Vapaa kuvaus

https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

1. Yks (van Gogh)pottulaulu lisää... laula tutulla sävelellä...

Oi, jos oisit kultaseni siemen kevään tään
    van Gogh pottu komea ja vertaas en mä nää
    lähtösuukon antaisin ja multaan kätkisin
    enkä sua unohtaisi hetkeksikään en.

Luomuna sun kasvattaisin hellin huomioin
    höpöhöpöjutuillani lannoittaisin sun
    joka ilta liiruminkin saisit multa sen.
    enkä sua unohtaisi hetkeksikään en.
    .
    Syksyn tullen kurkistan mä pyttyyn saviseen
    sieltä varmaan pilkistelee pienet pottupäät
    taiteellisen värikkäät ja herkulliset nää
    ette koskaan milloinkaan te mielestäni jää.

https://youtu.be/CZzbBeT4lEY
  2. Siellä se on jyväskyläläinen perus ja pysyy, puolet on tullut äidiltä ja puolet isältä. Vanhemmat ne arvoja yrittivät ja jotkut osuivat ja upposivat ja jotkut valuivat kuin hanhen selästä. Siinä elämänpiirissä vaikutti yrittäminen, kannustaminen ja kädentaidot ja toisen auttaminen, koskaan ei apua kielletty jos vaan pystyttiin auttamaan. Muutamassa yhteisössäkin oltiin mukana, lähinnä kaikenmoisessa urheiluissa. Ei se lapsuudessa ollut mitään kasvattamista, lähinnä porukassa kasvamista, yhtä pihalla silloin sodasta palanneet vanhemmat olivat kuin nykyään nuoret parit saattavat olla.
    Eri mieltä olen tuosta kysymyksestäsi, että joku leimakirves olisi jo nuoruudessa leimannut tulevan elämäni, sitten alkoi ympäristön vaikutus tuntua, joutui tekemään omia valintojaan ja aina sai kaikesta töpeksimistään itse maksaa. Viisaana otti opikseen tai sitten iski uudestaan päänsä seinään. Koko elämän niin polku kuin kaikki muukin on ollut hakusessa mutta ei tuuliajolla ja sitten vain oikeat ratkaisut ovat tulleet eteen, näin jälkikäteen ajatellen. En edes voinut kaksikymppisenä kuvitella miten mukavaa tämä kuusikymppisen elämä voi olla, onhan se monesti vaatinut rohkeutta ja hulluutta, polku ei ole ollut koskaan suoraviivainen ja selkeä, joskus on varsin pimeitten mutkien kautta kierretty, toisaalta ei ole jäänyt katumista ei ole koskaan tullut mieleen, että pahus kun en tehnyt silloin niin tai näin aina on mennyt loppujen lopuksi oikein päin.
    Elämänkokemus ja -koulu on sitten loput särmät hionut ja vuosien päästä surkeinkin räpiköinti saattaa paljastua loppujen lopuksi hienoksi liidoksi kun elämäänsä saa etäisyyttä. Näin minulle on käynyt, että eri mieltä. Muutamia muutoksia esimerkiksi ihan persoonallisuudessani voin jopa muistaa sen hetken kun muutos tapahtui. Se oli silloin tietty sisuuntuminen ja havainto, että perkules, ei se näin voi jatkua ja suunta vaihtui. Oikeastaan on aika jännää huomata, että mulla on käsissäni tämmöinen persoonallisuus ja voin sille tehdä jotain, no ei tietenkään ominaisuuksille, äänelle sun muille, mutta tahtotila on vielä hyvin hallussa.
    tulipas pirun pitkä höpinä, sori vaan