut+näyttävät+karmeita+kuvia+tikkien+ja+mustelmien+peittämästä+ihostaan.
Tietenkin+syyllistyn+samaan+siten,+että+jos+joku+kysyy+kuinka+voit,+kerron+selkävammastani+joka+haitta,+mutta+ei+rajoite.
27.05.2017 11:00
Harvemmin+sitä+kysyykään+jos+ei+ole+näkyvää+syytä.+Tapasin+kaupassa+vanhan+ystäväni+jalka+paketissa+jo+vai+äimistelin+mitä+on+tapahtunut,+hänelle+kun+sattuu+ja+tapahtuu.+Varpaat+oltiin+oikaistu.
27.05.2017 10:32
Luonnollisesti+positiivisuus+vaikuttaa+parantavasti.
27.05.2017 10:07
Äläoleta@
Kirjoitit....
"Jos+joku+sanoo+minulle,+että+on+sairaana,+niin+en+voi+kysyä+loukkaamatta+yksityittään,+että+miten."
Mikä+estää+sinua+kysymästä?+
Kun+tapailen+ystäviäni+syntyy+oitis+keskustelu+tämän+hetkisistä+vaivoista.
Sitähän+se+on+meillä+ikäihmisillä.++Tuntuu,+että+kertominen+omista+sairauksista+on++yhdistävä+tekijä+tähän+aikaan+sillä+toisin+oli+ennen.+Nuorena+keskusteltiin+pojista,+opiskeluaikoina+tenteistä,+avioliitossa+lapsista+jne.+
Aika+aikaansa+kutakin.
27.05.2017 10:05
Haluan+keskustelun+olevan+maanläheisen.
+Nauran+paljon+se+tuskin+pidentää+ikääni,+mutta+haluan+uskoa+siihen+😁
26.05.2017 23:30
Miksi+kuvittelet,+että+olen+uskonnoton+ja+empaatiton?
Mielestäni+se+psykoterapeutti+voisi+auttaa+sinua+löytämään+ulospääsytien+sokeasta+uskostasi.+Uskominen+on+mielestäsi+normaalin+ihmisen+dg.+
Tiedätkö+olet+musta/valkea-ihminen,+ilman+muita+värejä.+Pinkki+pehmentää,+vaalean+sininen+on+suloista+ja+oranssi+ilakoivaa.
26.05.2017 22:50
Illan+ihanimmat+naurut+😅
26.05.2017 22:24
Onko+sinulla+Pohjois-korea+oireyhtymä?
26.05.2017 22:23
Rakkauden+sokaisemat+oirehtijat+ovat+myös+huolestuttavan+laaja++ihmisryhmä.+Tapasin+tänään+vanhan+ystäväni.+Hän+kertoi+jättäneensä+avomiehensä+tämän+alkoholismin+takia+(sairaus).
Oli+netissä+tutustunut+parikymmentä+vuotta+nuorempaan+mieheen+ja+kyseli+neuvoja.+
Vastasinkohan+oikein+kun+sanoin.+Unohda+koko+juttu.
26.05.2017 21:42
294 / 372