Arjesta ja siihen kuuluvista, rupatellaan,,

Huomenta lumisateisesta Savosta, nyt helmikuu tapansa näytti, lunta on hiihtäjillekin varmasti riittävästi.
Kaiketi made on villiintynyt ja ui pyydyksiin, sää ainakin myräkän puolella ja lisää sataa, pakkasta vain viisi astetta.
Valkoinen puhdas lumimaisema varmaan monille suksille lähtöä innostaa ja se jos mikä olisi suotavaakin, heille joilla siihen mahdollisuudet on.

Vähän olen kisojakin seurannut, mutta jos lähelle voittoa joku onnistuu, minulle jännitys sydämen tykytyksiä aiheuttaa, joten vähälle on jäänyt katsomiset.
Pettymyksiä on kilpailijat saaneet ja ikävän tuntuisia palautus kirjoituksiakin, parhaansa varmasti kaikki yrittää, mutta kaikki ei voi voittaa.
Mukava on katsoa miten mitaleille päässeet iloaan purkaa, iloon voi tämmöinen mummokin yhtyä. Onnea mitaleille päässeille!
Elämä jatkuu ja uusia taistoja urheilukin saralla varmaan nähdään, monia onnen kantamoisia kaikille yrittäneille.

Joku mainitsi koulun aloittaneensa joutuen vanhimmaksi oppilaaksi, kun tammikuussa syntymäjuhliaan vietti, no minä sitten nuorenpiin kuuluin, kun joulukuussa vuosi täyttyi, kuusi vuotiaana kouluun menin, siksiköhän opit on vähemmälle jääneet.

Auraus ei ole käyntiin lähtenyt, rapun kävi minunkin talossa "talkkari" lakaisemassa, toivossa on, että kohta myös järeämpi kalusto liikkeelle lähtee.
Ajattelin lähikauppaan mennä, on toista viikkoa kaupassa käynnistä, nyt jääkaappi tyhjyyttä huutaa, mutta vielä voin huomista odottaa, jos en jaksa kahlaamaan lähteä.
Pakkasesta vielä ruokia löytyy, mutta jotain uuttakin haluaisin lähinnä niitä "naposteltavia"

Tässäpä kuulumiset lumen keskeltä, helmikuu viimeiselle viikolle järjesti oikean talven, siitä nauttikaamme, jos ei muuten niin ikkunasta ihastellen puhdasta maisemaa.

223

1725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keskiyötä korvesta@

Minäkin vihdoin linjoilla. Missä kaikki ystäväsi viettivät päivää, eivät ole kerenneet keskustelemaan kanssasi, hieman ihmettelen.

No, itse olin iltapäivällä kansalähetyksen naistenpäivän tapahtumassa kuuntelemassa Riitta Keskimäen luentoa Naisen muotokuva raamatussa.

Neutraali kristityn raamatun-ja kieltenopettajan luento.

Pisti ajattelemaan.

No nyt mielenkiintoisen TV-illan päätteeksi, kysyn oletteko seuranneet L/over, ikuisesti sinun sarjaa.

Hyvää yötä.

• Anonyymi00005

Hillan ystävillä on elämä, kuten myös hillalla. Ei tarvita joka päivä sen raportointeja Eilen oli upea uökoilupäivä ja kisapäiväkin vielä, ei ole aikaa eikä hslua netissä aina päivystää.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Hillan ystävillä on elämä, kuten myös hillalla. Ei tarvita joka päivä sen raportointeja Eilen oli upea uökoilupäivä ja kisapäiväkin vielä, ei ole aikaa eikä hslua netissä aina päivystää.

Sinulla ei näytä olevan elämää, kun tikkana roikut korppiksen perässä.

Eikös tuo Hilla kuitenkin kirjoitti päivittäin, mikäli ei ole suuttunut ja pitää ns. mykkäkoulua?

• Anonyymi00031
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Sinulla ei näytä olevan elämää, kun tikkana roikut korppiksen perässä.

Eikös tuo Hilla kuitenkin kirjoitti päivittäin, mikäli ei ole suuttunut ja pitää ns. mykkäkoulua?

Vai että tikkana roikun, itse sitä teet. nyt vaan sattui silmään kun korppis ihmetteli miksei hillan kaverit heti vastanneet , vaan hän oli eka vastaaja vasta illalla.

• Anonyymi00001

Tuskin oli "neutraali". Kansanlähetys on niin sanottu viidesläinen herätysliike,
      jota edustaa mm. vanhoillinen homojen vihaaja Päivi Räsänen.

• Anonyymi00002

Päivi Räsäsen puoliso Niilo Räsänen toimii naispappeutta ja seksuaalivähemmistöjä vastustavan Kansanlähetys-järjestön opiston rehtorina. Järjestö saanut viime vuosina eduskunnalta joululahjarahoja useita satoja tuhansia euroja.

• Anonyymi00003

Jos Kansanläjhetyksen tapahtumaan menee ei paljon ajattele, ellei ole
        samaa mieltä kansanlähtetyksen ja Räsäsen kanssa.
        Valtakunnansyyttäjä katsoo, että Räsäsen lausumat ovat omiaan aiheuttamaan suvaitsemattomuutta, halveksuntaa ja vihaa homoseksuaaleja kohtaan.
        Syyttäjän mukaan lausumat loukkaavat homoseksuaalien yhdenvertaisuutta ja ihmisarvoa,
        Ko. hihhuliseura ei arvosta myöskään naisia, se vastustaa naispappeutta.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Jos Kansanläjhetyksen tapahtumaan menee ei paljon ajattele, ellei ole
        samaa mieltä kansanlähtetyksen ja Räsäsen kanssa.
        Valtakunnansyyttäjä katsoo, että Räsäsen lausumat ovat omiaan aiheuttamaan suvaitsemattomuutta, halveksuntaa ja vihaa homoseksuaaleja kohtaan.
        Syyttäjän mukaan lausumat loukkaavat homoseksuaalien yhdenvertaisuutta ja ihmisarvoa,
        Ko. hihhuliseura ei arvosta myöskään naisia, se vastustaa naispappeutta.

Se on vain valtakunnansyyttäjän näkemys, mutta oikeudella on ollut eri näkemys kuin syyttäjällä.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Se on vain valtakunnansyyttäjän näkemys, mutta oikeudella on ollut eri näkemys kuin syyttäjällä.

Korppiksen näkemyskö on oikea

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Huomenta kauniina alkavaan 14 asteen pakkassäähän ja mikä ihaninta, aurinko pilkistelee, se tuntuu ja näyttää mukavalta eilisen lumipyryn jälkeen.
        Kauppaan lähtö jäi eilen, kun maantien auras mahtavat vallit kadulle keräsi ja oma kiinteistöhuolto ei kai ehtinyt niitä poistamaan, joten en uskaltanut lähteä yrittämään.
        Katselin toisella puolen tietä, miten vanha ihminen yritti jalkaa nostaa ja kivuta kasan huipulle, eipä onnistunut, sitten etsi kadun varrelta ja löysikin matalamman kohdan.
        Olen kerran tämän tapaisen tapahtuman myötä nurin mennyt ja apua ylös nousu tarvitsi, eikös se sanonta kuulu, varovaisuutta viisaasti.
        Tänään kinokset on poistettu ja kauppaan lähtö onnistuu.
        uskon tämän päivän taas tuovan kirjoittajia. minulla ei määräysvaltaa kenellekään ole, mutta näin toivon.

Kisoja ihmiset varmaan eilen katsoivat ja juhliakin usealla, siksi kai ei viestejä ilmaantunut, mutta nyt kisat on pidetty ja jälkipuintia mediasta kuullaan, jo tänä aamuna kuulin huolen, että mistä löytyy jatkajia nyt lopettamista aikoville.
        Pieneksi totesivat mitalien määrän johonkin entiseen verratessa, minua säälittää, kun katson miten ponnistelevat kestonsa rajoissa, kuitenkin toinen on parempi.

Tuo uskonto, se on asia mihin en osaa oikeastaan mitään sanoa, mutta hieman olen Päivi Räsäsen ehdottomuutta joidenkin asioiden suhteen ihmetellyt.
        Uskonto mielestäni on jokaiselle omansa ja minä aina mietin, että uskovaisen pitäisi hyväksyä kaikkea, ei jyrkkyyttä minkään asian suhteen.
        Uskovainen ihminen on aina vääryyttä ja ahdistelua kohtaan toimiva ihminen,
        ihminen on kaikkine erilaisuuksineenkin ihminen.
        Syntyy vauvana ja saa geenit vanhemmiltaan, mitä ja miksi mihinkin suuntaan ohjautuu on minun mielestä kysymysmerkki, kaikkia kuitenkin on ymmärrettävä.
        Uskovainen on mielestäni ihminen, joka ei kiihkoile ja ymmärtää erilaisuuden, on suvaitsevainen
        Minä olen uskovainen vain oman itseni toiminnoissa ja yhteyteni jonnekin on omani, uskonto on aihe mistä en halua keskustella, se on niin henkilökohtainen.

Katselen naapuripihan toimintoja, siellä pari miestä puhdistaa mattotelineen alusta ja ympäristöä, tekisi mieli sanoa, turhaa työtä teette, ei siinä kukaan mattojaan tamppaa ei tuuleta.
        On senioritalo ja näin ollen on kaikki paikat aukaistava, varmuuden vuoksi.
        Nykyisin ei mattoja enää tampata ei tuuleteta, on kai niin tehokkaat imurit ja muut vempeleet, minä vaan vanhanaikaiseen tapaan uskon ja toteutan.
        No eipä tuo ainoa asia ole missä itsekkäästä vanhoja tapoja noudatan.
        Onni, että saa vielä olla vanhanaikainenkin;)

Nyt sitten se kauppareissu on tehtävä, ei ole mitään syytä(teko) laistaa ja kivakin on ulos minunkin lähteä, ei tuota muuta liikuntaa tulekaan.
        Voi joku tuttukin vastaan tulla, vaikka alkaa tuntua, ettei kukaan enää kykene kauppaankaan, ikätovereistani.

Hyvää ulkoilupäivää kaikille ja juhlia pitäville kaikkea hyvää.

• Anonyymi00008
        Hil-la kirjoitti:

Huomenta kauniina alkavaan 14 asteen pakkassäähän ja mikä ihaninta, aurinko pilkistelee, se tuntuu ja näyttää mukavalta eilisen lumipyryn jälkeen.
        Kauppaan lähtö jäi eilen, kun maantien auras mahtavat vallit kadulle keräsi ja oma kiinteistöhuolto ei kai ehtinyt niitä poistamaan, joten en uskaltanut lähteä yrittämään.
        Katselin toisella puolen tietä, miten vanha ihminen yritti jalkaa nostaa ja kivuta kasan huipulle, eipä onnistunut, sitten etsi kadun varrelta ja löysikin matalamman kohdan.
        Olen kerran tämän tapaisen tapahtuman myötä nurin mennyt ja apua ylös nousu tarvitsi, eikös se sanonta kuulu, varovaisuutta viisaasti.
        Tänään kinokset on poistettu ja kauppaan lähtö onnistuu.
        uskon tämän päivän taas tuovan kirjoittajia. minulla ei määräysvaltaa kenellekään ole, mutta näin toivon.

Kisoja ihmiset varmaan eilen katsoivat ja juhliakin usealla, siksi kai ei viestejä ilmaantunut, mutta nyt kisat on pidetty ja jälkipuintia mediasta kuullaan, jo tänä aamuna kuulin huolen, että mistä löytyy jatkajia nyt lopettamista aikoville.
        Pieneksi totesivat mitalien määrän johonkin entiseen verratessa, minua säälittää, kun katson miten ponnistelevat kestonsa rajoissa, kuitenkin toinen on parempi.

Tuo uskonto, se on asia mihin en osaa oikeastaan mitään sanoa, mutta hieman olen Päivi Räsäsen ehdottomuutta joidenkin asioiden suhteen ihmetellyt.
        Uskonto mielestäni on jokaiselle omansa ja minä aina mietin, että uskovaisen pitäisi hyväksyä kaikkea, ei jyrkkyyttä minkään asian suhteen.
        Uskovainen ihminen on aina vääryyttä ja ahdistelua kohtaan toimiva ihminen,
        ihminen on kaikkine erilaisuuksineenkin ihminen.
        Syntyy vauvana ja saa geenit vanhemmiltaan, mitä ja miksi mihinkin suuntaan ohjautuu on minun mielestä kysymysmerkki, kaikkia kuitenkin on ymmärrettävä.
        Uskovainen on mielestäni ihminen, joka ei kiihkoile ja ymmärtää erilaisuuden, on suvaitsevainen
        Minä olen uskovainen vain oman itseni toiminnoissa ja yhteyteni jonnekin on omani, uskonto on aihe mistä en halua keskustella, se on niin henkilökohtainen.

Katselen naapuripihan toimintoja, siellä pari miestä puhdistaa mattotelineen alusta ja ympäristöä, tekisi mieli sanoa, turhaa työtä teette, ei siinä kukaan mattojaan tamppaa ei tuuleta.
        On senioritalo ja näin ollen on kaikki paikat aukaistava, varmuuden vuoksi.
        Nykyisin ei mattoja enää tampata ei tuuleteta, on kai niin tehokkaat imurit ja muut vempeleet, minä vaan vanhanaikaiseen tapaan uskon ja toteutan.
        No eipä tuo ainoa asia ole missä itsekkäästä vanhoja tapoja noudatan.
        Onni, että saa vielä olla vanhanaikainenkin;)

Nyt sitten se kauppareissu on tehtävä, ei ole mitään syytä(teko) laistaa ja kivakin on ulos minunkin lähteä, ei tuota muuta liikuntaa tulekaan.
        Voi joku tuttukin vastaan tulla, vaikka alkaa tuntua, ettei kukaan enää kykene kauppaankaan, ikätovereistani.

Hyvää ulkoilupäivää kaikille ja juhlia pitäville kaikkea hyvää.

Määrittelit kuitenkin uskovaisen, vaikket muka halua keskustella siitä. Uskova on samanlainen yksilö kuin muutkin, ei mitään muottia tai kaavaa. Uskovan ei tarvitse eikä pidä hyväksyä kaikkea, eikä kenenkään tarvitse..
        Mitähän se oma uskonto on? Esim. kristitty uskoo Kristuksen sovitustyöhön, siitä nimityskin.

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Määrittelit kuitenkin uskovaisen, vaikket muka halua keskustella siitä. Uskova on samanlainen yksilö kuin muutkin, ei mitään muottia tai kaavaa. Uskovan ei tarvitse eikä pidä hyväksyä kaikkea, eikä kenenkään tarvitse..
        Mitähän se oma uskonto on? Esim. kristitty uskoo Kristuksen sovitustyöhön, siitä nimityskin.

Määrittelin kyllä, mutta en tuominnut, joten pelkkä mielipide vain oli.
        En uskon asioista pysty kiistelemään, joten ei tätä enää, jokainen uskoo mihin haluaa, tai ei mihinkään,
        Oma uskoni on henkilökohtainen, usko kuitenkin sekin.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Valtakunnan syyttäjä kuuluu oikeuslaitokseen.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Valtakunnan syyttäjä edustaa valtiota korkeimmassa oikeudessa.
        Tasavallan presidentti nimittää valtakunnansyyttäjän.

• Anonyymi00012
        Hil-la kirjoitti:

En uskon asioista pysty kiistelemään, joten ei tätä enää, jokainen uskoo mihin haluaa, tai ei mihinkään,

Hilla menee piiloon, kun pitää keskustella!!

Jos et halua keskustella, jätä kommentoinnit muiden kommenteista! Säästyt
        ei tarvitse KESKUSTELLA; KUN ET TYKKÄÄ SIITÄ!

• Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Valtakunnan syyttäjä kuuluu oikeuslaitokseen.

Syyttää voi kuka vain ja mistä vain.
        Kyllä se on tuomioistuin, joka päättää onko syyte aiheellinen. Räsäsen tapauksessa syyte on perustuslaissa määritellyn uskonnon- ja sananvapauden vastainen.

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Hilla menee piiloon, kun pitää keskustella!!

Jos et halua keskustella, jätä kommentoinnit muiden kommenteista! Säästyt
        ei tarvitse KESKUSTELLA; KUN ET TYKKÄÄ SIITÄ!

Huomaatko, että keskustelua syntyy, vaikka minä piiloon mielestäsi menin.
        Ei näin, vaan sanoin, että en halua keskustella uskonnosta, koska se on jokaisen oma pyhä asia.

Huomasin toisessa ketjussa, että uskonto ja politiikka olisi joskus ollut kiellettyä viestittelyä, en ole huomannut, mutta hyvä se olisikin.
        Suuremmin haluan kuulla ja kirjoittaa tapahtumista, ihan tässä ja nyt, eli arjen kanssa selviämisestä.

Eihän kellään ole mitään pakkoa minulle vastata, ei palstalle ja ketjuun tulla, siitäkin päättää jokainen itse.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00004 kirjoitti:

"Vain" valtakunnan syyttäjän nälkymys ?

Ei ole sinäkään tiedolla etkä järjellä pilattu.

Valtakunnansyyttäjä on Suomen syyttäjälaitoksen ylin virkamies ja kaikkien yleisten syyttäjien esimies, jonka nimittää tasavallan presidentti.

Hän johtaa syyttäjäntoimintaa, valvoo syyttäjien toiminnan laillisuutta ja yhdenmukaisuutta sekä voi ottaa itse ratkaistavakseen alaiselleen kuuluvan rikosasian. Tehtävään kuuluu myös lainsäädännön kehittäminen.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

"Vain" valtakunnan syyttäjän nälkymys ?

Ei ole sinäkään tiedolla etkä järjellä pilattu.

Valtakunnansyyttäjä on Suomen syyttäjälaitoksen ylin virkamies ja kaikkien yleisten syyttäjien esimies, jonka nimittää tasavallan presidentti.

Hän johtaa syyttäjäntoimintaa, valvoo syyttäjien toiminnan laillisuutta ja yhdenmukaisuutta sekä voi ottaa itse ratkaistavakseen alaiselleen kuuluvan rikosasian. Tehtävään kuuluu myös lainsäädännön kehittäminen.

Räsäsenkin asia on sitä paitsi tietysti ensin tutkittu alemmissa oikeusasteissa ja
        sen jälkeen valtakunnansyyttäjä on ottanut asian ajaakseen.
        Ei valtakunnansyyttäjä turhia juttuja ota ajaakseen.

• Anonyymi00054
        Hil-la kirjoitti:

"Uskovainen on mielestäni ihminen, joka ei kiihkoile ja ymmärtää erilaisuuden, on suvaitsevainen"
        Noin määrittelit Hil-la uskovaisuuden ja pitkälti samaa mieltä olen siitä(kin). Minulla on ollut uskovia tuttuja eikä kukaan heistä ole ollut ahtaasti uskova, tuomitseva ihminen. Kun uskosta olemme keskustelleet, he eivät julista, mutta eivät myöskään epäröi ilmaista omaa näkemystään asioista.
        Minähän olen nykyisin enempi "kallellaan" ortodoksiperinteeseen, mutta yhtä lailla voin osallistua paikallisen seurakunnan toimintamuotoihin ja olen todella iloinen siitä, että etenkin nuoret pojat ilmaisevat avoimesti kiinnostustaan hengenelämään; rippileirit ovat suosittuja ja kirkoon liitytään, vaikka omat vanhemmat olisivat sieltä eronneet. Asiaa on tutkittukin, luin jostakin, ja mielestäni nuori voisi valita huonommankin tien kun joutuu
        kohdallaan isoja kysymysiä ratkaisemaan.

Vanhastaan on sanottu, että uskonto ja politiikka ovat niitä aiheita, joita kannattaisi yleisessä keskustelussa välttää, intiiminä minäkin ainakin uskoa pidän, mutta kysyttäessä kyllä vastaan ja jaan kokemuksiani jos niistä puhe on. Julistaminen, ilman mandaattia ja nöyryyttä on mielestäni arvelluttavaa.

Niin ne omat "juhlani" sitten menivät..)) Moni on kyllä kertonut kokemuksenaan, että jos yrittää juhlapäivänsä ohittaa, sen joutuu muistamaan pitkään..)) Näin taisi käydä minullakin. Perjantai oli puhelujen ja tekstiviestien päivä: vastata piti tietysti ja pakko oli antaa jonkinlainen lupaus: "kesällä sitten", tai "paremmalla ajalla" jne.
        Eikä se tietysti tyhjä lupaus ollut - mielellään ystäviä/tuttuja tapaa, mutta se "vaivannäkö":
        koska sopii, mitä tarjota, millaisella kokoonpanolla tavataan ja missä jne jne.

Pari naapuria ja perhetutun kutsuin jo ennakkoon, onneksi kummatkaan eivät muistaneet, mikä päivä oli - kivaa oli, mutta väsyin silti.
        Sunnuntaina tulivat molemmat nuoret perheet.
        Liikuttavaa oli se huolenpito, mitä osoittivat: lapset tarttuivat lapioon, tekivät lumitöitä isänsä kanssa - en ollut jaksanut enkä ehtinyt niitä aamulla tehdä. Pojat asensivat vessaan uuden loisteputken palaneen tilalle, ei puhettakaan, että olisin sen itse osannut tehdä.
        Kun astianpesukone oli edelleen rikki ja tiskejä tuli isot määrät, toinen poika otti ne mukaansa ja palautti illalla puhtoisina takaisin - helpolla pääsin jälkihuollostakin.

Taas tulin ajatelleeksi, miten tämä meidän iso rakennemuutos aiheutti sukuyhteisöjen hajoamista ja on varmasti osaltaan vaikuttamassa myös tähän" itsekkyyden ajan" (vrt Liisa Keltikangas-Järvinen) syntyyn.
        Ei ollut olemassa mitään "yhteiskuntaa" joka lupasi huolehtia meistä vauvasta vaariin, meille tarjottiin vain omavoimaista Minää, joka toteutti linjaa: "kaikki mulle heti" ja "kaverille ei jätetä", "olet oman onnesi seppä" ja mitä niitä päiväkäskyjä nyt olikaan ?

Lähimmäisyydestä ei puhuta, apua ei tarjota, ketään ei tavata, ei kutsuta kylään...
        Onneksi Liisa Keltikangas-Järvinen nyt puhui näistä, tavis leimataan helposti vain "negatiiviseksi", ilonpilaajaksi jos samoista havainnoista kertoo.

Vaikka noin olisi, ei meidän silti omiamme tarvitse hylätä, vaikeammaksi vain tulee luonnollinen, mutkaton yhteydenpito suvun ja läheisten kesken kun fyysinen etäisyys on esteenä ja täyteen buukattu elämä töineen ja harrastuksineen.

"Omannäköinen elämä! Eikös se ole näitä moderneja tavoitteenasetteluja ?

No, kaikilla ajoilla on oma varjonsa ja halutessamme voimme jo tässä elämänvaiheessa, terveyden niin salliessa, jopa toteuttaa niitä "unelmiamme", nauttia sellaisesta vapaudesta mitä meillä ei ennen ollut: liikkua, harrastaa ja pitkälti myös päättää omista asioistamme, "ennenkuin tulevat ne päivät, joista olet sanova: nämä eivät minua miellytä"...
        Tätä toistaa nyt etenevän muistisairauden kanssa elävä perhetuttu: "elämä ei ole nää kivaa"...
        Ja tiettyä ahdistusta toisen kohtalo siirtää myös omaan elämään kun tietää, että sama voi kohdata myös minua...

Siksikin tuntuu välillä pahalta nähdä täällä toisiin kohdistuvaa pilkkaa, naljailua ja ilkeilyä - kun vielä voisi valita toisinkin, niin ainakin uskon. Vaikka huomata, kiittää, muistaa ja olla hiljaa, ellei ole rakentavaa sanottavaa. Tämän toiveen kohdistan myös itselleni.

Vai onko ihminen luotu toteuttamaan raskasta elämänkaavaa:
        "Sitä pahaa mitä minä en tahdo, minä teen. Sitä hyvää mitä minä tahdon minä en tee".
        Eikö siihen löydy armahdusta ?

Mikä saarna taas ! Välillä näitä kirjoitan mutta jätän lähettämättä, tuntuvat liian mahtipontisilta kun en ole itsekään "puhdas pulmunen" kuten täällä on taidettu minullekin todeta..))
        Uutta viestiä en nyt kuitenkaan ehdi/jaksa tehdä, joten sulkeudun (epä)suosioonne,
        hyvän alkuviikon toivotuksin, kuitenkin..))
        demeter1

• Anonyymi00007

`Tämä on sitä hifiä!

Innokkaimmat käyttää innokkaasti HIFIÄ! Aloituksessa siitä saa kilpailla!

Tiedättekö mitä se on?

• Huomenta@

Keskustelua uskonnoista, ei aloittaja halua, mutta Raamatun tuntemus voi selittää nykyaikaa.

Karmel-yhdistys on luennoitsijan työnantaja. Yhdistys välittää Raamatun mukaista tietoa Israelista.

Kirjoitin, että luennoija antoi neutraalin kuvan naisen asemasta Raamatun mukaan.

Hän vältti vastakkain asetteluja. Tukeutui puhtaasti raamattuun. Jumala loi miehen ja naisen omaksi kuvakseen.
      Odotin mielenkiinnolla jotain Räsäsmaista erilaisuuden torjuntaa, niitä ei tullut.

Lähdin kuitenkin pois kahvitusväliajalla joten päivän toinen osio "Naisena historian saumakohdussa" ja "Ilosanoma kaikille" jäi kuulematta.

Otin mukaan jonkin verran ilmaisjakeluja.

Toinen kirjoitukseni aihe oli Tv.n L/over, ikuisesti sinun kertoo miesnarsistin yliotteesta avioliitossa ei ilmeisesti kiinnostanut tai olisiko niin, että aihe on raskasta katsoa.

Keskustelua syntyy jos aihe kolahtaa. Hyvä niin.

Nousuviikkoa!

• Anonyymi00015

Ei sinulla ole kriittistä ajattelua erottaa mikä on neutraalia.
        Kun "viidesläinen" puhuu naisen asemasta Raamatun mukaan
        se on kaikkea muuta kuin neutraalia.

• Anonyymi00016

Ei kiinnosta narsisit livessä eikä telkussa. Ei naisnarsistitkaan. Narsistisia piirteitä omaavat olen aina kaukaa kiertänyt, niistä pursuaa jo kauas selvä itsekehun ja ylemmyyden harhan lemu.

• Anonyymi00017

Tuskin olet luotettava analysoimaan puhujan objektiivisuutta. Mitenkähän laaja tuntemus sinulla mahtaa olla Raamattuun ja kristilliseen teologiaan? Pari artikkelia? Pari vierailua hyvin manipuloivaan yhteisöön.

• Anonyymi00015 kirjoitti:

Ei sinulla ole kriittistä ajattelua erottaa mikä on neutraalia.
        Kun "viidesläinen" puhuu naisen asemasta Raamatun mukaan
        se on kaikkea muuta kuin neutraalia.

Tiesin jo kirjoittaessani yöllistä viestiäni, että käyttämäni sana "neutraali" aiheuttaisi keskustelua.

Kerroin jo odottaneeni luennoitsijalta Räisäsmäistä tulkintaa, sitä ei tullut. Keskimäki käsitteli asiaa globaalisti.

• Anonyymi00018
        korppis kirjoitti:

Tiesin jo kirjoittaessani yöllistä viestiäni, että käyttämäni sana "neutraali" aiheuttaisi keskustelua.

Kerroin jo odottaneeni luennoitsijalta Räisäsmäistä tulkintaa, sitä ei tullut. Keskimäki käsitteli asiaa globaalisti.

Siis globaalisti räsäsmäisesti. Ethän sinä pysty analysoimaan asiaa.
        Siihen tarvitaan järkeä ja päättelykykyä.

• Anonyymi00019
        korppis kirjoitti:

Ethän sinä edes tiennyt mitä ko. hihhulilahko edustaa ennenkuin sinulle täällä
        kerrottiin !

• Anonyymi00020
        korppis kirjoitti:

Et tiedä Räsäsen tulkinnoista yhtään mitään, sama asiantuntemattomuus kuin silloin kun luit pari psykologin artikkelia. Vai että ihan räsäsmäinen. Miten kehtaat nolata itsesi? . No, korppismaista ja jyrämäistä esiintymistä taas.

• Anonyymi00016 kirjoitti:

Ei kiinnosta narsisit livessä eikä telkussa. Ei naisnarsistitkaan. Narsistisia piirteitä omaavat olen aina kaukaa kiertänyt, niistä pursuaa jo kauas selvä itsekehun ja ylemmyyden harhan lemu.

Et siis tiedä narsistista juuri mitään.

Ei narsistia voi erottaa katukuvasta. Kerroit kiertäväsi narsistin kaukaa koska narsistista pursuaa kauas itsekehu ja ylemmyyden lemu; )

Katsopas muutama jakso paljon keskustelua herättäneestä Tv. sarjasta L/ovet. Rakastava hirviö.

• Anonyymi00018 kirjoitti:

Siis globaalisti räsäsmäisesti. Ethän sinä pysty analysoimaan asiaa.
        Siihen tarvitaan järkeä ja päättelykykyä.

Et sinäkään pysty analysoimaan oikein lukemaasi.

• Anonyymi00021
        korppis kirjoitti:

Ei narsistia voi erottaa katukuvasta. Kerroit kiertäväsi narsistin kaukaa koska narsistista pursuaa kauas itsekehu ja ylemmyyden lemu; )

Katsopas muutama jakso paljon keskustelua herättäneestä Tv. sarjasta L/ovet. Rakastava hirviö.

Ymmärräthän sen, että sarja on fiktiivinen eikä opetusmateriaalia?

• Anonyymi00022
        korppis kirjoitti:

Ajattelukykysi rajoitteisuus on käynyt muillekin selväksi.

• Anonyymi00021 kirjoitti:

Ymmärräthän sen, että sarja on fiktiivinen eikä opetusmateriaalia?

Tv-sarja on herättänyt keskustelua perhe-ja lähisuhdeväkivallasta. Tv.-sarjan "fiktiivinen" kuva on todellisuutta joillekin neljän seinän takana tapahtuvasta henkisestä ja fyysisestä väkivallasta.

Tv. versiossa narsistin todellinen kuva selkeytyy. Rakastettava hirviö.

• Anonyymi00020 kirjoitti:

Et tiedä Räsäsen tulkinnoista yhtään mitään, sama asiantuntemattomuus kuin silloin kun luit pari psykologin artikkelia. Vai että ihan räsäsmäinen. Miten kehtaat nolata itsesi? . No, korppismaista ja jyrämäistä esiintymistä taas.

Mistä noin päättelit?

• Anonyymi00023
        korppis kirjoitti:

Tv-sarja on herättänyt keskustelua perhe-ja lähisuhdeväkivallasta. Tv.-sarjan "fiktiivinen" kuva on todellisuutta joillekin neljän seinän takana tapahtuvasta henkisestä ja fyysisestä väkivallasta.

Hirviöitä ei rakasteta vaan kammotaan ja pelätään.
        Lue nyt muutakin kuin se virtahepo, ei ne telkkarisarjat ole muuta kuin hömppää.

• Anonyymi00024
        korppis kirjoitti:

Ainakaan sinun suoltamassasi "tekstissä" ei edes ole mitään analysoitavaa.

• Anonyymi00025
        korppis kirjoitti:

No en katso telkkarihöppää. Tunnen paikalliset narsistit ja haju on metafora. Etkö tiedä sitäkään, että ne on vertauskuvia? Kyllä narsistin voi tunnistaa jo ulkomuodostaan, ylikorostaa sitä ja kuvittelee olevansa kaunis tai komea.Eleet, ilmeet ja käytös kertoo paljon jo kadulla.

• Anonyymi00026
        korppis kirjoitti:

Ei hirviö ole koskaan rakastettava.

• Anonyymi00027
        korppis kirjoitti:

Keskity tekemään toritaidettasi. Se on ehkä parasta mihin pystyt.

• Anonyymi00023 kirjoitti:

Hirviöitä ei rakasteta vaan kammotaan ja pelätään.
        Lue nyt muutakin kuin se virtahepo, ei ne telkkarisarjat ole muuta kuin hömppää.

Siinäpä miettimistä, kuinka monta kirjaa olen lukenut, en näet lainaa kirjailijoita, he ovat kirjoittamalla elantonsa hankkivia ihmisiä kirjoittavat etupäässä fiktiivisia tarinoita kuten La Promesaa.

La Promesaa en ole seurannut.

• Anonyymi00029
        korppis kirjoitti:

Sitä sinä et pysty arvioimaan.

• Anonyymi00030
        korppis kirjoitti:

Olet lukenut somettajien keskustelun pohjalta toimittajaplantun tekemän jutun sarjasta.

Lue vaikka Liisa Keltikangas-Järvisen, tutkija-professorin teoksia. Sieltä löytyy opetusmateriaalia, on narsismista, positiivisesta ajattelusta jne.

Jani Volanen on hyvä näyttelijä, habitus "luonnostaan" uhkaava. Hyvä on myös Krista Kosunen. Aleksi Salmenperä mainetta ulkomailla niittänyt ohjaaja.
        Sarja on hyvin tehty, mutta ei missään nimessä opetusmateriaalia. Lähisuhdeväkivaltaa.

"Neutraalista" ja Raamatusta oli puhe, mutta käännät keskustelun tv-sarjaan, koska tietosi hyytyivät.

• Anonyymi00032
        korppis kirjoitti:

Mistä noin päättelit?

Ethän sinä tiennyt koko kansanlähetyksen räsäsläisyydetä mitään,
        ennenkuin sinulle täällä kerrottiin.

Kansanlähetykseen ei edes pääsis yksikään "neutraali" ja tervepäinen esitelmöijä puhumaan, se olisi heidän mielestää vääräuskoisuutta.

• Anonyymi00032 kirjoitti:

Ethän sinä tiennyt koko kansanlähetyksen räsäsläisyydetä mitään,
        ennenkuin sinulle täällä kerrottiin.

Kansanlähetykseen ei edes pääsis yksikään "neutraali" ja tervepäinen esitelmöijä puhumaan, se olisi heidän mielestää vääräuskoisuutta.

Mistä päättelit, että en tietäisi?

• Anonyymi00033
        korppis kirjoitti:

Siinäpä miettimistä, kuinka monta kirjaa olen lukenut, en näet lainaa kirjailijoita, he ovat kirjoittamalla elantonsa hankkivia ihmisiä kirjoittavat etupäässä fiktiivisia tarinoita kuten La Promesaa.

Tiesithän, että tuo tv-sarja on käsikirjoittajan laatima fiktiivinen sarja.

• Anonyymi00034
        korppis kirjoitti:

Et pysty siteeraamaan koska luet niin vähän ja mitättömiä kirjoja. Olet myös kirjoittanut että paljon lukemista harrastavilla kirjat on elämän korvike. Et osallistu edes ystäväsi paloman kirjakeskusteluihin, mollaat kun deme siteeraa . Pajon ja syvällistä lukeneena hän osaa ja pystyy.
        Joo. Tidetään sinun lukeneet virtahepo , sofi okselta joku ja arto paasilinnalta joku.
        Promesa ei sulje pois mitään, siitä tietää että se on viihdettä. Tuleeko promesan katsojat väittämään tänne jotain esim psykologiasta sen petusteella? Kai siinäkin narsisteja on.

• Anonyymi00034 kirjoitti:

Et pysty siteeraamaan koska luet niin vähän ja mitättömiä kirjoja. Olet myös kirjoittanut että paljon lukemista harrastavilla kirjat on elämän korvike. Et osallistu edes ystäväsi paloman kirjakeskusteluihin, mollaat kun deme siteeraa . Pajon ja syvällistä lukeneena hän osaa ja pystyy.
        Joo. Tidetään sinun lukeneet virtahepo , sofi okselta joku ja arto paasilinnalta joku.
        Promesa ei sulje pois mitään, siitä tietää että se on viihdettä. Tuleeko promesan katsojat väittämään tänne jotain esim psykologiasta sen petusteella? Kai siinäkin narsisteja on.

En siteeraa, en. Kirjoitit lukemani kirjat ovat mitättömiä, Tampereen yliopiston kirjatentissä luin monta aikuiskoulutukseen liittyvää kirjaa. Onnistuin hyvillä arvosanoilla läpäisemaan kirjatentin.

Happamia sano kettu pihlajanmarjoista.

• Anonyymi00035
        korppis kirjoitti:

En siteeraa, en. Kirjoitit lukemani kirjat ovat mitättömiä, Tampereen yliopiston kirjatentissä luin monta aikuiskoulutukseen liittyvää kirjaa. Onnistuin hyvillä arvosanoilla läpäisemaan kirjatentin.

Ei tainnut olla kaunokirjallisuutta vaan jotain approbatur tason ( alin arvosana) aikuiskasvatusoppia. Ei kovin vaativaa. Olet tuonkin monasti leuhkinut monella palstalla.

• Anonyymi00036
        korppis kirjoitti:

Nielit itse happamat pihlajanmarjat ja toit oppikirjat esiin, ikään kuin ne päihittäisivät muut kirjallisuusaiheet.

• Anonyymi00038
        korppis kirjoitti:

Mistä noin päättelit?

Typeristä sanoistasi päättelin.

• Anonyymi00043
        korppis kirjoitti:

Kyllä se narsistin hoopous paistaa ulos.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Ei hirviö ole koskaan rakastettava.

Narsistin itserakkaudella ei ole rajaa. Narsisti yrittää jopa imarrella itseään
        luomalla kuvaa, että hirviö voisi olla rakastettava.

• Anonyymi00045
        korppis kirjoitti:

Mistä päättelit, että en tietäisi?

Se kävi ilmi täällä. Menikö itseltäsi ohi ?

• Anonyymi00046
        korppis kirjoitti:

Pystyt siis oppimaan ulkoa jotain ? Ei se ymmärryksestä kerro mitään.

• Anonyymi00055
        korppis kirjoitti:

Et sinä mitään tiennyt etkä tiedä. Seli seli.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Keskity tekemään toritaidettasi. Se on ehkä parasta mihin pystyt.

Ruostuneen ammeen raahaaminen pihalla sopii tälle itseihailussaan paistattelevalle
        myös.

• Anonyymi00014

On se hyvä laittaa aamulla kädet ristiin ja pyytää Luojalta a pua
      ja tukea päivän töihin ja menoihin.
      Samoin illan tullen kiitos on tärkeä, se antaa hyvän yöunen ja rauhoittaa mielen.

• Anonyymi00028

Rukoukseeni sisältyvät toiveet kaikkien ihmisten puolesta,
        että Jumala antaisi myös narsisteille ja muille pölhöille viisautta.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Rukoukseeni sisältyvät toiveet kaikkien ihmisten puolesta,
        että Jumala antaisi myös narsisteille ja muille pölhöille viisautta.

Että Jumala antaisi muillekin yhtä paljon viisautta kuin sinulla on? 😅

• Anonyymi00047
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Että Jumala antaisi muillekin yhtä paljon viisautta kuin sinulla on? 😅

Mielellään, mutta ymmärrän, ettei se ole mahdollista kaikkien kohdalla.

• Kiitos juttuseurasta, nyt täytyy lopettaa.
      Huomasittehan yhden toistuvan seikan keskusteluissamme. Henkilöön kohdistuva mitätöinti voimistuu jos vastapuolen kärsivällisyys pysyä asiassa vähenee.

• Anonyymi00037

Luikit pakoon kun et pysty vastaamaan sanoistasi. Jos korottaa itsensä asiantuntijaksi perusteetta, siitä huomauttamiset ei ole mitätöintiä. Älä pidä kiirettä takasin!

• Anonyymi00037 kirjoitti:

Luikit pakoon kun et pysty vastaamaan sanoistasi. Jos korottaa itsensä asiantuntijaksi perusteetta, siitä huomauttamiset ei ole mitätöintiä. Älä pidä kiirettä takasin!

Klikkasin vielä, kirjoita ylös mikä jäi minulta vastaamatta, vastaa kun palaan. moiks; )

• Anonyymi00040
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Tarkkaa työtä tuo hiusten halkominen. Siinä vaaditaan pelisilmää!

• Anonyymi00048

Sanoo henkilö, joka on vuosia jyrännyt muita ikäpalstoilla. Saako nauraa ?
        Nauran joka tapauksessa !

• Anonyymi00049
        korppis kirjoitti:

Klikkasin vielä, kirjoita ylös mikä jäi minulta vastaamatta, vastaa kun palaan. moiks; )

Vastauksesi ovat yhdentekeviä. Eivät ne muuta sitä kuvaa minkä itsestäsi olet
        antanut.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Tuleepahan nyt selväksi tällekkin ikäluokalle millainen jyrä on ollut jo monella ikäpalstalla. . Kiitos tiedoista, kertokaa enemmänkin! .

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Tuleepahan nyt selväksi tällekkin ikäluokalle millainen jyrä on ollut jo monella ikäpalstalla. . Kiitos tiedoista, kertokaa enemmänkin! .

Anti olla. Aihe on niin vastenmielinen. Kierot ihmiset tuovat vain mielipahaa
        mikä henkisesti kehittymättömien ihmisten tarkoituksen onkin.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Anti olla. Aihe on niin vastenmielinen. Kierot ihmiset tuovat vain mielipahaa
        mikä henkisesti kehittymättömien ihmisten tarkoituksen onkin.

Vastenmielistä tosiaan esittää jotain oppinutta, tietävää ja sivistynyttä , eikä kestä aiheellista kritiikkiä. Ei tarvitse vanhoja penkoa, löytyy tältä palstalta ja jo tästä ketjusta osoituksia tarpeeksi. luonteestaan.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Nauru pidentää ikää.

• Anonyymi00052 kirjoitti:

Vastenmielistä tosiaan esittää jotain oppinutta, tietävää ja sivistynyttä , eikä kestä aiheellista kritiikkiä. Ei tarvitse vanhoja penkoa, löytyy tältä palstalta ja jo tästä ketjusta osoituksia tarpeeksi. luonteestaan.

Illan korvaa; )

Mikähän siinä on, että pitää esittää ja kun en osaa esittää muuta kuin mitä olen.

Kritiikkiä en tässä keskustelussa ole saanut, vain jonninjoutavaa suunsoittoa.

Luin, että nainen on nuorena luonnostaan kaunis. Vanhana hän on luonut itsestään näköisensä, sen mitä se nyt on.

• Anonyymi00058
        korpikirjailija kirjoitti:

Illan korvaa; )

Mikähän siinä on, että pitää esittää ja kun en osaa esittää muuta kuin mitä olen.

Kritiikkiä en tässä keskustelussa ole saanut, vain jonninjoutavaa suunsoittoa.

Luin, että nainen on nuorena luonnostaan kaunis. Vanhana hän on luonut itsestään näköisensä, sen mitä se nyt on.

Otan osaa. "Kuvasi" ei ole kaunis nyt ja tuskin oli nuorekaan.
        Jaxuhalit :D

• Anonyymi00049 kirjoitti:

Vastauksesi ovat yhdentekeviä. Eivät ne muuta sitä kuvaa minkä itsestäsi olet
        antanut.

Ole siis tyytyväinen kuvaasi minusta, minulle se on yhdentekevää ; ))

• Anonyymi00057

Itserakkaalle narsistille on tyypillistä yrittää mitätöidä saamansa kritiikki.
      Itserakas narsisti tekee omaksi mielikseen hirviöstäkin "rakastettavan",
      eli itsestään, koska ei pysty myöntämään totuutta itselleen, minkälainen on.

• Anonyymi00059

Miksi korven kauhuttaren piti tulla 80+ palstalle pilaamaan ilmapiiri
      ja erikoisesti pilaamaan nojatuoli ?

• Anonyymi00063

Se on karkottanut kaikki herttaiset ja ystävälliset vakiokirjoittajat täältä
        ja luulee itse olevansa hyvinkin suosittu !

• Anonyymi00065

Sen päivä on pilalla, ellei se nojatuolia onnistu pilaamaan.

• Anonyymi00069

Ihmetyttää suuresti miten ruosu kaverinsa valitsee, kun hän pitää sentään itseään
        sivistyneenä ihmisenä.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Se karkoitti 70 palstaltakin kirjoittajia jyräämisellään,
        mutta joutui itse pakenemaan, kun siihen kyllästyttiin
        lopiullisesti.
        Narsisti yrittää osoittaa manipuloimisellaan ja jyräämisellään
        "vaikutusvaltaansa", kun oikeaa vaikutusvaltaa ei ole.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Se karkoitti 70 palstaltakin kirjoittajia jyräämisellään,
        mutta joutui itse pakenemaan, kun siihen kyllästyttiin
        lopiullisesti.
        Narsisti yrittää osoittaa manipuloimisellaan ja jyräämisellään
        "vaikutusvaltaansa", kun oikeaa vaikutusvaltaa ei ole.

Rukoilkaamme hänen puolestaan !
        Tämä on hänen viimeinen pakopaikkansa ja täälläkin alkaa polttaa .....
        Ei ole ihmisparalle kai ikinä tullut positiivista palautetta.
        Jos hänellä on Jumalan siunausta ja armo hän voi vielä muuttua .... ?

• Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Toivotaan niin, vaikka Raamatun mukaan väärintekijöillä ei ole pysyvää sijaa Jumalan edessä; heidät "leikataan pois kuin ruoho".

• Anonyymi00073
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Väärintekijät voivat yrittää kätkeytyä, mutta heidän tekonsa paljastuvat.
        Väärintekijät eivät voi piiloutua pimeyteen Jumalan katseelta.

• Anonyymi00093
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Tarkoitat varmaan että ystävälliset eivät viitsi kirjoitella kun kaltaisesi kammottava riidanhaastaja on pesiytynyt tänne. itsesi kanssa näköjään olet taas kerran täällä iltasella sylkenyt pahaa oloasi palstalle. sen näkee nääs viestiesi kirjoitusajoista.

• Anonyymi00060

Vaikuttaa siltä, että nämä hyökkäävät anot ovat: hulivi-mummoja.

• Ei niitä montaa ole samat mummot. Kiva niitä on huuvattaa, tulee mieleen se mainosmummo joka laskee kelkalla mäkeä ja huutaa "Jaffat tulkoon".

• Anonyymi00062

Ei niitä montaa ole samat mummot. Kiva niitä on huuvattaa, tulee mieleen se mainosmummo joka laskee kelkalla mäkeä ja huutaa "Jaffat tulkoon".

Sinä se täällä hädissäs huuvat, mäne ihmisparka välillä leppäämään.

• Anonyymi00062 kirjoitti:

Sinä se täällä hädissäs huuvat, mäne ihmisparka välillä leppäämään.

Minähän kirjoitan sängyssä maaten joten ei tässä juurikaan väsy ; )

• Anonyymi00064

Hil-lan aloitukset ansaitsevat paljon parempaa kuin yhden jyrääjän palstan
      pilaamisen.

• Anonyymi00066

Nyt en
        ymmärrä mitä kirjoitit.

Onko niin, että tässä ketjussa kaikki kirjoitukset on yhdeltä ja samalta henkilöltä lukuunottamatta Hillanin kirjoituksia.

Siis tämä mainitsemasi "jyrääjä" keskustelee itsensä kanssa sinun mielestäsi.

• Anonyymi00074

Hil-la, mainitsit mateen. Oletko madetta laittanut ? Syötkö sitä joka vuosi ?

Minä ennen laitoin madetta. Minulla oli uunimade-resepti, josta tuli mielestäni
      herkullista, made paloina pataan ja kermaa päälle, mausteeksi suolaa ja hiukan
      currya. Curry sopi siihen tosi hyvin.
      En muista reseptiä tarkemmin.
      Se oli yksinkertainen kuitenkin.
      Ehkä hiukan pippuria ja sipulisilppua lisäksi. Keitettyjen perunoitten kanssa se oli herkkua, vaikkei itse made erikoisemmin maukas kala ole.

• Myöhäisiltaa@

Ilta kului Maria Veitolan kanssa yökylässä Arja Saijonmaan luona Tukholmassa. Keskustelua upean uran tehneen taiteilijan kodissa, mielenkiintoinen naiskuvaus.

Yötä!

• Anonyymi00075

Jumalan kiitos, ettei puhuttu Sinusta mitään.

Mutt, tänne Sinä ennätät aina ennen voimeistä ilta k.u-semista.
        Hilla aamullajatkaa siitä! P

päset aamun avaukseen!

• Anonyymi00075 kirjoitti:

Jumalan kiitos, ettei puhuttu Sinusta mitään.

Mutt, tänne Sinä ennätät aina ennen voimeistä ilta k.u-semista.
        Hilla aamullajatkaa siitä! P

päset aamun avaukseen!

Huomenet, vaikka päivähän nyt taitaa olla, kun on niin valoisaa.
        Luonto on nyt talveen pukeutunut ja puhtaan valkoisena hehkuu, näin ne vuodenajat mieltäkin virkistää.
        Eilen kuljin pienen kauppamatkani ja vähän väliä huilailin, siinä ihastelin auringon lämmössä ja ohi kulkijat luulivat aurinkoa ottavani.
        Totuus oli se, että jalat meinasi lakon tehdä ja henkeäkin salpasi, mutta reissu heitetty.
        Kyllä se aurinko jo lämmittääkin, katolta huomasin pisaroita tippuvan , alkaa ne liukkaudet lisääntyä, varomista muun harmin lisäksi liikkuminen aiheuttaa.
        Naapuri sanoi, että pyydä kyytiä, kun kauppaan lähdet, johon minä totesin, sen vähäisenkin liikkuvuuden katoavan jos periksi annan.

Mitähän sanoisin tästä" keskustelukulttuurista" mitä ketjussa on tapahtunut, ei oikein mieltä ilahduta, en toki ketjua tämän vuoksi aloittanut.
        Pari päivää ketju ollut näkyvissä ja jo liki sata viestiä, vähän rauhallisemmin toivon ketjun jatkuvan ja en ihan muutaman viestien kirjoittajien väliseksi toivonut.
        Onhan tähän jo tavallaan tottunutkin ja kiusa se on pienikin, joten ei kannata muuta kuin toivoa, että joitakin asiallisia ja arjen elämääkin koskettelisi viestit.

Ano 00074 kysäisit tuosta mateesta, en ole laittanut, joskus äitini toi nyljetyn mateen ja totesi, että eipä tätä laitetakkaan, kysyin miksi ei, hän näytti pyrstön päätä ja toden totta matoja siellä luikerteli.
        kammoni mateeseen siitä synti, toinen kala josta olen matoja nähnyt on siika.
        Kai se niinkin on, että jos kalaa syö, sen kypsentäminen on äärimäisen tärkeää.
        Ehkä madetta juuri näin talvella pyydetään, kun sen kunto on parhaimmillaan.
        Kauhutarinoita, mutta mahdollisia, ei toki joka kalassa, sen pystyy hyvin toteamaan perkauksen aikaan.
        Mistäpä sitä aina muunkaan ruuan suhteen sata varma voisi olla, uskottava on puhtaaseen tuotteeseen, kun sen kaupan hyllyltä kotiin kantaa, syötävä jotakin on kuitenkin.
        Epäily kaiken suhteen voi joskus aiheuttaa itselleen harmia. ei vaan ruuan suhteen, vaan uskosta kaikkeen viestintään.
        Minä en tykkää mistään pienistä ötököistä, mitä joskus kotiini on ilmaantunut, esimerkkinä se sentin pitkä, vikkelästi ja pimeässä viihtyvä otus, mikä kylpyhuoneessa joskus esiintyy, joku toukka kai se on.

Nyt muihin ihanampiin asioihin, tänään on ei mitään tehtävää tiedossa, kai on aivot laitettava käyntiin ja jotain näkyvää tehdä, ettei laiskaksi pysty kukaan sanomaan;)
        Eipä noita tenttaajiakaan ole tiedossa, vävyn nimipäivä, onnittelut jo laitoin, onnea vaan kaikille Matti nimisille, ei kuitenkaan sille matille joka kukkarossa aika usein asustaa.
        Tänä päivänä oma elämäni siinä mallissa, että tuo mattikaan ei kukkarossa asusta, toista oli takavuosina, no se on sitä elämää sekin.
        Vieläkö ehtii hallitus elämän illan vaikeaksi tehdä, koskaan ei varma voi olla.
        Jos ei hallitus mitään vahinkoa elämään saa aikaan, onhan niitä kaikenlaisia yrittäjiä, jotka meitä vanhoja huonosti ymmärtäviä ja muuten herkkäuskoisia huiputtavat.
        Olisihan se melkoinen kuolinisku jos joku koijari kaiken veisi, mitä vuosikymmenten uurastusten jälkeen on kasaan saanut.
        Kaiken epäily on tämän päivän hyväksi koettu keino, niin hullulta kun se tuntuukin, ihmisistä jotka ovat luottamusta yllä pitäneet.
        No toivotaan, että maltti ja ymmärrys meitä seuraa ja kaikelta pahalta suojaa.

No löytyneekö mitään jutun juurta muiltakin kuin Korpikirjailijalta;)
        Kaikkea iloa päiväänne, luottamusta varjeluun kaikelta pahalta.

• Anonyymi00090
        Hil-la kirjoitti:

Huomenet, vaikka päivähän nyt taitaa olla, kun on niin valoisaa.
        Luonto on nyt talveen pukeutunut ja puhtaan valkoisena hehkuu, näin ne vuodenajat mieltäkin virkistää.
        Eilen kuljin pienen kauppamatkani ja vähän väliä huilailin, siinä ihastelin auringon lämmössä ja ohi kulkijat luulivat aurinkoa ottavani.
        Totuus oli se, että jalat meinasi lakon tehdä ja henkeäkin salpasi, mutta reissu heitetty.
        Kyllä se aurinko jo lämmittääkin, katolta huomasin pisaroita tippuvan , alkaa ne liukkaudet lisääntyä, varomista muun harmin lisäksi liikkuminen aiheuttaa.
        Naapuri sanoi, että pyydä kyytiä, kun kauppaan lähdet, johon minä totesin, sen vähäisenkin liikkuvuuden katoavan jos periksi annan.

Mitähän sanoisin tästä" keskustelukulttuurista" mitä ketjussa on tapahtunut, ei oikein mieltä ilahduta, en toki ketjua tämän vuoksi aloittanut.
        Pari päivää ketju ollut näkyvissä ja jo liki sata viestiä, vähän rauhallisemmin toivon ketjun jatkuvan ja en ihan muutaman viestien kirjoittajien väliseksi toivonut.
        Onhan tähän jo tavallaan tottunutkin ja kiusa se on pienikin, joten ei kannata muuta kuin toivoa, että joitakin asiallisia ja arjen elämääkin koskettelisi viestit.

Ano 00074 kysäisit tuosta mateesta, en ole laittanut, joskus äitini toi nyljetyn mateen ja totesi, että eipä tätä laitetakkaan, kysyin miksi ei, hän näytti pyrstön päätä ja toden totta matoja siellä luikerteli.
        kammoni mateeseen siitä synti, toinen kala josta olen matoja nähnyt on siika.
        Kai se niinkin on, että jos kalaa syö, sen kypsentäminen on äärimäisen tärkeää.
        Ehkä madetta juuri näin talvella pyydetään, kun sen kunto on parhaimmillaan.
        Kauhutarinoita, mutta mahdollisia, ei toki joka kalassa, sen pystyy hyvin toteamaan perkauksen aikaan.
        Mistäpä sitä aina muunkaan ruuan suhteen sata varma voisi olla, uskottava on puhtaaseen tuotteeseen, kun sen kaupan hyllyltä kotiin kantaa, syötävä jotakin on kuitenkin.
        Epäily kaiken suhteen voi joskus aiheuttaa itselleen harmia. ei vaan ruuan suhteen, vaan uskosta kaikkeen viestintään.
        Minä en tykkää mistään pienistä ötököistä, mitä joskus kotiini on ilmaantunut, esimerkkinä se sentin pitkä, vikkelästi ja pimeässä viihtyvä otus, mikä kylpyhuoneessa joskus esiintyy, joku toukka kai se on.

Nyt muihin ihanampiin asioihin, tänään on ei mitään tehtävää tiedossa, kai on aivot laitettava käyntiin ja jotain näkyvää tehdä, ettei laiskaksi pysty kukaan sanomaan;)
        Eipä noita tenttaajiakaan ole tiedossa, vävyn nimipäivä, onnittelut jo laitoin, onnea vaan kaikille Matti nimisille, ei kuitenkaan sille matille joka kukkarossa aika usein asustaa.
        Tänä päivänä oma elämäni siinä mallissa, että tuo mattikaan ei kukkarossa asusta, toista oli takavuosina, no se on sitä elämää sekin.
        Vieläkö ehtii hallitus elämän illan vaikeaksi tehdä, koskaan ei varma voi olla.
        Jos ei hallitus mitään vahinkoa elämään saa aikaan, onhan niitä kaikenlaisia yrittäjiä, jotka meitä vanhoja huonosti ymmärtäviä ja muuten herkkäuskoisia huiputtavat.
        Olisihan se melkoinen kuolinisku jos joku koijari kaiken veisi, mitä vuosikymmenten uurastusten jälkeen on kasaan saanut.
        Kaiken epäily on tämän päivän hyväksi koettu keino, niin hullulta kun se tuntuukin, ihmisistä jotka ovat luottamusta yllä pitäneet.
        No toivotaan, että maltti ja ymmärrys meitä seuraa ja kaikelta pahalta suojaa.

No löytyneekö mitään jutun juurta muiltakin kuin Korpikirjailijalta;)
        Kaikkea iloa päiväänne, luottamusta varjeluun kaikelta pahalta.

Made on perinteinen kevättalven herkku, myös sen mäti.
        En ole vielä matoihin kuollut :)))
        En tosin enää laita madetta. Kun yksikseni jäin innostus ruuanlaittoon lopahti.
        Yhtä madetta yritin muuten nylkeä itse ja se oli ensimmäinen ja viimeinen.
        On se sen verran hankalaa. että seuraavat pyysin nylkemään hallin kalatiskillä.

• Anonyymi00076

Hulivili-anot vauhdissa heti aamulla!

• Anonyymi00077

Juu, ja hyökkäykset jatkuvat.

• Anonyymi00078

Oliko sulla oikein kello soimassa, että ehdit?

• Anonyymi00079
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Juu, ja hyökkäykset jatkuvat.

Voisivat menestyä Putinin propagandajoukoissakin.

• Anonyymi00080

Luminen aamupäivä Pohjois-Upplannissa, huomenta kaikille, niin hyville, pahoille kuin luonnostaan kauniille ja rumille.
      Nyt kun olympialaisetkin ovat ohi ei tiedä oikein mitä tekisi. Pitäisiköhän alkaa siivoamaan pirttiä? Tai sitten ei.
      Pitäisiköhän alkaa leipoa karjalanpiirakoita ohrapuurotäytteellä?
      Pitäisiköhän kirjoittaa pari sivua sukutarinaa, niin että sormet pysyvät notkeina?

Hil-lalle jaksamisia näiden jankuttajien kanssa. Että joku edes viitsii !
      Korppis, maalusintoa ja eteenpäin sanoi mummo. Huivipää ja karvareuhkapää. Talvisaappaissa ja hokit pohjissa. Lunta tulla tupruttaaa...
      Demeterille jaksamisia ja palautumisia. Ja palaamisia palstalle.
      Eliaana, Ramoona, Liekko, Neeasa, Hurskainen olenko unohtanut jonkun, tietenkin olen ja kohta saan satikutia siitäkin) ja sitten tietenkin kaikki ne mukavat ja asialliset anonyymit, joiden sanavarasto ei rajoitu "narsisti, mörssäri, jyyrääjä, korven kauhutar- sanojen ad nauseaum-toistelemiseen.

• Anonyymi00081

Paloman näppäimiltä lähti livohkaan ennen kuittausta tämäkin

• Anonyymi00082

Äläpä ala taas määräilemään, ketkä saa kirjoittaa ja ketkä ei.
        Satavarmasti vastakkainasettelusi puree. Sarapäin anojen kommetteja saat.
        Käänteinen pyyntö.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Käänteinen pyyntö.

Tuohan oli taas niin palomaa. Hän tietää mistä saa riidan aikaiseksi.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Käänteinen pyyntö.

Enhän minä pysty mitään määräilemään.
        Edellinen oli vain vieno toivomus joka ei todennäköisesti toteudu.
        Pal

• Anonyymi00085

Onko peruukki luonnollista kauneutta?

• Anonyymi00086
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Tuohan oli taas niin palomaa. Hän tietää mistä saa riidan aikaiseksi.

Kyllä. Hän tietää ohjeistamisensa, kuten on normaalia, aiheuttavan vastarintaa.
        Riita alkakoon.

• Anonyymi00087
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Riita alkakoon.

Ystävänsä MdK sai sotkettua provosoinneillaan edellisen ketjun, nyt Pal oma tämän. Ruosut rules.

• Anonyymi00088

Kyllä nuo ” lempinimet” on omalla vuosikymmenten toiminnalla ansaittu.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Paloman näppäimiltä lähti livohkaan ennen kuittausta tämäkin

OOPS,
        unohdin ainakin Mdk.Mdk:n. Hyvä kun muistutitte. Ja Kylmiksen.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Riita alkakoon.

Joko olisi häirikköporukan aika ajatella asioita oman mielen-
        terveytensä kannalta?
        Varsinkin he, jotka ovat työkseen olleet vuosikausia poistattamassa
        ja poistamassa ilkeyksiä palstoilta, mutta itse jatkavat ilkeyksillä,
        ikäänkuin epäsovun levittäminen olisi epidemia, jota he levittävät
        tieten tahtoen eteenpäin.

Onko koskaan käynyt mielessä, että tuollainen negatiivisyys ei ole
        kenenkään mielenterveydelle hyväksi. Täälläkin kuulee, kuinka
        joku saa tasaisin välein "romahdyksen".

• Terveiset Korvesta Paloma @

Olen ollut liikenteessä jo aamu kahdeksan jälkeen. Olisi toki ollut mahdollisuus osallistua palstan älykkäiden ja sivistyneiden aamupalaveriin, mutta löysin juttuseuraa autoliikkeen kahvitustilassa kainuulaisten ikäisteni kanssa. Auto oli öljynvaihdossa ja vuosihuollossa. Rahaa paloi, mutta nyt voi taas huoletta ajella.

Luettelit nimimerkkejä, voisin luetella lisää eilisiä nimimerkillisiä anoja, mutta kuten tuli selväksi, että en tiedä mistään mitään. Paloma onko Sofi Oksanen kaunokirjailija?

Maalaustaiteesta hiukan, opettelen maalaamaan valoa joka lankeaa johonkin kohtaan maalausta ja eilen oivalsin jotain kun hain taulun Galleriasta vein sen mökille ja pistin hankeen. Aurinko paistoi järveltä ja loi valoa ja varjoja maalaukseen. Otin valokuvan varjopuolelta.
        Usein oppii käytännön kokeiluilla enempi kuin yrittäessä opetella väriteknikoita.

Keskustelua olen huomannut syntyvän kirjoituksistani, mutta vaan uusissa aloituksissa. Jos eksyn sinne, saan kehoituksen mennä pois häiritsemästä keskustelua; )

No, tässäpä taas jutun juurta, itse otan ettonet ; )

• Anonyymi00092
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Kyllä nuo ” lempinimet” on omalla vuosikymmenten toiminnalla ansaittu.

Lisää vielä: fasisti - niin olet täysin Putinin ja Medvedevin linjoilla!

• Anonyymi00096

No unohdit ainakin kristiinan ja onkohan tepa ja brinkkala lopettaneet vai alkaneet kirjoittaa anoina.

• Anonyymi00097

Terveiset Korvesta Paloma @

Olen ollut liikenteessä jo aamu kahdeksan jälkeen. Olisi toki ollut mahdollisuus osallistua palstan älykkäiden ja sivistyneiden aamupalaveriin, mutta löysin juttuseuraa autoliikkeen kahvitustilassa kainuulaisten ikäisteni kanssa. Auto oli öljynvaihdossa ja vuosihuollossa. Rahaa paloi, mutta nyt voi taas huoletta ajella.

Luettelit nimimerkkejä, voisin luetella lisää eilisiä nimimerkillisiä anoja, mutta kuten tuli selväksi, että en tiedä mistään mitään. Paloma onko Sofi Oksanen kaunokirjailija?

Maalaustaiteesta hiukan, opettelen maalaamaan valoa joka lankeaa johonkin kohtaan maalausta ja eilen oivalsin jotain kun hain taulun Galleriasta vein sen mökille ja pistin hankeen. Aurinko paistoi järveltä ja loi valoa ja varjoja maalaukseen. Otin valokuvan varjopuolelta.
        Usein oppii käytännön kokeiluilla enempi kuin yrittäessä opetella väriteknikoita.

Keskustelua olen huomannut syntyvän kirjoituksistani, mutta vaan uusissa aloituksissa. Jos eksyn sinne, saan kehoituksen mennä pois häiritsemästä keskustelua; )

No, tässäpä taas jutun juurta, itse otan ettonet ; )

Korppis. Miksi kirjoitst hillan keyjussa, vaikka osoitat sanasi vain Palomalle? Mikset kirjoita vain hänelle tarkoitettua asiaa suoraan esim facessa? Hajotat itse palstaa vaikka muita siitä moitit.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00097 kirjoitti:

Korppis. Miksi kirjoitst hillan keyjussa, vaikka osoitat sanasi vain Palomalle? Mikset kirjoita vain hänelle tarkoitettua asiaa suoraan esim facessa? Hajotat itse palstaa vaikka muita siitä moitit.

Millainen on sinun päiväsi tänään? Menetkö kauppaan, teetkö ruokaa, siivoatko vai menetkö takaisin nukkumaan ja heräät sitten pöö edellä sängystä ylös ja ehkä sitten olisivähemmäm tappelun haluinen?

• Aurinkoista iltapäivää.

Oottelen tässä huoltomiestä keittiön hanaa korjaamaan.

Poika oli veljen kirjeitä setvimässä.
      Kesken sairaalalaskujen maksun tulee maksukatto vastaan.
      Löysin Pirhan sivuilta alueen asiointipisteen ja sp-osoitteen. Laitoin kyselyä, miten sen kanssa toimitaan. Toivottavasti vastaavat.
      Erinäisiä asioitaan pitänee vielä hoidella yhdessä.

Kävin tilaamassa eilen öljyn- ja suodattimenvaihdon. Tuossa parin-kolmensadan metrin päässä on autokorjaamo. Torstaille ajan sain.

Olipas metka idea Sinulta Korppis tuo taulun kuvaaminen.
      Noin löytyy varmasti uutta näkökulmaa.

Kevättä rintaan ja iloa pintaan.

• Valon voima on ihmeellinen ja väkevä , pohjoisen keväisen valon aika on nyt alkanut. Ei ihme, että Raamatussakin puhutaan niin paljon valosta. Mielestäni uskonnostakin voi puhua maltillisesti ja aihetta sekä muiden näkemyksiä kunnioittaen, mutta jos se ei ole mahdollista, parempi että niiden pyhyys ja henkilökohtaisuus annetaan olla koskemattomina. Kristinusko lyö läpi myös länsimaisessa maallistuneessa kulttuurissa, hyvähän se on sen juurista ja taustoista tietää. Olen joskus kuunnellut luentoja Raamatun naisista ev.lut. kirkon tilaisuudessa, mieleen jäi esimerkiksi nimet Ruut, Ester ja Mirjam. Marian kaimoja ja muunnoksia on meissä Suomenkin naisissa paljon, minunkin suvussani, samoin monta Annaa ja Johannaa. Tällä palstallakin, ollaan milloin Marian, milloin Martan roolissa. :)

Madetta en ole pitkiin syönyt, saati laittanut, vaikka kyllähän se kunnolla kypsennettynä taitaa ihan turvallinen kala olla. Äidin madekeitossa oli mukana maksa ja mäti, pinnalla vielä voideltu ruisleipäviipale, ilmeisesti täyteläistä makua antamassa. Koko talven on saanut kalatiskeiltä hyvin kotimaista ja virolaista kuhaa, siikaa ja tietysti kirjolohta, Norjan lohi ei oikein maistu. Puruveden pienehköjä muikkuja on usein saatavilla ja Itämeren silakkaa lisäksi, kaksi kalapäivää viikossa yleensä pidetään. Siskoni kutsui meidät sunnuntaina blineille, saatiin niiden lisäkkeinä kirjolohen mätiä, smetanaa, sipulisilppua ja metsäsienisalaattia itse poimituista rouskuista. Sairastelujen jälkeen olivat päässeet rakkaaseen mökkimetsäänsä niitä poimimaan.

Luin uutisen ( tosin jo aiemminkin todetun) , että kuorolaulu voi olla muistisairauksilta suojaavaa, ja kyllähän laulu on mahtava tunnelukkojen avaaja ja tunteiden tulkki.

Mukavaa helmikuun loppua!

• Anonyymi00094

Tervehdys! Oikein hämmästyin, vaikka allakka on aina esillä, kun Ramoona
      jo toivotti hyvää loppukuuta, niin nopeasti tämä kuukausi on mennyt.
      Auringolla on ihmeeelisen virkistävä voima .
      Kaikki näyttää hyvältä , vaikkei nyt mitään ihmeitä ole tapahtunutkaan,
      ainoastaan pieniä hyviä viestejä.
      Kunpa nyt ei tulisi oikein paljon lunta, siitä tulee liikaa työtä.
      Kapteeni, vai Leocadia mahtaa olla syyllinen, mietin, kun katsoin tuota kieräilysarjaa?

Voidaan hyvin,
      Neeasa

• Anonyymi00095

Leocadia kimpassa Jacoboldin, Martinan tulevan puolison kanssa? ;)
        Eikös Leocadia kutsunut Jacoboldin kartanoon.
        Havittelevat kartanoa itselleen. Leocadia Alonson kautta, Jacobold neljänneksen Martinan kautta. Mies hallitsee vaimonsa omaisuutta.
        Mikä yhteys on Leocadialla, Jacoboldillaja uudella hovimesrarilla?
        Mielikuvituksella ei ole rajaa vaikka nimet varmasti väärin kirjoitin.

• Anonyymi00095 kirjoitti:

Leocadia kimpassa Jacoboldin, Martinan tulevan puolison kanssa? ;)
        Eikös Leocadia kutsunut Jacoboldin kartanoon.
        Havittelevat kartanoa itselleen. Leocadia Alonson kautta, Jacobold neljänneksen Martinan kautta. Mies hallitsee vaimonsa omaisuutta.
        Mikä yhteys on Leocadialla, Jacoboldillaja uudella hovimesrarilla?
        Mielikuvituksella ei ole rajaa vaikka nimet varmasti väärin kirjoitin.

Huomenta jälleen ja vähiin käy tämäkin kuukausi ja päivä jatkuu, tänään jo 7 saattoi nähdä hommia tehdä ilman valoja.
        Kuuntelin hymysuin Pirkkalaisen ja Ylelän aamurupattelua, minusta hauskaa kuunneltavaa, kun eivät liian tiukkapipoisia ole.
        Radion juontajat tuntuvat nykyisin vähemmän virallisilta, kaikki ei siitäkään tykkää.

Ano00090 eihän niihin ötököihin kuole ja varmaan tulee tietämättään syötyäkin, mutta olen allerginen kaikille pienille eläville, inhottaa katsellakin ja kun sattuu silmään, varmasti jää syömättä.
        Kaikki matelijat on inhoni kohde, pienistä aina käärmeisiin asti.

Ramoona mainitsit tuon kuorolaulun ja sen hyväksi tekevän voiman, sen olen kokenut ja nyt vuoden laulamatta oltua, tuntuu jo ääni heikentyneen, sama tapahtuu kaiken muunkin toiminnan suhteen, vähän liikkuen jalat eivät kauan kanna sitäkään vähää mitä joskus on kantaneet.
        Pitäisi vaan laulella ja liikkua edes vähän, että elimistö ei surkastuisi.

Paloma luettelit kanssakirjoittajia ja Korppis olisi lisää anoista löytänyt, on se kumma miten minä en yhtään anoa osaa yhdistää kehenkään.
        Pieni epäily joskus mieleen tulee, mutta katoaa saman tien, minulla ei sitäkään taitoa ole.
        Toivottavasti kaikki luetellut mukana pysyy, joskus niin turhalta tuntuu avata uutta ketjua, kun sama taistelutanner tulee.

Eliaana kerroit noista monimutkaisuuksista joita joutuu hakemaan, että asiat saa hoidettua.
        Kyllä melkein tietokone ekspertti on oltava, että ilman etsimistä asiat hoituisi.
        Minä ehdin unohtaa jo vähäiset taitoni, kun hyvin harvoin mitään tarvitsen.
        Radiossa päivittelivät ja totesivat Norjan kuninkaan sairastuneen loma matkallaan, korkeaa ikää ihmettelivät, no tässä sitä samoilla vuosilla pyöritään ja ei minkäänlaista armoa saa ketjussa, virheitä tehdessäni;)

Luulen ja tiedänkin, että kohta La Promesassa alkaa tapahtua, näitä ennakko tietoja löytyy Facessata keloihin kerrottuina.
        Kovin hitaasti etenee, mutta katseltava on , tuleehan siinä jotain historian antiakin, tietoa mistä on ponnisteltu tähän päivään.

Ano 00091 oikeassa varmaan olet, jos jatkuvaa pahaa mieli keittää saattaa se joskus itseenkin sattua.
        Ponnistelu itsensä kanssa on terveydelle hyvää ja rakentavaa, ei ainainen pahan miettiminen hyvää kenellekään tee.

No tässäpä on hieman keskustelun aiheeksi sopivaa, uskon ainakin, joten jatketaan, minä mustikkapiirakan tekoon ryhdyn, vien kahvitarjoiluun, kun Skippoa pelataan.

• Hil-la kirjoitti:

Huomenta jälleen ja vähiin käy tämäkin kuukausi ja päivä jatkuu, tänään jo 7 saattoi nähdä hommia tehdä ilman valoja.
        Kuuntelin hymysuin Pirkkalaisen ja Ylelän aamurupattelua, minusta hauskaa kuunneltavaa, kun eivät liian tiukkapipoisia ole.
        Radion juontajat tuntuvat nykyisin vähemmän virallisilta, kaikki ei siitäkään tykkää.

Ano00090 eihän niihin ötököihin kuole ja varmaan tulee tietämättään syötyäkin, mutta olen allerginen kaikille pienille eläville, inhottaa katsellakin ja kun sattuu silmään, varmasti jää syömättä.
        Kaikki matelijat on inhoni kohde, pienistä aina käärmeisiin asti.

Ramoona mainitsit tuon kuorolaulun ja sen hyväksi tekevän voiman, sen olen kokenut ja nyt vuoden laulamatta oltua, tuntuu jo ääni heikentyneen, sama tapahtuu kaiken muunkin toiminnan suhteen, vähän liikkuen jalat eivät kauan kanna sitäkään vähää mitä joskus on kantaneet.
        Pitäisi vaan laulella ja liikkua edes vähän, että elimistö ei surkastuisi.

Paloma luettelit kanssakirjoittajia ja Korppis olisi lisää anoista löytänyt, on se kumma miten minä en yhtään anoa osaa yhdistää kehenkään.
        Pieni epäily joskus mieleen tulee, mutta katoaa saman tien, minulla ei sitäkään taitoa ole.
        Toivottavasti kaikki luetellut mukana pysyy, joskus niin turhalta tuntuu avata uutta ketjua, kun sama taistelutanner tulee.

Eliaana kerroit noista monimutkaisuuksista joita joutuu hakemaan, että asiat saa hoidettua.
        Kyllä melkein tietokone ekspertti on oltava, että ilman etsimistä asiat hoituisi.
        Minä ehdin unohtaa jo vähäiset taitoni, kun hyvin harvoin mitään tarvitsen.
        Radiossa päivittelivät ja totesivat Norjan kuninkaan sairastuneen loma matkallaan, korkeaa ikää ihmettelivät, no tässä sitä samoilla vuosilla pyöritään ja ei minkäänlaista armoa saa ketjussa, virheitä tehdessäni;)

Luulen ja tiedänkin, että kohta La Promesassa alkaa tapahtua, näitä ennakko tietoja löytyy Facessata keloihin kerrottuina.
        Kovin hitaasti etenee, mutta katseltava on , tuleehan siinä jotain historian antiakin, tietoa mistä on ponnisteltu tähän päivään.

Ano 00091 oikeassa varmaan olet, jos jatkuvaa pahaa mieli keittää saattaa se joskus itseenkin sattua.
        Ponnistelu itsensä kanssa on terveydelle hyvää ja rakentavaa, ei ainainen pahan miettiminen hyvää kenellekään tee.

No tässäpä on hieman keskustelun aiheeksi sopivaa, uskon ainakin, joten jatketaan, minä mustikkapiirakan tekoon ryhdyn, vien kahvitarjoiluun, kun Skippoa pelataan.

Aurinkoista päivää Korvesta@

Keskiviikko ja siveltimien käyttöpäivä. Ensi viikolla on sitten hiihtoloma näillä seuduin ja sovin aamulla tapaamisen ensi keskiviikolle uudessa pankissani.

Harrastatteko sijoitustoimintaa? Aijon ottaa selvää miten voisin sijoittaa vähäisiä rahojani. Pankin korko on olematon joten säästötili ei ole järkevää sijoitusta.
        Kuulin myös, että jos lottoaa sen rahan minkä viikottain lottoon sijoittaa voisi sijoittaa tuottoisammin. Yleensä se ei tuota mitään.

Tunnistamisesta, kun keskittyy lukemaan anonyymin viestejä ja kun jaksaa jututtaa anoa tunnistaminen helpottuu. Meillä kaikilla on omanlaisemme käsiala ja jos yrittää vaihtaa sitä se ei onnistu nopeatempoisessa shattailussa.

Anolla 000097 on ongelma keskustelupalstalla, kuka voi keskustella ja kenen kanssa.
        Hilla olet usein maininnut kuinka selkeä oli puunoksamalli. Pystyi kohdistamaan viestin, nyt viesti pitää nimellä kohdentaa. Tuo viestini Palomalle oli viesti myös kaikille muillekin, sillä Paloma kirjoitti rekattujen nimimerkkejä minä omia ano huomioita. Anon 000091 viesti oli hyvä ja viestistä pystyi lukemaan myös vihjeen.

No, tulevia suunnitelmia.Tilasin hotellimajoituksen Hesasta ensikuun lopulle kun pikkuneiti saa nimen. Usein minulle hehkuteltiin mummona olemisen ihanuutta kun en ollut vielä mummi. Eipä ole mummous minua miksikään muuttunut, lapseni elää omaa uutta vaihettaan elämässään, joka koostuu nyt äidistä, isästä, vauvasta ja hauvasta.

• Anonyymi00099
        korppis kirjoitti:

Keskiviikko ja siveltimien käyttöpäivä. Ensi viikolla on sitten hiihtoloma näillä seuduin ja sovin aamulla tapaamisen ensi keskiviikolle uudessa pankissani.

Harrastatteko sijoitustoimintaa? Aijon ottaa selvää miten voisin sijoittaa vähäisiä rahojani. Pankin korko on olematon joten säästötili ei ole järkevää sijoitusta.
        Kuulin myös, että jos lottoaa sen rahan minkä viikottain lottoon sijoittaa voisi sijoittaa tuottoisammin. Yleensä se ei tuota mitään.

Tunnistamisesta, kun keskittyy lukemaan anonyymin viestejä ja kun jaksaa jututtaa anoa tunnistaminen helpottuu. Meillä kaikilla on omanlaisemme käsiala ja jos yrittää vaihtaa sitä se ei onnistu nopeatempoisessa shattailussa.

Anolla 000097 on ongelma keskustelupalstalla, kuka voi keskustella ja kenen kanssa.
        Hilla olet usein maininnut kuinka selkeä oli puunoksamalli. Pystyi kohdistamaan viestin, nyt viesti pitää nimellä kohdentaa. Tuo viestini Palomalle oli viesti myös kaikille muillekin, sillä Paloma kirjoitti rekattujen nimimerkkejä minä omia ano huomioita. Anon 000091 viesti oli hyvä ja viestistä pystyi lukemaan myös vihjeen.

No, tulevia suunnitelmia.Tilasin hotellimajoituksen Hesasta ensikuun lopulle kun pikkuneiti saa nimen. Usein minulle hehkuteltiin mummona olemisen ihanuutta kun en ollut vielä mummi. Eipä ole mummous minua miksikään muuttunut, lapseni elää omaa uutta vaihettaan elämässään, joka koostuu nyt äidistä, isästä, vauvasta ja hauvasta.

Totta maar tämän ikäsillä asiansa ja taloutensa hoitaneilla on sijoituksia, talletuskorot ovat jo vuosikymmeniä olleet. olemattomat. Vain sellainen joka elää kädestä suuhun, tulee tuollasia kyselemään jajopa neuvomaan.
        Rahastot on turvallisia, voi valita pienellä riskillä. ja ei yarvitse itse välttämättä hoitaa. Osakkeita pitää seurata, uskaltaa ostaa ja myydä oikeaan aikaan. Olen jo vaimollekkin tämän opettanut, kun saatiin vähän alta 50 v asunto ja mökkivelat maksettua , lapset aikuisiksi niin rahaa alkoi jäädä aika rutosti.

• Anonyymi00100
        korppis kirjoitti:

Taidat olla etämummo , et ole sitä lasta vielä nähnytkään . Mahtaako mitään vahvoja siteitä ehtiä muodostua, jos pari kertaa vuodessa näkee, ja kun on jo 80.
        Muitten mummouden ja isomummouden hehkuttelua aina vähättelit. Ehkä se ei omalla kohdallakaan suuria merkitse.

• Anonyymi00101
        korppis kirjoitti:

SijoitusRahastot on helppoja ja riskit yleensä vähäiset. Kun on pankin salkunhoitaja, ei itse tarvitse tehdä muuta kuin lisätä niihin rahaa. Ihan kohtalaisia voittojakin olen saanut.

• Anonyymi00101 kirjoitti:

SijoitusRahastot on helppoja ja riskit yleensä vähäiset. Kun on pankin salkunhoitaja, ei itse tarvitse tehdä muuta kuin lisätä niihin rahaa. Ihan kohtalaisia voittojakin olen saanut.

Tämän olen tiedostanut ja ensiviikolla tiedän mitä teen. Vertasin lottoon, suurien voittojen haaveisiin jotka jäävät suurimmalta osalta vainhaaveiksi.

• Anonyymi00100 kirjoitti:

Taidat olla etämummo , et ole sitä lasta vielä nähnytkään . Mahtaako mitään vahvoja siteitä ehtiä muodostua, jos pari kertaa vuodessa näkee, ja kun on jo 80.
        Muitten mummouden ja isomummouden hehkuttelua aina vähättelit. Ehkä se ei omalla kohdallakaan suuria merkitse.

Ole toki nähnyt kuvia ja videoita viikottain. Hyvin on saavuttanut ikäisensä tavoitteet.

Monellä teistä on lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia, mietin minkälainen on tunneside, mitä se teille tarkoittaa?

• Anonyymi00099 kirjoitti:

Totta maar tämän ikäsillä asiansa ja taloutensa hoitaneilla on sijoituksia, talletuskorot ovat jo vuosikymmeniä olleet. olemattomat. Vain sellainen joka elää kädestä suuhun, tulee tuollasia kyselemään jajopa neuvomaan.
        Rahastot on turvallisia, voi valita pienellä riskillä. ja ei yarvitse itse välttämättä hoitaa. Osakkeita pitää seurata, uskaltaa ostaa ja myydä oikeaan aikaan. Olen jo vaimollekkin tämän opettanut, kun saatiin vähän alta 50 v asunto ja mökkivelat maksettua , lapset aikuisiksi niin rahaa alkoi jäädä aika rutosti.

Neuvoinko? Toiseksi onko tämän ikäisillä yleensä sijoituksia, no sinua tietty lukuunottamatta.

Sijoitin viiskymppisenä rantatonttiin se on säästöpossuni ja kun se nyt arvioitiin, se on osoittautunut hyväksi sijoitukseksi.

Alue näet laajenee omakotialueksi.

• Anonyymi00105
        korppis kirjoitti:

Ole toki nähnyt kuvia ja videoita viikottain. Hyvin on saavuttanut ikäisensä tavoitteet.

Monellä teistä on lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia, mietin minkälainen on tunneside, mitä se teille tarkoittaa?

Kyllä täällä on mummona ja isomummona olosta kerrottu tosi paljon, eipä vaan ole frouvaa kiinnostanut. oletko koskaan saanut tuntea rakkautta kun moista pitää kysellä.

• Anonyymi00106
        korppis kirjoitti:

Neuvoinko? Toiseksi onko tämän ikäisillä yleensä sijoituksia, no sinua tietty lukuunottamatta.

Sijoitin viiskymppisenä rantatonttiin se on säästöpossuni ja kun se nyt arvioitiin, se on osoittautunut hyväksi sijoitukseksi.

Alue näet laajenee omakotialueksi.

No tontin arvot ei korvessa kovin suuria, johan tuolla olet leveillytkin parikymmentä vuotta. Eikö sinulla ole omistusasuntoa, se olisi parempi sijoitus.

• Anonyymi00102

Kannattaisi jo tehdä oma aloitus mummoudestaan ja rikastumisestaan,
      että tälle palstalle muutakin mahtuisi.

• Anonyymi00103

Eiköhän siitä pian lukea iltalehdistäkin.

• Anonyymi00104

Vaikkei ketään kiinnosta.

• Anonyymi00107

Kauhea iso numero pitää tehdä asioistaan.

• Anonyymi00108

Nyt kaikki omaisuudet kehiin, kenellä kiinteistöjen arvot eniten nousussa ja pörssisalkut muhkeimmat? Jokos paloman kartano myyty columbiassa? Onko sijoitusasuntoja ja metsähehtaareja?

• Anonyymi00109

Korvessa asunnot ei mene kaupaksi satasellakaan.

• Anonyymi00115

Rantatontit menee kaupaksi kaikkialla Suomessa jos sijainti on kaupunkien kupeessa.

• Anonyymi00121
        Anonyymi00115 kirjoitti:

Rantatontit menee kaupaksi kaikkialla Suomessa jos sijainti on kaupunkien kupeessa.

Tontin arvoa nostaa rantapusikossa sijaitseva ruostunut kylpyamme ja lantahuussi.

• Anonyymi00110

Taloja myydään 1 eurolla – ei mene kaupaksi.
      160 neliön omakotitalo, lähtöhinta 1 euro. Seitsemän huoneen pappila 1800-luvulta, lähtöhinta 1 sentti. Näin kaupataan monia taloja netin asuntomyyntipalstoilla.

• Anonyymi00111

Nimiehdotus omalle aloitukselle:
      "MINÄ ja MINUN lapseni ja MINUN lapsenlapseni ja MINUN omaisuuteni".

• Anonyymi00112

Onpa sinulla paha olla.

• Anonyymi00113
        Anonyymi00112 kirjoitti:

Onpa sinulla paha olla.

Hauskaahan minulla on !

• Anonyymi00114
        Anonyymi00113 kirjoitti:

Hauskaahan minulla on !

Olet luova henkilö.

• Anonyymi00116
        Anonyymi00114 kirjoitti:

Olet luova henkilö.

Tärkeileviä itserakkaita pönöttäjiä ja kerskujia on hyvä silloin tällöin palauttaa
        maan pinnalle suurista luuloistaan.

• Anonyymi00122
        Anonyymi00116 kirjoitti:

Tärkeileviä itserakkaita pönöttäjiä ja kerskujia on hyvä silloin tällöin palauttaa
        maan pinnalle suurista luuloistaan.

Luupäälle ei mene läpi. Se posottaa kuin höyryjuna juttujaan toistaen uudestaan
        ja uudestaan.

• Hyvää iltaa Korvesta@

Olipa kiva ilta hengenheimolaisten kanssa taidepiirissä. Keskustelua syntyi ja ideoita lensi. Kukaan ei valittanut ei mitätöinyt vaan kannusti ja toteutti itseään.

Ajattelin, pitäiskö anojen myös opetella ryhmätyöskentelyä ja keskustelutaitoa.

Jos aiheena on esimerkiksi sijoittaminen.
      Keskustellaan omista kokemuksista, sijoittajana. Jos keskustelun aihe on lapset, keskustellaan omista lapsista tai lapsenlapsista ei itsestä eikä minusta.

No, tällaista tuli mieleen kun luin viestijänne.
      Vaikka ei ketään kiinnostanut ; )

• Anonyymi00118

Kaikki lahjattomat pönkittivät toisiaan uskoen olevansa taiteilijoita ?

• Anonyymi00119

Älä ajattele anojen puolesta. He ovat sinun tasosi yläpuolella. Lue sitä virtahepoa vaan.

• Anonyymi00120

Sinähän keskustelet sijoittamisesta adiantuntijana vaikka et ole vasta kuin aikeissa jonkun roposen sijoittaa. Sinähän keskustelet lapsenlapsesta jota et ole edes nähnyt.
        Voi vauva raukkaa ja vanhempiaan, viatonta parikuista pienokaista mummo riepottelee yleisellä palstalla. Vai on jo tavoitteet asetettu ja lapsi ne saavuttanut, mummolle lähetetty videot todisteeksi.

• Anonyymi00117

Harva haluaa levittää yksityiselämäänsä tänne. En minä ainakaan ole
      saanut lupaa läheisiltäni levitellä heidän asioitaan tänne suoli24:ään
      eikä tulisi mieleenkään loukata heidän yksityisyyttään juoruamalla
      heidän asioistaan palstoilla.

• Mitähän ne sinun lapsenlapseni ( jos sinulla on ) sanoisivat jos tietäisivät mitä mummi kirjoittelee netissä.

Kerro omin sanoin mitä olen levitellyt sellaista mitä pitäisi mielestäsi hävetä.

Pistä aamulla ennen kuin oven avaat säkki päähäsi joku voi muuten nähdä sinut.

Hyvää yötä ; )

• Anonyymi00123
        korppis kirjoitti:

Mitähän ne sinun lapsenlapseni ( jos sinulla on ) sanoisivat jos tietäisivät mitä mummi kirjoittelee netissä.

Kerro omin sanoin mitä olen levitellyt sellaista mitä pitäisi mielestäsi hävetä.

Hyvää yötä ; )

Hei, Sinähän se täällä öisim salaa liikut kytiksellä. joskus suuttuessasi laitat oikeim sinisem korppiksen huudon.
        Että ukottaisiin sinun olevan tosissaan.
        No ehkä olitkn. mutta tarviitko öisin sen säkin, jota muille aamuksi tarjoat?

• Anonyymi00124
        korppis kirjoitti:

Mitähän ne sinun lapsenlapseni ( jos sinulla on ) sanoisivat jos tietäisivät mitä mummi kirjoittelee netissä.

Hyvää yötä ; )

Läheiset on tietysti tyytyväisiä kun mummo kunnioittaa omaa ja. heidän yksityisyyttä nettikirjoittelussakin. Ei ole syytä laitttaa säkkiä päähän.

• Anonyymi00125
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Hei, Sinähän se täällä öisim salaa liikut kytiksellä. joskus suuttuessasi laitat oikeim sinisem korppiksen huudon.
        Että ukottaisiin sinun olevan tosissaan.
        No ehkä olitkn. mutta tarviitko öisin sen säkin, jota muille aamuksi tarjoat?

Huomenta Kristiina@

Korppis

• Anonyymi00126
        Anonyymi00124 kirjoitti:

Läheiset on tietysti tyytyväisiä kun mummo kunnioittaa omaa ja. heidän yksityisyyttä nettikirjoittelussakin. Ei ole syytä laitttaa säkkiä päähän.

Pist...pist..montako uutta lastesi lehtolasta sulla on?

Korppis

• Anonyymi00126 kirjoitti:

Pist...pist..montako uutta lastesi lehtolasta sulla on?

Korppis

Taidankin jättää väliin tänä aamuna, jatkakaa sujuvasti Korpikirjailijan kanssa, jospa huomenna asiat olisi loppuun käsitelty.

• Anonyymi00127
        Hil-la kirjoitti:

Taidankin jättää väliin tänä aamuna, jatkakaa sujuvasti Korpikirjailijan kanssa, jospa huomenna asiat olisi loppuun käsitelty.

Miten niin Korpikirjailijan kanssa? Eikö nämä sinun "ano-ystäväsi" räksytä tässä jo keskenään vai onko heitä vain yksi, joka itsensä kanssa keskustelee,

• Anonyymi00128
        Hil-la kirjoitti:

Hyvä päätös Hil-la ! Ikävää, että tässä taas näin kävi. Korppiksella on taito saada asiat kiertymään itsensä ympärille, hän osaa herättää "keskustelua".
        Anoilla terävää havainnointia...
        demeter1

• Anonyymi00129
        Anonyymi00127 kirjoitti:

Miten niin Korpikirjailijan kanssa? Eikö nämä sinun "ano-ystäväsi" räksytä tässä jo keskenään vai onko heitä vain yksi, joka itsensä kanssa keskustelee,

Kenenkäs ” ano ystävä” sinä olet? Itsesi ilmeisesti.

• Anonyymi00130
        Anonyymi00128 kirjoitti:

Hyvä päätös Hil-la ! Ikävää, että tässä taas näin kävi. Korppiksella on taito saada asiat kiertymään itsensä ympärille, hän osaa herättää "keskustelua".
        Anoilla terävää havainnointia...
        demeter1

Kumpa vaan pitäisi itseään keskipisteenä, mutta kun mustamaalaa ja kadehtii katkerana muita, esim sinua deme.

• Anonyymi00131
        Anonyymi00130 kirjoitti:

Kumpa vaan pitäisi itseään keskipisteenä, mutta kun mustamaalaa ja kadehtii katkerana muita, esim sinua deme.

No, tälläistä, tänä aamuna@

Tiedänhän minä, että en omista omaa asuntoa vaan "mökkirähjän". Tiedänhän ilman toistoa olevani vihdoin lapsenlapsen mummi, enkä pysty luomaan vahvaa tunnesidettä lapseen näin etänä. Ennen sain kuulla, että olen lapsenlapseton katkera palstan mummoille.
        Tiedän senkin, että asun mieheni kanssa hänen omistamassa osakkeesta. Tiedän, että väännän savimöykkyjä, leikin nukkekodeilla ja maalaa tuhertelen jonnin joutavia tyhmien harrastajien joukossa. Olen ruma ja roteva, täysin sopimaton Hillan ketjuun mitään osaamaton tyrkky, lukenut vain Virtahepo olohuoneessa kirjan, enkä ymmärrä mitään kaunokirjallisuudesta, olen sivistymätön. Eturivin Eetla.

Tiedän, Tiedän,,

Joten miksi jatkatte Kristiina, Siili, brinkkala, Mira ja sinä, joka yhdistä anojoukkoon itsesi Deme ja kiittelet anojen kannustavista hyvistä viesteistä.

Luin ketjua vuodelta 2024. Samat syytöksen jatkuvat Paloman sanavalinnoille ja minun päivittäispostauksilleni. Saman toistoa vuodesta vuoteen.

Korppis nimimerkki mustana näyttää löytäneen nämä kaksi naista, joiden negatiivinen elämä on palstan positiivisten kirjoitusten lyttääminen.

Olen samaa mieltä "korppiksen" kanssa.

Yksi lempikirjailijoistani on Ian McEwan.
        Suosittelen heitä lukemaan McEwansin psykologisen romaanin. Ikunen Rakkaus.
        Rakkauttako, sitäkö jatkuva iholle tyrkkynne on?

Tiedän, Tiedän.

• Anonyymi00132
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Tiedänhän minä, että en omista omaa asuntoa vaan "mökkirähjän". Tiedänhän ilman toistoa olevani vihdoin lapsenlapsen mummi, enkä pysty luomaan vahvaa tunnesidettä lapseen näin etänä. Ennen sain kuulla, että olen lapsenlapseton katkera palstan mummoille.
        Tiedän senkin, että asun mieheni kanssa hänen omistamassa osakkeesta. Tiedän, että väännän savimöykkyjä, leikin nukkekodeilla ja maalaa tuhertelen jonnin joutavia tyhmien harrastajien joukossa. Olen ruma ja roteva, täysin sopimaton Hillan ketjuun mitään osaamaton tyrkky, lukenut vain Virtahepo olohuoneessa kirjan, enkä ymmärrä mitään kaunokirjallisuudesta, olen sivistymätön. Eturivin Eetla.

Tiedän, Tiedän,,

Joten miksi jatkatte Kristiina, Siili, brinkkala, Mira ja sinä, joka yhdistä anojoukkoon itsesi Deme ja kiittelet anojen kannustavista hyvistä viesteistä.

Luin ketjua vuodelta 2024. Samat syytöksen jatkuvat Paloman sanavalinnoille ja minun päivittäispostauksilleni. Saman toistoa vuodesta vuoteen.

Korppis nimimerkki mustana näyttää löytäneen nämä kaksi naista, joiden negatiivinen elämä on palstan positiivisten kirjoitusten lyttääminen.

Tiedän, Tiedän.

Rekisteröinti ei tullut mukaan, mutta tiedätte hyvin kuka olen.

• Anonyymi00135
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Tiedän, Tiedän,,

Tiedän, Tiedän.

Tuota kirjaa olet esitellyt aina kun haluat vakuuttaa lukeneesi monta kirjaa.
        Ja ole huoleti yksinäisyydessäsi , ihosi eikä muukaan habituksesi ei houkuttele ketään , pidetään pitkää hajuväliä netissäkin.

• Anonyymi00137
        Anonyymi00129 kirjoitti:

Kenenkäs ” ano ystävä” sinä olet? Itsesi ilmeisesti.

Usko tai älä, täällä voi joku kirjoitella ilman, että kaipaa/haluaa ystävyyssuhteita.

Minun ystävät ovat live-elämässä.

• Anonyymi00135 kirjoitti:

Tuota kirjaa olet esitellyt aina kun haluat vakuuttaa lukeneesi monta kirjaa.
        Ja ole huoleti yksinäisyydessäsi , ihosi eikä muukaan habituksesi ei houkuttele ketään , pidetään pitkää hajuväliä netissäkin.

Se on yksi lukemistani kirjoista, se on mielisairauden kuvaus.

• Anonyymi00138
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Tiedän, Tiedän,,

Tiedän, Tiedän.

Minäpä en olekaan kukaan luettelemistasi.
        Olenko siis Tiina, Pirre, mdk.mdk, hmp.f,
        vai tepa. :))

• Anonyymi00140
        Anonyymi00138 kirjoitti:

Olet Pal. Hän ei malta olla kaislikossa nostamatta päätään.

• Anonyymi00138 kirjoitti:

Haluat tulla mainituksi, etsit näkyvyyttä, no, kerro, lisää jännitystä.

Jos olet Tiina, Kysyn miten siellä sinun korvessasi aika kuluu? Onko renkipoikaa näkynyt?

Piirre on kiva tyyppi.

Miksi.mdk ei ei

hmp.f oli ystävällinen keskustelija.

Tepa on Tepa, ei

• Anonyymi00146

Haluat tulla mainituksi, etsit näkyvyyttä, no, kerro, lisää jännitystä.

Jos olet Tiina, Kysyn miten siellä sinun korvessasi aika kuluu? Onko renkipoikaa näkynyt?

Piirre on kiva tyyppi.

Miksi.mdk ei ei

hmp.f oli ystävällinen keskustelija.

Tepa on Tepa, ei

Hehheee, jos haluaisin näkyvyyttä kirjoittaifsin rekattuna tai nimmarilla.

Nuo sinun mainitsemasi ovat kaikki kivoja :))
        Myös osa minun mainitsemistasi.

• Anonyymi00133

Korppis kirjoittaa..

"ja sovin aamulla tapaamisen ensi keskiviikolle uudessa pankissani." ?????

Ihanko on omasi? Istutko sen päällä?

Sorry, heräsi pieni piruilu.

• Anonyymi00134

Mikä sinua vaivaa' piru" ?

• Anonyymi00136

Et sitten keksinyt piruilla Hillalle, kun hänen piti päältätäsmärinä antaa piikinluotoinen ohje: jatkakaa sujuvasti.

• Sitähän nämä kommentit ovat piruilua. Olisiko niin, että kun itselle ei tapahdu mitään mieluisaa, pitää alkaa piruilemaan, osoittaakseen jotain itselleen, en tosin tiedä mitä.

• Anonyymi00139

Sitähän nämä kommentit ovat piruilua. Olisiko niin, että kun itselle ei tapahdu mitään mieluisaa, pitää alkaa piruilemaan, osoittaakseen jotain itselleen, en tosin tiedä mitä.

Tuotahan sinä veivaat kuin rahiseva savikiekko. Sulla ei ole elämää jos et sitä minuuttitarkasti rabortoi palstalle.
        Kyllä se on jokaisen mielestä niin, että live elämän vilkkaudesta ja hyvästä live seurasta johtuen ei niin kovin usein edes ehdi eikä ole kiinnostusta palstoilla päivystellä.
        Luen kaiken aikaahyvinkin monen kirjoittajan mieluisista tapahtumista ja hyvästä elämästä. Se kertominen vaan tapahtuu itseään korostamatta.

• Anonyymi00141
        Anonyymi00139 kirjoitti:

Tuotahan sinä veivaat kuin rahiseva savikiekko. Sulla ei ole elämää jos et sitä minuuttitarkasti rabortoi palstalle.
        Kyllä se on jokaisen mielestä niin, että live elämän vilkkaudesta ja hyvästä live seurasta johtuen ei niin kovin usein edes ehdi eikä ole kiinnostusta palstoilla päivystellä.
        Luen kaiken aikaahyvinkin monen kirjoittajan mieluisista tapahtumista ja hyvästä elämästä. Se kertominen vaan tapahtuu itseään korostamatta.

Eihän täällä muut kuin Hilla ja Korppis kerro arjen tapahtumistaan.
        Toiset vain keskittyvät arvotelemaan heidän elämäänsä.
        Tarkkailijat huomauttavat jokaisesta väärään kohtaan laitetusta sanasta tai pisteestä.
        Niin kuin tuo "piru".

• Anonyymi00142
        Anonyymi00141 kirjoitti:

Tarkkailijat huomauttavat jokaisesta väärään kohtaan laitetusta sanasta tai pisteestä.
        Niin kuin tuo "piru".

Mikä ryhmä se on, jotka huomauttavat tarkkailijoiden huomioista?

• Anonyymi00143
        Anonyymi00141 kirjoitti:

Niin kuin tuo "piru".

Eikö muka muut kerro? Ei nyt ehkä ihan joka päivämutta kyllä minä monen muunkin puuhista olen lukenut.Kertovat vähän enemmän kerralla.

• Anonyymi00144
        Anonyymi00141 kirjoitti:

Niin kuin tuo "piru".

Kyllä plomakin kertoo kaiken, myös perheensä ja sukunsakin asiat….

• Anonyymi00145
        Anonyymi00139 kirjoitti:

"Kyllä se on jokaisen mielestä niin"
        Ei ole.
        Et sinä voi tietää mitä mieltä minä olen!

• Anonyymi00139 kirjoitti:

Kommenttini poistui, kiilasinko ihollesi?

• korpikirjailija kirjoitti:

Kommenttini poistui, kiilasinko ihollesi?

Iltaa korvesta@

Kovin ankean lumi/rantäsateinen päivä takana.
        Toivoisin, että aloittaja olisi lukenut ja sisäistänyt päivän kommentit. Tänään moni hänen kaipaamansa nimimerkki osallistui kiitettävästi ketjuun.
        Tai hehän ovat osallistuneet koko ajan kirjoitteluun.

Brinkkalakin mainitsi "Luen kaiken aikaa hyvinkin monen kirjoittajan mieluisista tapahtumista ja hyvästä elämästä".

Mira on kukkaemojien lähettäjä, se sinun ihailijasi.

He kirjoittavat maltillisemmin kuin esim. Siili ja Kristiina, siili iskee aamutuimaan tuohuksissaan vääriä kirjaimia ja Kristiina hallitsee kirjanpidon. Demeter kun innostuu unohtaa asemansa lukeneena sivistyneenä naisena.

Minä taas olen ymmärtämätön savikiekon pyörittäjä.

Näin ne palaset loksahtavat paikoilleen. Toivottavasti saat nyt aloittaa viikonlopun kirjoittelun mieluisista tapahtumista ja hyvästä elämästä.

Minä laitan taas kuulumisia, mutta en korosta itseäni, kerron vain mitä olen saanut aikaiseksi. No, aikaansaannoksistani ei taida olla pulaa.

• Anonyymi00147

Iltaa korvesta@

Toivoisin, että aloittaja olisi lukenut ja sisäistänyt päivän kommentit. Tänään moni hänen kaipaamansa nimimerkki osallistui kiitettävästi ketjuun.

Brinkkalakin mainitsi "Luen kaiken aikaa hyvinkin monen kirjoittajan mieluisista tapahtumista ja hyvästä elämästä".

He kirjoittavat maltillisemmin kuin esim. Siili ja Kristiina, siili iskee aamutuimaan tuohuksissaan vääriä kirjaimia ja Kristiina hallitsee kirjanpidon. Demeter kun innostuu unohtaa asemansa lukeneena sivistyneenä naisena.

Näin ne palaset loksahtavat paikoilleen. Toivottavasti saat nyt aloittaa viikonlopun kirjoittelun mieluisista tapahtumista ja hyvästä elämästä.

Minä laitan taas kuulumisia, mutta en korosta itseäni, kerron vain mitä olen saanut aikaiseksi. No, aikaansaannoksistani ei taida olla pulaa.

ÄLÄ VALEHTELE, korppis!

• Anonyymi00147 kirjoitti:

ÄLÄ VALEHTELE, korppis!

Mikä on valetta, voisin kehittyä ja edetä älyllisesti jos selkeyttäsit missä valehtelen.

En toki voi olla varma mistään.

• Anonyymi00148

Iltaa korvesta@

Entäs pulu?

• Anonyymi00148 kirjoitti:

Entäs pulu?

Lunta, lunta, lunta vaan ja lisää sataa, eikös tullutkin jo runon tyyliin, lunta on paljon ja aiheuttaa harmia kulkijoille.
        Aurat ei ehdi yhtä aikaa joka paikkaan ja sitten autot juuttuvat kinoksiin.
        Hyvä ettei ulos tarvitse lähteä, voi ikkunasta ihailla puhtaan kaunista luontoa.

No onhan tuota arvailua ilmestynyt anojen henkilöllisyydestä, minulle ei kuitenkaan mitään selventänyt, en vaan tunnista ja sillä selvä.
        Jos joku haluaa olla tuntematon sille on lupa annettu ja siis minunkin on se hyväksyttävä.

Tuo toteamus, että omasta elämästä kirjoitan on totta, mutta mistäpä muusta voin varmuudella viestiä lähettää, koetan kyllä, että en liian tutuksi perhettäni tee, vain sen verran, että jälkeläisistäni hyvillä mielin kertoilen.
        Totuudessa koko ajan pyrin viestimään, koska sen verran herkkä on omatuntoni, että huonoa olisi oloni, jos pajunköyttä suoltaisin.
        Omaa arkeani pääasiassa kirjoitan, mutta eihän se enää mitään mielenkiintoa voi herättää, puhumattakaan keskustelun aiheita antaa, siksi tulee huomioitua ympärillä tapahtuviin ja niistä asioista jutun juurta kehitellä.
        Noin mittavaan tapahtumien ja tekemisen määrään en pysty mihin Korpikirjailija kertoo, mutta minä teen ja toimin paljon hitaammin ja vaatimattomin tavoin, ohi on aika jolloin jotain aikaankin sain.

Olen ylen onnellinen kaikista mukavista viesteistä jotka innostavat jatkamaan ja aihetta antavat arjen jatkamiseen, pieniä ilon pilkahduksiakin on kiva mukaan saada, ihailu on aika vahvasti sanottu.
        Eihän kukaan kirjoita ihailua saadakseen, vaan aikaa kuluttaakseen ja jotain uuttakin oppiakseen.

Katselin kyselytunnin taas eilen ja eipä mitään mittavampaa kuulunut, uusi ministeri luetteli sitä mitä hyvää pyrkii aikaan saamaan, onnea vaan yrityksilleen, sekaisin on maan asiat, muuta ei voi sanoa.
        Ikäviä tarinoita aina vaan lisää ilmestyy, totuudellisia kertomuksia sairaiden, eritoten vanhusten hoidoista saa kuulla täälläkin, todellisessa elämässä.

Jospa tuli jo jotain viestin tapaista tässäkin, joten nyt alan tämän arkeni pyöritykseen, kaikkea kivaa päiväänne.

• Hil-la kirjoitti:

Lunta, lunta, lunta vaan ja lisää sataa, eikös tullutkin jo runon tyyliin, lunta on paljon ja aiheuttaa harmia kulkijoille.
        Hyvä ettei ulos tarvitse lähteä, voi ikkunasta ihailla puhtaan kaunista luontoa.

No onhan tuota arvailua ilmestynyt anojen henkilöllisyydestä, minulle ei kuitenkaan mitään selventänyt, en vaan tunnista ja sillä selvä.
        Jos joku haluaa olla tuntematon sille on lupa annettu ja siis minunkin on se hyväksyttävä.

Tuo toteamus, että omasta elämästä kirjoitan on totta, mutta mistäpä muusta voin varmuudella viestiä lähettää, koetan kyllä, että en liian tutuksi perhettäni tee, vain sen verran, että jälkeläisistäni hyvillä mielin kertoilen.
        Totuudessa koko ajan pyrin viestimään, koska sen verran herkkä on omatuntoni, että huonoa olisi oloni, jos pajunköyttä suoltaisin.
        Omaa arkeani pääasiassa kirjoitan, mutta eihän se enää mitään mielenkiintoa voi herättää, puhumattakaan keskustelun aiheita antaa, siksi tulee huomioitua ympärillä tapahtuviin ja niistä asioista jutun juurta kehitellä.
        Noin mittavaan tapahtumien ja tekemisen määrään en pysty mihin Korpikirjailija kertoo, mutta minä teen ja toimin paljon hitaammin ja vaatimattomin tavoin, ohi on aika jolloin jotain aikaankin sain.

Olen ylen onnellinen kaikista mukavista viesteistä jotka innostavat jatkamaan ja aihetta antavat arjen jatkamiseen, pieniä ilon pilkahduksiakin on kiva mukaan saada, ihailu on aika vahvasti sanottu.
        Eihän kukaan kirjoita ihailua saadakseen, vaan aikaa kuluttaakseen ja jotain uuttakin oppiakseen.

Katselin kyselytunnin taas eilen ja eipä mitään mittavampaa kuulunut, uusi ministeri luetteli sitä mitä hyvää pyrkii aikaan saamaan, onnea vaan yrityksilleen, sekaisin on maan asiat, muuta ei voi sanoa.
        Ikäviä tarinoita aina vaan lisää ilmestyy, totuudellisia kertomuksia sairaiden, eritoten vanhusten hoidoista saa kuulla täälläkin, todellisessa elämässä.

Jospa tuli jo jotain viestin tapaista tässäkin, joten nyt alan tämän arkeni pyöritykseen, kaikkea kivaa päiväänne.

Tuheroista päivää korvesta@

Katselin vanhoja valokuvia tapahtumista helmikuussa v. 2022. Tiedostin, että en ollut kunnossa, kun tein keramiikkaa, muotoilin savesta noin 35 cm korkuisen tytön. Se on omakuvani lapsena, mutta sen kädet jäivät torsoksi (keskeneräiseksi).

Kommenttien viimeiset lauseet ovat niitä, joilla saadaan yleensä keskustelua aikaan, muu tahtoo jäädä torsoksi (vesittelyksi).

Kirjoitit Hilla...

"Noin mittavaan tapahtumien ja tekemisen määrään en pysty mihin Korpikirjailija kertoo".

Viimeisellä lauseellani oli toinenkin merkitys mm. saada aikaan mittavaa tyhjänpäiväistä myrskyä vesilasissa (keskustelupalstalla).

Live elämässä teen ja toimin hitaammin, opettelenhan kävelemään kuten tiedät jo toisen kerran sitten vuoden 2022.

Kirjoitit, tekemällä/toimimalla vaatimattomin tavoin.

Voiko arjen tekoja kuten ruuanlaittoa, siivoomista, kaupassa asiointia, tai auraamista lumilingolla olua umpi hangessa tehdä vaatimattomammin tavoin.

Tavan elämäähän tämä vain on

• Anonyymi00152
        Hil-la kirjoitti:

Se nyt on tyypillistä hillaa, että arvioi itsensä vaatimattomaksi.
        Yleisen oikeuskäsityksen mukaan jokainen on kuitenkin jäävi arvioimaan omaa itseään.

• Anonyymi00153
        korppis kirjoitti:

Tuheroista päivää korvesta@

Katselin vanhoja valokuvia tapahtumista helmikuussa v. 2022. Tiedostin, että en ollut kunnossa, kun tein keramiikkaa, muotoilin savesta noin 35 cm korkuisen tytön. Se on omakuvani lapsena, mutta sen kädet jäivät torsoksi (keskeneräiseksi).

Kommenttien viimeiset lauseet ovat niitä, joilla saadaan yleensä keskustelua aikaan, muu tahtoo jäädä torsoksi (vesittelyksi).

Kirjoitit Hilla...

"Noin mittavaan tapahtumien ja tekemisen määrään en pysty mihin Korpikirjailija kertoo".

Viimeisellä lauseellani oli toinenkin merkitys mm. saada aikaan mittavaa tyhjänpäiväistä myrskyä vesilasissa (keskustelupalstalla).

Live elämässä teen ja toimin hitaammin, opettelenhan kävelemään kuten tiedät jo toisen kerran sitten vuoden 2022.

Kirjoitit, tekemällä/toimimalla vaatimattomin tavoin.

Voiko arjen tekoja kuten ruuanlaittoa, siivoomista, kaupassa asiointia, tai auraamista lumilingolla olua umpi hangessa tehdä vaatimattomammin tavoin.

Tavan elämäähän tämä vain on

Onhan se nyt paljon mittavampaa, kun korppis tekee ruokaa kahdelle ja hilla yhdelle.

Onko kummallakaan niitä eläkeläiskerhoja tai kirjan esittelyjä.

• Anonyymi00153 kirjoitti:

Onhan se nyt paljon mittavampaa, kun korppis tekee ruokaa kahdelle ja hilla yhdelle.

Onko kummallakaan niitä eläkeläiskerhoja tai kirjan esittelyjä.

Teemme harrastusvalintoja voimiemme ja mieltymysten mukaan. Eläkeläiskerho eikä kirjaesittelyt ei kiehdo.

Ruuanlaitosta tykkään, luin juuri, että Korpeen on perustettu aasialainen kauppa. Olemme molemmat tykästyneet eksoottisiin ruokiin, joten aijon heti miten vierailla kaupassa.

• Anonyymi00149

Iltapäivää ! Jokohan paluu arkeen jo onnistuisi minulta ? Helmikuulle sattuu näitä syntymäpäiviä enemmänkin: käly ja miehensä, veljentyttö, jolla on synttärit 29.2. siis silloin kun ne ovat, naapuri ja paljon muita kaukaisempia, muun muassa kohujulkkis
      Erika Wikman..!!
      Eihän kukaan tuttu päiviään vietä, mutta huomioida ja muistaa aina voi.

Tuntuu, että se muistaminenkin muuttuu merkityksellisemmäksi näillä vuosin.
      Sen huomasin, kun serkkuni, jota harvoin tapasin, lähetti aina ystävänpäiväkortin, enää sitä ei tule - hän menehtyi joulukuussa, 91-vuotiaana.
      Muitisairaus oli hänelläkin ja pari viimeistä vuotta hän vietti hoitokodissa.

Minähän kävin muistitestissä vuoden lopulla, kerroinkin siitä, ja se meni "hyvin".
      Silti huomaan näiden "kognitiivisten taitojen" heikkenemistä - liittyy kuulemma myös Basedowin tautiin - ja sekös minua harmittaa: keskittymisen vaikeus ja lähimuistin heikkeneminen.
      Kun tutuissa on kolmekin diagnoosin saanutta muistisairasta, "uhka" pysyy mielessä.

No. Tulee mitä tulee - mehän tiedämme, ettei "elämästä selviä hengissä" - laulussa luvataan myös, että paremmin menee," jos on jossakin jengissä..))

Sen kyllä allekirjoitan ja ajattelen, että meillä voisi täälläkin olla se "jengi" - kaikista alustan rajoituksista huolimatta.

Ainakin minulle vanheneminen ottaa välillä lujille ja vertaisten seura on ilmainen ja tutkitusti myös tehokas lääke siihen. Eikä sen "tuen" kummoista tarvitse olla - joskus vaikka vain mielenkiintoisen keskustelun seuraaminen voi kohentaa mielialaa.

Tietysti, ja valitettavasti - se toimiin myös toisinpäin: ikävä sanailu voi aineuttaa muille tunnesiirtymän - ei siis välttämättä ole niin, että esim kahden kirjoittajan välinen sanailu olisi vain heidän asiansa, kyllä se heijastuu laajemmallekin, siihen yleiseen ilmapiiriin, jonka yhdessä luomme. Tämän kaikki varmasti tietävät, oma valinta on se, mitä tuolla tiedolla teemme.

Me seniorit menetimme täällä kyläkerhomme, mutta saimme tilalle Olotila-tapaamiset, maanantaisin ja perjantaisin Olotila on käytössämme: vanhoille ja muillekin "syrjäytetyille" (ei siis syrjäytyneille - emmehän omasta tahdostamme ole marginaaleihin siirtyneet/päässeet, vai ?)

Olen myös saanut kutsun toisessa kaupunginosassa toimivaan eläkeläiskerhoon. Ensin minut tavallaan "huijattiin" sinne - kun uskottiin, että olen tilinpito- ja kirjoitustaitoinen, toimihenkilöistä on kolmannella sektorilla pulaa kun leikkauksia on tehty sielläkin.
      No. Onnistuin laistamaan pestin ja olen mukana aina kun saan kyydin..))

Kyllä näen, että ainakin täällä pääkaupunkiseudulla senioreille riittää tarjontaa: kuorolaulua, jumppaa, lukupiiriä, vapaamuotoista oleilua ja kyllä niihin osallistujia riittää.
      Kaikki tuo tietysti edellyttää riittävän hyvää terveyttä ja sitähän meillä kaikilla ei ole.

Nämä meidän "nuoret" hyvinvointivalmentajat, viimeksi kai Jutta Larm, hehkuttavat omien valintojen vaikutusta ikääntymiseen ja raihnastumiseen, että se olisi mukamas vältettävissä jos vain seuraa ohjeita.
      Ainakin itse katson olevani lähinnä onnekas, että voin näinkin hyvin kuin nyt voin.
      Katson myös, että kiitollisuus on oikeampi asenne suhteessa omaan laatuun kuin itsensä ja suorituskykynsä esittely.

Kiitos taas Hil-la läsnäolostasi ja siitä ilmapiiristä, mikä tarjoaa meille mukavan alun tällekin päivälle - jos niin tahdomme...

Pitkää viestiä pahoitellen, hyvää viikonloppua toivotellen,
      demeter1

• Anonyymi00150

Jutta Larm saarnaa tantraseksistä, se pitää nuorena.

• Anonyymi00151
        Anonyymi00150 kirjoitti:

Jutta Larm saarnaa tantraseksistä, se pitää nuorena.

Sitä en tiennytkään, Ano 12.33..)) Mistäpä hän ei saarnaisi...kun virtaa vielä on...
        Muistelen, tai tiedän, että hänen "tyttönimensä" olikin Virtanen...
        demeter1

• Anonyymi00154
        Anonyymi00151 kirjoitti:

Sitä en tiennytkään, Ano 12.33..)) Mistäpä hän ei saarnaisi...kun virtaa vielä on...
        Muistelen, tai tiedän, että hänen "tyttönimensä" olikin Virtanen...
        demeter1

Virtasen tyttö Virroilta. Monta sukunimeä ollut.

• Anonyymi00155
        Anonyymi00154 kirjoitti:

Virtasen tyttö Virroilta. Monta sukunimeä ollut.

Os. Virtanen Ent Kolhi, Jussila, Gustafsberg Toistaiseksi Larm

• UUSI
        Anonyymi00155 kirjoitti:

Os. Virtanen Ent Kolhi, Jussila, Gustafsberg Toistaiseksi Larm

Huomenta ja liukasta keliä, hiekotus kyllä apuna toimii, ettei mummot kupsahtele.
        Ei jäänyt tämäkään talvi ilman reilua lumen tuloa, nyt lumikasoja pois siirtäminen vuoroon tullut, kallista sekin varmaan, mutta työtä kuitenkin kuorma autoilijoille tuottaa.

Nyt pitänee tarttua tuohon vaatimattomaan, onko mahdotonta kuvitella, että näin tunnen olevani, hyvä ei ole kehuminen ja nyt vaatimattomuuskin pahaksi katsotaan.
        Sille nyt vaan ei mitään mahda anon 00152 viestikään, vaatimattomaksi tunnen itseni, en missään täydellisyyttä tavoita.
        Paljon olen yrittänyt, mutta koskaan en tunnetta ole saanut, että jossain hyvä olisin, mutta peräänantamaton olen horoskooppinikin mukaan.
        Korpikirjailija kysyit, voiko noita arjen tekemisiä vaatimattomasti tehdä, no mielestäni voi, en voi kehua millään muuten kuin olla itse tyytyväinen tekemisiini, kun en muuhun pysty
        Niinhän se on, kehu tai mitätöi, aina sama lopputulos.

Ihana oli nähdä pitkä viestisi ja niin paljon asiaa sisälsi demeter, oli samankaltaisia kuin minullakin on tästä vanhenemisisesta.
        Hienoa, että teillä on mahdollisuuksia yhdessä oloon samanikäisten kanssa, minä itse aivan vapaaehtoisesti kaiken jätin ja kumma kyllä aika hyvin viihdyn yksinkin.
        Mukavaa kuitenkin, että on naapuri pariskunta, joilla on aikaa minullekin antaa, eilenkin rouva tuli kauppaan lähtemistä esittämään, Sotkan loppuunmyynnistä jotain katselemaan, myöhästyimme, tyhjä oli kauppa.
        Menimme sitten ruokaostoksille Cittariin ja hissillä parkkihalliin ostosten kanssa menimme, mutta kelpasi nauru, kun seisoimme hississä tovin, emme ymmärtäneet tehdä mitään, viimein välähti, että nappia olisi painettava.
        Tuo muistamattomuus hänellä niin kuin minullakin, mietimme mikä oli juuston nimi, mitä hän osti, periksi emme antaneet, kiersimme juustohyllyn uusiksi ja löytyihän se nimikin, Fetajuustoa oli.
        Kassalle mennessä hän huomasi laukkunsa jääneen ja juoksi sitä hakemaan ja juuri siinä kahvia juodessa kertoi edellisestä laukun unohduksesta, tapahtui ulkomailla, laukun löysi nyt, kuin myös edellisessä tapauksessakin.
        Vielä hymyillään näille tapahtumille, miten kauan, voi se todella vaikeaksikin muuttua.

Minulta nuo kuuluisuudet jää huomioimatta, kuten nyt tämä Larmikin, katson niin vähän näitä ajankohtaisia ohjelmia, minä vaan vanhoja sarjoja muista maista tykkään katsella, elämisen tapoja vanhoilta hyviltä ajoilta, tunnen olevani aivan vieras nykyaikaan.
        Pitäisi äänikirjoja ruveta kuuntelemaan, kerran yritinkin, mutta ei tarttunut, pitäisi kokeilla jo silmienkin vuoksi, kun näkö rupeaa rasitusta kokemaan, kun melko paljon näitä tauluja tuijotan.

Taitavia kuskeja nuo traktoreiden kuljettajat on, kun sillä vauhdilla katuja hiekoittavat, ei osuisi kohde noin hyvin kohdalleen sattuvan minulta, no onneksi ei tarvitse yrittääkään.

Jätänkin tähän, jään odottamaan mahdollisia kannanottoja, toivottavasti viestejä syntyy.
        Liikkukaa varoen, ettei tarvitse lääkäriin turvata, kalliiksi käy sekin.

• Anonyymi00161
        UUSI
        Hil-la kirjoitti:

Huomenta ja liukasta keliä, hiekotus kyllä apuna toimii, ettei mummot kupsahtele.
        Ei jäänyt tämäkään talvi ilman reilua lumen tuloa, nyt lumikasoja pois siirtäminen vuoroon tullut, kallista sekin varmaan, mutta työtä kuitenkin kuorma autoilijoille tuottaa.

Nyt pitänee tarttua tuohon vaatimattomaan, onko mahdotonta kuvitella, että näin tunnen olevani, hyvä ei ole kehuminen ja nyt vaatimattomuuskin pahaksi katsotaan.
        Sille nyt vaan ei mitään mahda anon 00152 viestikään, vaatimattomaksi tunnen itseni, en missään täydellisyyttä tavoita.
        Paljon olen yrittänyt, mutta koskaan en tunnetta ole saanut, että jossain hyvä olisin, mutta peräänantamaton olen horoskooppinikin mukaan.
        Korpikirjailija kysyit, voiko noita arjen tekemisiä vaatimattomasti tehdä, no mielestäni voi, en voi kehua millään muuten kuin olla itse tyytyväinen tekemisiini, kun en muuhun pysty
        Niinhän se on, kehu tai mitätöi, aina sama lopputulos.

Ihana oli nähdä pitkä viestisi ja niin paljon asiaa sisälsi demeter, oli samankaltaisia kuin minullakin on tästä vanhenemisisesta.
        Hienoa, että teillä on mahdollisuuksia yhdessä oloon samanikäisten kanssa, minä itse aivan vapaaehtoisesti kaiken jätin ja kumma kyllä aika hyvin viihdyn yksinkin.
        Mukavaa kuitenkin, että on naapuri pariskunta, joilla on aikaa minullekin antaa, eilenkin rouva tuli kauppaan lähtemistä esittämään, Sotkan loppuunmyynnistä jotain katselemaan, myöhästyimme, tyhjä oli kauppa.
        Menimme sitten ruokaostoksille Cittariin ja hissillä parkkihalliin ostosten kanssa menimme, mutta kelpasi nauru, kun seisoimme hississä tovin, emme ymmärtäneet tehdä mitään, viimein välähti, että nappia olisi painettava.
        Tuo muistamattomuus hänellä niin kuin minullakin, mietimme mikä oli juuston nimi, mitä hän osti, periksi emme antaneet, kiersimme juustohyllyn uusiksi ja löytyihän se nimikin, Fetajuustoa oli.
        Kassalle mennessä hän huomasi laukkunsa jääneen ja juoksi sitä hakemaan ja juuri siinä kahvia juodessa kertoi edellisestä laukun unohduksesta, tapahtui ulkomailla, laukun löysi nyt, kuin myös edellisessä tapauksessakin.
        Vielä hymyillään näille tapahtumille, miten kauan, voi se todella vaikeaksikin muuttua.

Minulta nuo kuuluisuudet jää huomioimatta, kuten nyt tämä Larmikin, katson niin vähän näitä ajankohtaisia ohjelmia, minä vaan vanhoja sarjoja muista maista tykkään katsella, elämisen tapoja vanhoilta hyviltä ajoilta, tunnen olevani aivan vieras nykyaikaan.
        Pitäisi äänikirjoja ruveta kuuntelemaan, kerran yritinkin, mutta ei tarttunut, pitäisi kokeilla jo silmienkin vuoksi, kun näkö rupeaa rasitusta kokemaan, kun melko paljon näitä tauluja tuijotan.

Taitavia kuskeja nuo traktoreiden kuljettajat on, kun sillä vauhdilla katuja hiekoittavat, ei osuisi kohde noin hyvin kohdalleen sattuvan minulta, no onneksi ei tarvitse yrittääkään.

Jätänkin tähän, jään odottamaan mahdollisia kannanottoja, toivottavasti viestejä syntyy.
        Liikkukaa varoen, ettei tarvitse lääkäriin turvata, kalliiksi käy sekin.

Iltapäivää ! Pekka Pouta ilmoitti muutama päivä sitten, että kevät on alkanut.
        Siltähän tuo näyttää: tihkua taivaalta, pihalla paljas maa näkyvissä paikka paikoin.

Poika sitä pahoitteli kun vasta hiihtokausi täällä alkoi, pikkumieskin sai uuden suksipaketin, jota sitten tuli käytetyksi vain kolme kertaa. Ensi talvena se menee kierrätyksen, kun "pikkumies" kasvaa pituutta ihan silmissä.

Minua odottaa tänään viikkosiivous ja iso määrä tiskejä. Kone on edelleen jumissa, ei ole sähköfirmalla kiirettä, kun lasku on maksettu..))
        No, ei näillä pienyrittäjillä kuulemma hääppösesti mene ja onhan vanhalla aikaa odottaa.

Nyt kun tämä pakkaskausi rajoitti liikkumista, minun tuli kyllä seurattua telkkariohjelmia, myös ajankohtaislähetyksiä. Niihinkin on näköjään helppo koukuttua.
        Joku kirjoitti - vai kertoiko - että toimittajat ovat omaksuneet uuden linjan, ovat nyt enempi katsojan "kavereita" - leppoisaa juttelua harrastavat, ainakin kolmoskanavalla, asialinjalla silti.
        Katsojan viihtyminen on tietysti mainoskanaville elinehtokin.

Muutama hyvä elokuvakin on tullut katsottavaksi, Teemalta, viimeksi Madeleinen Pariisi, tarina vanhastarouvasta, jonka taksimatkasta tuli myös matka hänen omaan menneisyyteensä.Hänen ja kuljettajan lyhyestä suhteesta taas tuli hienovarainen ystävyyden ylistyslaulu. Enempää ei kannata paljastaa, mutta elokuva kannattaa katsoa..))

Hil-la, kuvauksesi ja kokemuksesi ajan vieraudesta ovat kyllä tuttuja minullekin, joskus olemme ikätovereiden kesken veistelleet, ettei meillä juuri ole isommassa seurassa puhumista kun emme matkustele, emme käy ravintolassa syömässä, emmekä juuri harrasta "kulttuuriakaan"..)) Eli kyllä sinne kotiin usein käpertyy, niin halveksittavaa kuin se modernin eläjän silmissä onkin...))

Pääsääntöisesti minäkin viihdyn hyvin itseni ja rutiinieni kanssa, ei minulta mitään puutu, niin kauan kuin tämän terveyden ja tutut elämänpuitteeni saan säilyttää.

Ai niin. Vaatimattomuuskin tuli taas puheenaiheeksi..)) Itse pidän sitä edelleen hyvänä ominaisuutena ja merkkinä siitä, että ihminen ymmärtää oman laatunsa ja paikkansa jossakin isommassa yhteydessä, suhteessa toisiin, elämän jatkumolla.

Jos tämä ymmärrys puuttuu, omasta tarinasta tulee helposti rehvastelua, tai ainakin se niin koetaan. Nämä itsekeskeiset minä/minä- tarinat ovat mielestäni usein sellaisia ja Liisa Keltikangas-Järvisen mukaan meidän uusi keskustelukulttuuri on muuttunut niitä kannattelevaksi ja suosivaksi.

Siksi aikanaan tulin tänne 80+:lle ennenaikaisesti, kun täällä kerronnallisuus oli vielä vallitsevaa, ja jos olen ymmärtänyt Hil-lan Kahvipirtissä oli mukana myös kuvitteellisuutta ja leikkimieltä. En tiedä olenko itse niiden viljelyssä pätevä, mutta ilmapiirin keventäjänä ne varmasti toimivat hyvin.

No. Tätä kai se vanhuus on: kaipaa sitä millaista oli ennen, ei asetu uuteen, ainakaan kovin innokkaasti.
        Mutta kai sekin voi olla hyväksi ? Jarrumiehiäkin tarvitaan, ainakin silloin kun vauhti on kova ja suunta hukassa...))

Hyvää lauantaipäivää kaikille ! Saunapäivä minulla, mutta eihän sekään enää ole paikallaan, väki saunoo milloin sattuu, pieni napin painallus ja se on siinä..))
        demeter1

• Anonyymi00156
      UUSI

"Korpikirjailija kysyit, voiko noita arjen tekemisiä vaatimattomasti tehdä, no mielestäni voi"

Voisitko antaa esimerkin, miten sinun ja korpikirjailijan makkarakastikkeen teko eroaa
      siten että sinä olet siitä vaatimaton ja korppis ei.
      (makkarakastike oli nyt vain tuulesta temmattu ruokalaji, joten siihen ei kannata kirjaimellisesti tarttua)

• UUSI

Jos ymmärsin kysymyksesi niin kuin tarkoitit, eroja on, minä en käytä aasialaisia mausteita, pelkkä pippuri ja sipuli ruokiani maustaa, joskus tomaatteja pilkon mukaan, en tomaattisosetta, mitä kaupasta valmiina voi ostaa.
        Siis vaatimattomin koti ja opituin taidoin ruokani valmistan ja ohjeet useinkin kotoa peruttuja.

• Anonyymi00158
        UUSI

Voi hyvänen aika!

• UUSI
        Hil-la kirjoitti:

Jos ymmärsin kysymyksesi niin kuin tarkoitit, eroja on, minä en käytä aasialaisia mausteita, pelkkä pippuri ja sipuli ruokiani maustaa, joskus tomaatteja pilkon mukaan, en tomaattisosetta, mitä kaupasta valmiina voi ostaa.
        Siis vaatimattomin koti ja opituin taidoin ruokani valmistan ja ohjeet useinkin kotoa peruttuja.

Huomenta Korvesta@

Kiitos aamunauruista.

Rupesi näet naurattamaan kun luin anon kysymyksen ja Hillan vastauksen vaatimattomasta ruuanlaitossa.

Aasialaiset mausteet ei suomalaiseen makkarakastikkeeseen kuulu. Ihan perinteistä teen.

No, ajattelin nousta kahvinkeittoon sekin Juhlamokkaa, voitelen laktoosittomalla margariinillä rerunarieskan palan, lisään, kinkkua, maksamakkaraa tai juustoa, sillipala kuuluu myös aamupalaani. Istun keittiön pöydän ääreen.

Sitä ennen haen Korvensanomat postilaatikosta ja luen uutisia kahvia juodessani. En pidä pikkusormea pystyssä ; ))

Katselen myös tarjouksia ja suunnittelen mitä tänään syötäisiin.

• UUSI

Huomenta Korvesta@

Kiitos aamunauruista.

Rupesi näet naurattamaan kun luin anon kysymyksen ja Hillan vastauksen vaatimattomasta ruuanlaitossa.

Aasialaiset mausteet ei suomalaiseen makkarakastikkeeseen kuulu. Ihan perinteistä teen.

No, ajattelin nousta kahvinkeittoon sekin Juhlamokkaa, voitelen laktoosittomalla margariinillä rerunarieskan palan, lisään, kinkkua, maksamakkaraa tai juustoa, sillipala kuuluu myös aamupalaani. Istun keittiön pöydän ääreen.

Sitä ennen haen Korvensanomat postilaatikosta ja luen uutisia kahvia juodessani. En pidä pikkusormea pystyssä ; ))

Katselen myös tarjouksia ja suunnittelen mitä tänään syötäisiin.

Yleisesti ottaen oli mielestäni kysymys, ei makkarakastikkeesta, hymy kaunistaa, eikö vaan?

• Anonyymi00159
        UUSI
        Hil-la kirjoitti:

Yleisesti ottaen oli mielestäni kysymys, ei makkarakastikkeesta, hymy kaunistaa, eikö vaan?

Minä voisin tähän kirjoittaa nyt pitkän kommentin, mutta vaatimattomuuteni estää sen.
        Sanon kuitenkin, että pienestä se vaatimattomuus/suurentelu on kiinni, jos sen mausteinen käyttö tekee.

• Anonyymi00160
        UUSI
        Anonyymi00159 kirjoitti:

Minä voisin tähän kirjoittaa nyt pitkän kommentin, mutta vaatimattomuuteni estää sen.
        Sanon kuitenkin, että pienestä se vaatimattomuus/suurentelu on kiinni, jos sen mausteinen käyttö tekee.

Älä muuta sano - typeriä juttuja!

• UUSI
        Hil-la kirjoitti:

Tartuin kirjaimellisesti anon kysymykseen makkarakastikkeesta, kuinka se eroaa sinun vaatimattomasta ja minun ei niin vaatimattomasta valmistuksesta.

Eli tässä ollaan kirjoituksieni väärinkäsityksien ytimessä. Olen sinun ja sielunsiskojesi kommentteja lukiessa ymmärtänyt, että erinomaisuuteni on ylitse muiden.

Makkarakastikkeeni valmistuskin poikkeaa mielikuvituksissanne teidän vaatimattomasta, ruskistetuista vehnäjauhoista, vedestä, makkarapaloista, sipulista, mustapippurista ja suolasta minun chili, inkivääri, valkosipuli, korianteri, kurkuma, juustokumina, kardemumma, neilikkasekoitteisesta ja
        brühwurstista tehdystä makkarakastikkeesta.

Lähden nyt ostoksille, syökää hyvin ja terveellisesti.

• Anonyymi00162
        UUSI
        Hil-la kirjoitti:

Korppis tekee anona typeriä kysymyksiä päästäkseen pilkaten vastaamaan.

Ei tarvitse ruudinkeksijä olla ymmärtäkseen, että sinun keittiösi mausteet ja tarvikkeet ovat perinteisen vaatimattomat verrattuna Korppiksen susheihin, kasviskaviaareihin ja aasialaisiin mausteisiin. Makkarakastikkeen makkaratkin ruskistaa vohveliraudalla

Riidankylvämistä!

• Anonyymi00163
        UUSI
        Anonyymi00162 kirjoitti:

Ei tarvitse ruudinkeksijä olla ymmärtäkseen, että sinun keittiösi mausteet ja tarvikkeet ovat perinteisen vaatimattomat verrattuna Korppiksen susheihin, kasviskaviaareihin ja aasialaisiin mausteisiin. Makkarakastikkeen makkaratkin ruskistaa vohveliraudalla

Riidankylvämistä!

Kai jokainen saa tehdä makkarakastikkeensa miten haluaa - makunsa mukaan vapaassa maassa.
        Minusta se on riidankylvöä, jos sillä perusteella aletaan ihmisiä jakamaan "vuohiin ja lampaisiin" - vaatimattomiin ja vähemmän vaatimattomiin.
        Jos vertailua ja itsensä arviointia haluaa harjoittaa, on paras jättää nimimerkki, mihin verrataan, mainitsematta.
        Kun vaatimattomuutta yleensä pidetään hyveenä, on silloin paras jättää oma vaatimattomuus mainitsematta, koska sen mainitseminen helposti tulkitaan viittaukseksi siihen, että tuo vertailuksi mainittu nimimerkki on ominaisuuksiltaan vähintään omituinen.

• UUSI
        Anonyymi00162 kirjoitti:

Riidankylvämistä!

Olet ennenkin sanonut omia viestejäsi minun kirjoittamiasi.

• Anonyymi00164
        UUSI
        Anonyymi00162 kirjoitti:

Riidankylvämistä!

Voi mitä lässyä läpinää

• Anonyymi00157
      UUSI

Olemme jo huomattavalle iälle eläneitä. Suomen historiassakin on paljon tapahtunut elinaikanamme.
      Tänään on Suomen kulttuurin päivä, Kalevalan päivä.
      Kouluissa on kerrottu Mikael Agricolasta.
      Kerrottu on myös Elias Lönrotista.
      Minusta noita henkilöitä kulttuurin saralla yhdistää Suomen kielen kehittäminen.
      Raamattu tai Kalevala ovat meille kaikille tuttuja asioita.

• UUSI

Etelärannikolla liput hiukan lepattavat saloissaan vasten harmaata, tihkusateista taivasta. Juomienvalmistaja Hartwall on mainostanut, että tällainen taivas on lonkeronharmaa. Kielikuvat uudistuvat , puhuuko kukaan enää muutenkaan helmenharmaasta tai kyyhkysenharmaasta, huolenharmaa taisi olla Peltoniemen Hintriikan surumarssissa. . Minulla tosin on saunajuomaksi varattu heleän punainen vadelma-long-drink, aika makea ja maistuu kesälle. Terassia on puhdistanut ahkerasti lumesta ja se on sula, pääsee saunasta vilvottelemaan. Kolme plussaa ja tihkuinen vesisade auttaa paljon lumitöissä , ennestäänkin melko ohut hanki alkaa maata näyttää, ja sehän on alkavan maaliskuun tunnus.

Makkarakastike on arkisuudelle hyvä symboli, monimuotoista tarinaa siitäkin saa, onhan meitä suomalaisia jossain yhteydessä ruskean kastikkeen kansaksikin mainittu. Minäkin olen modernisoinut tuota ruokaa kahdelle vanhalle sopivaksi, mutta kuitenkin koettanut säilyttää jotain lapsuuskodin tuntua, herkkua se lapsille oli. Valmistan se siskonmakkaroista, puristan ne palleroiksi paistinpannulle öljytilkkaseen ja saavat siinä väriä. Siirrän syrjään ja pehmitän paprikaa ja sipulia, yhdistän ne makkaroihin. Lopuksi lisään ruokakermaa, helpoiten saa maukkaan esimerkiksi mustapekalla (pippurijuusto)maustetulla kermalla. Se on sellaisenaan aika sakeaa, ei tarvitse suurustella jauhoilla. Jos ruskeaa väriä kaipaa, loraus soijaa sen tekee. Perunamuusi on paras lisuke makkarasoosille, ja muusin teen joskus laittaen myös palsternakkaa tai porkkanaa lisäksi, höystän usein peruspottumuusin tillillä, pinaatilla tai yrteillä. Tänään oli kalatiskissä hyviä napakoita muikkuja, ne pyöräytettiin ruisjauhoissa ja voissa paistettiin, ja peruspottumuusia lisänä.

Jos Paloma kurkistaa tänne, hänelle lämpöiset onnentoivotukset merkkipäivänään !

• UUSI

Keskustelumme jälkeen olin lähdössä ostoksille, kysyin mieheltäni mitä tänään haluaisit syödä. Hän vastasi jotain aasialaista ruokaa.

No, lähdin tutustuin uuteen Kaikki Aasia kauppaan. Valikoima ei ollut vielä kovin hyvä, ostin nuudeleita.

Jatkoin Prismaan ja täydensin maustekastikevarastoa ja muita puutteita ja valmistin Nasi gorengin en riisillä vaan paistetulla nuudeleilla ja kanalla.

Palomalle syntymäpäivänonnitteluni ; )

• UUSI

Harmaata lauantaita.
      Aamusella, kun ulos vilkaisin, mietin mikähän liputuspäivä se onkaan, no se selvisi tietysti, mutta samalla huomasin, että lipputanko on kallistunut hieman vinoon.

Toissapäivänä kävin käsityöliikkeessä, ei ollut tarvitsemaani. Sanoi, missä on toinen liike.
      No eilen menin sinne, sain tarvitsemaani nauhaa.
      On se liike siinä ollut, en vaan ole pannut merkille, vaikka olen ohi mennyt useasti.
      Kaski vanhaa rouvaa sitä oli pitämässä.
      Kysyi tarvitsenko pussin, sanin etten tarvitse, mulla on kassi tässä.
      Näytin pussilakanasta ompelemani kangaskassini.
      Siitä juttu meni muovikasseihin. Sanoin, että K ja S ryhmä nostaa muovikassin hinnan 50 centtiin.
      Olimme kaikki sitä mieltä, että se on hyvä, jospa se muovinkäyttö vähän vähenisi.

Siinä myös taivastelimme liukkaita jalkakäytäviä.
      Vaikka täälläkin hyvin mursketta niihin ajetaan, kun koko ajan sulaa, ne painuu jäähän.

Sitä veljeni maksukattoasiaa, kun ajoin, niin huomasin Pirhan sivuilta, ettei se ole mikään automaatti, vaan ihmisen on siitä itse huolehdittava.
      Sitten löysin semmoisen, kun lähitori, yksi niistä on ihan kivenheiton päässä kaupunkiasuntoa.
      Sieltä saa apua ja neuvoa. On myös kahtena päivänä auki 2 tuntia, ilman ajanvarausta voi mennä.
      Itse laitoin sähköpostia ja sain neuvon ottaa yhteyden laskutukseen.
      (En tiedä onko muilla hyvinvointialueilla noita lähitoreja.)

Niinpä sain asian hoidettua laskutuksen kanssa ihan sähköpostilla, minulla oli veljen sotu tiedossa.
      Kätevästi se lopulta hoitui.
      Siellä näytti olevan Pirhan sivuilla semmoinenkin kohta, missä voi tehdä jonkunlaisen sopimuksen toisen puolesta asioiden hoitoon. Se on varmaan kaikilla.

Eilen ´´eksyin´´ lukemaan Afganistanin uudesta lainsäädännöstä, jostain digilehdestä.
      Kyllä oli pöyristyttävän kamalaa.
      Saamme olla onnellisia, täällä sentään inhimillisyys vallitsee enimmäkseen.

• Anonyymi00165
        UUSI

Eliaana ja muutkin valtuutuksista kiinnostuneet,

Suomi.fi oli ainakin minulla se osoite, missä annoin pojalle laajat valtuudet asioida puolestani. Koronan aikaan se oli kätevää, ei tarvinnut apteekissakaan käydä.
        Kunnan sisäisen viestijärjestelmän kautta hoituu taas muu terveyteen liittyvä asiointi. Siihen olen antanut valtuudet miniälle, joka on sairaanhoitaja, hän pystyy terveystietojani tarkastelemaan ja seurailemaan.
        demeter1

• UUSI
        Anonyymi00165 kirjoitti:

Eliaana ja muutkin valtuutuksista kiinnostuneet,

Suomi.fi oli ainakin minulla se osoite, missä annoin pojalle laajat valtuudet asioida puolestani. Koronan aikaan se oli kätevää, ei tarvinnut apteekissakaan käydä.
        Kunnan sisäisen viestijärjestelmän kautta hoituu taas muu terveyteen liittyvä asiointi. Siihen olen antanut valtuudet miniälle, joka on sairaanhoitaja, hän pystyy terveystietojani tarkastelemaan ja seurailemaan.
        demeter1

Olisikohan samaa asiaa, kun kaikki viralliset asiat tuntuu nyt siirrettävän tänne Suomi.fi sivuille.
        Luin, että kun käy tietyillä sivuilla se Suomi.fi laitetaan automaattisesti, sen voi sitten perua.
        Kävin toissapäivänä Kanta-sivulla uusimassa reseptin.
        Kävin sitten katsomassa onko asetuksissa laitettu Suomi.fi. En löytänyt.
        Minä kun olen sellainen digitumpelo, pitänee kysyä pojanpojalta.
        On 8 päivä pojantyttärentyttären synttärit. Siellä taas lähisuku on koolla.
        Olisi hyvä, kun näistä asioista tulisi enemmän julkista tietoa.
        Helpottaisi varmaan monen vanhan elämää.

Ei ne nuoremmat sukupolvetkaan välttämättä tiedä tämmöisistä asioista, eiväthän he ole ensisijaisia tarvitsijoita.

Tuntuu, että nykyään saa kaiken onkia monen mutkan kautta.

Niinkuin tuon veljenikin kohdalla, itsellään ei ole digiä, eikä taitoa ja minäkään en mikään ruudin keksiä ole tämän digin kanssa.

Toki nuorista saa apua, välimatka vaan hidastaa asiaa.

• Anonyymi00166
        UUSI

Maksukattoasia voi olla ongelmallinen.
        Yksinäinen iäkäs tuttuni oli viikkoja sairaalassa.
        Sillä aikaa hänelle ensiksikin oli mennyt ensimmäinen sairaalasku kotiin.
        Siis kotiin, jossa ei ole ketään !

Soitin asiasta sairaalan laskutukseen, ettei tuttuni joudu ulosottoon ja menetä
        luottotietojaan.

Sairaalassaolon pitkittyessä laskun summa nousi ja soitin uudestaan laskutukseen.
        Sieltä kerrottiin, että laskun summakin on väärin.
        Kun maksukatto tulee eteen lasku pienenee puolella,
        MUTTA asiakkaan eli potilaan pitää itse seurata laskun kasvamista
        ja maksukattoa.

Miten sairas sitä pystyy seuraamaan vieläpä sairaalassa ollessaan ?!
        Ei moni, varsinkaan iäkäs edes tiedä koko asiasta.
        Eikö sairaalan tietokoneilla pysty seurantaa tekemään automaattisesti ???
        Kysyn vaan, kun tietotekniikka on niin edistyksellistä.

Sairaalassaolon pitkittyessä aloin käydä potilaan kotona tsekkaamassa postin
        ja kastelemassa kukat. Muuten en olisi mistään tiennyt eikä potilaskaan.
        Hänen laskunsa olisivat menneet ulosottoon hänen sairaalassaollessaan.
        Yksinäisillä voi olla aika kamalaa ?

• Anonyymi00167
        UUSI
        Eliaana kirjoitti:

Olisikohan samaa asiaa, kun kaikki viralliset asiat tuntuu nyt siirrettävän tänne Suomi.fi sivuille.
        Luin, että kun käy tietyillä sivuilla se Suomi.fi laitetaan automaattisesti, sen voi sitten perua.
        Kävin toissapäivänä Kanta-sivulla uusimassa reseptin.
        Kävin sitten katsomassa onko asetuksissa laitettu Suomi.fi. En löytänyt.
        Minä kun olen sellainen digitumpelo, pitänee kysyä pojanpojalta.
        On 8 päivä pojantyttärentyttären synttärit. Siellä taas lähisuku on koolla.
        Olisi hyvä, kun näistä asioista tulisi enemmän julkista tietoa.
        Helpottaisi varmaan monen vanhan elämää.

Ei ne nuoremmat sukupolvetkaan välttämättä tiedä tämmöisistä asioista, eiväthän he ole ensisijaisia tarvitsijoita.

Tuntuu, että nykyään saa kaiken onkia monen mutkan kautta.

Niinkuin tuon veljenikin kohdalla, itsellään ei ole digiä, eikä taitoa ja minäkään en mikään ruudin keksiä ole tämän digin kanssa.

Toki nuorista saa apua, välimatka vaan hidastaa asiaa.

Varokaa ! Kaverini sai kännyyn huijausviestin muka suomi.fi:stä,
        missä ohjattiin näpyttelemään tilinumero. Hän viime tipassa "heräsi
        hoksaamaan", että se on huijausviesti.

• Anonyymi00168
        UUSI

Luin samaa juttua. Ihan uskomattoman hirveää. En ihmettele, että Afganistanista paetaan
        muualle turvapaikka hakemaan.

• Anonyymi00169
        UUSI
        Anonyymi00167 kirjoitti:

Suomi.fi:stä tulee ilmoitus postista ainakin sähköpostiin, mutta aito ilmoitus ei koskaan sisällä linkkiä, jota pitäisi klikata tai jonka kautta pitäisi kirjautua. Jos saat viestin,
        jossa on linkki, se on todennäköisesti huijaus.

• UUSI
        Anonyymi00166 kirjoitti:

Maksukattoasia voi olla ongelmallinen.
        Yksinäinen iäkäs tuttuni oli viikkoja sairaalassa.
        Sillä aikaa hänelle ensiksikin oli mennyt ensimmäinen sairaalasku kotiin.
        Siis kotiin, jossa ei ole ketään !

Soitin asiasta sairaalan laskutukseen, ettei tuttuni joudu ulosottoon ja menetä
        luottotietojaan.

Sairaalassaolon pitkittyessä laskun summa nousi ja soitin uudestaan laskutukseen.
        Sieltä kerrottiin, että laskun summakin on väärin.
        Kun maksukatto tulee eteen lasku pienenee puolella,
        MUTTA asiakkaan eli potilaan pitää itse seurata laskun kasvamista
        ja maksukattoa.

Miten sairas sitä pystyy seuraamaan vieläpä sairaalassa ollessaan ?!
        Ei moni, varsinkaan iäkäs edes tiedä koko asiasta.
        Eikö sairaalan tietokoneilla pysty seurantaa tekemään automaattisesti ???
        Kysyn vaan, kun tietotekniikka on niin edistyksellistä.

Sairaalassaolon pitkittyessä aloin käydä potilaan kotona tsekkaamassa postin
        ja kastelemassa kukat. Muuten en olisi mistään tiennyt eikä potilaskaan.
        Hänen laskunsa olisivat menneet ulosottoon hänen sairaalassaollessaan.
        Yksinäisillä voi olla aika kamalaa ?

Aivan. Tuota minäkin ihmettelin, ettei se katon täyttyminen näy automaattisesti vaan potilaan itse pitää siitä huolehtia.
        Niinkuin sanoit, että jos hoito pitkittyy, eikä tästä edes yleisesti tiedetä, että asia on itse seurattava. Se on kyllä kumma ettei maksukattoa tietotekniikan aikana voida laittaa automaattisesti toteutuvaksi.
        Juuri hiljattain kerrottiin mediassa, miten miljoonia on maksamatta hyvinvointialueiden laskuja,
        Tuli vaan mieleeni, että kuinkahan paljon riippuu siitä, ettei ole kunnon tietoa jaettu asioiden hoidosta.
        Siitähän minäkin huolta kannoin, ettei mene suotta sitten ulosottoon.
        Näihin tahoihin joihin asian tiimoilta yhteyttä otin, niin voin sanoa, että sain hyvää palvelua asian selvittämiseksi.

• UUSI
        Anonyymi00167 kirjoitti:

Itselleni olet takonut päähään, että mitään tietoja ei anneta mihinkään, saati johonkin linkkiin.
        Kyllä oikeassa olet, tarkkana pitää olla.

• Anonyymi00170
        UUSI
        Eliaana kirjoitti:

Aivan. Tuota minäkin ihmettelin, ettei se katon täyttyminen näy automaattisesti vaan potilaan itse pitää siitä huolehtia.
        Niinkuin sanoit, että jos hoito pitkittyy, eikä tästä edes yleisesti tiedetä, että asia on itse seurattava. Se on kyllä kumma ettei maksukattoa tietotekniikan aikana voida laittaa automaattisesti toteutuvaksi.
        Juuri hiljattain kerrottiin mediassa, miten miljoonia on maksamatta hyvinvointialueiden laskuja,
        Tuli vaan mieleeni, että kuinkahan paljon riippuu siitä, ettei ole kunnon tietoa jaettu asioiden hoidosta.
        Siitähän minäkin huolta kannoin, ettei mene suotta sitten ulosottoon.
        Näihin tahoihin joihin asian tiimoilta yhteyttä otin, niin voin sanoa, että sain hyvää palvelua asian selvittämiseksi.

Maksukatto sairaalassaolosta tulee aika nopeasti täyteen.
        Muistaakseni noin viikossa. Vuorokausimaksut on nousseet,
        onkohan maksukatto muuttunut ?
        Toinen tuttuni oli (vuosia sitten) kuusi viikkoa sairaalassa ja oli maksanut laskun
        mitään ihmettelemättä. Moniko maksaa lähes puolet liikaa ?
        Valtavia summia.
        Asiaan olisi ehdottomasti saatava korjaus.
        Sairaalasta poistuvalle voisi edes antaa jonkun informaatiolapun laskutuksesta.
        Laskuun voi saada jälkeenpäin korjauksen.

• UUSI
        Anonyymi00170 kirjoitti:

Toinen tuttuni oli (vuosia sitten) kuusi viikkoa sairaalassa ja oli maksanut laskun
        Valtavia summia.

Mielestäni asia pitäisi olla niin, että se maksukatto automaattisesti otettaisiin huomioon.
        Asian todella pitäisi saada korjaus.
        Eikö nyt tietokone aikana voida luoda systeemiä, että se tulee automaattisesti voimaan maksukaton täytyttyä.

Niinpä. moniko maksaa liikaa. Joskus tuntuu siltä, että kaikki systeemit ovat niin monimutkaisia ja vaikeita, että ihan sen vuoksi maksetaan mitä ei tarvitsisi.

• Anonyymi00172
        UUSI
        Anonyymi00170 kirjoitti:

Valtavia summia.

Vuosia sitten, on jo Vanhentunutta asiaa,

Kolme vuotta sitten olin sairaalassa melkein vaki asiakas.
        Sairaala lähetti Ilmaiskortin, mutta siitä pitää itse vastaanotoilla ja sairaalaan kirjautuessa ilmoittaa, että eivät lähetä laskua.
        Lakujen peruuttaminen ja poistaminen on hitaampaa, kun niitä eri tule turhaan, on helpompi laskuttajallekin.

Maksukatto täyttyy melkein joka vuosi, sairaudelle ja seurannalla ei voi itse mitään.

• Anonyymi00171
      UUSI

Miten tuollaista petosta saa harjoittaa ? Sehän on varkauteen verrattava asia
      jos ihmiseltä viedään perusteetta rahaa, kun väärin saa laskuttaa ?
      Eikö ole muka mahdollista laskuttaa oikein ?
      Se pitää olla lähtökohta.
      Ihminen voi maksaa turhaan satoja euroja, yli tonninkin.
      Se on kaikille iso raha, mutta pienituloiselle valtava raha,
      koska hän joutuu myös maksamaan omat juoksevat kulunsa
      asunnostaan ynnä muusta sairaalassa ollessaan.

Apteekissa kertyy maksukatto automaattisesti.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6756
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4401
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3709
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3110
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      628
      1718
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1128
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1103
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      1089
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      199
      1084
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      48
      1060
    Aihe