Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Yks (van Gogh)pottulaulu lisää... laula tutulla sävelellä...
Oi, jos oisit kultaseni siemen kevään tään
van Gogh pottu komea ja vertaas en mä nää
lähtösuukon antaisin ja multaan kätkisin
enkä sua unohtaisi hetkeksikään en.
’
Luomuna sun kasvattaisin hellin huomioin
höpöhöpöjutuillani lannoittaisin sun
joka ilta liiruminkin saisit multa sen.
enkä sua unohtaisi hetkeksikään en.
.
Syksyn tullen kurkistan mä pyttyyn saviseen
sieltä varmaan pilkistelee pienet pottupäät
taiteellisen värikkäät ja herkulliset nää
ette koskaan milloinkaan te mielestäni jää.
https://youtu.be/CZzbBeT4lEY
25.05.2016 14:25
Alle lämpimän siiven voimakkaan
kun päänsä hetkeksi kallistaa saa.
Paikassa tuossa tunne läheisyyden
ei ole lainaa vaan hellyyttä valtavaa.
Siinä sitä tuhlata saa mielin määrin
ei loppua näy ei tehdä voi väärin.
Sydän sykkeestä rakkaansa tunnistaa
katseissaan silmät kaiken paljastaa.
https://youtu.be/Y6f7xFjHmPo
25.05.2016 11:37
Omaishoitajan osa on todella rankka kuvio, tietysti panee miettimään, mutta eihän elämää voi koskaan varman päälle pelata. Voihan käydä, en tietenkään toivo tai edes ajattele, vaan ihan esimerkin vuoksi, että sinusta tuleekin hoidettava ja puolisostasi hoitaja. Ei se ikä kaikkea ratkaise.
Onnea vaan rohkeille askeleillesi.
24.05.2016 23:56
Ennen puhuttiin, että ei esimerkiksi kannattanut arimpia istutuksia ulos ennen kesäkuun kymmenettä päivää tai halla vie. Taitaa tuo suvi nyt niin aikaistunut... ja moni on amppelinsa hankkinut... Terminen kesäkin jo lie alkanut. Vaan kyllä minäkin vielä niitä kylmiä jaksoja odottelen, en nyt sentään lunta...
24.05.2016 23:35
Koko päivän ovat ovet ja ikkunat olleet auki ja linnunlaulua on puskenut sisään.
Aamulla virittelin kesäkuppilani kukkivien omenapuiden alle. Siellä on helteillä vilpoista juoda päiväkahveja, (siihen asti melkein kun raakileet alkavat tippua)
Toivottavasti ei ollut kesän ainoa hellepäivä tänään. Huomiseksi jo odottelen sadekuuroja.
24.05.2016 21:27
Voihan tuohon asiaan ottaa myös semmoisen näkökulman, että yksin elävä vanhus on aina riskiryhmässä. Todennäköisesti hän sairastaa enemmän, naukkailee alkoholia enemmän, liikkuu vähemmän, potee suurempaa yksinäisyyttä, ja kun kuitenkin pikku hiljaa ystäväpiiri ympärillä vähennee, masennus iskee helposti, unohtuu neljän seinän sisälle, syö huonommin kun ei viitsi laittaa vain itselleen ruokaa, yksin ei tule lähdettyä kulttuuri yms rientoihin. Jos haluaa ajatella kustannustekijöitä, ei tarvitse kuin yksi siivoja palkata ja yhdellä taksilla liikutaan, yksi yhteinen asunto, puolittaahan se jo kummasti kustannuksia, eli monia tekijöitä löytyy.
Ennen kaikkea se, että toki ikäihminen tarvitsee läheisyyttä, hellyyttä, kunnon rutistus päivässä pitää lääkärin kauempana, iso onnihan se on löytää lähelleen toinen ihminen oli sitten ikä mikä tahansa. Ikäihmisille suo mielellään yhteisen elämänmenon.Tosi kivalta tuntuu kun näkee vanhan kumaran pariskunnan käsikädessä tai käsikynkkää hiljaa köpöttelemässä toinen toistaan tukien keskellä kauppakatua muun menon ja meiningin seassa.
24.05.2016 20:04
Pihalla olen vallan pihalla
pihalla kun kukkivat omenapuut.
Vallan pihalla ovat kun nyt ihan hulluina kukkivat.
