Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen Suomi24-blogissa!
Keskustelu24
profiilit
Trexnonar
profiilit
Trexnonar
Trexnonar
Vapaa kuvaus
Aloituksia
102
Kommenttia
2589
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Maailmankaikkeus on olemassa koska alussa ei ole mitään, mikä tarkoittaa että se on samalla kaikki mitä on olemassa. Tämä paradoksi luo dualismin, tietoisuuden, joka luo maailman. Tietoisuus yrittää tyhjentää kaikkeuden äärettömyyden itsestään, kuvittelemalla sen ulkopuoliseksi maailmaksi, niin että se voisi olla "ei mitään".
06.11.2015 23:56
Kuolemanrajakokemukset ja huumeet jotka vaurioittavat aivoja viittaavat siihen että tietoisuus laajenee ilman aivoja, koska ihmiset näissä kokemuksissa usein tuntevat että he ovat yhtä koko maailmankaikkeuden kanssa.
Myös atomeilla esimerkiksi näkyy tietoisuutta vaikka niillä ei ole aivoja, koska ne liikkuvat ja tekevät vastavaikutuksen jos niitä koskee tai lähenee, samanlaisella tavalla miten hyönteinen liikkuu jos sitä koskee tai lähenee. Ero on vain että atomit on vielä yksinkertaisempia elämänmuotoja/tietoisuudenkanavia.
Se että personaalisuutta voi muuttaa sorkkimalla aivoja ei ole todiste siitä että tietoisuus on -peräisin- aivoista, koska se on mahdollista että aivot esimerkiksi toimivat kuten TV ja sen lähetys, kuten mainitsin aikaisemmin, ja se aivojen sorkkiminen voi yhtä hyvin olla todiste siitä.
Personaalisuus ei ole sama kuin minä itse, koska se on vain naamari joka on muodostunut eri kokemuksien ja ajatusten kautta, ja minä en ole minun ajatuksia tai kokemuksia, vaan minä olen se joka koen kaiken. Jos olisin syntynyt jossain muualla, ja eri kropassa, minulla olisi ihan eri personaalisuus (mutta olisin kuitenkin tietoinen/minä), ja se todistaa että personaalisuus ei ole sama kuin minä/tietoisuus.
06.11.2015 23:30
Se mitä ateistit ja teistit/kreationistit ei tiedä on että tyhjiö ja Jumala on sama asia. Jos lukee uskontoja ja mytologioita, voi nähdä että Jumala ja kaiken alku on näennäinen tyhjiö (esimerkiksi Ginnungagap ja Ogdoad).
Tieteelliset tutkimukset viittaavat myös siihen että tyhjiö on kaiken alku/luoja (siis Jumala): http://scienceblogs.com/startswithabang/2012/07/26/empty-space-has-more-energy-than-everything-in-the-universe-combined/
Kreationistit on siis oikeassa siinä että tarvitaan Jumala, ja ateistit on myös oikeassa siinä että tarvitaan tyhjiö. Koska kummatkin on osittain oikeassa, se on ymmärrettävää että ateistit ja teistit kummatkin uskovat olevansa oikeassa.
Ateisteilta puuttuu tietoisuus tyhjiöstä ja kreationisteilta puuttuu ymmärrys siitä että Jumala on kaikkeuden tyhjiö.
06.11.2015 23:15
Kaikki värähtelee, mutta kaikki on eetterin/vakuumin värähtelyjä. Tietoisuusaallot on aaltoja mistä tietoisuus koostuu. Samankaltaisia kuten sähkömagnetismi, paitsi niissä on eri värähtely. En tiedä niiden aaltopituutta, koska niitä ei ole tietääkseni havaittu koneilla jotka voi mitata niiden värähtelyä. Tietoisuuskenttä välttää tietoisuusaaltoja. Olen lukenut että kvarkit tai gluonit välittää ajatuksia.
Mutta joo, tämä perustuu paljon uskomuksiin. Mulla itsellä ei oo tarpeeksi tietoa ja ymmärrystä tästä että voisin sanoa varmasti.
06.11.2015 23:05
Aine ja tietoisuus on pohjimmiltaan samaa, koska muuten ne ei voisi vaikuttaa toisiinsa. Se ero on vain että niissä on eri värähtely.
Aine on ei-mitään (illuusiota) joka pukeutuu "joksikin muuksi" (kaikki), peittääkseen sen "olemassaoloa", koska vaikka se on ei-mitään, se on välttämättä myös kaikki mitä on olemassa, ja siitä paradoksista syntyy tietoisuuden dualismi joka jakaa ja luo maailman.
06.11.2015 22:45
Painovoima on niin sanotun vakuumin tai tyhjiön (eetterin) paine, samalla tavalla miten vesi aiheuttaa painetta kupliin jotka on vedessä.
Tähdet ja galaksit on valokuplia eetterissä.
06.11.2015 22:22
Todellisuus koostuu kummastakin, ja ne ovat pohjimmiltaan samaa. Eri värähtely on vain mikä erottaa tietoisuuden/hengen aineesta. Samalla tavalla miten radioaallot erottuu radioohjattavasta autosta. Meidän kroppamme on tietoisuusaaltojen ohjattavia kapineita.
06.11.2015 22:13
Henki tarkoittaa jotain mikä on meidän näkökulmasta vähemmän fyysistä ja enemmän näkymätöntä. Esimerkiksi kaasu on enemmän hengellistä kuin nestemäinen aina. Vesi tai neste on enemmän hengellistä kuin kiinteä aine. Siksi henkiolentojä näkyy useimmiten järvien lähellä.
Mutta kaikista henkisin aine on niin sanottu vakuumi tai tyhjiö [1], josta kaasu ja kaikki aine hitaasti muodostuu. Henki on nimi sille puolelle aineesta joka on näkymätöntä ihmisille. Mutta aine ja henki on pohjimmiltaan samaa (värähtelyä), koska muuten tietoisuus ja henki ei voisi vaikuttaa aineeseen.
[1] Empty space is not empty: https://www.youtube.com/watch?v=J3xLuZNKhlY
06.11.2015 22:08
Se että aivovammat ja sairaudet muuttavat tietoisuutta ei tarkoita että tietoisuus on -peräisin- aivoista. Jos TV:seen tulee vaurioita, kuva voi muuttua, mutta näkymätöttömät radioaallot josta kuva on peräisin eivät ole muuttuneet miksikään. Aivo voi toimia samalla tavalla, että se vain prosessoi tietoisuuden lähetystä, mutta se ei ole sen tuottaja.
Terveisin,
Ikuinen olento
06.11.2015 21:52
Mutta minä en ole aivo, vaan olen tietoisuus. Aivothan on vain biologinen tietokone joka käsittelee informaatiota ja panee muistiin asioita. Mutta me tiedämme että me emme ole aivoja, kroppia eikä muisteja, koska me tiedämme että ihminen joka menettää muistin tuntee vieläkin että hän on olemassa: hänen tietoisuus on vieläkin olemassa.
Terveisin,
Ikuinen tietoisuus
06.11.2015 21:45
Ehkä olet vain unohtanut että olet aina ollut olemassa. Mutta se että jotkut ihmiset unohtavat heidän ikuisen olemassaolon joissakin heidän elämissä, ei tarkoita että he eivät ole ikuisia.
Geeniä ja olosuhteita voi kutsua aiheuttajiksi jotka muovaavat meitä, mutta me voimme aina kysyä syvempiä kysymyksiä, ja mennä taaksepäin syiden ja seurauksien ketjussa, esimerkiksi kysymällä että mikä aiheuttaa sen että juuri meillä on ne geenit mitä meillä on, ja että me synnyimme niissä olosuhteissa missä me synnyimme.
Sillä tavalla voimme löytää ne "todelliset" aiheuttajat, tai ainakin ne jotka ovat syvemmällä syiden ja seurauksien ketjussa.
Terveisin,
Ikuinen tietoisuus
06.11.2015 21:40
Onhan sitä ihmisiä, usein lapsia, jotka ovat muistaneet heidän edellisiä elämiä, ja heidän muistot vastasivat todellisuutta.
Terveisin,
Ikuinen tietoisuus
06.11.2015 21:33
Miten tiedät että tietoisuutesi häviää ikuisesti kun kroppasi kuolee?
Terveisin,
Ikuinen tietoisuus
06.11.2015 21:29
Tietoisuus on se tunnelma että ollaan olemassa; että olemme tietoisia itsestään ja maailmasta.
06.11.2015 21:25
Mikä estää siis tietoisuutta syntymästä uudestaan, kun se kerta pystyi syntyä yhden kerran? En väitä että tietoisuus ei voisi hävitä vähä aikaa, mutta että se voisi hävitä ikuisesti on vain epälooginen uskomus.
06.11.2015 21:24
Kuitenkin todistit tietoisuuden dualismin vastaamalla ja sanomalla että tietoisuus ei ole dualistista. Jos tietoisuus olisi monistista, niin et olisi vastannut etkä ollut eri mieltä, koska erimielisyys on dualismia.
Mutta olet kyllä oikeassa että tietoisuus voi olla myös monismia, jos voi sulautua kaikkeuden tietoisuuden kanssa.
06.11.2015 21:00
Se voi johtua siitä että he pelkäävät totuutta.
05.11.2015 17:12
Mutta eikö se ole helpompi olla sellainen kuin ei ole, koska sillon ei tule kaikkia noita sosiaalisia seurauksia? Esimerkiksi jos mennään kavereiden kanssa syömään jonnekin missä ei ole vegaaniruokaa, sehän on helpompi ottaa jotain ruokaa kun olla syömättä ja alkaa selittelemään miksi ei halua syödä, jne.
05.11.2015 17:10
Jos et nauti kivusta, vaan veren valumisesta, niin voisit ostaa punaista maalia jota valutat rannetta pitkin ja papereihin. Sillä tavalla sun ei tartte haavoittaa itseäsi eikä panna laastareita.
04.11.2015 21:16
Ei se ole mikään uusi tutkimus. Jagadish Chandra Bose näytti tieteellisesti jo 1800-luvulla että kasvikset tuntevat kipua, ja enemmän kun eläimet: https://en.wikipedia.org/wiki/Plant_perception_(paranormal)
04.11.2015 21:09
125 / 130