Onko ammatilla merkitystä?

Mitä mieltä miehet ovat naisinsinööreistä? Tai yleensä naisista, joilla on miehinen ammatti. Itseä naisinsinöörinä kiinnostaa miesten näkemykset asiasta.
Voiko mies seurustella naisinsinöörin kanssa vai onko ammatti ehdotin ei?

25

118

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No mikä ettei. Naisinsinööri jakaisi perheen taloudellisen vastuun ja sehän olisi hienoa.

• ....

Eikö sua häiritsisi ajatus siitä, että naisesi viettäisi työpäivänsä miesvaltaisessa porukassa?

• .... kirjoitti:

Eikö sua häiritsisi ajatus siitä, että naisesi viettäisi työpäivänsä miesvaltaisessa porukassa?

Ei. Olen aina onnistunut parinvalinnassani niin hyvin, että ne taatusti olisivat kelvanneet muillekin miehille, jos haluja moiseen olisi ollut. Eikä työpaikka ainoa paikka ole, josta soi seuraa saada. Enemmän minä pelkäisin baareja tai harrastuksia, eli humalaa ja yhteisiä kiinnostuksenkohteita.

• ....
        Ratikkakuski kirjoitti:

Ei. Olen aina onnistunut parinvalinnassani niin hyvin, että ne taatusti olisivat kelvanneet muillekin miehille, jos haluja moiseen olisi ollut. Eikä työpaikka ainoa paikka ole, josta soi seuraa saada. Enemmän minä pelkäisin baareja tai harrastuksia, eli humalaa ja yhteisiä kiinnostuksenkohteita.

Ei tietenkään työpaikka ole ainoa mahdollinen paikka, mistä seuraa voi saada. Mutta työpaikalla vvietetään kuitenkin paljon aikaa, joten siinä jutustellessa ja paremmin tutustuessa voi yllättäen huomata kiinnostuneensa työkaveristaan.

Ja voihan työpaikka olla pikkujouluja yms. missä ollaan humallassa ja kaikenlaista voi sattua.

• .... kirjoitti:

Ei tietenkään työpaikka ole ainoa mahdollinen paikka, mistä seuraa voi saada. Mutta työpaikalla vvietetään kuitenkin paljon aikaa, joten siinä jutustellessa ja paremmin tutustuessa voi yllättäen huomata kiinnostuneensa työkaveristaan.

Ja voihan työpaikka olla pikkujouluja yms. missä ollaan humallassa ja kaikenlaista voi sattua.

Ainahan on mahdollista, että Rouva Ratikka tulee tänään töistä ja sanoo, että avioliittomme oli sitten tässä. Minä en vain koskaan ole kenenkään muunkaan kanssa moista etukäteen murehtinut. Enkä etenkään työympyröiden vuoksi. Minä vain en ole mustasukkainen enkä omistushaluinen luonne. Enemmän uskon teoriaan, että mitä enemmän kumppanille antaa tilaa, sitä todennäköisemmin se pysyy oma-aloitteisesti rinnalla.

• Ei insinööri ole mikään miehinen ammatti. Ei kai naisen ammatilla ole väliä, vaikka olisi sotilas. Tapailin joskus naista, joka ajoi ammatikseen kymppipyörällä.
      Itse kyllä ajatteli olevansa jotenkin erikoinen ammattinsa kanssa, mutta ammatti kuin ammatti minun mielestä,kunhan pystyy sitä koulutustaan vastaavaa työtä vaan tekemään.

• ....

No kyllä suurin osa insinööreistä on miehiä, joten on se miesvaltainen ala.

• Joka on Amonin syy?
        .... kirjoitti:

Diana Reiter: I'm a graduate of Civil Engineering from the University of Milan.
        Amon Goeth: Ah, an educated Jew... like Karl Marx himself. Unterscharfuehrer!
        Hujar: Jawohl?
        Amon Goeth: Shoot her.
        Diana Reiter: Herr Kommandant! I'm only trying to do my job!
        Amon Goeth: Ja, I'm doing mine.

• .... kirjoitti:

Miesvaltainen ja miehinen eivät ole ihan synonyymejä keskenään.
        Enkä siis oikeastaan ajatellut sitä onko jossakin ammatissa paljon miehiä töissä, vaan pelkästään työn luonnetta ja sen sopivuutta luonteensa vuoksi naiselle.
        Se missä insinööri työskentelee määrää tietysti sen paljonko hänen ympärillään työskentelevistää henkilöistä on miehiä ja paljonko naisia.
        Eikä silläkään pitäisi olla mitään väliä.
        Typerää koko asiaa edes pohtia yleisellä tasolla :D

• Olen yleensä seurustellut naisen kanssa, en ammatin.

• Kysymys ap:lle.

Kumpi sinä olet? Insinööri tai nainen?

• ....
        Genio.Mente kirjoitti:

Kysymys ap:lle.

Kumpi sinä olet? Insinööri tai nainen?

Jos on nainen joka on opiskellut insinööriksi, niin eiköhän sitä ole molempia. Eivät ne ole toisiaan pois sulkavia omiasuuksia.

• Silloin se on pahempi homma. Itsetuntoa ja minuuttaan ei pidä perustaa ammatilleen. Ei ainakaan minun mielestä.

• Tein muuten joskus kauan sitten Naisen Logiikan puolelle aloituksen, missä kyselin sitä, että mihin naiset perustaa itsetuntonsa. Koko ketjusta taisi löytyä ainostaan yksi vastaus, missä joku oli asian ytimessä. Että silleen...

• zisel

"Itsetuntoa ja minuuttaan ei pidä perustaa ammatilleen"

• Genio.Mente kirjoitti:

Tein muuten joskus kauan sitten Naisen Logiikan puolelle aloituksen, missä kyselin sitä, että mihin naiset perustaa itsetuntonsa. Koko ketjusta taisi löytyä ainostaan yksi vastaus, missä joku oli asian ytimessä. Että silleen...

En jaksa jaaritella aiheesta. Jos mielipiteeni aiheesta kiinnostaa, voi lukea tästä.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/4980205#comment-26457924

Ps. Olen siinä se ketjun aloittaja. Kannattaa aloittaa ketjun alusta.

• zisel kirjoitti:

"Itsetuntoa ja minuuttaan ei pidä perustaa ammatilleen"

Heh... Tiedätkö kuin moneksi minua on livessä haluttu lokeroida? Milloin miksikin ja silti... Noh. Joillekin on turvallisempaa se, kun saavat määritellä ihmisen joksikin ammatiksi tai joksikin mitä ihminen osaa tai tekee.

• zisel
        Genio.Mente kirjoitti:

Heh... Tiedätkö kuin moneksi minua on livessä haluttu lokeroida? Milloin miksikin ja silti... Noh. Joillekin on turvallisempaa se, kun saavat määritellä ihmisen joksikin ammatiksi tai joksikin mitä ihminen osaa tai tekee.

"Tiedätkö kuin moneksi minua on livessä haluttu lokeroida?"

• zisel kirjoitti:

Ei ne mua oikeastaan ärsytä. Ihmiset nyt yleensä vaan ovat sellaisia. Kertoo heistä paljon asioita ja helpottaa siten heidän kanssa sitä sosiaalista kanssakäymistä.

• Genio.Mente kirjoitti:

Ei ne mua oikeastaan ärsytä. Ihmiset nyt yleensä vaan ovat sellaisia. Kertoo heistä paljon asioita ja helpottaa siten heidän kanssa sitä sosiaalista kanssakäymistä.

Geniokin lokeroi kaiken aikaa ihmisiä manipulointinsa kohteena. Jos ihmisen kommunikointi perustuu yksinomaan manipuloinnille, niin onhan silloin väistämätöntä, että henkilö pyrkii automaattisesti lokeroimaan kaiken ja niin manipuloinnin, kuin tietynlaisen manipuloinnin kohteeksi arvioiminen on lokerointia.

Manipulointi on näet toimintaa. Kun toiminta itsessään on pyrkimys ymmärtää toista, tällöin ei ole lokerointia. Manipulointi on ymmärryksen loppu, kuvitelma siitä, että ihminen on tietynlainen.

Minusta sinä pyrit manipuloimaan aloittajaa, koska kommenttisi tuli niin pienellä nykäisyllä.

Lisäksi vielä sen verran, että kaikki naiset eivät suinkaan liene luonnevikaisia. Luonnevikainen nainen määrittää itsensä tuollatavoin, kuin yllä keskustelette. Tämän aloituksen kohdalla tosin voi olla joku muukin seikka taustalla, kuin luonnevikainen itsensämäärittäminen... informaatiota on liian vähän. Itse olisin päätynyt samanlaiseen vastaukseen, kuin sinä, jos aloittaja kirjoittaisi ketjussa enemmän ja hänen kirjoituksistaan huokuisi tämän inssijutun kohdalla hieman liian maailmannapainen näkemys.

Mutta syyni vastata sinulle oli tietenkin se paljon puhuttu poikarakkaus. Ehkä lokeroilla voi leikitellä, antaa ihmisten elää siinä lokerossa, kuin he haluavat... tosin silloin olisi itsekin lokeroinut lokeroivat tietyllä tavalla lokeroiviksi.

• zisel kirjoitti:

zisel quote: "Muutenkin sellaset ihmiset on ihan sairaan ärsyttäviä että jos sun lempiväri on sininen ja mä sanon sulle että "joo, mun lempiväri on sininen kans" niin sä heti sen jälkeen oletat että meillä on myös sama lempiruoka ihan vaan siksi kun meidän lempiväri on sama..."

Juuri tästä on tuossa mun aloituksessani kyse, mut miehen ja naisen väliseen suhteeseen sovellettuna ja tässä onkin sitten taas kyse jo eri asiasta, kuin tuo itsen määrittäminen jonkin ammatin tms. kautta.
        Siinä, kun ihminen määrittää itsensä ammatin kautta, on kyse sellaisesta, että voit määrittää itsesi vaikka sen kautta, että olet muita ylempi ja säihkyvämpi olento, koska heräät aina kasilta aamulla ja kaikkien on pussattava persettäsi, koska niin teet, mut tämä asioiden olettaminen yhdestä asiasta on taas sitä, kun henkilö alkaa peittää toista ihmistä omalla fantasiallaan. Eli tää, että jos mulla on oikean värinen kravatti joku ilta, niin haluat naimisiin kanssani. Yksi asia toimii siltana fantasiaan, eikä sen takana nähdä olevan mitään muuta.

• joskus ois kiva nähdä nais-sutenööri lierihattuineen

• Mulle ei tuo insinööri merkkaa yhtään mitään. On sähköinsinöörejä jotka ei osaa vaihtaa lamppuakaan kattoon, se on vain nimike tuo insinööri.

• Olen tullut omien empiiristen tutkimuksieni myötä siihen tulokseen, että kyllä varsin kiinnostavia naisinsinöörejäkin on olemassa.

• absoluuttinen_pahuus

kauhean seksikkään kuuloista. Tosin nyt pelkään että olet minua älykkäämpi ja varmaan sen takia suhtaudun välttelevästi. Kuitenkin kaikki negatiivinen palaute jonka saat, tarkoittaa loppujen lopuksi sitä että olet todella upea, älykäs ja seksikäs.

Osaatko korjata espressopannuja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      85
      2409
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      472
      2367
    3. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1492
    4. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1461
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1440
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1333
    7. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      21
      1133
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      270
      1119
    9. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      109
      1112
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      87
      1103
    Aihe