Omenankukan tuoksu lumoaa kun niiden helmoissa kuljeskelee
Mikä niitä vaivaa, lämpökö valoko niitä huimaa.
Pörriäiset siellä lempipuuhissaan
kukasta kukkaan vauhdissaan.
https://youtu.be/M9h3Q3F-hp8
24.05.2016 12:21
Viisas nainen olet, ehkäpä olet oikeassa, en ole moista tullut ajatelleeksikaan.
Se oli vain ahaa elämyksen hetki, jolloin ajattelin, että ei tätä elämää kannata pienillä pensseleillä maalata, tuntuu ihanalta kun voi räiskiä isoilla 'siveltimillä'.
Silloin mittailin päivät pitkät millimetreillä asioita, ajattelin, että pitääkös kaikki muukin olla semmoista sihrutusta ja pilkun ja pisteen nipotusta, että tulee hyviä kopioita. Ei ja Ei, Elämän pitää antaa viedä. Sen jälkeen kaikki oli paremmin. Mutta niinhän se on, että yks tykkää yhdestä ja toinen toisesta, voi pikkupikkusiveltimellä maalaamisestakin nauttia.
Aurinkoista päivä sinulle sinne.
24.05.2016 11:10
Riimejä sinulle kirjoittelen
lippusille lappusille sydämen muotoon taitetuille
kaipausta kaihoa ikävää hellää tunnetta polttavaa.
Tänään taidankin sinulle riimuja naarmuttaa.
Puukolla hellästi vuoleskelen sauvan muotoon oikeaan
kolmio sydäntä muistuttaa käteen tunteen lämpimän antaa
se saa aamuni armaat aatoksein luoksesi nyt kuljettaa.
Riimuni suoria selkeitä on vaan hennoimmat naarmut
kutsuvat sinua koodausta purkamaan,
koodit nuo kätkevät paljaana verhotta aivan
herkimmät arimmat tunteeni.
Sinulle ainoastaan.
https://youtu.be/x_a5SM6OpeQ
24.05.2016 10:37
Vaikea sanoa kun en tiedä millaisesta yhteisöstä puhut, mutta eihän se jos on esimerkkinä lapsilleen siitä, että avuntarvitsijoita on hyvä auttaa voi lapsellekaan tehdä pahaa.
23.05.2016 18:55
Omassa elämässäni olen kokenut, ettei elämän samanlaisena jatkuvaan varmuuteen kannata tuudittautua, se on vain silmänräpäys ja koko paletti voi mennä uusiksi. Toisaalta ennakkoon ei voi elämäänsä elää tai pelätä tulevaisuutta, päivä kerrallaan se tulee niin kolmekymppiselle kuin kuusikymppisellekin se elämä eteen.
Vertaistukea olen täältä netistä monesti saanut, ja se on metka juttu, että se vahvistaa niin saajaa kuin antajaakin, itse olen useasti ollut sillä avun tarvitsijan paikalla ja saanut juuri oikeaa tukea juuri siihen hetkeen, josta ei ole voinut olla kuin vain kiitollinen. Täällä netissäkin voi saada osakseen pyyteetöntä apua ja se on jotenkin tuntunut niin lohdulliselta kun kuitenkin kyseessä on tuntemattomat ihmiset nimimerkkien takana.
23.05.2016 18:50
Hyvä juttu, on seuraa toinen toisilleen. Onhan se aina helpompaa ja mukavampaa kun saa jakaa ja kun ovat melkein saman ikäisiä niin on hauskaa muistella vanhoja hyviä aikoja. Niin ja omaisillekin se on helpompaa kun ei tarvitse niin huolehtia, että kui se meidän mummeli tai papparainen nyt siellä oikein jaksaa.
23.05.2016 18:17
Ai niin, kyllä voin ilmoittautua tunarikerhoon.
kun tekevälle aina sattuu ja tapahtuu...
23.05.2016 18:08
Oikeassa olet, jotain tosiaan tarttis tehdä,
on toi nukkuminen viime aikoina ollut vähän niin ja näin.
Mutta kyllä se tästä kun kuu taas kutistuu ja laskeutuu kohtuullisiin asemiin.
23.05.2016 18:06
Ei kasva mulla sydänperunaa
yksi armas sydäntomaatti terassilla rehottaa
Sydänystäviä vai ihan sukulaisia lie
perintö yhteinenkö pottusi ja tomaattini tie
Aurinkoa molemmat tietty rakastaa
kun Solana.... sukunimi kumpaakin koristaa.
'
sydänystävää sydän aina kaipaa...
https://youtu.be/XhV3IILAiBU
23.05.2016 17:58
Mitä tuota nyt muilta kyselemään varsinkaan kuuntelemaan, elä, elä ja vielä kerran elä ja elä just niin kuin itse parhaaksi katsot.
23.05.2016 17:40
Kuppiloissa kahvilla on kiva käydä, syömässä joskus kun tulee vieraita ja ei kehtaa ruveta ruokaa laittamaan, yleensä aika mielijohteesta. Uusissa paikoissa on mukava käydä tutustumassa paikkaan ja ruokaan.
Tutustumistarkoituksessa en yksin mene kuppilaan tai ravintolaan mutta jos joku tulee samaan pöytään niin toki on mukavaa rupatella.
Terasseilla en ole kotimaassa varmaan käynyt koskaan, mutta ulkomailla tulee istuttua katselemassa ohikulkevia.
23.05.2016 15:08
Siellä se on jyväskyläläinen perus ja pysyy, puolet on tullut äidiltä ja puolet isältä. Vanhemmat ne arvoja yrittivät ja jotkut osuivat ja upposivat ja jotkut valuivat kuin hanhen selästä. Siinä elämänpiirissä vaikutti yrittäminen, kannustaminen ja kädentaidot ja toisen auttaminen, koskaan ei apua kielletty jos vaan pystyttiin auttamaan. Muutamassa yhteisössäkin oltiin mukana, lähinnä kaikenmoisessa urheiluissa. Ei se lapsuudessa ollut mitään kasvattamista, lähinnä porukassa kasvamista, yhtä pihalla silloin sodasta palanneet vanhemmat olivat kuin nykyään nuoret parit saattavat olla.
Eri mieltä olen tuosta kysymyksestäsi, että joku leimakirves olisi jo nuoruudessa leimannut tulevan elämäni, sitten alkoi ympäristön vaikutus tuntua, joutui tekemään omia valintojaan ja aina sai kaikesta töpeksimistään itse maksaa. Viisaana otti opikseen tai sitten iski uudestaan päänsä seinään. Koko elämän niin polku kuin kaikki muukin on ollut hakusessa mutta ei tuuliajolla ja sitten vain oikeat ratkaisut ovat tulleet eteen, näin jälkikäteen ajatellen. En edes voinut kaksikymppisenä kuvitella miten mukavaa tämä kuusikymppisen elämä voi olla, onhan se monesti vaatinut rohkeutta ja hulluutta, polku ei ole ollut koskaan suoraviivainen ja selkeä, joskus on varsin pimeitten mutkien kautta kierretty, toisaalta ei ole jäänyt katumista ei ole koskaan tullut mieleen, että pahus kun en tehnyt silloin niin tai näin aina on mennyt loppujen lopuksi oikein päin.
Elämänkokemus ja -koulu on sitten loput särmät hionut ja vuosien päästä surkeinkin räpiköinti saattaa paljastua loppujen lopuksi hienoksi liidoksi kun elämäänsä saa etäisyyttä. Näin minulle on käynyt, että eri mieltä. Muutamia muutoksia esimerkiksi ihan persoonallisuudessani voin jopa muistaa sen hetken kun muutos tapahtui. Se oli silloin tietty sisuuntuminen ja havainto, että perkules, ei se näin voi jatkua ja suunta vaihtui. Oikeastaan on aika jännää huomata, että mulla on käsissäni tämmöinen persoonallisuus ja voin sille tehdä jotain, no ei tietenkään ominaisuuksille, äänelle sun muille, mutta tahtotila on vielä hyvin hallussa.
tulipas pirun pitkä höpinä, sori vaan
23.05.2016 14:33
Hellyydellään. Kaikkea.
Niin. Rakastettava.
https://youtu.be/uWtj3V_LFi8
23.05.2016 10:09
Täysikuu, niin täynnä kuuta...
Ystävän rinnalla raskain saappain kun raahustan
hänen mustat riimunsa pastelliväreillä maalaisin
näkymättömiin lennättäisin, upottaisin meren syvänteisiin
kepeän onnen hänelle toivoisin, omastani antaisin
jos vain hetkisen vallan sivellintä heiluttaa saisin.
https://youtu.be/Z6UCLtYLLF0
23.05.2016 02:15
101 / 182