Miten mies kokee m2f ihmisen?

Suhtautumisenne?

Olisin todella halukas tietämään miten mies kokee kaltaiseni m2f ihmisen? Jostain syystä silloin kun liikuin miesten porukoissa (se vähä) niin en ollut järin suosittu. Minua ja "toivottomuuttani" jopa halveksuttiin. Naisetkaan ei aina nähtävästi pysynyt kärryillä siitä, että mitä olen ja miten olen. Heti kun aloin tippumaan todellisuuteeni sitä, että mitä olen ja mitä haluan, niin olenkin yllättävän suosittu miesten joukoissa joihinka en oikeastaan koskaan ole edes kuulunutkaan. Toisille miehille olen mies ja toisille jotain muuta. Miksi miehen pitää suhtautua minuun vaikka en ole koskaan oikeastaan miehiin kuulunutkaan?

Koen olevani nainen siinä missä muutkin naiset. Minua loukkaa se julkinen puhe ja kohu intiimiasioistani aivan kuten ketä tahansa muuta naista. Se yksi silmää tekevä halusi julkistaa kaiken ja että se on heidän tyylinsä. Mielestäni se, ettei kaikki tiedä, toiset luulee ja osa ei käsitä, niin liittyy asiaan ja julkisuutta en ole koskaan ole halunnut. Mitä minä haluan? Minä haluan takaisin oman rauhallisuuteni ja elämäni, jossa kaikki oli suhteellisen hyvin ja minä ihmisenä muiden joukossa ja saan elää ja tuntea kuin ihminen tuntee.

Mitä olen sanonut aijemmin. Olen sanonut, ettei nämä ajat ole meitä varten. Mitenkä ne asiat sitten voisi olla, että ne olisi minua varten? Olen pyytänyt, että viidakkorumpu rummuttaisi jotain muuta kuin inter/trans asiaa. Mitä viidakkorumpu rummuttaa? Rumpu rummuttaa inter/trans asiaa! Rumpu voisi rummuttaa gay/bi/l asiaa. Ei, rumpu rummuttaa inter ja trans asiaa. Paljoako se minua kiinnostaa? Katsooko kampaajayrittäjä tv:stä kaikki kampaamo asiat vai riittääkö hänelle se, että jotakuinkin asuu ja on naimisissa kampaamonsa kanssa.

Millä tavoin minä pääsen tippumaan rauhallisuuteeni jos kerta toisensa jälkeen, vuosi toisen jälkeen jokin julkkis, politikko taikka presidentti kihnuttaa minussa kiinni? Paljonko minä olen ollut kiinnostunut julkisuudesta taikka julkisuuden henkilöistä? En laisinkaan. Minä en edelleenkään tilaa 7päivää lehteä. Julkkisjuorut kiinnostavat minua yhtä paljon kuin maailmanpyörä vaaleanpunaista norsua. Minä katson musavideoita ja kuuntelen musiikkia ja katson elokuvia. Ne edustavat minulle elämyksiä ja taidetta, ei elämän täyttämistä sonnalla. Asepalvelu edusti minulle arvokasta ja tasavertaista kohtelua, josta jäi lämmin olo. Nyt asevoimista ja niistä ampumistani kovista ammuksista on tullut muumi vesipistoolin kanssa.

Tietääkö mies miltä minusta tuntuu? Mel Gibsonilla oli elokuva jossa pienen sähköiskun jälkeen mies tiesi miltä naisesta tuntuu. Haluaako nainen tietää miltä minusta tuntuu? Voisivat joskus kuvitella itsensä minun osaa ja ajatella, että haluaisiko elää saappaissani. Onko joku viitsnyt lukea transihmisen ajatuksista esim. transtukipisteen sivuilta? MItä siellä lukee? Siellä lukee, että minua koskettaa se miten nainen suhtautuu minuun. Voihan mieskin pahoinpidellä minua, mutta onko se sen arvoista?

13-vuotta sitten löysin kaltaiseni ja ikäiseni ts:än netistä, joka oli jo saanut ajat hormiinihoitoa ja sittemmin empi menoa Helsinkiin tutkimuksiin ja jatkohoitoon kun he eivät luultavasti ymmärrä. Totuus siitä ei ole muuttunut. Tämän asian ympärillä pyörivät ihmiset eivät ymmärrä, joten olkaa ymmärtämättä ja katsekaa te tv:stä formuloita kun minä katson taidepätkiäni ja lopettakaa trans / interjuttujen rummuttaminen.

154

868

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gjhffgsufufd

Seksuaalivähemmistöistä on puhuttu kauan ja se on jo tyhjiin kaluttu luu, he eivät kiinnosta enää ketään. Sukupuolivähemmistöt ovat vielä uusi ja enemmistölle ihmisistä tuntematon asia. Siksi se vielä kiinnostaa lukijoita ja katsojia joten toimittajat palvelevat asiakkaitaan. On sitten jokaisen oma asia suostuuko mediapyöritykseen. Julkkikseksi tulee vain esiintymällä julkisuudessa. Transsukupuoliset yleensä hoitoprosessin ansiosta sulautuvat muiden ihmisten joukkoon, joten tarvitaan omaa aktiivisuutta jotta media löytää sukupuolivähemmistöön kuuluvat ihmiset. Itse elän naisten joukossa yhtenä heistä. Muut ihmiset suhtautuvat minuun kuten naiseen suhtaudutaan eikä siinä ole minusta mitään erityistä. Vaikka kasvoni joskus näkyykin julkisuudessa ja aika suuri joukko tuntee taustani, siitä ei ole ollut haittaa normaalille elämälleni.

• Suhtautumisenne?

MInusta vain tuntuu siltä, että b-luokan toimistomaailman toimihenkilöihmeet ovat ostaneet sieluni medialle ilman erillistä sopimusta kauppahintaan 0€ ja että yksiatyisomistuksen ja yksityiselämän tarkoitus tässä muodossa on se, ettei sitä ole. They just don't get it! Minulla ja perheelläni on ollut hyvä elämä ennen kuin he tänne rantautuivat ja että saatamme joutua tilanteeseen, että minulle on aivan sama istunko vai seisonko vankimielisairaalan veskissä.

• jhsfgaygfyg
        Suhtautumisenne? kirjoitti:

MInusta vain tuntuu siltä, että b-luokan toimistomaailman toimihenkilöihmeet ovat ostaneet sieluni medialle ilman erillistä sopimusta kauppahintaan 0€ ja että yksiatyisomistuksen ja yksityiselämän tarkoitus tässä muodossa on se, ettei sitä ole. They just don't get it! Minulla ja perheelläni on ollut hyvä elämä ennen kuin he tänne rantautuivat ja että saatamme joutua tilanteeseen, että minulle on aivan sama istunko vai seisonko vankimielisairaalan veskissä.

Aika monipolvista selostusta eikä siihen oikein pääse sisään. Sellainen mielikuva on jäänyt kertomuksestasi että työpaikkasi toimihenkilöt antavat jatkuvasti lausuntoja lehdille. Mutta minne? Jos lehtikirjoituksia olisi niin paljon kuin kertomuksestasi voisi päätellä, niitä olisi lähes päivittäin mutta eipä ole osunut silmiin. Onhan noita juttuja aina silloin tällöin, mutta aina ne ovat olleet henkilön itse kertomia.

• Suhtautumisenne?
        jhsfgaygfyg kirjoitti:

Aika monipolvista selostusta eikä siihen oikein pääse sisään. Sellainen mielikuva on jäänyt kertomuksestasi että työpaikkasi toimihenkilöt antavat jatkuvasti lausuntoja lehdille. Mutta minne? Jos lehtikirjoituksia olisi niin paljon kuin kertomuksestasi voisi päätellä, niitä olisi lähes päivittäin mutta eipä ole osunut silmiin. Onhan noita juttuja aina silloin tällöin, mutta aina ne ovat olleet henkilön itse kertomia.

Voinhan mä itsestäni kerrtoa ja sanoa mitä vaan, mutta sitä kohua nyt enemmän ihmettelen, että mitäs se muita kiinnostaa kun en mikään lööppitapaus omasta mielestäni ainakaan ole. Kohua voidaan nostaa mistä vaan, mutta itse olen pitkälle pitänyt pintani siinä, että tekee tai jättää tekemättä lähipiirini mitä vaan, niin mulla on oma elämäni johonka ei ole koskaan julkisuuden ihmiset kuuluneet. No okei, maailma on pieni. Joku tuntee jonkun joka tuntee jonkun jne.. mutta julkkisten ja median kanssa mulla ei ole suoranaisesti mitään yhteyttä jotain keskustelupalstaa enempää. Se tässä siis todellakin tympii, että se oma ja ihan oikea elämä menee ja on mennyt sivu suun kun joku on kiinnostunut musta ja saanko kysyä miksi? Mitä enemmän jotain julkisuuden kohua, niin sitä enemmän mulla on ollut vaikeuksia ja välillä todella harmittaa vääntää jotain urakkatyötä tehtaassa pohjapalkalla jotta loppujenlopuksi saa ylimääräistä mainosta siitä, että kuuluu sukupuolivähemmistöön. Eikö ihmiset sitten osaa suhteuttaa asioita? Se, että joku sukulaiseni käy viisi kertaa vuodessa etelänmatkalla on suhtessa minun yhteen Helsinginmatkaan. Niin kovasti minusta meteliä pitävät saavat asian kuullostamaan ja näyttämään siltä, että minulla olisi kattohuoneisto sieltä mistä näkee Tallinnaan. Aina on näitä, että sä meet nyt vaan sinne prosessiin ja sit oot styde, mutta kait mä nyt haluisin tietää itsestäni ja ns. tilastani hieman enemmänkin. Nähtävästi mediakin tietää mun asiat paremmin kun mä ite. Se on siis todella loukkaavaa, että jokin pönttö, jonk äo on kolmanneksen mua pienempi simputtaakin mua kuin jotain aivokuollutta oravaa, Se on hieman eri juttu ostaa toiselle suklaarasia lahjaksi kun sössiä toisen yksityisasioita mediassa ja pimittää terveydentilaan kuuluvia asioita. Se on kumma miten ne voi puhua jalkasienestä avoimesti, mutta kun mennään navan alapuolelle, niin maailma onkin salattu munkin ikäseltä ihmiseltä, jolla täysverisenä naisena olisi jo pari lasta. Mun on käytännössä pitänyt lukea omat asiani jotakuinkin lööpeistä, jotta tietäisin missä mennään. Eikös se voisi mennä toisin päin. Mä saan tiedon ja lööpit ei saa. Tässä sitä ollaan sukupuolivähemmistöjen missikisoissa vaikka ilmottautumislomaketta en ole koskaan jättänyt. Oliko nyt varmasti kyse musta vai jostain perverssistä äijästä joka haluaa vain kiksejä musta? Olis ne siellä surullisen kuuluisassa työpaikassakin päättää, että kohteleeko minua kuin tytsää vai niin kuin nuhdeltavaa kloppia. Nyt kun puhun asiasta niin olen kuin enemmän haluttu yksilö. Thanks, tää on kaikki sitä mitä mä oon tarvinnut.

• Kolmois-S

Ns. suvaitsevaiset ovat paskoja ihmisiä, ne kai näitä tirkistelyohjelmia vaativat. Yksi ts-taustainen nainen meni niin pitkälle, että äänesti kristillisdemokraatteja, koska niistä tietää, mitä ne ovat, kun taas näistä vihervasemmistolaisista tai miellyttävistä porvareista ei ikinä tiedä mitä ne ovat.

Minulla oli mustalaiskokemus metrossa 2002 ja se oli sinällään hirvittävä, kun tulee äijät kovaan ääneen (osaako mustalainen muuten puhuakaan) kyselemään, oletko nainen vai mies ja miksi sinä teet tuota jne. , mutta että vaunu oli täynnä muita ihmisiä, jotka eivät tehneet mitään ennen tai jälkeen. En minä edes odottanut mitään ritarillista action-tyyppistä toimintaa joltain bodarilta, vaan edes jonkinlaisen pahoittelun vaikka jälkikäteen tai edes jollain tekstaripalstalla, mutta kun vain puhutaan Sellon edessä ulisevasta koirasta.

Silloin minä tajusin, että ns. "suvaitsevaisto" on paskan arvoista ja tosi tilanteessa seisoskelee kädet taskussa ja katselee ikkunasta ulos. Minä olen nykyään jopa enemmän kaveria etnojen kanssa kuin tavissuomalaisten. Etnot joutuvat koko ajan määrittelemään itseään suhteessa enemmistöön, suvaitsevaisilla taas on sokea pilkku itsensä suhteen.

• Sou not vot

Itse olet tiesi valinnut!

Kestä sen seuraukset, niin kaikki muutkin joutuvat tekemään.

• nbnhvhvhvhvh
        Sou not vot kirjoitti:

Ei sitä tietä valita, se kaatuu päälle. Mutta vastaavasti transsukupuolisen nahka parkkiintuu paremmin kuin taviksella kun saa aina sontaa silmilleen.

• Suhtautumisenne?
        Sou not vot kirjoitti:

Mitä minkä seuraukset minun pitäisi nyt kestää kun en ole kätytännössä mitään sen kummempaa valintaa tehnyt? Olen ihan syntymäkuosissani.

• Kolmois-S
        Sou not vot kirjoitti:

Ei tätä valita sen enempää kuin syöpäpotilas syöpahoitoja. Tuo on sitä "onnea valitsemallesi tielle"-paskaa, jota suvikset työntävät.
        Kaikilla on velvollisuus auttaa, nyt vain tiedän, ettei tositilanteessa kukaan auta.

• Valinnan vapautta
        Kolmois-S kirjoitti:

Ei tätä valita sen enempää kuin syöpäpotilas syöpahoitoja. Tuo on sitä "onnea valitsemallesi tielle"-paskaa, jota suvikset työntävät.
        Kaikilla on velvollisuus auttaa, nyt vain tiedän, ettei tositilanteessa kukaan auta.

Syöpähoidosta saa kieltäytyä, ei sekään ole kenellekään pakollista. Juice Leskinen kieltäytyi dialyysihoidoista, eikä häntä voitu pakottaa niitä jatkamaan.

Ei ole kenellekään mikään lakisääteinen velvollisuus sinua auttaa, eikä ketään muutakaan ellei tämä ole välittömässä terveyden- tai hengenvaarassa.

• Kolmois-S
        Valinnan vapautta kirjoitti:

Syöpähoidosta saa kieltäytyä, ei sekään ole kenellekään pakollista. Juice Leskinen kieltäytyi dialyysihoidoista, eikä häntä voitu pakottaa niitä jatkamaan.

Ei ole kenellekään mikään lakisääteinen velvollisuus sinua auttaa, eikä ketään muutakaan ellei tämä ole välittömässä terveyden- tai hengenvaarassa.

Sua varmasti vituttaa, kun tuhlaat elämäsi tuollaiseen katkeruuteen?
        Joo, ei sun ole pakko edes käydä vessassa, kun voit paskantaa tänne nettiin, mutta sosiaalisempaa olisi, jos kävisit.

• Kysyn vaan
        Kolmois-S kirjoitti:

Sua varmasti vituttaa, kun tuhlaat elämäsi tuollaiseen katkeruuteen?
        Joo, ei sun ole pakko edes käydä vessassa, kun voit paskantaa tänne nettiin, mutta sosiaalisempaa olisi, jos kävisit.

Katkeruuteen? Minäkö? Sinähän tässä katkerana olet!

"Kaikilla on velvollisuus auttaa, nyt vain tiedän, ettei tositilanteessa kukaan auta" Muistatko kuka näin katkerasti sanoi?

• Kolmois-S
        Kysyn vaan kirjoitti:

Katkeruuteen? Minäkö? Sinähän tässä katkerana olet!

"Kaikilla on velvollisuus auttaa, nyt vain tiedän, ettei tositilanteessa kukaan auta" Muistatko kuka näin katkerasti sanoi?

Ei se ole katkeruutta se on vain toteamus. Suvaitsevaisto on yhtä tyhjän kanssa, sen saavutukset tosielämässä ovat nollan arvoisia. Ne ovat pettureita. Ei ihme, että joku äänestää kristillisdemokraatteja. Pahan kun valitsee jo heti alussa, niin ei tarvitse pettyä.

• Totean vaan
        Kolmois-S kirjoitti:

Ei se ole katkeruutta se on vain toteamus. Suvaitsevaisto on yhtä tyhjän kanssa, sen saavutukset tosielämässä ovat nollan arvoisia. Ne ovat pettureita. Ei ihme, että joku äänestää kristillisdemokraatteja. Pahan kun valitsee jo heti alussa, niin ei tarvitse pettyä.

Se oli siis katkera toteamus

• Suhtautumisenne?
        Valinnan vapautta kirjoitti:

Hoidoista voi ehkä kieltäytyä, mutta ei se oikeuta ketään potkimaan jalkaan jos se jalka on kipsissä ja kuljet kepeillä. Viime kokemuksen mukaan yhteiskunnasamme on naisille suunattua toimintaa, joka lämmittää m2f ihmistä.

• Millaiset vahingot?

Saitko ruumiillisia vammoja?
        Uhattiinko sinua jonkinlaisella aseella?
        Tulitko ryöstetyksi?
        Koettivatko raiskata tai kopeloivatko?
        Kävivätkö ylipäätään mitenkään käsiksi?

• Huono valinta

"Olisin todella halukas tietämään miten mies kokee kaltaiseni m2f ihmisen? "

Kirjoitat väärälle palstalle. Täällä kun ei tavallisia miehiä juurikaan liiku.

• Silmät auki

Hyvin harvoin näkee m2f:än miehen seurassa, nais-seurassa useammin ja yleensä yksin.

Se kertonee aika paljon miesten suhtautumisesta.

• fgjhgghdsh

Miten pystyt päättelemään jostain mies-naisparista että nainen on m2f ja sen perusteella ettei heitä näe? Uskoisin että varsinkin täysin läpimenevät m2f naiset voivat hyvinkin olla yhdessä miehen kanssa eikä sivullinen tajua nähneensä tällaista paria.

Naiset yleensäkin kulkevat yhdessä aika usein vaikka taustalla ei olisikaan seksuaalista sävyä tai parisuhdetta. Vaikka olenkin hetero, kuljen aika paljon muiden naisten kanssa milloin missäkin, vaikka leffassa tai ravintolassa.

Jos taas ajatellaan seksuaalista suuntautumista, mututuntumalla on joskus todettu että ehkäpä jopa puolet m2f naisista on lesboja. Ei siis ihme jos he ovat myös parisuhteessa naisen kanssa.

Tuohon yksin olemiseen en ota kantaa koska se on henkilökohtainen kysymys ja paljon aivan tavallisiakin naisia ja miehiä liikkuu yksin kaikkialla.

• asdfghqwerty

M2F:iä näkee miesten seurassa harvoin, koska se M2F näyttää naiselta, etkä tajua sitä.

• Kiinnos tunut
        asdfghqwerty kirjoitti:

M2F:iä näkee miesten seurassa harvoin, koska se M2F näyttää naiselta, etkä tajua sitä.

Nimeä jokunen julkisuuteen tullut TS nainen jolla on puolisona 'tavallinen' mies?

Saat aikaan aika lyhyen listan

• vittujoo...
        Kiinnos tunut kirjoitti:

Nimeä jokunen julkisuuteen tullut TS nainen jolla on puolisona 'tavallinen' mies?

Oletko oikeasti noin tyhmä? Teet siis yleistyksiä sen pienen porukan mukaan joka on hakeutunut julkisuuteen.

• Lyhyt on lyhyt
        vittujoo... kirjoitti:

Oletko oikeasti noin tyhmä? Teet siis yleistyksiä sen pienen porukan mukaan joka on hakeutunut julkisuuteen.

Oikein päätelty kiinnos tuneelta. Oli tosi lyhyt lista, tuosta se ei enää voi lyhentyä.

• asdfghqwerty
        Kiinnos tunut kirjoitti:

En tiedä julkisuudesta muita kuin Marja-Siskon, vaikka tunnen kymmeniä transihmisiä. Useimmat heistä elävät 'tavallista' elämää, jos 'tavallinen' on sitä mitä 'useimmat' elävät.

• Miksi kummassa
        asdfghqwerty kirjoitti:

En tiedä julkisuudesta muita kuin Marja-Siskon, vaikka tunnen kymmeniä transihmisiä. Useimmat heistä elävät 'tavallista' elämää, jos 'tavallinen' on sitä mitä 'useimmat' elävät.

joku haluaa tuntea kymmeniä ts ihmisiä? Eikö sinulla muita tuttuja ole?

• asdfghqwerty
        Miksi kummassa kirjoitti:

On muita tuttuja, mutta mitä se haittaa vaikka tuntisi monta TS:ää? Jos olet joskus harrastanut jotain, tunnet varmaan sen harrastuksen parista ihmisiä. Jos olet joskus sairastanut jotain ja käynyt tukiryhmissä, voit olla säilyttänyt monta kontaktia niistä.

• kjnkbahjbhjac
        Miksi kummassa kirjoitti:

Joo tää on kummallista, TS:n pitää juosta karkuun ja lujaa jos sattuu näkemään toisen TS:n muuten ei ole aito. Mitä pahaa siinä on jos tuntee niiden satojen tai jopa tuhansien ihmisten joukosta muutaman kymmenen TS:ää. Siinä on melkoisen pienet piirit kysyjällä jos luulee ettei TS tunne kuin muutaman kymmenen TS:ää.

• Minä en ainakaan
        kjnkbahjbhjac kirjoitti:

Joo tää on kummallista, TS:n pitää juosta karkuun ja lujaa jos sattuu näkemään toisen TS:n muuten ei ole aito. Mitä pahaa siinä on jos tuntee niiden satojen tai jopa tuhansien ihmisten joukosta muutaman kymmenen TS:ää. Siinä on melkoisen pienet piirit kysyjällä jos luulee ettei TS tunne kuin muutaman kymmenen TS:ää.

ole tarvinnut yhdenkään toisen ts:n seuraa, sillä minulla on omat ystäväni. Mitä tekisi tukiryhmissä, kuuntelisi toisten ruikutusta?

• Muutama sananen...
        kjnkbahjbhjac kirjoitti:

Minä en sanoisi tuntevani toista ihmistä vielä sen perusteella jos on jossain tilaisuudessa toisen kanssa muutaman sanan vaihtanut. En myöskään lähtisi näistä yhteyksistä tietämiäni ihmisiä "teeässättelemään", koska se ei ole kovinkaan kohteliasta käytöstä ja joku saattaisi sellaisesta loukkaantua.

• asdfghqwerty
        Minä en ainakaan kirjoitti:

ole tarvinnut yhdenkään toisen ts:n seuraa, sillä minulla on omat ystäväni. Mitä tekisi tukiryhmissä, kuuntelisi toisten ruikutusta?

No mitä v*ttua sitten? Saat olla vaikka joulupukin kaveri, ei minua kiinnosta yhtään. Sanoinpahan vain että tunnen TS-ihmisiä keillä on suht tavalliset elämät, eikä yksikään heistä ole julkisuudessa ja harva on kaapista ulkona kellekään.

Media valitsee julkisuuteen kaikenlaisia huomiota herättäviä ja epätavallisia ihmisiä. Mitä enemmän TS näyttää meikatulta mieheltä ja mitä enemmän on draamaa parisuhteessa ja perheessä, sitä enemmän mediaa kiinnostaa. Sen takia sinä et niitä tavallisia muiden ihmisten joukkoon sulautuvia TS:iä näe julkisuudessa.

• asdfghqwerty
        Muutama sananen... kirjoitti:

Minä en sanoisi tuntevani toista ihmistä vielä sen perusteella jos on jossain tilaisuudessa toisen kanssa muutaman sanan vaihtanut. En myöskään lähtisi näistä yhteyksistä tietämiäni ihmisiä "teeässättelemään", koska se ei ole kovinkaan kohteliasta käytöstä ja joku saattaisi sellaisesta loukkaantua.

Siksi kirjoitankin anonyymisti enkä nimeä näitä ihmisiä. En minäkään tosielämässä kerro taustastani kelle sattuu, eikä huvittaisi sekään että muut kertoisivat.

• Toinen ts erottaa
        asdfghqwerty kirjoitti:

No mitä v*ttua sitten? Saat olla vaikka joulupukin kaveri, ei minua kiinnosta yhtään. Sanoinpahan vain että tunnen TS-ihmisiä keillä on suht tavalliset elämät, eikä yksikään heistä ole julkisuudessa ja harva on kaapista ulkona kellekään.

Media valitsee julkisuuteen kaikenlaisia huomiota herättäviä ja epätavallisia ihmisiä. Mitä enemmän TS näyttää meikatulta mieheltä ja mitä enemmän on draamaa parisuhteessa ja perheessä, sitä enemmän mediaa kiinnostaa. Sen takia sinä et niitä tavallisia muiden ihmisten joukkoon sulautuvia TS:iä näe julkisuudessa.

kyllä kuka on toinen ts. Tavis ei ehkä sitä niinkään huomaa.

• Kysynpä vielä...
        asdfghqwerty kirjoitti:

Siksi kirjoitankin anonyymisti enkä nimeä näitä ihmisiä. En minäkään tosielämässä kerro taustastani kelle sattuu, eikä huvittaisi sekään että muut kertoisivat.

Miten ne "tuntemasi" ihmiset suhtautuvat siihen, että pidät heitä kaikkia "teeässinä", etkä ensisijaisesti naisina tai miehinä?

• asdfghqwerty
        Kysynpä vielä... kirjoitti:

Miten ne "tuntemasi" ihmiset suhtautuvat siihen, että pidät heitä kaikkia "teeässinä", etkä ensisijaisesti naisina tai miehinä?

Eivät mitenkään, koska en pidä heitä "teeässinä" tai puhuttele heitä näin tosielämässä heille itselleen taikka muille ihmisille.

Miksi pitää takertua tuollaiseen?

Miten asia pitää ilmaista? Että tunnen kymmeniä miehiä ja naisia, ketkä jakavat kanssani samankaltaisen sairaushistorian sukupuoleen liittyen? Pitääkö tämä kirjoittaa joka kerta kun tarkoitan TS, anonyymillä transihmisten nettipalstalla???

• asdfghqwerty
        Toinen ts erottaa kirjoitti:

Riippuu ulkonäöstä ja äänestä.

• Pate B
        Toinen ts erottaa kirjoitti:

TS juuri ei toista tunnista, tavis huomaa merkit paljon helpommin.

TS haluaa uskoa olevansa itsekin huomaamaton ja siksi ei halua huomata toista kaltaistaan. Vai tekeekö oma TS tausta henkilöstä jonkinlaisen trans-tunnistus spesialistin.

• asdfghqwerty
        Pate B kirjoitti:

TS juuri ei toista tunnista, tavis huomaa merkit paljon helpommin.

TS haluaa uskoa olevansa itsekin huomaamaton ja siksi ei halua huomata toista kaltaistaan. Vai tekeekö oma TS tausta henkilöstä jonkinlaisen trans-tunnistus spesialistin.

Kun on itse TS, tiedostaa ja kiinnittää huomiota tiettyihin ominaisuuksiin - etenkin, jos kokee ne vastenmielisinä, ja haluaa korjauttaa ne. Samalla tulee asiaa tutkineeksi ja näkee muita TS-ihmisiä. Siinä oppii melkein alitajuisestikin huomaamaan ne ominaisuudet, jotka keskimäärin poikkeavat - halusi sitä tai ei. Ne läpimenevyyden rajalla olevat saattavat olla näkymättömiä tavikselle, mutta ei toiselle TS:lle.

Olin ystäväni kanssa kahvilla kaupungissa vähän aikaa sitten; risteystä ylittäessä tuli vastaan pitkähkö tyttö, jonka ominaisuuksista hänet tunnistin TS:ksi. Kysyin myöhemmin kaverilta, että huomasiko hänkin. Kiinnitti kuulemma huomion hetkeksi, mutta ei muuten epäillyt. En tietoisesti yritä "tunnistaa" muita; niin vain tapahtuu.

Syy miksi kysyin kaveriltani tällaista ei ole se, että haluaisin olla joku salapoliisi joka yrittää löytää naisten joukosta TS:ät. Syy on se, että tämä kaveri inttää minulle että olen ihan normaalin näköinen eikä minua huomaa, mutta minuun se ei uppoa. Joudun jatkuvasti todistelemaan hänelle, että ulkonäön kehittäminen on minulle tärkeää, mutta hänen on vaikeaa ymmärtää sitä. Kaverini on nainen ja cis.

• Lisää kysymyksiä...
        asdfghqwerty kirjoitti:

Eivät mitenkään, koska en pidä heitä "teeässinä" tai puhuttele heitä näin tosielämässä heille itselleen taikka muille ihmisille.

Miksi pitää takertua tuollaiseen?

Miten asia pitää ilmaista? Että tunnen kymmeniä miehiä ja naisia, ketkä jakavat kanssani samankaltaisen sairaushistorian sukupuoleen liittyen? Pitääkö tämä kirjoittaa joka kerta kun tarkoitan TS, anonyymillä transihmisten nettipalstalla???

"Eivät mitenkään, koska en pidä heitä "teeässinä" tai puhuttele heitä näin tosielämässä heille itselleen taikka muille ihmisille."

Eikö kirjoituksissasi olekaan sitten mitään yhtymäkohtia tosielämäsi kanssa?

"Miten asia pitää ilmaista? Että tunnen kymmeniä miehiä ja naisia, ketkä jakavat kanssani samankaltaisen sairaushistorian sukupuoleen liittyen? Pitääkö tämä kirjoittaa joka kerta kun tarkoitan TS, anonyymillä transihmisten nettipalstalla???"

Miksi se sairaushistoria on sinulle niin tärkeä asia, että sitä pitää tuoda jokaisessa viestissä niin voimakkaasti esille? Eikö se ole aika toiseuttavaa?

Toisaalta tämähän todellakin on sukupuolenkorjausta ym asioita käsittelevä palsta, ja viestiketjun aiheenakin on "Miten mies kokee m2f ihmisen?" niin eikö se mielestäsi jo riitä kuvaamaan sitä mistä on kyse ilman jatkuvaa "teeässättelyäkin"?

• Alan ymmärtää...
        asdfghqwerty kirjoitti:

Kun on itse TS, tiedostaa ja kiinnittää huomiota tiettyihin ominaisuuksiin - etenkin, jos kokee ne vastenmielisinä, ja haluaa korjauttaa ne. Samalla tulee asiaa tutkineeksi ja näkee muita TS-ihmisiä. Siinä oppii melkein alitajuisestikin huomaamaan ne ominaisuudet, jotka keskimäärin poikkeavat - halusi sitä tai ei. Ne läpimenevyyden rajalla olevat saattavat olla näkymättömiä tavikselle, mutta ei toiselle TS:lle.

Olin ystäväni kanssa kahvilla kaupungissa vähän aikaa sitten; risteystä ylittäessä tuli vastaan pitkähkö tyttö, jonka ominaisuuksista hänet tunnistin TS:ksi. Kysyin myöhemmin kaverilta, että huomasiko hänkin. Kiinnitti kuulemma huomion hetkeksi, mutta ei muuten epäillyt. En tietoisesti yritä "tunnistaa" muita; niin vain tapahtuu.

Syy miksi kysyin kaveriltani tällaista ei ole se, että haluaisin olla joku salapoliisi joka yrittää löytää naisten joukosta TS:ät. Syy on se, että tämä kaveri inttää minulle että olen ihan normaalin näköinen eikä minua huomaa, mutta minuun se ei uppoa. Joudun jatkuvasti todistelemaan hänelle, että ulkonäön kehittäminen on minulle tärkeää, mutta hänen on vaikeaa ymmärtää sitä. Kaverini on nainen ja cis.

Ahaa.. nyt ehkä ymmärrän. Olet ahdistunut omasta ulkonäöstäsi ja siksi kritisoit niin voimakkaasti ja välillä ilkeämielisestikin muiden ihmisten ulkonäköä.

Prosessin alkuvaiheessa lähes jokainen kulkee jatkuvasti tuntosarvet pysytyssä peilaten itseään muiden ihmisten kautta. Sinä kaipaat objektiivista näkemystä omasta ulkonäöstäsi, mutta sitä et saa, koska muiden mielipiteet ovat ja tulevat aina olemaan subjektiivisia. Katsos kun se kauneus on ihan oikeasti siellä katsojan silmässä, vaikka yleiset kauneusihanteet muuttuisivatkin kulttuurista ja aikakaudesta riippuen. Ehkäpä pääset vielä joskus ahdistuksestasi eroon kun hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet.

• Manhole
        Kiinnos tunut kirjoitti:

Julkisuuteen tulleista ts-naisista saat lyhyen listan. Siitä lyhyestä listasta saat luonnollisesti vielä lyhyemmän listan niistä joilla on mies.

• asdfghqwerty
        Alan ymmärtää... kirjoitti:

Ahaa.. nyt ehkä ymmärrän. Olet ahdistunut omasta ulkonäöstäsi ja siksi kritisoit niin voimakkaasti ja välillä ilkeämielisestikin muiden ihmisten ulkonäköä.

Prosessin alkuvaiheessa lähes jokainen kulkee jatkuvasti tuntosarvet pysytyssä peilaten itseään muiden ihmisten kautta. Sinä kaipaat objektiivista näkemystä omasta ulkonäöstäsi, mutta sitä et saa, koska muiden mielipiteet ovat ja tulevat aina olemaan subjektiivisia. Katsos kun se kauneus on ihan oikeasti siellä katsojan silmässä, vaikka yleiset kauneusihanteet muuttuisivatkin kulttuurista ja aikakaudesta riippuen. Ehkäpä pääset vielä joskus ahdistuksestasi eroon kun hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet.

Miksi lähteä prosessiin ollenkaan, jos hyväksyy itsensä sellaisena kuin on? Minulla on saavutettavissa olevat tavoitteet, ja kun näinkin pitkälti olen pystynyt muuttamaan ulkonäköäni, en näe miksei kulkea sitä loppumatkaa.

• asdfghqwerty
        Lisää kysymyksiä... kirjoitti:

"Eivät mitenkään, koska en pidä heitä "teeässinä" tai puhuttele heitä näin tosielämässä heille itselleen taikka muille ihmisille."

Eikö kirjoituksissasi olekaan sitten mitään yhtymäkohtia tosielämäsi kanssa?

"Miten asia pitää ilmaista? Että tunnen kymmeniä miehiä ja naisia, ketkä jakavat kanssani samankaltaisen sairaushistorian sukupuoleen liittyen? Pitääkö tämä kirjoittaa joka kerta kun tarkoitan TS, anonyymillä transihmisten nettipalstalla???"

Miksi se sairaushistoria on sinulle niin tärkeä asia, että sitä pitää tuoda jokaisessa viestissä niin voimakkaasti esille? Eikö se ole aika toiseuttavaa?

Toisaalta tämähän todellakin on sukupuolenkorjausta ym asioita käsittelevä palsta, ja viestiketjun aiheenakin on "Miten mies kokee m2f ihmisen?" niin eikö se mielestäsi jo riitä kuvaamaan sitä mistä on kyse ilman jatkuvaa "teeässättelyäkin"?

OK, lopetan TS-ittelyn. En ymmärrä miksi se on loukkaavaa; nainen voi olla syöpäpotilas, nainen voi olla diabeetikko, nainen voi olla TS:

• jbhngbhs
        Manhole kirjoitti:

Julkisuuteen tulleista ts-naisista saat lyhyen listan. Siitä lyhyestä listasta saat luonnollisesti vielä lyhyemmän listan niistä joilla on mies.

Todellakin lyhyt sillä muistia pinnistäen reilusti suurin osa näistä "julkkiksista" taitaa olla lesboja. Jotkut ovat tainneet ilmoittaa olevansa hetero tai bi mutta en muista ketään joka olisi vakituisessa parisuhteessa miehen kanssa. Ilmeisesti tällaiset parit eivät halua tulla julkisuuteen jotta saavat elää rauhassa muiden ihmisten joukossa.

• Örkény

En todellakaan halua julkisuuteen jonkin menneisyyteen kuuluvan seikan takia.
      Olen itse asiassa aikalailla julkisuudessa mieheni kanssa, mutta ihan muulla perusteella.

• Papa Ratsi

"Olen itse asiassa aikalailla julkisuudessa mieheni kanssa..."

En tiedä tarkoitatko julkisuudella kävelyretkeä kaupungin keskustassa, vai millainen on sinun tulkintasi julkisuudesta.

Mutta tietänet varmaankin, että jos joku "julkkis" olisi transtaustainen, se tieto vuotaisi nopeasti mediaan. Tässä maassa kun on parikin lehteä jotka maksavat uutisvinkeistä, niin tämä näkisi naamansa harvinaisen nopeasti lööpeissä.

• lkffhufhiug
        Papa Ratsi kirjoitti:

En tiedä tarkoitatko julkisuudella kävelyretkeä kaupungin keskustassa, vai millainen on sinun tulkintasi julkisuudesta.

Mutta tietänet varmaankin, että jos joku "julkkis" olisi transtaustainen, se tieto vuotaisi nopeasti mediaan. Tässä maassa kun on parikin lehteä jotka maksavat uutisvinkeistä, niin tämä näkisi naamansa harvinaisen nopeasti lööpeissä.

En tiedä mistä johtuu mutta määrätyissä piireissä ei ole tapana vuotaa tällaisia asioita julkisuuteen. Tiedän eräänkin transtaustaisen naisen jonka tausta tunnetaan työyhteisössä hyvin mutta hänestä ei ole koskaan puhuttu julkisuudessa eikä ole itsekään tullut esiin vaikka hän työnsä puolesta on esillä runsaasti.

• Suhtautumisenne
        Papa Ratsi kirjoitti:

Aluksi pitäisi määritellä julkkis ja joidenkin tulkintojen mukaan julkisuuden henkilö on ihminen josta puhutaan. Miksi siis puhua ihmisestä joka on joskus ollut jossakin ja tehnyt jotakin. Jossakin pärjännyt ja jossakin ei. Eiköhän tätä luokkaa maailmassa löydy. Mitä he sitten odottavat? Jotakin 60-70-luvun selviytymistarinaa dokumentiksi tv-kanavan kellariin, jota sitten halukkaat saavat itkeä aina tilanteen tullen. Oliko kyse siis siitä, että jokin hieman hitaampi halua silloin tällöin parkua vai siitä, että minäkin joudun elämään niillä pelikorteilla mitä on ja se voi olla ihan kivaakin ja sitä kivaa voi jonkun kanssa sitten joskus jakaakkin. Mutta mihin pääsimme tässä keskustelussa? Pääsimme tilanteeseen, jossa on kaksi tapaa keittää kahvia. Toinen on oikea ja toinen väärä. Nyt on jonkin aikaa keitetty kahvia väärin. Minun suositukseni on, että jos joku pyörii perässäni sukupuolisen asian vuoksi, niin miksi ne ei tee sitä muille kaltasilleni ihmisille? Ei ne kaikki tällä palstalla tai suomi25:ssa pyöri. Samalla ne jotka ovat yliopistonsa jättäneet kesken ja tienaavat silti täysverisesti feikkaamalla, niin voisivat käydä koulut loppuun asti, lopettaa feikkaamisen ja tienata siitä mitä on ja mitä tekee. Enkä minä täällä mitä harjoituksia taikka koulua käy. Minä olen mitä olen siitä lähtien kun aamulla avaan silmäni. Olisi mukavaa herätä jokin aamu aurinkoon, juoda appelsiinimehua juustosämpylän kanssa ja suihkun jälkeen pyörähtää hameeseen ja lähteä kipittämään. Sitäkö elämäni on? Jostain kumman syystä diskovalot leiskuu, julkkikset hyppii tasajalkaa ja tyypit pelleilevät autoillaan ja tööteillään.

• Valehtelet
        lkffhufhiug kirjoitti:

En tiedä mistä johtuu mutta määrätyissä piireissä ei ole tapana vuotaa tällaisia asioita julkisuuteen. Tiedän eräänkin transtaustaisen naisen jonka tausta tunnetaan työyhteisössä hyvin mutta hänestä ei ole koskaan puhuttu julkisuudessa eikä ole itsekään tullut esiin vaikka hän työnsä puolesta on esillä runsaasti.

Valehtelet

• pandemique

Miten suhtautuu? Höhh. No jos toitotan että olen ts tai pistän lapun kaulaan että tässä on ts niin sitten saan selville. Nyt suhtaudutaan niinkuin nyt tämmöiseen rouvaan suhtaudutaan, päästetään ekana bussiin ja rouvitellaan.
      Muuten ei suhtautumista saa mitenkään selville. Lapunkin kanssa voi olla niin ja näin, kukaan ei ota tosissaan.

• uzkal

Julkisuus on esimerkiksi sitä, että työnsä puolesta edustaa suurta yhteisöä ja on tunnettu laajalti eri piireissä tätä kautta.

• Kun kerran kysyit

Heittäisin arviolta, että miesten enemmistö edelleenkin pitää sinua miehenä. Toiveet seksistä miesten kanssa rajoittuvat silloin niiihin joille entinen eikä nykyinen sukupuolesi ei ole ongelma.

Luultavasti on niitäkin jotka hyväksyvät / pitävät sinua naisena ja saatat löytää sellaisenkin miehen joka haluaa sinut vaimokseen. En kuitenkaan laskisi liikoja sen varaan.

• 4587u6jy

Eli miehet panisivat synnynnäistä naista joka kärsii hirsutismista, munasarjojen monirakkulasyndroomasta, ja on muutenkin jätkän näköinen, mutta eivät sitten vaikka parikymppisenä horkkia aloittanutta siroa ja sopusuhtaista transsukupuolista naista?

Ajatus siitä että on synnynnäinen nainen kiihottaa, mutta ulkomuodolla ei ole mitään väliä?

Häh?

• 587uthdrsfh

Ja toiveet seksistä ei tarvi olla yhtään sen rajouittuneempia. Jos on pelkkä seksisuhde eikä vakava parisuhde, niin tuskin KUKAAN kertoo taustastaan.

• Jep joo
        4587u6jy kirjoitti:

Eli miehet panisivat synnynnäistä naista joka kärsii hirsutismista, munasarjojen monirakkulasyndroomasta, ja on muutenkin jätkän näköinen, mutta eivät sitten vaikka parikymppisenä horkkia aloittanutta siroa ja sopusuhtaista transsukupuolista naista?

Ajatus siitä että on synnynnäinen nainen kiihottaa, mutta ulkomuodolla ei ole mitään väliä?

Häh?

Jotakuinkin noin!

Monet, luultavasti useimmat, miehet mieltävät TS naisen mieheksi ja seksin / seurustelun tämän kanssa homoudeksi.

Siksi ainakin minulle mielummin ruma oikea nainen, kun kaunis TS "nainen".

• Olet homofoobikko
        Jep joo kirjoitti:

Jotakuinkin noin!

Monet, luultavasti useimmat, miehet mieltävät TS naisen mieheksi ja seksin / seurustelun tämän kanssa homoudeksi.

Onneksi kaltaisiasi on olemassa jotta ne rumatkin naiset pääsevät naimisiin. Joskus olenkin ihmetellyt miten joku seinästä reväistyn näköinen nainen on saanut pyydystettyä miehen.

• dgjfgjmfhgmf
        Jep joo kirjoitti:

Jotakuinkin noin!

Mikä siinä oikeassa naisessa on oikeaa, ränsistynyt biologinen naisellisuus vai? Se sama ihka oikea biologinen naisellisuus joka on sen TS naisen veressä, pehmeässä ihossa, tuoksussa, tuhdeissa kurvikkaissa reisisissä ja takamuksessa, rinnoissa, pyöreissä poskissa? Ei ne meikkiä tai silikonia ole, se on elävää lihaa, verta ja läskiä joka on hormoneilla kasvanut.

• 11+17
        dgjfgjmfhgmf kirjoitti:

Mikä siinä oikeassa naisessa on oikeaa, ränsistynyt biologinen naisellisuus vai? Se sama ihka oikea biologinen naisellisuus joka on sen TS naisen veressä, pehmeässä ihossa, tuoksussa, tuhdeissa kurvikkaissa reisisissä ja takamuksessa, rinnoissa, pyöreissä poskissa? Ei ne meikkiä tai silikonia ole, se on elävää lihaa, verta ja läskiä joka on hormoneilla kasvanut.

Tavismies on aivojensa orjuuttama. Seisokki lerpahtaa heti kun vaan ajatteleekin että se aivan tavallinen nainen sängyssä on joskus ollut mies.

• fgkbdfmbdf
        11+17 kirjoitti:

Tavismies on aivojensa orjuuttama. Seisokki lerpahtaa heti kun vaan ajatteleekin että se aivan tavallinen nainen sängyssä on joskus ollut mies.

Kuvitteleeko tavismies, että se nainen on joskus ollut joku Schwarzeneggeri? Entäs jos on ollutkin siro nuori poika, joka on ollut aina sydämestään tyttö?

• 5+3
        11+17 kirjoitti:

"...se aivan tavallinen nainen sängyssä on joskus ollut mies..."

Tavallinen nainen ei ole ollut koskaan mies.

• 7+20
        5+3 kirjoitti:

"...se aivan tavallinen nainen sängyssä on joskus ollut mies..."

Tavallinen nainen ei ole ollut koskaan mies.

Mutta kun se homofoobikko äijä ei usko sitä. Takaraivossa vaan tikuttaa että tää on ollut joskus mies.

• trannychaser
        11+17 kirjoitti:

Osa miehistä kyllä ottaa ihmiset sen näköisinä kuin ovat. 'Joskus ollut mies' ei merkitse mitään, jos nyt edessä on nainen.

Katsoppa miten paljon netistä löytyy shemale-pornoa. Varmaan pidät tuota pornotyyppiä iljettävänä, mutta se on vain yksi muiden joukossa. Jokainen mies, joka kyseistä pornoa katsoo, on sitä tyyppiä, joka ei hirttäydy siihen 'Joskus ollut mies' -ajatukseen.

• lkmhlknhj
        trannychaser kirjoitti:

Osa miehistä kyllä ottaa ihmiset sen näköisinä kuin ovat. 'Joskus ollut mies' ei merkitse mitään, jos nyt edessä on nainen.

Katsoppa miten paljon netistä löytyy shemale-pornoa. Varmaan pidät tuota pornotyyppiä iljettävänä, mutta se on vain yksi muiden joukossa. Jokainen mies, joka kyseistä pornoa katsoo, on sitä tyyppiä, joka ei hirttäydy siihen 'Joskus ollut mies' -ajatukseen.

Veikkaanpa ettei tuollaisesta synny kestävää parisuhdetta kun nainen haluaisi että häntä kohdeltaisiin yksiselitteisesti naisena ja miehellä pyörii kuitenkin mielessä naisensa tausta. Toisaalta tuossa tilanteessa jos transnainen on käynyt hoitonsa täysin läpi ja mies hyväksyy hänet naisena, kysymys ei ole enää shemalesta kiinnostunut mies. Yleisintä taitaa olla että mies on kiinnostunut leikkaamattomasta transnaisesta mutta kun SRS on käyty, kiinnostus loppuu.

• negridi
        7+20 kirjoitti:

Mutta kun se homofoobikko äijä ei usko sitä. Takaraivossa vaan tikuttaa että tää on ollut joskus mies.

Entä jos paljastuisi, että geeneissä olisi vähän afrikkalaista negridiä mukana? Selviäisikö suomalaismies sellaisesta järkytyksestä?

• 13+6
        negridi kirjoitti:

Entä jos paljastuisi, että geeneissä olisi vähän afrikkalaista negridiä mukana? Selviäisikö suomalaismies sellaisesta järkytyksestä?

Suomalaiset miehet rakastavat mustia naisia, ehän siitä olisi mitään haittaa. Thaimaassa juostaan mulkku jäykkänä shemalen perässä.

• niin ja näin
        lkmhlknhj kirjoitti:

Veikkaanpa ettei tuollaisesta synny kestävää parisuhdetta kun nainen haluaisi että häntä kohdeltaisiin yksiselitteisesti naisena ja miehellä pyörii kuitenkin mielessä naisensa tausta. Toisaalta tuossa tilanteessa jos transnainen on käynyt hoitonsa täysin läpi ja mies hyväksyy hänet naisena, kysymys ei ole enää shemalesta kiinnostunut mies. Yleisintä taitaa olla että mies on kiinnostunut leikkaamattomasta transnaisesta mutta kun SRS on käyty, kiinnostus loppuu.

Voi olla yllätys, mutta SRS:n jälkeenkin on elämää. Siitä vain ei pidetä niin isoa haloota, koska eihän siitä ole pornoa tai muutakaan fetissoivaa tavaraa esillä, eikä se ole eksoottista. Kuten aiempi kirjoittaja sanoi, on miehiä ihan tarpeeksi jotka katsovat nykyhetkeä eikä menneisyyttä. Se menneisyyden katsominen on yhteinen kauhutarina, jota pitävät yllä toisalta jotkut katkeroituneet vanhat huuhkajat jotka trollailevat näitä foorumeita ja toisaalta pelokkaat korjausprosessissa vielä olevat uudet joita jännittää tulevaisuus - ja ihan ymmärrettävää että jännittää.

• Kun kysyit
        dgjfgjmfhgmf kirjoitti:

"Mikä siinä oikeassa naisessa on oikeaa..."
        Vaikka oikea toimiva kohtu jonka avulla on näppärä tehdä vaikka lapsia.

"Se sama ihka oikea biologinen naisellisuus joka..."
        Höpö höpö...

• efadsgdsg
        Kun kysyit kirjoitti:

"Mikä siinä oikeassa naisessa on oikeaa..."
        Vaikka oikea toimiva kohtu jonka avulla on näppärä tehdä vaikka lapsia.

"Se sama ihka oikea biologinen naisellisuus joka..."
        Höpö höpö...

Entäs kun sitten todetaan, että tuolla naisella ei ole kohtua - onkin AIS tai MRKH? Entä jos tulee kohtusyöpä ja joudutaan poistamaan? Sitten nainen ei ole enää nainen vaan joku paskakasa, samanlainen kuin TS-taustainen nainen sinulle?

Ja se on ihan oikeaa biologista naisellisuutta se TS-taustaisen naisen naisellisuus. Ei ne pillerit ole mitään vi tun voodoo-taikaa vaan ihan oikeita lääkeyhtiön valmistamia hormoneita, jotka oikeasti toimivat. Niin ovat niiden hormonien myötä ne rinnat, muodot ja tuoksutkin oikeita.

Että höpö höpö itsellesi. Mene nyt sitten vaikka painamaan jotain mummoa siitä ja änge lastisi sen kohtuun. Sinä nussisit transfobiasi vuoksi varmaan vaikka naaraseläimiä.

• realistinen täti
        4587u6jy kirjoitti:

Häh?

Tuskinpa aloittaja on parikymppisenä korjausprosessiaan aloittanut. Hän kirjoittaa itsekin ettei kaikki pidä häntä naisena. Kun kerran kysyit -nimimerkin vastaus saattoi olla jopa liiankin optimistinen.

• Rosenttilaskua
        efadsgdsg kirjoitti:

Entäs kun sitten todetaan, että tuolla naisella ei ole kohtua - onkin AIS tai MRKH? Entä jos tulee kohtusyöpä ja joudutaan poistamaan? Sitten nainen ei ole enää nainen vaan joku paskakasa, samanlainen kuin TS-taustainen nainen sinulle?

Ja se on ihan oikeaa biologista naisellisuutta se TS-taustaisen naisen naisellisuus. Ei ne pillerit ole mitään vi tun voodoo-taikaa vaan ihan oikeita lääkeyhtiön valmistamia hormoneita, jotka oikeasti toimivat. Niin ovat niiden hormonien myötä ne rinnat, muodot ja tuoksutkin oikeita.

Että höpö höpö itsellesi. Mene nyt sitten vaikka painamaan jotain mummoa siitä ja änge lastisi sen kohtuun. Sinä nussisit transfobiasi vuoksi varmaan vaikka naaraseläimiä.

Kuinka monbella prosenttia oikeista naisista ei ole toimivaa kohtua tai voi muusta syystä tulla raskaaksi?

Entä mikä on vastaava prosenttiluku TS naisista?

• jhifihjihg
        Rosenttilaskua kirjoitti:

Kuinka monbella prosenttia oikeista naisista ei ole toimivaa kohtua tai voi muusta syystä tulla raskaaksi?

Entä mikä on vastaava prosenttiluku TS naisista?

100% kun naisella on ikää lähemmäs 50 vuotta. Nuoremmillakin naisilla aika suurella osalla ei ole toimivaa kohtua tai ei voi tulla raskaaksi. Vaikka olisikin, löytyy vielä melkoinen joukko naisia jotka eivät halua tulla raskaaksi ja tehdä lapsia.

• Suuri vai pieni
        jhifihjihg kirjoitti:

100% kun naisella on ikää lähemmäs 50 vuotta. Nuoremmillakin naisilla aika suurella osalla ei ole toimivaa kohtua tai ei voi tulla raskaaksi. Vaikka olisikin, löytyy vielä melkoinen joukko naisia jotka eivät halua tulla raskaaksi ja tehdä lapsia.

"Nuoremmillakin naisilla aika suurella osalla ei ole toimivaa kohtua tai ei voi tulla raskaaksi..."
        Luku on 2 - 5% riippuen mitä lähdettä uskoo, ei siis kovin suuri määrä kuitenkaan.

Transseksuaaleilla naisilla se on tasan 100%

• 18+15
        Suuri vai pieni kirjoitti:

"Nuoremmillakin naisilla aika suurella osalla ei ole toimivaa kohtua tai ei voi tulla raskaaksi..."
        Luku on 2 - 5% riippuen mitä lähdettä uskoo, ei siis kovin suuri määrä kuitenkaan.

2-5% naisten määrästä on erittäin suuri luku kappalemääränä laskettuna transsukupuolisiin naisiin verrattuna.

• Älä viisastele
        18+15 kirjoitti:

2-5% naisten määrästä on erittäin suuri luku kappalemääränä laskettuna transsukupuolisiin naisiin verrattuna.

Viisastelu ei ole viisautta

• Kysyn vaa
        11+17 kirjoitti:

TS nainenko ei käytä aivojaan olleenkaan?

• Kysyn vaa
        Olet homofoobikko kirjoitti:

Onneksi kaltaisiasi on olemassa jotta ne rumatkin naiset pääsevät naimisiin. Joskus olenkin ihmetellyt miten joku seinästä reväistyn näköinen nainen on saanut pyydystettyä miehen.

Montako miestä sinä olet saanut?

• gfngfgfn
        realistinen täti kirjoitti:

Tuskinpa aloittaja on parikymppisenä korjausprosessiaan aloittanut. Hän kirjoittaa itsekin ettei kaikki pidä häntä naisena. Kun kerran kysyit -nimimerkin vastaus saattoi olla jopa liiankin optimistinen.

No se tietenkin muuttaa asiaa, jos korjausprosessi on epäonnistunut. Miehiset sukupuoliominaisuudet tuottavat ilman muuta ongelmia. Ehkä niitä ei sitten pystytty korjaamaan tai ei ollut varaa. Transpolin kautta saa vain minimaalisen hoidon.

• naiset100%
        Suuri vai pieni kirjoitti:

Transsukupuolisilla, ei transseksuaaleilla.

Ymmärtähän, että transsukupuoliset naiset ovat osa siitä naisten 100%:sta.

~90% vaihdevuodet ohittaneiden naisten kohtu ei enää toimi. (10% voi käyttää kepulikonsteja lääketieteen avulla)

100% AIS-naisista kärsii kohdun puutteesta.

100% MRKH-naisista kärsii kohdun puutteesta.

100% kohtunsa syövän takia poistaneista naisista kärsii kohdun puutteesta.

100% transsukupuolisista naisista kärsii kohdun puutteesta.

Aina siihen asti, kunnes se tulevaisuudessa pystytään korjaamaan.

• mnkjdbf
        naiset100% kirjoitti:

~90% vaihdevuodet ohittaneiden naisten kohtu ei enää toimi. (10% voi käyttää kepulikonsteja lääketieteen avulla)

Hieman tarkennusta. Selvästi suurempi enemmistö naisten kohdunpoistoista johtuu hyvänlaatuisista kasvaimista, ei syövästä. Kohdunpoisto on aika yleinen leikkaus kun lastenhankkimisaika on takana ja alkaa tulla ongelmia myoomien ja runsaiden kuukautisvuotojen kanssa. Munasarjat jätetään jotta hormonitoiminta jatkuisi siihen saakka kun ne lopettaa toimintansa luonnollisesti.

• Huonoa päättelyä
        naiset100% kirjoitti:

Tiedätkö muuten, että lakikirja puhuu transseksuaaleista?

Vaihdevuodet ohittaneilla naisilla on lapsia liki jokaisella, joka niitä on elämänsä aikana halunnut tehdä.
        Heitä ei kohdun toimimattomuus enää juuri haittaa. Voivat olla vaan tyytyväisiä etteivät enää tule raskaaksi.

Kohdun poistosta kärsivät vain ne naiset jotka eivät ehtineet lapsia tehdä.

• Tulevaisuudessa ei
        naiset100% kirjoitti:

Tulevaisuudessa ihmetellään kuinka vielä 2000 luvulla on oltu niin alkukantaisia, että TS väkeä on hoidettu leikkauksilla.

Oli se lobotomiakin aikoinaan hyväksytty ja tunnustettu hoitomuoto, ei ole enää.

• dfgdfhdfh
        Huonoa päättelyä kirjoitti:

Vaihdevuodet ohittaneilla naisilla on lapsia liki jokaisella, joka niitä on elämänsä aikana halunnut tehdä.
        Heitä ei kohdun toimimattomuus enää juuri haittaa. Voivat olla vaan tyytyväisiä etteivät enää tule raskaaksi.

Lakikirja voi puhua vaikka lentävistä norsuista. Se, että virheellistä termiä ei ole päivitetty, ei tee siitä oikeaa.

• dfhdfhdf
        Tulevaisuudessa ei kirjoitti:

Tulevaisuudessa ihmetellään kuinka vielä 2000 luvulla on oltu niin alkukantaisia, että TS väkeä on hoidettu leikkauksilla.

Oli se lobotomiakin aikoinaan hyväksytty ja tunnustettu hoitomuoto, ei ole enää.

Tulevaisuudessa koko prosessi hoituu nanoroboteilla, jotka muuttavat kaiken luurangosta lisääntymiselimistöön. Leikkaaminen näyttäisi siihen nähden tosiaan alkukantaiselta ja barbaariselta.

• asdgdsg
        Tulevaisuudessa ei kirjoitti:

Joskus 1950-luvulla kuviteltiin että transsukupuolisuuden ja homoseksuaalisuuden voi "parantaa" psykoterapialla. Jo kauan sitten ymmärrettiin, että mieli ei ole se mikä on sairas, vaan vika on kehossa. TS väkeä alettiin hoitamaan hormoneilla ja leikkauksilla, paljon paremmin tuloksin. Seurauksena oli toimintakykyisiä, tuottavia ihmisyksilöitä, toisin kuin hullujenhuoneelle lukittuja sekopäitä joita "psykoterapia" tuotti.

• dsgdsgdsad
        Huonoa päättelyä kirjoitti:

Entä jos nainen ei haluakaan lasta? Tai jotain muuta? On lukematon määrä syitä miksi sinä et sillä naisen kohdulla tekisikään yhtään mitään, tai sitä ei peräti edes olisi.

TS naisen vertaaminen naiseen kuin vertaisit Volkswagenia autoon. Jos sinä et näe lääketieteellisesti saavutettua luonnollisena, voitkin heittää 95% elämästäsi suoraan roskikseen, mahdollisesti myös oman henkesi jos olet joskus vaatinut hoitoa sairaudelle.

Kuinkahan hyvä vanhempi tai puoliso sinäkin sitten olisit? Sinun arvostuksesi näyttää kirjoitustesi perusteella rajoittuvan siihen että naisella on tämä tietty yksi toimiva elin sisällään ja lasten arvo on vain omassa veressäsi. Et taida välittää siitä kuka ihminen on, vaan mikä hän on - ja siihenkään ei ilmeisesti sisälly edes ulkonäkö tai luonne.

Luoja auttakoon sitten sellaista lasta sinun hoivassasi joka sattuu itse olemaan transsukupuolinen. Luultavasti pilaisit hänen elämänsä vain koska sinä vain inhoat "transuja" niin julmetusti.

• Oikein väärin
        dfgdfhdfh kirjoitti:

Lakikirja voi puhua vaikka lentävistä norsuista. Se, että virheellistä termiä ei ole päivitetty, ei tee siitä oikeaa.

Laki on aina oikin. Silloinkin jos se on väärässä, se on silti oikeassa.

• Uskonvapaus
        dfhdfhdf kirjoitti:

Tulevaisuudessa koko prosessi hoituu nanoroboteilla, jotka muuttavat kaiken luurangosta lisääntymiselimistöön. Leikkaaminen näyttäisi siihen nähden tosiaan alkukantaiselta ja barbaariselta.

Jotkut ne uskoo edelleeen joulupukkiin ja jumalaankin.

• adgadg
        Uskonvapaus kirjoitti:

Jotkut ne uskoi joskus pyöreään, pallon muotoiseen Maahankin.

Sinähän et liene yksi heistä tietenkään.

• 13+12
        Oikein väärin kirjoitti:

Kunhan ns. translaki avataan muutosten vuoksi, nimitys muuttuu koska lääketieteellisesti kyseessä on transsukupuolisuus aivan virallisestikin. Vain tuossa yhdeksän vuotta vanhassa laissa ja asetuksessa on virheellinen nimitys.

• 10+15

Entäs jos se aito ei suostu ikinä avaamaan konepeltiään sinulle junttiutesi vuoksi.

• fgdsfg
        Uskonvapaus kirjoitti:

Luulisin että persujen ja KD:n kannattajien joukosta näitä joulupukkiin ja Jumaliin uskojia vielä löytyy. Järkyttävää sinänsä. Vielä 40 vuotta sitten suurin osa suomalaisista uskoi Jumalaan, ja esimerkiksi siihen että kaiken maailman voodoo-psykologialla voitaisiin saada nainen kokemaan itsensä mieheksi. Silloin kuviteltiin lapsenomaisesti että munat ja pi llu ovat se ihminen, eikä se äärimmäisen monimutkainen neuroverkko siellä pääkopassa joka tulee vielä pienen ikuisuuden ajan ylittämään maailman parhaimpien tietokoneidenkin laskukapasiteetin.

• Tiedon puutettako?
        adgadg kirjoitti:

Jotkut ne uskoi joskus pyöreään, pallon muotoiseen Maahankin.

Sinähän et liene yksi heistä tietenkään.

"Jotkut ne uskoi joskus pyöreään, pallon muotoiseen Maahankin.
        Sinähän et liene yksi heistä tietenkään."

Kyllä olen yksi heistä. Ja minä uskon edelleenkin että maa on pallon muotoinen.

Sinunko mielestäsi se on pannukakku?

• Väärin oikein
        13+12 kirjoitti:

Kunhan ns. translaki avataan muutosten vuoksi, nimitys muuttuu koska lääketieteellisesti kyseessä on transsukupuolisuus aivan virallisestikin. Vain tuossa yhdeksän vuotta vanhassa laissa ja asetuksessa on virheellinen nimitys.

Laki on silti aina oikeassa. Nyt ja tulevaisuudessa ja aina kuitenkin kyseisessä hetkessä, riipumatta siitä mitä siellä kulloinkin sanotaan.

• dsgsdg
        Tiedon puutettako? kirjoitti:

"Jotkut ne uskoi joskus pyöreään, pallon muotoiseen Maahankin.
        Sinähän et liene yksi heistä tietenkään."

Kyllä olen yksi heistä. Ja minä uskon edelleenkin että maa on pallon muotoinen.

Sinunko mielestäsi se on pannukakku?

Minulla ei ole mielipidettä asiasta, kun luotan Nasaan ja voin päätellä jotain siitä, miten kaukaiset objektit merellä näkyvät horisontin takaa. Perustan vakaumukseni pallomaisesta Maasta siis tietoon.

Samaten päättelen siitä, miten onnistuneet sukupuolenkorjaukset lääkkeine leikkauksineen ovat parantaneet lähes kaikkien hoitoja saaneiden transihmisten henkisen hyvinvoinnin äärimmäisen tehokkaasti, ja siitä, miten hoitamattomat tai hoidoissaan epäonnistuneet transihmiset ovat yrittäneet tai tehneet itsemurhia enemmän kuin syöpäpotilaat, että leikkaukset ja lääkkeet ovat ihan oikeasti tehokas hoitomuoto. Ne tullaan lopettamaan vasta sitten, kun lääketiede on niin kehittynyt, että kehoa voi muokata ilman skalpellia.

• kysymystäpukkaa
        dsgsdg kirjoitti:

Minulla ei ole mielipidettä asiasta, kun luotan Nasaan ja voin päätellä jotain siitä, miten kaukaiset objektit merellä näkyvät horisontin takaa. Perustan vakaumukseni pallomaisesta Maasta siis tietoon.

Samaten päättelen siitä, miten onnistuneet sukupuolenkorjaukset lääkkeine leikkauksineen ovat parantaneet lähes kaikkien hoitoja saaneiden transihmisten henkisen hyvinvoinnin äärimmäisen tehokkaasti, ja siitä, miten hoitamattomat tai hoidoissaan epäonnistuneet transihmiset ovat yrittäneet tai tehneet itsemurhia enemmän kuin syöpäpotilaat, että leikkaukset ja lääkkeet ovat ihan oikeasti tehokas hoitomuoto. Ne tullaan lopettamaan vasta sitten, kun lääketiede on niin kehittynyt, että kehoa voi muokata ilman skalpellia.

Tällä palstalla on hämmästyttävän paljon transuiksi itsensä kokevia ihmisiä. Voiko näissä tapauksissa enää puhua sukupuolen korjauksesta jos päämääränä on elää transuna eikä naisena tai miehenä?

• dsgsdg

Kaukaa katsottuna? Ehehheheheheheh.

Onneksi olet noin saatanan tyhmä. Asenteellasi tuskin saat minkäänlaista naista, ja jos saisitkin seksiä, siis maksamalla naiselle siitä, saattaisit painaa naista joka on TS etkä ikinä edes tietäisi.

Kuvittelet pienessä päässäsi että joka ainoan TS:n ulkonäkö on jostain tietystä gorillan muotista väännetty, jonka sinä pystyisit aina "tunnistamaan". Voi että, mutta kun näin ei ole.

Mistähän sinä voit katsoa sinne sisälle ja nähdä kohdun? Tutkia emätinkudosta labrassa? Lahjoa viranomaisia ja tutkia taustan? Valmistaudu tähän ihan joka ainoan naisen kohdalla jonka menneisyydestä et tiedä, koska se TS:n kropan "muotti" onkin joskus sellainen ettet olisi voinut edes kuvitellakaan.

• sdfdsfsda
        kysymystäpukkaa kirjoitti:

Tällä palstalla on hämmästyttävän paljon transuiksi itsensä kokevia ihmisiä. Voiko näissä tapauksissa enää puhua sukupuolen korjauksesta jos päämääränä on elää transuna eikä naisena tai miehenä?

Päämääräänä on varmasti elää naisena tai miehenä, mutta sairaudella pitää olla nimi jotta siitä pystyisi edes puhumaan. Sekö tekee sinusta transun jos tiedostat että termi transsukupuolinen viittaa sinuun, koska olet kärsinyt sukupuoli-identiteetin dysforiasta ja saanut hoidot ja korjaukset? Olisiko autisti vähemmän nainen ja mies, jos hänestä puhuttaisiin autistina??? Mitähän salakieltä pitäisi käyttää.

• dsgdsghgfh
        Väärin oikein kirjoitti:

Laki on silti aina oikeassa. Nyt ja tulevaisuudessa ja aina kuitenkin kyseisessä hetkessä, riipumatta siitä mitä siellä kulloinkin sanotaan.

Onneksi Suomesta voi muuttaa pois. Silloin laki ei ole enää vääräss tai oikeassa, se ei ole enää yhtään mitään.

• dsgdshdfh
        Oikein väärin kirjoitti:

Kirjioituiksesi ie ole ole aina oikin.

• salkdlasdks
        sdfdsfsda kirjoitti:

Päämääräänä on varmasti elää naisena tai miehenä, mutta sairaudella pitää olla nimi jotta siitä pystyisi edes puhumaan. Sekö tekee sinusta transun jos tiedostat että termi transsukupuolinen viittaa sinuun, koska olet kärsinyt sukupuoli-identiteetin dysforiasta ja saanut hoidot ja korjaukset? Olisiko autisti vähemmän nainen ja mies, jos hänestä puhuttaisiin autistina??? Mitähän salakieltä pitäisi käyttää.

Kirjoituksistasi päätellen on aivan selvää ettei sinun transuutesi ole mikään sairaus vaan elämäntapa.

• sdfdsfsda
        salkdlasdks kirjoitti:

Kirjoituksistasi päätellen on aivan selvää ettei sinun transuutesi ole mikään sairaus vaan elämäntapa.

Poista Suomi 24 Transihmiset kirjanmerkeistäsi ja sulje selain. Ei tarvi puhua asiasta tai tulla enää kutsutuksi trans-miksikään. Helpottaisi sinua varmaan, kun olet niin herkkä sen kielletyn t-sanan suhteen.

• 10+10
        dsgdsghgfh kirjoitti:

Onneksi Suomesta voi muuttaa pois. Silloin laki ei ole enää vääräss tai oikeassa, se ei ole enää yhtään mitään.

Kirjioituiksesi ole aina vääräss

• hgfhgfhdf

Harmi vain, että ainoa varma tapa tunnistaa "jäljennös" on laboratoriokokeet. Itkepä siinä sitten kun kiinnostutkin jonkun "konepellistä" ja saat tietää vasta jälkeenpäin, että oli "väärä merkki". Toimi kumman hyvin ja oli ehjä kuin kellon koneisto.

Et taida kuule olla siinä asemassa, että saisit päättää mitä sieltä konepellin alta löytyy. Sietäisit arvostaa onneasi, jos saat edes romuttamolta vanhaa Ladaa. Luultavasti joudut luovuttamaan naisten osalta - niin TS-taustaisten ja muidenkin - ja tyytymään miehiin.

• dsfgsdgsd

• dgadgadg

Osaatko kirjoittaa "Rolex"? Yritäpäs vielä kerran.

R-O-L-E-X

Seisova kello tosiaan olisi kahdesti päivässä oikeassa ajassa. Jos naisen kellon koneisto "seisoo", hän on luultavasti kuollut.

Tai sitten "seisominen" onkin jotain ihan muuta.

• xcgdgdf

Ai nyt sinä tiedät jo, että minulla on "kello". Tiedät jopa sukupuoleni. Varmaan ikäni, asuinpaikkani, nimeni ja sosiaaliturvatunnuksenikin?

Mistä minä merirosvoista tietäisin, kun en ole sellainen. Oletko muuten ikinä sairastanut mitään tai loukkaantunut ja vaatinut hoitoa? Siinä menisi se sinun Rolexisi Rollexiksi jos olet ylläpitänyt terveyttäsi ja hyvinvointiasi koskaa viisaampien ja fiksumpien ihmisten, eli lääkärien, keksimin keinoin.

• sdgdsg

Hei, ei tarvitse suuttua. Esitin vain kysymyksen.

• trannychaser
        dfhdfhdf kirjoitti:

Koska jo nyt voidaan laboratoriossa kasvattaa kantasoluista elimiä, vaikka ei tosin kaikkia, niin en pitäisi ihmeenä, että jonain päivänä olisi mahdollista kasvattaa kokonainen ruumis. Eli otettaisiin sinun DNA:si, tehtäisiin siitä naisversio ja kasvatettaisiin tuohon perustuen kokonainen ruumis. Sitten sinun aivosi voitaisiin siirtää tuohon uuteen ruumiiseen.

On vaikea sanoa miten kaukaisessa tulevaisuudessa yllä kuvatun kaltainen skenaario on.

• adgdagfa
        10+10 kirjoitti:

Kirjioituiksesi ole aina vääräss

Aivosi ovat joskus munasäkissäsi

• trannychaser
        trannychaser kirjoitti:

Koska jo nyt voidaan laboratoriossa kasvattaa kantasoluista elimiä, vaikka ei tosin kaikkia, niin en pitäisi ihmeenä, että jonain päivänä olisi mahdollista kasvattaa kokonainen ruumis. Eli otettaisiin sinun DNA:si, tehtäisiin siitä naisversio ja kasvatettaisiin tuohon perustuen kokonainen ruumis. Sitten sinun aivosi voitaisiin siirtää tuohon uuteen ruumiiseen.

On vaikea sanoa miten kaukaisessa tulevaisuudessa yllä kuvatun kaltainen skenaario on.

Toisaalta, ehkä enemmän todennäköistä on, että tulevaisuudessa transsukupuolisuuteen johtavat tekijät löydetään(ainakin rikkaissa maissa) ja ei enää synny transsukupuolisia.

• Aito Rolex
        sdgdsg kirjoitti:

Hei, ei tarvitse suuttua. Esitin vain kysymyksen.

Miksi joku vastaisi kysymyksiisi kun sinäkään et niin tee?

Mutta valitettavasti en nyt voi jatkaa keskustelua kanssasi tämän pidempään, koska pitää poistua koneen äärestä. Palataan asiaan illalla jos olisit siihen mennessä vihdoin jotain asiallista saanut tänne kirjoitettua.

• 9+7
        trannychaser kirjoitti:

Toisaalta, ehkä enemmän todennäköistä on, että tulevaisuudessa transsukupuolisuuteen johtavat tekijät löydetään(ainakin rikkaissa maissa) ja ei enää synny transsukupuolisia.

Ne siis poistetaan jo sikiöseulonnassa?

• hmlknfjngj
        trannychaser kirjoitti:

Niin todennäköisenpää on että tulevaisuudessa jokaisesta sikiöstä otetaan DNA-näyte ja tutkitaan löytyykö jotain virheellisiä tekijöitä ja korjataan ne ennen syntymää. Ei siis syntyisi lainkaan transsukupuolisia.

• jhbhjvjkbn
        9+7 kirjoitti:

Ne siis poistetaan jo sikiöseulonnassa?

Tuo lienee se ensimmäinen vaihe kun transsukupuolisuuteen johtava tekijä löydetään. Samaa käytetään jo rutiininomaisesti Downin syndroomassa. Vanhemmat saavat sitten valita antaako lapsen syntyä vai tehdäänkö abortti, eli transhoitoja tarvittaisiin edelleen mutta ne voidaan aloittaa jo lapsuudessa ja tulokset ovat parempia.

• 5+1
        jhbhjvjkbn kirjoitti:

Tuo lienee se ensimmäinen vaihe kun transsukupuolisuuteen johtava tekijä löydetään. Samaa käytetään jo rutiininomaisesti Downin syndroomassa. Vanhemmat saavat sitten valita antaako lapsen syntyä vai tehdäänkö abortti, eli transhoitoja tarvittaisiin edelleen mutta ne voidaan aloittaa jo lapsuudessa ja tulokset ovat parempia.

Todennäköisemmin äiti/vanhemmat toteaa, että hänelle/heille ei trans-lasta tule ja aborttiklinikka saa taas yhden uuden asiakkaan.

• asfasg
        Aito Rolex kirjoitti:

Miksi joku vastaisi kysymyksiisi kun sinäkään et niin tee?

Mutta valitettavasti en nyt voi jatkaa keskustelua kanssasi tämän pidempään, koska pitää poistua koneen äärestä. Palataan asiaan illalla jos olisit siihen mennessä vihdoin jotain asiallista saanut tänne kirjoitettua.

Vastaan kysymykseesi: en saanut potkua munilleni.

Voitko nyt vastata minulle: oletko ikinä joutunut hoitamaan mitään sairautta tai vammaa sairaalassa tai lääkärin vastaanotolla?

Mitä ajattelet tällaisesta keinotekoisesta ihmisen elämään puuttumisesta, joka sallii heikkojen (yli puolet kansasta) selviävän pidempään kuin luonnollisesti?

Pitäisikö lääketieteesta luopua ja palauttaa usko kaikkivaltiaaseen Jumalaan, jotta Aidot Arjalaiset® voivat taas elää vapaana epäluonnollisista piraateista?

Mitä mieltä olet, haluatko elää 2020-luvulle asti? Pelottaako tulevaisuus?
        http://news.softpedia.com/news/Breakthrough-Lab-Grown-Vaginas-59903.shtml
        http://news.softpedia.com/news/Male-Only-Reproduction-Eggs-Achieved-from-Man-039-s-Skin-77984.shtml
        http://www.geneticsandsociety.org/article.php?id=3904
        http://www.parentcentral.ca/parent/babiespregnancy/pregnancy/article/1008583--womb-transplant-would-give-woman-her-mother-s-uterus

• ongelmia
        trannychaser kirjoitti:

Tämä ei luultavasti toteudu kovinkaan isolla mittakaavalla, sillä jos tutkimuksia katsoo kokonaisuudessaan, näyttää siltä että "transsukupuolisuus" ei ole kovin selkeä ja yksittäinen asia ja kokonaisuus ihmisissä, joka johtaisi aina tietynlaiseen selkeään kokemukseen sukupuolesta ja tuntemuksiin ja tarpeisiin kehoa koskien. Sille ei näytä olevan löydettävissä yhtä tai kahta selkeää alkumekanismia, vaan se on monimutkaisen ja monipuolisen kehitysprosessin tulosta. Aivan kuten homouskin. Ajatus "homogeenistä" on vain äärimmäisen popularisoitu asenneilmentymä, jolla ei ole juurikaan tekemistä sen kanssa miten geenit varsinaisesti toimivat. Tuollaisia yksittäisiä "suoria" syyseuraussuhteita (geeni x -> ominaisuus x) ei ole kovinkaan paljoa ja varsinkin näissä ilmiöissä sellaisen olemassaolo on erittäin epätodennäköistä. Biologiassa yksi avainsana tässä on emergenttiys. Eikun googlailemaan...

Mitä tulee tuohon aivojen siirtämiseen uuteen kroppaan, olen skeptinen. Aivot ovat luultavasti vähän turhan monimutkaisesti sidottu siihen kehoon missä ne ovat kehittyneet ja kasvaneet, jotta tuollainen siirto olisi kovin realistista. Se kehon kasvu pitäisi tehdä jotenkin synkroonissa niiden siirrettävien aivojen kanssa, jossa se prosessi siis vaikuttaisi myös niihin aivoihin, joten vähän utopialta kuulostaa.

• ValmistusVirhe89
        5+1 kirjoitti:

Todennäköisemmin äiti/vanhemmat toteaa, että hänelle/heille ei trans-lasta tule ja aborttiklinikka saa taas yhden uuden asiakkaan.

Tämä olisi kaikkein paras hoitomuoto. Kannattaisin sitä, vaikka sillä hoitomuodolla minua ei olisi olemassakaan. Tilallani olisi joku mies tai nainen joka olisi paljon onnellisempi.

• kloonien hyökkäys
        trannychaser kirjoitti:

Tämä voisi olla jo todellisuutta jos sitä yritettäisiin. Sitä varten joutuisi tosin menemään jonnekin Kiinaan, jossa siihen suostuttaisiin kunhan rahat on tiskillä.

• dfdsfaf
        ongelmia kirjoitti:

Tämä ei luultavasti toteudu kovinkaan isolla mittakaavalla, sillä jos tutkimuksia katsoo kokonaisuudessaan, näyttää siltä että "transsukupuolisuus" ei ole kovin selkeä ja yksittäinen asia ja kokonaisuus ihmisissä, joka johtaisi aina tietynlaiseen selkeään kokemukseen sukupuolesta ja tuntemuksiin ja tarpeisiin kehoa koskien. Sille ei näytä olevan löydettävissä yhtä tai kahta selkeää alkumekanismia, vaan se on monimutkaisen ja monipuolisen kehitysprosessin tulosta. Aivan kuten homouskin. Ajatus "homogeenistä" on vain äärimmäisen popularisoitu asenneilmentymä, jolla ei ole juurikaan tekemistä sen kanssa miten geenit varsinaisesti toimivat. Tuollaisia yksittäisiä "suoria" syyseuraussuhteita (geeni x -> ominaisuus x) ei ole kovinkaan paljoa ja varsinkin näissä ilmiöissä sellaisen olemassaolo on erittäin epätodennäköistä. Biologiassa yksi avainsana tässä on emergenttiys. Eikun googlailemaan...

Mitä tulee tuohon aivojen siirtämiseen uuteen kroppaan, olen skeptinen. Aivot ovat luultavasti vähän turhan monimutkaisesti sidottu siihen kehoon missä ne ovat kehittyneet ja kasvaneet, jotta tuollainen siirto olisi kovin realistista. Se kehon kasvu pitäisi tehdä jotenkin synkroonissa niiden siirrettävien aivojen kanssa, jossa se prosessi siis vaikuttaisi myös niihin aivoihin, joten vähän utopialta kuulostaa.

Aivojen siirto olisi itse asiassa yksi maailman yksinkertaisimmista elinsiirroista, jos hermoyhteydet pystyttäisiin säilyttämään, sillä aivot ovat kiinni vain selkäytimestä. Immuunijärjestelmän kanssa ei olisi ongelmia jos kroppa olisi kloonattu DNA:sta.

• afasfas
        trannychaser kirjoitti:

XY sikiöstä voisi tehdä jo kohdulla ja emättimellä varustetun tyttöversion säätelemällä hormonitasoja.

• trannychaser
        ongelmia kirjoitti:

Homous, lesbous, transsukupuolisuus ynnä muut eivät itseasiassa ole täysin kiinni DNA:sta, vaan osansa on myös kohdunaikaisella hormonialtistuksella. Pelkästään DNA:ta tarkkailemalla tuskin voi kaikki transsukupuolisuuden muotoja havaita, vaan täytyisi tarkkailla myös mitä tapahtuu kohdussa.

• niinpä juuri
        trannychaser kirjoitti:

Homous, lesbous, transsukupuolisuus ynnä muut eivät itseasiassa ole täysin kiinni DNA:sta, vaan osansa on myös kohdunaikaisella hormonialtistuksella. Pelkästään DNA:ta tarkkailemalla tuskin voi kaikki transsukupuolisuuden muotoja havaita, vaan täytyisi tarkkailla myös mitä tapahtuu kohdussa.

Niin juuri, nimenomaan. Tuo on monimutkainen kehityskulku, eikä hormonaalinen kehitys kohdussa ole myöskään se ainoa palanen kuviossa. Palapelissä on monta mahdollista palaa ja luultavampaa on, että kaikilla "transsukupuolisillakaan" ne syypalaset eivät ole täysin samat, kuten ei ole kokemukset ja korjaustarpeetkaan, eikä lopputulokset eikä sukupuoli-identiteetit (joka on enemmän kulttuurinen asia kuin varsinaisesti neurologinen: neuroverkosto vaikuttaa kehon tuntemiin tarpeisiin ja tuntemuksiin, ei hahmottamistapaan mitä identiteetti pääosin käytännössä on - identiteetti muovautuu kun nuo neuroverkon muodostamat tuntemus- ja tarvekokonaisuudet interaktioi ympäröivän maailman kanssa, josta syystä "transsukupuolisilla" on niin monenlaisia tapoja mieltää sukupuolensa).

• asdasdasdasdd

Mikä vastauksessani oli valheellista? Miten tuska paistoi vastauksestani? Kysyin vain mielipidettäsi. Miksi et vastannut kaikkiin kysymyksiin?

Ja en tiennyt, että sinä olet jo lapsenlapsia kerinnyt saamaan. Ei ole edes paria vuotta siitä kun minä saavutin täysi-ikäisyyden, että ei taida lapset tulla kuuloon omalla kohdallani vielä vähään aikaan. Puhu siinä sitten jo lapsenlapsista. Olitko sinä kenties teini-isä ja lapsesikin ovat nyt? Miltä tuntui opiskella, tehdä töitä ja kasvattaa lapsia samaan aikaan, asuitko kenties silloin omien vanhempiesi luona? Pitäisikö ottaa sinusta mallia?

Miten reagoisit, jos lapsenlapsi ryhtyisi sukupuolenkorjaukseen? Menettäisikö lapsenlapsi arvonsa? Alkaisitko jauhamaan hänelle näitä sinun Rolex/Rollex juttujasi?

• Ehtaa tavaraa
        asdasdasdasdd kirjoitti:

Mikä vastauksessani oli valheellista? Miten tuska paistoi vastauksestani? Kysyin vain mielipidettäsi. Miksi et vastannut kaikkiin kysymyksiin?

Ja en tiennyt, että sinä olet jo lapsenlapsia kerinnyt saamaan. Ei ole edes paria vuotta siitä kun minä saavutin täysi-ikäisyyden, että ei taida lapset tulla kuuloon omalla kohdallani vielä vähään aikaan. Puhu siinä sitten jo lapsenlapsista. Olitko sinä kenties teini-isä ja lapsesikin ovat nyt? Miltä tuntui opiskella, tehdä töitä ja kasvattaa lapsia samaan aikaan, asuitko kenties silloin omien vanhempiesi luona? Pitäisikö ottaa sinusta mallia?

Miten reagoisit, jos lapsenlapsi ryhtyisi sukupuolenkorjaukseen? Menettäisikö lapsenlapsi arvonsa? Alkaisitko jauhamaan hänelle näitä sinun Rolex/Rollex juttujasi?

"Mikä vastauksessani oli valheellista? Miten tuska paistoi vastauksestani? Kysyin vain mielipidettäsi. Miksi et vastannut kaikkiin kysymyksiin?"

Miksi vastaisin kaikkiin uteliaisiin kysymyksiisi?
        Ethän sinäkään ole vastannut kun yhteen. Miksi minun pitäisi vastata useampiin?

• jkgjgssgh
        asdasdasdasdd kirjoitti:

En ole tuo keskusteluparisi, mutta pistänpä näppikseni keskustelun väliin.

Ymmärrän että noin nuorena laskutaito on vielä heikko. Minullakin on useampi lapsenlapsi, vaikka esikoisen sain muutaman vuoden sinua vanhempana eikä lapsenikaan pitänyt erityisempää kiirettä perheenlisäykseen. Ensimmäinen lapsi hankittiin vasta kun olin saanut opinnot (AMK) päätökseen ja saanut vakituisen työpaikan ja samaan nippuun muutettiin vielä kotipaikkakunnalta pois työn perässä. Eipä ole mummojen tarvinnut koskaan hoitaa lapsiani.

Minäkin voisin vastata tuohon viimeiseen kysymykseesi. Koska olen itsekin transtaustainen, osaan suhtautua hyvin avoimesti lapsieni ja lapsenlapsieni mahdolliseen seksuaali- tai sukupuolivähemmistöisyyteen. He olisivat yhtä rakkaita edelleenkin. Tavikselle tuollainen voi olla erittäin vakava paikka.

• Onnistunut kappale
        Ehtaa tavaraa kirjoitti:

"Mikä vastauksessani oli valheellista? Miten tuska paistoi vastauksestani? Kysyin vain mielipidettäsi. Miksi et vastannut kaikkiin kysymyksiin?"

Miksi vastaisin kaikkiin uteliaisiin kysymyksiisi?
        Ethän sinäkään ole vastannut kun yhteen. Miksi minun pitäisi vastata useampiin?

Enkös minä vastannut kaikkiin kysymyksiisi jo? Etkö itse viitsi vastata sinulle esitettyihin kysymyksiin siksi, koska joutuisit myöntämään epämiellyttäviä asioita, esimerkiksi sen että TS ei välttämättä ole sen kummempi kuin kukaan muukaan nainen?

Ehkä taustalla lienee oma epäonnistunut sukupuolenkorjauksesi. Olet ehkä 50-60 vuoden iässä (päätellen lapsenlapsistasi) ryhtynyt prosessiin, ja se ei onnistunutkaan. Palasit miehen elämään ja panettelet täällä muita TS:iä ketkä ovat onnistuneet korjauksessaan, koska olet katkera etkä kestä muiden onnea.

• Aito on aito
        Onnistunut kappale kirjoitti:

Enkös minä vastannut kaikkiin kysymyksiisi jo? Etkö itse viitsi vastata sinulle esitettyihin kysymyksiin siksi, koska joutuisit myöntämään epämiellyttäviä asioita, esimerkiksi sen että TS ei välttämättä ole sen kummempi kuin kukaan muukaan nainen?

Ehkä taustalla lienee oma epäonnistunut sukupuolenkorjauksesi. Olet ehkä 50-60 vuoden iässä (päätellen lapsenlapsistasi) ryhtynyt prosessiin, ja se ei onnistunutkaan. Palasit miehen elämään ja panettelet täällä muita TS:iä ketkä ovat onnistuneet korjauksessaan, koska olet katkera etkä kestä muiden onnea.

Miksi luulet, että minulla olisi minkäänlaista trans-menneisyyttä?

• asgasgasg
        Aito on aito kirjoitti:

Miksi luulet, että minulla olisi minkäänlaista trans-menneisyyttä?

Voi, mutta et kai sinä muuten viettäisi useaa tuntia päivässä tällä palstalla? Normaalilla ihmisellä ei ole mitään tarvetta tai kiinnostusta olla trans-palstalla vähättelemässä TS-naisia. Ei sinua kiinnosta asioiden todellinen laita, vaan nimenomaan se vähättely ja vertailu. Taustalla on aina joku trans-asioihin liittyvä motivaatio, kuten trans-puoliso, trans-lapsi, yleisimmin kirjoittajan oma epäonnistunut sukupuolenkorjaus. Kukaan normaali ihminen ei paneutuisi tähän niin syvästi, kuin sinä teet täällä.

Voit tietenkin kiistää tämän asian, ja tuskin sinulta mitään tunnustusta voi odottaakaan. On arvattavissa että sinä kirjoittelet väheksyvästi TS naisista täällä vielä huomenna, ylihuomenna, viikon päästä, kuukauden päästä, ja vuoden päästä. Tunnistan tuon kirjoitustyylin monesta viestistä, joita on vuosien varrella täältä löytynyt. Jotenkin sinun pitää vain vängätä ja vongata, että TS olisi huonompi ja vähemmän aidompi. Se vain todistaa että sinulla on taustalla joku trans-juttu, esimerkiksi se, että sinun oma transitiosi meni mönkään.

Toivottavasti saat ratkaistua sisäisen ongelmasi. Minä lopettanen tämän keskustelun nyt tähän, ellet halua jatkaa asiallisella asenteella.

• TSgeeni tunnistettu
        ongelmia kirjoitti:

Transsukupuolisuusgeeni tunnistettu

(18.11.2008) Australialaiset tutkijat ovat tunnistaneet merkittävän yhteyden miehestä naiseksi -transsukupuolisuuden ja testosteronin vaikutuksia ohjaavan geenin välillä.

Tutkijat olivat analysoineet 112 miehestä naiseksi transsukupuolisen DNA:ta ja havainneet että heillä oli yleisemmin pidempi versio androgeenireseptorigeenistä.

Geeniero saattaa aiheuttaa heikomman vasteen testosteronille. Tulokset on julkaistu "Biological Psychiatry"-lehdessä. Tämä tutkimus osaltaan vahvistaa, että sukupuoli-identiteetti johtuu biologisista tekijöistä.

Aiempi tutkimus on osoittanut, että transnaisilla aivojen rakenne on kehittynyt samankaltaiseksi kuin muilla naisilla. Viimeisimmässä tutkimuksessa etsittiin eroavaisuuksia kolmessa sukupuolen muodostumiseen vaikuttavassa geenissä - ohjausgeeni androgeenireseptorille, estrogeenireseptorille ja entsyymille joka muuntaa testosteronia estrogeeniksi.

Tutkimuksessa vertailtiin miehestä naiseksi transsukupuolisten DNA:ta 258 verrokin kanssa osoitti merkittävän yhteyden pitkien androgeenireseptorigeenien ja transsukupuolisuuden välillä. Tiedetään että pidempi versio androgeenireseptorigeenistä on yhteydessä testosteronin heikompaan vaikutukseen. Heikentyneellä mieshormonin vaikutuksella voi olla yhteys sukupuoli-identiteetin syntyyn sikiökaudella kohdussa.

"Päättelimme että nämä geneettiset erot voivat rajoittaa testosteronin vaikutusta ja estää aivojen miehisen kehityksen sikiöaikana," kertoi tutkija Lauren Hare Prince Henry's Institute of Medical Research:sta.

Toinen tutkimuksen tekijöistä professori Vincent Harley lisää: "Edelleenkin on vallalla sellainen harhakäsitys, että transsukupuolisuus olisi yksinkertaisesti vain elämäntapavalinta, mutta löydöstemme perusteella sukupuoli-identiteetin kehittymisellä on biologinen perusta."

Vaikkakin tämä on laajin tähän mennessä transsukupuolisuudesta tehty geenitutkimus, tutkijat suunnittelevat toistavansa tutkimuksen vielä laajemmalla otannalla.

Terry Reed Gender Identity Research and Education Society:sta sanoo olevansa vakuuttunut transsukupuolisuuden biologisesta alkuperästä.

Tämä tutkimus vaikuttaisi vahvistavan aiempia tutkimuksia joiden mukaan transsukupuolisilla geneettiset tekijät laukaisevat epätyypillisen sukupuoli-identiteetin kehittymisen. Vaikka näyttää äärimmäisen todennäköiseltä että transsukupuolisuudella on aina biologinen syy, niin kuitenkin transsukupuolisuuden kehittymiseen saattavat vaikuttaa eri tekijät eri yksilöillä.

Tutkimukseen osallistuivat: Monash University, Melbourne University, University of California, Los Angeles (UCLA), sekä Monash Gender Dysphoria Clinic.

http://www.abc.net.au/science/articles/2008/10/27/2401941.htm?site=science&topic=latest

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7689007.stm

http://www.smh.com.au/news/specials/science/scientists-find-a-gene-for-the-transsexual-experience/2008/10/26/1224955854977.html

• Ehtaa tavaraa
        asgasgasg kirjoitti:

Voi, mutta et kai sinä muuten viettäisi useaa tuntia päivässä tällä palstalla? Normaalilla ihmisellä ei ole mitään tarvetta tai kiinnostusta olla trans-palstalla vähättelemässä TS-naisia. Ei sinua kiinnosta asioiden todellinen laita, vaan nimenomaan se vähättely ja vertailu. Taustalla on aina joku trans-asioihin liittyvä motivaatio, kuten trans-puoliso, trans-lapsi, yleisimmin kirjoittajan oma epäonnistunut sukupuolenkorjaus. Kukaan normaali ihminen ei paneutuisi tähän niin syvästi, kuin sinä teet täällä.

Voit tietenkin kiistää tämän asian, ja tuskin sinulta mitään tunnustusta voi odottaakaan. On arvattavissa että sinä kirjoittelet väheksyvästi TS naisista täällä vielä huomenna, ylihuomenna, viikon päästä, kuukauden päästä, ja vuoden päästä. Tunnistan tuon kirjoitustyylin monesta viestistä, joita on vuosien varrella täältä löytynyt. Jotenkin sinun pitää vain vängätä ja vongata, että TS olisi huonompi ja vähemmän aidompi. Se vain todistaa että sinulla on taustalla joku trans-juttu, esimerkiksi se, että sinun oma transitiosi meni mönkään.

Toivottavasti saat ratkaistua sisäisen ongelmasi. Minä lopettanen tämän keskustelun nyt tähän, ellet halua jatkaa asiallisella asenteella.

Se on tämä länsimainen vapaa yhteiskunta. Kukin saa oman vapaa-aikansa käyttää parhaaksi katsomallaan tavalla, vaikka osallistumalla nettikeskusteluun transseksuaaleista. Tai Saimaannorpasta.

"Tunnistan tuon kirjoitustyylin monesta viestistä, joita on vuosien varrella ..."
        Olet oudon vakuuttunut, että olen tällä palstalla vuosia pyörinyt. Minä kun itse luulin aloittaneeni vasta viime viikolla. Mutta kun olet noin varma, niin jää siihen uskoon.

Onnea valitsemallasi tiellä, toivottavsti et joudu valintojesi takia elämässä kärsimään.

• Miksi vaietaan?
        TSgeeni tunnistettu kirjoitti:

(18.11.2008) Australialaiset tutkijat ovat tunnistaneet merkittävän yhteyden miehestä naiseksi -transsukupuolisuuden ja testosteronin vaikutuksia ohjaavan geenin välillä.

Tutkijat olivat analysoineet 112 miehestä naiseksi transsukupuolisen DNA:ta ja havainneet että heillä oli yleisemmin pidempi versio androgeenireseptorigeenistä.

Geeniero saattaa aiheuttaa heikomman vasteen testosteronille. Tulokset on julkaistu "Biological Psychiatry"-lehdessä. Tämä tutkimus osaltaan vahvistaa, että sukupuoli-identiteetti johtuu biologisista tekijöistä.

Aiempi tutkimus on osoittanut, että transnaisilla aivojen rakenne on kehittynyt samankaltaiseksi kuin muilla naisilla. Viimeisimmässä tutkimuksessa etsittiin eroavaisuuksia kolmessa sukupuolen muodostumiseen vaikuttavassa geenissä - ohjausgeeni androgeenireseptorille, estrogeenireseptorille ja entsyymille joka muuntaa testosteronia estrogeeniksi.

Tutkimuksessa vertailtiin miehestä naiseksi transsukupuolisten DNA:ta 258 verrokin kanssa osoitti merkittävän yhteyden pitkien androgeenireseptorigeenien ja transsukupuolisuuden välillä. Tiedetään että pidempi versio androgeenireseptorigeenistä on yhteydessä testosteronin heikompaan vaikutukseen. Heikentyneellä mieshormonin vaikutuksella voi olla yhteys sukupuoli-identiteetin syntyyn sikiökaudella kohdussa.

"Päättelimme että nämä geneettiset erot voivat rajoittaa testosteronin vaikutusta ja estää aivojen miehisen kehityksen sikiöaikana," kertoi tutkija Lauren Hare Prince Henry's Institute of Medical Research:sta.

Toinen tutkimuksen tekijöistä professori Vincent Harley lisää: "Edelleenkin on vallalla sellainen harhakäsitys, että transsukupuolisuus olisi yksinkertaisesti vain elämäntapavalinta, mutta löydöstemme perusteella sukupuoli-identiteetin kehittymisellä on biologinen perusta."

Vaikkakin tämä on laajin tähän mennessä transsukupuolisuudesta tehty geenitutkimus, tutkijat suunnittelevat toistavansa tutkimuksen vielä laajemmalla otannalla.

Terry Reed Gender Identity Research and Education Society:sta sanoo olevansa vakuuttunut transsukupuolisuuden biologisesta alkuperästä.

Tämä tutkimus vaikuttaisi vahvistavan aiempia tutkimuksia joiden mukaan transsukupuolisilla geneettiset tekijät laukaisevat epätyypillisen sukupuoli-identiteetin kehittymisen. Vaikka näyttää äärimmäisen todennäköiseltä että transsukupuolisuudella on aina biologinen syy, niin kuitenkin transsukupuolisuuden kehittymiseen saattavat vaikuttaa eri tekijät eri yksilöillä.

Tutkimukseen osallistuivat: Monash University, Melbourne University, University of California, Los Angeles (UCLA), sekä Monash Gender Dysphoria Clinic.

http://www.abc.net.au/science/articles/2008/10/27/2401941.htm?site=science&topic=latest

http://www.smh.com.au/news/specials/science/scientists-find-a-gene-for-the-transsexual-experience/2008/10/26/1224955854977.html

Transgeeni on siis löydetty ja olemassa! Tämä siis tarkoittaa ettei transsukupuolista voida muuttaa "normaaliksi" millään terapioilla saati eheytyshoidoilla.

Miksei transgeenin löytymistä ole uutisoitu mitenkään suomalaisissa tiedotusvälineissä? Tuntuu siltä että sekä muut ihmiset, että jotkut transsukupuolisetkin itsekin, haluavat pitää transsukupuoliset psykiatrisina potilaina voidakseen toiseuttaa TS:iä. Miten paljon asiaan vaikuttaa se, ettei transvetismille tai nykyisin niin muodikkaalle transgendreydelle löydy biologista perustaa?

• 18+4
        Ehtaa tavaraa kirjoitti:

Se on tämä länsimainen vapaa yhteiskunta. Kukin saa oman vapaa-aikansa käyttää parhaaksi katsomallaan tavalla, vaikka osallistumalla nettikeskusteluun transseksuaaleista. Tai Saimaannorpasta.

"Tunnistan tuon kirjoitustyylin monesta viestistä, joita on vuosien varrella ..."
        Olet oudon vakuuttunut, että olen tällä palstalla vuosia pyörinyt. Minä kun itse luulin aloittaneeni vasta viime viikolla. Mutta kun olet noin varma, niin jää siihen uskoon.

Onnea valitsemallasi tiellä, toivottavsti et joudu valintojesi takia elämässä kärsimään.

Tuo että puhut transseksuaaleista, todistaa että olet jollakin kummallisella tavalla eksynyt tälle palstalle ja olet nyt epätoivoinen kun sinua pyöritetään kuin hullua pyöreässä kopissa.

• asfd67ryh
        Ehtaa tavaraa kirjoitti:

En kiellä sinua kirjoittamasta. Milloin kielsin? Miksi kieltäisin? Sitä paitsi sinulla on aivan joku muu syy kirjoittaa kuin "länsimainen vapaus" ja sinä itsekin tiedät sen. Transseksuaaleja on muuten vain lakikirjassa, sellaisia ihmisiä ei oikeasti ole olemassa. On vain transsukupuolisia. Englanninkielisen sanan transsexual osa "sex" viittaa sukupuoleen, eikä seksuaalisuuteen kuten se viittaa sanassa "heterosexual" tai "homosexual". Senhän sinä tiesitkin jo, kun olet kummallisen perehtynyt aiheeseen, etkös?

Kerrohan minulle mikä on minun valitsemani tie, kun tunnut tietävän. Tähän asti valintani elämässä ovat johtaneet lähinnä onnellisuuteen. Sinä oletat muista outoja asioita. Oletat anonyymin keskustelukumppanin olevan isovanhempi. Oletat anyonyymin keskustelukumppanin olevan TS. Minä olen sen ikäinen että isovanhempanikin ovat vielä elossa. Vieläkö sinun isovanhempasi porskuttavat? Entä ovatko omat vanhempasi vielä potkaisseet tyhjää? Sinähän voisit olla minun ukkini... Tosiaan, onneksi minun "konepeltini" ei kiinnosta sinua. Pisteet sinulle siitä, Fritzl.

Olisi aika outo sattuma, että samalla palstalla, samoihin aikoihin, yhtä usein ilmenevä, samaa kirjoitustyyliä, samoja sanamuotoja ja ilmaisuja viljelevä kirjoittaja, jonka viesteistä paistaa läpi omalaatuinen transfobia, olisikin yhtäkkiä uusi henkilö. Luultavasti sinä olet se sama vanhus transnainen, joka katkerana täällä panettelee muita "kohtalotovereitaan" keillä menee miljoona kertaan paremmin, kun toisin kuin he, et itse ole edes etäisesti läpimenevä, etkä ole koskaan saanut itsellesi miestä. Haluat saada muut kuvittelemaan, että heillä menisi yhtä huonosti. Todellisuudessa ne muut hoidoissaan onnistuneet TS:t ovat onnellisia ja ovat integroituneet naisina yhteiskuntaan, saavat miehiä ja seksiä, etkä sinä mahda nettikirjoittelullasi sille yhtään mitään. Harmi!

Naurattaa muuten tuo sinun nimimerkkisi. Sinä et ole ehtaa tavaraa yhtään sen enempää kuin kukaan muukaan täällä. Tiesitkö, että ihmisen aitoutta ei mitata ulkomuodolla, vaan rehellisyydellä itselleen ja vilpittömällä kunnioituksella muita kohtaan? Jos aitous mitattaisiin ruumissa, sinä olisit aidon statuksen menettänyt ajat sitten joka kerta, kun jotain sairautta on hoidettu. Sitä paitsi fyysisesti uusi päihittää vanhan ja ränsistyneen, vaikka se uusi olisi piraatti. Kun sinusta aika jättää, ehkäpä joku lapsenlapsesi nai TS-taustaisen henkilön.

• 587rgdsg

En vahvista sillä lauseella yhtään mitään, mitä sinä olet sanonut. Päin vastoin en pidä sinua sen aidompana ihmisenä kuin kukaan muukaan, olit sinä tai se muu TS-taustaisia tai ette. Jos kantasi on että TS ei ole aito, ja väität että tuo lause vahvistaa mielipiteesi, samalla myönnät olevasi TS. Jos haukut siis muita "piraateiksi", miksi yrität väittää olevasi itse aito? Ehkä se lipsahti sinulta vahingossa.

Monta kertaa olet muuten ollut "transseksuaali" ja "vaihtanut sukupuoltasi"? Olet milloin mikäkin, joskus isoisä, joskus mies, joskus cis-nainen, joskus äiti, joskus parikymppisenä aloittanut läpimenevä TS, ja ties mitä. Sanainen arkkusi ja äidinkielen taitosi ovat niin vajaita, että kierrätät huomaamattasi samoja juttuja kerta toisensa jälkeen. Eikö se ala jo nolottamaan, kun kaikki tunnistavat sinut? En tiedä, oletko läpimenevä miehenä tai naisena, mutta trollina et mene läpi tavallisesta keskustelijasta, et edes burkhan kanssa.

PS. Tämän asian parissa työskentelevät lääkäritkään eivät koskaan puhu transseksuaalisuudesta, vaan transsukupuolisuudesta. Rikkovatko he sinun mielestäsi lakia?

• 6+18
        587rgdsg kirjoitti:

En vahvista sillä lauseella yhtään mitään, mitä sinä olet sanonut. Päin vastoin en pidä sinua sen aidompana ihmisenä kuin kukaan muukaan, olit sinä tai se muu TS-taustaisia tai ette. Jos kantasi on että TS ei ole aito, ja väität että tuo lause vahvistaa mielipiteesi, samalla myönnät olevasi TS. Jos haukut siis muita "piraateiksi", miksi yrität väittää olevasi itse aito? Ehkä se lipsahti sinulta vahingossa.

Monta kertaa olet muuten ollut "transseksuaali" ja "vaihtanut sukupuoltasi"? Olet milloin mikäkin, joskus isoisä, joskus mies, joskus cis-nainen, joskus äiti, joskus parikymppisenä aloittanut läpimenevä TS, ja ties mitä. Sanainen arkkusi ja äidinkielen taitosi ovat niin vajaita, että kierrätät huomaamattasi samoja juttuja kerta toisensa jälkeen. Eikö se ala jo nolottamaan, kun kaikki tunnistavat sinut? En tiedä, oletko läpimenevä miehenä tai naisena, mutta trollina et mene läpi tavallisesta keskustelijasta, et edes burkhan kanssa.

PS. Tämän asian parissa työskentelevät lääkäritkään eivät koskaan puhu transseksuaalisuudesta, vaan transsukupuolisuudesta. Rikkovatko he sinun mielestäsi lakia?

"Monta kertaa olet muuten ollut "transseksuaali" ja "vaihtanut sukupuoltasi"? Olet milloin mikäkin, joskus isoisä, joskus mies, joskus cis-nainen, joskus äiti, joskus parikymppisenä aloittanut läpimenevä TS, ja ties mitä."

Entä jos kanssasi on keskustellut 5-6 eri henkilöä.

• trollipoliisi
        6+18 kirjoitti:

"Monta kertaa olet muuten ollut "transseksuaali" ja "vaihtanut sukupuoltasi"? Olet milloin mikäkin, joskus isoisä, joskus mies, joskus cis-nainen, joskus äiti, joskus parikymppisenä aloittanut läpimenevä TS, ja ties mitä."

Entä jos kanssasi on keskustellut 5-6 eri henkilöä.

5-6 eri henkilöä samalla pienellä suomalaisella palstalla, ketkä käyttävät samaa kirjoitustyyliä, samankaltaisia ilmaisuja, samanlainen luonne paistaa läpi, ja vastatessaan muille ilmeistä on samanlainen kiertely, kaartelu, panettelu ja milloin minkäkin lauseen irroittaminen kontekstistaan ja väittäen sen "todistavan" jotain hänen puolestaan. Ei siihen kuule tarvita salapoliisia että tuollaisen trollin huomaa. Todellinen klassikko hänen sanaisessa arkussaan on kysymys lasten määrästä - siitä tämän trollin tunnistaa aivan varmasti.

Ainahan voi spekuloida useampaa ihmistä, mutta todennäköisimmin tässä tapauksessa on kyse katkerasta trollista, siitä samasta, joka on ollut palstalla jo vuosikausia. Häntä vituttaa niin pahasti oma elämänsä, että se tuska on pakko purkaa jonnekin - joka sattuu olemaan tällä kertaa Suomi24:n Transihmiset-palsta. Normaali ihminen ei näin sitkeästi panettelisi muita, joten on hyvin todennäköistä myöskin, että ko. henkilö on TS ja hänen transitionsa on epäonnistunut.

• Tohtori toheloi
        trollipoliisi kirjoitti:

5-6 eri henkilöä samalla pienellä suomalaisella palstalla, ketkä käyttävät samaa kirjoitustyyliä, samankaltaisia ilmaisuja, samanlainen luonne paistaa läpi, ja vastatessaan muille ilmeistä on samanlainen kiertely, kaartelu, panettelu ja milloin minkäkin lauseen irroittaminen kontekstistaan ja väittäen sen "todistavan" jotain hänen puolestaan. Ei siihen kuule tarvita salapoliisia että tuollaisen trollin huomaa. Todellinen klassikko hänen sanaisessa arkussaan on kysymys lasten määrästä - siitä tämän trollin tunnistaa aivan varmasti.

Ainahan voi spekuloida useampaa ihmistä, mutta todennäköisimmin tässä tapauksessa on kyse katkerasta trollista, siitä samasta, joka on ollut palstalla jo vuosikausia. Häntä vituttaa niin pahasti oma elämänsä, että se tuska on pakko purkaa jonnekin - joka sattuu olemaan tällä kertaa Suomi24:n Transihmiset-palsta. Normaali ihminen ei näin sitkeästi panettelisi muita, joten on hyvin todennäköistä myöskin, että ko. henkilö on TS ja hänen transitionsa on epäonnistunut.

Ilmeisesti sinun sairauslistalle voidaan lisätä vielä vainoharhaisuus

• pähkinärauha
        TSgeeni tunnistettu kirjoitti:

Tämäkin tutkimusryhmä tiedosti hyvin sen, ettei syitä ole vain yhtä. Huonosti kirjoitettua tuossa uutisessa on se, että ensinnäkin niitä biologisia taustatekijöitä on hyvin todennäköisesti useita ja ne esiintyvät vaihtelevasti eri yksilöillä, sekä se että biologian ja ympäristön aiheuttamien ulkoisten tekijöiden erottaminen toisistaan on varsin alkeellinen tapa ymmärtää ihmisen kehitystä niin yksilötasolla kuin populaatiotasolla.

Eli ei, kyse ei ole vain yhdestä selittävästä geenistä jonka takia kaikki on jotain, vaan monipuolisesta kehityskulusta.

• rähkinäpauha
        Miksi vaietaan? kirjoitti:

Transgeeni on siis löydetty ja olemassa! Tämä siis tarkoittaa ettei transsukupuolista voida muuttaa "normaaliksi" millään terapioilla saati eheytyshoidoilla.

Miksei transgeenin löytymistä ole uutisoitu mitenkään suomalaisissa tiedotusvälineissä? Tuntuu siltä että sekä muut ihmiset, että jotkut transsukupuolisetkin itsekin, haluavat pitää transsukupuoliset psykiatrisina potilaina voidakseen toiseuttaa TS:iä. Miten paljon asiaan vaikuttaa se, ettei transvetismille tai nykyisin niin muodikkaalle transgendreydelle löydy biologista perustaa?

Mitä luultavimmin niin transvestismille kuin tuolle enemmänkin poliittisidentiteettisesti latautuneelle transgenderiydelle tai muulle vastaavalle sukupuolivariaatiolle on löydettävissä samankaltaisia kehitysmekanismeja kuin "homoudelle" ja "transsukupuolisuudelle". Kannattaisi varoa edelleen sumputtamasta transsukupuolisia joksikin selkeäksi kokonaisuudeksi, sillä käytännössä se on vain psykiatrinen yksinkertaistettu koodirakennelma ilmiölle joka pitää sisällään hyvin erilaisia ihmisiä hyvin erilaisine kehollisine tuntemuksineen ja ratkaisuineen ja hyvin erilaisine identiteetteineen. Muuten mennään tällaisten tutkimusten ja niiden merkitysten kanssa hyvin nopeasti metsään. Pitää osata asettaa oikeaan asiayhteyteen.

• 4364367
        Tohtori toheloi kirjoitti:

Ilmeisesti sinun sairauslistalle voidaan lisätä vielä vainoharhaisuus

Ja sinun sairauslistalle pakkomielteinen nettitrölläily.

• aktat peliin
        trollipoliisi kirjoitti:

Tähän asiaan saadaan helposti selville totuus.

Jos todella olet varma siitä, että keskustelukumppanisi on kirjoitellut tälle palstalle eri rooleissa jo vuosien ajan, niin etsi jotkut niistä viesteistä vaikka parin-kolmen viime vuoden ajalta, vaikka puolen vuoden välein ja laita niistä linkki näkyviin.

Tässä keskustelupalstassa on näppärä hakutoiminto jonka avulla sinun pitäisi kaivaa totuus ilmi muutamassa hetkessä.
        Siten pystyt todistamaan väitteesi helposti. Tai toisaalta se voi myös osottautua valheeksi.
        .

• 14+1
        trollipoliisi kirjoitti:

"Normaali ihminen ei näin sitkeästi panettelisi muita, joten on hyvin todennäköistä myöskin, että ko. henkilö on TS ja hänen transitionsa on epäonnistunut. "

Esitä nyt vielä se päättelyketju jolla tuohon lopputulokseen oikein tulit.

• asdf4674

Vieläkö jaksat?

• Missä viipyy
        aktat peliin kirjoitti:

Tähän asiaan saadaan helposti selville totuus.

Jos todella olet varma siitä, että keskustelukumppanisi on kirjoitellut tälle palstalle eri rooleissa jo vuosien ajan, niin etsi jotkut niistä viesteistä vaikka parin-kolmen viime vuoden ajalta, vaikka puolen vuoden välein ja laita niistä linkki näkyviin.

Tässä keskustelupalstassa on näppärä hakutoiminto jonka avulla sinun pitäisi kaivaa totuus ilmi muutamassa hetkessä.
        Siten pystyt todistamaan väitteesi helposti. Tai toisaalta se voi myös osottautua valheeksi.
        .

Ei näy todisteita

• Eri kirjoittaja
        Missä viipyy kirjoitti:

Ei näy todisteita

Vai todisteita. :D

Kuule, olen eri kirjoittaja kuin tuo jonka kanssa kinattiin, mutta minäkin tunnistan tuon kirjoitustyylin ja niin tunnistaa moni muukin. Tiedätkös, olen ollut jopa oikeassa elämässä kuulemassa useamman suusta mainintaa siitä vanhasta katkeroituneesta trollista joka täällä pyörii. Ei täällä kenenkään todisteita sinulle tarvitse antaa, kaikki tietää tasan mistä on kysymys. Tehokkaampaa on vaan eristää sinut sosiaalisesti täällä ja muuallakin.

Vastalauseesi on tähän tietenkin se vanha tuttu: "Etkö tunne ketään muita kuin teeässiä vain elämässäsi kun niiden kanssa roikut? Minä en tunne yhtäkään teeässää, en haluakaan tuntea, enkä koskaan tarvinnut ketään teeässää tunteakaan kun on muuta elämää toisin kuin teillä transuilla."

Olet hulvaton, ihana pikku oma transpalstapeikko, söpö harjattava takkutukkakin näyttää olevan. :D

• Yksinkertaista
        Eri kirjoittaja kirjoitti:

Vai todisteita. :D

Kuule, olen eri kirjoittaja kuin tuo jonka kanssa kinattiin, mutta minäkin tunnistan tuon kirjoitustyylin ja niin tunnistaa moni muukin. Tiedätkös, olen ollut jopa oikeassa elämässä kuulemassa useamman suusta mainintaa siitä vanhasta katkeroituneesta trollista joka täällä pyörii. Ei täällä kenenkään todisteita sinulle tarvitse antaa, kaikki tietää tasan mistä on kysymys. Tehokkaampaa on vaan eristää sinut sosiaalisesti täällä ja muuallakin.

Vastalauseesi on tähän tietenkin se vanha tuttu: "Etkö tunne ketään muita kuin teeässiä vain elämässäsi kun niiden kanssa roikut? Minä en tunne yhtäkään teeässää, en haluakaan tuntea, enkä koskaan tarvinnut ketään teeässää tunteakaan kun on muuta elämää toisin kuin teillä transuilla."

Olet hulvaton, ihana pikku oma transpalstapeikko, söpö harjattava takkutukkakin näyttää olevan. :D

Kun ei todisteita ole, niin niitä ei voi myöskään esittää.

• 46ytregdrgdfrg
        Yksinkertaista kirjoitti:

Kun ei todisteita ole, niin niitä ei voi myöskään esittää.

Hulvatonta sinänsä, että joka kirjoituksellaan tämä katkeroitinut tröllikkä lisää todistusaineistoa itseään vastaan. Luonnetta ja kirjoitusyyliä on turha pakoilla.

• Niinpä niin
        46ytregdrgdfrg kirjoitti:

Hulvatonta sinänsä, että joka kirjoituksellaan tämä katkeroitinut tröllikkä lisää todistusaineistoa itseään vastaan. Luonnetta ja kirjoitusyyliä on turha pakoilla.

Jotkun ei voi myöntää erehtyneensä.

• qwrwarfawf
        Niinpä niin kirjoitti:

Jotkun ei voi myöntää erehtyneensä.

Kirjoitustyyli paljastaa katkeran trollin jälleen kerran. Täytyy olla ÄÖ alle 50 jos ei tunnista...

• Hyvä todiste
        qwrwarfawf kirjoitti:

Kirjoitustyyli paljastaa katkeran trollin jälleen kerran. Täytyy olla ÄÖ alle 50 jos ei tunnista...

Mikä ohmeen ÄÖ? Onko se Älykkyys Ösämäärä?

Taitaa sinulla olla jo alle 40, ei ihme jos erehdyt kirjoittajistakin.

• C.S.
        14+1 kirjoitti:

"Normaali ihminen ei näin sitkeästi panettelisi muita, joten on hyvin todennäköistä myöskin, että ko. henkilö on TS ja hänen transitionsa on epäonnistunut. "

Esitä nyt vielä se päättelyketju jolla tuohon lopputulokseen oikein tulit.

Eläkeläisen trollailut on jo käsite.

• 18 + 12

Et sinä ja kaltaisesi sitä kestä kuulla.

Kun tänne laittaa pyytämäsi mielipiteen transuista, saa vastaukseksi haukkumista. Tyhmää ensin pyytää mielipidettä (joka jokaisella saa vapaasti olla millainen vaan) ja sitten kuitenkin tyrmätä se.

Jos minä sanoisin, että jäätelö on pahaa, sinä varmaankin todistaisit minun mielipiteeni siitä vääräksi?

• 7+1

Jos laitat mielipiteesi seuranhakupalstalle että kaikki naiset on huoria, tiedät mitä saata vastaukseksi.

• Kumpi siis nuija?

Eiköhän se seurahakuiloitus mahda tarkoittaa, että painu ..ttuun tästä osoitteesta??

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      64
      7556
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2979
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1813
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      121
      1501
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      171
      1451
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1182
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe