Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Haluaisitko+kertoa,+mikä+messiaaninen+seurakunta+Suomessa+ei+hyväksy+minun+oppiani,+minä+itse+kun+en+kertaakaan+messiaanisissa+piireissä+ole+kokenut+mitään+vastustusta+oppiani+kohtaan?+Täten+hieman+ihmettelen.
20.03.2021 12:09
Kyse+ei+nyt+ole+käännösratkaisusta,+vaan+siitä+objektiivisesta+faktasta,+että+kaikki+käsikirjoituksissa+ei+lue,+että+Jeesus+pelasti+kansansa+Egyptistä.
20.03.2021 12:05
Mulla+on+Nestle+Aland+28,+joka+on+melkoisen+tuore+tapaus.+Biblehub+käyttää+vanhempaa+versiota.+Kyse+on+uusista+käsikirjalöydöistä,+joissakin+käsikirjoituksissa+lukee,+että+Herra+pelasti+Egyptistä,+toisissa+että+Jumala+ja+toisissa+että+Jeesus.+Tekstikritiikki+on+enemmän+taidetta+kuin+tiedettä,+riittä+tässä+tapauksessa+huomauttaa,+että+kaikissa+käsikirjoituksissa+ei+puhuta+Jeesuksesta.
20.03.2021 11:59
En+tiedä+oliko+taustalla+jonkin+ihmisen+tekemä+ilmoitus+vai+tekoäly.+Mutta+on+mielenkiintoista,+että+suora+sitaatti+Lutherilta+tulkittiin+vihapuheeksi+ja+näin+sain+bannia.+Niin+järkyttäviä+ovat+Lutherin+puheet,+tämä+vain+osoittaa+sen,+että+Lutherin+tekstit+juutalaisista+ovat+mitä+hirvittävintä+vihapuhetta.
20.03.2021 11:55
Mitä+tulee+viitan+tupsuihin,+tzitzit,+niin+niiden+käyttäminen+on+Tooran+käsky+(4.+Moos.+15:38)+-+meidän+seurakunnassa+suurimmalla+osalla+on+tupsut.+Alkukielessä+ei+puhuta+sanaakaan+viitasta,+vaan+käytetään+heprean+sanaa+beged,+joka+voi+tarkoittaa+mitä+tahansa+vaatetta.+Tupsut+siis+sidotaan+vaatteen,+housun+tai+paidan+kulmiin,+aivan+sama,+jotta+muistaisi+Jumalan+käskyt.+Tämä+on+erittäin+tärkeä+ja+hyödyllinen+käsky.
Mitä+tulee+raamatunlausekoteloihin,+niin+sekin+on+Tooran+käsky.+"Ja+sido+ne+merkiksi+käteesi,+ja+ne+olkoot+muistolauseena+sinun+otsallasi."+(5.+Moos.+6:8)
Mutta+kristittyjä+ei+kiinnosta+noudattaa+Jumalan+pyhää,+vanhurskasta,+hyvää,+täydellistä+ja+ikuista+lakia,+siksi+näitäkään+käskyjä+eivät+kristityt+noudata.
20.03.2021 11:53
Mulla+on+sydämessä+suuri+rauha.+Raamattu+lupaa,+että+niillä+on+suuri+rauha,+jotka+rakastavat+Jehovan+Tooraa+(Ps.+119:165).+En+nosta+sapattikäskyä+muiden+käskyjen+yläpuolelle.+Mutta+pidän+erikoisena+sitä,+että+kristittyjen+mielestä+kymmenessä+käskyssä+on+yksi+käsky,+jota+saa+rikkoa+miten+huvittaa.
20.03.2021 11:48
Minä+en+kivitä+ketään,+koska+en+ole+ammatiltani+pyöveli+enkä+tuomari.+Se+on+niin+yksinkertaista.+Mikä+sinä+rehvastelet+ja+ylpeilet+sapatin+rikkomisellasi?
20.03.2021 09:38
Amen.+Unohdat+tosin,+että+jo+luomisviikolla+Jumala+itse+siunasi+ja+pyhitti+sapatinpäivän,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista.+Unohdat,+että+Jumalan+kymmenen+käskyä+on+universaali+ja+ikuinen+laki+kaikille+kansoille+kaikkina+aikoina.
"Seitsemäntenä+päivänä+Jumala+sai+valmiiksi+tekemänsä+työn,+ja+seitsemäntenä+päivänä+hän+lepäsi+kaikesta+työstään,+jota+oli+tehnyt.+Ja+Jumala+siunasi+seitsemännen+päivän+ja+pyhitti+sen,+koska+silloin+hän+lepäsi+kaikesta+luomistyöstään."
1.+Mooseksen+kirja+2:2-3+FINRK
niin+suvaitse+nyt+siunata+palvelijasi+sukua,+että+se+pysyisi+iäti+sinun+edessäsi.+Sillä+mitä+sinä,+Herra,+siunaat,+se+on+oleva+siunattu+iäti."
1.+Aikakirja+17:27+FB38
20.03.2021 09:36
Opettiko+Jeesus+kutsumaan+toista+pöljäksi?
"Mutta+minä+sanon+teille:+jokainen,+joka+vihastuu+veljeensä,+on+ansainnut+oikeuden+tuomion;+ja+joka+sanoo+veljelleen:+'Sinä+tyhjänpäiväinen',+on+ansainnut+suuren+neuvoston+tuomion;+ja+joka+sanoo:+'Sinä+hullu',+on+ansainnut+helvetin+tulen."+(Mt.+5:22)
On+se+niin+kiva+anonyyminä+solvata+toisia.
Mutta+itse+asiaan.+Ei+ole+merkityksetön+kysymys,+mitä+Jeesus+teki+lihansa+päivinä,+vaeltaessaan+maan+päällä+ihmisenä.+Oliko+koko+Jeesuksen+elämä+täysin+yhdentekevää,+kaikki+mitä+hän+opetti,+sanoi+ja+teki?+Vain+ylösnousseella+Kristuksellako+on+meille+merkitystä?
Eikä+kysymys+Jeesuksen+jumaluudesta+ole+mikään+sivuseikka.+Kristityt+ovat+tästä+tehneet+pelastuskysymyksen,+kuten+huomaamme+tässäkin+langassa,+monet+opettavat,+että+et+voi+pelastua,+ellet+usko,+että+Jeesus+on+itse+kaikkivaltias+Jumala+Jehova.+Samoin+opettaa+kirkon+virallinen+uskontunnustus,+Athanasiuksen+uskontunnustus.+Jos+Jeesus+on+Jumala,+silloin+jumalia+on+enemmän+kuin+yksi.+Jos+Jeesusta+palvotaan+Jumalana,+mutta+hän+onkin+vain+ihminen,+silloin+palvotaan+epäjumalaa.+Jos+Jeesusta+ei+palvota+Jumalana,+mutta+hän+onkin+todellisuudessa+Jumala,+silloin+pelastuksemme+on+vaakalaudalla.
Joten+nämä+kysymykset+ovat+tärkeitä+ja+on+vain+oikein,+että+niitä+pohditaan+ja+vatkataan.+Valitettavasti+tämän+foorumin+taso+on+tismalleen+sitä+mitä+se+on+aina+ollut,+toisia+uhkaillaan,+pelotellaan,+solvataan+ja+pilkataan.+Mutta+koska+sain+Facebookista+bannia+siteerattuani+Martti+Lutherin+tekstejä,+ei+mulla+toistaiseksi+ole+muuta+paikkaa+avautua+kuin+täällä.+Joten+koittakaa+kestää+mua.+On+mukava+nähdä,+että+läheskään+kaikki+eivät+usko+kolmiyhteiseen+Jumalaan+ja+että+totuus+sapatistakin+on+valjennut+niin+monelle.+Kansallamme+on+vielä+toivoa!
20.03.2021 09:32
Rauhan+tervehdys+itsellesi!
Sapattitotuus+videon+kommenteissa+Youtubessa+sinä+kutsut+Mooseksen+lakia+löyhkäksi.+Sinä+siis+toisin+sanoen+opetat,+että+Jumalan+pyhä+sana+on+löyhkää.+Ja+pidät+itseäsi+suurena+opettajana?
