Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. "Ihminen+ei+todellakaan+ole+Jumalan+veroinen."En+ole+tuollaista+väittänytkään?+Et+kyllä+ymmärrä+agape+sanan+merkitystä+ja+miten+sanaa+on+käytetty+historiassa+ja+Raamatussa.+Ei+se+rajoitu+yksinomaan+Jumalaan.+Se+on+yksi+rakkauden+muoto,+rakkauden+korkein+muoto."Eivät+pysty.+Tästä+olen+jyrkästi+eri+mieltä+kanssasi."Saat+toki+olla.+Sille+ei+vain+ole+perusteita.Minun+osaltani+tämä+oli+tässä.
  2. Heh+he
  3. "Muistaakseni+Matteuksen+evankeliumissa+Jeesus+kehottaa+saarnaamaan+tämän+evankeliumin+kaikille+luoduille,+kaikkialla....jne."Niin?+Evankeliumi+ei+ole+vain+sanoma+Jumalan+rakkaudesta.+Aika+monen+evankeliointi+on+vain:+"Jeesus+rakastaa+sua!",+ja+se+on+siinä."Kaikille+jotka+ottavat+tämän+vastaan+Hän+(Jeesus)+antaa+voiman+tulla+opetuslapsiksi+jne..."Jeesusta+ei+vastaan+oteta.+Jeesukseen+uskotaan.+Evankeliumi+vastaanotetaan,+Armo+vastaanotetaan+ja+Pyhä+Henki+vastaanotetaan.+UT:n+kaksi+jaetta+Jeesuksen+vastaanottamisesta+koskevat+aikaa+jolloin+Hän+oli+maan+päällä,+ja+ihmiset+pystyivät+ottamaan+Hänet+fyysisesti+luokseen.+Jeesus+on+kuitenkin+nyt+taivaassa,+ja+on+kykenevä+olemaan+vain+yhdessä+paikassa+kerrallaan.+Häntä+ei+siis+voi+edes+vastaanottaa,+"vastaanottaa"-sanan+todellisessa+merkityksessä."Yritätkö+sulkea+ihmisiä+evankeliumin+ulkopuolelle+?"En+kuinka+niin?+Todella+törkeä+syytös!+Olet+syyllistymässä+väärän+todistuksen+antamiseen+jos+sinulla+ei+ole+vakuuttavaa+näyttöä."Vielä+lopuksi,+en+ole+oikein+vakuuttunut+kirjoituksistasi,+kirjoitit+jo+ylempänä+Joh.+3:+16+omiasi...."Omiani?+Kuten+mitä?+Mistä+et+ole+vakuuttunut+kirjoituksistani?+Jumalan+rakkaus,+evankeliumin+sanoma+ja+armo+ovat+asioita+joita+olen+tutkinut+kaikista+eniten+Raamatusta.+Kaiken+sanomani+pystyn+todistamaan+Raamatulla,+en+edes+lähde+keskustelemaan+sellaisista+asioista+joissa+minulla+ei+ole+tarpeeksi+tietoa+ja+ymmärrystä.+Missä+mielestäsi+valehtelen,+tai+"kirjoitan+omiani"?+Minulle+nämä+asiat+eivät+ole+mitään+mielipiteitä+ja+tulkintoja,+vaan+haudanvakavia+asioita+ja+niissä+on+pyrittävä+totuuteen.+Näissä+asioissa+on+kyse+ihmisten+iankaikkisesta+kohtalosta.+Minä+pelkään+Jumalaa+enkä+todellakaan+uskaltaisi+tiedostaen+vääristää+Hänen+Sanaansa.+Jos+niin+tekisin+niin+Jumala+olisi+täydellisen+oikeudenmukainen+surmatessaan+minut+ja+heittäessään+minut+iankaikkiseen+tuleen.
  4. Joh.+15:+"Niinkuin+Isä+on+Minua+rakastanut,+niin+Minäkin+olen+rakastanut+teitä;+pysykää+Minun+rakkaudessani.+Jos+te+pidätte+Minun+käskyni,+niin+te+pysytte+Minun+rakkaudessani,+niinkuin+Minä+olen+pitänyt+Isäni+käskyt+ja+pysyn+Hänen+rakkaudessaan."Tehdäänpä+huomioita+tästä:—+Ensimmäiseksi+on+huomattava,+että+Jeesus+puhuu+tässä+omille+seuraajille.+Jeesus+ja+apostolit+eivät+koskaan+puhu+Jumalan+rakkaudesta+uskosta+osattomille+Raamatussa,+tämä+kohta+ei+ole+poikkeus,+siksi+meidänkään+ei+pitäisi+puhua.—+Jeesus+kehottaa+pitämään+käskynsä,+että+pysyisimme+Hänen+rakkaudessaan.+Eli+jos+emme+pidä+Hänen+käskyjään,+niin+emme+pysy+Hänen+rakkaudessaan._______________Joh.+3:+16"Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä."Muistutetaan+vielä+jakeen+tarkasta+käännöksestä:"Sillä+näin+Jumala+maailmaa+rakasti+yhden+kerran+että+Hän+yhden+kerran+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+jatkaa+uskomista+Häneen,+hukkuisi+yhden+kerran,+vaan+hän+jatkaisi+iankaikkisen+elämän+saamista.Ja+asiayhteydestä:—+"Sillä+näin"+viittaa+jakeisiin+14+&+ja+15+-+ja+sitä+kautta+neljännen+Mooseksen+kirjan+lukuun+21."14+-+15:+"Ja+niinkuin+Mooses+ylensi+käärmeen+erämaassa,+niin+pitää+Ihmisen+Poika+ylennettämän,+että+jokaisella,+joka+Häneen+uskoo+[jatkuvasti+kts.+verbin+aikamuoto],+olisi+iankaikkinen+elämä.+==>+4.+Moos.+21:+4+-+9:"Senjälkeen+he+lähtivät+liikkeelle+Hoorin+vuorelta+Kaislameren+tietä+kiertääksensä+Edomin+maan.+Mutta+matkalla+kansa+kävi+kärsimättömäksi.+Ja+kansa+puhui+Jumalaa+ja+Moosesta+vastaan:+"Minkätähden+te+johdatitte+meidät+pois+Egyptistä+kuolemaan+erämaahan?+Eihän+täällä+ole+leipää+eikä+vettä,+ja+me+olemme+kyllästyneet+tähän+huonoon+ruokaan."+Silloin+Herra+lähetti+kansan+sekaan+myrkkykäärmeitä,+jotka+purivat+kansaa,+niin+että+paljon+kansaa+Israelista+kuoli.+Niin+kansa+tuli+Mooseksen+luo,+ja+he+sanoivat:+"Me+teimme+syntiä,+kun+puhuimme+Herraa+ja+sinua+vastaan.+Rukoile+Herraa,+että+hän+poistaa+käärmeet+meidän+kimpustamme."+Ja+Mooses+rukoili+kansan+puolesta.+Silloin+Herra+sanoi+Moosekselle:+"Tee+itsellesi+käärme+ja+pane+se+tangon+päähän,+niin+jokainen+purtu,+joka+siihen+katsoo,+jää+eloon".+Niin+Mooses+teki+vaskikäärmeen+ja+pani+sen+tangon+päähän;+jos+ketä+käärmeet+sitten+purivat+ja+tämä+katsoi+vaskikäärmeeseen,+niin+hän+jäi+eloon."
  5. "Koko+Raamattu+kertoo+tästä+Jumalan+rakkaudesta+ihmistä+kohtaan,"Tuo+on+aikamoista+ylitulkintaa?+Tai+riippuu+mitä+tarkoittaa...+Ehkä+ihmiskuntaa+yleensä,+mutta+ei+jokaista+yksittäistä+ihmisyksilöä.+Jumala+ei+tarvitse+kaikkia+ihmisiä.+Kaikki+ihmiset+eivät+tule+pelastumaan,+vaikka+se+olisikin+Jumalan+tahto."jonka+apt.+Paavali+kiteyttää+1.Kor.13+luvussa+erittäin+hyvin."Eihän+tuossa+varsinaisesti+Jumalan+rakkaudesta+puhuta,+vaan+Paavali+puhuu+siitä+mitä+tarkoittaisi+jos+rakkaus+puuttuisi+ihmisestä?