Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

390

1. En minä mielestäni kirjoita ristiriitaisesti. Ilmaisin olevani sillä kannalla, etten ole asian laillistamisen puolesta. Jos otat jossitteluni myönteisenä, niin olet väärässä. Aina pitää kuitenkin ajatella asiaa joka kannalta, vaikka itse olisi mitä mieltä. Siksi mietin myös ko. asian dekriminalisointia.

Niin jäävätkin verotulot saamatta, mutta nyt valtio voi utopisesti sanoa, että sen aineen kasvattaminenhan on muutenkin laitonta, niin ei tarvitse veroista huolehtia, jos joku sitä kauppaa.

Olisihan siinä myös se hyvä puoli, että laillistettaisiin aine kaupalliseksi ja käyttäjämäärät nousuisivat. Koska mikä olisi sen parempaa tieteen puolesta, kun antaa ainetta suurelle määrälle vapaaehtoisia koekaniineja. Saataisiin paljon enemmän tietoa kannabiksesta ja mitä se tekee kenellekkin ja miksi. Kyllähän muutaman ihmisen päänupin voisi tieteen nimissä uhrata, vai mitä?
  2. Olen itseasiassa miettinyt tätä kannabis juttua melkoisen kauan ja lopulta päätynyt sille kannalle, etten kannata sen laillistamista tai dekriminalisointia. Nyt hieman pohdintojani aiheesta.

Ensimmäinen asia on kukas muukaan, kun vanha tuttumme matematiikka. Se on siitä puolesta mukava kaveri, ettei se kerro propagandaa, eikä valehtele. Ainoastaan sen käyttäjät saattavat valehdella.

Otetaan 100 kpl kannabiksen käyttäjää (poislukien lääkekäyttäjät). Ajatellaan optimistisesti, että tuosta määrästä ainoastaan 10%:lle siitä on haittaa eli 10:lle henkilölle. Näille henkilöille aiheutuu mielisairuksia, fyysisiä sairauksia tai jotain terveydestä muuten poikkeavaa. On selvää, että tästä varsinkin sen mielisaurauksen saava osuus on uhka myös kaikille muille, kuin itselleen. Nyt laillistetaan kannabis ja kunnon lakia noudattavat kansalaiset, sekä kukkahattutädit tulevat ulos koloistaan ja kiinnostuvat myös käytöstä. Käyttäjien määrä nousee nyt 200 kappaleeseen, mutta prosentit pysyvät samoina. Tästä Antti Ala-astelainen voikin jo laskea, että myös ongelmatapausten määrä on kaksinkertaistunut 20 kappaleeseen.

Nyt on siis 20 kpl henkilöitä, joista on haittaa kaikille ja 180 kpl henkilöitä, joista ei ole haittaa tai hyötyä kenellekkään. Meillä on siis negatiivinen ja neutraali tekijä. Neutraalin kasvaessa, kasvaa myös negatiivinen osuus. Mihin jäi positiivinen osuus? Minusta se löytyy lääkekäytössä, joka on asia erikseen tämän vapaan käytön kannatuksen ulkopuolella. Tämä sama matematiikka sopii myös alkoholin tai vaikkapa tupakan kohdalla. Mitä enemmän laillisia päihteitä.... no tarvitseeko sitä nyt edes selittää, mitä siitä seuraa tämän pohjalta.

Toinen juttu ei ole matematiikkaa, mutta enemmän vain pähkäiltyä. Ihminenhän on nykyään melko riippuvainen teknologiasta, vai mitä? Lapset istuvat mielummin pelaamassa sisällä, kuin leikkisivät ulkona tai rakentavat legoilla kehittäen mielikuvitustaan (vaikkakin jotkut pelit tajoavat pelaajalle mahdollisuuden käyttää mielikuvitustaan). Näistä lapsista ei suinkaan tule tyhmiä, mutta uusavuttomia ja tietämättömiä niissä tilanteissa, kun teknologia ei ole auttamassa.

Tätä samaa logiikkaa voidaan käyttää päihteisiin ja niistä aiheutuviin rentouttaviin, sekä hyvää oloa aiheuttaviin tunteisiin. Minusta olisi melko ankeaa, jos valtaosa yhteiskunta menisi siihen, että jos tahdotaan rentoutua, niin heitetään mielikuvitus ja ajattelu romukoppaan sen tyydyttämiseksi ja laitetaan vain pää sekaisin erilaisilla aineilla.

Helpot asiat ovat koukuttavia, koska meistä on tullut laiskoja. Kukapa nyt tahtoisi tehdä mitään, jos kaikki on tehty valmiiksi, eikä sen eteen tarvitse tehdä vaivaa.

On absurdia väittää, että kannabiksen dekriminalisointi tai laillistaminen, vähentäisi käyttäjiä. Muutenhan yhtä hyvin voitaisi laillistaa murhaaminen, jos käänteipsykologia toimisi tälläisellä mittakaavalla?

Ainoa asia, minkä nään kannabiksessa hyvänä, on sen lääkekäyttö. Tämä siitä syystä, että se on suhteessa paljon vähemmän vahingollisempi vaihtoehto niille lääkärin kovia mömmöjä käyttäville potilaille.

Voisin höpöttää tästä vielä lisää, mutta täytyy siirtyä muihin hommiin.
  3. "- tuleeko sinulle yllätyksenä että kristinuskon Jumala kieltää homouden - "

Mistä tiedät, ettei sitä kohtaa tule ottaa kuvainnollisesti, eikä kirjaimellisesti? Kai tälläkin hetkellä pidät eri kankaista tehtyjä vaatteiden ylä ja alaosaa, koska muuten teet väärin kritittynä. Raamattu väittää myös lepakon olevan lintu ja jäniksen märehtivän. Uskotko siihen, vaikka toisin on todistettu?

"Ei uskoa voi todistaa."

Ei voikkaan, niinhän minä sanoin. Ei sinun tarvitse minulle mitään todistella. Usko on usko ja tieto on tietoa.

"Tehkää kaunis homo yhteisönne jonnekin muualle kuin kristilliseen kirkkoon ja kristilliseen yhteisöön, miten ihmeessä tulkitset asioita!"

Eikö noin olisi kuulunut myös sanoa naispapeille ja naisten äänioikudelle seurakunnissa? Hassua, niin se näyttää vain nykypäivänä kristillisen kirkon parissa olevan hyväksytty asia, vaikka raamattu sanoo toista.

"Sulla on koti ja tavat siellä, entä jos minä tulen vaatimaan että ne kuulukin olla minulla myös ja tuon omat erilaiset tapani sinun kotiisi, tuhoan kotisi tavat omillani. "

Huono vertauskuva. Homoseksuaalit eivät tule kieltämään sinulta sinun avioliittoasi, eikä se vaikuta omaan elämääsi mitenkään.

Itse te kristityt tulitte alunperin Suomeen ja tuhositte luonnonuskonnot, joita nykyään esiintyy vain Lapin alueella. Äläkä yhtään kitise vastaan. Niin tapahtui, sanot sinä mitä vaan. Turha puhua kulttuurin tuhoamisesta, kun kristinusko teki jo niin.

"Mitä ne homot tekee sillä avioliitolla / papin siunauksella siinä suhteessa ? "

Samaa mitä heterot.
  4. En tunne koulutushaaraasi, joten en voi ottaa kantaa asiaan.

Evoluutiosta suoria esimerkkejä ovat, esimerkiksi retiisikaali, joka syntyi yllätys yllätys, retiisin ja kaalin risteytyksestä. Retiisikaali luetaan kokonaan uudeksi lajiksi, koska se ei pysty pariutumaan retiisin tai kaalin kanssa, vaan ainoastaan toisen retiisikaalin kanssa.

Toinen esimerkki on vaikkapa karheapillike, joka on uusi laji. Karheapillike syntyi pillikkeen kromosomistomutaatiosta. Tämä tapahtui itsekseen luonnossa ja myöhemmin toistettiin myös keinotekoisesti laboratoriossa.

En tiedä, mitä new age hömppää olet katsellut, kun hänestä puhut. Henkilö on kyllä tuttu. Kaikkea ei kuitenkaan kannata uskoa, mitä lukee tai katsoo. Muistan lukioajoiltani, kun jokin lasku fysiikassa tuntui vaikealta, koska sille ei ollut parempaa työkalua. Kehittelin oman työkalun sen tehtävän laskemiseen ja kuvittelin keksineeni jotain uutta. Seuraavalle aukeamalle siirryttyäni huomasin samaisen työkalun kirjan sivulla, joka oltiin keksitty jo satoja vuosia ennen minua.

Joten eipä noita teorioita ole vaikea uudelleen keksiä, vaikka joku ne kuinka olisi hypnoosissa väittänyt nähneensä.

"Sanoisin, ettet ymmärrä lukemaasi tiedettä,"

Kuka olet sanomaan, etten osaa lukea matemaattista tietoa, kun et tunne minua? Laskin pontensseja ja neliöjuuria ennen kouluikää, kun muut kaverit leikkivät pihalla. Näin matematiikan paljon mielenkiintoisempana, koska se kertoin minulle asioita ympäristöstäni. Lukemaan opin vasta viidennellä luokalla ala-asteella. Minulle matemaattinen malli teoriasta kertoo enemmän, kuin Morgan Freeman olisi selittämässä asiaa sanoin. Sanat voivat valehdella, mutta matematiikka ei.

Syy miksi valitsin fysiikan, on ehkä se, että minulla on aspergerina pakkomielle tietää, miten jokin asia toimii tai en saa rauhaa. Siihen kuuluu fysiikan nojalla muutkin luonnontieteet, sekä lääketiede, psykologia, neurologia jne. Fysiikka on kuitenkin kaikkien niiden takana, joten siksi siitä on hyvä aloittaa. Tiedän, etten tule koskaan tietämään kaikkea, mutta ahdistun, jos en saa tyydyttää utelijaisuuttani.

Tekisin tutkijan työtä vaikka ilmaiseksi, jos joku vain toisi leivän pöytään ja katon pään päälle. Kun minunlaisellani ihmisellä on yhdistynyt pakkomielle ja intohimo, niin sinä kehtaat vielä väittää, etten tee kaikkeani ymmärtääkseni ympäröivää maailmaa?