Kun oma äiti ei välitä.

littlegirl-90

En tiedä minne olisin laittanut tämän, mutta minulle iski vain niin kova tarve kertoa tämä jollekkin - näin anonyymisti netissä.

Minulla on aina ollut todella etäiset välit äitiini ja en ole koskaan tuntenut äitiäni kohtaan mitään kovinkaan syvällistä - useimmiten vihaa tai inhoa tai ärsytystä tai jotain sellaista - huusin aina isääni apuun jos joku oli hätänä lapsuudessa. Olen elänyt lapsuuteni siten, että äitini on arvostellut minua jatkuvasti, käyttäytynyt todella ailahtelevasti - vuoroin yrittää tehdä tuttavuutta kanssani ja vuoroin on heittämässä minua pihalle. Olen nyt siis aikuinen ja asun omillani, mutta kunhan kelailen näitä juttuja(olen 21v.). Siitä lähtien kun vanhempani erosivat(olin 10v.) jäin asumaan äidilleni ja tämä miehensä kanssa pahoinpiteli minua monta monta vuotta kunnes täytyin 16 ja pääsin muuttamaan isälleni(siinä oli monta mutkaa matkassa).

Joka tapauksessa mä tänään aloin itkeä sitä, koska tajusin taas miljoonannen kerran ettei minulla ole äitiä. Olen muuttamassa ulkomaille ensi viikolla ja kun kerroin tästä äidilleni hän vain vaihtoi puheenaihetta, eikä sen enempää kysellyt miksi edes muutan(pääsin yliopistoon sinne). Isäni on onneksi ollut tukenani ja auttanut muutossa ja jaksaa olla kiinnostunut lähdöstäni. Mutta silti kaipaan sitä äitiä - äiti on kuitenkin samaa sukupuolta ja naisen malli. Tänäänkin töissä työkverini kysyi, että onko äitini ihan hermoromahduksen partaalla kun muutan ulkomaille. En jaksanut sanoa ettei äitiäni kiinnosta mun ulkomaille muuttamiset. Ei sitä kiinnosta mun elämä. Ei ole koskaan kiinnostanut. Joskus nuoruudessani kun asuin äitini luona ja sairastuin vakavaan masennukseen olosuhteiden myötä, niin ei sekään äitiäni kiinnostanut - hänen mielestään syy oli minussa ja siinä etten osaa arvostaa mitä kaikkea saankaan häneltä.

En jaksa edes kirjoittaa enempää, tulen liian surulliseksi. Nyt olen isäni luona kylässä ja hän sanoi minulle hyvää yötä kun kävin nukkumaan. Mä purskahdin itkuun, koska tajusin ettei mun äiti ole koskaan toivottanut mulle sillä tavalla hyvää yötä. Mä en ole koskaan edes tervetullut sen luo.

Käyn siis juttelemassa ulkopuoliselle henkilölle näistä, mutta joskus tunteet on vain tälleen pinnassa ja pakko kirjoittaa...


-"Jokainen pikkutyttö tarvitsee äidin, joka on hulluna heihin"-

25

5838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytteli_62

      Surullista luettavaa,sillä lapsi tarvitsee molempia vanhempiaan..etenkin äitiä,
      Sinussa ei ole mitään vikaa eikä siitä tarvitse itseään syyttää ja luulen että
      äidilläsi on narsistisia piirteitä jotka kyllä ikävä kyllä ovat pysyvää.onneksi sinulla
      kuitenkin on isä joka sinusta huolehtii ja on tukenasi ja en ihmettele sairastumistasi
      masennukseen ja hyvä että käyt juttelemassa,se tekee hyvää:)
      Toivottavasti äitisi joskus tajuaa mitä on tehnyt...
      Nauti muutostasi ulkomaillle sillä olet elämässä pärjännyt ilmeisesti aika hyvin.
      Tsemppiä!!

    • 6+18

      Onnea opiskelupaikasta! Äitisi käytös ei millään tavalla ole sinun aiheuttama. Jotkut ihmiset vaan ovat kylmiä ja itsekkäitä. Todella surullista, että tässä on kyseessä on oma äitisi.
      Hyvä, että mietiskelet asioita. Sitä kautta sinusta tulee vahvempi ja pystyt elämään todellisuuden kanssa.
      Voimia!

    • yksin kotona

      Mun äiti ei koskaan ole välittänyt musta. ätini alkoi juomaan alkoholia kun olin 7 vuotias. 9 vuotiaana äiti jätti meidät viikoksi yksin veljeni kanssa kun lähti juomaan viinaa jonnekkin kaverinsa tykö. Pian tulivatkin poliisit jotka veivät meidät lastenkotiin jossa asuin 18 vuotiaaksi saakka. kertaakaan äitini ei tullut meitä lastenkotiin katsomaan, ei lähettänyt korttia eikä soittanut vaikka asui koko ajan samassa kaupunkissa. Viinaa oli kiinnostavampi kuin omat lapset. Nyt olen 36 vuotias ja äitini ei ole vieläkään soittanut mulle ikinä, tai edes tullut kylään vaikka asuu samassa kaupunkissa. Näen sitä välillä tuolla jossain mut eipä muakaan enää kiinnosta tavata tai puhella tai olla tekemisissä. Tiesin kyllä jo 12 vuotiaana ettei mulla ole koskaan enään äitiä. Se vaan niinkuin hylkäso mun ja veljeni tosta vaan yli 25 vuotta sitten.

    • ap.

      Mutta miten asian kanssa oppii elämään?

      Joskus musta tuntuu, että hienoa olla näin itsenäinen ja pärjäävä eikä ole ketään joka tivaisia menemisiä(eli äitiä), mutta silti kait sitä aina sisimmissä on se pikkutyttö, joka kaipaa äidin halausta. Mistä jotakin korvaavaa? Lapsuudessani meillä oli siis todella kova kuri, todella ankara - ei mistään myönnytyksiä ja pelko oli se millä minutkin kasvatettiin.

      Monesti tuntuu, että katselen vastaantulevia vanhempia naisia siten, että voisiko hän olla äitini - ikään kuin etsin koko aika äitiä, siis sellaista joka välittää, vaikka tiedän ettei se ole realistista. Minulla on myös pahoja ongelmia miessuhteissani, koska en yksinkertaisesti osaa olla nainen suhteessa ja ei mitään hajua miten käyttäydytään naisena miehen kanssa. Vaikka olenkin pienestä pitäen ollut se isin pikku prinsessa, niin silti olen elänyt aina ilman oikean naisen mallia. Minua kuvataan usein todella ihanaksi,suloiseksi nuoreksi naiseksi, mutta sekin vain koska olen niin kamalan epävarma ja en oikein tiedä miten tulisi olla...

      Olen siis aloittaja.

      • 9834+8

        Minun elämässäni äitihahmoksi löytyi vanhempi nainen, kulje avoimin silmin, jos vaikka naapurista löytyisi mukava, vanhempi nainen, jonka kanssa voisi tutustua. Terapiassa opin ja opettelin olemaan itse itselleni sekä äiti että isä. Luin paljon kirjoja hyvästä vanhemmuudesta ja koetin matkia niitä ajatuksia. Kaikkea hyvää elämääsi. Koska pohdit näitä asioita näin syvällisesti jo nyt ja käyt terapiassa, olen varma, että elämäsi on paremmalla mallilla viiden vuoden kuluttua.


    • Sunshine.

      Moikka alkuperäinen kirjoittaja,

      Sun teksti olisi voinut olla kuin mun kynästä -niin tutulta kuulosti (lukuunottamatta tuota isäpuoliosiota ja ikää minulla noin 5-v enemmän).. Lisäksi lisää pahaa mieltä aiheuttaa se, että siskoni saama kohtelu äidiltämme on aivan päinvastaista ja vaikka hän on hölmöillyt elämässään kunnolla niin sekin kaikki on ok (omat tekemiseni ja valintani eivät sensijaan koskaan riitä tai ole oikeita). Asiasta keskustelu ei ole koskaan auttanut, sillä näkemykseni tyrmätään alkuunsa ja saan vaan litanian syitä siitä kuinka vika tähän(kin) asiasta löytyy itseasiassa minusta itsestäni -vaikka sitten kuinka tuhannen mutkan kautta. Sukulaisten ym. edessä hän pitää kulissiä yllä parhaansa mukaan, esittäää heidän läsnäollessaan esimerkillistä äitiä (kyselee kuulumisia, halaa jne. mitä ei IKINÄ normaalisti tee).

      Elämässäni tapahtuneiden vaikeiden asioden kertomiseen äitini on aina reagoinut vähättelevästi ja/tai tuominnut minun vain hakevan huomiota. Kaikista naurettavin esimerkki oli, kun minulla oli ollut vaikeaa ja hänen miesystävänsä antoi piristäkseen pienen lahjan -äitini pisti suunnattoman mustasukkaisuuskohtauksen pystyyn samantien!

      Sattuu kyllä todeta, että työkavereistani löytyy pari henkilöä jotka ovat enemmän äitihahmoja ja välittävät asioistani -toisin kuin oma äitini.. Mikään ei ole auttanut, joten tein juuri päätöksen ottaa kunnolla aikalisän ja tauon suhteessa äitiini, saa nähdä muuttaako tilannetta mihinkään.. Voi olla että täytyy ihan mennä juttelemaan asiasta johonkin, jos siitä saisi ainakin itselle levollisemman mielen asian suhteen..

      Voimia sulle ja toivottavasti uusi alku ulkomailla lähtee hyvin käyntiin =)

    • kadonnut isä

      mun isä katosi kun olin pieni ja äiti ei välittäny kun mua kiusattiin 6-14v nyt olen 16.v ja äitini on todella vanha ja ei jaksa välittä mistään mitä teen tai saavutan. Pienenpänä kun olin noin 10.v äiti satoi välillä lyödäkkin minua.

      • Rankka alku....

        Sama juttu mullakin. Todettiin vain ''rakkaudesta se hevonenkin potkii''
        No onneksi omat harrastukset, opinnot aikuispuolella ja läheiset ystävät on auttaneet muraisella polulla kulkemaan eteenpäin.


    • Tiivityy

      Ei. Jokainen lapsi tarvitsee vanhemman. Sinulla on sentään isä, ole kiitollinen siitä.

      Minulla on ystävä, jolla isä on kuollut nuorena ja äiti samanlainen kuin sinulla. Miehelläni molemmat vanhemmat on kylmiä ja etäisiä, eikä lainkaan kiinnostuneita mieheni elämästä. Ja näin on ollut aina. Ovat kyllä kiinnostuneita hänen menestyksestään ja kertovat siitä mielellään kaikille, mutta yhteydenotot on vähissä. Appivanhemmat asuvat samassa kaupungissa, mutta eivät edes ohi ajaessaan tule käymään pojallaan. Olemme yrittäneet pitää heihin yhteyttä, mutta heillä ei selvästi ole kiinnostusta lähentyä edes näin aikuisiällä. Mieheni kertoi ettei muista äitinsä koskaan osoittaneen mitään helltyyttä lapsilleen. Tuo tuntui minusta todella pahalta.

      Onko sinulla mummoa tai tätiä? Jos, niin lähenny suhteessa heihin, jos äitisi on noin kylmäkiskoinen. Ei sen naisen kuvan tarvitse olla välttämättä juuri äiti.

    • odotellen1

      Ikävä kuulla kohtaloita tunnekylmistä, välinpitämättömistä tai jopa väkivaltaisista vanhemmista. Joillekin taas ei ole suotu mahdollisuutta vanhemmuuteen. Kuulun jälkimmäisiin. Mielessä on ollut, että ehkä jonain päivänä tapaisin nuoren ihmisen, joka tarvitsisi juuri minua ns. äitihahmokseen. Nämä ovat kovin herkkiä aiheita, mutta elättelen toivetta varmasti vielä pitkään. Asumme mieheni kanssa pääkaupunkiseudulla ja ikää mittarissa vajaa viiskymppiä.

    • eliisa.

      Minulla on myös tunnekylmä äiti. Olen nyt 26 vuotias ja en oikeastaan enää pohdi niin paljon viileitä välejä. Ne on mitä on. Ja onneksi olen itse isäni kaltainen, välittävä ja tunteita näyttävä. Joskus nimittäin mietin että en halua omia lapsia koska voisi käydä niin että olisin yhtä kauhea kuin äitini.
      Moni aina tiukan paikan tullen soittaa äidille, oli se sitten joku käytännön asian hoitaminen tai vaikka paha mieli jostain pieleen menneestä jutusta. Tämä minua eniten harmittaa ettei minulla ole sitä tukipilaria johon luottaa. Joskus neuvoja kysellessäni äitini on antanut jotain ihan päättömiä kommentteja ja lähes kannustanut epärealistisiin valintoihin. Sitten taas kun on tullut onnistumisia vaikka työelämässä tai jotain muuta hienoa on tapahtunut niin äitini käyttäytyy kuin olisi jokin paras ystäväni, mutta sillä erotuksella että retostelee sukulaisille ja laittaa vielä keksittyä päälle.

    • Teletubbies

      Jotkut äidit eivät ymmärrä lapsen tarpeita toivon että hän tajuaa joskus mitä on tehnyt ja pyytää anteeksi mutta useimissa perheissä isät ovat niitä ilkeitä tsemppiä

    • Nainen40Vuotta

      Oletteko koskaan miettineet miksi äitinne ovat kylmiä, etäisiä ja kykenemättömiä rakastamaan? Teidän kannattaa tutustua äitinne taustoihin, niin löydätte sieltä syyt. Teidän äitinne eivät ole myöskään saaneet kokea omien äitiensä rakkautta ja tukea. Teidän äitinne sisällä on myös lapsen tarve saada rakkautta, huomiota ja hyväksyntää. Teidän äitinne eivät näe teitä, koska he itse ovat tarvitsevia kuin pienet lapset.

      En muista koskaan olleeni äitini sylissä. Äitini ei ole missään elämäni kehitysvaiheessa ollut tukenani. Niin valtavasti kun kaipasin äidin rakkautta, huomiota ja hyväksyntää, niin sitä en koskaan saanut.

      Ainoa keino on vapautua näistä sukupolvien toiselta jatkuvista traumoista, on itse työstää oma lapsuus. Siihen tarvitaan usein terapeuttia, koska nämä asiat ovat niin syvällä ihmisessä.

      Meillä jokaisella aikuisella on vastuu omasta elämästämme riippumatta siitä minkälainen se lapsuus on ollut. Meidän vanhempamme ovat antaneet sen mitä he ovat kyenneet antamaan. Valitettava totuus on, että monilla on narsistinen omassa lapsuudessaan traumatisoinut äiti, joka ei kykene antamaan omalle lapselleen tervettä tunne elämää ja rakkaudellista kohtaamista.

      • 8796749

        Hyvin kirjoitettu. Nyt jouluna kun kävin äitini luona tein vihdoin ja viimein päätöksen, että en anna äitini enää vaikuttaa elämääni. Olen 28 vuotta yrittänyt saada rakkautta, mutta en sitä koskaan saanut. Tajusin että olen ollut läheisriippuvainen äidistä. En koskaan tajunnut sitä ennen koska en ole ikinä ollut läheinen äitini kanssa. Sen tajuaminen jotenkin muutti minua, olen päättänyt päästä yli äidistäni. Toki aion pitää jonkinlaista yhteyttä hänen kanssaan, mutta en ota vastuuta hänen tunteistaan, vaan omistani. Nimenomaan pitää oppia rakastamaan sitä sisäistä pientä tyttöä,joka ei lapsena saanut rakkautta. Minun pitää itse rakastaa itseäni. Tsemppiä kaikille saman ongelman kanssa painiville, älkää peittäkö näitä tunteita, vaan antakaa itsenne tuntea kaikki tunteet mitä äitiänne kohtaan tunnette. Se eheyttää.


      • Valopalaa

        Voisin sanoa sinulle, että älä välitä..., mutta välität kuitenkin...
        Tiedätkö kultaseni, meitä on monia kaltaisiasi...Äidittömiä, vaikka äiti elääkin...
        Minun äitini on aina ollut kuin satujen pahat äitipuolet! pahoinpidellyt monin eri tavoin ja tehnyt kaikkensa pilatakseen elämäni...
        Pelkään äitiäni!


      • Surkuinen

        Nainen40Vuotta mitenkäs se selittyy, että äiti on kyennyt antamaan rakkautta ja välittämistä muille sisaruksille paitsi minulle? Olen siis vain niin kelvoton ja huono ettei oma äitikään välitä. :'(


      • Anonyymi
        Surkuinen kirjoitti:

        Nainen40Vuotta mitenkäs se selittyy, että äiti on kyennyt antamaan rakkautta ja välittämistä muille sisaruksille paitsi minulle? Olen siis vain niin kelvoton ja huono ettei oma äitikään välitä. :'(

        Niin tasan ei mene nallekarkit. Kuvottavin naikkonen äitinä on toisia suosiva ja tai puolueellinen äiti. Hyi h....


    • ari_zwag

      Niin hullulta kuin se kuulostaakin, minua hieman helpottaa lukea, että en ole yksin tämän asian kanssa. Olen joskus koettanut kertoa tästä jollekkin, mutta ei tätä voi ymmärtää kuin toinen saman kokenut ihminen. Niin vaikea on hyväksyä, kuinka ihminen saattaa hylätä emotionaalisesti omat lapsensa.

      Rakkautta kaikille kohtalotovereille.

    • Tahvo52

      Omalla tavalla niin tuttua ja surullista. Erotessani psyyke/alko-ongelmaisesta lasteni äidistä otin vastuun lapsista ja he jäivät asumaan kanssani. Äidin lapsi-viikonloput menivät pääasiassa pieleen ja lapset piti kuta kuinkin aina hakea pois keskellä yötä kun viina oli taas alkanut maistumaan. Nämäkin vähäiset tapaamiset loppuivat, lasten hyvinvointi edellä mentiin.
      Sen verran oli kuitenkin lasten äiti panostanut asiaan että oli selittänyt nuorimmalle tytölle että ei ole toivottu lapsi....tämä ei todellakaan ole totta. Joka tapauksessa, sen verran teki että "rikkoi" tämän lapsen. Ikuiset jäljet jäivät ja tyttö käy terapiassa sitten ihan koko loppuelämänsä. Kyseessä on tyttö joka on erityisen herkkä ja aivan ihastuttava kaikin puolin.
      Lapsi on oikeutettu molempaan vaanhempaan ja nautti 100% koskemattomuutta niin henkisellä kuin ruumiillisella puolella, vika ei ole lapsen vaan vanhempien!!

    • valoatunnelissa

      Olen kokenut saman. Nyt kun ikää on tullu olen tullut siihen tulokseen, että päästän irti. Päästän irti niistä ihmisistä jotka eivät minua koskaan hyväksyneet klaaniinsa eli sisarukset ja äitini. En jaksa enää yrittää ja olla jotain muuta kuin olen.
      Olen erilainen kaikella tapaa. Herkkä, syvällinen, ennakkoluuloton ihminen, tutustun mielelläni kaikenlaisiin ihmisiin ja olen aina viihtynyt yksikseni. Myös sen takia ettei tukevaa perhettä ole ollut.
      Olen muuttanut kauas lapsuuden kodistani koska en kertakaikkiaan pysty heitä tapaamaan, tunnen olevani ulkopuolinen ja se ahdistaa.
      Jätin myös melkein kaiken yhteydenpidon. Minuun otettiin yhteyttä aina hyötymismielessä.
      Erittäin voimaannuttavaa on antaa periksi, lopettaa miellyttäminen ja hakeutua sellaisten ihmisten pariin, joiden lähellä koet olevasi onnellinen. Minulla on onneksi ystäviä ja ihmisiä joilta saan positiivista voimaa ja he välittävät.
      Turha puhua että vika on omassa itsetunnossa tai että jokainen äiti välittää lapsistaan. Ei pidä paikkaansa. Kiltit jää aina niiden jalkoihin jotka osaavat kärttää huomiota ja osaava raivata tiensä sinne minne haluavat.
      Se vaan on niin.
      Ei minun tarvitse enää miellyttää, en kelpaa heille mutta kelpaan niille rakkaille ihmisille jotka todella arvostavat minua ja minä heitä. Antaa niiden mennä menojaan jotka eivät sinua arvosta.
      Saman huonompiarvoinen kohtelu on siirretty myös lapsiini. Sitä en salli.
      Kyllä se on todella raadollista kokea ettei oma äiti välitä. Mutta minä en ole syyllinen siihen.
      Terapiassa sain luvan surra itseäni ja luvan tuntea niin kuin tunnen. Sain oikeuden ja oikeutuksen siihen että minä olen jäänyt vaille paljoa sitä mikä kuuluu lapsen normaaliin kasvuun ja kehitykseen.
      Ei tarvitse olla sellaisten ihmisten kanssa tekemisissä jota aiheuttavat surua ja ahdistusta vaikka se olisi oma äiti.
      En ole huonompi kuin muut en vain jostain syystä sopinut heidän joukkoonsa syystä jota en tiedä, ehkäpä erilaisuuteni takia. Turha yrittää kun ei onnistu ei onnistu.
      Jos harvoin olen sanonut suoraan miltä tuntuu, arvostellut tai kyseenalaistanut olen ollut se pahin.
      Mutta iso asia on se että olen itsenäinen, en ole riippuvainen rahallisesti Enkä millään muotoa heistä. Se on voimaa, tunne että pärjää.
      Olen 40v ja pikkuhiljaa ymmärtämässä näitä asioita.

    • elluhalloyb

      Kurjinta tässä maailmassa on se kun ei voida valita vanhempia
      On vaan hyväksyttävä ne ketkä on..Nauti siitä et isäsi ymmärtää tukee
      Sillä kaikilla ei olle sitäkään
      Lapselle riittää yksi hyvä vanhempi
      Et voi sille mitää mitä äitisi on
      ÄLÄ SITTEN KUN ITSE OLET ÄITI
      ÄLÄ OLE SAMMANLAINEN!!
      MUISTA
      Olen nyt sanonut tämän eräälle nuorelle äidille.Kun tuntuu että on pahempi kuin äitinsä(*_*)

    • niinonmontatarinaa

      Voi rakas lapsi - tunnen niin tuon kipusi. Kirjoitin samasta aiheesta tänään vauva palstalle. Sama kipu, sama tuska käsittää, että oma äiti ei ole koskaan rakastanut eikä välittänyt. Että on vain muodollisesti hoitanut velvoitteet, mutta mitään tunnetta ei taustalla ole. ei kiinnostusta ei rakkauden osoituksia ei mitään paloa. Mistään vaikeuksistani ei ole koskaan halunnut tietää, eikä sairauksistani. Lähinnä vain yliolkainen tuhahdus jos sitäkään. Äitisi on tunnesairas. Kuten omanikin. Ole onnellinen, että sinulla vielä isä. Itse meneti omani aivan liian nuorena ja jäin konkreettisesti yksin. Parempi on unohtaa äiti, jota ei koskaan ollutkaan. Mitkään yritykset saavuttaa äitiä ei ole koskaan onnistuneet, joten miksi pettyä aina uudestaan. Pidä itsestäsi huolta ja sano: olet rakas aina jollekin. Ehkä jollekin tulevalle. Et ole yksin.

      • Elämän-karu-selli

        Se on tietysti ikävää ja surullista kun joutuu kipuilemaan sellaisten aiheitten kanssa, joiden olettaa olevan itsestäänselvyyksiä elämässä. Mutta mikäänhän ei kuitenkaan ole. Äidit ovat ihmisiä kuten kaikki muutkin ja ihmisillä on paljon tunne- ja muitakin vammoja kannettavanaan. Kaikki ne jutut, asiat ja aiheet, heidän omat historiansa, jotka tekivät heistä tunneköyhiä ja estoisia osoittamaan hellyyttä, hyväksymistä ja välittämistä.

        Keskenkasvuisen on em. vaikeaa ymmärtää, perspektiivi ei riitä ennen kuin on riittävästi omaa elämänkokemusta ja -näkemystä. Ehkä vähän tietoakin ja ennen muuta taitoa yhdistellä ne kaikki läheisensä ja oman elämänsä tragedioihin ja alkaa ymmärtää, mistä mikin johtuu ja juontuu.


    • Anonyymi

      Olen 10v ja äitini välittää vain veljestäni ei mitään positiivista tai hauskan pitoa iskä taas varmasti rakastaa minua kun olin nuori kävimme äitini kanssa hoplopissa McDonaldsissa ja mitä muutakin hauskaa mutta nykyään ei edes huomion piirrettä olen koulussa kavereitteni kanssa ja sekään ei hirveästi iloa piiriin tuo en puhu kavereilleni koska rn halua kyllä puhutaan äitini kanssa mutta olen loppu aina minua syytetään äitin suklaapatukka oli kaapilta hävinnyt ja minua hän syytti kunnes veljeni katsoi sängyn alle ja siellä suklaapatukkansa olikin sain sen koska äiti oli pahoillaan noh en ole ihminen joka luovuttaa mutta nyt olen päättänyt otan vastuun ittestäni elän omaan tahtia teen mitä kiinnostaa ja minulle sopii ostan vaatteita josta MINÄ tykkään en puhu nyt äitille 2 päivään sitten katsotaan tuleeko huomiota aijon baikka näsäviisastella äitille ja olla vähän surullinen ei kiinnosta veljelläni on kivaa mutta äiti ei tunne oloani kuinka rakastan häntä kyllä varmasti puhun tästä uskoisisin ainakin
      Oisi paljon muutakin mutta menemme leffaan kohta ehkä sitten siellläkin ole surullinen ja en välitä äitistäni puhun isille varmaan tästä ja puol iskäni kanssa ainakin puhun.

    • Anonyymi

      Minulla on huonot välit äidin kanssa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe