että mitä pienempään mittakaavaan mennään, sen nopeammin aika niillä kuluu meidän perspektiivistä (esim. bakteerit ja solut) kun taas äärimmäisen suuressa mittakaavassa aika menee madellen? Eli jos vaikka ihminen kutistettaisiin bakteerin kokoiseksi, hänellä yksi sekunti voisi olla meidän kuukausi?
Meinaako aikadilataatio sitä
7
56
Vastaukset
- ei_meinaa
ei meinaa
- 8765
Aloittaja, opettele edes alkeet.
- dfgdfcx
koolla ei ole mitään tekemistä ilmiön kanssa. vain nopeudella on.
Einsteinin niin sanottu aikadilataatio tarkoittaa esimerkiksi että kellot ja jotkut prosessit menevät hitaammasti joissakin olosuhteissa, ja oikeampi sana olis kellodilataatio, koska aika on ilmiö joka on tietoisuudessa, eikä fyysisessä maailmassa.
Se mistä sää puhut on oikeaa aikadilataatiota joka tapahtuu tietoisuudessa, ja se on totta että aika kuluu nopeammin mitä pienempi on.- jnee
Höpöhöpö
- dsfgfdg
Pienet eläimet käsittelevät tietoa nopeammin kuin ihminen (koira 2x nopeammin ja kärpänen jopa 6x nopeammin), mitään tekemistä aikadilataation kanssa sillä ei ole.
- dnaasta
Ihminen tyhmentyy ajan loppuen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle974571Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493142Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852889- 791657
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.401456450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1021244- 15987
Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40891Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah24878- 184864