Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
174
Kommenttia
19673
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kellotesti 8
31.12.2025 15:17
Kellotesti 7
31.12.2025 15:17
kellotesti 6
31.12.2025 15:15
kellotesti 5
31.12.2025 15:15
kellotesti 4
31.12.2025 15:14
Suomi24:n kriteereillä se tekee neroksi, jos ylipäänsä osaa kirjoittaa. Kyllä sitä kannattaa tuuletella.
Tekoälyn logiikalla se menee suunnilleen niin kuin, noh kuvitellaan vanhempi ja lapsi: "Onpa hieno räkäpallo! Osasit ihan itse itseohjautuvasti työntää sormen ja vieläpä etusormen sieraimeen. Ja sitten löysit sieltä noin upeaa räkää. Räkä on vanhin voitehista ja sen kaivamisella on pitkät perinteet. Mutta saattaisit ehkä kuitenkin olla kiinnostunut myös tutustumisesta maailmalla kohtuullista suosiota saaneeseen innovaatioon. Haluatko että etsin sinulle tietoa nenäliinasta?"
31.12.2025 15:01
Ota ihmeessä. Mutta mikään ei estä käyttämästä molempia tai toista tilanteen mukaan.
Siellä on myös tiettyjä pikatoimintoja, esim. hae
!maps Punkalaidun
Tuo toimii kyllä Googlessakin
31.12.2025 14:42
Ja todiste perään itselleni.
31.12.2025 14:33
Kyllä se toimii aina samoin. Typy ei nyt vaan hahmota logiikkaa.
31.12.2025 14:32
Totta. Jos Jasu pukisi ylleen puunhakkaajapaidan, niin ei erottaisi Sebastian Tynkkysestä.
31.12.2025 14:30
"Ei siihen ole mitään erityistä syytä, se vaan on tottumiskysymys. "
Eli olet siis luottanut omaan älyysi etkä esim. käynyt tekoälyltä kysymässä millaisia hakukoneita käytetään meillä ja maailmalla ja mistä syystä. :D
31.12.2025 14:23
Optimaalisessa tilanteessa kaikki voittavat: Vedonlyöntitoimisto saa osuutensa, oikean voittajan arvannut saa paitsi rahaa niin hyvän mielen, koska hän tiesi (tekoälyn avulla tai ilman) paremmin kuin tyhmä toimisto ja hävinnytkin tietää, että tällä kertaa tappio johtui vain huonosta tuurista ja viimeistän seuraavalla kerralla hänen ylivertainen tietämyksensä pääsee oikeuksiinsa ja tyhmä toimisto häviää.
31.12.2025 14:21
"miksei se itse vedä välistä ja tee voittajavetoja? "
Koska se ei tiedä miten jokin ottelu päättyy tai edes todennäköisyysjakaumaa lopputulokselle. Oleellista on oikeastaan "arvata" sellaiset kertoimet, joilla pelaajien pelimerkit asettuvat niin, että lopputuloksesta riippumatta toimistolle jää osuus.
31.12.2025 14:16
"sittenhän muusikot voivatkin lopettaa "
Oma-aloitteisesti en ole kuunnellut paljon mitään uutta musiikkia pitkääään aikaan enkä kokisi oikein minkäänlaisena menetyksenä, vaikka musiikin tekeminen lopetettaisiin tällä sekunnilla. Hyvin vähän kuuntelemastani musiikista on tehty 2000-luvulla.
Tuo tekoälylle lähtödatana menevän aineiston laatu toki laskee muutenkin mainitsemastasi syystä.
31.12.2025 14:06
En ehkä ymmärrä kysymystä. Vedonlyöntitoimiston ansaintalogiikka ymmärtääkseni perustuu siihen, että toimisto kaikista vedoista keskimäärin vie pienen siivun ja palauttaa suurimman osan pelaajille. Heitä ei sinänsä kiinnosta kuka voittaa ja kuka häviää, vaan että vetoja lyödään ja heille jää oma osuutensa. Tuosta osuudesta sitten maksetaan palkkoja ihmisille, jotka toimivat markkinoinnissa yms. ja myös niille jotka asettavat kertoimia.
31.12.2025 13:53
"varastaa artistien "
Voi tuota kysymystä pohtia vähän laajemminkin. Ajatellaan kuvitteellista artistia. Kuvitellaan että hän luo musiikkia esim. kitaraa soittamalla. Onko hän keksinyt kitaran? Tuskin, vaan on ostanut sen. Onko kitaran myyjä tai valmistaja keksinyt kitaran tai tunteeko hän huonoa omaatuntoa kun käyttää nikkeli- tai teräslankaa, jota hän ei ole keksinyt tai kaikukopan muotoa jota myöskään itse ei ole keksinyt?
Entä miten kitaristi aikoo musiikkinsa maailmalle esittää. Päivystääkö kadun kulmassa odottamassa kuulijoita ja odottaa sitten että nämä seuraavana päivänä että nämä tulevat uudelleen kuuntelemaan luovaa artistia. Luultavasti ei, vaan muusikko "ylpeänä" tallentaa musiikkiaan väineillä, joita ei ole luonut ja saattaa sitä kuulijoiden käyttöön niin ikään välineillä, joita ei ole luonut.
Ja noin teoreettisena esimerkkinä voidaan ajatella muusikkoa, joka olisi kuullut kaiken tähän asti tehdyn musiikin. Pystyisikö hän oikeastaan laittamaan ylpeänä mitään nuotteja tai sointuja omiin nimiinsä, koska kaiken on jo joku muu tehnyt aiemmin?
31.12.2025 13:46
"jos tekoäly voi tehdä sinun työsi niin olet aika turha ihminen. "
Niin olen. Se on traagista mutta myös vapauttavaa. Oikeastaan työpaikka on ainoa paikka, missä minua koskaan on kaivattu, koska aina tuntuu olevan asioita jotka eivät tapahdu ilman että minun pitää "koskea" johonkin. Ja se mitä teen on käytännössä vain sitä että näpyttelen qwerty-näppäimistöön kirjaimia ja numeroita ja kliksuttelen hiirellä kaavioihin ympyröitä, neliöitä, vinoneliöitä ja nuolia. Apinakin osaa sen fyysisen toiminnon ja kaiken tekemäni omaksunut tekoäly tietenkin tekisi saman. Ja se on tietenkin jollain aikavälillä tavoite. Ainoa ratkaistava asia oikeastaan on se, että kuka vastaa silloin jos tekoäly on "kliksutellut" prosessit niin, että jokin ei toimi eikä se osaa korjata tilannetta.
31.12.2025 13:16
"Olen kysynyt tekoälyltä sairauden hoitoon liittyviä asioita ja on ihan hyviä vastauksia antanut. "
Se on hyvin mahdollista. Se seikka kannattaa huomioida, että tekoäly ei ota mitään vastuuta siinä tapauksessa, että on antanut huonoa tietoa tai ohjeita. Terveydenhuollon ammattihenkilö kenties ottaa, vaikka en tiedä onko silläkään lopulta mitään merkitystä.
31.12.2025 12:53
Tässä tapauksessa ei vaadita kovin suurta järkeilyä toteamaan, että vedonlyöntitoimistossakin saattaa olla töissä joku, joka on kuullut tekoälystä. Uskaltaisin jopa väittää että he siellä ovat ehtineet miettiä tätä asiaa jopa vähän enemmän kuin satunnainen pelaaja.
31.12.2025 12:51
Eli miten se silloin voi viedä taiteilijan työn, koska kuten totesimme, se pystyy vain plagioimaan?
"ylpeänä"
tällainen adjektiivi liittyy ihmiseen, ei koneeseen
"esittää"
tämäkin verbi liittyy vain ihmiseen, ei koneeseen. Mutta siltä osin kone tietenkin esittää kun se käyttää lähteenä aineistoa, joka myös esittää
31.12.2025 12:44
76 / 984