George_L

George_L profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Liittynyt 11v sitten
121 aloitusta · 3449 kommenttia
Näin+on,+hyvin+sanottu!
No+en+todellakaan+nimitä.+Saatanako+käski+sinun+käymään+raivoon?+Te+yhden+jakeen+ihmiset+tulkitsette+jonkin+yksittäisen+jakeen+omatahtonne+mukaan,+näette+siinä+jotain+mitä+se+ei+sano,+ottamatta+huomioon+mitä+Raamattu+muualla+asiasta+sanoo+itse+asiasta.Jumala+ei+suinkaan+ole+kuolleitten+Jumala,+vaan+elävien.+Ihmisellä+on+henki,+sielu+ja+ruumis.+Ruumis+jää+hautaan,+mutta+henki+ja+sielu+ei.
"Miksi+väheksyt+tälläisten+missioiden+merkitystä+evankelioinnissa?"-+Missä+minä+sitä+väheksyin?+En+missään,+ei+se+ainakaan+ollut+tarkoitukseni.Tarkoitus+oli+vain+muistuttaa+että+ihminen+ei+pelastu+uskoon+tullessaan+ja+että+uskova+voi+menettää+pelastuksensa+ja+ajautua+eroon+Jeesuksesta.+Ei+ole+mitenkään+automaattista+että+ihmiset+pysyvät+uskossa+evankeliumin+vastaanottamisen+jälkeen.+Ja+pohjimmiltaan+sitä+että+'usko+ilman+tekoja+on+kuollut'.+Se+että+vain+käy+ja+istuu+seurakunnissa+ja+uskoo+Jeesuksen+kuolleen+ristillä+ja+ylösnousseen+jne.+ei+ole+elävää+uskoa.+Pitää+muistaa+myöskin+että+uskovat+eivät+ole+niitä,+joille+pelastus+on+luvattu,+vaan+vain+ne+jotka+pysyvät+uskollisina+loppuun+asti+ja+voittavat.+Uskovat+voivat+tulla+heitetyksi+tuliseen+järveen+ja+silloin+heidän+tuomionsa+on+paljon+kovempi+kuin+uskosta+osattomien,+sillä+he+ovat+tienneet+ja+tunteneet+Jumalan+ja+Hänen+Sanansa,+eivätkä+ole+eläneet+sen+mukaan.+Tämä+siis+varoituksena.+Sellaisia+ihmisiä+kun+on+paljon+jotka+ajattelevat,+että+ihminen+on+pelastunut+lopullisesti+heti+uskoon+tullessaan.Ilmestyskirjasta:”Jolla+on+korva,+se+kuulkoon,+mitä+Henki+seurakunnille+sanoo.+Sen,+joka+VOITTAA,+Minä+annan+syödä+elämän+puusta,+joka+on+Jumalan+paratiisissa.””Jolla+on+korva,+se+kuulkoon,+mitä+Henki+seurakunnille+sanoo.+Sitä,+joka+VOITTAA,+ei+toinen+kuolema+vahingoita.””Joka+VOITTAA,+se+näin+puetaan+valkeihin+vaatteisiin,+enkä+Minä+pyyhi+pois+hänen+nimeänsä+elämän+kirjasta,+ja+Minä+olen+tunnustava+hänen+nimensä+Isäni+edessä+ja+Hänen+enkeliensä+edessä.”
Koitatko+nyt+sanoa+että+Mooseksen+laki+oli+ihmisten+keksimä?+Ei+Jumalan+antama?+Kuule+kyllä+Jumala+Mooseksen+lainkin+antoi,+eikä+se+laki+ole+huono+tai+paha+ollenkaan.+Me+emme+vain+ole+sen+alla."Jeesus+sanoo+Jumalan+tahtovan+laupeutta,+ei+uhria,+mikä+tekee+tyhjäksi+koko+VT:n+uhrilain."-+Jeesuksen+uhraus+ristillä+teki+tyhjäksi+uhrilain."Mooseksen+laki+vaati+kuolemantuomiota+kivittämällä+mm.+avionrikkojalle,+Jeesus+taas+sanoi+ettei+hänkään+tuomitse+ja+että+vain+synnitön+voi+tuomita."-+Et+ymmärrä+koko+tapausta.+Syntiä+saa+tehdä+ihan+tarkoituksella+ja+koskaan+ei+tuomita,+niinkö?+Ja+Jeesushan+oli+täydellisen+synnitön(?);+Hän+ei+tehnyt+syntiä+vaikka+Hänen+lihansa+oli+syntinen.+Miksihän+Jeesus+ei+tuominnut+naista+tuossa+tilanteessa?"Rakkaus+Jumalaan+ja+läimmäiseen+olivat+hänen+mukaansa+yhtä+tärkeitä."-+Millaista+tämä+rakkaus+on?+Jumalaa+kohtaan?+Entä+lähimmäistä+kohtaan?+Ihan+käytännössä...?"(Mooseksen+lain+kohtuuttomia+rangaistusmääräyksiä+ei+voitu+pitää+rakkautena+mm.+tottelemattomien+lasten+kivittäminen).+">>"Opettaja,+mikä+on+suurin+käsky+laissa?"Niin+Jeesus+sanoi+hänelle:+"’Rakasta+Herraa,+sinun+Jumalaasi,+kaikesta+sydämestäsi+ja+kaikesta+sielustasi+ja+kaikesta+mielestäsi’.+Tämä+on+suurin+ja+ensimmäinen+käsky.+Toinen,+tämän+vertainen,+on:+‘Rakasta+lähimmäistäsi+niinkuin+itseäsi’.+Näissä+kahdessa+käskyssä+RIIPPUU+KAIKKI+laki+ja+profeetat."<<-+Miksi+ihmeessä+Jeesus+sitten+sanoi+että+näistä+RIIPPUU+KAIKKI+LAKI+JA+PROFEETAT?+Miksi+Jeesus+ei+sanonut:+"Näissä+kahdessa+käskyssä+riippuu+kaikki+laki+ja+profeetat,+PAITSI+"mm.+tottelemattomien+lasten+kivittäminen"+jne...""eli+antamaan+sille+oikean+jumalallisen+tulkinnan."-+Tuon+keksit+omasta+päästäsi?
