Vapaa kuvaus

https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

1. Sehän on hienoa, että tiedät noin paljon näistä pakolaisista ja heidän kulttuuristaan.
    Miksi olet niin katkera kun olet onnekas ja vaikutat jossain kultamaassa.

En suinkaan asettanut vastakkain työttömiä ja pakolaisia, sillä varmasti sinäkin tiedät, että työtä vieroksuvia on aivan omiksi tarpeiksi meidänkin työttömien joukossa.
    Heille mätetään riittävästi euroja käteen ilman minkäänlaista vastinetta.

En ole mikään pakolaisten hyysääjä, vielä vähemmän nurkkakuntainen, ja niin minun hatuistani et todellakaan tiedä mitään, saatikka totuudesta, luulet vain. Suurin osa meidän luuloista on peräisin yksittäisistä tapauksista ja päivälehtien lööpeistä. Näyt lyövän kaikenlaisia leimoja ihmisten otsaan, ottamatta asioista selvää. Surullista. Minun onneni on että sinun katkeruutesi syö sinua ei minua, ei pakolaisiakaan...

Se on hauskaa, että tiedät totuuden ja tulevaisuudenkin noin tarkkaan, muistetaan kuitenkin vaan molemmat, että tässä kansainvaelluksessa ja kaaoksessa on kyse köyhdyttää koko Eurooppa, toivottavasti asut muualla kuin Euroopassa.
    Hyvää syksyn jatkoa sinulle.

Uutta historiaa "kirjoitetaan" joka päivä. Ken elää näkee.
  2. Voisin melkein yhtyä edelliseen...kyllä mopedeista se kovin ääni lähtee, toisaalta se ei ole ehkä kokemuksena kovin, vaan ajankohta ja äänen äksyys aiheuttavat usein enemmän huomiota kuin muut koneäänet.

Kun ja jos asuu näin, lähellä teollisuuslaitosta, jonne puurekat pauhaavat yötä päivää,
    toisaalta lähellä myös rautatie, eikä moottoritienkään liikenne ole etäällä, ei voi välttyä melulta. Se kaikki on kuitenkin omassa paketissaan ja sitä ei edes huomaa arjessa. Junien aikataulut oppii kyllä pian, voi kellonsa melkein tarkistaa, ja muutama yksityiskonekin tuolla taivaalla joskus pörrää, kaikki mahtuu kuvioon. En koe mitään edes melusaasteeksi. Se on melkein kuin lisäarvo arkeen, en elä yksin tässä "maisemassa".

Mutta olipa kauan sitten...kuten edellä joku aloitti oman kirjoituksensa...asuin maaseudun rauhassa, peltolänttien laitamilla, siellä isännät pörräsivät traktoreillaan, opin kaikki tuntemaan äänestä, en välttämättä tiennyt koneen merkkiä, mutta ajotyyli ja kaasujalka paljastivat kuka kulloinkin oli liikenteessä, isäntä itse vai joku muu. Mutta erästä, hiljaa hiipivää kauan metsän siimeksessä viipyvää traktorin ääntä, ei kaasutuksia, vain tasainen putputus, terästäydyin aina kuuntelemaan...naapurin hanneshan sieltä ikivanhalla internationaalillaan ja taka-akselilla seisoi toinen vanha mies ja ongellehan miehet olivat menossa...se oli koneääni, josta pidin ja jota aina odotin , milloin oikein pujahtavat metsästä... järvelle päin.

Mutta vastaus kysymykseen, moottoreiden äänistä tykkään, olkoot autoja tai traktoreita, kovia tai hiljaisia, eivät häiritse. Riippuu tilanteesta ja tapahtumasta tarvitaanko varalta korvatulppia.
  3. Ohikiitävä hetki
    Haihtuvaa ja kaunista
    Pieni ja olematon
    Herkkä sen oivaltaa

https://youtu.be/xKM25XYM5Vw