Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. Kyse+ei+nyt+ole+käännösratkaisusta,+vaan+siitä+objektiivisesta+faktasta,+että+kaikki+käsikirjoituksissa+ei+lue,+että+Jeesus+pelasti+kansansa+Egyptistä.
  2. Opettiko+Jeesus+kutsumaan+toista+pöljäksi?"Mutta+minä+sanon+teille:+jokainen,+joka+vihastuu+veljeensä,+on+ansainnut+oikeuden+tuomion;+ja+joka+sanoo+veljelleen:+'Sinä+tyhjänpäiväinen',+on+ansainnut+suuren+neuvoston+tuomion;+ja+joka+sanoo:+'Sinä+hullu',+on+ansainnut+helvetin+tulen."+(Mt.+5:22)On+se+niin+kiva+anonyyminä+solvata+toisia.Mutta+itse+asiaan.+Ei+ole+merkityksetön+kysymys,+mitä+Jeesus+teki+lihansa+päivinä,+vaeltaessaan+maan+päällä+ihmisenä.+Oliko+koko+Jeesuksen+elämä+täysin+yhdentekevää,+kaikki+mitä+hän+opetti,+sanoi+ja+teki?+Vain+ylösnousseella+Kristuksellako+on+meille+merkitystä?Eikä+kysymys+Jeesuksen+jumaluudesta+ole+mikään+sivuseikka.+Kristityt+ovat+tästä+tehneet+pelastuskysymyksen,+kuten+huomaamme+tässäkin+langassa,+monet+opettavat,+että+et+voi+pelastua,+ellet+usko,+että+Jeesus+on+itse+kaikkivaltias+Jumala+Jehova.+Samoin+opettaa+kirkon+virallinen+uskontunnustus,+Athanasiuksen+uskontunnustus.+Jos+Jeesus+on+Jumala,+silloin+jumalia+on+enemmän+kuin+yksi.+Jos+Jeesusta+palvotaan+Jumalana,+mutta+hän+onkin+vain+ihminen,+silloin+palvotaan+epäjumalaa.+Jos+Jeesusta+ei+palvota+Jumalana,+mutta+hän+onkin+todellisuudessa+Jumala,+silloin+pelastuksemme+on+vaakalaudalla.Joten+nämä+kysymykset+ovat+tärkeitä+ja+on+vain+oikein,+että+niitä+pohditaan+ja+vatkataan.+Valitettavasti+tämän+foorumin+taso+on+tismalleen+sitä+mitä+se+on+aina+ollut,+toisia+uhkaillaan,+pelotellaan,+solvataan+ja+pilkataan.+Mutta+koska+sain+Facebookista+bannia+siteerattuani+Martti+Lutherin+tekstejä,+ei+mulla+toistaiseksi+ole+muuta+paikkaa+avautua+kuin+täällä.+Joten+koittakaa+kestää+mua.+On+mukava+nähdä,+että+läheskään+kaikki+eivät+usko+kolmiyhteiseen+Jumalaan+ja+että+totuus+sapatistakin+on+valjennut+niin+monelle.+Kansallamme+on+vielä+toivoa!