Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ja+missäköhän+kohtaa+Raamattua+käsketään+viettämään+uuden+liiton+pääsiäistä?
09.05.2017 19:01
Niin+tämähän+on+keskustelufoorumi,+asiat+täällä+tappelevat,+ei+ihmiset.
09.05.2017 18:11
En+kyllästy+vastaamasta+tähän+yhä+uudestaan+ja+uudestaan.+Sapattikäsky+on+kymmenestä+käskystä+neljäs,+eikä+yksikään+kirkkokunta+väitä+että+kymmenen+käskyä+koskisi+ainoastaan+juutalaisia.+Sapatti+annettiin+jo+luomisessa,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista.+Jeremian+mukaan+sapatti+on+myös+pakanoita+varten+ja+Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+koko+ihmiskuntaa+varten.
09.05.2017 18:01
Tietysti+heprealaiskirjeen+jakeessa+on+sana+"nomos"+sillä+sen+alkukieli+on+kreikka.+Mutta+Jeremia+31:33+alkukieli+on+heprea,+jossa+esiintyy+tuo+sana+Toora.+Et+ymmärrä+että+uudessa+liitossa+laki+eli+Toora+eli+Mooseksen+laki+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme.+Uudessa+liitossa+laki+on+siis+edelleen+voimassa.+Hesekiel+on+tässä+Jeremian+kanssa+samoilla+linjoilla:
++++”Ja+minä+annan+heille+yhden+sydämen,+ja+uuden+hengen+minä+annan+teidän+sisimpäänne,+ja+minä+poistan+kivisydämen+heidän+ruumiistansa+ja+annan+heille+lihasydämen,+niin+että+he+vaeltavat+minun+lakieni+mukaan+ja+noudattavat+minun+säädöksiäni+ja+toimivat+niiden+mukaan+ja+he+ovat+minun+kansani,+ja+minä+olen+heidän+Jumalansa.”+(Hes.+11:19-20)
Uudessa+liitossa+siis+vaelletaan+edelleen+Jumalan+lakien+ja+säädösten+mukaan.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+laki+olisi+kumottu.
09.05.2017 17:59
>>+Yhäkään+siinä+ei+alkukielessä+ole+toora+sanaa+!!!+<<
Alkukielessä+on+siinä+kohtaa+sana+Toora.+Miksi+et+usko+minua?+Jokainen+lukutaitoinen+voi+itse+tarkistaa+asian+tästä:+http://biblehub.com/interlinear/jeremiah/31-33.htm+Jankkaat+samaa+vanhaa+virttä,+että+vanha+liitto+on+lakkautettu.+Mutta+Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+Toora,+eli+Mooseksen+laki,+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme.+Mooseksen+lakia+ei+siis+ole+kumottu.
09.05.2017 17:52
Jos+riittävän+moni+eroaa+kirkosta,+mitä+suosittelen+lämpimästi,+loppuu+se+bisnesluokassa+matkustaminen.
09.05.2017 15:12
Ihminen+on+lain+alla+jos+ei+turvaa+armoon.+Se+että+noudattaa+Jumalan+käskyjä+ei+ole+lain+alla+olemista.
09.05.2017 15:09
Tuossa+sanotaan+alkutekstin+mukaan+että+Jumala+panee+Tooran+heidän+sydämiinsä,+ei+mitä+tahansa+lakia,+vaan+Mooseksen+lain.
09.05.2017 15:07
Millä+kriteereillä+päätät+mikä+käsky+koskee+juutalaisia+ja+mikä+kristittyjä?+Jos+meidät+on+oksastettu+Israeliin+niin+kuin+Raamattu+sanoo,+eikä+silloin+Israelille+annetut+käskyt+koske+myös+meitä?+Miksi+kristityt+viettävät+sapattia+sunnuntaina?+Missä+kohtaa+Raamattua+käsketään+pyhittää+sunnuntai,+viikon+ensimmäinen+päivä?
09.05.2017 15:01
Jos+meidät+on+oksastettu+Isreaeliin,+niin+kuin+Raamattu+sanoo,+silloin+Israelille+annetut+käskyt+koskevat+myös+meitä.
09.05.2017 14:56
Jos+Mooseksen+lait+eivät+koske+muita+kuin+israelilaisia,+silloinhan+käsky+rakastaa+lähimmäistä+niin+kuin+itseä+ja+kymmenen+käskyä+eivät+koske+kristittyjä.+Millä+kriteereillä+päätät+mikä+käsky+koske+kristittyjä+ja+mikä+vain+juutalaisia?+Jos+meidät+on+oksastettu+Israeliin+ja+seuraamme+Israelin+Jumalaa,+silloin+Israelille+annetut+käskyt+koskevat+myös+meitä.
09.05.2017 14:53
Raamatun+mukaan+Jeesus+on+Jumala.+"Alussa+oli+Sana,+ja+Sana+oli+Jumalan+tykönä,+ja+Sana+oli+Jumala."+Joh.+1:1.+Kristinuskossa+ei+ole+mitään+järkeä+jos+Jeesus+on+vain+ihminen.+Jeesuksen+opetuksessa+ei+ole+mitään+järkeä+jos+hän+on+vain+ihminen.+Silloin+Jeesuksen+opetus+olisi+täysin+ristiriitaista.
08.05.2017 22:48
Kirjoitit+"Saatte+toki+noudattaa+juutalaisten+lakeja,+mutta+ei+Jumala+ole+sanonut+niitä+tarvittavan+noudattaa+Israelin+ulkopuolella.+"+Oletin+että+tarkoitit+että+Mooseksen+laki+on+voimassa+vain+Israelin+valtion+alueella.+Mooseksen+lain+mukaan+laki+on+sama+niin+juutalaiselle+kuin+muukalaisellekin.
08.05.2017 21:46
>>+Onko+jotain+muuta+mitä+haluat+oppia+minulta+sinun+omasta+uskostasi+ja+sen+tulkinnoista?+<<
Jeesus+sanoo+Matteuksen+evankeliumissa+vuorisaarnassa+seuraavaa:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
Mitä+mieltä+sinä+olet+kristityistä,+jotka+väittävät+että+Jeesus+on+kumonnut+lain,+että+laki+päättyi+ristille?
08.05.2017 21:32
Olet+kuitenkin+itsekin+sitä+mieltä,+että+laki+ei+koske+sinua.+Vai+oletko?+Miksi+vedät+herneen+nenääsi+siitä,+että+minä+sanoin+sinulle+että+mene+ja+riko+lakia?+Miksi+et+ymmärrä,+että+sinun+on+mahdoton+rikkoa+lakia,+joka+ei+koske+sinua?+En+aio+inttää+ja+jankata+tästä+aiheesta+enempää.
08.05.2017 21:29
Raamattu+ei+missään+kohtaa+kiellä+lääketieteeseen+turvautumista.
08.05.2017 21:23
Koska+Jeesus+todellisuudessa+oli+Jumala,+hän+ei+rikkonut+Mooseksen+lakia.
08.05.2017 21:22
Voisitko+ystävällisesti+osoittaa+minulle+luvun+ja+jakeen,+tunnen+Raamatun+niin+huonosti.
08.05.2017 21:20
Jos+lennät+Israeliin+lomalle,+joudut+kuitenkin+noudattamaan+Mooseksen+lakia,+vai+kuinka?
08.05.2017 19:16
>>+Luet+siis+itsesi+pakanaksi+ja+toteat+että+laki+koskee+"meitä+pakanoita".
Nyt+kuitenkin+sanot+näin:
"Olen+kanssasi+samaa+mieltä+siitä,+että+laki+ei+koske+uskosta+osattomia+pakanoita.+"
Kantasi+on+täysin+päinvastainen+kun+mitä+aikaisemmin+kirjoitit.
Oletko+sinä+itse+siis+pakana+kuten+aikaisemmin+kerroit+olevasi?+<<
Kiitos+sinun+sivistyneiden+kommenttiesi,+jouduin+tarkentamaan+määritelmiä.+Toisin+kuin+monet+kristityt+väittävät,+Raamatun+mukaan+laki+koskee+kaikkia+uudestisyntyneitä+pakanoita,+jotka+on+oksastettu+Israeliin,+mutta+ei+uskosta+osattomia+pakanoita.+Raamattu+selvästi+toteaa+että+uskosta+osattomat+pakanat+tuomitaan+ilman+lakia.+Olen+tietysti+itse+pakana.+Laki+koskee+minua,+koska+minut+on+oksastettu+Israeliin.
08.05.2017 19:13
794 / 845