Vapaa kuvaus

Profiilikuva viittaa tänne: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14754705/nakotesti-rotille

Aloituksia

79

Kommenttia

4196

  1. En+muutenkaan+ymmärrä+miten+jumaluskoisten+voi+olla+niin+vaikea+tajuta+että:a)+Tuollaisella+"argumentilla"+voi+"todistaa"+ihan+mitä+tahansa,+vaikka+sen+ikuisen+marsun+kaiken+pieraisijana.b)+Koko+argumentti+lähtee+liikkeelle+perusteettomista+oletuksista+ja+on+sitä+kautta+jo+lähtökohtaisesti+virheellinen.Jälkimmäiseen+liittyen:http://keskustelu.suomi24.fi/t/14408977/maailmankaikkeus-ei-tarvitse-alkuaUskikset+ovat+yrittäneet+kehitellä+edes+jonkunmoista+argumenttia+jumalhuuhaansa+tueksi+jo+tuhansia+vuosia,+ja+tuo+on+se+taso+mihin+siinä+ajassa+on+päästy...+Fiksummat+olisivat+jo+tajunneet+luovuttaa,+kun+lähtökohta+on+niin+ilmeisen+toivoton.
  2. "Totta,+jos+valikoivat+meditaatioita+harrastaneiden+näkemyksiä.+Mutta,+tosiasiassa+en+tiedä+yhtäkään+filosofia,+joka+olisi+perustellut+näkemystään+meditaatiota+harrastavien+kokemuksilla,+vaan+omilla+järkeilyillään."Kuten+juuri+totesin,+mutta+pointti+oli+siinä,+että+henkilökohtaisten+kokemusten+merkityskin+on+tuolla+kuitattu,+eli+siihen+ei+voi+filosofejakaan+vastaan+vedota.<<"Tosin+kokemuksethan+nyt+eivät+tietenkään+ole+se+syy+miksi+dualismi+kuoli+vaan+se+ettei+se+vaan+toimi+ajatuksena+millään+tavalla.+On+aivan+sama+mitä+on+koettu,+dualismi+ei+ole+sille+toimiva+selitys."Paitsi+minulle.>><<Juu,+kyllä+olen,+kuten+kokemukseni+perusteella+tiedän.>>Oletko+miettinyt+miten+ylimielinen+asennoitumisesi+väistämättä+on+suhteessa+kaikkiin+muihin+mainittuihin?+Siitä+että+tiedät+varmasti+itsesi+ja+muiden+olevan+(dualistisia)+valo-olioita+seuraa+loogisesti+väistämättä+se+että+muuta+sanovat+ovat+yhtä+ehdottomasti+väärässä.Siispä+lukemattomat,+jopa+käytännössä+koko+elämänsä+asialle+omistaneet,+kymmeniä+tuhansia+tunteja+meditoineet,+buddhalaiset+useamman+vuosituhannen+ajalta,+neurotieteilijät,+tietoisuuden+tutkijat,+filosofit+jne.+ovat+sinun+mukaasi+ehdottoman+väärässä.+Siitäkin+huolimatta+että+pystyvät+perustelemaan+näkökantojaan+monenlaisilla+tutkimustuloksilla,+loogisilla+päätelmillä,+vastaavilla+henkilökohtaisilla+kokemuksilla+jne.Kaikki+nuo+(ja+minä+myös)+ovat+väärässä+vain+siksi,+että+sinulla+oli+muutaman+sekunnin+henkilökohtainen+kokemus,+jonka+toimintaperiaatteita+muut+ovat+selittäneet+jopa+hyvinkin+yksityiskohtaisesti+vailla+mitään+valo-olentoja.Edelleen+ihmisten+henkilökohtaisten+kokemusten+ja+tulkintojen+tiedetään+pettävän+ihan+tunnetusti+lukemattomissa+tilanteissa,+mutta+tuossa+vetoat+käytännössä+omaan+erehtymättömyyteesi+vastoin+sitä+yleistä+ymmärrystä.Tilanne+on+ihan+vastaava+kuin+vaikka+taikatulvaan+uskovilla+kretuilla,+jotka+väittävät+olevansa+henkilökohtaisesti+vakuuttuneita+omasta+versiostaan,+mutta+mikään+muu+ei+sitä+versiota+tue,+päinvastoin.<<"Miten+ihmeessä+voisit+esim.+tietää+ettei+"alkuperäisiä+aitoja+jumalia"+ollutkin+vaikkapa+kolme?"En+mitenkään,+mutta+minulla+ei+ole+mitään+syytä+tai+tarvetta+sellaista+olettaa.>>Tässäkin+vedit+siis+mutkat+suoriksi+eli+et+voi+tietää+asiaa+ja+vain+koska+sinulla+ei+ole+syytä+oletusta+tehdä,+vedät+johtopäätöksen,+että+vain+yksi+on+aito+ja+muut+eivät+ole+merkityksellisiä:"Ja+toisaalta+logiikkani+tekee+suoraan+johtopäätöksen,+että,+jos+jumalia+on+olemassa,+niin+vain+se+alkuperäinen,+aito+ja+ensimmäinen+Jumala+on+merkityksellinen."Johtopäätöksesi+näyttävät+siis+olevan+mielivaltaisia+oletuksia,+jotka+saavat+samantien+tiedon+aseman."Lainasin+sanatarkasti+kohtaa+n.3:36:stä+lähtien."+Jossa+Culadasa+ei+kerro+omasta+uskostaan,+vaan+kuvailee+yhtä+kristillisyydessäkin+ilmenevää+teologista+muotoa.<<"Missä+kohtaa+evoluutioketjua+siihen+olisi+ilmaantunut+joku+valo-olento?+Onko+esim.+apinoilla+valo-olennot?"En+tiedä.+Enkä+tiedä+sitäkään,+että+missä+vaiheessa+alkion+tai+sikiön+kehitystä+sen+itse+saamme.+Mutta+muistan+ikuisesti+tyttäreni+syntymän,+kun+näin+hänen+katsovan+ensin+suoraan+äitiinsä+ja+sitten+välittömästi+minuun.+Olen+varma,+että+hänellä+se+oli+jo+syntyessään.>>Kokeiles+miettiä+mitä+vaihtoehtoja+tuossa+oikeasti+on,+jos+liikkeelle+ollaan+lähdetty+kemiallisesta+evoluutiosta+yksisoluisten+kautta+siihen+missä+nyt+olemme.+Oletettavasti+et+voi+sijoittaa+valo-olentoja+kirjaimellisesti+aivottomiin+ketjun+alkupään+lenkkeihin+vaan+jonnekin+myöhemmäs.+Millä+tahansa+ajanhetkellä+populaatioiden+eliöt+ovat+keskenään+samaa+lajia+ja+muistuttavat+enempi+vähempi+toisiaan,+ja+ovat+keskenään+vaihtelevan+ikäisiä.Mitä+todellisia+vaihtoehtoja+tuossa+on+siihen,+että+valo-olioita+alkaa+ilmaantumaan?+Onko+muita+kuin+nämä:-+Valo-oliot+vain+ilmaantuivat+tyhjästä+yht'äkkiä+kaikille+jonkin/joidenkin+populaation+jäsenille+iästä+yms.+riippumatta.+Kukin+yksilö+on+tekemässä+mitä+nyt+sattuu+tekemäänkään+ja+yhdellä+sekunnilla+ei+ole+valo-olento+ja+seuraavalla+on.+Yksilö+joka+sattui+kuolemaan+edellisen+sekunnin+aikana+kuoli+pysyvästi,+seuraavalla+sekunnilla+kuollut+liihotteli+matkoihinsa+valo-olentona.-+Valo-olioita+alkaa+syntyä+uusina+populaation+jäseninä+jollain+ajanhetkellä.+Seurauksena+on+valo-olento-lapsia,+joiden+vanhemmat+ja+vanhemmat+sisarukset+eivät+ole+sellaisia.-+Valo-olio+on+jotain+jonka+yksilö+voi+hankkia+jollain+toiminnallaan.+Jälleen+populaatiossa+olisi+joitain+valo-olentoja,+lapsia+joiden+sisarukset+ja+vanhemmat+eivät+ole+sellaisia,+vanhempia+joiden+lapset+eivät+ole+sellaisia+jne.Intuitiosi+siitä+että+jos+yksi+on+valo-olento+niin+muutkin+ovat+ei+päde+kahteen+jälkimmäiseen+tilanteeseen+lainkaan,+ja+ensimmäisessä+kahden+peräkkäisen+sekunnin+välillä.+Todellinen+ongelma+ei+siis+ole+siinä+ettet+tiedä+missä+vaiheessa+nuo+ilmaantuivat,+vaan+siinä+ettei+ole+järjellistä+(ja+intuitiosi+kanssa+yhteensopivaa)+vaihtoehtoa.
  3. "Kuten+sanoin,+raja+on+tullut+siinä+vastaan+kun+ei+enää+synny+lisääntymiskykyisiä+jälkeläisiä.+Muuli+ja+Liikeri+on+hyviä+esimerkkejä+tästä."Paitsi+etteivät+ole.+Ensinnäkin+sotket+tietysti+jälleen+kretuaivopierentänä+risteymät+populaation+evoluutiokehitykseen.+Toisekseen,+ja+todellakin+nyt+vain+sivuhuomiona,+sekä+liikeri+että+muuli+ovat+saaneet+jälkeläisiä.+Esim:"In+September+2012,+the+Russian+Novosibirsk+Zoo+announced+the+birth+of+a+"liliger",+which+is+the+offspring+of+a+liger+mother+and+a+lion+father.+The+cub+was+named+Kiara."https://en.wikipedia.org/wiki/Liger#Fertility"Mutaatioita+on+käytetty+todisteena+siitä,+että+tuo+raja+on+mahdollista+ylittää."Mitä+helv...?"Useimmat+mutaatiot+ovat+kuitenkin+haitallisia+ja+vaikka+ne+olisivatkin+hyödyllisiä,+niin+ne+voivat+muuttaa+vain+jo+olemassa+olevia+ominaisuuksia,+eivät+koskaan+tuottaa+mitään+uutta."Juuri+sait+esimerkkejä+miten+ne+tuottavat+esim.+ylimääräisiä+sormia+ja+samaan+aikaan+pidät+jonain+ihmeenä+sitä+jos+sydän+on+kehittynyt+kolmilokeroiseksi.+Nähtävästi+vielä+siitäkin+huolimatta+että+juuri+sait+esimerkin+viisilokeroisesta.Huvittavaa+miten+kehtaat+vielä+esittää+ymmärtäväsi+jotain+evoluutiosta,+kun+juuri+on+osoitettu+ettet+tajua+edes+lajeja+ja+lajiutumista,+ja+tässä+osoitetusti+mutaatioitakaan."Tämä+on+tieteellisesti+todistettu+asia+mm.+banaanikärpäsillä+tehtyjen+kokeiden+perusteella.+On+täysin+selvää,+että+makroevoluutiota+ei+voi+tapahtua."Mitä+helv...?No+huumorin+vuoksi:+Anna+lähdeviite+tuollaiseen+mahdottomaan+tulokseen.+Kuinkahan+monta+jehovalaista+maailmanloppua+ehtii+mennä+ohi+sellaista+odotellessa?
  4. <<"Ja+kukaan+heistä,+jos+ovat+saaneet+samanlaisen+kokemuksen+kuin+minä,+ei+enää+koskaan+epäile+Jumalan+olemassa+oloa.""Tuo+lauseeni+minun+kyllä+täytyy+perua+ja+tunnustaa,+ettei+se+näemmä+ole+totta.>>Josta+syystä:<<"Noitahan+ne+filosofitkin+ovat+miettineet+ja+tuloksena+substanssidualismi+on+filosofiassakin+kuollut."Ovatko+nuo+filosofit+kokeneet+saman+mitä+minä?>>Noiden+filosofienkaan+ei+tarvitse+sitä+kokea,+koska+voivat+todeta+sen+kokeneiden+päätyneen+toisiin+ajatuksiin.+Tosin+kokemuksethan+nyt+eivät+tietenkään+ole+se+syy+miksi+dualismi+kuoli+vaan+se+ettei+se+vaan+toimi+ajatuksena+millään+tavalla.+On+aivan+sama+mitä+on+koettu,+dualismi+ei+ole+sille+toimiva+selitys."No+tuollainen+kokemus+viittaa+mielestäni+aivan+suoraan+Jumalaan,+miten+ihmeessä+voisin+itse+olla+ikuinen+valo-olento,+joka+uhkuu+voimaa+ja+rauhaa,+jos+Jumala+ei+ole+olemassa.+Ja+toisaalta+logiikkani+tekee+suoraan+johtopäätöksen,+että,+jos+jumalia+on+olemassa,+niin+vain+se+alkuperäinen,+aito+ja+ensimmäinen+Jumala+on+merkityksellinen."Logiikkasi+on+nyt+selvästi+pelkkiä+oletuksia,+ei+logiikkaa.+Enkä+ole+nähnyt+noille+oletuksille+mitään+perusteita,+en+edes+henkilökohtaisten+kokemustesi+sisältöä+(jossa+jumala+ei+esiintynyt).Miten+ihmeessä+voisit+esim.+tietää+ettei+"alkuperäisiä+aitoja+jumalia"+ollutkin+vaikkapa+kolme?"Toki+voimme+olettaa,+mutta+kuten+siitä+linkistäni+kuulit,+Culadasa+uskoo+Jumalaan"En+minä+vain+siitä+sellaista+kuullut.+Culadasa+esitti+miten+buddhalaisuuden+voisi+yhdistää+jumaluskoon+ja+esitti+käytännössä+että+se+on+mahdollista+vain+kun+puhutaan+jonkunmoisesta+panteistisesta+jumalasta,+tyyliin+samassa+mielessä+missä+Einstein+siitä+puhui.Culadasan+ja+budhalaisuuden+muut+opit+tekevät+selväksi,+että+esittämäsi+kaltainen+(hindulaisuuteen+perustuva)+jumalusko+sieluineen+ei+noihin+ajatuksiin+sovi."Sen+sijaan+evoluutiolla+ei+voida+selittää+sitä,+että+olen+ikuinen+valo-olento."Voidaan:+et+ole+:).Missä+kohtaa+evoluutioketjua+siihen+olisi+ilmaantunut+joku+valo-olento?+Onko+esim.+apinoilla+valo-olennot?"Kyllä+sanonta+nähdä+sielunsa+silmin+on+mielestäni+relevantti"En+nyt+tarkoittanut+sanontaa,+vaan+sitä+että+jotkut+kuvittelevat+kykenevänsä+ihan+oikeasti+näkemään+muilla+kuin+silmillään,+esim.+ruumiista+irtaantuessaan,+ESP:llä+tms.