20.03.2021 08:55
Sapatti+on+suuri+Jehovan+lahja+meille+ihmisille.+Jeesus+sanoi,+että+sapatti+on+ihmistä+varten.+Sapatti+on+suuri+levon,+ilon+ja+riemun+päivä,+se+on+suuri+juhlapäivä.+Miksi+ihmeessä+emme+viettäisi+tätä+juhlaa?
20.03.2021 08:53
"Vaikka+tiedättekin+aivan+kaiken,+haluan+silti+muistuttaa+teitä:+Jeesus+kyllä+pelasti+kansansa+Egyptistä,+mutta+tuhosi+sen+jälkeen+ne,+jotka+eivät+luottaneet+häneen.+"+(Juud.+5,+UT2020)
Tässä+on+käsikirjoituksissa+eroavaisuuksia.+Kaikissa+ei+sanota,+että+Jeesus+pelasti+kansansa+Egyptissä,+joten+tämä+on+kyseenalainen+käännös.
20.03.2021 08:45
Pyhitän+sapatin,+koska+kymmenessä+käskyssä+meidän+käsketään+pyhittää+sapatinpäivä.+Se+on+niin+yksinkertaista.
20.03.2021 08:35
Eli+siis+mitä+jää+Raamatusta+käteen?
19.03.2021 15:23
Profeetat+ei+puhu+lauantaista?
"Joka+kuukausi+uudenkuun+päivänä+ja+joka+viikko+sapattina+tulee+kaikki+liha+kumartaen+rukoilemaan+minua,+sanoo+Herra."+(jes.+66:23)
Ja+Jeesus+tapansa+mukaan+oli+aina+sapattina+synagoogassa+samoin+kuin+alkuseurakunta+apostolien+tekojen+mukaan.
19.03.2021 15:20
Luin+muutaman+muunkin+kirjoituksesi.+https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2021/02/13/pelastus-ei-kuulunut-pakanoille/
Mitä+sun+Raamatusta+jää+käteen,+jos+Mooseksen+laki+on+vain+epätosia+paimentolaisten+tarinoita?+Mikä+on+enää+Jumalan+sanaa?+Näyttää+siltä,+että+olet+luopumassa+uskosta,+jos+et+ole+jo+luopunut.
19.03.2021 15:12
Jumala+on+tässä+eri+olevainen+kuin+Jeesus,+kuten+muuallakin+Raamatussa.+Kaikki+Jeesuksen+puheet+Isästä+ja+Isälle+ovat+täysin+skitsofreenistä+tekstiä,+jos+Jeesus+puhuu+itselleen.
19.03.2021 15:06
Kerrotko+missä+kohtaa+Raamattua+kerrotaan+yhdenkään+apostolinen+koskaan+pyhittäneen+sunnuntain?+Miksi+Jeesus+ei+puhu+sanaakaan+sunnuntaista,+eikä+profeetat?
19.03.2021 15:04
Shalom!+Kiitos+viestistäsi.+Luin+sivustolta+artikkelin+Mooseksen+laista.+https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2021/02/06/onko-mooseksen-laki-hyva-vai-paha/
Paavali+sanoo,+että+Toora+on+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä,+kuten+tuossa+sanotaan+heti+alkuun.+Mutta+sitten+esitellään,+kuinka+kamala+ja+hirmuinen+Mooseksen+laki+on.+Valehteleeko+Paavali?
Psalmissa+19+sanotaan,+että+Jehovan+Toora+on+täydellinen.+Sitä+se+tosiaankin+on.+Psalmi+119+on+yhtä+ylistystä+Mooseksen+laista,+176+jakeen+verran.+Valehteleeko+psalmista+meille?
19.03.2021 15:03
Miksi+ihmeessä+täällä+on+niin+monta+anonyymiä+kirjoittajaa?+Julistiko+Paavali+evankeliumia+anonyymisti?+Toimiko+Jeesus+nimimerkin+suojissa?+Miksi+ette+rekisteröi+itsellenne+nikkiä+ja+esiinny+rohkeasti+omalla+nimellä?
19.03.2021 14:50
25 / 845