Ylivertaisuusvinoumaa vai mielisairautta

Uskovaiset heiluttelevat säännöllisesti käsiään palstalla ja lupailevat ateisteille varmoja taivaspaikkoja, jos uskoo heidän taikaolentoonsa tai varmaa helvettiin menoa, jos ei usko taikaolentoon. Lisäksi käsienheiluttaja tietää varmasti, mitä tuo taikaolento ajattelee erilaisten asioiden tiloista.

Kun käsienheiluttelijalta kysyy, että voisiko tuon taikaolennon kanssa vaihtaa ajatuksia maailman menosta niin käsienheiluttelu vaan yltyy ja alkaa selitys, että tuo taikaolento on henkiolento, jota ei voi havaita fysikaalisessa maailmassa lainkaan. Silti juuri täsmälleen tämä harvinainen uskovainen on miljardien ihmisten joukossa se, joka pystyy lukemaan tuon taikaolennon ajatuksia. Onko tämä ylivertaisuusvinoumaa vai mielisairautta? Vai molempia?

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskomatonta, että uskovat ihmiset uskovat tämän kaiken. Kyllä mielen täytyy olla jollakin tavalla vinksahtanut.

    • Anonyymi

      Uskovaisten Pelastusoppaan keskeinen kohta on ihmisuhri,jonka tämä käsittämättömän kiva ja mukava joskin suuttuessaan hirmu pelottava henkiolento tarvitsi päästäkseen turhaumastaan omaksi kuvakseen luomaansa ihmistä kohtaan.
      Tätä suurenmoisen jalomielistä tekoa uskovat juhlivat symbolisen ihmissyönnin merkeissä,jota nimittävät ehtoolliseksi eli illalliseksi.
      Vaikuttaa kulttuurisidonnaiselta jutulta joten mielisairaus ei ole välttämätön ehto mutta myötävaikuttaa kyllä.

    • Anonyymi

      Pitäisi kysyä suoraan Sauli Niinistöltä, tai Barak Obamalta. Esimerkiksi.
      He ovat varmasti tarpeeksi älykkäitä vastaamaan ateistien kysymyksiin.

    • Anonyymi

      Olen ajatellut tämän olevan ainakin suurinta narsismia.
      Mitäpä muutakaan voi sanoa ihmistä joka kuvittelee itselleen yli-inhimillisen kumppanin ja jonka toimia hän sitten ohjaa rukoilemalla.

      • Anonyymi

        Nyt menet vääriä raiteita, koska Jumalaa ei voi ohjata. Menee kuin veturi omalla raiteellaan, mutta ohjaa ihmisiä. Matkustajia. Tässä vaiheess.a toivottaa kaikille hyvää matkaa, jotka ovat kyydissä. Ateismissa on enemmän taikauskoa, jos uskon kanettina on rukoiltu lottovoitto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt menet vääriä raiteita, koska Jumalaa ei voi ohjata. Menee kuin veturi omalla raiteellaan, mutta ohjaa ihmisiä. Matkustajia. Tässä vaiheess.a toivottaa kaikille hyvää matkaa, jotka ovat kyydissä. Ateismissa on enemmän taikauskoa, jos uskon kanettina on rukoiltu lottovoitto.

        No miksi Jumala sitten kehoittaa rukoilemaan? Esimerkiksi tässä Jumala (Jeesuksena esiintyen Vuorisaarnassa) kehottaa salassa pyytämään sitä lottovoittoa.

        6 Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        No miksi Jumala sitten kehoittaa rukoilemaan? Esimerkiksi tässä Jumala (Jeesuksena esiintyen Vuorisaarnassa) kehottaa salassa pyytämään sitä lottovoittoa.

        6 Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.

        On järkevää kysyä kristityltä, mitä rukous hyödyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt menet vääriä raiteita, koska Jumalaa ei voi ohjata. Menee kuin veturi omalla raiteellaan, mutta ohjaa ihmisiä. Matkustajia. Tässä vaiheess.a toivottaa kaikille hyvää matkaa, jotka ovat kyydissä. Ateismissa on enemmän taikauskoa, jos uskon kanettina on rukoiltu lottovoitto.

        Jätetäänpä tuo lottovoitto ja sen sellaiset sivuun, ja otetaan mikä tahansa rukoilun aihe. "Rukousvastauksen" saa tasan yhtä varmasti rukoilee tai ei. Mitä se kertoo jumalasta, jonka sanassa on moneen kertaan vakuuteltu että totisesti vastataan?

        "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi. Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."

        "Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.

        " Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen."

        "Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa."


    • Anonyymi

      Se taikaolento tiesi jo edeltä, mitä kirjoittaisit. Eikö hävetä?

      • Ei saatana 🤣🤣🤣 Ensimmäinen hullu rientää paikalle kertomaan, mitä tämä taikaolento ajatteli etukäteen minun avauksestani. Eikö hävetä paljastaa hulluuttasi?


    • Anonyymi

      Eihän hullu ymmärrä olevansa hullu.

    • Riippuu miten määrittelee mielisairauden. Joidenkin mielestä, jos tarpeeksi ihmisiä uskoo johonkin, se ei ole mielisairautta, vaikka se olisi todellisuuden vastaista (harhaista).

      Jos tarpeeksi ihmisiä uskoo, että mies voi synnyttää, tuleeko siitä todellisuutta? Fyysistä todellisuutta? Onko olemassa jotain muuta todellisuutta kuin fyysistä? Onko 1 1=2 todellisuutta, vaikka se on mielikuvitusta? Enimmät ihmiset arvostaa selviytymistä enemmän kuin totuutta ja todellisuutta, joten jos mielikuvitus ja harhat auttaa selviytymisessä, kannattaako niitä käyttää?

      • "...jos tarpeeksi ihmisiä uskoo johonkin, se ei ole mielisairautta, vaikka se olisi todellisuuden vastaista (harhaista)."

        Juurikin näin. Jos vesihana puhuu niin se on mielisairautta, mutta jos aasi puhuu niin se ei ole mielisairautta.


    • Anonyymi

      Suomen rajan takana itään istuu harhainen maallikko omassa bunkkerissaan ja kuvittelee voittavansa sodan. Varmasti rukoilee asian puolesta kuin lottovoittoa
      konsanaan. Tuleeko rukousvastausta, missä ihmiset joutuvat kärsimään.
      Ylipäätänsä mihinkään negatiiviseen asiaan. Onko todennäköisempää, että jekutetaan Jumalaa, josta ollaan etäännytty ja vetovoiman laki vetää kokonaan toiseen suuntaan.
      Ihmiset joutuvat satimeen paljon todennäköisemmin, kuin mikään lottovoitto, joka tuottaisi onnea. Miten on sitten toisten ihmisten auttaminen, Se tuottaa sekä antajalle että saajalle aina hyvää mieltä ja aina käy niin, että vilpittömät palkitaan. Molemmissa tapauksissa energia palaa takaisin lähettäjälleen juuri saman muotoisena, kuin se on lähetetty..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      615
      4403
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3520
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      70
      3207
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2971
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2324
    6. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2267
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2241
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2060
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2015
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      1973
    Aihe