Vapaa kuvaus

Aloituksia

102

Kommenttia

2589

  1. Ei ole todisteita, että olisi jotain muuta kuin maallista elämää, mutta todennäköisesti jossain toisessa satojen valovuosien päässä olevassa planeetassa on elämää.
  2. <<Se on kuin sanoisi että mikään yksittäinen koira ei voi kuolla (ovat siis kuolemattomia) koska on muistakin koiria jotka tulevat olemaan elossa senkin jälkeen, kuin se itselle tärkeä yksilö on kuollut ja kuopattu.>>

    Koirien tietoisuus on osa universumia, joten niiden tietoisuus on oikeastaan universumin tietoisuutta, ja se jatkuu kun yksi koira kuolee.

    Te ateistit ette ole vielä kunnolla päässeet pois siitä dualistisesta ja antroposentrisestä uskonnollisesta ajatustavasta, jonka mukaan tietoisuus on erillinen universumista. Te kuitenkin tiedätte, että kaikki on osa universumia, myös tietoisuus.

    <<Oma tietoisuuteni on eri kuin sinulla oleva tietoisuus, jotka molemmat ovat erilaisia kuin kolmannella taholla oleva tietoisuus.>>

    Millä tavalla sun tietoisuus on eri kuin mun? Tietoisuudella tarkoitan siis tätä tunnelmaa, että olen olemassa. Meillä kummallakin on tämä tunnelma ja me kummatkin kutsumme itseämme sanalla "minä", joten me olemme samaa tietoisuutta.

    <<Vaikka ihmisten tietoisuus jatkuu itse kuoltuani, ei sillä ole omalta kannaltani merkitystä sillä oma tietoisuus vaikuttaa päättyvän kuolemaan.>>

    Ei ole mitään omaa tietoisuutta objektiivisesta näkökulmasta. Sun tietoisuus on osa universumia, joten sen on pakko olla myös universumin tietoisuutta, ja me tiedämme, että universumin tietoisuus jatkuu kuoleman jälkeen, koska ihmisiä syntyy lisää. Sinä koet, että sinä kutsut itseäsi sanalla "minä" ja katsot maailmaa sun silmien kautta, mutta objektiivisesta näkökulmasta universumiin on evoluution kautta kehittynyt silmät joiden avulla se voi katsoa itseä eri silmien kautta.

    Maailma näyttää olevan sun ulkopuolella, mutta ei maailma voi todellisuudessa olla sun ulkopuolella, koska olet osa maailmaa. Sama juttu kaikkien ihmisten kanssa jotka näyttää olevan sun ulkopuolella. Meillä on kaikilla sama illuusio, että kaikki on meidän ulkopuolella, mutta todellisuudessa me olemme kaikki samaa kokonaisuutta.

    <<Muistot eivät tee persoonaa eikä tarvitse olla muistoja (joita juuri syntyneelläkin saattaa olla vaikka eivät kestäkkään kovinkaan kauan) jotta joku katsotaan olemassaolevaksi tietoisuudeksi.>>

    Tuohan oli juuri se mitä sanoin, joten debunkkasit itsesi.
  3. Einstein todisti jo 100 vuotta sitten, että painovoima ei oikeastaan ole voima, se on näennäisvoima. Se mitä me kutsutaan painovoimaksi on oikeastaan aika-avaruuden kaareutumista. Päivitä vähä sun tietoja, ne on 100 vuotta vanhoja:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Fictitious_force#Gravity_as_a_fictitious_force