Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Temppeli+ei+vaikuta+millään+tavalla+esimerkiksi+kymmenen+käskyn+noudattamiseen.+Väittäisitkö+että+ei+pidä+noudattaa+kymmentä+käskyä,+koska+temppeliä+ei+enää+ole?+Tietysti+noudatamme+toorasta+kaikkea+mitä+on+mahdollista+noudattaa.
08.04.2017 16:52
On+täysin+mahdollista+seurata+Jeesusta+ja+noudattaa+silti+Tooraa.+Jeesuksen+opetus+on+että+Toorasta+ei+katoa+ainoakaan+piirto.+Kaikki+opetuslapset+ja+apostolit+seurasivat+Jeesusta,+mutta+noudattivat+silti+Tooraa.
08.04.2017 13:10
Se+että+sapatin+rikkomisesta+oli+määrätty+kuolemanrangaistus,+pitäisi+kertoa+meille+kuinka+vakavasta+käskystä+on+kyse.+Mutta+Jeesus+ei+kivittänyt+avionrikkojaa,+miksi+siis+meidän+pitäisi?
08.04.2017 13:07
Jeesus+ei+kivittänyt+avionrikkojaa,+miksi+meidän+siis+tulisi?
08.04.2017 13:03
Kyllä,+meidän+tulee+viettää+myös+näitä+muita+Herran+säätämiä+juhlapyhiä.
07.04.2017 18:11
Jeesus+ei+tappanut+avionrikkoja+naista,+miksi+siis+meidänkään+pitäisi?+Mutta+koska+sapatin+rikkomisesta+annettu+rangaistus+on+kuolema,+tulisi+sen+kertoa+meille+kuinka+vakavasta+käskystä+on+kyse.
07.04.2017 18:09
Kuitenkin+neljäs+käsky+kertoo+meille+"muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Tarvitsemme+sapatin+lepoa+riippumatta+siitä+mitä+Jeesus+on+tehnyt+meille.
06.04.2017 21:21
"Ei+jokainen,+joka+sanoo+minulle:+'Herra,+Herra!',+pääse+taivasten+valtakuntaan,+vaan+se,+joka+tekee+minun+taivaallisen+Isäni+tahdon.+Moni+sanoo+minulle+sinä+päivänä:+'Herra,+Herra,+emmekö+me+sinun+nimesi+kautta+ennustaneet+ja+sinun+nimesi+kautta+ajaneet+ulos+riivaajia+ja+sinun+nimesi+kautta+tehneet+monta+voimallista+tekoa?'+Ja+silloin+minä+lausun+heille+julki:+'Minä+en+ole+koskaan+teitä+tuntenut;+menkää+pois+minun+tyköäni,+te+LAITTOMUUDEN+tekijät'."+(Mt.+7:21-23)
06.04.2017 21:19
Eiköhän+sapattitotuus+murtaudu+luterilaiseenkin+kirkkoon+lähiaikoina.
06.04.2017 21:17
Minä+ainakin+kannan+viitassani+tupsuja:+http://kristitty.net/blog/viittansa-tupsua/
Mutta+taidon+olla+aika+vähemmistöä.
05.04.2017 21:31
Pelastumme+yksin+armosta,+mutta+Jumalan+käskyjen+pitäminen+on+tärkeää.
05.04.2017 21:24
>>+oikea+usko+tulee+yksin+armosta+ilman+ensimäistäkään+ihmisen+omaa+työtä.+<<
"Samoin+uskokin,+jos+sillä+ei+ole+tekoja,+on+itsessään+kuollut."+Jaak.+2:17
04.04.2017 23:51
Ymmärrän+oikein+hyvin+mitä+tuossa+sanotaan:+"Minä+panen+lakini+heidän+mieleensä,+ja+kirjoitan+ne+heidän+sydämiinsä,+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani."+Eli+uudessa+liitossa+laki+eli+Toora+tulee+ihmisen+sydämeen,+niin+että+hän+noudattaa+lakia+ja+pysyy+siinä.+Uudessa+liitossa+ei+lakia+ole+kumottu+millään+tavalla.
04.04.2017 23:46
Uudessa+liitossa+noudatetaan+lakia,+eli+Tooraa:
”Ja+minä+annan+heille+yhden+sydämen,+ja+uuden+hengen+minä+annan+teidän+sisimpäänne,+ja+minä+poistan+kivisydämen+heidän+ruumiistansa+ja+annan+heille+lihasydämen,+niin+että+he+vaeltavat+minun+lakieni+mukaan+ja+noudattavat+minun+säädöksiäni+ja+toimivat+niiden+mukaan+ja+he+ovat+minun+kansani,+ja+minä+olen+heidän+Jumalansa.”+(Hes.+11:19-20)
04.04.2017 21:22
Laki+joka+on+kirjoitettu+sydämiimme+uudessa+liitossa+on+Mooseksen+laki,+jota+meidän+tulee+noudattaa:++”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+(Toorani)+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
04.04.2017 20:05
Meillä+ei+ole+mitään+syytä+rikkoa+Jumalan+lakia+vastaan.+Evankeliumi+ei+ole+vastoin+lakia.
04.04.2017 19:23
Väität+että+kristitty+ei+tarvitse+lakia,+miksi+Jeesus+sanoo:+”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
04.04.2017 18:45
>>+14.+Sillä+synnin+ei+pidä+teitä+vallitseman,+koska+ette+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla.
15.+Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!++<<
Tässähän+Paavali+nimen+omaan+vahvistaa+lain,+emme+saa+tehdä+syntiä,+eli+rikkoa+lakia,+vaikka+olemmekin+armon+alla.
04.04.2017 18:44
Apt+15+ei+päätetty+että+Mooseksen+laki+ei+enää+kuulu+pakanoille,+se+käy+tekstistä+selväksi,+kun+Jaakob+sanoo+"Sillä+Mooseksella+on+ammoisista+ajoista+asti+joka+kaupungissa+julistajansa;+luetaanhan+häntä+synagoogissa+jokaisena+sapattina."
Raamatun+käsky+kieltää+pukemasta+pellavasta+ja+villasta+kudottua+vaatetta,+muut+sekoitukset+käyvät.+En+tietenkään+pue+ylleni+pellavasta+ja+villasta+sekoitettua+vaatetta+ylleni.+Miten+sinä+päätät+mitkä+käskyt+ovat+relevantteja+ja+mitkä+eivät?+Mututuntumalla?
04.04.2017 18:42
Täyttä+huuhaata.+Se+että+olemme+Kristuksessa+ei+anna+meille+oikeutta+rikkoa+lakia+eli+tehdä+syntiä.+Kaksi+kirjoittajaa+yllä+sanoo+että+saa+syödä+porsaan+lihaa.+Raamattu+ei+missään+kohden+anna+lupaa+syödä+saastaisia+eläimiä!+
“Ei+saastuta+ihmistä+se,+mikä+menee+suusta+sisään;+vaan+mikä+suusta+käy+ulos,+se+saastuttaa+ihmisen.”+(Mt.+15:11)+Tässä+Matteuksen+evankeliumin+kohdassa+fariseukset+syyttävät+opetuslapsia+pesemättömin+käsin+syömisestä.+Jeesuksen+opetus+aiheesta+on:+“pesemättömin+käsin+syöminen+ei+saastuta+ihmistä.”+Mt.+15:20+Mikäli+Jeesus+todella+opetti,+että+kaikki+ruoka+on+puhdasta,+Pietari+ei+saanut+sitä+memoa,+sillä+Apostolien+tekojen+kymmenennessä+luvussa+Pietari+toteaa+“En+suinkaan,+Herra;+sillä+en+minä+ole+ikinä+syönyt+mitään+epäpyhää+enkä+saastaista.”+Apt.+10:14+Olisi+merkillistä,+jos+Jeesuksen+opetuslapsi+ei+olisi+ymmärtänyt+mestarinsa+opetusta+tässä+asiassa.+Näyssä+Pietarin+eteen+lasketaan+taivaasta+vaate,+jolla+on+kaikenlaisia+eläimiä,+puhtaita+ja+epäpuhtaita.+Taivaalta+kuuluu+ääni+”Nouse+Pietari,+teurasta+ja+syö.+Minkä+Jumala+on+puhdistanut,+sitä+älä+sinä+sano+epäpyhäksi”+Apt.+10:13,15+.+Näky+toistuu+kolme+kertaa,+eikä+Pietari+ymmärrä+sitä.+Näyn+kirjaimellinen+tulkinta,+että+kaikki+elävä+ravinto+kelpaa+syötäväksi,+on+Pietarin+mielessä+siis+mahdoton.+Vasta+Korneliuksen+ovella+Pietari+ymmärtää+näyn+vertauskuvallisen+merkityksen:+“mutta+minulle+Jumala+on+osoittanut,+etten+saa+sanoa+ketään+ihmistä+epäpyhäksi+enkä+saastaiseksi.”+Apt.+10:28
Markuksen+evankeliumin+kohta+7:19+"Näin+hän+sanoi+kaikki+ruuat+puhtaiksi."+ei+löydy+alkutekstistä,+vaan+on+kääntäjien+lisäys.
04.04.2017 18:33
823 / 845