Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Trexnonar
profiilit
Trexnonar
Trexnonar
Vapaa kuvaus
Aloituksia
102
Kommenttia
2601
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos katsoo vastasyntyneitä lapsia, niin heillä ei juuri ole personaalisuutta vielä. Ne ovat samanlaisia koska heillä ei vielä ole ollut paljon mitään kokemuksia, niin me emme synny personaalisuudella, vaan personaalisuus on jotain mikä syntyy kokemuksista ja ympäristöstä, ja se voi muuttua paljon ihmisen elämän aikana. Siksi emme myöskään muista mitään siitä ajasta kun olimme vastasyntyneitä.
Me ollaan kaikki sama kosminen tietoisuus, joka virtaa maailmankaikkeuteen, eri aivoihin, sieluihin, organismeihin, ja sillä tavalla meistä tulee yksilöitä, ja me saadaan personaalisuuksia; naamareita. Mutta naamarin takana, meidän todellinen minä on sama kosminen tietoisuus.
Ihmisillä on myös sielu, tai astraalikroppa, joka säilyy henkimaailmassa muutaman vuosikymmenen, ennen kun se kuolee.
08.11.2015 11:08
Se pitää paikkaansa aika hyvin hinduismin Jumalan kanssa esimerkiksi, jossa universumi syntyy, ja sitten tuhoutuu, ja sitten syntyy uudelleen.
Mutta se että universumi häviäisi ikuisesti on sitä saman luokan epäloogista mielikuvitusta, kun se että tietoisuus häviäisi ikuisesti kuoleman jälkeen.
Jumalan luova universumi on aina ollut olemassa, ja tulee aina olemaan olemassa (sanalla universumi tarkoitan siis kaikkea mitä on olemassa, enkä käytä tiedemiesten väärää määritelmää). Osia universumista tietysti kuolee ja katoaa, mutta niitä syntyy sitten uusia.
07.11.2015 17:31
Mytologiat on tieteellisiä kirjoituksia peräisin Jumalalta, ainakin jos uskoo mitä ne sanoo itsestään. Nykypäivän ihmisillähän ei paljon ole niitä henkisiä voimia jäljellä enää, jotka voi kytkeä meidät kosmiseen tietoisuuteen, että voisimme lataa alas tietoa sieltä, ja katsoa pitääkö se paikkaansa.
Mutta materialistisinen tiede on usein tullut samoihin johtopäätöksiin kun mytologiat, mikä osoittaa että ne on totta.
07.11.2015 17:06
Niin, rinnakkaisuniversumeista uskonnot ja mytologiat on puhunu tuhansia vuosia ennen kun moderni tiede alkoi puhumaan niistä. Mutta modernin tieteen rinnakkaisuniversumit perustuvat epäloogisiin ajatuksiin (esimerkiksi "11 ulottuvuuteen" ja kvanttimekaniikan epäloogiset rinnakkaisuniversumit), jos vertaa mytologioiden rinnakkaismaailmoihin (henkimaailmat), jotka perustuvat logiikkaan, evidenssiin ja todellisuuteen.
07.11.2015 17:03
Mytologioiden mukaan eetteri on sama kuin tyhjiö. Eetteri on parempi sana, koska oikeata tyhjiötä ei ole olemassa, niin se aiheuttaa väärinkäsityksiä kun sitä kutsutaan tyhjiöksi.
Kaikki mitä mää sanon ei perustu uskomuksiin, kuten tämä esimerkiksi, joka perustuu mytologioihin ja tieteellisiin kokeisiin.
07.11.2015 16:57
"On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa." (Johanneksen 21:25)
07.11.2015 16:47
Ei-mitään ei voi olla "olemassa" ilman kaikkeutta, koska Yin tarvitsee Yang:ia että olla olemassa.
07.11.2015 14:25
Et ehkä lukenut seuraavaa lausetta. Se että ei ole mitään tarkoittaa että se ei-mitään on kaikki mitä on olemassa. Ei-mitään ei siis ole ainoastaan ei-mitään, vaan välttämättä myös kaikki/jotaki.
07.11.2015 14:24
Henkinen universumi tietysti jättää paljon jälkiä aineelliseen universumiin, koska aine on peräisin hengestä, mutta tässä tapauksessa, jos oletetaan että tuo tutkimus on oikeassa, niin siinä on paremminkin kaksi osaa maailmankaikkeudesta jotka törmäsivät, eikä kaksi maailmankaikkeutta, koska maailmankaikkeus on kaikki mitä on olemassa, niin niitä ei voi olla useampia.
07.11.2015 13:33
Einsteinin niin sanottu aikadilataatio tarkoittaa esimerkiksi että kellot ja jotkut prosessit menevät hitaammasti joissakin olosuhteissa, ja oikeampi sana olis kellodilataatio, koska aika on ilmiö joka on tietoisuudessa, eikä fyysisessä maailmassa.
Se mistä sää puhut on oikeaa aikadilataatiota joka tapahtuu tietoisuudessa, ja se on totta että aika kuluu nopeammin mitä pienempi on.
07.11.2015 12:55
Kyllä ne kasvit yhden päivän selviää ilman aurinkoa. Voi olla myös että NASA on valehdellu meille, ja maa on oikeastaan litteä, ja me ei leijailla avaruudessa, vaan avaruus on kupu joka pyörii meidän ympärillä, niin ei täällä välttämättä ehkä olis niin kylmä yksi päivä ilman aurinkoa.
07.11.2015 12:18
Heillä on vaan väärä määritelmä universumista ja maailmankaikkeudesta. Ei tietenkään voi olla 2 kaikkeutta, koska kaikkeus on kaikki mitä on olemassa. He tarkoittavat siis jotain muuta, ja käyttävät sanaa universumia väärin.
Sen sijaan voi olla vaikka henkinen maailmankaikkeus ja aineellinen maailmankaikkeus esimerkiksi, jos haluaa jakaa kaikkeuden kahteen osaan, ja niistä kahdesta "universumista" Raamattu kyllä kertoo.
07.11.2015 12:13
Maailmankaikkeus on olemassa koska alussa ei ole mitään, mikä tarkoittaa että se on samalla kaikki mitä on olemassa. Tämä paradoksi luo dualismin, tietoisuuden, joka luo maailman. Tietoisuus yrittää tyhjentää kaikkeuden äärettömyyden itsestään, kuvittelemalla sen ulkopuoliseksi maailmaksi, niin että se voisi olla "ei mitään".
06.11.2015 23:56
Kuolemanrajakokemukset ja huumeet jotka vaurioittavat aivoja viittaavat siihen että tietoisuus laajenee ilman aivoja, koska ihmiset näissä kokemuksissa usein tuntevat että he ovat yhtä koko maailmankaikkeuden kanssa.
Myös atomeilla esimerkiksi näkyy tietoisuutta vaikka niillä ei ole aivoja, koska ne liikkuvat ja tekevät vastavaikutuksen jos niitä koskee tai lähenee, samanlaisella tavalla miten hyönteinen liikkuu jos sitä koskee tai lähenee. Ero on vain että atomit on vielä yksinkertaisempia elämänmuotoja/tietoisuudenkanavia.
Se että personaalisuutta voi muuttaa sorkkimalla aivoja ei ole todiste siitä että tietoisuus on -peräisin- aivoista, koska se on mahdollista että aivot esimerkiksi toimivat kuten TV ja sen lähetys, kuten mainitsin aikaisemmin, ja se aivojen sorkkiminen voi yhtä hyvin olla todiste siitä.
Personaalisuus ei ole sama kuin minä itse, koska se on vain naamari joka on muodostunut eri kokemuksien ja ajatusten kautta, ja minä en ole minun ajatuksia tai kokemuksia, vaan minä olen se joka koen kaiken. Jos olisin syntynyt jossain muualla, ja eri kropassa, minulla olisi ihan eri personaalisuus (mutta olisin kuitenkin tietoinen/minä), ja se todistaa että personaalisuus ei ole sama kuin minä/tietoisuus.
