Oletteko yrittäneet lukea esim. Ultra-lehteä, tai Minä Olen-lehteä. Mitä luultavimmin ette ole ja jos olettekin, herää kysymys. Pöliseekö aiheet yli hilseen ja pidätte tätä osaa lehdistöä alempiarvoisena. Vaikka toimittakunnissa onkin yliopiston käyneitä ja siellä opettavia kirjoittajia, tutkijoita, pofessoreita, tohtoreita, niin onko olkapäät valkeina puuterilumesta. Vai oletteko ylipäätänsä kiinnostuneita henkisen tien kulkemisesta lainkaan. Se tarkoittaa omasta egoistisesta järjestä luopumista, joka on kynnyskysymys omaan minään kääntymisen tiellä. Onnistuuko ateisteilta muu kuin rockn´ roll ja toisten eli kaikkien muiden kuin ateistien tuomitseminen.
LUETSÄ kuule
10
74
Vastaukset
Ei täällä minuakaan ole tuomittu,vaikka panteistiksi nyt ilmoittauduinkin.Kyllä ne tuomarit toimivat raamattu kädessä.Oletko miettinyt,että on omasta vähästäkin järjestä luopumista kun luet hengellistä kirjallisuutta?Ja kuuntelet,kun joku opettaa raamattua?Raamattua pitää selittää,koska sen aktiivisilla lukioilla ei ole tarpeeksi ymmärrystä!Ja hengellisistä jysäyksistä pitää kertoa muille,koska suurimmalta osalta uskovia ne puuttuvat.
No kuule.
"Oletteko yrittäneet lukea esim. Ultra-lehteä, tai Minä Olen-lehteä."
En ole yrittänyt.
"Onnistuuko ateisteilta muu kuin rockn´ roll ja toisten eli kaikkien muiden kuin ateistien tuomitseminen."
Onnistuu.- A the ist
Hmh. Jokin toinenkin kansanosa mielellään puffaa täällä omaa agendaansa alentuneeseen ja kohdetta väheksyvään sävyyn. Mitähän he nyt olivat... Ai niin. Uskovaisia.
- Dara
Tunnustan tietämättömyyteni, sillä en ole kuullutkaan mainitsemistasi lehdistä ennen tätä. Joitain muita uskonnollisia julkaisuja olen tosin tutkaillut, ne ovat kyllä herättäneet enemmän huvitusta kuin mitään muuta. Vantaan Laurista luen jutun sieltä toisen täältä vessassa istuksiessani ennenkuin siirrän lehden biojätteen kuivikkeeksi.
"Onnistuuko ateisteilta muu kuin rockn´ roll ja toisten eli kaikkien muiden kuin ateistien tuomitseminen."
Tietysti. Ensimmäinen on kivaa ja jälkimmäiseen en tunne minkäänlaista tarvetta. Ultra-lehteä olen joskus nuorenpana selaillut.
Ei ollut minun lehteni.
Mitä tulee kysymykseen: "Onnistuuko ateisteilta muu kuin rockn´ roll ja toisten eli kaikkien muiden kuin ateistien tuomitseminen." Vastaan että onnistuu kyllä.
Niin, ja väitän vielä että jos selkeitä trolleja ei oteta lukuun, niin et löydä täältä yhtään ateistin kirjoitusta jossa selkeästi tuomitaan kaikki muut, paitsi jumalaan uskomattomat.- yksi vain
Joo, olen lukenut. Tunnen henkilökohtaisesti muutaman noista koulutetuista kirjoittajistakin.
Tutkija tai professorikin voi hurahtaa kaikenlaiseen huuhaahan.
"Vai oletteko ylipäätänsä kiinnostuneita henkisen tien kulkemisesta lainkaan."
Joidenkin elämän tuollainen muuttaa paremmaksi ja onnelisemmaksi. Hyvä niin. Ei se silti tarkoita, että ovat oikeassa.
Emme me, minä ainakaan, tuomitse, niin kauan ainakaan, kun eivät tee mitään typerää uskonsa takia. Vähän kyllä välillä ihmettelen, miten muuten fiksu ihminen voi uskoa huuhaahan ilman todisteita. - vihtuilija
Olen lukenut ultra lehteä. Siinä oli ihan mielenkiintoinen artikkeli, en tosin enää muista että mikä. Aloin sitten tarkistelemaan faktoja ja artikkeli osoittautui normaaliksi taikauskotieteeksi.
- K.R.S.
''Se tarkoittaa omasta egoistisesta järjestä luopumista''
Minkähän takia näissä ''henkisissä'' asioissa on aina luovuttava järjestä? Johtuuko se siitä, että tällainen ''henkisyys'' on useimmiten järjetöntä?- -
"Järki on uskon pahin vihollinen"
-Martin Luther
Mies tiesi mitä puhui.
- Järjettömyyksiäkö
"Se tarkoittaa omasta egoistisesta järjestä luopumista"
Noin pääsääntöisesti minä en ole kauhean kiinnostunut järjettömyyksistä. Yleensä ihmiskunnan historiassa järjettömyyksistä ei ole seurannut mitään erityisen hyvää kenellekään, vaan useimmiten vain lisää järjettömyyttä monissa erilaisissa muodoissaan.
Se tosin on minusta kiinnostavaa, että miksi erilaiset uskovat niin vimmatulla raivolla halveksivat kaikenlaista järjen käyttämistä? Mitä ihmeen hienoutta on olla järjetön ja toimia järjettömästi ja uskoa sokeasti järjettömiin valheisiin ja levittää kaikkialle järjettömiä valheita ja pilkaten halveksua kaikkia, jotka eivät halua käyttäytyä järjettömästi?
Ilmeisesti selitys on siinä, että uskonnot ovat totaalisen järjettömiä ja jotta niitä ei tuomittaisi sen perusteella, täytyykin tuomita järki. Jos kerran halutaan ihannoida järjettömyyttä, silloin järki on tuomittava(a).
Ihmisellä on toki vapaa oikeus olla oman valintansa mukaan vaikka järjetön, jos niin todellakin haluaa. Mutta tämä ei silti anna mitään oikeutta vaatia kaikkia muitakin olemaan järjettömiä, eikä kieltää muita käyttämästä aivojaan, vaikkei itse koskaan haluaisikaan.
Ja minä en edelleenkään näe taikauskoisessa typeryydessä mitään hienoa, mutta minä olenkin vain sellainen säälittävä järjellinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5462076Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3851672Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H211499Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641398JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191076- 561072
- 1181067
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16838Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka11824Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66813