Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. Joo+voin+suositella+myös+Lutheria+kaikille+antisemitisteille+ja+juutalaisten+vihaajille.+Katsotaanpas+mitä+suuri+uskonpuhdistajamme+ja+kunnioitettu+oppi-isämme+sanoo+mainiossa+teoksessaa+Juutalaisista+ja+heidän+valheistaan:"Miten+minun+on+nyt+tämän+turmeltuneen,+kirotun+juutalaiskansan+kanssa+meneteltävä?Näin:1)+heidän+synagoogansa+tai+koulunsa+sytytettäköön+tuleen,+ja+mikä+ei+tahdo+palaa,+se+peitettäköön+ja+umpeenluotakoon+maalla,+ettei+ikänä+yksikään+ihminen+näkisi+siitä+kiveä+eikä+kuonaa.2+)+talonsakin+samalla+tavalla+rikkirevittäköön+ja+hävitettäköön,+sillä+niissäkin+he+harjoittavat+samaa,+mitä+he+kouluissaan+harjoittavat.3)+heiltä+otettakoon+pois+kaikki+heidän+rukouskirjansa+ja+Talmudin+selityksensä,+joissa+sellaista+epäjumalanpalvelusta,+sellaisia+valheita,+kirouksia+ja+jumalanpilkkaa+opetetaan.4)+heidän+rabbiineitaan+kiellettäköön+elämän+ja+hengen+menettämisen+uhalla+vast'edes+opettamasta.5)+juutalaisilta+kokonaan+peruutetaan+tien+ja+saattovartion+käyttöoikeus,+sillä+heillä+ei+ole+maaseudulla+mitään+tekemistä,+koska+he+eivät+ole+herroja,+ei+virkamiehiä+eivätkä+kauppiaita+tai+sentapaisia.6)+heiltä+kiellettäköön+koronkiskominen,+jonka+heiltä+Mooses+on+kieltänyt,+koska+he+eivät+ole+omassa+maassaan+eivätkä+vieraiden+maiden+herroja,+ja+heiltäotettakoon+kaikki+omaisuus+ja+hopea-+ja+kultakalleudet+ja+pantakoon+syrjään+talletettaviksi.7)+nuorille+voimakkaille+juutalaismiehille+ja+juutalaisnaisille+annettakoon+käteen+varsta,+kirves,+kuokka,+lapio,+rukki,+värttinä+ja+annettakoon+heidän+ansaita+leipänsä+otsansa+hiessä,+kuten+Aadamin+lasten+osaksi+on+määrätty."
  2. >>+Ja+vielä,+missä+kohtaan+sanotaan,+että+pitäisi+pitää+vain+10+käskyä?+Eikö+kaikki+613+käskyä+pidä+pitää?+<<Kyllä,+juuri+näin.>>+Minä+en+löydä+uuden+testamentin+puolelta+mitään+käskyä+sapatin+pitämiseen.<<+Kymmenen+käskyä+sanoo+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä"+ja+Jeesus+sanoo+että+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto,+täten+sapatti+tulee+pyhittää.+Jeesus+vahvistaa+sapatin+omalla+esimerkillään:”Ja+hän+(Jeesus)+saapui+Nasaretiin,+jossa+hänet+oli+kasvatettu,+ja+meni+tapansa+mukaan+sapatinpäivänä+synagoogaan+ja+nousi+lukemaan;+”+(Lk.+4:16)Raamatun+mukaan+meidän+tulee+seurata+Jeesuksen+esimerkkiä:+"Sillä+siihen+te+olette+kutsutut,+koska+Kristuskin+kärsi+teidän+puolestanne,+jättäen+teille+esikuvan,+että+te+noudattaisitte+hänen+jälkiänsä,"+(1.+Pietari+2:21)+Koska+Jeesus+vietti+sapattia+ja+Herran+pyhiä+juhlia,+tulee+meidänkin+viettää+niitä.Jeesus+vahvistaa+myös+sapatin+sanomalla,+että+sapatti+on+ihmistä+varten:”Sapatti+on+asetettu+ihmistä+varten+eikä+ihminen+sapattia+varten.”+(Mk.+2:27)>>Eikä+kerrota,+että+alkuseurakunta+olisi+niin+toiminut.+<<”Ja+hän+(Jeesus)+meni+alas+Kapernaumiin,+Galilean+kaupunkiin,+ja+opetti+kansaa+sapattina.”+(Lk.+4:31)”Ja+toisena+sapattina+hän+(Jeesus)+meni+synagoogaan+ja+opetti;”+(Lk.+6:6)”Ja+hän+(Jeesus)+oli+opettamassa+eräässä+synagoogassa+sapattina.”+(Lk.+13:10)”Ja+palattuaan+kotiinsa+he+(opetuslapset)+valmistivat+hyvänhajuisia+yrttejä+ja+voiteita;+mutta+sapatin+he+viettivät+hiljaisuudessa+lain+käskyn+mukaan.”+(Lk.+23:56)”Mutta+he+(Paavali+seuralaisineen)+vaelsivat+Pergestä+eteenpäin+ja+saapuivat+Pisidian+Antiokiaan;+ja+he+menivät+synagoogaan+sapatinpäivänä+ja+istuutuivat.”+(Apt.+13:14)”Kun+he+(Paavali+ja+Barnabas)+lähtivät+ulos,+pyydettiin+heitä+puhumaan+näitä+asioita+tulevanakin+sapattina.+Seuraavana+sapattina+kokoontui+lähes+koko+kaupunki+kuulemaan+Jumalan+sanaa.”+(Apt.+13:42,44)”Ja+sapatinpäivänä+me+(Paavali,+Timoteus+ja+Luukas)+menimme+kaupungin+portin+ulkopuolelle,+joen+rannalle,+jossa+arvelimme+olevan+rukouspaikan,+ja+istuimme+sinne+ja+puhuimme+kokoontuneille+naisille.”+(Apt.+16:13)”Ja+tapansa+mukaan+Paavali+meni+sisälle+heidän+luoksensa+ja+keskusteli+kolmena+sapattina+heidän+kanssansa,+lähtien+kirjoituksista,”+(Apt.+17:2)”Ja+hän+(Paavali)+keskusteli+synagoogassa+jokaisena+sapattina+ja+sai+sekä+juutalaisia+että+kreikkalaisia+uskomaan.”+(Apt.+18:4)>>+Ainoat+mitä+vanhasta+liitosta+tulee+ottaa+löytyy+Apostolien+Teoista+15:+<<Minkä+takia+Jaakob+jatkaa+jakeessa+21+"Sillä+Mooseksella+on+ammoisista+ajoista+asti+joka+kaupungissa+julistajansa;+luetaanhan+häntä+synagoogissa+jokaisena+sapattina."?Nuo+listatut+neljä+asiaa+ei+todellakaan+ole+ainoat+käskyt+jotka+Mooseksen+laista+tulee+ottaa,+Jaakob+jatkaa+että+koska+Moosesta+luetaan+jokaisena+sapattina+synagoogissa,+pakanoilla+on+runsaasti+mahdollisuuksia+oppia+Mooseksen+lakia+ajallaan,+mutta+nämä+neljä+käskyä+on+syytä+omaksua+heti+alkuunsa.Laitetaan+kertauksen+vuoksi,+Jeesuksen+mukaan+laista+ei+katoa+ainoakaan+piirto:”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
  3. Daavidin+tähti+on+ollut+juutalaisten+symboli+keskiajalta+asti.+Minun+ei+tarvitse+sen+käyttöä+perustella+Raamatulla.+Onko+sinulla+laittaa+jotain+linkkiä,+jossa+kerrottaisiin+Daavidin+tähden+saatanallisuudesta?
  4. >>+Seksi+samaa+sukupuolta+olevan+kanssa+on+ainakin+joidenkin+tulkintojen+mukaan+kielletty,+<<Seksi+samaa+sukupuolta+olevien+kesken+on+yksiselitteisesti+kielletty+Raamatussa:"Älä+makaa+miehenpuolen+kanssa,+niinkuin+naisen+kanssa+maataan;+se+on+kauhistus."+(3.+Moos.+18:22)"Jos+joku+makaa+miehenpuolen+kanssa,+niinkuin+naisen+kanssa+maataan,+tekevät+he+molemmat+kauhistuksen;+heidät+rangaistakoon+kuolemalla,+he+ovat+verivelan+alaiset."+(3.+Moos.+20:13)"Sentähden+Jumala+on+hyljännyt+heidät+häpeällisiin+himoihin;+sillä+heidän+naispuolensa+ovat+vaihtaneet+luonnollisen+yhteyden+luonnonvastaiseen;+samoin+miespuoletkin,+luopuen+luonnollisesta+yhteydestä+naispuolen+kanssa,+ovat+kiimoissaan+syttyneet+toisiinsa+ja+harjoittaneet,+miespuolet+miespuolten+kanssa,+riettautta+ja+villiintymisestään+saaneet+itseensä+sen+palkan,+mikä+saada+piti."+(Room.+1:26-27)"Vai+ettekö+tiedä,+etteivät+väärät+saa+periä+Jumalan+valtakuntaa?+Älkää+eksykö.+Eivät+huorintekijät,+ei+epäjumalanpalvelijat,+ei+avionrikkojat,+ei+hekumoitsijat+eikä+miehimykset,+eivät+varkaat,+ei+ahneet,+ei+juomarit,+ei+pilkkaajat+eivätkä+anastajat+saa+periä+Jumalan+valtakuntaa."+(1.+Kor.+6:9,10)>>+mutta+kieltääkö+Raamattu+yksiselitteisesti+seksin+lapsien+kanssa+<<Raamattu+ei+yksiselitteisesti+kiellä+seksiä+lapsen+kanssa,+mutta+Jeesuksen+opetus+valaisee+meitä:"Mutta+joka+viettelee+yhden+näistä+pienistä,+jotka+uskovat+minuun,+sen+olisi+parempi,+että+myllynkivi+ripustettaisiin+hänen+kaulaansa+ja+hänet+upotettaisiin+meren+syvyyteen.+Katsokaa,+ettette+halveksu+yhtäkään+näistä+pienistä;+sillä+minä+sanon+teille,+että+heidän+enkelinsä+taivaissa+näkevät+aina+minun+Isäni+kasvot,+joka+on+taivaissa."+(Mt.+18:6,10)