"No,+eikö+tuo+ole+jo+tullut+esiin+aika+selvästi+että+joillakin+uskovilla+on+kaksoisstandardit+-+toiset+omaa+itseä+varten+ja+toiset+muita+varten."-+Mistä+olet+johtopäätöksesi+tehnyt?+Millä+perusteella?"Kertoo+vain+täydellisestä+kyvyttömyydestä+asettua+toisen+asemaan+sekä+sokeutta+nähdä+laajoja+perspektiivejä+-+elämää+katsotaan+vain+omasta+navasta+käsin."-+Tarkoitatko+että+Jumala+on+paha+ja+sadistinen?+Toisin+sanoen+Jumalan+antamat+käskyt+eivät+VT:ssä+ollut+oikeutettuja?+Pidätkö+VT:n+Jumalaa+julmana?+Uskotko+että+Jumala+antoi+israelilaisille+sota-+ja+hävityskäskyjä?+Vai+uskotko+että+valittu+kansa+keksi+ne+omasta+päästään,+Jumalaa+kuuntelematta?+Mikä+tarkoittaa+sitä+ettet+usko+ja+luota+Raamattuun?+Olivatko+kanaanin+kansat+oikeamielisiä+ja+heidän+elämäntapansa+hyviä+ja+esimerkillisiä?+Tekivätkö+israelilaiset+väärin+hävittäessään+kansoja+ja+kaupunkeja,+kun+heillä+oli+siihen+Jumalan+käsky?+Vai+olivatko+nämä+Jumalan+käskyt+tai+jumalallinen+mandaatti+siis+vain+ihmisten+keksimää+sodan+oikeuttamiseksi?+Tuomitsetko+Jumalan?+Onko+UT:n+Jumala+sama+kuin+VT:n?+Kenen+asemaan+pitäisi+muuten+asettua?+Kanaanilaisten?+Millaisia+laajoja+perspektiivejä+on+vaikea+nähdä+ja+millä+perusteella?+Ja+millä+ihmeen+perusteella+syytät+muita+'elämän+katsomisesta+vain+omasta+navasta+käsin'?Entä+eikö+sillä+ole+mitään+eroa+kun+Islamin;+Koraanin,+Sunnan,+Hadithien+ja+profeetta+Muhammadin+esimerkki+velvoittavat+muslimia+aina+ja+kaikkialla+tappamaan+vääräuskoisia,+mutta+Raamatun+oikeutetut+hävityskäskyt+olivat+taas+voimassa+yhdessä+paikassa+ja+tiettyyn+aikaan?+Jeesus+ei+kehottanut+murhaamaan+ja+tappamaan,+mutta+Muhammad+kehotti+ja+KÄSKI,+tehden+itse+niin.+Ja+ainoa+VARMA+keino+paratiisin+pääsemiseksi+islamissa+on+kuolla+marttyyrinä+taistelussa+vääräuskoisia+vastaan...+Joten+kertoisitko+vähän+enemmän+näistä+kaksoisstandardeista...?Onko+tarkoituksesi+suojella+islamin+uskoon+liittyvää+murhaamista?
Vai+on+ongelma+jossain+muussa+kuin+uskonnossa?+No+mitäs+se+muslimien+kaunis+esimerkki+Muhammad+itse+teki?+-+No+toimi+ihan+samalla+tavalla+kuin+ISIS.+Mitä+sillä+voitetaan+että+väitetään+ettei+syy+ole+islamissa?