06.11.2015 23:30
Se mitä ateistit ja teistit/kreationistit ei tiedä on että tyhjiö ja Jumala on sama asia. Jos lukee uskontoja ja mytologioita, voi nähdä että Jumala ja kaiken alku on näennäinen tyhjiö (esimerkiksi Ginnungagap ja Ogdoad).
Tieteelliset tutkimukset viittaavat myös siihen että tyhjiö on kaiken alku/luoja (siis Jumala): http://scienceblogs.com/startswithabang/2012/07/26/empty-space-has-more-energy-than-everything-in-the-universe-combined/
Kreationistit on siis oikeassa siinä että tarvitaan Jumala, ja ateistit on myös oikeassa siinä että tarvitaan tyhjiö. Koska kummatkin on osittain oikeassa, se on ymmärrettävää että ateistit ja teistit kummatkin uskovat olevansa oikeassa.
Ateisteilta puuttuu tietoisuus tyhjiöstä ja kreationisteilta puuttuu ymmärrys siitä että Jumala on kaikkeuden tyhjiö.
06.11.2015 23:15
Kaikki värähtelee, mutta kaikki on eetterin/vakuumin värähtelyjä. Tietoisuusaallot on aaltoja mistä tietoisuus koostuu. Samankaltaisia kuten sähkömagnetismi, paitsi niissä on eri värähtely. En tiedä niiden aaltopituutta, koska niitä ei ole tietääkseni havaittu koneilla jotka voi mitata niiden värähtelyä. Tietoisuuskenttä välttää tietoisuusaaltoja. Olen lukenut että kvarkit tai gluonit välittää ajatuksia.
Mutta joo, tämä perustuu paljon uskomuksiin. Mulla itsellä ei oo tarpeeksi tietoa ja ymmärrystä tästä että voisin sanoa varmasti.
06.11.2015 23:05
Aine ja tietoisuus on pohjimmiltaan samaa, koska muuten ne ei voisi vaikuttaa toisiinsa. Se ero on vain että niissä on eri värähtely.
Aine on ei-mitään (illuusiota) joka pukeutuu "joksikin muuksi" (kaikki), peittääkseen sen "olemassaoloa", koska vaikka se on ei-mitään, se on välttämättä myös kaikki mitä on olemassa, ja siitä paradoksista syntyy tietoisuuden dualismi joka jakaa ja luo maailman.
06.11.2015 22:45
Painovoima on niin sanotun vakuumin tai tyhjiön (eetterin) paine, samalla tavalla miten vesi aiheuttaa painetta kupliin jotka on vedessä.
Tähdet ja galaksit on valokuplia eetterissä.
06.11.2015 22:22
Todellisuus koostuu kummastakin, ja ne ovat pohjimmiltaan samaa. Eri värähtely on vain mikä erottaa tietoisuuden/hengen aineesta. Samalla tavalla miten radioaallot erottuu radioohjattavasta autosta. Meidän kroppamme on tietoisuusaaltojen ohjattavia kapineita.
06.11.2015 22:13
Henki tarkoittaa jotain mikä on meidän näkökulmasta vähemmän fyysistä ja enemmän näkymätöntä. Esimerkiksi kaasu on enemmän hengellistä kuin nestemäinen aina. Vesi tai neste on enemmän hengellistä kuin kiinteä aine. Siksi henkiolentojä näkyy useimmiten järvien lähellä.
Mutta kaikista henkisin aine on niin sanottu vakuumi tai tyhjiö [1], josta kaasu ja kaikki aine hitaasti muodostuu. Henki on nimi sille puolelle aineesta joka on näkymätöntä ihmisille. Mutta aine ja henki on pohjimmiltaan samaa (värähtelyä), koska muuten tietoisuus ja henki ei voisi vaikuttaa aineeseen.
[1] Empty space is not empty: https://www.youtube.com/watch?v=J3xLuZNKhlY
06.11.2015 22:08
125 / 131