Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7407
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei se ole luulottelua koska otapa teistä selvää.
20.02.2026 18:48
Itsehän sen tiedät, sinä kirjoitit ihan itse ne mitä minä kirjoituksistasi kopioin.
20.02.2026 18:41
Oletko varma että ne olivat luulotteluja?
20.02.2026 18:19
No, olen toki joutunut monenlaiseen pyöritykseen ja luulotteluun itsekin.
Enkä ole katkeroitunut jatkan ihan hyvillä mielin. Kun ihminen joutuu myrskyn silmään se on opettavaista, ei närkästy pienistä.
20.02.2026 16:50
Iltapäivää Mdk@
On sinulla hyvä muisti. 1951-vuonna olin 4-vuotias. En muista juurikaan mitään noista ajoista. Kouluajoista jotain, minullekin sattui ja tapahtui yhtä sun toista.
Osaat kertoa ilmeekkäästi kuvauksiasi on mukava lukea.
20.02.2026 16:36
Perjantai päivää@
Olen viettänyt kivan aamupäivän AI-kassa.
Keskustelumme ovat olleet hauskoja. Perhepotrettimme taipui useampaan versioon, joista hyväksyin pari tallennettavaksi.
Hauskat ja halvat huvit, jotka ei loukkaa ulkopuolisia on parasta hengenravintoa.
20.02.2026 13:25
Reilunkaupan ruusut 10 kpl maksavat Lidlissä about 4,49 € kestävät noin kaksiviikkoa.
Hinta-laatusuhde erinomainen.
20.02.2026 13:18
Helmikuu puolessa@
Ostin Lidlistä reilunkaupan ruusuja eka kerran kun lapsenlapseni syntyi viimekuussa. Ne olivat kauniin vaaleanpunaisia 10 kpl maksoi noin
4,50 €. Tykästyin ja olen ostanut niitä parin viikon välein lisää ne säilyvät pitkään ja ovat kauniita aaltomaljakossa.
Tulppaaneistakin tykkään.
No, tietty ostan niitä jahka kevät etenee. Tykkään, tuoreita leikkokukkia aina maljakossa.
Värit vaihtelevat, ruusut punasävyjä tulppaanit oranssia.
Tänään otan hernesoppaa pakkasesta sulamaan, huomenna syömme perinteisen laskiaispäivällisen. Tänään ehkäpä kalaa jotain muodossa.
Lempeitä, leutoja laskettelukelejä, meikäläinen ei enää mäkeen kykene, vaikka haluaisinkin, kaipaan laskettelurinteille, mutta onneksi
on paljon kivoja muistoja laskettelureissuilta poikieni kanssa. Oi niitä aikoja ; )
16.02.2026 13:50
Hyvää ystävänpäivää@
Illalla saunan jälkeen rullasin kiharapötkylät hiuksiini, ne ovat papiljotteja helpompia rullata hiuksiin ja niiden kanssa voi nukkua hyvin, eivät paina, aamulla kun pois rullaa on kuin olis käynyt permanentissa.
No, pitäähän sitä aina välillä laittautua. Tänään ystävänpäivätapahtuma ja pienimuotoinen ystävyysteemainen näyttely.
Kun avasin facen, järjestäjä oli päivittänyt tapahtumaan lähetettyjä maalauksia. Hyvä fiilis tuli heti aamusta. Lisäksi sain ystävättäreltä muistutuksen, että ystävyytemme kestää välimatkasta viis.
Eilen tapasin tuttavamme. Hän ja hänen miehensä ovat perhetuttaviamme.
Sairaus ei katso ikää, nyt mies kuuskyt plus on joutunut hoitolaitokseen.
Kun erosimme, muistelimme vanhoja hyviä aikoja, nauroimme jopa, elämä antaa ja ottaa.
Iloa ja surua.
14.02.2026 10:20
Fanitusmerkki kuuluu sinulle. Onneksi olkoon.
11.02.2026 15:11
Olet ansainnut paras fanittaja merkin🦅
11.02.2026 14:56
Korpikirjailija/korppi ovat nikkejäni. Ojalan laskuopin mukaan 24÷262×100= 9,16.
Osallistumisprosenttini on 9,1.%/100.sta.
Sininen erottuu harmaasta.
11.02.2026 14:30
Korvesta kuulumisia@
Joku kirjoitti toisaalla, että tämä Hillan ketju on sairaskertomusta Korvesta.
Näin se tahtoo olla, että ilo ja suru vaihtelee. Heräsin yöllä vasemman hartiaseudun pistävään kipuun. Sen siitä saa kun iloitsee liian aikaisin. Onni on hetkellistä.
Kivaa kuitenkin, kuopus soitti ja rupateltiin puolituntia.
"Äiti en ole sinua unohtanut"
Ei niin, esikoinenkin lähetteli vauvakuvia.
No, nyt apteekkiin ostamaan kipuvoidetta ; )
11.02.2026 12:37
Niinhän siinä kävi, että pelko pois kun käynnistin lumilingon mökkitiellä portin edessä ja työnsin hankeen.. Yllätyin täysin kuinka helppoa oli edetä kohti mökkiä. Puhdistin lingolla myös portaat ja porrasterassin. Kesti vain kymmenen minuuttia kun työnsin jo lingon kadulle takaisin. Kävelin tasaista polkua pitkin pirttiin, olin suunnattoman onnellinen.
I did it, hihkaisin.
10.02.2026 18:36
Korvesta heips@
Tiistai, ei merkintöjä kalenterissa. Olen nyt kaksi viikkoa nukkunut uniapnealaitteen kanssa. Olen tyytyväinen, nukun hyvin.
Mietin josko kävisin mökillä tänään. Kokeileilisin lumilingon toimivuutta.
Pitäisi näet päästä pirttiin hakemaan viikonlopun pahtumaan joitakin kätteni töitä.
En ole ollut halukas käymään mökillä en rämpimään lumessa, vähän pelottaakin.
No, mutta yritän.
10.02.2026 12:01
Hengaillaan ohjelmassa juontaja Mervi Kallio kertoin matkustaneensa noin 80-maassa. Hän oli lentoemäntä aina vuoteen 2016 asti.
En ole ollut lentoemäntä kuin kirjoittaessani lapsilleni tarinoita Sankkoniemestä.
Lukiessani ketjua tuli mieleen tuo Mervi Kallion maininta hengaillaan ohjelmassa, johon Rönkkö vastasi taidat kehuskella.
No kyllähän lentoemännän työssä matkustellaan paljon, mutta tavan turistina olen käynyt 43-maassa. On ollut jos jonkinlaista lentokenttää.
Vuoden 2023 matka, on juuri se sama matka josta olen kertonut, että lentoasemilla on vanhusten ja liikuntavammaisten palveluja.
Kiva kun muistat aina käydä mainitsemassa kun kirjoitan uusista matkasuunnitelmistamme.
09.02.2026 18:37
Alkuviikkoa korvesta@
Tänään ohjelmassa käynti katsastuskonttorissa merkitsemässä, että auto on siirtynyt omistukseeni.
Eli tästä uuteen viikkoon joka sisältää harrastustoimintaa ja viikonlopulla osallistun ystävänpäivätapahtumaan taiteen parissa.
Anot ovat äimistelleet miksi mieheni ei työntänyt minua lentokentällä pyörätuolissa kuten Helmi Dannya. No, emmehän ole Helmi ja Danny.
Sekin äimistytti, että rollaattorilla lunta kolaisin koska mieheni voisi kolata ilman rollaattoria.
Tällaista kivaa ;D
09.02.2026 13:07
Hollanti on tiheään asuttu maa. Talot ovat ulkoapäin katsottuna kapeita, mutta pitkiä syvälle sisäpihaan ulottuvia rakennuksia.
Valoisuutta sisätiloihin antavat suuret ikkunat joita ei peitetä raskailla verhoilla.
Kadunpuoleisissa ikkunoissa voi olla kapea himmentävä muovikalvo. Se ei estä valon tuloa sisätilaan, mutta toimii näköesteenä.
Meillä täällä kotona yläkerran tilavassa isoikkunaisessa olohuoneessa ei myöskään ole verhoja, ei oikeastaan yhdessäkään huoneessa. Vain rullaverhoja ja kappoja sekä muutama sälekaihdin kuten isossa sivuikkunassa kierreportaitten kohdalla. Alakerran huoneissa on myös rullaverhot. Omassa makuuhuoneessani on lisäksi ikkunaan kiinnitetty näkösuoja ja pienet kevyet sivuverhot.
Eli meillä on hollantilaista tyyliä, ikkunoita ei peitetä raskailla verhoilla vaan valon annetaan tulla sisälle.
Kesällä parvekkeelle laitetaan bambuverhot, näkösuojaksi.
Aloittajan kysymys ....mitä mieltä..No, jokainen tekeen kodistaan omanlaisensa.
08.02.2026 20:25
Savulohipasta oli ihanaa ; )
Virkistin nyt muistia blogistani.
Keväällä v. 2023 lensin Helsinkiin. Olin parantunut vuoden 2022 vakavasta sairaudesta, mutta kuntoni oli vielä heikko.
Kävelin Kajaanin portilta tuloaulaan. Koin matkan rasittavana. Kerroin kuopukselle ja hän ohjeisti virkailijoita paluumatkalle lähtiessäni, minut vietiin jonojen ohi lähtöselvitykseen. Sain tietoa lentokenttäpalveluista ikäihmisille.
Tästä kevään kokemuksesta viisastuneena, tilasin etukäteen lentokenttäpalvelut lähtiessämme Hollantiin saman vuoden lokakuussa.
Palvelu oli kiitettävää niin Suomen kuin Hollannin päässä. Olen kertonut omista kokemuksistani. Mieheni sai samat palvelut kuin minä.
Tämäkin viesti olisi mennyt bittitaivaalle, mutta kirjoitin sen ekaksi muistioihini
08.02.2026 16:56
Kopioikaa ja liittäkää tiedostoihinne omat tekstinne ennen lähetystä, näyttää helposti lentävän bittitaivaalle.
08.02.2026 15:34
9 / 371