Katselin tuossa tänne postattuja viestejä ja iloiseksi yllätyksekseni huomasin, että muutama vanha kaveri jaksaa vielä käydä tätä sotaa. Turnauskestävyyttä toivottaen Todaylle, A. Mikkoselle, Ertertille ja muille vanhoille kavereilleni.:-))
Onhan täällä muutama vielä:-)
109
282
Vastaukset
- yhdyn iloosi
Sinun ilosi kertyy sitten niistä pienistä iloista. Niin kuin kuvasta näkyy viestien määrä on pysyvästi romahtanut ja hiipuu yhä. Monia konkareita on pysyvästi poistunut ja vain muutama uusi on liittynyt remmiin.
Ilman trolleja ja uskovaisia palsta olisitodella hiljainen.Jep, mutta onneksi ehdimme joidenkin kanssa ystävystyä sen verran, että olemme Facebook-kavereita, joten minulle on yhden tekevää, mitä tällä palstalla tapahtuu. Sitä paitsi ehdin jo olla Kirkko_kuulolla-palstalla ja sinnekin jotkut täältä ovat penneet. Siellä on sentään sefu, joka siivoaa pahimmat törkeydet pois, vaikka se näyttääkin olevan enemmän ääriryhmien temmellyskenttä.
"Niin kuin kuvasta näkyy viestien määrä on pysyvästi romahtanut ja hiipuu yhä. Monia konkareita on pysyvästi poistunut ja vain muutama uusi on liittynyt remmiin.
Ilman trolleja ja uskovaisia palsta olisitodella hiljainen."
Niin? Mitä sitten?
Hello. :)
Hello vaan, miten menee? Musta ainakin tuntuu, että FB on vienyt tältä keskustelusysteemiltä aika paljon jengiä. Laskin juuri, että mulla taitaa olla ainakin 13 kaveria, jotka olen täältä saanut ja päässyt tutustumaan heihin henkilökohtaisesti. Kun tunnet ihmisen ja tiedät nimen ja perhesuhteet, on aivan eri juttu jakaa mielpiteitä, kuin anonyymisti. Ja jos ei natsaa, voi aina ignorata tyypin.:-))
- fgfgfgfgfgfg
Teotwawki kirjoitti:
Hello vaan, miten menee? Musta ainakin tuntuu, että FB on vienyt tältä keskustelusysteemiltä aika paljon jengiä. Laskin juuri, että mulla taitaa olla ainakin 13 kaveria, jotka olen täältä saanut ja päässyt tutustumaan heihin henkilökohtaisesti. Kun tunnet ihmisen ja tiedät nimen ja perhesuhteet, on aivan eri juttu jakaa mielpiteitä, kuin anonyymisti. Ja jos ei natsaa, voi aina ignorata tyypin.:-))
FB syy?
Älä viitti, FB on ollut hengissä kohta kymmenen vuotta ja muu Suomi24 paisuu ja paisuu. - fgfgfgfgfgfg
Teotwawki kirjoitti:
Laitan sun profiiliin viestin.
Ei mulla ole profiilia
- qscwdvaz
fgfgfgfgfgfg kirjoitti:
Ei mulla ole profiilia
fgfgfgfgfgfg
Hei tollo, vilkaise viestien päivämääriä, jos et muuten tajua kenelle viesti on tarkoitettu.
- ?????
''Ateismi sai alkunsa kamelin perseessä.''
Ja koska ateismia ei olisi ilman teismiä, teismi on kamelin perse. Hyvä Teo!
Mikäs se on kavereittesi kirjoitella, kun heidän kirjoituksensa säilyvät aina ja aina vaan. Olipa niissä jutuissa sitten järkeä tai ei:))))
Minun omat juttuni, jostakin kumman syystä, alkoivat niinä viimeisinä aikoina aina kummasti kadota? Joten viittiikö sitä enää aikaansa tänne tuhlata?
Siitäkään huolimatta, että ateistinen käsitys on aika 'kiehtova' käsitys.Mikäs sinua on alkanut totuudessa niin kiehtoa? Poistoista saat kyllä syyttää ihan perikristillistä Suomi24:ää, seriffiähän tällä palstalla ei ole pitkiin aikoihin ollut...
Niin, kyyneleethän huuhtovat kaiken ikävän pois. Mutta itkeeköhän ateisti ilosta vai surusta, siis kommenttejani lukiessaan?
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Mikäs sinua on alkanut totuudessa niin kiehtoa? Poistoista saat kyllä syyttää ihan perikristillistä Suomi24:ää, seriffiähän tällä palstalla ei ole pitkiin aikoihin ollut...
Älä viitsi poiketa totuudesta, koska jokuhan ne viestit aina poistoon ensin ilmoittaa. Sitten vasta Suomi24 toimii.
Ps. Tarkoitatko, että ateistisessa käsityksessä on totuus? Jos näin, niin mihin se perustuu?tahtis.98 kirjoitti:
Niin, kyyneleethän huuhtovat kaiken ikävän pois. Mutta itkeeköhän ateisti ilosta vai surusta, siis kommenttejani lukiessaan?
"Mutta itkeeköhän ateisti ilosta vai surusta, siis kommenttejani lukiessaan?"
Ei, anteeksi vaan:(A.Mikkonen kirjoitti:
Ei, anteeksi vaan:(Erittäin tyhjentävä vastaus:))
tahtis.98 kirjoitti:
Älä viitsi poiketa totuudesta, koska jokuhan ne viestit aina poistoon ensin ilmoittaa. Sitten vasta Suomi24 toimii.
Ps. Tarkoitatko, että ateistisessa käsityksessä on totuus? Jos näin, niin mihin se perustuu?Mä en kans tajua, mihin niitä viestejä ketjujen välistä aina häipyy, välillä on hävinnyt kaikki "vastapelurin" kirjoitukset, jonkajälkeen toinen näyttää siltä, että ittelleenhän toi kirjoittelee. Tarttee varmaan ruveta kopioimaan aina omaan vastaukseensa ne kirjoitukset joihinka vastaa, mutta toi poistelu on tosissaan ärsyttävää.
A.Mikkonen kirjoitti:
Mä en kans tajua, mihin niitä viestejä ketjujen välistä aina häipyy, välillä on hävinnyt kaikki "vastapelurin" kirjoitukset, jonkajälkeen toinen näyttää siltä, että ittelleenhän toi kirjoittelee. Tarttee varmaan ruveta kopioimaan aina omaan vastaukseensa ne kirjoitukset joihinka vastaa, mutta toi poistelu on tosissaan ärsyttävää.
Joku automaatti siellä on pakko olla. En oikein usko, että kukaan ateisti niitä. Lienee joku oikea skotti...
Joku automaatti siellä on pakko olla. En oikein usko, että kukaan ateisti niitä. Lienee joku oikea skotti...
No tässä asiassa ei niin vahvaa uskoa tarvitakaan.
- K.R.S.
''Minun omat juttuni, jostakin kumman syystä, alkoivat niinä viimeisinä aikoina aina kummasti kadota?''
Marttyyrin-viittaako sovitat yllesi? Välillä kaikkien viestit katosivat jonkun idiootin ''puhdistus''-innon takia. tahtis.98 kirjoitti:
No tässä asiassa ei niin vahvaa uskoa tarvitakaan.
;o)
PWND...A.Mikkonen kirjoitti:
Ei, anteeksi vaan:(Mikkiksellä on komee fleda.:-))
Mikäs sinua on alkanut totuudessa niin kiehtoa? Poistoista saat kyllä syyttää ihan perikristillistä Suomi24:ää, seriffiähän tällä palstalla ei ole pitkiin aikoihin ollut...
Täällähän alkaa olla täysijärkistä porukkaa taas pitkästä aikaa paikalla.:-))
A.Mikkonen kirjoitti:
Ja viikset, mallia Aatu/Charlie :)
Siinä on asenetta.:-)))) Mulla oli samanlainen fleda silloin kun oli fledaa vielä.:-))))
;o)
PWND...Kiva vastaus, vaikken oikein ymmärtänytkään.
Lienee salakieltä?Teotwawki kirjoitti:
Aah Tähtis, mulla on ollut sua ikävä.:))
Siitäkin huolimatta, etten ehkä ateistin mielestä kuulukaan siihen täysjärkiseen porukkaan. Hyvä kuitenkin!
tahtis.98 kirjoitti:
Sä oot ollu mulle aina jotenkin eri juttu.:-))
- ateismi kun = 0
A.Mikkonen kirjoitti:
Ei, anteeksi vaan:(Mikä en kyllä itke: en ilosta enkä pahemmin surustakaan lukiessani sinun juttuja. En yleensäkään ole mikään itkuiikka, mutta en ole kyllä ateistikaan.
tahtis.98 kirjoitti:
Siitäkin huolimatta, etten ehkä ateistin mielestä kuulukaan siihen täysjärkiseen porukkaan. Hyvä kuitenkin!
Mun edellinen vastaus tähän meni ihan väärään paikkaan, mutta sanoin, että oot ollu mulle aina jotenkin eri juttu.........mä tarkoitan, että vaikka oot krisseli, niin silti mä oikein voi sua moittia mistään, ku sä oot niin ihqu.:-)) Vilpittömästi.
Teotwawki kirjoitti:
Mun edellinen vastaus tähän meni ihan väärään paikkaan, mutta sanoin, että oot ollu mulle aina jotenkin eri juttu.........mä tarkoitan, että vaikka oot krisseli, niin silti mä oikein voi sua moittia mistään, ku sä oot niin ihqu.:-)) Vilpittömästi.
Ihku inkka, joo!
Mutta jotenkin tämä on aika epäloogista. Siis kun lähes kaikki kommenttini on merkitty (taas kerran) -merkillä, mutta silti ikävöinti kommenttisi/kaipuusi suhteeni merkillä?
Vai onko tämä taas vain sitä kummaa matematiikkaa?
Mutta joskus tässä pitäisi kuitenkin oikein kunnolla taas ryhtyä keskustelemaan ateistin kanssa. Joten pitäsköhän kekata joku sellanen kiva aloitus?tahtis.98 kirjoitti:
Ihku inkka, joo!
Mutta jotenkin tämä on aika epäloogista. Siis kun lähes kaikki kommenttini on merkitty (taas kerran) -merkillä, mutta silti ikävöinti kommenttisi/kaipuusi suhteeni merkillä?
Vai onko tämä taas vain sitä kummaa matematiikkaa?
Mutta joskus tässä pitäisi kuitenkin oikein kunnolla taas ryhtyä keskustelemaan ateistin kanssa. Joten pitäsköhän kekata joku sellanen kiva aloitus?En minä niitä miinuksia sinne ole laittanut. Mä pidän susta, vaikka oletkin toivottoman jääräpäinen.:-DD
Mitäs arvelet ???
Jos laskutaidoton lajitoveri löytää nelilehtisen apilan, niin alkaako onni potkasista häntä.
Ei tahtis, ei totuutta ole edes olemassa, on vain muuttuva todellisuus.Muuttuva todellisuus?
Lienee yhtä kuin: 'materialistinen todellisuus'? Eli tietynlaista totuutta tämäkin?
Itse ymmärrän totuudeksi 'ymmärryksen elämän tarkoituksesta'.- Tango_Delirium
Tervehdys kaikille. Kiva, kun porukka vielä jaksaa. Käyn aika usein kurkkimassa täällä ja kirkon palstalla, vaikken olekaan aikoihin jaksanut kirjautua tai keskustella. Ehkä sit syssymmällä... :)
Onko Delirium iskenyt näin kesälomien aikaan? Ei, vaan mä en ole viitsinyt edes käydä täällä, mutta eilen sitten ajattelin katsoa, että keitä on jäljellä ja nyt näyttää siltä, että aika montahan meitä on.:-DD
- Tango_Delirium
Teotwawki kirjoitti:
Onko Delirium iskenyt näin kesälomien aikaan? Ei, vaan mä en ole viitsinyt edes käydä täällä, mutta eilen sitten ajattelin katsoa, että keitä on jäljellä ja nyt näyttää siltä, että aika montahan meitä on.:-DD
Palstan nykyinen rakenne ja ikivanhat olkiukot yhdistelmänä ei oikein innosta, ainakaan enempää kuin riippumatto pihalla. Festareillakin tuli käytyä vain kerran kääntymässä, olisinkohan tulossa vanhaksi :D
Tango_Delirium kirjoitti:
Palstan nykyinen rakenne ja ikivanhat olkiukot yhdistelmänä ei oikein innosta, ainakaan enempää kuin riippumatto pihalla. Festareillakin tuli käytyä vain kerran kääntymässä, olisinkohan tulossa vanhaksi :D
Olin viime viikolla Himoksella kaverin kanssa mökkeilemässä ja iloksemme saimme huomatta, että 50 m:n päässä mökistämme oli festrialue, jossa järkättiin pohjoimaiden suurinta Hip Hop festria pystyyn.:-))) Viereiseen kämppään änkesi 9 alle kaksikymppistä pimua bailaamaan. Me olemme keski-ikäisiä miehiä molemmat ja isoisiä myös. Kimmat olivat kuitenkin oikein mukavia ja seurallisia, että mitään käminää ei syntynyt. Bluegrass-festarit jäivät tänä kesänä ainoiksi joihin osallistuin ja vain siksi, että mulla on matkaa festrialueelle himasta about 200 m.
- tuttu mies
Teotwawki kirjoitti:
Aivan sama mitä teet, ei se minua hetkauta.
Tälle palstalle tälle palstalle sopinee kysymys ateistisista pedofiileistä.
1) Onko ateisteissa pedofiilejä enemmän vai vähemmän kuin normaaliväestössä pedofiilejä?
2) Miten muut ateistit ovat suhtautuneet ateistisiin pedofiileihin? Onko asiaa pyritty vaikenemaan vai keskusteltu asiasta julkisesti? tuttu mies kirjoitti:
1) Onko ateisteissa pedofiilejä enemmän vai vähemmän kuin normaaliväestössä pedofiilejä?
2) Miten muut ateistit ovat suhtautuneet ateistisiin pedofiileihin? Onko asiaa pyritty vaikenemaan vai keskusteltu asiasta julkisesti?Me kyllä tiedämme missä ryhmissä pedofiliaa esiintyy eniten.:-XXDD Katolisen kirkon pappis- ja vanhoillislestadiolaispiireissä, joten jos he oat mielestäsi ateisteja niin sitten..........
- Janne K
Teotwawki kirjoitti:
Olin viime viikolla Himoksella kaverin kanssa mökkeilemässä ja iloksemme saimme huomatta, että 50 m:n päässä mökistämme oli festrialue, jossa järkättiin pohjoimaiden suurinta Hip Hop festria pystyyn.:-))) Viereiseen kämppään änkesi 9 alle kaksikymppistä pimua bailaamaan. Me olemme keski-ikäisiä miehiä molemmat ja isoisiä myös. Kimmat olivat kuitenkin oikein mukavia ja seurallisia, että mitään käminää ei syntynyt. Bluegrass-festarit jäivät tänä kesänä ainoiksi joihin osallistuin ja vain siksi, että mulla on matkaa festrialueelle himasta about 200 m.
"Bluegrass-festarit jäivät tänä kesänä ainoiksi joihin osallistuin ja vain siksi, että mulla on matkaa festrialueelle himasta about 200 m."
-kuulostaa juntahtavalta Janne K kirjoitti:
"Bluegrass-festarit jäivät tänä kesänä ainoiksi joihin osallistuin ja vain siksi, että mulla on matkaa festrialueelle himasta about 200 m."
-kuulostaa juntahtavaltaSe on juntahtavaa ja mieluimmin menisin metallifestreille, mutta tänä kesänä ei ole mahiksia siihen ollut. Voi olla, että asun nyt böndellä, mutta olen syntyperäinen helsinkiläinen ja asunut siellä 40 vuotta, joten se minun junttiudestani.:-)))))))
Suomen kieli kirjoitetaan pienellä kirjamella, paitsi jos sillä aloitetaan lause. Suomi on erisnimi ja tämä on yhdyssana, mutta suomenkieli kirjoitetaan kuten tässä lauseen keskellä pienellä kirjaimella, sillä se ei ole erisnimi.
- Atte Ateisti
tuttu mies kirjoitti:
2) Miten muut ateistit ovat suhtautuneet ateistisiin pedofiileihin? Onko asiaa pyritty vaikenemaan vai keskusteltu asiasta julkisesti?Kumpia lienee vankiloissa enemmän: kirkon jäseniä vai kirkkoon kuulumattomia?
Ja mitä voimme tästä päätellä - jos mitään? - -
Atte Ateisti kirjoitti:
Kumpia lienee vankiloissa enemmän: kirkon jäseniä vai kirkkoon kuulumattomia?
Ja mitä voimme tästä päätellä - jos mitään?Niin, vankiloissa käännytään uskoon eli ateisteina sinne mennään.
Mitä voimme tästä päätellä? - ...
- kirjoitti:
Niin, vankiloissa käännytään uskoon eli ateisteina sinne mennään.
Mitä voimme tästä päätellä?Okei
"Niin, vankiloissa käännytään uskoon eli ateisteina sinne mennään."
Eli kun vanki menee ev.lut.kirkon jäsenenä lusimaan ja palaa sieltä helluntaihihhulina takaisin, niin sinä saat yhtälöösi mahtumaan ateismin?
Älä nyt raukka päiväunia viitti katella, tai ainakaan niistä kirjoitella.
Moi Teo sulle tännekin.
Kyllä täällä pitää säännöllisesti käydä katsomassa tilannetta, mutta ei noille rekkaamattomille puskista huutelijoille juurikaan viitsi vastailla kuin satunnaisesti. Mutta silloin kun tänne eksyy jokin hihhuli joka rekisteröityy, ja alkaa käydä missiota täällä,(kuten nimimerkki Jaakob tässä jokin aika sitten), niin sellaisen kanssa on ihan hubaa vääntää vaikka tietääkin lyövänsä päätään mäntyyn.- Teo ei kirj.
Totta turiset vanha ystäväni.:-))) Mulla on työstettävänä parhaillaan sellainen homma, joka liittyy teemaan ateismi, joten en ehdi pitkään turista, mutta muuten menee ihan kivasti, kuten olemme muualla voineet todeta sen enempää kertomatta missä.:-)))) Nämä palstat keräävät puoleensa selvästi niitä, jotka ovat eksyneet jollekin mission tielle joko selkeastä mielisairaudesta johtuen tai sitten vain voimakkaan uskonnollisen herätyksen johdattamina. Sitä, ovatko ne loppujen lopuksi sama asia, en tässä ryhdy erikseen analysoimaan, mutta nähdään siellä muualla.:-))
- Näin on
Teo ei kirj. kirjoitti:
Totta turiset vanha ystäväni.:-))) Mulla on työstettävänä parhaillaan sellainen homma, joka liittyy teemaan ateismi, joten en ehdi pitkään turista, mutta muuten menee ihan kivasti, kuten olemme muualla voineet todeta sen enempää kertomatta missä.:-)))) Nämä palstat keräävät puoleensa selvästi niitä, jotka ovat eksyneet jollekin mission tielle joko selkeastä mielisairaudesta johtuen tai sitten vain voimakkaan uskonnollisen herätyksen johdattamina. Sitä, ovatko ne loppujen lopuksi sama asia, en tässä ryhdy erikseen analysoimaan, mutta nähdään siellä muualla.:-))
Totta puhut.
Ylivoimaisella enemmistöllä ateisteista on mielenterveydellisiä ongelmia. Näin on kirjoitti:
Totta puhut.
Ylivoimaisella enemmistöllä ateisteista on mielenterveydellisiä ongelmia.Kerro lisää älykkyysestäsi.
- Yhteiskuntalainen
Tuskimpa vaan!Puhun omasta kokemuksestani.Uskonhöyrähdin kerran niin,että hölmöilin perusteellisesti!Olin päästäni niin vinksahtanut,että menneitten muistelu hävettää.Kun järkeni alkoi palata,jätin ensi töikseni hihhulilahkon kokoukset.Nyt olen ateisti ja näinollen myös tervejärkinen.Voin seisoa sanojeni takana ja vastata kaikesta vaikka lakituvassa.Heittele vaan noita pikku piikkejä,mutta varo,ettet mene liian pitkälle.Omasta kokemuksestani voin vakuuttaa,että jos "Jumalan sanaan" vedoten kiusaat jotakuta uskonnollisella höpinälläsi ja kuvittelet olevasi vähintäänkin jumalasta seuraava,niin yhteiskunta palauttaa sinut noudattamaan "jumalan sanan" sijasta lakia ja järjestystä.
- Sananvapaus
Saathan sinä PÖLJÄ tänne kirjoitella.
Olen käynyt niin monta vuotta näitä keskusteluja, että tiedän kyllä missä mennään. Tälle palstalle tulin monta vuotta sitten, mutta ne viitsi enää täällä vääntää siksi, että nämä jutut on käyty läpi satoja kertoja. Minä viihdyn nykyään pääasiassa ihan muussa seurassa. Tästä ketjusta ei puutu enää kuin muutama vanha kaverini ja vanha jengi on jota kuinkin kasassa. Nyt tarkoitan niitä, jotka täällä olivat jo sanotaanko 4-6 vuotta sitten.
- Lapislazuli
Olin täällä muutaman kuukauden noin neljä vuotta sitten.
- Lapislazuli
Just!Menin naimisiin:)
Mulle taas kävi niin, että kun avioliitto alkoi tökkiä, viihdyin netissä entistä enemmän ja sehän tunnetusti parantaa huonosti menevää liittoa entisestään.:-))) No, se ero oli kyllä onneksi molemmille osapuolille.
- Vaimolle plussat
Teotwawki kirjoitti:
Mulle taas kävi niin, että kun avioliitto alkoi tökkiä, viihdyin netissä entistä enemmän ja sehän tunnetusti parantaa huonosti menevää liittoa entisestään.:-))) No, se ero oli kyllä onneksi molemmille osapuolille.
Vain SEKOPÄÄ haluaa olla naimisissa ateistin kanssa.
Vaimolle plussat kirjoitti:
Vain SEKOPÄÄ haluaa olla naimisissa ateistin kanssa.
Me olemme molemmat ateisteja.
- Itellasta
Teotwawki kirjoitti:
Me olemme molemmat ateisteja.
Sekopäät laittoivat 2 osoitetta.
- readmorethanonebook
Odotahan kun yksi jos toinen herää kesälomahorroksestaan.
Jee, kyllä se loma on näkynyt kaikessa sosiaalisessa mediassa ja onhan tässä itsekin matkaillut kesän mittaan.
Minäpä katoankin taas sinne,minne olen mennyt ennenkin.Katselemaan ihmisiä livenä.Täytyy etsiä lähin vapaa-ajattelijoiden mesta.Siitä varmaan aukeaa elämään aivan uusi ulottuvuus.
- Teo ei kirj.
Viisas teko.:-)))
- Tervemenoa!
Vapaa-ajattelijat tarjoavat saatanaa sinulle 24/7 -kaveriksi.
- Olly
Tervemenoa! kirjoitti:
Vapaa-ajattelijat tarjoavat saatanaa sinulle 24/7 -kaveriksi.
saatana on erisnimi, kirjoitetaan siis isolla.
- Olly
Olly kirjoitti:
saatana on erisnimi, kirjoitetaan siis isolla.
Jep, on täällä robotti, sensuroi sekunnissa kun kirjoitin sanan Saa*ana.
Menisiköhän tuo läpi...? - Olly
Olly kirjoitti:
Jep, on täällä robotti, sensuroi sekunnissa kun kirjoitin sanan Saa*ana.
Menisiköhän tuo läpi...?Jep, meni. Siis, jos kirjoitatte sanan Saa*ana (tiedätte mitä tarkoitan), se sensuroidaan.
Seuraava testi: Jumala. - Olly
Olly kirjoitti:
Jep, meni. Siis, jos kirjoitatte sanan Saa*ana (tiedätte mitä tarkoitan), se sensuroidaan.
Seuraava testi: Jumala.Seuraava testi: Aku Ankka.
Jos tämä menee läpi (kuten oletan), niin en todella voi ymmärtää tuon sensuurirobotin logiikkaa. - Teo ei kirj.
Olly kirjoitti:
Seuraava testi: Aku Ankka.
Jos tämä menee läpi (kuten oletan), niin en todella voi ymmärtää tuon sensuurirobotin logiikkaa.Erisnimi kirjoitetaan aina isolla, mutta se kato riippuu siitä, että pidetäänkö saa*anaa yleisenä nimityksenä kaikesta pahasta vai persoonallisena yksilönä. Yes, joten se riippuu tulkitsijasta. Minä kirjoita jumalan aina pienellä, koska maailmassa on eri uskovaisten koulukuntien mukaan monia eri jumalia, vaikken niihin yhteenkään itse usko.
- Olly
Teo ei kirj. kirjoitti:
Erisnimi kirjoitetaan aina isolla, mutta se kato riippuu siitä, että pidetäänkö saa*anaa yleisenä nimityksenä kaikesta pahasta vai persoonallisena yksilönä. Yes, joten se riippuu tulkitsijasta. Minä kirjoita jumalan aina pienellä, koska maailmassa on eri uskovaisten koulukuntien mukaan monia eri jumalia, vaikken niihin yhteenkään itse usko.
Jep, juuri näin. Saa*ana lienee varmasti vain suomalaisen Raamatun hahmo, mutta onko kyseessä yksilö?
Jos kyseessä on veden pinnan alla oleva kivi, se on kari. Jos kyseessä on erisnimi, se on Kari.
Jumala ilmeisesti täytyy kirjoittaa joko isolla tai pienellä, asiayhteydestä riippuen.
Aku Ankka kirjoitetaan aina isolla.
- chris_hitchens
Joo.
Mennyt enemmänkin pliisuksi koko touhu. Kirkko kuulolla on pykälää parempi mutta jotenkin väkinäiselle vaikuttaa sekin.
Tarvittaisiin vissiin joku ultra-kreationisti tai Zeikob nostamaan ihmisten verenpainetta :) Tulisi edes keskustelua - vaikkakin tyhjää mutta silti.Ei se siitä muutu, vaikka siellä olisi minkälainen fundis tahansa. Nämä asiat natsi-, hitler-, pedofiili-, ja muine kortteineen on käyty läpi vuosien varrella niin moneen kertaan, että ei sitä vain jaksa. Käyn aina silloin tällöin itsekin kurkkimassa Kiku-palstalla, mutta siellä muutama kiihkoilija haukkuu pappiraukkoja ja he yrittävät kävellä narulla siinä välissä.:-DD
- Lapislazuli
jogle bogle buu:)Uusi vauva on syntynyt.Vapaaksi.Jäsenhakemus täytetty!
Onneksi olkoon vauvan johdosta, mutta voiko Vapaa-ajattelijoihin liittää vastasyntyneitä? Ei taida onnistua.:-DDD
- Lapislazuli
Blaah!Ajatus oli kieltämättä krisseliaatteen kuuloinen,mutta aloittelija olen joka tapauksessa.Hieno etiikka oli sivulla ja humanismi sopii minulle hyvin.Pitää kai opetella rakastamaan kaikenkarvaisia lähimmäisiä apinasta kameliin.Hmm.ehkä ne kannattaa sivuuttaa.Enhän minä oikeassakaan elämässä juttele apinan tai kamelin kanssa.
Ei ihan kaikkea, mikä liikkuu, ole pakko rakastaa... Eikä kaikkien kanssa edes jutella. Perusperiaatteena olen itse pitänyt rakastamisen suhteen sitä, että rakastan niitä, jotka rakastavat minua ja juttelen niille, jotka juttelevat minulle ;o)
Ei ihan kaikkea, mikä liikkuu, ole pakko rakastaa... Eikä kaikkien kanssa edes jutella. Perusperiaatteena olen itse pitänyt rakastamisen suhteen sitä, että rakastan niitä, jotka rakastavat minua ja juttelen niille, jotka juttelevat minulle ;o)
Kaikkea ei voi rakastaa. Olisi älyllisesti epärehellistä väittää rakastavansa kaikkia, mutta suvaita voi monenlaisia ilmiöitä ja erilaisia ihmisiä, siitä on humanismissa kysymys. Tai........mitä mä tätä sulle jankutan, kyllä sä tän muutenkin tiedät.:-XXDD
On täällä vielä elämää. Jotkin asiat eivät vain koskaan muutu, hihhulit elävät pumpulimaailmassa ja multinikki on yhtä tylsä.
Kahvi on silti maistunut :-DJee, Tarkkiskin vaivautui mukaan, montaa ei jengistä enää puutu, mutta ne kaverit taitaa olla Kikussa enemmän.:-))))) Mulla on iltapäiväkahvit vielä juomatta, joten päivän kohokohta odottaa.:-)))))))
Teotwawki kirjoitti:
Jee, Tarkkiskin vaivautui mukaan, montaa ei jengistä enää puutu, mutta ne kaverit taitaa olla Kikussa enemmän.:-))))) Mulla on iltapäiväkahvit vielä juomatta, joten päivän kohokohta odottaa.:-)))))))
Joo, käyn aina välillä täällä. Parasta ovat vanhat ketjut, joissa oli paljon asiaa ja asian vierestä. Hurttia huumoria. :-D
Osa valiojoukosta on tauolla näköjään.Tarkastaja.X kirjoitti:
Joo, käyn aina välillä täällä. Parasta ovat vanhat ketjut, joissa oli paljon asiaa ja asian vierestä. Hurttia huumoria. :-D
Osa valiojoukosta on tauolla näköjään.Osan valiojoukoista kanssa voimme toki keskustella muualla milloin vain.:-))))
Teotwawki kirjoitti:
Osan valiojoukoista kanssa voimme toki keskustella muualla milloin vain.:-))))
Totta, se oli kyllä paras pointti jutussa. Aikaa ei kulu sekopäiden-multinikki-kamelinperse-häirikköjen suodatukseen. :-)
- lopulta järkiintyi
Teotwawki kirjoitti:
Iloksesi voin tunnustaa, että Kössö ei ole minun ystäväni, mutta aika monen muun on.
Mitä tarkoitet, en ymmärrä lainkaan? Mitä tarkoittaa sana "ystävä" ?
Teotwawki, sä olet Kone!
Mä tahdon hukkua sun kainaloon...
Sä olet oikeen Hyvä!!
Hauskaa oli lukea juttujasi.Teotwawki kirjoitti:
Ai kone, no enpä taida olla. Pikemminkin ajattelen olevani ajatteleva ihminen.:-))
jaa, ukki se yrittää panna hanttiin , sanoin Kone en kone.
Sinulta tulee tekstiä enemmän ja hauskemmin kuin laki sallii ja takuuvarmasti tikuttaa kuin Wanha-Singeri. Niin miehillähän on tyypillisesti vaikeuksia ottaa kohteliaisuuksia vastaan, mutta mitäpä tuosta, näin vapaasti ajattelevien kesken.
- Psychobilly82
Huumorimielessä tulee pyörittyä täälläkin, tosin "huumorin" taso on laskenut aika raakasti taas viime aikoina... Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että palstoilla ei voisi toimia täysin anonyymisti, joskin ei siihen mielestäni lainmuutosta tarvittaisi, Suoli24 voisi vain päästää ainoastaan rekisteröidyt käyttäjät keskustelemaan. Tosin joku hullu varmaan silloinkin jaksaisi sekoilla, mutta varmaan 90% putoaisi joutavan kirjoittelun määrä. Ja silloin voisi olla mahdollisuus, että tiettyjen itse valittujen nimimerkkien viestit eivät itselle näkyisi.
Itse lähinnä koitan olla syöttämättä trolleja, jotka tähänkin viestiin epäilemättä iskevät. Se on tavallaan ihan hauskaakin katsella, miten toinen epäitoivoisesti kerjää huomiota. Vähän sama tunne, kun joskus on hauskaa ajaa nopeusrajoituksen mukaan, kun takaa tulee joku lapsuuden leikkiautolta näyttävä "tuunauskoppero", mutta ei pääse syystä tai toisesta kaahaamaan ohi. Soittakoot poliisille että täällä ajaa joku nopeusrajoituksen mukaan.Mä ehdotin sitä kolme vuotta sitten ylläpidolle, että laittaisivat ainoastaan rekisteröidyille kirjoittajille mahdollisuuden osallistua keskusteluun. Lapsellinen ajatus siksi, että nämä palstat toimivat mainosrahoitteisesti joten, mitä enemmän he voivat osoittaa kävijöitä näillä 2700 palstalla, sitä vakuuttavampi on näyttö näkyvyydestä myös ilmoittajilla.
Teotwawki kirjoitti:
Mä ehdotin sitä kolme vuotta sitten ylläpidolle, että laittaisivat ainoastaan rekisteröidyille kirjoittajille mahdollisuuden osallistua keskusteluun. Lapsellinen ajatus siksi, että nämä palstat toimivat mainosrahoitteisesti joten, mitä enemmän he voivat osoittaa kävijöitä näillä 2700 palstalla, sitä vakuuttavampi on näyttö näkyvyydestä myös ilmoittajilla.
Joo samaa ajattelin itsekin ehdottaa, mutta enpä sitten edes yritä kun näemmä sinäkin olet yrittänyt, mutta jos edes aloittajan pitäisi olla rekisteröitynyt, ettei tulisi sellasta ööööööööööööööööö ja hhhhhhhhhhhhhhhhh juttua.
Mikä lie siihenkin innostaa ihmisiä.
Siksi on hyvä olla pari vara-nimeä varalla ;)
Ei manokset häiritse mutta se että ne pomppii niin vanhan silmät ärsyyntyy.
Leikkaa sellaiset suikaleet niin johan loppuu pomppiminen. Kun siitä tulee mikreeni.
Enpä nyt tiedä, Suomi24 on luovuttanut voiton trolleille ja multinikille. Vaikka täällä keskustelijat päivystäisivät 24/7 ilmoittaen asiattomia keskusteluja, niin Suomi24 ei välitä edes poistaakseen näitä viestejä.
Hukkukoot omaan paskaansa.- uskis
parikymmentä hihhulin tyhjää multinikki-viestiä annattu poistoon.
Miksi Kristityt ovat niin tyhjäpäisiä aidanseipäitä?
"Kun Kristitty suuttuu, niin suu käärmeeksi muuttuu"
on tapanani sanoa KanssaKristittyjäni. Löysin arkistosta omat kirjoitukseni.Huh,huh!Olin silloin niin yksinäinen,että ahdistuin kun lueskelin niitä.Jotain ajanvietettä piti keksiä,ettei nuppi aivan sekoa.Ateistit auttoivat tervejärkisillä mielipiteillään.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5462076Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3851672Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H211499Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641398JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191076- 561072
- 1181067
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16838Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka11824Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66813