Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
174
Kommenttia
19673
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ihan hyviä kysymyksiä.
Mitä tai millaista olisi olla eläin? Raamatullisessa kontekstissa taidetaan puhua suunnilleen niin että ihminen ajetaan Eedenin puutarhasta ja hänen pitää jatkossa elättää itsensä verta, hikeä ja kyyneleitä säästelemättä. Mitä ihminen tekee, kun hänen ei tarvitse tehdä mitään vaan voi tehdä mitä vaan? Yksi surullinen vastaus on että täyttää päänsä päihteillä, koska ei kestä tilannetta.
Ja mitä minä teen, kun voisin periaatteessa tehdä mitä vaan? Jauhan paskaa tyhmällä keskustelupalstalla :D
31.12.2025 11:07
Kokeilin miten Google arvioi "kilpailijaa"?
"DuckDuckGo (lyhyemmin usein DDG) on erityisesti yksityisyyteen panostava hakukone ja nykyään myös kokonainen verkkoselain. Sen tärkein lupaus on, ettei se seuraa käyttäjiään tai tallenna heidän hakuhistoriaansa.
Tässä ovat DuckDuckGon keskeisimmät piirteet:
1. Yksityisyys hakukoneena
Ei seurantaa: Toisin kuin esimerkiksi Google, DuckDuckGo ei tallenna IP-osoitettasi, hakusanojasi tai luo sinusta käyttäjäprofiilia.
Ei "kuplautumista": Koska DDG ei tunne historiaasi, se ei personoi hakutuloksia aiemman käytöksesi perusteella. Kaikki käyttäjät näkevät samat tulokset samoilla hakusanoilla.
Yksityiset mainokset: Hakukone näyttää mainoksia, mutta ne perustuvat vain juuri sillä hetkellä kirjoittamaasi hakusanaan, eivät selailuhistoriaasi tai henkilötietoihisi."
31.12.2025 09:26
"Vaikea välttää sen käyttämistä, jos kaipaa vastauksia ja hakee tietoa netistä"
Riippuu myös mitä hakua käytät. Oletko käyttänyt esim. duckduckgo.com ?
31.12.2025 09:25
Juuh. Siinä käy vähän samoin kuin ojankaivajille. Jokainen saa nykyään kaivella lapiolla ojia huvikseen, jos on lapio ja maata, mutta ihan sillä ei itseään elätä. Sinänsä harmi, koska mikäpä on hauskempaa kuin ojan kaivaminen.
Taiteilijalla kuitenkin pitäisi olla sellainen etu kuin luovuus puolellaan. Mutta jos tekoäly tekee saman, niin voidaan tietysti kysyä onko taiteilija taiteilija vai hidas kopio tekoälystä.
31.12.2025 09:19
Olet varmasti nuorempi kuin minä etkä tyhmä. Osaaminen tässäkin asiassa voi tulla sitä kautta että käytännön esimerkkinä joku opettaa ja näyttää miten sitä voi hyödyntää. Se on väsymätön orja, joka voi tehdä asioita puolestasi.
31.12.2025 07:39
En ymmärtänyt kysymystä.
Hyvänä aloitustapana pidän johdantoa, jossa pienellä tarkistuskysymyksellä varmistaa että tekoäly on käyttämässä relevantteja lähteitä ja tulkitsee niitä mielekkäästi. Ja tuossa vaiheessa sitten heti oikoo väärinkäsitykset. Joten siinä mielessä ihmisellä pitää yhä olla myös tietoa ja varsinkin älyä, koska kielimalli ei aina osaa suhteuttaa asioita ja on valmis myös valehtelemaan jos sen antaa niin tehdä.
31.12.2025 07:34
Tässä tapauksessa Copilot on lukenut kaikki meidän yrityksen ja näyttää minulle tietoja niistä joihin minulla on oikeudet ja kaikki sähköpostini, joita on kymmeniä tuhansia ja joita kaikkia en ole koskaan avannut.
31.12.2025 07:29
Työpäivinä minulla on usein ikkuna auki alusta loppuun. Olen jonkin verran oppinut jopa kyselemään parannuksia silloinkin kun noin periaatteessa minulla on selvät sävelet mitä olen tekemässä. Lisäksi Copilot löytää suojatusta aineistosta: maileista, teamsseistä ja kaiken maailman dokumenttijemmoista sellaista mitä en muuten löytäisi.
Mutta en mitään omia henkilökohtaisia juttuja siltä kysele. Jotain tuotevertailuja tms. voin tehdä.
Ja tällä tavalla pysyy kehuttuna. Tekoälyltä saa viikossa enemmän positiivista palautetta kuin ihmisiltä vuodessa.
30.12.2025 21:18
No kun nykynaiset herkästi retostelevat miten tekevät kaiken paremmin, niin odottaisun että vakuuttelivat että seksi on parasta naisten kanssa.
30.12.2025 18:06
Suomen media kirjoittaa korkeintaan siitä kun Trump tai joku muu valkoinen puhuu ikävään sävyyn näistä länsimaalaisen vieraanvaraisuuden soveltajista. Ja onhan se valitettavaa jos 99% vähemmistö pilaa kunnollisen enemmistön maineen.
30.12.2025 18:00
No kuule siinä on naiset vaan tiellä kun kunnolla ruvetaan paneskelemaan :D
30.12.2025 17:39
ja vielä vähän aiheesta, huolellisen, kriittisen tarkastelun jälkeen. Melkoinen kuohinta oli Patelle matkan varrella tapahtunut kun 80-luvun railakkaan iloisesta rokkipumpun hoilaajasta oli tullut Ukkometsoa ja Lihaa ja Perunaa väsyneesti jaaritteleva Patu. Mutta samaa tahtia varmaan väsyneet ne faninsakin. Voi tylsyys jotain 55-vuotiasta entistä pissaliisaa.
30.12.2025 17:38
Pitäiskö siirtyä tuumamittoihin. Se on sen verran summittaisempi yksikkö, että sitten saat ilmoittaa puolen tuuman tarkkuudella.
30.12.2025 17:17
Juuri sain korvanappiini tiedon, että valtatie 2:lla havaittu yllättävä ruuhkapiikki.
30.12.2025 17:15
Nih. Ja en puhunut vielä siemenistä mitään.
30.12.2025 15:46
Onhan se raskasta jos joudut vetämään kaksi tai kolme leukaa aina kerralla. :)))
Luulin nähneeni jonkun kommentin valosaaste/Popeda-keskusteluun, mutta katosiko se?
30.12.2025 15:43
Kukaan ei koskaan osaa odottaa inkvisitiota.
30.12.2025 15:35
Ymmärrän ne hajutkin historiassa paremmin. Jos ei eläimen paskaa ollut nurkissa helteessä pyörimässä niin vähintään ihmisen sontaa. Roomalaiset rakensivat cloaca maximan joskus yli 2000 vuotta sitten ja kuivatusveden lisäksi sinne sopi sitten heittää kaikenlaista pois haisemasta ruumiista lähtien. Joten käyttäkää vaan hajusteita, jos kellä mitä peitettävää on.
30.12.2025 08:15
"Pistä kaikki valot päälle, pistä tv kii
Heitä kettinki seinään, vedä kahleisiin
Päästä irti, tee niinkuin haluttaa
Silloin pitää panna kun panettaa
Valon pitää olla luonnoton, yö meidän aikamme on"
- Popeda -
30.12.2025 00:16
Vaikka miten tykkään historiasta niin kynttilä nyt vaan on niin 1700-luvun juttu. Ei kukaan päreitäkään kai nykyään ripustele seiniin palamaan.
30.12.2025 00:12
77 / 984