Mä en tunne mitään

aivan sama

Mulla masennus on syventyny siihen pisteeseen etten tunne oikeastaan mitään tunteita. En muista milloin olen itkenyt tai nauranut. Naurua voi teeskennellä mutta itkua ei edes viitsi.
On melko yhdentekevää tuleeko huomista enää. En haudo itsemurhaa, siis ei kiinnosta senvertaa elääkö vai onko kuollu.
Tämä tyhjä olotila ihmetyttää kuitenkin, miten voi mennä näin lukkoon. Kun muistaa kuitenkin millainen on joskus ollu, iloinen ja reipas.
Joku vois pitää mua yksinäisenä kun en tapaa juuri ketään mutta en minä tunne itseäni yksinäiseksi, tässä kotona on ihan hyvä olla.
Tätä olotilaa on jatkunu pari vuotta niin ei enää meinaa uskoa että tämä olo tästä mihinkään muuttuisi.

42

7831

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä masennu

ymmärrä jutun juoni ;) siinähän olet etkä muuta voi. kai sinullakin joku harrastus on? en minäkään koe olevani yksinäinen. täytyy myöntää että vain paras seura kelpaa. kaikki teeskentelijät ja valehtelijat ja kilpailijat ja selkään puukottajat saa jäädä ruikuttamaan rannalle!

• al

Minulla on ollut harrastuksia, monenlaisiakin, mutta nyt on vain pari vuotta jo mennyt ettei mikään kiinnosta. Kyllä se itsekin välillä ihmettelee kun kaikki sellainen josta on aina tykännyt tehdä nyt ei kiinnosta lainkaan. Pari sinnikästä ystävää pitää edelleen yhteyttä, vaikka en ole kertonut sairaudestani, he kai tietävät sen kertomattakin, olen kait ulkoisestikin muuttunut parin vuoden aikana melkoisesti. Syön jos on nälkä, peseydyn ehkä kerran viikossa, samat vaatteet niin kauan että ne sananmukaisesti haisee. Ei tälläinen normaaliolotila ole, tiedän.

• juu tuttua :/

Olen kokenut saman. Se johtui mahdollisesti ainakin osittain mielialalääkkeistä. Jos syöt lääkkeitä, ehdota niiden vaihtamista lääkärille.

• al

Luulen myös että tämä apaattisuus johtuu osittain lääkkeistä mitä määrättiin pelkotiloihin ja ahdistukseen. Muistan kyllä, että ennen kun lääkitys aloitettiin olin samanlainen, tunteeton, mutta pelkotiloja oli ja onhan nekin tunteita.
        Masennus on niin salakavala sairaus ettei sitä tajua ennen kuin on jo todella syvällä. Tai ehkä jotkut tajuaa ja osaa hakea apua aiemmin, mutta itse ainakin viivyttelin pitkään ennen kuin ymmärsin ettei kaikki ole kohdallaan.
        Pelkotiloihin lääkitys tehosi, niitä ei enää ole, mutta ilmeisesti ne lääkkeet samalla turruttaa kaikki muutkin tunteet kun ei mikään jaksa kiinnostaa.

• Mr.Depressio

Kuulostaa tutulta. Itse olin ennen sosiaalinen, aina touhuava himourheilija. Tein kolmivuorotyötä ja nautin erilaisista työajoista. Eli olin aina menossa ja elämä hymyili. Mutta sitten jokin meni vikaan.

Ongelmani alkoivat selkäviasta joka alkoi noin kolme vuotta sitten. Ensiksi jäi rankimmat urheilulajit, sitten kun kunto rupesi laskemaan, loppui motivaatio ja loputkin urheilulajit jäi. Kiputilat aiheuttivat unettomuutta, enkä jaksanut enää vuorotyötä, vaan toivon irtisanomista kun firmassa oli sopivasti YT-neuvottelut päällä.

Nyt olen ollut työttömänä noin vuoden. Selkää särkee aina, unta ei saa öisin, tullut lisäksi paniikkihäiriökin, mikä on aiheuttanut sosiaalisten tilanteiden välttelyä. Olen tätä nykyä täysin eristäynyt, en oikein kykene käydä edes kaupassa. Asun edelleen vanhempieni luona vaikka olen jo 27 vuotias.

Olen kuin jäässä nykyisin. En tunne iloa,surua tai vihaakaan. Tuijottelen vain päivät TV:tä ja seiniä, Ei kiinnosta pätkääkään tulevaisuus. Ihan sama vaikka kuolisin jo tänään tai 50 vuoden päästä. Muistikin on mennyt, eritoten lähimuisti. Entisiin ystäviin en ole pitänyt yli vuoteen enää mitään yhteyttä. Puhelinta en ole auki moneen kuukauteen.

Psykiatrin vastaanotolle joudun menemään kahden viikon päästä. Kävin viime viikolla selän takia fysiatrilla, kun olen ollut fysioterapiassa puolen vuoden ajan. Se havaitsi olemuksestani että jotain on vialla ja sanoi että noin vakava depressiopotilas täytyy lähettää psykiatrille. Onkohan aiheellista pelätä että ne ottaa tällaiset tapaukset pakkohoitoon?

• al

Ei pakkohoitoon laiteta jos ei ole vaaraksi itselleen tai ympäristölleen, hyvä vaan jos pääset mielenterveyspalveluun, sinne kun kaikki ei edes pääse.

• huit hait huu

Sama tilanne nyt...mutta epäilen sinua silti...

Pelkäsin koko elämäni lentämistä...ja viimevuonan kun kaikki oli ihan sama nousin koneeseen ja lensin maailman ympäri...eipä pelota koneet enää...=D

monesti kun luulee ettei elämäs oo enään mitään väliä...niin aina välistä huomaa
      että ei se kuoleminen oo mikään ihan sama...mutta noin muuten tajusin kyllä pointtisi ja samaa paskaa täällä.

• al

Silloin masennuksen alussa minulla oli noita itsetuhoajatuksia, välillä tiheäänkin. Mutta nyt ei kiinnosta sekään. Ei edes kuolemisen ajatus muuta tunnetilaa mitenkään.

• huit hait huu

Niin tykkäät sanoo et ollaan eläviä kuolleita...niinpä.

Ihmettelen itsekkin et mikä tässä konetta pyörittää =/

• Pyh.

Vai et tunne mitään, mietipä jos sua kidutettas vaikka 8 tuntia päiväs kuukauden ajan. Aivan kaikella mahdollisella tavalla millä saa vaan ihmiselle tuotettua kipua. Mieti sitä mulkku. Tommosta kerran saa jatkuvasti kokee ihmiset joka puolella maapalloa. Ehkä jopa ihanassa suomessa joku tekee tota.

• al

Mä tarkoitinkin näitä tunteita mitä mielessä pitäisi kyetä tuntemaan. Toki fyysistä kipua tuntee, mut esimerkiksi mielihyväntunnetta iholla ei kykene tuntemaan juuri lainkaan. Kait nuo lääkkeet osittain turruttaa fyysisiäkin tuntemuksia.

• Pyh.

Voi vittu. Meni tolla samalla tunnuksella. Nyt oon jo liian friikki : /

• black100

alottajan kanssa samoilla linjoilla en tunne enää mitään ajattelin hakea diapami kuurin:) mutta siinäki vaan huono puoli että sitä vain olla öllöttää sitte himassa

• Anonyymi

Ootko 2024 edelleen tunteeton.?

• jk

Sama homma täällä, en tiedä onko ahdistushäiriöni/pakko-oireiluni muuttunut lopulta jonkinasteen masennukseksi. Kavereita on sopiva määrä ja välillä näen heitä mutta mikään ei aiheuta iloa tai surua enään.

Olisi monta mukavaa naistakin, johon olisin vielä aiemmin halunnut tutustua mutta olo on vain täydellisen tyhjä enkä pysty löytämään mitään tunteita itsestäni paitsi ajoittaista ahdistusta ja väsymystä.

• syksy...

On niin tyhjä olla kun ei tunne juuri mitään tunteita...
        Elämänilo puuttuu...
        On niin kuin elävä mutta samalla kuollut...

• tyylis tahvero

moi neuvokaa joku mua mun avomies on masentunut sillä on hirveät velat päällä se ottaa niistä paineita koko ajan ja se sanoo että mä ahdistan sitä kun mä haluaisin vaan auttaa sitä mutta miten se hautoo itsemurhaa haluaisi kovasti mennä hoitoon mutta kun se auttaa erästä toista ihmistä koko ajan onko se tyypilistä että masentunut hakee koko ajan lisää aiheita masentua neuvokaa joku paremmin tietävä mua

• @

Kun on masentunut ei juuri kiinnosta toisten murheet, siksi ihmettelen miten avomiehesi jaksaa olla omien ongelmiensa lisäksi huolestunut jonkun toisen ongelmista, siis sen jota hän yrittää auttaa. Vaikea tilanne.

• ojjoo
        @ kirjoitti:

Kun on masentunut ei juuri kiinnosta toisten murheet, siksi ihmettelen miten avomiehesi jaksaa olla omien ongelmiensa lisäksi huolestunut jonkun toisen ongelmista, siis sen jota hän yrittää auttaa. Vaikea tilanne.

Minun entinen kumppanini oli masentunut (siksi hän jättikin minut). Hän kuitenkin sai voimaa muiden auttamisesta, muiden tukemisesta. Myöhemmin - minut tavattuaan - hän tajusi kuitenkin etsineensä sillä vain hyväksyntää, sillä kukaan ei auttanut häntä. Minulta hän kyllä otti tukea vastaan ja tuki minuakin vakavasta masennuksestaan huolimatta, sama se, olivtako murheeni pieniä tai isoja. Luulen, että vaikka muut ihmiset eivät jaksa kiinnostaa masentunutta, niin luonne vaikuttaa silti paljon. Tärkeitä ihmisiä (ja muitakin) jaksaa auttaa, jos on luonteeltaan välittävä ja lämmin. Tyylis tahvero, en silti osaa sanoa mitä voisit tehdä. Itse pakotin toisen aina puhumaan, vaikka hän sitä vältteli, mutta jos hän ei tahdo apuasi eikä hae itse apua, niin et sinä voi tehdä mitään.

• Oletpa pömelö

Velat ja siitä aiheutunut masennus on itse aiheutettua.

Ja sitä myöden sillä ei ole tuon taivaallista tekemistä
        todellisen masennuksen kanssa. Kukaan ei ole velkaa
        käskenyt tekemään,mutta on hieman eri vitun asia masentua siitä,
        että meni kusemaan sähköpaimeneen kuin siitä,
        että tapahtui jokun sarja mihin, et ole voinut itse vaikuttaa.

• adsgag32aseg23

Ensinnkäkin masennuksen hoito lääkkeillähän perustuu siihen, että 'jäädytetään liiat tunteet'. Jotta ei tunne liikaa. Toisin sanoen tuntemus johtuu TÄYSIN LÄÄKKEISTÄ. Itse olin hyvin masentunut ensirakkauteni aikoihin ja luin kaikki kirjat psykologiasta/psykiatriasta jne. mitkä löysin. Tulin vahingossa huomanneeksi tuon toteamuksen, liian tuntemisen poistamisesta, jolloin päätin, että koen sen ilman vaimentavia kemikaaleja ja voin todeta. Rakastumista kovempaa tunnetta ei olekaan. Ei masennukseen ole historiassakaan tarvinnut lääkkeitä. Ihminen pelastuu masennuksesta asteittain kun unohtaa ja keksii tekemistä tai muuta aktiviteettia, uuden ympäristön jne. Lääkkeet ovat tarpeen vain siinä tilanteessa, jos joku oikeasti on tekemässä itsemurhaa, ei aikaisemmin. Selviä tunteista ilman kemikaaleja, niin tiedät tunteesta enemmän.

• tyhjä sydän

Ahdistus ja pelkotilojen takia eristäytyy viimeistää yhteiskunnasta, eli noille oireille on onneksi kehitetty hyviä lääkkeitä. Mutta jos samat lääkkeet vievät mahdollisuuden tuntea yhtään mitään muutakaan on jotenkin toivoton tilnne.

• Tunteetonnikala

Joo, sama täällä. Eilen kuulin, että kaveri (ei nyt mikään hirmu läheinen, mutta kuitenkin) on kuollut, tappanut itsensä. En itkenyt. En itke vieläkään. Ei vaan tunnu missään. Teen samoja asioita kuin ennen tuota tietoa. Kai se nyt jossain pitäisi tuntua?

En ole syönyt mielialalääkkeitä tai muitakaan 2 vuoteen, joten ei johdu siitä. Löysin tämän ketjun kun aloin ihmetellä juuri tätä tunteetonta suhtautumistani kaikkeen. Toisaalta tunnen kyllä jotain pelkoa/ahdistusta lähes jatkuvasti esim. sosiaalisissa tilanteissa, mutta juuri nuo perustunteet ilo ja suru puuttuvat.

• Tuttujuttu

Minä kärsin samaan aikaan erosta ja masennuksesta. Olen oppinut työntämään aina toisen pois, kun molempia en pysty käsitellä samaa aikaa, sillä silloin kivusta tulee sietämätöntä. Jos annan vallan masennukselle , on minulla ihan samanlainen olo kuin sinulla (enkä muuten syö lääkkeitä). En edes pysty muistamaan, miltä tuntui olla vielä onnellinen ja nauraa, en pysty itkemään, en tunne juuri yhtään mitään. Kuolemisella ja elämiselläkään ei ole mitään merkitystä. Kaikki on "ihan sama". Olo on vain tyhjä ja ahdistunut, toisinaan tulee "väriläiskinä" ahdistus- tai paniikkikohtauksia.

Jos taas piilotan masennuksen (nämä kaksi olotilaa vaihtelevat ehkä parin viikon jaksoisssa), niin silloin pytsyn itkemään eron takia, pystyn välillä hymyilemään yksinäni muistoilleni entisestäni, pystyn tuntemaan, vaikken olekaan onnellinen tai nauti elämästäni. Mielihyvää en saa mistään. En sinänsä myöskään ole yksinäinen, sillä en kaipaa elämääni ketään muuta kuin entistä rakastani, jonka tiedän kaipaavan yhtä paljon minua. Muuten viihdyn ihan hyvin omissa oloissani. Ei sillä, että kukaan enää minun edes yrittäisi pitää yhteyttä.

• luiluil

sama täällä,kamalaa,on kuin nukkuisi silmät auki ei mitään elämää sisäisesti.Miten tähän jouduin,ihminen kai tarvitsee tiettyjä asioita joita pitää olla että spyyke voi hyvin,,vaikka järki ei ymmärrä mitä puuttuu,joskus kun tapaa kivan ihmisen tulee hyvä olo olen kuitenkin perheellinen ja kaikki pitäisi olla hyvin,mitä tarvitsisin en tiedä mutta jotain puuttuu kun en tunne mitään satoi tai paistoi.On kohta joulu ja pitäisi muuttaa vuodenvaihteessa uuteen asuntoon eikä tunnu missään, muutama vuosi sitten pelkön joulun laittaminen oli niin kiireistä ja tärkeää nyt ei kun olla vaan...

• niin täälläkin

Samoilla mennään...Ei halua kuolla,mutta ei jaksa elää.
      Kaks vuotta...täälläkin.

Niin tekis mieli vaan lopettaa tää kaikki,
      mut ei oo mitään intoa itsemurhaan.
      Mut tää on tällast elämistä kuolleena täysin turhaa.

Lähinnä on vain haaleneva muisto siitä millainen oli
      ja millaista elämän kuuluisi olla...
      Ei se tällaista ainkaan enne ollut...näin syvällä en oo ennen käynyt.

Kaikki on sitä samaa ..päivästä päivään.

• :((((((

itse oon kärsiny masennuksesta jotain 2 vuotta (olin osastohoidossa vähän yli vuoden) .
      pahimmasta itsetuho ja itsemurha vaiheesta on tavallaan jo päästy yli.....
      tällä hetkellä olo on täysin "tyhjä" , en pysty nauttimaan tunteista täysin....
      kieltämättä vituttaa

• meditointi
      • y245y4y5

Rakkaat ystävät rukoilkaa ja luottakaa Jumalaan pyrkikää kaidalle tielle ja taivaan kotiin sillä Raamattu in totta vain Jumalan yhteydessä sydämemme saa tyydytyksen. Älkää tehkö itsemurhaa jos joutuu helvettiin sieltä ei pääse pois enää itsemurhalla....

• jeesus on vastaus

kokeile jeesusta!

• KuulutSurkeisiinIhmi

Jeesustelijat on vakavasti haitannu mun mielenterveyttä ja ihan totta puhun!

• Kemi Cal Lobo Tomi

Mielialalääkitys vie kyvyn tuntea tunteita, monissa tapauksissa pysyvästi vaikka lopettaisi. Seurauksena on krooninen masentuneisuuden tila.

• Apua saanut

Ei muuten vie, älä puhu palturia. Itse olen jo monta vuotta syönyt masennuslääkkeitä, ja olo ollut jo kauan ihan normaali. Jos lääkitys ei tehoa, pitää tietysti kertoa psykiatrille, ja vaihtaa lääkitystä. Syvään masennukseen kuuluu juuri tunteiden puuttuminen ja tyhjyyden tunne. Jos lisäksi vielä kuluu paljon alkoholia, niin se estää masennuslääkkeiden tehoa. Samoin kannabiksen runsas käyttö turruttaa ja tekee passiiviseksi. Myös skitsofrenia kuihduttaa tunteet, joten menkää hyvät ihmiset lääkäriin, että saatte apua.

• Kemi Cal Lobo Tomi
        Apua saanut kirjoitti:

Ei muuten vie, älä puhu palturia. Itse olen jo monta vuotta syönyt masennuslääkkeitä, ja olo ollut jo kauan ihan normaali. Jos lääkitys ei tehoa, pitää tietysti kertoa psykiatrille, ja vaihtaa lääkitystä. Syvään masennukseen kuuluu juuri tunteiden puuttuminen ja tyhjyyden tunne. Jos lisäksi vielä kuluu paljon alkoholia, niin se estää masennuslääkkeiden tehoa. Samoin kannabiksen runsas käyttö turruttaa ja tekee passiiviseksi. Myös skitsofrenia kuihduttaa tunteet, joten menkää hyvät ihmiset lääkäriin, että saatte apua.

'Masennuslääkkeiden' tunteiden tuhoava vaikutus on fakta eikä kiisteltävissä. Niiden 'teho' perustuu siihen vaikutukseen. Olet huonosti informoitu. Hyvä, jos aineen vaikutus on kuitenkin ollut sinulle mieleinen.

• ainoooikeemasentunu

Masennukseen ei ole lääkettä,toi on hyvin kuvattu että on jo pystyyn kuollut.Faija kerto masentuneesta isoveljestään joka masentu siis oli jo varmaan aikaisemminkin masentunu mutta niinkin pahasti että yritti hakea apuakin ja sai lääkkeitä sen ajan mielisairaalassakin.Siihen aikaan sairastu vatsakalvon tulehdukseen kuoli sitten siihen vähän päälle kolmekymppisenä ja faija sano surullista oli mutta tavllaan se oli ollut jo kuollut monta vuotta sitten että teki hommat mitä sille langetettiin vanhasta tottumuksesta robotin lailla,mutta ei tuntenut mitään iloa surua elämässään.Äitini pikkuveli taasen kärsi rahahuolista parisuhdeongelmista ties mistä asioista otti masennuslääkkeitä joi viinaa räjäytti päänsä dynamiitilla huit vittuun.Voi siis sanoa että masennus kulkee suvussa koska itse on aina ollut ihan tuuliajolla ja masentunut jo varmaan napanuoran katkasusta saakka,erkaantunut täysin ihmisitä ja että se on maailma vastaan minä,mene sitä kelalle sossulle työkkärille kertoo kun sitä pidetään laiskuutena eikä lääkäreitä kiinnosta niiden käsitys paranemisesta on lapata jumalaton määrä pillereitä kouraan jotta tulisi vain työkuntoiseksi muuten elämälläsi ole mitään arvoa ja se on melkein sanottu suoraankin.Voisinpa sanoa "päivä kerrallaan"mutta inhoan tekopyhyyttä sanotaan mielummin että ärvistellään jokapäiväistä jeikopin painista ja yritetään löytää väennäisesti joku vitun syy elää vaikka ei sellaista löytyisikään.

• Toivotontapaus

Toivoton olo on taas ilmestynyt takaisin elämääni. En tosiaankaan tiedä miksi tunnen näin. Minulla on elämässäni kaikki hyvin: toimiva parisuhde, olen fyysisesti terve, osallistun kuntouttavaan työtoimintaan, minulla on ystäviä ja läheisilläni on kaikki hyvin. Silti olen hyvin masentunut. Mikään ei kiinnosta ja elämä tuntuu turhalta. Olen myös miettinyt voisiko olla mahdollista, että lääkitykseni on pahentanut masennustani. Ennen lääkityksen aloitusta en ajatellut itsemurhaa ja olin enemmän kiinnostunut asioista. Haluan koko ajan vain itkeä ja tunnen ahdistusta. Olen kokeillut monia lääkkeitä ja odotellut, että ne auttaisivat, mutta niin ei ole tapahtunut. Olen mielestäni hyötynyt enemmän keskustelusta psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa kuin lääkkeistä. En ymmärrä miten olen voinut jaksaa tätä olotilaa yli kolmen vuoden ajan ja toivonut, että kyllä tämä tästä. On alkanut tuntumaan, että mikään ei tule muuttumaan ja elämäni on tässä.

• Hällävälisti

Minulla asia on niin että olen oikeasti tunteeton ihminen. Siitä on diagnoosit sekamuotoinen persoonallisuushäiriö, niiden useine elämää vaikeuttavine piirteineen. Sekä vakava masennus, nykyisin krooninen vakava masennus. Päihdehakuisuus dg. on siinä mielessä oikein (vaikka muuten kaikki väärin) että haen päihtymystilalla sellaista tilaa jossa voisin kokea tunteita. Mutta sitten nekin ovat kuvitelmaa vain. Olen ollut useasti tappamassa itseäni. Pari kertaa melkein onnistuinkin.
      Mutta luen tällaisia palstoja mielelläni, jos näitä lukemalla oppisi jotain. Vaikka tähän mennessä tunteiden opiskelujen seuraus on ollutkin vain teeskenneltyä näyttelemistä.

• Hällävälisti

Taitaa olla niin että tänään on se päivä. Lopetin pitkään jatkuneen huumeidenkäytön, mutta sen jälkeen minusta on tullut alkoholisti. Vaikea lapsuus ja silleen, oli tai ei mutta elämä on mennyt päin vittua aina.
        Kohtapuoliin alan tekemään itsemurhaa. Välineet ja ajatus on jo valmiiksi.

• Työuupunut

Ei, älä edes ajattele sellaista. Elämä on arvokas lahja. Vaikka olosi ei olisikaan hyvä ja onnellinen juuri tällä hetkellä, se tulee muuttumaan. Olen siitä varma. Itseäni on rukous auttanut erittäin paljon. Ihan todella. Et menetä mitään, vaikka sinäkin kokeilisit, mutta voit saada paljon.

• Anonyymi

Ootko 2024 edelleen tunteeton?

• aivotyhjyys

AP tainnut vetää muutamankin psyykennapin.

• Anonyymi

Niin minäkin vedin ja tulin tunteettlmaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe