Hiusten repiminen

hius53

Olen lapsesta saakka repinyt hiuksiani (52 vuotta) ja luulen että en koskaan pääse siitä eroon. Usein revin niin paljon hiuksia, että kaljuja paikkoja tulee päähäni. Häpeän mennä kampaajalle, pitää selitellä siellä kaikkien ihmisten kuullen pakkoneuroosia. Auttakaa, jos joku on päässyt omin neuvoin eroon tästä vaivasta.

24

6774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiusnyppijä

      minulla on sama vaiva...olen reilu parikymppinen...mielialalääkkeillä tämä hiusten repiminen pysyy jotenkin kasassa....mutta kalju kohta löytyy jossa kasvaa uusia hiuksia.ja monet illat revin hiuksia vaikkalääkkeitä syönkin...että ei siihen mikään auta ..lääkkeet pitää oireet jotenki kurissa ettei nyt ihan koko päivää nypi hiuksia...

      • hius53

        Minullakin mielialalääkitys, mutta eipä ne juuri tehoa. Harmi kun en ole saanut itselleni koskaan pitkiä hiuksia, ne lähtee repiessä pois ja hiuskista tulee kuin hiirenhäntä.


    • potilas.vai??

      Mulla on muös trikotillomania. Nuorempana se kohdistui ripsiin, mutta nyt revin hulluna kaksihaaraisia. Sain tietää tästä vaivasta vasta muutama viikko sitten, vaikka trikotillomania on vaivannut mua reilut kymmenen vuotta.

      Asiaan enemmän perehtyneet; tiedättekö liittyykö trikotillomaniaan "pakko-oireista" hiusten pyörittelyä isoiksi takuiksi, pakkomiellettä kasvojen "ylimääräisiin" karvoihin (esim. viiksihaituvat), ihohuokosten puristelua, nivelten naksauttelua, omia operaatioita, joilla saan epäpuhtauden ihon alta pois ja peräti jalkapohjien leikkaamista?
      Mulla on itselläni pakkomielle tehdä noita kaikkia asioita ja saatan uppoutua niihin vaikka miten pitkäksi aikaa.

      • hui kauhistus

        koita keksiä jotain muuta tekemistä ettet omiin jalkoihin kompastu. Minulla myös taipumus nyppiä ripsiä (ei ihan kokoajan) tai nyppiä huulia tai hypistellä jotain. Tekemisen tai ajattelemisen puutetta kun näin vitun vilkas persoona.


    • saquu

      saako tähän apua jos menee ihan lääkärinvastaanotolle tms? jos joku viittis vastata nopsaa, maanantaiks minulle olisi lääkäriin aika sillä nyppiminen menee koko ajan vain pahempaan suuntaan, onneksi on sen verran paksut hiukset että saan kaljuläikän peitettyä, vaan kuinkahan kauan enään... Voiko lääkäriä siis pyytää laittamaan lähetteen terapeutilel tms? tuskin tohtori heti mitään reseptejä kirjottaa enkä heti mielelläni lääkkeisiin koskisi... ja mitä oln lukenut trikotillomaniasta sehän on ahdistuneisuus häiriöksi luokiteltava oire? ahdistuvatko muut helpolla? itsellä tämä nimittäin on totta ja ahdistelen peräti ihan pikkuriikkisistä asioista... :/

    • potilas.vai?

      Kyllä pitäisi lääkäristä apua tulla. Jotakin lääkkeitäkin tähän tietääkseni on..? en ole aivan varma.
      En tiedä liittyykö se tähän, mutta itse olen ainakin tosi herkkä ihminen ja saatan ottaa jotkut asiat yllättävänkin raskaasti.

    • ....................

      Voiko hiusten repiminen aiheuttaa kipeän päänahan? 2 vuotta sitten hiuksistani tuli yhtäkkiä hirveän kuivat ja samaan aikaan rasvaiset(päänahka myös) ja aloin " repimään " niitä. Siinä meni puoli vuotta ja sitten päänahassa alkoi tuntua kipua, mistä en ole vieläkään päässyt eroon, ja nykyään revin hiuksiani vielä enemmän..joskus revin jopa huomaamattani. Siitä on tullut jonkinlainen pakko-oire.
      Huomasin että päälaella ja jakaus- kohdassa hiukseni ovat harventuneet, ja pääni sattuu niin paljon että haluaisin repiä kaikki irti. En kestä enää! En ole vielä edes aikuinen. Ja kun olen aikuinen, jatkuuko tämä edelleen? Tulenko kaljuksi? :( Neuvoja!
      Miten pääsen eroon hiusten nyppimisestä? Mistä päänahka kipu johtuu?

    • Harventuu hiljaksee

      Samaa täällä pohdin. Nuori aikuistuva nainen ja revin hiuksiani joka päivä.. :( haluaisin apua, mutta en uskalla hakea..... jos en revi hiuksia niin puren kynsiä.

    • elliek..

      täällä myös nuori mutta aikuinen nainen. 10vuotta jo trikotillomaniaa takana.. huoh..

      on ollut jaksoja kun on mennyt hyvin, mutta ne on aika harvassa. 10 vuotta menee todella nopeasti..

      Olen joskus nuorempana ihan listaa pitänyt miten monta hiusta/kaksi haaraista revin päivässä. se lista todella auttoi. mutta nyt ei ole motivaatiota siihen. ennen siis revin hiuksia mutta nykyään kaksihaaraisia vaan. Ja hiukset on keskipitkät mutta noh.. huonokuntoiset.

      Olen alkanut pitää trikotillomanii.. hmm. osana minua. olen jollain tapaa hyväksynyt sen, mutta nyt on taas alkanut ahdistaa. ehkä kun on taas vähän pahempi vaihe..
      ihan jokapäivä olen hiusteni kimpussa. vaikka haluaisin tehdä jotain muuta ja kuluttaa aikani parempaann..

      Jollain tapaa tuntuu kuitenkin että tämä on PARASTA tekemistä. Saa etsiä erilaisia ja vialllisia hiuksia ja poistaa ne. ihana tunne. Äsken kuitenkin tuijotin haaraisia latvoja ja vastustin kiusausta. siitä tulee myös ihana tunne. mutta se tuntuu niin vaikealta jättää ne haarat sinne päähän. kun ne pitäisi ottaa pois!!!

      puolisoni on mun tukena ja kieltää aina kun näkee mut repimässä. mutta miten kauan tätä voi jatkua ja miten kauaa hänkin jaksaa.tuleeko joskus se päivä kun kyllästyy tähän. uskon kuitenkin että yhdessä tullaan aina olemaan, ja tästä ongelmasta olisi päästävä eroon.


      En ole vahva, enkä tiedä miten tästä selviän.
      Tulevaisuudessa en halua että tulevat lapseni joutuvat kestämään tämän.
      Haluaisin olla vahva ennen kuin uskallan perustaa perheen. Voi olla ettei niin käy, mutta se olisi se mitä eniten haluan.

      minulle saa kirjoittaa, ehkä vertaistuki on se mitä haen.. [email protected]

      • Vaikeampi elämä

        Hei,
        oon jo aika iäkäs, ja kärsinyt koko iän tästä trikotillomaniasta. Ja silti selvinnyt elämässäni suht koht hyvin, vaikka olen hävennyt itseäni.

        Mielestäni ei ole maaiman ykkösasia mille näyttää ja miten aikaansa kuluttaa ja mistä on ahdistunut.

        Kun hoitaa elämänsä samalla tavoin kuin muut: työ, koti ja harrastukset.

        Suoraan sanottuna, 1 - 2 alkoholiannosta silloin tällöin helpottaa jännittynyttä oloa. Ja itkut ennen nukkumaan menoa.

        Olen käynyt myös psykoterapiassa 2 vuotta joskus nuorena aikuisena. Se helpotti.

        Neuvoni sinulle ja muille trikotillomaanikoille, on:
        Eläkää elämänne niin hyvin kuin voitte rajoituksestanne riippumatta!
        Te olette ihmisiä siinä kuin muutkin.


      • Jatkan vielä
        Vaikeampi elämä kirjoitti:

        Hei,
        oon jo aika iäkäs, ja kärsinyt koko iän tästä trikotillomaniasta. Ja silti selvinnyt elämässäni suht koht hyvin, vaikka olen hävennyt itseäni.

        Mielestäni ei ole maaiman ykkösasia mille näyttää ja miten aikaansa kuluttaa ja mistä on ahdistunut.

        Kun hoitaa elämänsä samalla tavoin kuin muut: työ, koti ja harrastukset.

        Suoraan sanottuna, 1 - 2 alkoholiannosta silloin tällöin helpottaa jännittynyttä oloa. Ja itkut ennen nukkumaan menoa.

        Olen käynyt myös psykoterapiassa 2 vuotta joskus nuorena aikuisena. Se helpotti.

        Neuvoni sinulle ja muille trikotillomaanikoille, on:
        Eläkää elämänne niin hyvin kuin voitte rajoituksestanne riippumatta!
        Te olette ihmisiä siinä kuin muutkin.

        Sit vielä tosta päänahasta - Vaikeampi elämän kirjoittaja jatkaa.
        Mulla on usein päänahka ollut kipeänä ja inhottavia päänsärkyjäkin. Otan migreeni- tai päänsärkylääkettä. En tykkää tästä, mutten voi mitään pakolleni.


    • hiusvastauja

      Hei,
      oon sinua vanhempi.
      Noin 20-30 viimeistä vuotta olen repinyt hiuksia vain niin, että olen herännyt yöllä tähän toimintaani.
      "Lääkkeenä" käytän näihin aikoihin ohutta pipoa öisin. Tämä on kuitenkin ollut ajottaista ja liittyy stressitilanteisiin.
      Kovasti olen joutunut ponnistelemaan, että hiukset pysyvät välillä päässä.
      Elämässä on kuitenkin pahempiakin asioita. On parempi olla nöyrä ja kärsivä, kuin narsisti joka kiusaa toisia.

    • EmmiO

      Hei!
      Olen tekemässä trikotillomaniasta juttua Kauneus&Terveys-lehteen. Jos olet valmis kertomaan hieman omista oireistasi anonyymisti, ota pian yhteyttä, jo 11.10. mennessä! Yst. Emmi Oksanen, toimittaja, [email protected]

    • miksi3

      Olen 16 vuotias ja muutaman kuukauden oon jo repiny hiuksia ja en pysty lopettamaan. ): Mulla on mielialalääkitys myös, mitä teen mun päänahkaan sattuu paljon...

    • EI MISTÄ REPIÄ

      Tuohon on helppo konsti leikkaat vaan kaikki pois ja pidät pään sileänä.

      • en vois elää

        Ei ikinä


      • potilas.vai??:lle
        en vois elää kirjoitti:

        Ei ikinä

        Ainut oireeni on hiusten pyörittely isoihin takkuihin. Tätä olen tehnyt yli 60 v, mutta siis koska katkon takut pois latvasta alkaen niin ei varsinaisia kaljuja kohtia synny.

        Mitään lääkitystä ei ole. Äitini koetti lahjoa eli maksaa että olisin kiertämättä tukkaa, mutta siitä ei ollut mitään apua. Jonkin verran on ollut apua siitä, että lapseni sanovat, etten saa tehdä sitä niin että lapsenlapset näkevät ja alkavat matkia, olen salannut heiltä siis. Oma oireeni alkoi äitini mukaan, kun 2-v aloin matkia serkkua.
        Kummallista että välillä oire on poissa kuukausia ilman että on mitään halua tehdä sitä, mutta kun oire tulee päälle (esim. jotain ongelmaa pohtiessa) niin en millään keinolla pysty olemaan tekemättä sitä. Siis luulen että jos hiukset olisivat poissa tai muuta sellaista, miin voisi tulla joku korvaava juttu, en kyllä osaa kuvitella mikä se olisi. Ei ainakaan mikään, josta syntyy kipua eikä mikään päihdejuttu. Ehkä syömishäiriö (lihominen)?
        En osaa antaa mitään neuvoa. Lapsillani ei tuollaista ole, mistä olen kiitollinen.


    • kaikki selviää...

      Luin yhtä kirjaa, mikä ei mitenkään liity trikoon, mutta se antoi minulle uutta ajateltavaa. Nyt on ollut trikon kanssa paha vaihe menossa: en ole saanut mitään kontrollia itseeni kuukauteen..

      Kirjassa puhuttiin että pitää "lopettaa lopettaminen", eli ei enää yrittää lopettaa vaan loppu on tehtävä.. Pitää ottaa vastuu omasta itsestään, elämästään, kukaan muu ei sitä muutosta tee. Ei miettiä milloin on sopiva aika, tai että seuraavana päivänä lopetan kun tänään jo revin. Vaan siis lopettaa pitää heti!
      Ihminen ei usko itseensä ja omiin voiimiin, sitä epäilee ettei lopetus koskaan onnistu..

      Kun miettii tulevaisuutta, ei osaa kuvitellakaan millaista elämä ilman trikoa on. Se voi jopa pelottaa, tuntus tyhjältä.. Ehkä itsellä triko on jonkin laista pakenemista tyhjyydestä, siitä saa jotain.

      10 vuotta trikoa sairastaneena tein sen. Toissapäivänä olin trikoillut jo heti aamusta monta tuntia.. Myöhemmin samanapäivänä lopetin trikon! Ei se hetki ollut "oikea" vaan kaikkea muuta, miten voisin onnistua kun olen aina epäonnistunut yrityksissäni.. Mutta kun se kerta ei ollut yritys, vaan päätös että nyt se loppuu.

      Eilinen päivä oli vaikea, puhuin ikäänkuin itsekseen että "nyt tekee tosi tiukkaa ja että tuntuu etten selviä ja enkä kestä, mutta yritän todella ja minähän en revi" ym mitä tunteita on ollut.

      Selvisin eilisestä, tänään on taas uusi taistelu (mietin miten ihmeessä selviän päivästä ilman trikoa, nyt aamusta jo voisin repiä).. Toivon että tämä taiselu jatkuu ja ajan kanssa helpottaa, ehkä se trikokin unohtuu ajan kanssa..

      Odotan iltaa että saan taas huomata että triko on todellakin poissa. Epäilen itseäni enemmän kuin koskaan.


      Yritän tulla kertomaan kuulumisia taas joku päivä.

    • Tahdon voimaa..

      Teksi, Kaikki Selviää kolahti muhun täysin.. tässä minun tarinani..
      Olen itse sairastanut trikoa jo n. 7 vuotta. Se alkoi olessani opiskelemassa.. itse en aluksi tiedostanut että nypin niin paljon mutta kaverini töni minua usein oppitunneilla ja sanoi että lopeta nyhtäminen..myöhemmin huomasin että usein pulpetin vierus oli täynnä hiuksia.
      Moniin vuosiin en tiennyt että se on sairaus enkä kiinnittänyt huomiota vaan nypin hiuksia jos mieli teki.. ei se ollut niin iso juttu.
      Kerran satuimme katsomaan tv:stä avokkini kanssa ohjelmaa jossa etsivät apua naiselle joka nyhti hiuksia päästänsä.. silloin havahduin että hei sehän on niin kuin minäkin.. en tiennyt itkisikö vai nauraisko asialle.
      No tavalleni oli ainakin nimi.. ihan kiva se oli tietää.. mutta silloin havahduin siihen että prkl.. tätä ei ehkä saa loppumaan ihan vaan tuosta.
      En ole koskaan trikoa pahemmin salannut lähipiiriltäni vaan kertonut avoimesti että minulla on tälläinen sairaus mutta se on toinen asia että kuin moni minua ymmärtää.. enhän ymmärrä itsekään että mitenkä joku hiusten repiminen, juurten syöminen ja hiuksien vetäminen hampaiden välissä voi tuntua ihmisestä niin hyvälle.. järjetöntä.. mutta silti niin ihanaa ja rentouttavaa.. prkl.. hullua hommaa.. =D
      Ennen kuin aloin repiä hiuksiani, hiukseni olivat kadehdittavan pitkät ja paksut.. kaikki ihailivat niitä.
      Vuodet kuluivat ja päähän alkoi muodostua todella harvoja kohtia, melkein kaljuja laikkuja.. vedin usein hiukset tiukalle ponihännälle jahiuslakkaa niin paljon että hiukset eivät päässeet liikkumaan siltä paikalta johon ne kammalla vedin.
      Nyppiminen jatkui ja hiustyyli vaihtui todella kerrostettuun malliin jotta harvenemista ei näkyis niin helpolla.
      Jossain vaiheessa minun tavaramerkki oli isot kolmiohuivit jotka oli kiedottu merimiestyyppisesti päähän.
      Sen jälkeen tukka lyheni radikaalisti takaa ihan lyhyeksi ja päältä hieman pitemmäksi, vuoden sitä jaksoin mutta nyppiminen vain jatkui.
      Sitten viimein marraskuussa 2011 riitti ja otin avokkini hiustrimmerin ja vedin itselleni 2 cm siilin.
      Se oli sellainen teko jota olin uhkaillut jo monta vuotta tuskissani. Ja kyllä.. se auttoi.. minun ei tehnyt mieli yhtään nyppiä koska kaikki hiukseni tuntui samalle, mikään ei ollut erilainen, ei paksu tai röpeläinen eikä ohuempi kuin muut.. niin lyhyessä tukassa hiukset näyttivät todella tuuheille eikä laikkuja ollut.
      Ei ollut sitä ongelmaa että jonkut hiukset olivat 15 cm toiset, 7 cm ja toiset 3 cm.. kun kaikki oli 2 cm.. =P
      Noooh.. kuhan hiukset alkoivat kasvaa.. eikös sieltä taas ruennut löytymään "erilaisia" hiuksia jotka oli pakko repiä pois.
      Nyt hiukset on kasvaneet leikkaamatta 1 v ja 2 kk.. ja pisimmät ovat jo olkapäille.. hiuksia olen nyhtänyt taas paljon.. ihan liikaa.. paikoitellen on todella monen pituista hiusta.. ahistaa.. =(
      Viime yönä kun katsoin elokuvaa ja homma karkasi taas aivan käsistä.. tajusin että ei hemmetti.. tää ei voi jatkua näin ja mieleeni tuli avokkini kanssa käyty keskustelu nyppimisestäni kun sanoin että ei se oli niin vaan helppoa lopettaa tämmöinen sairaus (avokkiani ahistaa triko hyvin paljon) Silloin avokkini sanoi sellaisen asian mikä sai minut miettimään asiaa..
      Hän vertasi sairauttani alkoholismiin ja siitä pois pääsyyn..
      Enoni on ollut kuivilla nyt vuoden pelkällä tahdon voimalla.. ja olen siitä niin sairaan ylpee ja hän on itse huomannut miten paljon parempi olo hänellä on olla.
      Aloin taas viime yönä miettimään että jumaliste.. nyt loppuu.. kaikki on vaan minusta kiinni.
      Nyt olen ollut nyppimättä (yhtä hiusta lukuun ottamatta) viime yöstä n. klo 3.30 lähtiin eli melkein 19 h.. ja voin sanoa että ei ole ollut helppoa..
      Olemme katsoneet tänään pari elokuvaa ja olen surffaillut netissä.. eli tehnyt juuri sellaista milloin olen yleensä nyhtänyt hiuksiani vähän väliä.. nyt en ole nyhtänyt.. paitsi yhden vetäisin ajatuksissani kun löytyi suoraan sellainen todella karhea hius.. mutta ei antanut itseni lannistua siitä.. ennen olisin miettinyt että no niin se meni siinä se päätös sama repiä, lopetan huomenna.. mutta nyt päätin että ei.. se oli se yksi.. ja se oli vahinko.. annoin itselleni anteeksi ja en ole nyt nyppinyt.
      Äskettäin löysin tämän keskustelun ja toi edellinen teksi kolahti niin suoraan muhun.. ja mä toivon että multa löytyis sitä samaa tahdon voimaa kun enostani ja minäkin onnistuisin.. ja että itsekin huomaisin joku ilta että triko on jäänyt pois ilman että että sitä ajattelen koko ajan.. :)

      • Jatkuu..

        heh.. pakko korjata että ei se huivi ollut silloin merimies vaan merirosvomaisesti kiedottu.. joku kuitenkin kommentoi muuten että ei merimiehillä ole huiveja.. =D En ole ennen kirjoittanut näille foorumeille mutta nyt oli aivan pakko.. Toivoattavasti saan itselleni tahdon voimaa päästä tästä vaivasta ja toivon sitä muillekin tästä sairaudesta kärsiville.. tsemppiä meille..=)


      • nuori tyttö
        Jatkuu.. kirjoitti:

        heh.. pakko korjata että ei se huivi ollut silloin merimies vaan merirosvomaisesti kiedottu.. joku kuitenkin kommentoi muuten että ei merimiehillä ole huiveja.. =D En ole ennen kirjoittanut näille foorumeille mutta nyt oli aivan pakko.. Toivoattavasti saan itselleni tahdon voimaa päästä tästä vaivasta ja toivon sitä muillekin tästä sairaudesta kärsiville.. tsemppiä meille..=)

        Itse aloin aluksi nyppimään 2 haaraisia mutta se paheni siihen kun aloin vetää hiuksia irti ja en halua vetää niitä, aina kun keskityn johonkinniin nypin niitä paljon enkä huomaa sitä vasta kun tuon jälkeen ja alan katumaan tuota. Olen itse 13 vuotias ja aloittanut juuri yläasteen ja kaikilla on ihanan paksut hiukset ja tuuheat mutta en voi pitää itse kuin poni hännällä , koska hiukset auki minulla on takana lyhyitä hapsuja. En haluaisi leikata hiuksiani mutta lopettaminen ei onnistu, haluaisin vaan laittaa lakin päähän. Ja kuulin vasta nyt että muillakin on tälläisia oireita, mutta en haluaisi menettää hiuksiani vielä näin nuorena


    • keskihelppo19+11=30

      Mä revin kulmakarvoja, kyllä niitä aina jonkun verran lähtee mutta eipä nyt varmaan nähtävästikään.

      • vanha-manta

        Minä menetin hiukseni nyppimisen takia jo vuosia sitten. Yritin lopettaa hiusten repimisen ajelemalla pois nekin harvat karvat, jotka vielä päässä törröttivät ja rupesin peruukin käyttäjäksi. Kun hiukset kasvoivat takaisin, oli hiusjuuristo ehtinyt jo vaurioitua niin pahasti, että normaalihiuksistoa ei enään kasvanut.
        Hiusten repiminen on ollut lähes olematonta jo usean vuoden ajan. Mutta onneksi nykyään peruukit on niin luonnollisen näköisiä, ettei niitä erota aidosta tukasta!
        Ajattelen että hyvä näinkin. Alopeetikotkin joutuvat elämään hiusten korvikkeen kanssa, jos eivät kehtaa kaljuna olle.
        En enää jaksa surra ongelmaani. Pärjään lacefront-peruukilla kuin omilla kutreilla!

        Huom. lääkkeet ja terapiat eivät auttaneet pakko-oireiseeni, helpottivat tosin oloani!


    • Anonyymi

      Minä pyöritän hiuksia ja välillä varsinkin sivulta sen takun harjaus sattuu (ja sitä ei vaan saa pois) niin se pitää leikata ja sit mun tukka näyttää hirveeltä. Ja oon poika

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5539
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      476
      3589
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      159
      3383
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2623
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2429
    6. 264
      2019
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      105
      1436
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe