Kirkko, Kyriake
Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat,
Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko.
1. Moos. 7:1
Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa.
1. Piet.3
"veden kantamana", ei veteen upottamalla
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Kyriake=Kirkko
93
996
Vastaukset
- Anonyymi00001
Varhaisia kasteen esikuvia mainitaan vanhempien uskon ja Jumalan suojeluksen varaan jätetty Mooseslapsi kaisla-arkussa Niilin virran veden kantamana pelastukseen.
- Anonyymi00003
Justiinsa, löytyikö vielä jotain baskerimiehen keksimiä kasteen pönkiä, pinnistelkää.
- Anonyymi00010
Anonyymi00003 kirjoitti:
Justiinsa, löytyikö vielä jotain baskerimiehen keksimiä kasteen pönkiä, pinnistelkää.
Hellarivaari kitisee taas tuskaansa
- Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Hellarivaari kitisee taas tuskaansa
Niin sillä on tapana tehdä
- Anonyymi00002
Ja luterilainen humpuuki jatkuu @
Kastaminen ei muuta sydäntä, samanlaisena isiltä perittynä kivisydämenä pysyy vaikka kastetaan joka päivä kahdesti.
Vain syntejään kauhistuvat ja Herran nimeä avuksi huutajat Pyhä Henki uudestisynnyttää ei mikään vesitipottelu.
Töihinkin olusi hyvä mennä.- Anonyymi00008
Kastaminen tekee ihmisestä Kristuksen oman.
Pyhä henki ja vesi toimivat yhdessä eikä Jeesus niitä erota noin - Anonyymi00014
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kastaminen tekee ihmisestä Kristuksen oman.
Pyhä henki ja vesi toimivat yhdessä eikä Jeesus niitä erota noinEi kaste sitä tee. Uudestisyntyminen joka tapahtuu Jeesuksen Kristuksen uskossa on aina ihmisen vapaaehtoinen tahto elää Jeesuksen yhteydessä. Uudestisyntyminen on aina Jumalan teko, kukaan ihminen ei uudestisynny toisten tekemillä "sakramenteilla".
- Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ei kaste sitä tee. Uudestisyntyminen joka tapahtuu Jeesuksen Kristuksen uskossa on aina ihmisen vapaaehtoinen tahto elää Jeesuksen yhteydessä. Uudestisyntyminen on aina Jumalan teko, kukaan ihminen ei uudestisynny toisten tekemillä "sakramenteilla".
Nimneomaan kasteemn kautta Jeesus sen tekee
- Anonyymi00004
Eiköhän se ollut arkki joka ne pelasti sisälle menneet siltä vedeltä !
Vettä vastaan se arkki tehtiin olis luullut kalastajan ymmärtävän että ilman venettä jää kalastamisen rannalta heittelyksi !
Ja yhä vain kannetaan säkillä valoa !
Miksi ei ymmärrys lisäänny!?- Anonyymi00009
Arkki pelasti ja vesi erotti heidät maailmasta
Samoin kaste erottaa Kristukselle. Vesi pelastaa kasteena
Miksei Raamatun ilmoitus kelpaa? - Anonyymi00015
Anonyymi00009 kirjoitti:
Miksei Raamatun ilmoitus kelpaa?Vesi hukutti syntisen maailman. Vain arkissa olevat pelastuivat.
Meilä on vain ainut tie Jeesus Kristus. Mikään sakramentti ei pelasta, vaan kääntymälmä entisestä elämästä Jeesuksen yhteydessä elämiseen, eläminen Jeesuksessa, etsien Jumalan tahtoa.
Rakasta Jeesusta ja huuda sydämessäsi Jumalaa avuksi. - Anonyymi00023
Anonyymi00009 kirjoitti:
Miksei Raamatun ilmoitus kelpaa?Jumalattoman kastaminen ei muuta ketään uskovaksi, tuon nyt sanoo päiväkotilaisen järkikin!
Raamatun oppi ja luterilainen oppi ovat kaksi eri asiaa, ei mitään yhteistä.
Suomalaisia on kastettu ripitetty ja sakramentit 500 vuotta, missä tulokset ? - Anonyymi00037UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Vesi hukutti syntisen maailman. Vain arkissa olevat pelastuivat.
Meilä on vain ainut tie Jeesus Kristus. Mikään sakramentti ei pelasta, vaan kääntymälmä entisestä elämästä Jeesuksen yhteydessä elämiseen, eläminen Jeesuksessa, etsien Jumalan tahtoa.
Rakasta Jeesusta ja huuda sydämessäsi Jumalaa avuksi.Kristus on ainoa tie ja hänen yhteyteensä meidät kastetaan. siksi kaste pelastaa
- Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Jumalattoman kastaminen ei muuta ketään uskovaksi, tuon nyt sanoo päiväkotilaisen järkikin!
Raamatun oppi ja luterilainen oppi ovat kaksi eri asiaa, ei mitään yhteistä.
Suomalaisia on kastettu ripitetty ja sakramentit 500 vuotta, missä tulokset ?Ei teekään kaste tekee Kristuksen omaksi, kuten Raamattu todistaa
Raamatun oppi on luterilainen oppi ja uudestikastajien oppi on sitten omansa, Amerikassa keksitty 1900-luvulla - Anonyymi00641UUSI
Anonyymi00038 kirjoitti:
Ei teekään kaste tekee Kristuksen omaksi, kuten Raamattu todistaa
Raamatun oppi on luterilainen oppi ja uudestikastajien oppi on sitten omansa, Amerikassa keksitty 1900-luvullaKyllä, tuohon ei vinkuvat ukastajat usko
- Anonyymi00005
Kasteesta käytetään nimistystä uudestisyntymisen peso ja uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä, minkä Jumala tekee perisynnissä hengellisesti kuolleelle sielulle. Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette.
Jenkkilahkot, kuten Mormonit,Hellarit,Jehovat, Advarit opettaa harhaoppeja, ne kieltää koko perisynnin olemassaolon ja sen, että kaste tai ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan. Niihin oppeihin ei pidä sotkeentua, eikä antaa sitoa itseään lahkoihin.- Anonyymi00011
Näin on ja vaari märisee tuota vastaan
- Anonyymi00017
Ei lasta pestä ennenkuni hän on syntynyt, eikä ihmistä kasteta ennen uudestisuntymistä.
Lapsi pestään vasta syntymisen jälkeen.
Peseminen ei ketään synnytä.
Ainoa Raamatullinen, kristillinen, kaste on upotuskaste. Upottamalla koko ihmien veden alle, kuvaa ihmisen ratkaisua jättää entien Jumalasta erossa oleva kuolleeksi ja alkaa elämään Jumalan armossa Jumalaan turvautuen. Näin ihminen kasvaa ymärtämään toisia ihmisiä ja syntyy myös syvempi kaiken ylittävä lähimäisen rakkaus.
Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä. - Anonyymi00035UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ei lasta pestä ennenkuni hän on syntynyt, eikä ihmistä kasteta ennen uudestisuntymistä.
Lapsi pestään vasta syntymisen jälkeen.
Peseminen ei ketään synnytä.
Ainoa Raamatullinen, kristillinen, kaste on upotuskaste. Upottamalla koko ihmien veden alle, kuvaa ihmisen ratkaisua jättää entien Jumalasta erossa oleva kuolleeksi ja alkaa elämään Jumalan armossa Jumalaan turvautuen. Näin ihminen kasvaa ymärtämään toisia ihmisiä ja syntyy myös syvempi kaiken ylittävä lähimäisen rakkaus.
Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä."Peseminen ei ketään synnytä"'
Raamattu opettaa juuri päinvastoin: uudestisyntyminen tapahtuu pesemällä
Upotuksesta Raamattu ei puhu mitään.
Raamatulle vieras opetus että upotus kuvaa ihmisen ratkaisua
- Anonyymi00006
Käännyttämällä tehdään lahkolaisia.
Gal.5:20...eriseurat, lahkot, eivät peri Jumalan valtakuntaa. Anabaptistinen uudestikaste lahkolaiseksi on paha hengellinen synti ja laittomuuden teko.
Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.- Anonyymi00007
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'
Tuon esikuvan mukaisesti PUTININ PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että hän siinä luopui saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki hänen kanssaan hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
😊 😊 😊 😊 😊- Anonyymi00016
Putinfanien kannattaisi muuttaa sinne valtioon.
- Anonyymi00701UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Putinfanien kannattaisi muuttaa sinne valtioon.
noita taitaa olla sitä
- Anonyymi00012
Nooan aikainen kaste on kyllä aika huono, jos vain yksi perhekunta pelastuu ja kastetaan. Muut se vesi hukuttaa.
- Anonyymi00013
Kaste vesi hukutti tämän pahan maailman kakki maailman himoissa elävät ihmiset. Mutta pelasti ne, jotka olivat meneet arkiin. Jumala sulki arkin luukun ja sen jälkeen kukaan ei enä pässyt arkkiin sisälle.
Kasteessa ihmnen itse ilmoittaa vapaaehtoisen valintansa alkavansa elämään Jumalan armossa pyhittyvää elämää.
Jeesuksen Kristuksen nimessä eläville uudestisyntyneille uskoville henkilöille Jumala näyttää tien Kristuksen yhteydessä.- Anonyymi00018
Charles Fox Parham was the father of Modern Pentecostalism.
Amerikkalainen paha eksytys ja heresia, mikä tuotiin Suomeen 1920-luvulla.
Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt perusti ens.hell.srk. Helsinkiin v. 1920 ja nelisenkymmentä muuta srk.pitkin maata, aina Haapavedelle asti, missä kävi ahkerasti.
Parham ja Olsen oli maallikoita, jotka tuli kuuluisaksi ihan muista asioista kuin Raamatun tuntemuksestaan. - Anonyymi00026
Anonyymi00018 kirjoitti:
Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt perusti ens.hell.srk. Helsinkiin v. 1920 ja nelisenkymmentä muuta srk.pitkin maata, aina Haapavedelle asti, missä kävi ahkerasti.
Parham ja Olsen oli maallikoita, jotka tuli kuuluisaksi ihan muista asioista kuin Raamatun tuntemuksestaan.Missä olet saanut raamatun tuntemuksen, rippikoulussa tietenkin, papilta joka ei tajunnut mitään uudestisyntymisedtä, vaan joka paukutti katkismusta ja palkan takia fraaseja mieliinne !
Kukaan Pyhän Hengen synnyttämä ei voi olla pappina luterilaisessa systeemissä, se on mahdotonta itsepetosta vaikka palkka olisi kymmenkertainen ! - Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Parham ja Olsen oli maallikoita, jotka tuli kuuluisaksi ihan muista asioista kuin Raamatun tuntemuksestaan.Hollolan pappi on paljon tuoreempi tapaus, kerro siitä välillä.
- Anonyymi00639UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Missä olet saanut raamatun tuntemuksen, rippikoulussa tietenkin, papilta joka ei tajunnut mitään uudestisyntymisedtä, vaan joka paukutti katkismusta ja palkan takia fraaseja mieliinne !
Kukaan Pyhän Hengen synnyttämä ei voi olla pappina luterilaisessa systeemissä, se on mahdotonta itsepetosta vaikka palkka olisi kymmenkertainen !Kyllä Raamatun tuntemusta saa ihan kun ite lukee, ei tarvi mitään uudestikastajia jotka ei usko Raamattuun tai edes ummärrä uudestisyntymisestä
Moni Pyhän Hengen synnyttämä on pappi luterilaisessa seurakunnassa, mikä tottakai ärsyttää uudestikastajia
- Anonyymi00019
Jumalan sana pysyy.
1. Piet.3
"veden kantamana", ei veteen upottamalla
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi00025
Kuules uskomme että osaat kopioida tuota Pietaria, mutta ette ymmärrä siitä mitään !
Pietari selitti asioitaan ihmisille joilla oli käsitys mistä puhutaan, ei hän puhu uskomattomille mitään rituaalitemppurataa !
Pietari ei ollut luterilainen aivopesty kymmenessä sukupolvessa ! - Anonyymi00027
Pietari sai kokeilla miten vesi kantaa, kun hätähousuna ryntää jeesusta vastaan vaikka Hän oli tulossa veneelle !
Yhden jakeen oppi ei kannata sen enempää. - Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Pietari sai kokeilla miten vesi kantaa, kun hätähousuna ryntää jeesusta vastaan vaikka Hän oli tulossa veneelle !
Yhden jakeen oppi ei kannata sen enempää.Mutta Pietari tarkoitti mitä sanoi, eikö kelpaa?
- Anonyymi00638UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Kuules uskomme että osaat kopioida tuota Pietaria, mutta ette ymmärrä siitä mitään !
Pietari selitti asioitaan ihmisille joilla oli käsitys mistä puhutaan, ei hän puhu uskomattomille mitään rituaalitemppurataa !
Pietari ei ollut luterilainen aivopesty kymmenessä sukupolvessa !Pietari ei ollut aivopesty ukastata kun sanoi kasteen pelastavan
- Anonyymi00680UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Mutta Pietari tarkoitti mitä sanoi, eikö kelpaa?
Apostolin käyttämä vesikaste; upottamalla veteen, on sisäisen muutoksen vahvistus ja kuva uudesta elämästä. Vesikaste ei uudesti synnytä eikä anna Pyhää Henkeä eikä osuutta ensimmäiseen ylösnousemukseen. Vesikasteessa kuvainnollisesti vanha elämä ja synnin orjuus haudataan ja jätetään taakse. Kasteen haudan kautta astutaan uskon kautta ja kuuliaisuudessa Jumalan lupauksiin.
Jeesuksen seurakunnan pitää ehdottomasti palata apostolien esimerkeillään näyttämään kasteentapaan ja kastaa Jeesuksen nimessä.
Helluntaiseurakunnilla on viimeiset hetket perata opistaan pois katolilais-luterilaisen porton hapatus! - Anonyymi00681UUSI
Anonyymi00638 kirjoitti:
Pietari ei ollut aivopesty ukastata kun sanoi kasteen pelastavan
Pietari todisti helluntaipäivän puheessaan: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Käskikö Pietari ottaa kasteen kolmiyhteisen jumalan, isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen vai Jeesuksen Kristuksen nimeen?
Entä kehottiko Pietari hakemaan vauvat kasteella? Vai sanoiko Pietari: ottakoon kukin teistä kasteen?
Käskikö Pietari kastaa uskoviksi, vai sanoiko Pietari: tehkää parannus?
- Anonyymi00020
Jer. 26:
13. Kääntykää vääriltä teiltänne, hylätkää pahat tekonne ja kuulkaa Herraa, Jumalaanne! Silloin Herra muuttaa mielensä ja säästää teidät onnettomuudelta, jolla hän teitä uhkaa. - Anonyymi00021
Matt21:12-15.
- Anonyymi00679UUSI
Luterilaiset ns. kastavat Kristukseen. Mutta Kristukseen kastaminen ja veden valuttamalla päälakeen on turhaa ja arvotonta. Paavali todistaa Egyptistä lähteneistä Israelin heimoissa: "Saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä." Kaste ei auttanut saavuttamaan luvattua maata, vaan lähes kaikki kasteen Moosekseen saaneet kuolivat erämaassa.
Egyptistä lähteneistä 600 000 jalkamiehestä ainoastaan Joosua Nuunin poika sekä Kaaleb Jefunnen poika pääsivät Jordanin yli perintömaahansa. "Herra oli heille sanonut, että heidän oli kuoltava erämaassa. Eikä heistä jäänyt ketään, paitsi Kaaleb, Jefunnen poika, ja Joosua, Nuunin poika,
sillä nämä ovat uskollisesti seuranneet Herraa". Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen.
Mikään kaste tai sen väärennös, otsan kastelu, ei anna taivasosuutta, vaan niin kuin Kaaleb seurasi uskollisesti Herraa, niin vain ne, jotka uskollisesti seuraavat Jeesusta, näkevät Taivaan valtakunnan. - Anonyymi00700UUSI
Anonyymi00679 kirjoitti:
Luterilaiset ns. kastavat Kristukseen. Mutta Kristukseen kastaminen ja veden valuttamalla päälakeen on turhaa ja arvotonta. Paavali todistaa Egyptistä lähteneistä Israelin heimoissa: "Saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä." Kaste ei auttanut saavuttamaan luvattua maata, vaan lähes kaikki kasteen Moosekseen saaneet kuolivat erämaassa.
Egyptistä lähteneistä 600 000 jalkamiehestä ainoastaan Joosua Nuunin poika sekä Kaaleb Jefunnen poika pääsivät Jordanin yli perintömaahansa. "Herra oli heille sanonut, että heidän oli kuoltava erämaassa. Eikä heistä jäänyt ketään, paitsi Kaaleb, Jefunnen poika, ja Joosua, Nuunin poika,
sillä nämä ovat uskollisesti seuranneet Herraa". Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen.
Mikään kaste tai sen väärennös, otsan kastelu, ei anna taivasosuutta, vaan niin kuin Kaaleb seurasi uskollisesti Herraa, niin vain ne, jotka uskollisesti seuraavat Jeesusta, näkevät Taivaan valtakunnan.Myös uudestikastajat kastavat Kristukseen kuten Raamatussa tehtiin
ïkävä jos harmittaa
- Anonyymi00022
Hes. 18:
30. Minä tuomitsen teistä itse kunkin sen mukaan, mitä hän on tehnyt. Näin sanoo Herra Jumala.
"Kääntykää, luopukaa synneistänne, ettei syyllisyys olisi uhkana yllänne! - Anonyymi00024
Missä vauvakasteen tulokset ?
Kertokaa luterilaiset missä on kirkkonsa tulokset ?
Niitä ei ole, ei minkäänlaista tulosta löydy , missä on jeesuksen seuraajat ja muuttuneet ihmiset ?- Anonyymi00030UUSI
Taas on pedofiilivanhus kitisemässä vauvoista
- Anonyymi00031UUSI
Monestiko noille lastenraiskaajille pitää sanoa ettei mitään vauvakastetta ole olemassa
Miksi Suomessa on vähemmän Jeesuksen seuraajia kun uudestikastajat ovat lisääntyneet, kerro toki asioiden yhteys!! - Anonyymi00670UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Monestiko noille lastenraiskaajille pitää sanoa ettei mitään vauvakastetta ole olemassa
Miksi Suomessa on vähemmän Jeesuksen seuraajia kun uudestikastajat ovat lisääntyneet, kerro toki asioiden yhteys!!ei kuulu vaarin ininää, hyvä niin
- Anonyymi00678UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Miksi Suomessa on vähemmän Jeesuksen seuraajia kun uudestikastajat ovat lisääntyneet, kerro toki asioiden yhteys!!Jumala ei asettanut luonnollista ja katoaa vettä rinnalleen pelastajaksi. Pilkkaat elävää Jumalaa asettamalla veden ja vesikasteen pelastajaksi! Kaste vedessä on uskon apu ja sisäisen muutoksen vahvistus, niin kuin Pietari kirjoitti: pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
Sana kumoaa harhaoppisi:
Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
Ns. kastekäsky ei antanut vedelle Jumalan asemaa! Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille. - Anonyymi00699UUSI
Anonyymi00678 kirjoitti:
Jumala ei asettanut luonnollista ja katoaa vettä rinnalleen pelastajaksi. Pilkkaat elävää Jumalaa asettamalla veden ja vesikasteen pelastajaksi! Kaste vedessä on uskon apu ja sisäisen muutoksen vahvistus, niin kuin Pietari kirjoitti: pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
Sana kumoaa harhaoppisi:
Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
Ns. kastekäsky ei antanut vedelle Jumalan asemaa! Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.Ei rinnalle vaan kaste liittää Kristuksen työhön, vesi pelastaa siis Kristuksen kautta, ei vetenä
- Anonyymi00725UUSI
Anonyymi00699 kirjoitti:
Ei rinnalle vaan kaste liittää Kristuksen työhön, vesi pelastaa siis Kristuksen kautta, ei vetenä
oikein sanot hyvä niin
- Anonyymi00033UUSI
Kyllä, Kristukseen kastettu ja Häneen uskova on kristitty, Jeesuksen seruaaja
- Anonyymi00034UUSI
Tämä asia tuntuu ärsyttävän uudestikastajia
- Anonyymi00667UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
kun katsoo tätäkin keskuystelua niin huomaa hellarivaarin vihaavan sekä uskovia että luterilaisuutta ylipäätään. Hän väkesyy kaikkien muiden paitsi helluntailaisten uskoa mikä kertoo paljon sen liikkeen lahkolaisesta ajattelusta
- Anonyymi00668UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Lahkolaisten epäraamatullisissa uudestikasteissa ihmiseen pumpataan vierasta henkeä.
Se voi heittää ihmisen nurin lattialle maahann ja suusta voi tulla epämääräistä molotusta, jossa ei ole mitään järkeä.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi00669UUSI
Anonyymi00668 kirjoitti:
Lahkolaisten epäraamatullisissa uudestikasteissa ihmiseen pumpataan vierasta henkeä.
Se voi heittää ihmisen nurin lattialle maahann ja suusta voi tulla epämääräistä molotusta, jossa ei ole mitään järkeä.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.kyllä ja vanhus on siitä hyvä esimerkki
- Anonyymi00676UUSI
Anonyymi00669 kirjoitti:
kyllä ja vanhus on siitä hyvä esimerkki
Ihmistä ei voi millään kasteella liittää Kristukseen, Kristukseen kastaminen on uskovaksi kastamista. Alkuseurakunta kastoi ainoastaan Jeesuksen nimeen. Pietari, joka tunsi Jeesuksen opetukset, totesi: "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Uskovaksi kastaminen, se on Kristukseen kastaminen, alkoi Jerusalemin vanhinten kuoltua. - Anonyymi00677UUSI
Anonyymi00667 kirjoitti:
kun katsoo tätäkin keskuystelua niin huomaa hellarivaarin vihaavan sekä uskovia että luterilaisuutta ylipäätään. Hän väkesyy kaikkien muiden paitsi helluntailaisten uskoa mikä kertoo paljon sen liikkeen lahkolaisesta ajattelusta
Näin Jeesus opettaa: Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen... "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Siis Jeesus on ainoa ovi Jumalan valtakuntaan. Sen sijaan luterilaisuudessa, sen virallisen opin mukaan, ennen Jeesusta on heidän oma, kirkon pystyttämä ovi, ns. kaste. Tie Taivasten valtakuntaan käy luterilaisuudessa vain ja ainoastaan tämän kirkon pystyttämän oven kautta: Taivasten valtakuntaan astutaan kasteen sakramentin kautta, Etkö tunne kirkkosi oppia?
Jeesus itse jatkaa ja opettaa: Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
Jos ei käy sisälle yhdestä ja ainoasta ovesta, Jeesuksen kautta, vaan nousee muualta lammastarhaan on varas ja ryöväri, näin Jeesus opettaa.
Kastevesi ei ole Jeesus, näin ollen kasteen kautta Taivasten valtakuntaan astuneet ovat varkaita ja ryöväreitä. - Anonyymi00685UUSI
Anonyymi00676 kirjoitti:
Ihmistä ei voi millään kasteella liittää Kristukseen, Kristukseen kastaminen on uskovaksi kastamista. Alkuseurakunta kastoi ainoastaan Jeesuksen nimeen. Pietari, joka tunsi Jeesuksen opetukset, totesi: "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Uskovaksi kastaminen, se on Kristukseen kastaminen, alkoi Jerusalemin vanhinten kuoltua.Kyllä voi, meidät kastetaan Kristuksen kuolemaan
- Anonyymi00686UUSI
Anonyymi00677 kirjoitti:
Näin Jeesus opettaa: Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen... "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Siis Jeesus on ainoa ovi Jumalan valtakuntaan. Sen sijaan luterilaisuudessa, sen virallisen opin mukaan, ennen Jeesusta on heidän oma, kirkon pystyttämä ovi, ns. kaste. Tie Taivasten valtakuntaan käy luterilaisuudessa vain ja ainoastaan tämän kirkon pystyttämän oven kautta: Taivasten valtakuntaan astutaan kasteen sakramentin kautta, Etkö tunne kirkkosi oppia?
Jeesus itse jatkaa ja opettaa: Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
Jos ei käy sisälle yhdestä ja ainoasta ovesta, Jeesuksen kautta, vaan nousee muualta lammastarhaan on varas ja ryöväri, näin Jeesus opettaa.
Kastevesi ei ole Jeesus, näin ollen kasteen kautta Taivasten valtakuntaan astuneet ovat varkaita ja ryöväreitä.Kaste yhdistää Jeesukseen joka pelastaa
- Anonyymi00690UUSI
Anonyymi00685 kirjoitti:
Kyllä voi, meidät kastetaan Kristuksen kuolemaan
Raamatussa ei ole kastemaljaa, eikä kummeja, eikä kummien uskoa, eikä Raamatussa ole vanhempien suostumusta kasteelle, eikä Sana ilmoita kolmen vesitilkan kastetta, eikä Raamatussa ylipäätään oli kolmen vesitipan pirskotusta. Sana ei ilmoita toisen uskolla uskoon tuloa ja toisten teoilla astumista Jumalan valtakuntaan.
Sana ei myöskään ilmoita kasteen kautta saatavaa uskoa ja kasteessa saatavaa Pyhää Henkeä. Raamatussa ei ole kehotusta muuttaa viini synnit anteeksiantavaksi ihmisen vereksi ja leipä ihmisen ruumiiksi.
Sana ei ilmoita seurakuntaa, jossa maailman ihmiset ja pyhät olisivat yhdessä ja jakaisivat keskenään Herran aterian. Sana ei ilmoita laisinkaan Katekismuksen antamia selityksiä kymmenestä käskystä. Sana ei tuo valoon kolmen jumalan oppia, kolminaisuutta. Sanassa ei ole ns. uuden liiton kymmenyksiä tai kirkollisveroa.
Eikä Raamattu kutsu uskovia syntisiksi. - Anonyymi00698UUSI
Anonyymi00690 kirjoitti:
Raamatussa ei ole kastemaljaa, eikä kummeja, eikä kummien uskoa, eikä Raamatussa ole vanhempien suostumusta kasteelle, eikä Sana ilmoita kolmen vesitilkan kastetta, eikä Raamatussa ylipäätään oli kolmen vesitipan pirskotusta. Sana ei ilmoita toisen uskolla uskoon tuloa ja toisten teoilla astumista Jumalan valtakuntaan.
Sana ei myöskään ilmoita kasteen kautta saatavaa uskoa ja kasteessa saatavaa Pyhää Henkeä. Raamatussa ei ole kehotusta muuttaa viini synnit anteeksiantavaksi ihmisen vereksi ja leipä ihmisen ruumiiksi.
Sana ei ilmoita seurakuntaa, jossa maailman ihmiset ja pyhät olisivat yhdessä ja jakaisivat keskenään Herran aterian. Sana ei ilmoita laisinkaan Katekismuksen antamia selityksiä kymmenestä käskystä. Sana ei tuo valoon kolmen jumalan oppia, kolminaisuutta. Sanassa ei ole ns. uuden liiton kymmenyksiä tai kirkollisveroa.
Eikä Raamattu kutsu uskovia syntisiksi.Mutta Raamatussa on kaste joka pelastaa
Mitään kolmen jumalan oppia ei ole olemassa joten uudestikastajalässyttäjä puhuu omiaan.
Ainakin Paavali piti itseään syntisenä ja uskovana
- Anonyymi00671UUSI
Miksi Helluntaikirkko sallii ehtoollisen evankeeliselle protestantille ?
Eikö se ole ristiriidassa helluntaiopin kanssa? - Anonyymi00672UUSI
Juu ja aamukaste. Se liittää meidät luonnon yhteyteen, kun märkä heihikko kastelee housut.
Pentii 2. Raikas aamupissa housuissa, kun et ehtinytkään vessaan. Yhdistää kaikki varhaisdementikot yhdeksi sekavaksi seurakunnaksi.
Venekaste, kun vene on melkein rannassa ja sinun piti hypätä rantaan ensimmäisenä. - Anonyymi00673UUSI
Anabaptismi on pahasta.
Kristittyjen kastaminen uudestaan lahkokasteella on paha hengellinen synti ja laittomuuden teko.- Anonyymi00674UUSI
Joissain lahkoissa uusi tulokas ennen lahkokastetta voidaan laittaa lukemaan kirous lapsena saadusta kasteesta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
- Anonyymi00682UUSI
Raamatussa EI OLE mitään tämänkaltaista kastetta, ei ole vaikka koko elämäsi ja täältä ikuiseen ja takaisin väittelisit: Ennen kastetta pappi kysyy vanhemmilta, haluavatko he, että lapsi kastetaan kristilliseen uskoon. Pappi voi myös sopia vanhempien kanssa, että kysymyksen sijaan pappi toteaa asian. Vanhemmilta ja kummeilta kysytään myös, haluavatko he huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta.
Tämän jälkeen pappi tekee ristinmerkin lapsen otsaan ja kaikki läsnä olevat rukoilevat yhdessä lapsen puolesta.
Rukouksen jälkeen seuraa raamatunlukua ja papin puhe. Puheessa voivat olla mukana ne asiat, joista vanhemmat ja pappi ovat ennen ristiäisiä keskustelleet.
Varsinainen kastetoimitus tapahtuu kastemaljan äärellä. Vesi kaadetaan kastemaljaan ennen toimituksen alkua tai juuri ennen kastamista. Kastaminen alkaa Raamatun lukemisella ja uskontunnustuksella.
Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä, sanoo lapsen nimen sekä sanat: "Minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Tämän jälkeen lapsi siunataan niin, että pappi sekä vanhemmat ja kummit asettavat kätensä lapsen pään päälle.
Kasteen jälkeen voidaan sytyttää kastekynttilä. Lopuksi rukoillaan vielä yhdessä ja lauletaan yleensä virsi.
Et löydä Jumalan ilmoituksesta luterilaisen kirkon kastekaavaa, etkä kastemaljaa, et kolme kertaa pään valelua, et kummeja, et vanhempien suostumusta kasteeseen.
ET KOSKAAN PYSTY TODISTAMAAN LUTERILAISEN KIRKKOSI HARHAA KASTEESTA SANAN MUKAISEKSI, ET IKINÄ! - Anonyymi00683UUSI
Anonyymi00682 kirjoitti:
Raamatussa EI OLE mitään tämänkaltaista kastetta, ei ole vaikka koko elämäsi ja täältä ikuiseen ja takaisin väittelisit: Ennen kastetta pappi kysyy vanhemmilta, haluavatko he, että lapsi kastetaan kristilliseen uskoon. Pappi voi myös sopia vanhempien kanssa, että kysymyksen sijaan pappi toteaa asian. Vanhemmilta ja kummeilta kysytään myös, haluavatko he huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta.
Tämän jälkeen pappi tekee ristinmerkin lapsen otsaan ja kaikki läsnä olevat rukoilevat yhdessä lapsen puolesta.
Rukouksen jälkeen seuraa raamatunlukua ja papin puhe. Puheessa voivat olla mukana ne asiat, joista vanhemmat ja pappi ovat ennen ristiäisiä keskustelleet.
Varsinainen kastetoimitus tapahtuu kastemaljan äärellä. Vesi kaadetaan kastemaljaan ennen toimituksen alkua tai juuri ennen kastamista. Kastaminen alkaa Raamatun lukemisella ja uskontunnustuksella.
Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä, sanoo lapsen nimen sekä sanat: "Minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Tämän jälkeen lapsi siunataan niin, että pappi sekä vanhemmat ja kummit asettavat kätensä lapsen pään päälle.
Kasteen jälkeen voidaan sytyttää kastekynttilä. Lopuksi rukoillaan vielä yhdessä ja lauletaan yleensä virsi.
Et löydä Jumalan ilmoituksesta luterilaisen kirkon kastekaavaa, etkä kastemaljaa, et kolme kertaa pään valelua, et kummeja, et vanhempien suostumusta kasteeseen.
ET KOSKAAN PYSTY TODISTAMAAN LUTERILAISEN KIRKKOSI HARHAA KASTEESTA SANAN MUKAISEKSI, ET IKINÄ!Juuri tuo kaste Raamatussa on
Et pysty todistamaan uudestikastajien harhaista symbolikastetta Raamatusta! - Anonyymi00703UUSI
Anonyymi00683 kirjoitti:
Juuri tuo kaste Raamatussa on
Et pysty todistamaan uudestikastajien harhaista symbolikastetta Raamatusta!sellaista ei olekaan
- Anonyymi00704UUSI
Anonyymi00703 kirjoitti:
sellaista ei olekaan
sellaista ei olekaan
- Anonyymi00705UUSI
Anonyymi00704 kirjoitti:
sellaista ei olekaan
sellaista ei olekaan
- Anonyymi00675UUSI
Kasteessa ei soviteta syntejä, eikä pestä ihmistä puhtaaksi lihan saastasta. Vaikka kuinka tarkkaa kastekaavaa noudattaen ja loitsuja lausuen pappi valuttaisi vettä otsaan, niin synnit eivät pyyhkiydy pois!
Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.
Kaste vedessä on kuva uudesti syntymästä. Raamatusta löytyy kuvia, mutta symbolit kuuluvat pakanuuteen. Näin ollen veden määrällä on merkitys.
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jeesus on Jumalan kuva,. Israelilaisten lähtö Egyptin orjuudesta on kuva ja varjo. Punainen Meri on kasteen hauta, jonne jäi Egyptin orjuus.- Anonyymi00684UUSI
Kasteessa ei soviteta mitään vaan kasteessa päästään syntien sovituksesta osalliseksi eli synnit pestään pois
Jeesus sovitti synit ristillä - Anonyymi00687UUSI
Anonyymi00684 kirjoitti:
Kasteessa ei soviteta mitään vaan kasteessa päästään syntien sovituksesta osalliseksi eli synnit pestään pois
Jeesus sovitti synit ristilläSitäkään tuo jankkaava uudestikastajalässyttäjä ei ymmärrä
- Anonyymi00688UUSI
Anonyymi00687 kirjoitti:
Sitäkään tuo jankkaava uudestikastajalässyttäjä ei ymmärrä
Kaste ei ole uudesti syntymän peso, vaan uudesti syntymä on peso. Pietari kirjoitti vesikasteesta: kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä,
Samoin Jesaja puhui profetiassaan: Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.
Siis luonnollinen vesi, kaste ei pese pois syntejä.
Paavali kirjoitti: Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
Kuka näkee ja missä kohtaa lainatussa Sanan kohdassa sanan 'kaste' tai 'kaste vedessä'?
Luterilaiset eivät kestä Sanan valoa! - Anonyymi00689UUSI
Anonyymi00684 kirjoitti:
Jeesus sovitti synit ristilläLuterilainen jauhaa:'kasteessa ihminen pelastuu (tulee taivaskelpoiseksi) ja saa Pyhän Hengen. Sen jälkeen luerilainen kopioi Raamatusta Sanan: ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä". Toisin sanoen lainaat Raamatusta kohdan, joka kumoaa luterilaisen väitteen 'kasteessa' saadaan Pyhä Henki ja tullaan taivaan perillisiksi.
Pyhä Henki ei asu maailman ihmisissä eikä yksikään uskosta osaton ja saastainen maailman ihminen voi ottaa vastaan Pyhää Henkeä.
Aivan kuin luterilainen kopioi, kasteessa ei luovuta saastaisesta elämästä, eikä yksikään saastainen ei pääse Taivaaseen eikä peri ikuista elämään. Kelvatakseen Jumalalle, ihmisen täytyy tehdä parannus eli luopua saastaisesta elämästä. - Anonyymi00692UUSI
Anonyymi00689 kirjoitti:
Luterilainen jauhaa:'kasteessa ihminen pelastuu (tulee taivaskelpoiseksi) ja saa Pyhän Hengen. Sen jälkeen luerilainen kopioi Raamatusta Sanan: ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä". Toisin sanoen lainaat Raamatusta kohdan, joka kumoaa luterilaisen väitteen 'kasteessa' saadaan Pyhä Henki ja tullaan taivaan perillisiksi.
Pyhä Henki ei asu maailman ihmisissä eikä yksikään uskosta osaton ja saastainen maailman ihminen voi ottaa vastaan Pyhää Henkeä.
Aivan kuin luterilainen kopioi, kasteessa ei luovuta saastaisesta elämästä, eikä yksikään saastainen ei pääse Taivaaseen eikä peri ikuista elämään. Kelvatakseen Jumalalle, ihmisen täytyy tehdä parannus eli luopua saastaisesta elämästä.Helluntailaisuus on Amerikasta tännne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia, mihin ei pidä sotkeentua.
- Anonyymi00693UUSI
Anonyymi00692 kirjoitti:
Helluntailaisuus on Amerikasta tännne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia, mihin ei pidä sotkeentua.
Helluntailaisuudesta irtaantumaan onnistunut mies on perustanut Uskontojen Uhrien auttavan palvelun. Sinne kannattaa ottaa yhteyttä.
- Anonyymi00695UUSI
Anonyymi00693 kirjoitti:
Helluntailaisuudesta irtaantumaan onnistunut mies on perustanut Uskontojen Uhrien auttavan palvelun. Sinne kannattaa ottaa yhteyttä.
Sekö auttoi sinua?
Eikö se perkele poistunutkaan otsan kastelulla?
" Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. " - Anonyymi00696UUSI
Anonyymi00687 kirjoitti:
Sitäkään tuo jankkaava uudestikastajalässyttäjä ei ymmärrä
Yhtään mistään ette tule osalliseksi vaikka kadtatte joka päivä aamuin illoin !
Yhtä paljon tulee mies osalliseksi kannosta vaikka istuu siinä päivät pääksytyzten. - Anonyymi00706UUSI
Anonyymi00695 kirjoitti:
Sekö auttoi sinua?
Eikö se perkele poistunutkaan otsan kastelulla?
" Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. "Taas tuo u-k-i-e nr puhuu otsan kastelusta ja itkee tuskissaan.
- Anonyymi00707UUSI
Anonyymi00696 kirjoitti:
Yhtään mistään ette tule osalliseksi vaikka kadtatte joka päivä aamuin illoin !
Yhtä paljon tulee mies osalliseksi kannosta vaikka istuu siinä päivät pääksytyzten.Onneksi Raamatun mukaan kasteessa päästään osalliseksi Kristuksesta
Sitähän ei ateistit tajua - Anonyymi00713UUSI
Anonyymi00707 kirjoitti:
Onneksi Raamatun mukaan kasteessa päästään osalliseksi Kristuksesta
Sitähän ei ateistit tajuavaari on ateisti joka vihaa uskovia
- Anonyymi00691UUSI
Kristillinen yksi Kaste on uudestisyntymisen peso vedestä ja Hengestä. Jumalan luomisteko perisyntiin hengellisesti kuolleelle ihmiselle, jota ilman ei voi mennä sisälle Jumalan valtakuntaan.
2. Moos. 40:7
Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.
Jes. 12:3
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
Ilm. 3:11
Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.- Anonyymi00694UUSI
"Jes. 12:3
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä."
Taitaa olla aika iloista touhua juoda sitä kastevettä:
"Joka juo sitä vettä, jota minä annan, se ei ikinä isoa eikä ikinä janosa."! - Anonyymi00697UUSI
Anonyymi00694 kirjoitti:
"Jes. 12:3
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä."
Taitaa olla aika iloista touhua juoda sitä kastevettä:
"Joka juo sitä vettä, jota minä annan, se ei ikinä isoa eikä ikinä janosa."!Tuohan on se typerä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa
Se puhuu aina kasteveden juomisesta - Anonyymi00702UUSI
Anonyymi00697 kirjoitti:
Tuohan on se typerä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa
Se puhuu aina kasteveden juomisestaSe on jotenkin mielenvikainen, oli taas riehunut koko aamun luterilaisuus -foorumilla
Jeesus ei puhu tuossa kastevedestä vaan evankeliumista. Ja sitä juodaan eli otetaan vastaan. Typerä hellari ei tuon vertaa - Anonyymi00708UUSI
Anonyymi00702 kirjoitti:
Se on jotenkin mielenvikainen, oli taas riehunut koko aamun luterilaisuus -foorumilla
Jeesus ei puhu tuossa kastevedestä vaan evankeliumista. Ja sitä juodaan eli otetaan vastaan. Typerä hellari ei tuon vertaaEhkä tuo saatanalta poskeen ottava demoninen lastenraiskaajanoita juo kastevettä silmittömän tuskan vallassa. Samassa hänen osansa kastuu mutta silti perkeleet on yhä hänessä kuten voitte kuvitella tuollaisesta saatananpalvojasta
- Anonyymi00709UUSI
Anonyymi00708 kirjoitti:
Ehkä tuo saatanalta poskeen ottava demoninen lastenraiskaajanoita juo kastevettä silmittömän tuskan vallassa. Samassa hänen osansa kastuu mutta silti perkeleet on yhä hänessä kuten voitte kuvitella tuollaisesta saatananpalvojasta
ja sitä juuri uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on
- Anonyymi00745UUSI
Anonyymi00709 kirjoitti:
ja sitä juuri uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on
totta, hän palvoo pimeyden ruhtinasta
- Anonyymi00710UUSI
Ei uudestikastsajien kannata tulla tänne vikisemään samoja jorinoita kun Raamatun Sana kumoaa niiden väitteet siltä seisomalta! Oli sitten kyseessä hellarivaari, uudestikastasjalässyttäjä tai tämä mummojen kimppuun käyvä demoninen noita uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa
- Anonyymi00712UUSI
Tästä varmaan ovat kaikki Jeesuksen omat samaa mieltä
- Anonyymi00724UUSI
Anonyymi00712 kirjoitti:
Tästä varmaan ovat kaikki Jeesuksen omat samaa mieltä
ihan varmasti joo
- Anonyymi00711UUSI
Vainonut kristityt katakombeissa kastoivat heti lapsensa Jeesuksen omiksi verensuojaan ja hakkasivat kallioon lapsen syntymäpäivän, kastepäivän ja kuolinpäivän. Ne ovat maailman vanhimman säilyneet " kirkonkirjat", jotka ovat siellä vieläkin turistien ihmeteltävissä.
Jenkkilahkojen kellokkaat tulevat tänne syyttämään, että vainotut kristityt tekivät väärin.- Anonyymi00723UUSI
Tuo on totta, uudestikastajat inttäjäeksyttäjänsä johdolla yrittävät kumota apostolisen uskon
Ei auta edes upottaminen niiden tuskaan
Ketjusta on poistettu 663 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain1988967Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1473321Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve32260- 1702222
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha1011856Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1741796Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1801667- 1391341
SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,461319Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1151074