Molemmilla on liitto takana, ja molemmilla siitä lapsi. Minun vuoden päästä täysi ikäinen, hänen yli 20 vuotias. Meillä on hyvä suhde, yli 5 vuotta yhdessä. On yhteisiä harrastuksia, samoja arvoja ja paljon samoja toiveita tulevaisuudesta.
Mutta minä haluaisin virallista meidän suhdetta ja kantaa sormusta. Hän ei haluaa, sanoo ettei se mitään muuta onko naimisissa tai kihloissa.
Tästä asiasta ollaan keskusteltu ja väitetty meidän ystävien kanssa, ja löytyy myös miehiä jotka ymmärtää minun pointin.
Mutta minun täytyy antaa periksi, kun en haluaa pilata muuten niin hyvä suhde.
Silti se kaivertaa mieltä.
Onko vaikea ymmärtää että nainen haluaa kantaa sormusta?
31
1253
Vastaukset
- Anonyymi
Muuttaa
- Anonyymi
Mies ei halua vakiintua tai sitten on joku muu nainen tuijottelemassa hänen käsiään
- Anonyymi
No aviovaimo tietenkin!
- Anonyymi
Metalliliitto on takana
- Anonyymi
Sormusta saa pitää sormessaan kuka tahansa. Avioliitto sisältää miehelle pahoja laillisia seuraamuksia eron tapauksessa.
- Anonyymi
No voi että.
- Anonyymi
Se on aina ikävää, jos noin perustavanlaatuisissa toiveissa on ristiriitaa. Tuossakaan asuassa ei varsinaisesti ole olemassa kompromissua, eikä keskitietä. Sitä joko mennään naimisiin, tai sitten ei. Välimuotoa ei oikein ole.
Itse kyllä ymmärrän hyvin, että tuota on vsikea ymmärtää. Olen nainen, enkä todellakaan halua naimisiin ja vielä vähemmän jotain renkulaa käteeni. Ymnärrän kuitenkin, että osalle tuollaisillakin on väliä. Itse en siis alunperinkään huolisi sellaista, joka haluaa naimisiin, mutta se ei sinällään ole toimiva neuvo. Tuo teidän tilanteenne ei ratkea, ellei jompi kumpi jousta. Miksi miehesi ei halua naimisiin? Mikä se hänen oikea ja aito syynsä on? Pelkästään se, ettei "se mitään muuta" ei ole kummoinen syy ja jokin oikeakin syy luulisi olevan olemassa. - Anonyymi
Nykyään alkaa olla teidän ulkomaalaisten naisten vaikeampi jallittaa suomimiehiä avioon. Toista se oli vielä parikymmentä vuotta sitten.
- Anonyymi
Asumme yhdessä, ja joskus oli puhetta kihloista ja avioliitosta, myös avioehto olisi molempien mielestä tarpeellista kun molemmilla on omaisuutta. Hänelle sormukset ei ole mikään ihmeellinen juttu, mutta itse haluaisin kantaa edes kihlasormusta. Hän ei perustelee asia sen kummemmin. Ja erota voi yhtälailla oli sormus tai ei. Minulle se vain merkitsisi paljon kantaa sormusta merkkinä rakkaudesta.
Myös miehet voisi ottaa kantaa.
Kiitos kannanotoista!- Anonyymi
Osta sormus itse ja näytä miehelle että kun hän ei halua, niin voit yksinkin käyttää sormusta. Ainakin vieraammille näkyisi, että olet virallisesti"varattu".
Toisaalta ynmärrän ja toisaalta - sitä en ymmärrä miten se kihlasormus vakuuttaisi sinua tai muitakaan teidän rakkaudestanne. Sehän on teidän kahden välinen asia.
- Anonyymi
Voi olla piilohomoutta ettei haluta leimautua heteroksi jos joku naapurin komea kundi näkee sormuksen
- Anonyymi
Kyllä on ihmisellä kaikki hyvin, jos on tuommoinen päänvaiva....🤣🤣🤣
- Anonyymi
Mitä sä mitään tiedät toisten "päänvaivoista"
Mutta, en hae täältä ymmärrystä, asiallisia mielipiteitä kylläkin. Vaikka turha sitä täältä on mitään kysyä, aina on v-maisia tyyppejä provosoimassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta, en hae täältä ymmärrystä, asiallisia mielipiteitä kylläkin. Vaikka turha sitä täältä on mitään kysyä, aina on v-maisia tyyppejä provosoimassa.Ja nyt sitten vasta tajusit sen....?🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta, en hae täältä ymmärrystä, asiallisia mielipiteitä kylläkin. Vaikka turha sitä täältä on mitään kysyä, aina on v-maisia tyyppejä provosoimassa.Kannattaa varmaan erota jos tuo on noin suuri kynnyskysymys....🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta, en hae täältä ymmärrystä, asiallisia mielipiteitä kylläkin. Vaikka turha sitä täältä on mitään kysyä, aina on v-maisia tyyppejä provosoimassa.Sulla on ihan hyvä kysymys.
En minäkään jakaisi ikinä omaisuutta ilman sormusta. Sen verran pitää tunnustaa, missä on ja kenen kanssa. Vaikkei olisi edes naimisissa. Sillä on suuri symbolinen merkitys. Riippuu ihmisestä, miten tämän näkee. Avioliittoon ja sormuksiin suhtautuu yleensä negatiivisimmin ne naiset, joita ei kosita koskaan. Miehet on B-laatua eikä niiltä voi mitään vaatiakaan. Sitä paitsi olisiko sellaisen kanssa järkevää edes mennä naimisiin 🙄
Koita puhua miehelle. Sano että nämä on naisille tärkeitä juttuja ja että haluat että muutkin tietää, että olette yhdessä. Kieltäytymiseen ei oikeastaan ole muuta "hyvää" syytä kuin haave sivusuhteesta. IMO! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on ihan hyvä kysymys.
En minäkään jakaisi ikinä omaisuutta ilman sormusta. Sen verran pitää tunnustaa, missä on ja kenen kanssa. Vaikkei olisi edes naimisissa. Sillä on suuri symbolinen merkitys. Riippuu ihmisestä, miten tämän näkee. Avioliittoon ja sormuksiin suhtautuu yleensä negatiivisimmin ne naiset, joita ei kosita koskaan. Miehet on B-laatua eikä niiltä voi mitään vaatiakaan. Sitä paitsi olisiko sellaisen kanssa järkevää edes mennä naimisiin 🙄
Koita puhua miehelle. Sano että nämä on naisille tärkeitä juttuja ja että haluat että muutkin tietää, että olette yhdessä. Kieltäytymiseen ei oikeastaan ole muuta "hyvää" syytä kuin haave sivusuhteesta. IMO!Täytyy sitten todeta olevani ilmeisesti poikkeus. Minua on kosittu kolmesti ja joka kerta se on vituttanut yhtä paljon. Onneksi viimein löysin miehen, joka ei (toivottavasti) tule moista idiotismia ikinä tekemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy sitten todeta olevani ilmeisesti poikkeus. Minua on kosittu kolmesti ja joka kerta se on vituttanut yhtä paljon. Onneksi viimein löysin miehen, joka ei (toivottavasti) tule moista idiotismia ikinä tekemään.
Mieheke taidat olla itsekkin!
- Anonyymi
Nainen kantaa sormusta koska ei halua iskemistä tai näytellä että on varattu, häpeää ei kestetä ja mietitään mitä toiset ajattelee jopa sukulaisilta salataan jos eronnut, surkeaa!Nimim. kokemusta on
- Anonyymi
No mitäkö se sormus muka muuttas
- Anonyymi
Kuka nainen,heitä on paljon!
- Anonyymi
Naiset toimii vaistojensa varassa, ovat kaikki samanlaisia, siksi ne ehostaa ja haluaa erottua muista naisita, olla "yksilöitä" Samasta syystä naisia on helppo halita, kuin kanalaumaa, laittaa ne nokimaan toisiaa, niin mies saa olla rauhassa.
- Anonyymi
Ainoa vaan, että kanat ei noki toisiaan, kukot sen sijaan nokkii, ja usein tappaakin toisensa, mikä näkyy mm. väkivalta- ja henkirikostilastoissa; tekijät ovat liki poikkeuksetta miehiä.
- Anonyymi
Avioliitossa on kyse sitoutumisesta, ja just se on kauhistus kovin monelle.
Nykyihmiset on isokokoisia lapsia usein lihavia lapsia jotka ei kykene sitoutumaan muuhun kuin puhelimeensa ja vastaavaan roskaan.
Ei tämmönen kansa kestä mitään eikä osaa olla missään, kun mitään suunta ei ole ja kaikki motivaatio puuttuu jokaiseen oikeaan asiaan.- Anonyymi
Puhutko kokemuksen syvällä rintaäänellä....?🤣🤣🤣
- Anonyymi
Sitoutua voi mainiosti ilman mitään tyhjänpäiväistä aviotakin. Sitoutuminen on omien korvien välissä, ei papereissa, sanoissa tai rituaaleissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitoutua voi mainiosti ilman mitään tyhjänpäiväistä aviotakin. Sitoutuminen on omien korvien välissä, ei papereissa, sanoissa tai rituaaleissa.
Jossakin vaiheessa tulevat tietyt juridiset kuviot eteen.
Itse vierastin tuota juridista puolta alkuun mutta järjestelmä on se mikä on.
Tuo rengastelu on tarpeeton symboli. Avioiduimme kappelissa muutaman todistajan läsnäollessa. Oli oikein sormusetkin.
Parin kuukauden liiton jälkeen vaimonikin laittoi ne hyllyyn. Itse pidin muutaman päivän.
Avioiduimme 1969 eikä meillä ole koko aikana ollut yhtään varsinaista kriisiä.
Yhdessä viihtyminen, perheen rakentaminen, yhteisen elämän suunnittelu taloudellisine vaikeuksineen ja väljempine aikoineen yms. ei ole ollut mistään muotoseikasta riippuva.
Keskinäinen luottamus on renkaista riippumaton asia.
- Anonyymi
Onko vaikeaa ymmärtää, että mies ei halua kantaa sormusta...?
- Anonyymi
Jos ei ole miestä sitoutumaan niin sehän se näkyy tuossa haluttomuudessa.
Toki on lähes mahdotonta löytää naista johon haluaa sitoutua, siinäpä se.
Ei puhelintaan tuijottava ole mikään nainen, pikkulapsi se on. - Anonyymi
Monelle se on käytännön sanelema ratkaisu.
Itse pidin ammattisormustani pikkutakin rintataskussa. Takkia pidin vain portsarin tehtävässä.
Harrastukseni perinteinen punttitreeni kolmesti viikossa oli tietenkin ylivoimainen este.
Porkkanan malliset sormeni oli fyysinen haitta.
En ymmärtänyt silloin, enkä ole ymmärtänyt myöhemminkään miksi olisi täytynyt pitää mitään sormusta!
- Anonyymi
Kiusaaminen on paras syy raiskata ja tappaa lapsia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki1173833Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma463321Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest322634- 2032547
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem242481Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?
Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu411779- 1141491
Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!
Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja341399Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa
Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt1591395Jos elämäsi ihminen
on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt721172