Yksin laivalle?

Oon liki kolmekymppinen mies Helsingistä ja haluaisin kovasti päästä lähtemään laivaristeilylle, mutta ongelmani on vaan se, että kun mulla ei ole ketään kavereita joiden kanssa voisin lähteä tonne risteilylle. Onko teidän mielestänne normaalia, jos nuori mies käy yksin laivaristeilyllä? Tai miten suhtauduttu siihen, jos näette yksin olevan nuoren miehen laivalla tai laivan baarissa?

Oon käynyt aikaisemmin usein yksin baareissa ja oon huomannut joka kerta sen, miten kielteisesti ja ilkeästi siellä oikein suhtaudutaan yksin olevia nuoria miehiä kohtaan. Kaikki ihmiset ja varsinkin naiset kun olettavat aina niin, että kaikilla nuorilla miehillä olisi niin paljon kavereita, ettei koskaan tarvisi yksin baariin tai mihinkään lähteä. Oon ollut pitkään tosi masentunut sen takia, kun en ole voinut oikein mihinkään koskaan lähteä sen vuoksi, kun ei ole ketään kavereita, joita voisi mukaan pyytää.

Haluaisin kyllä kovasti päästä laivaristeilyille, mutta se yksin lähteminen tuntuu vaan niin hirveän vaikealta, kun pelottaa jo etukäteen se, että miten muut ihmiset laivalla ja erityisesti laivan baareissa siihen oikein suhtautuvat, kun näkevät mun ikäisen nuoren miehen siellä yksinään ilman ketään kavereita. Sitten kun olisi vielä se ongelma, että en tiedä, mitä pitäisi sanoa näille kaveriseurasta kyseleville ihmisille, ettei se yksinolo karkoittaisi heitä heti pois luotani.

92

4377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuodet vaan vierii

      Huoh... Olet kysynyt asiaa monesti. Kukaan ei pysty sinua auttamaan, sellasta vastausta ei tule, että reissuun lähtisit.

      Olen muuten ikäisesi mies ja menossa lokakuussa kahdeksi viikoksi yksin Aasiaan, arvaa kysyinkö keneltäkään sen enempiä? Tai kiinnostaako mua kenenkään mielipide? Ei.

      • "Huoh... Olet kysynyt asiaa monesti. Kukaan ei pysty sinua auttamaan, sellasta vastausta ei tule, että reissuun lähtisit. "

        Kyllä mä reissuun lähtisin, jos vaan saisin jostain sitä matkaseuraa. Mutta kun täältä Suomi24-palstalta sitä ei vaan ole löytynyt, vaikka oon kuinka yrittänyt sitä etsiä.

        Olen muuten ikäisesi mies ja menossa lokakuussa kahdeksi viikoksi yksin Aasiaan, arvaa kysyinkö keneltäkään sen enempiä? Tai kiinnostaako mua kenenkään mielipide? Ei.

        Aika rohkean vedon kyllä teit, kun uskaltauduit noin vaan lähtemään yksin ulkomaille ja vielä noin nuorena! Saanko kysyä, että miten työkaverisi/koulukaverisi asiaan suhtautuivat, ihmettelivätkö kovasti sitä, kun yksin sinne matkalle lähdet? Entä mitä vanhempasi sanoivat asiasta?

        No tietenkin epäilen sitä, että sulla on varmasti laaja kaveripiiri ja olisit varmasti halutessasi saanut vaikka kuinka paljon sitä matkaseuraa mukaan, jos vaan olisit halunnut. Eli just tämän vuoksi sulla onkin hyvä itsetunto ja sun ei tarvii ajatella sitä, että mitä muut ihmiset susta oikein miettivät. Vanhempien kanssakin on helppo kaikesta jutella, kun he eivät ihmettele koskaan sun yksinäisyyttä ja sitä kun sulla ei ole kavereita, joten näin ollen he myös hyväksyvät paremmin sun yksin tekemät ulkomaan matkat.

        Mulla kun se matkan teko tyssäisi heti ensimmäisenä siihen vanhempien ja työkavereiden reaktioihin, vaikka itse uskaltaisinkin lähteä yksin ulkomaan matkalle. Olisi niin inhottavaa mennä enää töihin sen jälkeen, kun työkaverit olisivat kaikkea musta siellä juoruilleet ja puhuneet mun selän takana.


      • Vuodet vaan vierii
        DarkFear kirjoitti:

        "Huoh... Olet kysynyt asiaa monesti. Kukaan ei pysty sinua auttamaan, sellasta vastausta ei tule, että reissuun lähtisit. "

        Kyllä mä reissuun lähtisin, jos vaan saisin jostain sitä matkaseuraa. Mutta kun täältä Suomi24-palstalta sitä ei vaan ole löytynyt, vaikka oon kuinka yrittänyt sitä etsiä.

        Olen muuten ikäisesi mies ja menossa lokakuussa kahdeksi viikoksi yksin Aasiaan, arvaa kysyinkö keneltäkään sen enempiä? Tai kiinnostaako mua kenenkään mielipide? Ei.

        Aika rohkean vedon kyllä teit, kun uskaltauduit noin vaan lähtemään yksin ulkomaille ja vielä noin nuorena! Saanko kysyä, että miten työkaverisi/koulukaverisi asiaan suhtautuivat, ihmettelivätkö kovasti sitä, kun yksin sinne matkalle lähdet? Entä mitä vanhempasi sanoivat asiasta?

        No tietenkin epäilen sitä, että sulla on varmasti laaja kaveripiiri ja olisit varmasti halutessasi saanut vaikka kuinka paljon sitä matkaseuraa mukaan, jos vaan olisit halunnut. Eli just tämän vuoksi sulla onkin hyvä itsetunto ja sun ei tarvii ajatella sitä, että mitä muut ihmiset susta oikein miettivät. Vanhempien kanssakin on helppo kaikesta jutella, kun he eivät ihmettele koskaan sun yksinäisyyttä ja sitä kun sulla ei ole kavereita, joten näin ollen he myös hyväksyvät paremmin sun yksin tekemät ulkomaan matkat.

        Mulla kun se matkan teko tyssäisi heti ensimmäisenä siihen vanhempien ja työkavereiden reaktioihin, vaikka itse uskaltaisinkin lähteä yksin ulkomaan matkalle. Olisi niin inhottavaa mennä enää töihin sen jälkeen, kun työkaverit olisivat kaikkea musta siellä juoruilleet ja puhuneet mun selän takana.

        Vastaan sinulle nyt vielä, vaikka varmasti käännät tämänkin tekstin ylösalaisin ja keksit lisää selityksiä itsellesi olla lähtemättä reissuun, tekosyitä riittää ja kohta avaat jälleen uuden keskustelun tänne Suomi24:n odottaen sitä ihmeellistä viestiä, joka lopulta saa sinut rohkaistumaan ja painelemaan satamaan.

        Uskoisin, että jotain tämän tyyppistä mielessäsi toivot, kun palaat asiaan uudestaan ja uudestaan? Älä ota tätä piruiluna, kunhan yritin miettiä miksi aina vaan vatvot tätä asiaa.

        Toisin kuin veikkasit, kaveripiirini ei ole laaja. Sinunkin kirjoituksiisi törmäsin ensimmäisen kerran vuosi sitten lukiessani yksinäisyys-palstaa. Minulla on kaksi kaveria. Jotenkin myös samaistuin teksteihisi siinä mielessä, että myöskin minun on pienestä kaveripiiristäni johtuen vaikea saada reissuille ihmisiä mukaan.

        Vaikka kavereita ei ole, itsetuntoni on ihan ok, mutta heikkoutensa siinäkin. Mutta tällaiset päivänselvät asiat kuten yksin reissaaminen nyt pitäisi onnistua hieman pienemmälläkin itsetunnolla. Itse en koe, että työkaverini juoruaisivat selkäni takana. Toiset käy mökillä tai Tallinnassa ja toiset lähtee vähän kauemmas. Mitä se kenellekkään kuuluu?

        Vanhempieni kanssa keskustelin lähinnä mikä mahtaisi olla halvin vaihtoehto lentää perille. Mielessäni ei ole käynyt kertaakaan, että reissuun lähtemistäni pitäisi jotenki selitellä, tai siinä olisi mitään erityisen rohkeeta. Korkeintaan himpun verran päättäväisyyttä.

        En tiedä, tai suoraan sanoen en usko, että viestistäni on sinulle mitään apua. Teksteistäsi päätellen ongelmasi on kuitenkin jossain syvemmällä kuin kavereiden puutteessa.

        Mitenkä muuten pärjäät arkena? Onko muita tilanteita missä koet olevasi "tuijotuksen kohteena"? Missä menee raja mitä voit tehdä julkisesti yksin? Käytkö kaupassa yksin, onko se mielestäsi normaalia? Entä syöminen ulkona, kebabilla voi käydä yksin, mutta paremassa ravintolassa ei?

        Tuntuu, että tarvitsisit jonkinlaista pientä karaistusta ja lisää rohkeutta! Ensimmäistä kertaa ikinä meinasin sanoa, että armeija voisi tehdä hyvää, mutta huomasin, että olet käynyt sivarin. Mikä sinänsä on rohkea valinta, vaatii huomattavasti enemmän rohkeutta, kuin yksin laivalla käyminen. Sivari olen siis itsekin.

        Tuntuu tässä tapauksessa hullulta sanoa, mutta hyvä keino kasvattaa rohkeutta ja hieman karaistua on matkustaa ympäri maailmaa ja kohdata erilaisia ihmisiä ja tilanteita. Niin olen itse tehnyt. Mutta tässä tapauksessa siitä ei taida olla apua, kun tiedostetaan ongelman laatu.

        Enempää en sinua voi auttaa, tässä kaikki ajatukset mitä päähäni syntyi. Tsemppiä!


      • Vuodet vaan vierii kirjoitti:

        Vastaan sinulle nyt vielä, vaikka varmasti käännät tämänkin tekstin ylösalaisin ja keksit lisää selityksiä itsellesi olla lähtemättä reissuun, tekosyitä riittää ja kohta avaat jälleen uuden keskustelun tänne Suomi24:n odottaen sitä ihmeellistä viestiä, joka lopulta saa sinut rohkaistumaan ja painelemaan satamaan.

        Uskoisin, että jotain tämän tyyppistä mielessäsi toivot, kun palaat asiaan uudestaan ja uudestaan? Älä ota tätä piruiluna, kunhan yritin miettiä miksi aina vaan vatvot tätä asiaa.

        Toisin kuin veikkasit, kaveripiirini ei ole laaja. Sinunkin kirjoituksiisi törmäsin ensimmäisen kerran vuosi sitten lukiessani yksinäisyys-palstaa. Minulla on kaksi kaveria. Jotenkin myös samaistuin teksteihisi siinä mielessä, että myöskin minun on pienestä kaveripiiristäni johtuen vaikea saada reissuille ihmisiä mukaan.

        Vaikka kavereita ei ole, itsetuntoni on ihan ok, mutta heikkoutensa siinäkin. Mutta tällaiset päivänselvät asiat kuten yksin reissaaminen nyt pitäisi onnistua hieman pienemmälläkin itsetunnolla. Itse en koe, että työkaverini juoruaisivat selkäni takana. Toiset käy mökillä tai Tallinnassa ja toiset lähtee vähän kauemmas. Mitä se kenellekkään kuuluu?

        Vanhempieni kanssa keskustelin lähinnä mikä mahtaisi olla halvin vaihtoehto lentää perille. Mielessäni ei ole käynyt kertaakaan, että reissuun lähtemistäni pitäisi jotenki selitellä, tai siinä olisi mitään erityisen rohkeeta. Korkeintaan himpun verran päättäväisyyttä.

        En tiedä, tai suoraan sanoen en usko, että viestistäni on sinulle mitään apua. Teksteistäsi päätellen ongelmasi on kuitenkin jossain syvemmällä kuin kavereiden puutteessa.

        Mitenkä muuten pärjäät arkena? Onko muita tilanteita missä koet olevasi "tuijotuksen kohteena"? Missä menee raja mitä voit tehdä julkisesti yksin? Käytkö kaupassa yksin, onko se mielestäsi normaalia? Entä syöminen ulkona, kebabilla voi käydä yksin, mutta paremassa ravintolassa ei?

        Tuntuu, että tarvitsisit jonkinlaista pientä karaistusta ja lisää rohkeutta! Ensimmäistä kertaa ikinä meinasin sanoa, että armeija voisi tehdä hyvää, mutta huomasin, että olet käynyt sivarin. Mikä sinänsä on rohkea valinta, vaatii huomattavasti enemmän rohkeutta, kuin yksin laivalla käyminen. Sivari olen siis itsekin.

        Tuntuu tässä tapauksessa hullulta sanoa, mutta hyvä keino kasvattaa rohkeutta ja hieman karaistua on matkustaa ympäri maailmaa ja kohdata erilaisia ihmisiä ja tilanteita. Niin olen itse tehnyt. Mutta tässä tapauksessa siitä ei taida olla apua, kun tiedostetaan ongelman laatu.

        Enempää en sinua voi auttaa, tässä kaikki ajatukset mitä päähäni syntyi. Tsemppiä!

        "Toisin kuin veikkasit, kaveripiirini ei ole laaja. Sinunkin kirjoituksiisi törmäsin ensimmäisen kerran vuosi sitten lukiessani yksinäisyys-palstaa. Minulla on kaksi kaveria. Jotenkin myös samaistuin teksteihisi siinä mielessä, että myöskin minun on pienestä kaveripiiristäni johtuen vaikea saada reissuille ihmisiä mukaan. "

        No ihmettelin vaan sitä, että mikä oikein saa sut lähtemään yksin ulkomaan matkoille.

        "Vaikka kavereita ei ole, itsetuntoni on ihan ok, mutta heikkoutensa siinäkin. Mutta tällaiset päivänselvät asiat kuten yksin reissaaminen nyt pitäisi onnistua hieman pienemmälläkin itsetunnolla. Itse en koe, että työkaverini juoruaisivat selkäni takana. Toiset käy mökillä tai Tallinnassa ja toiset lähtee vähän kauemmas. Mitä se kenellekkään kuuluu? "

        Sulla varmasti onkin erilaiset työkaverit ja erilainen työympäristö mitä mulla, ehkä siellä ihmisiä ei kiinnosta niin paljon se, että miten paljon toisilla on kavereita ja miten vilkas sosiaalinen elämä heillä oikein on. Mun työpaikalla kun on taas sellainen ilmapiiri, että mitä laajempi kaveripiiri ja mitä enemmän kavereita facebookissa, niin sitä pidetympi oot työkavereiden keskuudessa ja sitä paremman kuvan onnistut sillä itsestäsi antamaan. Sitten taas jos et pysty, osaa tai halua elää näiden normien mukaan, niin sitä ihmetellään kovasti ja susta juoruillaan varmasti selän takana kaikkea mahdollista.

        "Vanhempieni kanssa keskustelin lähinnä mikä mahtaisi olla halvin vaihtoehto lentää perille. Mielessäni ei ole käynyt kertaakaan, että reissuun lähtemistäni pitäisi jotenki selitellä, tai siinä olisi mitään erityisen rohkeeta. Korkeintaan himpun verran päättäväisyyttä."

        No mä kyllä joutuisin sitä reissuun lähtemistä vanhemmilleni kovasti selittelemään, varsinkin jos lähtisin yksin tai sellaisen tyypin kanssa, jota vanhempani eivät tunne tai ole tavanneet.

        "Mitenkä muuten pärjäät arkena? Onko muita tilanteita missä koet olevasi "tuijotuksen kohteena"? Missä menee raja mitä voit tehdä julkisesti yksin? Käytkö kaupassa yksin, onko se mielestäsi normaalia? Entä syöminen ulkona, kebabilla voi käydä yksin, mutta paremassa ravintolassa ei? "

        Sanotaan niin, että jossain pärjään paremmin ja jossain huonommin. Käyn toki kaupassa yksin, kun on pakko ja muutenkin se nyt on ihan normaalia, johon ihmiset eivät kiinnitä huomiota. Ulkona käyn syömässä vain tollaisissa lähipizzerioissa, mutta en varmasti menisi koskaan yksin mihinkään hienompaan ravintolaan. Kaikkein eniten välttelemät paikat ovat sitten tietenkin nämä kaikenlaiset kaljabaarit ja yökerhot, joissa nuoriso liikkuu aina vain ja ainoastaan kaveriporukoissaan. Näihin en todellakaan uskaltaisi mennä, kun on kertynyt niistä vuosien aikana vain ja ainoastaan pelkkiä huonoja kokemuksia ja kaikki just siitä yksinäisyydestä johtuen!

        Kaikki tämä vika on ollut niissä toisissa ihmisissä, kun he eivät ole koskaan ymmärtäneet sitä, jos olen ollut yksin baarissa. Aina ovat alkaneet painostavasti kyselemään siitä yksinolosta ja tuomitsevaan sävyyn ihmetelleet sitä, että miksei nuorella miehellä ole ketään kavereita kenen kanssa käydä baareissa.

        "Tuntuu, että tarvitsisit jonkinlaista pientä karaistusta ja lisää rohkeutta! Ensimmäistä kertaa ikinä meinasin sanoa, että armeija voisi tehdä hyvää, mutta huomasin, että olet käynyt sivarin. Mikä sinänsä on rohkea valinta, vaatii huomattavasti enemmän rohkeutta, kuin yksin laivalla käyminen. Sivari olen siis itsekin. "

        Hyvä kun et mitään armeijan käymisestä sanonut, koska siitä olenkin kuullut koko elämäni ajan kaikkein eniten sitä vittuilua ja haukkumista. Tämä sivarin käyminen onkin todella mun elämäni kaikkein rohkein teko, sillä oon kotoisin pieneltä ahdasmieliseltä paikkakunnalta, jossa sitä intin käymistä on pidetty aina täysin itsestään selvänä asiana, jota yksikään suomalaismies ei saisi ikinä kyseenalaistaa tai jättää suorittamatta. Suurin syy Helsinkiin muutolla olikin mulla just se, kun en kestänyt kotiseutuni vihamielistä ja sivarivastaista ilmapiiriä.

        "Tuntuu tässä tapauksessa hullulta sanoa, mutta hyvä keino kasvattaa rohkeutta ja hieman karaistua on matkustaa ympäri maailmaa ja kohdata erilaisia ihmisiä ja tilanteita. Niin olen itse tehnyt. Mutta tässä tapauksessa siitä ei taida olla apua, kun tiedostetaan ongelman laatu. "

        Kiitokset sulle ymmärtäväisistä kommenteista. Sulla oli tässä ihan hyviä ja ymmärtäväisiä vinkkejä. Harmi vaan, kun näitä ymmärtäväisiä ihmisiä tapaa niin kovin harvoin koskaan tuolla reaalimaailmassa. Voisin mä vaikka joskus vähän vanhempana lähteäkin yksin ulkomaille, sillä suurin ongelma kun ei suinkaan ole se yksin lähteminen, vaan enemmänkin ne muiden ihmisten kielteiset reaktiot. On vaan niin inhottavaa selitellä ja perustella aina sitä yksinoloa kaikille ihmisille, kun he eivät kuitenkaan sitä ikinä ymmärrä.


      • sir_von_baughen

        "Olen muuten ikäisesi mies ja menossa lokakuussa kahdeksi viikoksi yksin Aasiaan, arvaa kysyinkö keneltäkään sen enempiä? Tai kiinnostaako mua kenenkään mielipide? Ei. "

        Niiiii,eihän sitä koskaan tiedä jos ne tulee kysymään miksi olet yksin liikenteessä ja nauravat päälle:D


    • mies 43v

      Ihan sama mitä muut ajattelee...
      mäkin meen yksin kyseiselle risteilylle, enkä oo ees ajatellut mitä joku siitä ajattelee, mitä välii !!!

    • Piiri pieni pyörii..

      Luovu koko asiasta! Kaikki mahdollinen neuvo ja vaihtoehto on annettu ja kun mikään ei käy kuitenkaan, niin parempi jättää risteilyhaaveet toteuttamatta...Eikös vaan :D

      • Kun en halua luopua tästä haaveesta! Se laivaristeilylle pääseminen kun on mun elämän suurin haaveeni, mistä oon haaveillut jo niin monen vuoden ajan. Enkä todellakaan suostu tästä haaveesta luopumaan, kun se masentaisi mut aivan täysin.


      • madam enjoy
        DarkFear kirjoitti:

        Kun en halua luopua tästä haaveesta! Se laivaristeilylle pääseminen kun on mun elämän suurin haaveeni, mistä oon haaveillut jo niin monen vuoden ajan. Enkä todellakaan suostu tästä haaveesta luopumaan, kun se masentaisi mut aivan täysin.

        Mene sekaan vaan! Avoin asenne ja positiivinen mieli mukaan..juttele ihmisille ja naisille..yritä flirttailla minkä kerkiät..kuka tietää vaikka jotain tapahtuisi..siis mielenkiintoista.On turha nuoren miehen kuluttaa energiaa siihen että pohtii mitä työkaverit sanoo tai ajattelee..sun elämä-ei heidän! Et sinä voi ajatella että kysyisit luvan joltain työkaverilta että saatko harrastaa seksiä tuon upean naisen kanssa-koska kateellinen työkaveri kieltäisi sen! Anna palaa vaan...


      • madam enjoy kirjoitti:

        Mene sekaan vaan! Avoin asenne ja positiivinen mieli mukaan..juttele ihmisille ja naisille..yritä flirttailla minkä kerkiät..kuka tietää vaikka jotain tapahtuisi..siis mielenkiintoista.On turha nuoren miehen kuluttaa energiaa siihen että pohtii mitä työkaverit sanoo tai ajattelee..sun elämä-ei heidän! Et sinä voi ajatella että kysyisit luvan joltain työkaverilta että saatko harrastaa seksiä tuon upean naisen kanssa-koska kateellinen työkaveri kieltäisi sen! Anna palaa vaan...

        "Mene sekaan vaan! Avoin asenne ja positiivinen mieli mukaan..juttele ihmisille ja naisille..yritä flirttailla minkä kerkiät..kuka tietää vaikka jotain tapahtuisi..siis mielenkiintoista.On turha nuoren miehen kuluttaa energiaa siihen että pohtii mitä työkaverit sanoo tai ajattelee..sun elämä-ei heidän! Et sinä voi ajatella että kysyisit luvan joltain työkaverilta että saatko harrastaa seksiä tuon upean naisen kanssa-koska kateellinen työkaveri kieltäisi sen! Anna palaa vaan... "

        En varmasti uskaltaisi ikimaailmassa alkaa juttelemaan laivalla, baareissa tai missään tuntemattomille ihmisille, kun ensimmäisenä pelkona mulla on heti mielessä se, että mitä he oikein ajattelevat musta kun oon siellä yksin ilman ketään kavereita. Enkä sitä paitsi suoraan sanottuna tykkää yhtään tällaisista vinkeistä ja neuvoista, ei millään pahalla, mutta oon hyvin sulkeutunut luonteeltani ja muutenkin hyvin tarkka siitä, että mitä uskallan koskaan puhua tuntemattomille ihmisille.

        Työkaverit ja heidän ahdasmieliset asenteet ovat vaikuttaneet hyvin paljon mun elämääni ja sen takia en koskaan oikein uskalla mitään tehdä tai mihinkään mennä, kun saa pelätä aina sitä, että miten työkaverit nyt siihen oikein suhtautuvat. Tai jos teen vastoin heidän tahtoaan, niin en ainakaan kerro mitään siitä heille sanallakaan, kun joutuisi sitten työpaikalla ihmettelyn ja painostavan utelun kohteeksi.


      • Lopettaisit jo
        DarkFear kirjoitti:

        Kun en halua luopua tästä haaveesta! Se laivaristeilylle pääseminen kun on mun elämän suurin haaveeni, mistä oon haaveillut jo niin monen vuoden ajan. Enkä todellakaan suostu tästä haaveesta luopumaan, kun se masentaisi mut aivan täysin.

        No odota sitten sinne nelikymppiseksi asti. Se tuntuu olevan ainoa vaihtoehto, kun mikään muu ei toimi, eikä kukaan osaa auttaa.

        Sitten nelikymppisenä voit tietysti selitellä, että et vielä uskalla, mutta sitten viisikymppisenä...

        Älä viitsi jankuttaa enää samaa juttua, kun joka keskustelussa toistat täsmälleen samoja lauseita. Aina ihan samat jutut, etkä koskaan lähde mihinkään.


      • Sama loru taas
        DarkFear kirjoitti:

        "Mene sekaan vaan! Avoin asenne ja positiivinen mieli mukaan..juttele ihmisille ja naisille..yritä flirttailla minkä kerkiät..kuka tietää vaikka jotain tapahtuisi..siis mielenkiintoista.On turha nuoren miehen kuluttaa energiaa siihen että pohtii mitä työkaverit sanoo tai ajattelee..sun elämä-ei heidän! Et sinä voi ajatella että kysyisit luvan joltain työkaverilta että saatko harrastaa seksiä tuon upean naisen kanssa-koska kateellinen työkaveri kieltäisi sen! Anna palaa vaan... "

        En varmasti uskaltaisi ikimaailmassa alkaa juttelemaan laivalla, baareissa tai missään tuntemattomille ihmisille, kun ensimmäisenä pelkona mulla on heti mielessä se, että mitä he oikein ajattelevat musta kun oon siellä yksin ilman ketään kavereita. Enkä sitä paitsi suoraan sanottuna tykkää yhtään tällaisista vinkeistä ja neuvoista, ei millään pahalla, mutta oon hyvin sulkeutunut luonteeltani ja muutenkin hyvin tarkka siitä, että mitä uskallan koskaan puhua tuntemattomille ihmisille.

        Työkaverit ja heidän ahdasmieliset asenteet ovat vaikuttaneet hyvin paljon mun elämääni ja sen takia en koskaan oikein uskalla mitään tehdä tai mihinkään mennä, kun saa pelätä aina sitä, että miten työkaverit nyt siihen oikein suhtautuvat. Tai jos teen vastoin heidän tahtoaan, niin en ainakaan kerro mitään siitä heille sanallakaan, kun joutuisi sitten työpaikalla ihmettelyn ja painostavan utelun kohteeksi.

        Voi hyvää päivää. Vastoin työkavereiden tahtoa? Millä planeetalla sinä oikein elät? Ne ovat vain työkavereita, eivät mitään sinun elämäsi määrääjiä ja kuninkaita.

        Tuntuu siltä, että olet liian pelokas ja nössö tekemään yhtään mitään. Elät elämääsi vain vanhempiasi ja työkavereitasi varten, et siten miten itse haluaisit.

        Ja tiedätkös mitä? Se ei ole muiden ihmisten, vaan sinun ihan oma vikasi. Sinä et tee asioita joita voisit tehdä, koska päätät olla tekemättä. Älä viitsi käyttää muita ihmisiä tekosyynä sille, että sinä itse et osaa tai uskalla elää omaa elämääsi. Suomessa on tuhansia ihmisiä joilla on ollut sinun elämääsi vaikeampaa, mutta elävät silti ihan omaa elämääsi.

        Se on ihan sinun oma syysi, että jumitat paikallasi ja mietit vain mitä joku muu ajattelee.

        Jos tuntuu ettet millään uskalla tai et voi olla ajattelematta muiden mielipiteitä, niin kannattaisi hakea ongelmaan apua ja mennä puhumaan ammattiauttajalle. Mutta joo, sehän ei sinulle kelvannut, kun sinusta sinulla ei ole mitään ongelmia. Muuten vaan ajattelet neuroottisesti mitä kaikki muut ajattelevat ja jankutat samoja teemoja.

        Uskopn kyllä sen, että sinulla oli kotipaikkakunnallasi vaikeaa ja sivarivalinnasta vittuiltiin yms ja vanhemmat kyselivät kavereista, mutta ei se enää oikein kelpaa tekosyyksi. Sivariajoista on jo n. 10 vuotta aikaa. Et asu enää kotipaikkakunnallasi. Olet kohta 30v aikuinen mies, et mikään äidin holhoama pikkupoika.

        Tällä hetkellä pahin syyllinen tilanteeseesi olet sinä itse, eivät muut "ahdasmieliset" ihmiset. Eikä se sinun vainoharhainen luonteesi muutu miksikään siitä jos löydät kaverin ja pääset risteilylle.

        Mutta joo. Seuraavaksi voit syyttää kaikkia Helsinkiläisiä ahdasmielisiksi ja syyllisiksi ongelmiisi. Sitten voit muuttaa ulkomaille ja syyttää kaikkia suomalaisia ongelmistasi. Sitten kun huomaat, että ulkomailla ei ole sen helpompaa, niin voit syyttää koko maailmaa ongelmistasi. Pääasia, että sinussa itsessäsi ei voi olla mitään vikaa.


      • Sama loru taas kirjoitti:

        Voi hyvää päivää. Vastoin työkavereiden tahtoa? Millä planeetalla sinä oikein elät? Ne ovat vain työkavereita, eivät mitään sinun elämäsi määrääjiä ja kuninkaita.

        Tuntuu siltä, että olet liian pelokas ja nössö tekemään yhtään mitään. Elät elämääsi vain vanhempiasi ja työkavereitasi varten, et siten miten itse haluaisit.

        Ja tiedätkös mitä? Se ei ole muiden ihmisten, vaan sinun ihan oma vikasi. Sinä et tee asioita joita voisit tehdä, koska päätät olla tekemättä. Älä viitsi käyttää muita ihmisiä tekosyynä sille, että sinä itse et osaa tai uskalla elää omaa elämääsi. Suomessa on tuhansia ihmisiä joilla on ollut sinun elämääsi vaikeampaa, mutta elävät silti ihan omaa elämääsi.

        Se on ihan sinun oma syysi, että jumitat paikallasi ja mietit vain mitä joku muu ajattelee.

        Jos tuntuu ettet millään uskalla tai et voi olla ajattelematta muiden mielipiteitä, niin kannattaisi hakea ongelmaan apua ja mennä puhumaan ammattiauttajalle. Mutta joo, sehän ei sinulle kelvannut, kun sinusta sinulla ei ole mitään ongelmia. Muuten vaan ajattelet neuroottisesti mitä kaikki muut ajattelevat ja jankutat samoja teemoja.

        Uskopn kyllä sen, että sinulla oli kotipaikkakunnallasi vaikeaa ja sivarivalinnasta vittuiltiin yms ja vanhemmat kyselivät kavereista, mutta ei se enää oikein kelpaa tekosyyksi. Sivariajoista on jo n. 10 vuotta aikaa. Et asu enää kotipaikkakunnallasi. Olet kohta 30v aikuinen mies, et mikään äidin holhoama pikkupoika.

        Tällä hetkellä pahin syyllinen tilanteeseesi olet sinä itse, eivät muut "ahdasmieliset" ihmiset. Eikä se sinun vainoharhainen luonteesi muutu miksikään siitä jos löydät kaverin ja pääset risteilylle.

        Mutta joo. Seuraavaksi voit syyttää kaikkia Helsinkiläisiä ahdasmielisiksi ja syyllisiksi ongelmiisi. Sitten voit muuttaa ulkomaille ja syyttää kaikkia suomalaisia ongelmistasi. Sitten kun huomaat, että ulkomailla ei ole sen helpompaa, niin voit syyttää koko maailmaa ongelmistasi. Pääasia, että sinussa itsessäsi ei voi olla mitään vikaa.

        "Voi hyvää päivää. Vastoin työkavereiden tahtoa? Millä planeetalla sinä oikein elät? Ne ovat vain työkavereita, eivät mitään sinun elämäsi määrääjiä ja kuninkaita. "

        On vaan inhottavaa mennä töihin, jos saa kuulla siellä jotain vihjailua itsestään ja mahdollisesti työkaverit ovat puhuneet musta jotain pahaa selän takana mun poissa ollessani.

        "Tuntuu siltä, että olet liian pelokas ja nössö tekemään yhtään mitään. Elät elämääsi vain vanhempiasi ja työkavereitasi varten, et siten miten itse haluaisit. "

        Valitettavasti vanhemmilla ja työkavereilla on erittäin voimakkaat mielipiteet ja he eivät myöskään pelkää tuoda niitä julki. Siinä onkin sitten vaikea mitään selitellä, jos joutuu heidän kanssan jonkinlaiselle törmäyskurssille. Oon kyllä miettinyt sitä, että ehkä joskus vanhempana elämä voisi olla helpompaa, jos vanhemmat ja työkaverit oppisivat hyväksymään sen yksinäisyyden paremmin ja eivät enää ihmettelisi ja tuomitsisi yhtä rankasti sitä, jos mä vaikka lähtisin yksin laivaristeilylle ilman ketään kavereita.

        "Ja tiedätkös mitä? Se ei ole muiden ihmisten, vaan sinun ihan oma vikasi. Sinä et tee asioita joita voisit tehdä, koska päätät olla tekemättä. Älä viitsi käyttää muita ihmisiä tekosyynä sille, että sinä itse et osaa tai uskalla elää omaa elämääsi. Suomessa on tuhansia ihmisiä joilla on ollut sinun elämääsi vaikeampaa, mutta elävät silti ihan omaa elämääsi. "

        Kävin mä nuorempana mm. yksin baareissa, mutta en koskaan siellä viihtynyt. Koskaan sieltä ei löytynyt juttuseuraa ja siellä tunsi vaan olonsa ahdistavaksi ja alkoi masentaa, kun ei ollut ketään kavereita ja kaikki muut nuoret kyllä saivat pitää aina hauskaa omissa kaveriporukoissaan. Sitten kun aina riitti näitä uteliaita ihmisiä kysymässä painostavaan sävyyn siitä mun yksinolosta ja kavereista, niin tämä loukkasi mua tosi pahasti ja jätti muhun jäljet oikein pysyvästi. Tämän vuoksi olenkin sitten saanut olla aina hyvin tarkkana sen suhteen, että mihin uskallan koskaan yksin lähteä, ettei vaan tule ihmiset utelemaan siitä yksinolosta ka kavereista.


        "Se on ihan sinun oma syysi, että jumitat paikallasi ja mietit vain mitä joku muu ajattelee. "

        Onko sulla sitten mitään parempia vinkkejä sen suhteen, että mitä mun pitäisi elämälleni tehdä ja miten saisin muutettua elämääni parempaan suuntaan?

        "Uskopn kyllä sen, että sinulla oli kotipaikkakunnallasi vaikeaa ja sivarivalinnasta vittuiltiin yms ja vanhemmat kyselivät kavereista, mutta ei se enää oikein kelpaa tekosyyksi. Sivariajoista on jo n. 10 vuotta aikaa. Et asu enää kotipaikkakunnallasi. Olet kohta 30v aikuinen mies, et mikään äidin holhoama pikkupoika. "

        Mielestäni tämä kelpaa edelleen syyksi kun syyksi, sillä ei mun elämässä ole juuri mikään muuttunut kotiseudun ajoista, vaikka asunkin nykyään Helsingissä ja oon muutaman vuoden vanhempi kun tuolloin.

        "Tällä hetkellä pahin syyllinen tilanteeseesi olet sinä itse, eivät muut "ahdasmieliset" ihmiset. Eikä se sinun vainoharhainen luonteesi muutu miksikään siitä jos löydät kaverin ja pääset risteilylle. "

        Se kavereiden löytäminen ja heidän kanssaan laivaristeilylle pääseminen muuttaisi elämääni niin paljon parempaan suuntaan, sillä se nostaisi mun itsetuntoa kohisten ylöspäin ja samalla sitä tuntisi nauttivansa muiden ihmisten suosiota, kun saisi olla kavereiden kanssa laivaristeilyllä, kuten kaikki muutkin nuoret siellä aina ovat. Laivan baareissakin olisi oikein itsevarma olo, kun ei tarvisi pelätä kertaakaan sitä, että mitä jos joku tulee kysymään siitä yksinolosta ja siitä miksei ole ketään kavereita mukana.

        Mullakin riittäisi varmasti koko ajan juttuseuraa laivalla, kun tuntemattomat ihmiset haluaisivat tulla juttelemaan mulle ja tutustua muhun lähemmin, kun he huomaisivat mun olevan kavereiden kanssa liikkeellä ja päättelisivät näin ollen olevan mun suht suosittu, kun mulla on kavereita joiden kanssa liikkua tollaisissa paikoissa. Yksinäisille kun ei koskaan kukaan tule missään mitään juttelemaan, korkeintaan vaan kysellään siitä yksinolosta ja siitä miksei ole ketään kavereita mukana.

        Mutta nämä kun ovat just sellaisia juttuja, joita ne sosiaaliset ja paljon kavereita omaavat ihmiset eivät useinkaan ymmärrä, johtuen siitä, kun heidän ei ole itse koskaan tarvinnut kokea samanlaista häpeän tunnetta sen oman yksinäisyytensä takia ja lisäksi he eivät itse tajua sitä, miten paljon sellainen oikein voi nostattaa nuoren miehen itsetuntoa, kun hän tuntee itse olevansa suht suosittu ja pidetty muiden ihmisten keskuudessa.


      • Piupaupoks
        DarkFear kirjoitti:

        "Voi hyvää päivää. Vastoin työkavereiden tahtoa? Millä planeetalla sinä oikein elät? Ne ovat vain työkavereita, eivät mitään sinun elämäsi määrääjiä ja kuninkaita. "

        On vaan inhottavaa mennä töihin, jos saa kuulla siellä jotain vihjailua itsestään ja mahdollisesti työkaverit ovat puhuneet musta jotain pahaa selän takana mun poissa ollessani.

        "Tuntuu siltä, että olet liian pelokas ja nössö tekemään yhtään mitään. Elät elämääsi vain vanhempiasi ja työkavereitasi varten, et siten miten itse haluaisit. "

        Valitettavasti vanhemmilla ja työkavereilla on erittäin voimakkaat mielipiteet ja he eivät myöskään pelkää tuoda niitä julki. Siinä onkin sitten vaikea mitään selitellä, jos joutuu heidän kanssan jonkinlaiselle törmäyskurssille. Oon kyllä miettinyt sitä, että ehkä joskus vanhempana elämä voisi olla helpompaa, jos vanhemmat ja työkaverit oppisivat hyväksymään sen yksinäisyyden paremmin ja eivät enää ihmettelisi ja tuomitsisi yhtä rankasti sitä, jos mä vaikka lähtisin yksin laivaristeilylle ilman ketään kavereita.

        "Ja tiedätkös mitä? Se ei ole muiden ihmisten, vaan sinun ihan oma vikasi. Sinä et tee asioita joita voisit tehdä, koska päätät olla tekemättä. Älä viitsi käyttää muita ihmisiä tekosyynä sille, että sinä itse et osaa tai uskalla elää omaa elämääsi. Suomessa on tuhansia ihmisiä joilla on ollut sinun elämääsi vaikeampaa, mutta elävät silti ihan omaa elämääsi. "

        Kävin mä nuorempana mm. yksin baareissa, mutta en koskaan siellä viihtynyt. Koskaan sieltä ei löytynyt juttuseuraa ja siellä tunsi vaan olonsa ahdistavaksi ja alkoi masentaa, kun ei ollut ketään kavereita ja kaikki muut nuoret kyllä saivat pitää aina hauskaa omissa kaveriporukoissaan. Sitten kun aina riitti näitä uteliaita ihmisiä kysymässä painostavaan sävyyn siitä mun yksinolosta ja kavereista, niin tämä loukkasi mua tosi pahasti ja jätti muhun jäljet oikein pysyvästi. Tämän vuoksi olenkin sitten saanut olla aina hyvin tarkkana sen suhteen, että mihin uskallan koskaan yksin lähteä, ettei vaan tule ihmiset utelemaan siitä yksinolosta ka kavereista.


        "Se on ihan sinun oma syysi, että jumitat paikallasi ja mietit vain mitä joku muu ajattelee. "

        Onko sulla sitten mitään parempia vinkkejä sen suhteen, että mitä mun pitäisi elämälleni tehdä ja miten saisin muutettua elämääni parempaan suuntaan?

        "Uskopn kyllä sen, että sinulla oli kotipaikkakunnallasi vaikeaa ja sivarivalinnasta vittuiltiin yms ja vanhemmat kyselivät kavereista, mutta ei se enää oikein kelpaa tekosyyksi. Sivariajoista on jo n. 10 vuotta aikaa. Et asu enää kotipaikkakunnallasi. Olet kohta 30v aikuinen mies, et mikään äidin holhoama pikkupoika. "

        Mielestäni tämä kelpaa edelleen syyksi kun syyksi, sillä ei mun elämässä ole juuri mikään muuttunut kotiseudun ajoista, vaikka asunkin nykyään Helsingissä ja oon muutaman vuoden vanhempi kun tuolloin.

        "Tällä hetkellä pahin syyllinen tilanteeseesi olet sinä itse, eivät muut "ahdasmieliset" ihmiset. Eikä se sinun vainoharhainen luonteesi muutu miksikään siitä jos löydät kaverin ja pääset risteilylle. "

        Se kavereiden löytäminen ja heidän kanssaan laivaristeilylle pääseminen muuttaisi elämääni niin paljon parempaan suuntaan, sillä se nostaisi mun itsetuntoa kohisten ylöspäin ja samalla sitä tuntisi nauttivansa muiden ihmisten suosiota, kun saisi olla kavereiden kanssa laivaristeilyllä, kuten kaikki muutkin nuoret siellä aina ovat. Laivan baareissakin olisi oikein itsevarma olo, kun ei tarvisi pelätä kertaakaan sitä, että mitä jos joku tulee kysymään siitä yksinolosta ja siitä miksei ole ketään kavereita mukana.

        Mullakin riittäisi varmasti koko ajan juttuseuraa laivalla, kun tuntemattomat ihmiset haluaisivat tulla juttelemaan mulle ja tutustua muhun lähemmin, kun he huomaisivat mun olevan kavereiden kanssa liikkeellä ja päättelisivät näin ollen olevan mun suht suosittu, kun mulla on kavereita joiden kanssa liikkua tollaisissa paikoissa. Yksinäisille kun ei koskaan kukaan tule missään mitään juttelemaan, korkeintaan vaan kysellään siitä yksinolosta ja siitä miksei ole ketään kavereita mukana.

        Mutta nämä kun ovat just sellaisia juttuja, joita ne sosiaaliset ja paljon kavereita omaavat ihmiset eivät useinkaan ymmärrä, johtuen siitä, kun heidän ei ole itse koskaan tarvinnut kokea samanlaista häpeän tunnetta sen oman yksinäisyytensä takia ja lisäksi he eivät itse tajua sitä, miten paljon sellainen oikein voi nostattaa nuoren miehen itsetuntoa, kun hän tuntee itse olevansa suht suosittu ja pidetty muiden ihmisten keskuudessa.

        Tämä viesti koittaa auttaa sinua DarkFear.

        Olen itse vähän alle 30-kymppinen nainen. Olen ollut sinkkuna eli "yksin" viimeiset kahdeksan vuotta ja vaikka olen sosiaalinen ja minulla on pieni ystävä- sekä kaveripiiri, olen kokenut olevani "henkisellä tasolla" aina yksin. Teinimäisesti sen voisi ilmaista, että kukaan ei koskaan täysin tajua mua. Mutta se on vain elämää.

        Nyt sinun ongelmaasi. Kysyit, mitä sinun pitäisi tehdä, että asiat olisi toisin. Sitten ylläolevassa viestissä kerrot näkemyksesi siitä, miten siellä risteilyllä kaikki olisi paljon paremmin kun kulkisit kerrankin kavereiden seurassa. Ihmiset tulisivat juttelemaan sinulle, katsoisivat sinua kunnioittavasti ja itsetuntosi lähtisi nousemaa.

        Tässä oma analyysini ongelmastasi - olet tehnty yksinäisyydestä liian ison häpeän ja hirviön. Päähäsi on iskostunut ajatus, että ihmiset todella voimakkaasti halveksi vailla seuraa kulkevia ja sellaisia, joilla ei ole kaveria kuljessä. Näin ei todellakaan ole.

        Yksinolemista saatetaan ihmetella ja on tavallisempaa liikkua kodin ulkopuolella jossain seurassa. Totta. Se mikä ei ole totta, on se painolasti minkä lataat tälle ihmettelyllä. Oikeasti ihmiset vain kevyesti kohauttavat olkiaan, että jaahas oot yksin, vähän hassuu, mitäs seuraavaksi? Vain sinä itse tunnut märehtivän asiaa liikaa. Tavalliset ihmiset eivät oikeasti välitä sun yksinäisyydestä tai kaverisuhteista. Jos tavalliset ihmiset on alkaneet puhua sulle niin ne haluaa tappaa omaa aikaansa tai ovat kiinnostuneet susta, sun persoonsta.

        Ikävä kertoa tosiasiat, mutta kavereiden kanssa liikkuminen EI lisää sitä, että ihmiset tulisivat juttelemaan sinulle, etenkään tuntemattomat. Se, että jollekin on kavereita matkassa ei anna henkilölle normaalin, vaarattoman ja helposti lähestyttävän ihmisen leimaa. Ulkona ja risteilyllä olevat ihmiset viettävät aikaa omien kavereiden kanssa. Jos joku hakee uutta seuraa vaikka vaan keskustelu mielessä, hän todennäköisesti puhuu yksinäiselle ihmiselle, kuin menee rikkomaan jonkun kaveriporukan kuvioita/keskustelua/hauskanpitoa

        Kavereiden kanssa yhdessä liikkuminen ei tee sinusta suosittua. Se, että on jotain kavereita ei takaa suosiota. Vain tietynlaiset, toisinsanoen sosiaalisesti jo suosittujen, kavereiden seura voi tuoda sinullekkin suosiota. Outo lintu on silti outo lintu myös paratiisipapukaijojen joukossa.

        Vain onnenonkijat valitsevat ne henkilöt, joiden kanssa he haluavat mennä juttelemaan, sen perusteella, kuinka suosittuja kyseiset henkilöt ovat. Suosio ja pitäminen ovat pitkän ajan työn tulosta eikä se synny missään yhdellä risteylyllä. Pahoittelen.

        Kirjoitat ihan itsekkin, että pelkäät ihmisten tulevan kyselemään sun yksinäisyydestä. Jos saat murrettua tämän pelkosi - saat selville mikä on pelkosi takana - olisi voisi parantua.

        Pelkäätkö, että sinulle nauretaan? Pelkäätkö, että sinut leimataan täysin kelvottomaksi ihmiseksi, kun sinulla ei ole kavereita mukana? Jne.

        Parempi itsetunto lähtee siitä, että löydät itsestäsi jotain tälle maailmalle arvokasta. Olet ykisnäinen ihminen, se on totta, mutta se ei ole kaikki mitä sinä olet.


      • hei hellurei
        DarkFear kirjoitti:

        "Mene sekaan vaan! Avoin asenne ja positiivinen mieli mukaan..juttele ihmisille ja naisille..yritä flirttailla minkä kerkiät..kuka tietää vaikka jotain tapahtuisi..siis mielenkiintoista.On turha nuoren miehen kuluttaa energiaa siihen että pohtii mitä työkaverit sanoo tai ajattelee..sun elämä-ei heidän! Et sinä voi ajatella että kysyisit luvan joltain työkaverilta että saatko harrastaa seksiä tuon upean naisen kanssa-koska kateellinen työkaveri kieltäisi sen! Anna palaa vaan... "

        En varmasti uskaltaisi ikimaailmassa alkaa juttelemaan laivalla, baareissa tai missään tuntemattomille ihmisille, kun ensimmäisenä pelkona mulla on heti mielessä se, että mitä he oikein ajattelevat musta kun oon siellä yksin ilman ketään kavereita. Enkä sitä paitsi suoraan sanottuna tykkää yhtään tällaisista vinkeistä ja neuvoista, ei millään pahalla, mutta oon hyvin sulkeutunut luonteeltani ja muutenkin hyvin tarkka siitä, että mitä uskallan koskaan puhua tuntemattomille ihmisille.

        Työkaverit ja heidän ahdasmieliset asenteet ovat vaikuttaneet hyvin paljon mun elämääni ja sen takia en koskaan oikein uskalla mitään tehdä tai mihinkään mennä, kun saa pelätä aina sitä, että miten työkaverit nyt siihen oikein suhtautuvat. Tai jos teen vastoin heidän tahtoaan, niin en ainakaan kerro mitään siitä heille sanallakaan, kun joutuisi sitten työpaikalla ihmettelyn ja painostavan utelun kohteeksi.

        "En varmasti uskaltaisi ikimaailmassa alkaa juttelemaan laivalla, baareissa tai missään tuntemattomille ihmisille, kun ensimmäisenä pelkona mulla on heti mielessä se, että mitä he oikein ajattelevat musta kun oon siellä yksin ilman ketään kavereita."

        Eiköhän ole sitten parempi että unohdat koko risteilyasian. Et sinä sinne lähde kuitenkaan näiden vuosien jahkailujen jälkeen eripalstoilla.


      • Piupaupoks kirjoitti:

        Tämä viesti koittaa auttaa sinua DarkFear.

        Olen itse vähän alle 30-kymppinen nainen. Olen ollut sinkkuna eli "yksin" viimeiset kahdeksan vuotta ja vaikka olen sosiaalinen ja minulla on pieni ystävä- sekä kaveripiiri, olen kokenut olevani "henkisellä tasolla" aina yksin. Teinimäisesti sen voisi ilmaista, että kukaan ei koskaan täysin tajua mua. Mutta se on vain elämää.

        Nyt sinun ongelmaasi. Kysyit, mitä sinun pitäisi tehdä, että asiat olisi toisin. Sitten ylläolevassa viestissä kerrot näkemyksesi siitä, miten siellä risteilyllä kaikki olisi paljon paremmin kun kulkisit kerrankin kavereiden seurassa. Ihmiset tulisivat juttelemaan sinulle, katsoisivat sinua kunnioittavasti ja itsetuntosi lähtisi nousemaa.

        Tässä oma analyysini ongelmastasi - olet tehnty yksinäisyydestä liian ison häpeän ja hirviön. Päähäsi on iskostunut ajatus, että ihmiset todella voimakkaasti halveksi vailla seuraa kulkevia ja sellaisia, joilla ei ole kaveria kuljessä. Näin ei todellakaan ole.

        Yksinolemista saatetaan ihmetella ja on tavallisempaa liikkua kodin ulkopuolella jossain seurassa. Totta. Se mikä ei ole totta, on se painolasti minkä lataat tälle ihmettelyllä. Oikeasti ihmiset vain kevyesti kohauttavat olkiaan, että jaahas oot yksin, vähän hassuu, mitäs seuraavaksi? Vain sinä itse tunnut märehtivän asiaa liikaa. Tavalliset ihmiset eivät oikeasti välitä sun yksinäisyydestä tai kaverisuhteista. Jos tavalliset ihmiset on alkaneet puhua sulle niin ne haluaa tappaa omaa aikaansa tai ovat kiinnostuneet susta, sun persoonsta.

        Ikävä kertoa tosiasiat, mutta kavereiden kanssa liikkuminen EI lisää sitä, että ihmiset tulisivat juttelemaan sinulle, etenkään tuntemattomat. Se, että jollekin on kavereita matkassa ei anna henkilölle normaalin, vaarattoman ja helposti lähestyttävän ihmisen leimaa. Ulkona ja risteilyllä olevat ihmiset viettävät aikaa omien kavereiden kanssa. Jos joku hakee uutta seuraa vaikka vaan keskustelu mielessä, hän todennäköisesti puhuu yksinäiselle ihmiselle, kuin menee rikkomaan jonkun kaveriporukan kuvioita/keskustelua/hauskanpitoa

        Kavereiden kanssa yhdessä liikkuminen ei tee sinusta suosittua. Se, että on jotain kavereita ei takaa suosiota. Vain tietynlaiset, toisinsanoen sosiaalisesti jo suosittujen, kavereiden seura voi tuoda sinullekkin suosiota. Outo lintu on silti outo lintu myös paratiisipapukaijojen joukossa.

        Vain onnenonkijat valitsevat ne henkilöt, joiden kanssa he haluavat mennä juttelemaan, sen perusteella, kuinka suosittuja kyseiset henkilöt ovat. Suosio ja pitäminen ovat pitkän ajan työn tulosta eikä se synny missään yhdellä risteylyllä. Pahoittelen.

        Kirjoitat ihan itsekkin, että pelkäät ihmisten tulevan kyselemään sun yksinäisyydestä. Jos saat murrettua tämän pelkosi - saat selville mikä on pelkosi takana - olisi voisi parantua.

        Pelkäätkö, että sinulle nauretaan? Pelkäätkö, että sinut leimataan täysin kelvottomaksi ihmiseksi, kun sinulla ei ole kavereita mukana? Jne.

        Parempi itsetunto lähtee siitä, että löydät itsestäsi jotain tälle maailmalle arvokasta. Olet ykisnäinen ihminen, se on totta, mutta se ei ole kaikki mitä sinä olet.

        "Olen itse vähän alle 30-kymppinen nainen. Olen ollut sinkkuna eli "yksin" viimeiset kahdeksan vuotta ja vaikka olen sosiaalinen ja minulla on pieni ystävä- sekä kaveripiiri, olen kokenut olevani "henkisellä tasolla" aina yksin. Teinimäisesti sen voisi ilmaista, että kukaan ei koskaan täysin tajua mua. Mutta se on vain elämää. "

        Aika harvinaista kuulla että kokisi olevan henkisesti yksin, jos kavereita on, sillä yleensä kavereiden luulisi aina ymmärtävän lähes kaikessa.

        "Tässä oma analyysini ongelmastasi - olet tehnty yksinäisyydestä liian ison häpeän ja hirviön. Päähäsi on iskostunut ajatus, että ihmiset todella voimakkaasti halveksi vailla seuraa kulkevia ja sellaisia, joilla ei ole kaveria kuljessä. Näin ei todellakaan ole. "

        Tällainen käsitys mulle on vaan tullut tässä vuosien myötä, kun oon kohdannut aina muiden ihmisten ihmettelyä ja valtavaa utelua sen oman yksinäisyyteni takia. Pahimpia paikkoja ovat olleet sellaiset baarit, joissa oon ollut ainoa yksinäinen ja kaikki muut ikäiseni nuoret ovat olleet omissa kaveriporukoissaan. Näissä sitä yksinäisyyttään on hävennyt aina niin paljon, että on tuntunut oikein siltä, että tekisi mieli vajota maan alle. Erityisen pahoja nämä tilanteet olivat kotiseudulla pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki nuoret tuntevat toisensa jotain kautta ja jossa näki samat ihmiset baareissa joka viikko.

        "Yksinolemista saatetaan ihmetella ja on tavallisempaa liikkua kodin ulkopuolella jossain seurassa. Totta. Se mikä ei ole totta, on se painolasti minkä lataat tälle ihmettelyllä. Oikeasti ihmiset vain kevyesti kohauttavat olkiaan, että jaahas oot yksin, vähän hassuu, mitäs seuraavaksi? Vain sinä itse tunnut märehtivän asiaa liikaa. Tavalliset ihmiset eivät oikeasti välitä sun yksinäisyydestä tai kaverisuhteista. Jos tavalliset ihmiset on alkaneet puhua sulle niin ne haluaa tappaa omaa aikaansa tai ovat kiinnostuneet susta, sun persoonsta. "

        Oon vaan huomannut aina sen, että kun oon ollut yksin baarissa, niin koskaan ihmiset eivät halua tutustua muhun yhtään lähemmin sen takia, kun oon siellä yksin liikkeellä. Lisäksi ihmisiä ei koskaan kiinnosta jutella mun kanssa oikein mitään, vaikka itse yrittäisinkin viedä keskustelua eteenpäin ja puhua jostain muustakin kun siitä omasta yksinolosta. Aina kun kaikki haluaisivat puhua mun kanssa vaan siitä mun yksinäisyydestä ja kaikesta siihen liittyvästä, eli siitä, että onko mulla kavereita, miksei ole, miksi käyn yksin baareissa, miksi en ole tutustunut uusiin ihmisiin Helsingissä ym. Eli koskaan mistään muusta ei voisi ihmisten kanssa jutella kun siitä omasta yksinäisyydestä, tämä jos mikä niin pistää masentamaan mua ja kovasti. Tulee aina sellainen fiilis, että koskaan en varmaan edes pysty tutustumaan ihmisiin missään, kun he eivät halua tutustua muhun yhtään paremmin ja pitävät mua niin outona, epänormaalina ja huonona ihmisenä sen takia, kun mulla ei ole kavereita joiden kanssa käydä noissa paikoissa, eli baareissa ja laivaristeilyillä.

        "Ikävä kertoa tosiasiat, mutta kavereiden kanssa liikkuminen EI lisää sitä, että ihmiset tulisivat juttelemaan sinulle, etenkään tuntemattomat. Se, että jollekin on kavereita matkassa ei anna henkilölle normaalin, vaarattoman ja helposti lähestyttävän ihmisen leimaa. "

        Oon vaan lukenut muidenkin keskusteluja tällä palstalla ja myös muualla, niin lähes kaikki miehet ovat sanoneet ihan samaa asiaa, kun ovat olleet yksin baareissa tai joutuvat jostain syystä käymään niissä baareissa yksinään, jos vaikka kaverit ovatkin naimisissa ja perheellisiä, eikä näin ollen baariseuraa löydy kuten nuorempana. Lähes kaikki miehet ovat sanoneet just sitä, kuinka varsinkin naiset tykkäävät jutella ja tutustua vain niihin miehiin, jotka ovat baareissa kavereiden kanssa, kun naiset eivät halua tutustua koskaan yksinäisiin miehiin, koska se sosiaalisuus ja kavereiden määrä ovat naisille ne miehen tärkeimmät ominaisuudet.

        "Kavereiden kanssa yhdessä liikkuminen ei tee sinusta suosittua. Se, että on jotain kavereita ei takaa suosiota. Vain tietynlaiset, toisinsanoen sosiaalisesti jo suosittujen, kavereiden seura voi tuoda sinullekkin suosiota. Outo lintu on silti outo lintu myös paratiisipapukaijojen joukossa."

        Kummasti ne kaveriporukoissa liikkuvat miehet vaan löytävät aina sitä juttuseuraa joka paikasta, kuten varsinkin niistä baareista ja laivaristeilyiltä. Yksin olevat nuoret miehet taas joutuvat aina vaan viettämään aikansa yksinään noissa paikoissa ja ihan samaa ovat kaikki muutkin nuoret miehet sanoneet.


      • Piupaupoks kirjoitti:

        Tämä viesti koittaa auttaa sinua DarkFear.

        Olen itse vähän alle 30-kymppinen nainen. Olen ollut sinkkuna eli "yksin" viimeiset kahdeksan vuotta ja vaikka olen sosiaalinen ja minulla on pieni ystävä- sekä kaveripiiri, olen kokenut olevani "henkisellä tasolla" aina yksin. Teinimäisesti sen voisi ilmaista, että kukaan ei koskaan täysin tajua mua. Mutta se on vain elämää.

        Nyt sinun ongelmaasi. Kysyit, mitä sinun pitäisi tehdä, että asiat olisi toisin. Sitten ylläolevassa viestissä kerrot näkemyksesi siitä, miten siellä risteilyllä kaikki olisi paljon paremmin kun kulkisit kerrankin kavereiden seurassa. Ihmiset tulisivat juttelemaan sinulle, katsoisivat sinua kunnioittavasti ja itsetuntosi lähtisi nousemaa.

        Tässä oma analyysini ongelmastasi - olet tehnty yksinäisyydestä liian ison häpeän ja hirviön. Päähäsi on iskostunut ajatus, että ihmiset todella voimakkaasti halveksi vailla seuraa kulkevia ja sellaisia, joilla ei ole kaveria kuljessä. Näin ei todellakaan ole.

        Yksinolemista saatetaan ihmetella ja on tavallisempaa liikkua kodin ulkopuolella jossain seurassa. Totta. Se mikä ei ole totta, on se painolasti minkä lataat tälle ihmettelyllä. Oikeasti ihmiset vain kevyesti kohauttavat olkiaan, että jaahas oot yksin, vähän hassuu, mitäs seuraavaksi? Vain sinä itse tunnut märehtivän asiaa liikaa. Tavalliset ihmiset eivät oikeasti välitä sun yksinäisyydestä tai kaverisuhteista. Jos tavalliset ihmiset on alkaneet puhua sulle niin ne haluaa tappaa omaa aikaansa tai ovat kiinnostuneet susta, sun persoonsta.

        Ikävä kertoa tosiasiat, mutta kavereiden kanssa liikkuminen EI lisää sitä, että ihmiset tulisivat juttelemaan sinulle, etenkään tuntemattomat. Se, että jollekin on kavereita matkassa ei anna henkilölle normaalin, vaarattoman ja helposti lähestyttävän ihmisen leimaa. Ulkona ja risteilyllä olevat ihmiset viettävät aikaa omien kavereiden kanssa. Jos joku hakee uutta seuraa vaikka vaan keskustelu mielessä, hän todennäköisesti puhuu yksinäiselle ihmiselle, kuin menee rikkomaan jonkun kaveriporukan kuvioita/keskustelua/hauskanpitoa

        Kavereiden kanssa yhdessä liikkuminen ei tee sinusta suosittua. Se, että on jotain kavereita ei takaa suosiota. Vain tietynlaiset, toisinsanoen sosiaalisesti jo suosittujen, kavereiden seura voi tuoda sinullekkin suosiota. Outo lintu on silti outo lintu myös paratiisipapukaijojen joukossa.

        Vain onnenonkijat valitsevat ne henkilöt, joiden kanssa he haluavat mennä juttelemaan, sen perusteella, kuinka suosittuja kyseiset henkilöt ovat. Suosio ja pitäminen ovat pitkän ajan työn tulosta eikä se synny missään yhdellä risteylyllä. Pahoittelen.

        Kirjoitat ihan itsekkin, että pelkäät ihmisten tulevan kyselemään sun yksinäisyydestä. Jos saat murrettua tämän pelkosi - saat selville mikä on pelkosi takana - olisi voisi parantua.

        Pelkäätkö, että sinulle nauretaan? Pelkäätkö, että sinut leimataan täysin kelvottomaksi ihmiseksi, kun sinulla ei ole kavereita mukana? Jne.

        Parempi itsetunto lähtee siitä, että löydät itsestäsi jotain tälle maailmalle arvokasta. Olet ykisnäinen ihminen, se on totta, mutta se ei ole kaikki mitä sinä olet.

        Tässä vielä jatkoa, kun ei mahdu koskaan yhteen kirjoitukseen.

        "Kirjoitat ihan itsekkin, että pelkäät ihmisten tulevan kyselemään sun yksinäisyydestä. Jos saat murrettua tämän pelkosi - saat selville mikä on pelkosi takana - olisi voisi parantua. "

        Tämä onkin just se mitä pelkään aivan valtavasti. Ongelma kun on vaan se, etten todellakaan tiedä, että miten saisin tällaisen pelkoni koskaan murrettua? Oon kärsinyt tästä ongelmasta jo teini-iästä tai varhaisnuoruudesta lähtien, niin tämä on jättänyt muhun niin valtavat traumat, etten varmaan koskaan tule pääsemään tästä ongelmasta eroon. Eniten tässä harmittaa just se, kun tällainen on rajoittanut elämääni ihan hirveästi ja tulee rajoittamaan sitä myös jatkossakin, kun mitään ei voi koskaan tehdä ja mihinkään ei voi koskaan mennä, kun ei ole kavereita ja sitä yksinäisyyttä saa aina niin paljon hävetä.

        "Pelkäätkö, että sinulle nauretaan? Pelkäätkö, että sinut leimataan täysin kelvottomaksi ihmiseksi, kun sinulla ei ole kavereita mukana? Jne. "

        Tätä mä just pelkään ja erittäin paljon. Sitä kun on aina tuntenut itsensä niin huonoksi ihmiseksi sen yksinäisyyden takia.

        "Parempi itsetunto lähtee siitä, että löydät itsestäsi jotain tälle maailmalle arvokasta. Olet ykisnäinen ihminen, se on totta, mutta se ei ole kaikki mitä sinä olet. "

        Kun tietäisi vaan, että miten sitä huonoa itsetuntoa saisi koskaan mitenkään nostettua, varsinkin kun on joutunut jo yli kymmenen vuotta kärsimään tällaisista valtavista traumoista, joita se yksinäisyys ja kavereiden puute on mulle tuottanut.


      • Al hassan ASSan ALi
        DarkFear kirjoitti:

        "Mene sekaan vaan! Avoin asenne ja positiivinen mieli mukaan..juttele ihmisille ja naisille..yritä flirttailla minkä kerkiät..kuka tietää vaikka jotain tapahtuisi..siis mielenkiintoista.On turha nuoren miehen kuluttaa energiaa siihen että pohtii mitä työkaverit sanoo tai ajattelee..sun elämä-ei heidän! Et sinä voi ajatella että kysyisit luvan joltain työkaverilta että saatko harrastaa seksiä tuon upean naisen kanssa-koska kateellinen työkaveri kieltäisi sen! Anna palaa vaan... "

        En varmasti uskaltaisi ikimaailmassa alkaa juttelemaan laivalla, baareissa tai missään tuntemattomille ihmisille, kun ensimmäisenä pelkona mulla on heti mielessä se, että mitä he oikein ajattelevat musta kun oon siellä yksin ilman ketään kavereita. Enkä sitä paitsi suoraan sanottuna tykkää yhtään tällaisista vinkeistä ja neuvoista, ei millään pahalla, mutta oon hyvin sulkeutunut luonteeltani ja muutenkin hyvin tarkka siitä, että mitä uskallan koskaan puhua tuntemattomille ihmisille.

        Työkaverit ja heidän ahdasmieliset asenteet ovat vaikuttaneet hyvin paljon mun elämääni ja sen takia en koskaan oikein uskalla mitään tehdä tai mihinkään mennä, kun saa pelätä aina sitä, että miten työkaverit nyt siihen oikein suhtautuvat. Tai jos teen vastoin heidän tahtoaan, niin en ainakaan kerro mitään siitä heille sanallakaan, kun joutuisi sitten työpaikalla ihmettelyn ja painostavan utelun kohteeksi.

        "Työkaverit ja heidän ahdasmieliset asenteet ovat vaikuttaneet hyvin paljon mun elämääni ja sen takia en koskaan oikein uskalla mitään tehdä tai mihinkään mennä, kun saa pelätä aina sitä, että miten työkaverit nyt siihen oikein suhtautuvat. Tai jos teen vastoin heidän tahtoaan, niin en ainakaan kerro mitään siitä heille sanallakaan, kun joutuisi sitten työpaikalla ihmettelyn ja painostavan utelun kohteeksi."

        Ja kiitä luojaasi että he ovat työkavereitasi, eivätkä esimerkiksi sukulaisiasi tai muita hengenheimolaisia!
        Long Live New Libya. . .


      • yksin maailmasta
        DarkFear kirjoitti:

        Kun en halua luopua tästä haaveesta! Se laivaristeilylle pääseminen kun on mun elämän suurin haaveeni, mistä oon haaveillut jo niin monen vuoden ajan. Enkä todellakaan suostu tästä haaveesta luopumaan, kun se masentaisi mut aivan täysin.

        voi jeesus mikä mamman poika. olet ei kukaan edes huomioi. tuollaista asiaa oletko yksin vai. ei. mua ainakaan. kiinnosta kuka on kenenkin kanssa laivalla. olen ollut yhden kerran yksin ja monta kertaa lapsen kanssa. . voi luoja. että en ymmärrä. tuollaista asennetta hyvä ihminen muuta. äidin luo. et selviä yksin maailmasta


      • ...
        DarkFear kirjoitti:

        "Voi hyvää päivää. Vastoin työkavereiden tahtoa? Millä planeetalla sinä oikein elät? Ne ovat vain työkavereita, eivät mitään sinun elämäsi määrääjiä ja kuninkaita. "

        On vaan inhottavaa mennä töihin, jos saa kuulla siellä jotain vihjailua itsestään ja mahdollisesti työkaverit ovat puhuneet musta jotain pahaa selän takana mun poissa ollessani.

        "Tuntuu siltä, että olet liian pelokas ja nössö tekemään yhtään mitään. Elät elämääsi vain vanhempiasi ja työkavereitasi varten, et siten miten itse haluaisit. "

        Valitettavasti vanhemmilla ja työkavereilla on erittäin voimakkaat mielipiteet ja he eivät myöskään pelkää tuoda niitä julki. Siinä onkin sitten vaikea mitään selitellä, jos joutuu heidän kanssan jonkinlaiselle törmäyskurssille. Oon kyllä miettinyt sitä, että ehkä joskus vanhempana elämä voisi olla helpompaa, jos vanhemmat ja työkaverit oppisivat hyväksymään sen yksinäisyyden paremmin ja eivät enää ihmettelisi ja tuomitsisi yhtä rankasti sitä, jos mä vaikka lähtisin yksin laivaristeilylle ilman ketään kavereita.

        "Ja tiedätkös mitä? Se ei ole muiden ihmisten, vaan sinun ihan oma vikasi. Sinä et tee asioita joita voisit tehdä, koska päätät olla tekemättä. Älä viitsi käyttää muita ihmisiä tekosyynä sille, että sinä itse et osaa tai uskalla elää omaa elämääsi. Suomessa on tuhansia ihmisiä joilla on ollut sinun elämääsi vaikeampaa, mutta elävät silti ihan omaa elämääsi. "

        Kävin mä nuorempana mm. yksin baareissa, mutta en koskaan siellä viihtynyt. Koskaan sieltä ei löytynyt juttuseuraa ja siellä tunsi vaan olonsa ahdistavaksi ja alkoi masentaa, kun ei ollut ketään kavereita ja kaikki muut nuoret kyllä saivat pitää aina hauskaa omissa kaveriporukoissaan. Sitten kun aina riitti näitä uteliaita ihmisiä kysymässä painostavaan sävyyn siitä mun yksinolosta ja kavereista, niin tämä loukkasi mua tosi pahasti ja jätti muhun jäljet oikein pysyvästi. Tämän vuoksi olenkin sitten saanut olla aina hyvin tarkkana sen suhteen, että mihin uskallan koskaan yksin lähteä, ettei vaan tule ihmiset utelemaan siitä yksinolosta ka kavereista.


        "Se on ihan sinun oma syysi, että jumitat paikallasi ja mietit vain mitä joku muu ajattelee. "

        Onko sulla sitten mitään parempia vinkkejä sen suhteen, että mitä mun pitäisi elämälleni tehdä ja miten saisin muutettua elämääni parempaan suuntaan?

        "Uskopn kyllä sen, että sinulla oli kotipaikkakunnallasi vaikeaa ja sivarivalinnasta vittuiltiin yms ja vanhemmat kyselivät kavereista, mutta ei se enää oikein kelpaa tekosyyksi. Sivariajoista on jo n. 10 vuotta aikaa. Et asu enää kotipaikkakunnallasi. Olet kohta 30v aikuinen mies, et mikään äidin holhoama pikkupoika. "

        Mielestäni tämä kelpaa edelleen syyksi kun syyksi, sillä ei mun elämässä ole juuri mikään muuttunut kotiseudun ajoista, vaikka asunkin nykyään Helsingissä ja oon muutaman vuoden vanhempi kun tuolloin.

        "Tällä hetkellä pahin syyllinen tilanteeseesi olet sinä itse, eivät muut "ahdasmieliset" ihmiset. Eikä se sinun vainoharhainen luonteesi muutu miksikään siitä jos löydät kaverin ja pääset risteilylle. "

        Se kavereiden löytäminen ja heidän kanssaan laivaristeilylle pääseminen muuttaisi elämääni niin paljon parempaan suuntaan, sillä se nostaisi mun itsetuntoa kohisten ylöspäin ja samalla sitä tuntisi nauttivansa muiden ihmisten suosiota, kun saisi olla kavereiden kanssa laivaristeilyllä, kuten kaikki muutkin nuoret siellä aina ovat. Laivan baareissakin olisi oikein itsevarma olo, kun ei tarvisi pelätä kertaakaan sitä, että mitä jos joku tulee kysymään siitä yksinolosta ja siitä miksei ole ketään kavereita mukana.

        Mullakin riittäisi varmasti koko ajan juttuseuraa laivalla, kun tuntemattomat ihmiset haluaisivat tulla juttelemaan mulle ja tutustua muhun lähemmin, kun he huomaisivat mun olevan kavereiden kanssa liikkeellä ja päättelisivät näin ollen olevan mun suht suosittu, kun mulla on kavereita joiden kanssa liikkua tollaisissa paikoissa. Yksinäisille kun ei koskaan kukaan tule missään mitään juttelemaan, korkeintaan vaan kysellään siitä yksinolosta ja siitä miksei ole ketään kavereita mukana.

        Mutta nämä kun ovat just sellaisia juttuja, joita ne sosiaaliset ja paljon kavereita omaavat ihmiset eivät useinkaan ymmärrä, johtuen siitä, kun heidän ei ole itse koskaan tarvinnut kokea samanlaista häpeän tunnetta sen oman yksinäisyytensä takia ja lisäksi he eivät itse tajua sitä, miten paljon sellainen oikein voi nostattaa nuoren miehen itsetuntoa, kun hän tuntee itse olevansa suht suosittu ja pidetty muiden ihmisten keskuudessa.

        "On vaan inhottavaa mennä töihin, jos saa kuulla siellä jotain vihjailua itsestään ja mahdollisesti työkaverit ovat puhuneet musta jotain pahaa selän takana mun poissa ollessani."

        No varmasti puhuvatkin selkäsi takana, olet sinä sen verta hörhö tapaus.


    • kokomuusa

      sama homma mulla.aina pitää yksin lähtee ...ja nyt pitäs oulusta asti yksin lähtee sitte...

    • :::::::::::::::::::

      Sinä taidat luulla, että kaikki ajattelevat sinusta niin kuin itse ajattelet itsestäsi, tai että vieraat ihmiset tuntisivat sinut ja tilanteesi. Mikä on itse asiassa aika normaalia, jos viettää aikaa liian paljon yksin. Asiat saavat kohtuuttomat tai vääristyneet mittasuhteet, kun niitä pyörittelee vain omassa päässään.

      Totuus on kuitenkin, että vaikka olisi paljonkin ystäviä, ihmiset liikkuvat silti eri paikoissa myös yksin. Baareissa, leffassa, kaupoissa, risteilyllä, kirjastossa... jotkut rohkeimmat jopa tekevät niitä ulkomaanmatkoja yksin. Se on täysin normaalia. Vai ajatteletko automaattisesti joka kerta kun näet jonkun ihmisen jossain yksinään, että hänellä ei varmaankaan ole ystäviä?

      Jos joku näkisi sinut risteilyllä yksin jossain vaikka pöydässä tai baaritiskillä, niin ei hän välttämättä ajattelisi, että olet koko risteilyllä yksin. Kaverisihan voivat olla sillä hetkellä jossain muualla, toisessa osassa laivaa. Olen ollut itse n. 15 hengen porukalla risteilyllä, ja silti viettänyt joitain hetkiä yksin siellä laivalla.

      Ja sitä paitsi, jos olet menossa jollekin sinkkuristeilylle, niin kukaan ei taatusti ihmettele, jos olet sillä matkalla yksin. Siellä on todennäköisesti muitakin yksinäisiä sinun lisäksesi. Rohkaise siis mielesi ja lähde mukaan! :)

      • "Sinä taidat luulla, että kaikki ajattelevat sinusta niin kuin itse ajattelet itsestäsi, tai että vieraat ihmiset tuntisivat sinut ja tilanteesi. Mikä on itse asiassa aika normaalia, jos viettää aikaa liian paljon yksin. Asiat saavat kohtuuttomat tai vääristyneet mittasuhteet, kun niitä pyörittelee vain omassa päässään. "

        No kuten tossa kerroin äsken, niin ainakin työkavereiden mielipiteet ovat vaikuttaneet hyvin paljon mun elämääni. Enkä oikein koskaan uskalla tehdä mitään sellaista, mistä saisin kuulla sanomista työkavereilta.

        "Totuus on kuitenkin, että vaikka olisi paljonkin ystäviä, ihmiset liikkuvat silti eri paikoissa myös yksin. Baareissa, leffassa, kaupoissa, risteilyllä, kirjastossa... jotkut rohkeimmat jopa tekevät niitä ulkomaanmatkoja yksin. Se on täysin normaalia. Vai ajatteletko automaattisesti joka kerta kun näet jonkun ihmisen jossain yksinään, että hänellä ei varmaankaan ole ystäviä? "

        Ehkä liikkuvat, mutta eipä tuolla vaan koskaan näy baareissa tai laivaristeilyillä yksinäisiä nuoria miehiä, kun kaikki ovat siellä aina yhdessä kaveriporukoidensa kanssa. Enkä ole ikinä kuullut missään reaalimaailmassa kenenkään nuoren kertovan siitä, että hän olisi ollut yksin baarissa, laivaristeilyllä tai jossain ulkomaan matkalla. Ehkä yhteiskunnan paine yksinäisiä kohtaan on niin valtava, että kukaan nuorempi ihminen ei koskaan kehtaa myöntää olleensa yksin jossain tollaisessa paikassa, kun tietää jo etukäteen sen, että miten kielteisesti ihmiset aina suhtautuvat sitä kohtaan jos joku nuorempi mies on ollut yksin baarissa tai laivaristeilyllä.

        "Ja sitä paitsi, jos olet menossa jollekin sinkkuristeilylle, niin kukaan ei taatusti ihmettele, jos olet sillä matkalla yksin. Siellä on todennäköisesti muitakin yksinäisiä sinun lisäksesi. Rohkaise siis mielesi ja lähde mukaan! :) "

        On sitä mun yksinoloa ihmetelty aina baareissakin, kun oon yksin joutunut niissä aina käymään. Aivan varmasti samanlainen suhtautuminen ihmisillä olisi myös laivalla, jos lähtisin sinne yksinään, kun eihän noissa laivaristeilyillä koskaan nuoret ilman kaveriseuraa käy, aina heillä on siellä enemmän tai vähemmän kavereita mukana.


      • blueeye65
        DarkFear kirjoitti:

        "Sinä taidat luulla, että kaikki ajattelevat sinusta niin kuin itse ajattelet itsestäsi, tai että vieraat ihmiset tuntisivat sinut ja tilanteesi. Mikä on itse asiassa aika normaalia, jos viettää aikaa liian paljon yksin. Asiat saavat kohtuuttomat tai vääristyneet mittasuhteet, kun niitä pyörittelee vain omassa päässään. "

        No kuten tossa kerroin äsken, niin ainakin työkavereiden mielipiteet ovat vaikuttaneet hyvin paljon mun elämääni. Enkä oikein koskaan uskalla tehdä mitään sellaista, mistä saisin kuulla sanomista työkavereilta.

        "Totuus on kuitenkin, että vaikka olisi paljonkin ystäviä, ihmiset liikkuvat silti eri paikoissa myös yksin. Baareissa, leffassa, kaupoissa, risteilyllä, kirjastossa... jotkut rohkeimmat jopa tekevät niitä ulkomaanmatkoja yksin. Se on täysin normaalia. Vai ajatteletko automaattisesti joka kerta kun näet jonkun ihmisen jossain yksinään, että hänellä ei varmaankaan ole ystäviä? "

        Ehkä liikkuvat, mutta eipä tuolla vaan koskaan näy baareissa tai laivaristeilyillä yksinäisiä nuoria miehiä, kun kaikki ovat siellä aina yhdessä kaveriporukoidensa kanssa. Enkä ole ikinä kuullut missään reaalimaailmassa kenenkään nuoren kertovan siitä, että hän olisi ollut yksin baarissa, laivaristeilyllä tai jossain ulkomaan matkalla. Ehkä yhteiskunnan paine yksinäisiä kohtaan on niin valtava, että kukaan nuorempi ihminen ei koskaan kehtaa myöntää olleensa yksin jossain tollaisessa paikassa, kun tietää jo etukäteen sen, että miten kielteisesti ihmiset aina suhtautuvat sitä kohtaan jos joku nuorempi mies on ollut yksin baarissa tai laivaristeilyllä.

        "Ja sitä paitsi, jos olet menossa jollekin sinkkuristeilylle, niin kukaan ei taatusti ihmettele, jos olet sillä matkalla yksin. Siellä on todennäköisesti muitakin yksinäisiä sinun lisäksesi. Rohkaise siis mielesi ja lähde mukaan! :) "

        On sitä mun yksinoloa ihmetelty aina baareissakin, kun oon yksin joutunut niissä aina käymään. Aivan varmasti samanlainen suhtautuminen ihmisillä olisi myös laivalla, jos lähtisin sinne yksinään, kun eihän noissa laivaristeilyillä koskaan nuoret ilman kaveriseuraa käy, aina heillä on siellä enemmän tai vähemmän kavereita mukana.

        Anna palaa vaan.
        Jos pääset lähtemään, lähde!! Yksin on oikeasti hyvä lähteä, voi tehdä juuri niinkuin haluaa. Tosin onhan se kiva lähteä kavereitten kanssakin.
        Olen itse 45v. ja reissannut pääosin yksin. Asunut ja työskennellyt ympäri maailmaa jo 15 vuotta. Ei ole maata, kaupunkia, baaria, jossa ei tulsi uusia ystäviä ja tuttuja. Ja Suomen ystävät pysyvät. Kaikkein mielestä on vain hienoa, että pärjää yksin ja on valmis menemään yksin.
        En ole katunut päivääkään.
        Joten, mene ja nauti!!


      • blueeye65 kirjoitti:

        Anna palaa vaan.
        Jos pääset lähtemään, lähde!! Yksin on oikeasti hyvä lähteä, voi tehdä juuri niinkuin haluaa. Tosin onhan se kiva lähteä kavereitten kanssakin.
        Olen itse 45v. ja reissannut pääosin yksin. Asunut ja työskennellyt ympäri maailmaa jo 15 vuotta. Ei ole maata, kaupunkia, baaria, jossa ei tulsi uusia ystäviä ja tuttuja. Ja Suomen ystävät pysyvät. Kaikkein mielestä on vain hienoa, että pärjää yksin ja on valmis menemään yksin.
        En ole katunut päivääkään.
        Joten, mene ja nauti!!

        Olisi kai se ihan kiva lähteä, jos vaan saisi jostain sitä rohkeutta ja uskaltaisi lähteä yksinään. Mutta se vaan vaatisi niin paljon sitä asennemuutosta muissa ihmisissä, että he hyväksyisivät sen, että nuori mies on yksin reissussa ilman ketään kavereita.

        Vielä kun tietäisi sen, että miten sen yksinlähdön oikein selittäisi ja perustelisi vanhemmille ja työkavereille, sillä he eivät takuulla tätä asiaa pystyisi ymmärtämään saati sitten hyväksymään.


      • Tiedä oikeutesi
        DarkFear kirjoitti:

        Olisi kai se ihan kiva lähteä, jos vaan saisi jostain sitä rohkeutta ja uskaltaisi lähteä yksinään. Mutta se vaan vaatisi niin paljon sitä asennemuutosta muissa ihmisissä, että he hyväksyisivät sen, että nuori mies on yksin reissussa ilman ketään kavereita.

        Vielä kun tietäisi sen, että miten sen yksinlähdön oikein selittäisi ja perustelisi vanhemmille ja työkavereille, sillä he eivät takuulla tätä asiaa pystyisi ymmärtämään saati sitten hyväksymään.

        ""Mutta se vaan vaatisi niin paljon sitä asennemuutosta muissa ihmisissä, että he hyväksyisivät sen, että nuori mies on yksin reissussa ilman ketään kavereita.""

        Voin lähes vannoa, että suurin osa ihmisistä ei kuule piirun vertaakaan ole kiinnostuneita tai välitä siitä, mitä yksi yksinäin mies tekee. Kaipaamasi asennemuutos on tapahtunut jo kauan aikaa sitten. Suuri enemmistö hyväksyy sen, että ihmiset (niin naiset kuin miehet) matkstaa yksin, koska matkustaminen on mukavaa ja yksi tapaa viettää vaipaa aikaa.

        Minäkin hyväksyn yksin matkustavat miehet 100 %sesti. Ei mitään ongelmaa

        ""Vielä kun tietäisi sen, että miten sen yksinlähdön oikein selittäisi ja perustelisi vanhemmille ja työkavereille, sillä he eivät takuulla tätä asiaa pystyisi ymmärtämään saati sitten hyväksymään. """

        No ensinnäkin: aikuisen ihmisen ei tarvitse selitää edes vanhemmilleen, että mitä lomallaan tekee. Työpaikalla riittää, että sovit lomastasi esimiehen kanssa ja muilla työntekijöillä on pelkästään oikeus tietää, että olet aikana X poissa ja ettei sinua tavoita kännykästä silloin. Muut työntekijät saavat toki kysellä sinulta vaikka mitä mutta sinun ei ole pakko vastata. Totea vain, että lähdet lomalle. Kaikkien pitäisi hyväksyä se, että joku pitää välillä lomaa. Kenenkään ei tarvitse kertoa työpaikalla, että mitä lomallaan teki.


      • hei hellurei
        DarkFear kirjoitti:

        Olisi kai se ihan kiva lähteä, jos vaan saisi jostain sitä rohkeutta ja uskaltaisi lähteä yksinään. Mutta se vaan vaatisi niin paljon sitä asennemuutosta muissa ihmisissä, että he hyväksyisivät sen, että nuori mies on yksin reissussa ilman ketään kavereita.

        Vielä kun tietäisi sen, että miten sen yksinlähdön oikein selittäisi ja perustelisi vanhemmille ja työkavereille, sillä he eivät takuulla tätä asiaa pystyisi ymmärtämään saati sitten hyväksymään.

        Jos kolmekymppisen miehen pitää saada vanhempien hyväksyntä (tai ny puhumattakaan työkavereiden) omalle risteilyreissulle ni ei sullakaa hyvin mene. Mitä se niille kuuluu? Älä kerro.


      • Tiedä oikeutesi kirjoitti:

        ""Mutta se vaan vaatisi niin paljon sitä asennemuutosta muissa ihmisissä, että he hyväksyisivät sen, että nuori mies on yksin reissussa ilman ketään kavereita.""

        Voin lähes vannoa, että suurin osa ihmisistä ei kuule piirun vertaakaan ole kiinnostuneita tai välitä siitä, mitä yksi yksinäin mies tekee. Kaipaamasi asennemuutos on tapahtunut jo kauan aikaa sitten. Suuri enemmistö hyväksyy sen, että ihmiset (niin naiset kuin miehet) matkstaa yksin, koska matkustaminen on mukavaa ja yksi tapaa viettää vaipaa aikaa.

        Minäkin hyväksyn yksin matkustavat miehet 100 %sesti. Ei mitään ongelmaa

        ""Vielä kun tietäisi sen, että miten sen yksinlähdön oikein selittäisi ja perustelisi vanhemmille ja työkavereille, sillä he eivät takuulla tätä asiaa pystyisi ymmärtämään saati sitten hyväksymään. """

        No ensinnäkin: aikuisen ihmisen ei tarvitse selitää edes vanhemmilleen, että mitä lomallaan tekee. Työpaikalla riittää, että sovit lomastasi esimiehen kanssa ja muilla työntekijöillä on pelkästään oikeus tietää, että olet aikana X poissa ja ettei sinua tavoita kännykästä silloin. Muut työntekijät saavat toki kysellä sinulta vaikka mitä mutta sinun ei ole pakko vastata. Totea vain, että lähdet lomalle. Kaikkien pitäisi hyväksyä se, että joku pitää välillä lomaa. Kenenkään ei tarvitse kertoa työpaikalla, että mitä lomallaan teki.

        "Voin lähes vannoa, että suurin osa ihmisistä ei kuule piirun vertaakaan ole kiinnostuneita tai välitä siitä, mitä yksi yksinäin mies tekee. Kaipaamasi asennemuutos on tapahtunut jo kauan aikaa sitten. Suuri enemmistö hyväksyy sen, että ihmiset (niin naiset kuin miehet) matkstaa yksin, koska matkustaminen on mukavaa ja yksi tapaa viettää vaipaa aikaa. "

        En kyllä sanoisi asian olevan ihan noin yksinkertainen, sillä ylivoimainen enemmistö ainakin nuorista on AINA sitä mieltä, että nuorten miesten kuuluisi reissuta ja käydä baareissa AINA kavereidensa kanssa. Tätä samaa mieltä ovat olleet aina myös mun vanhempani, jotka eivät ole koskaan tykänneet siitä, kun oon käynyt joskus yksin baareissa. Niin ja laivamatkoille ja muille ulkomaan matkoille vanhemmat eivät ole koskaan mua edes päästäneet, kun heidän mielestä mun pitäisi odottaa ensin sitä, että löytäisin jostain sellaisia kavereita, joiden kanssa voisin sitten käydä yhdessä laivaristeilyillä ja vaikka ulkomaillakin.

        Se taas ei vanhempiani yhtään hetkauta, kun oon missannut ja tulen missaamaan kaikkia laivaristeilyitä ja monia ulkomaan matkoja, kun en ole päässyt koskaan mihinkään lähtemään. He kun jaksavat aina vaan sanoa vuodesta toiseen sitä sama, että "älä nyt turhia hätäile" ja että "kyllä säkin vielä joskus löydät jostain niitä kavereita", niin sitten voit käydä vaikka kuinka paljon laivaristeilyillä ja ulkomaan matkoilla. Tätä samaa turhaa odotusta kun on kestänyt jo viime vuosituhannen puolelta asti!

        Vanhempien mielestä se olisi varmasti vaan parempi jättää sitten risteilyt risteilemättä ja ulkomaat näkemättä, jos ei kerran ole ketään kavereita joiden kanssa siellä voisi käydä. Ellei sitten haluaisi lähteä joka kerta vaikka viiskymppisenäkin vanhempien kanssa reissuun. On vaan niin ahdistavaa tällainen, että voi helvettin sentään.

        "Minäkin hyväksyn yksin matkustavat miehet 100 %sesti. Ei mitään ongelmaa "

        Oot varmaan mies ja keski-ikäinen tai vanhempi, sillä en ole koskaan kuullut varsinkaan nuorempien naisten sanovan ikinä mitään tollaista.

        "No ensinnäkin: aikuisen ihmisen ei tarvitse selitää edes vanhemmilleen, että mitä lomallaan tekee. Työpaikalla riittää, että sovit lomastasi esimiehen kanssa ja muilla työntekijöillä on pelkästään oikeus tietää, että olet aikana X poissa ja ettei sinua tavoita kännykästä silloin. Muut työntekijät saavat toki kysellä sinulta vaikka mitä mutta sinun ei ole pakko vastata. Totea vain, että lähdet lomalle. Kaikkien pitäisi hyväksyä se, että joku pitää välillä lomaa. Kenenkään ei tarvitse kertoa työpaikalla, että mitä lomallaan teki. "

        Aina vaan vanhemmat odottavat ja toivovat sitä, että mä kertoisin heille kaikki tollaiset omat menoni, varsinkin jos olisin laivaristeilylle asti lähdössä. Töissä kun ongelmana olisi just se, kun työkaverit haluaisivat kuitenkin kuulla kaikkea mielekästä kerrottavaa nuoren miehen laivaristeilystä ja eikä mulla yksinäisenä miehenä olisi heille yhtään mitään sellaista kerrottavaa, mitä he haluaisivat kuulla. Saisi vaan kuulla hirveää kyselyä siitä, että miksei ollut ketään kavereita mukana ja sitten musta puhuttaisiin vaikka mitä selän takana mun poissaollessani.


    • pinkkipaitainen n

      Sinun oma ahdas maailmasi -etkä pääse sieltä ulos..kaikki oman pääsi sisällä pyörivät ajatukset lukitsevat sinut ennenpitkää 4 seinän sisälle..Ihan hyviä rohkaisuja neuvoja olet saanut mutta näet niissä aina jotakin esteitä--ja siitä syystä et tule todennäköisesti koskaan lähtemään risteilylle..Sinänsä harmi,sillä jos uskaltautuisit-voisi tapahtua jotakin merkityksellistä elämässäsi..

    • 16+14

      Tuo kirjoittaja on trolli, hän on copy/pastennut samoja keskustelupätkiä jo ainakin kaksi vuotta.

      Ei kannata ruokkia trollia.

      • Sulta ei ole yhtään mitään kysytty, joten sä voit painua helvettin tältä palstalta ilmapiiriä pilaamasta!!


      • soolomies
        DarkFear kirjoitti:

        Sulta ei ole yhtään mitään kysytty, joten sä voit painua helvettin tältä palstalta ilmapiiriä pilaamasta!!

        Olen mennyt porukalla, pienellä, isommalla ja sitten yksin. Useimmiten yksin. Monet ei vaan ymmärrä, mutta jännempää on mennä yksin ja vielä sellaiseen paikkaan jossa ei ole tuttuja. Välillä ilta on ihan katastrofi eli ei saa itsestään mitään irti, fiilis on syvältä, kukaan ei tule juttelemaan jos ja useimmiten kun en itse tee aloitetta. Tällaiset illat olen jo nyt vanhemmiten (laukkaan lähempänä neljää kymppiä) oppinut tunnistamaan ennen puolta yötä ja sen mukaan lähden aikaisemmin kotiin tai sitten asennoidun muuten vaan "köyhään" iltaan.

        Sitten on niitä "valon pisara" iltoja jolloin on ihan hiton hauskaa. Hauska ei siis tarkoita sitä että löytää yöseuraa. Joskus on vaan hiton kiva kun löytää mukavan naisen tai kenties naisporukan/sekaporukan ja juttu on vapaata tajunnanvirtaa ja tuntuu, että kaikilla on hauskaa. Pientä flirttiä jne. Omaan fiilikseen auttaa huomattasti ainakin se, että pukeutuu siten ettei tartte hävetä.

        Pointti on kuitenkin, että pitää vaan päästä yli jostain älyttömän sairaasta häpeäntunteesta, mikä meissä monissa kunnon metsäsuomalaisissa asuu melko syvällä, ja hakeutua iltaelämään ja avata suunsa. Naisista löytyy samanlaisia saamattomia nahjuksia ja useimmiten se suun aukaiseminenkin auttaa murtamaan jään.


    • DarkFear

      "Olen mennyt porukalla, pienellä, isommalla ja sitten yksin. Useimmiten yksin. Monet ei vaan ymmärrä, mutta jännempää on mennä yksin ja vielä sellaiseen paikkaan jossa ei ole tuttuja. Välillä ilta on ihan katastrofi eli ei saa itsestään mitään irti, fiilis on syvältä, kukaan ei tule juttelemaan jos ja useimmiten kun en itse tee aloitetta. Tällaiset illat olen jo nyt vanhemmiten (laukkaan lähempänä neljää kymppiä) oppinut tunnistamaan ennen puolta yötä ja sen mukaan lähden aikaisemmin kotiin tai sitten asennoidun muuten vaan "köyhään" iltaan. "

      Tätä mä just pelkään siinä yksin lähtemisessä. Tuntuu jo etukäteen siltä, että yksin olevana nuorena miehenä sitä saisi kuitenkin istua koko illan yksinään laivan baareissa, eikä kukaan tulisi kuitenkaan mitään mulle juttelemaan koko reissun aikana. Samalla iskisi myös mielettömän ahdistava ja masentunut fiilis, kun saisi koko ajan näitä, miten kaikki muut nuoret ovat omissa kaveriporukoissaan ja pitävät yhdessä hauskaa baareissa.

      Sitten jos joku tulisi mulle edes juttelemaan, niin pelottaisi se, että miten sen yksinolon oikein perustelisi hänelle. Kun kuitenkin se monien mielestä vaikuttaa niin oudolta ja epänormaalilta, jos nuori mies on yksinään laivalla ilman ketään kavereita. Heti keskustelu laantuisi tai loppuisi lyhyeen, jos kuulisi mun olevan yksinään laivaristeilyllä, siinä kun antaisi taas oikein epäsosiaalisen ja onnettoman kuvan itsestään.

      "Pointti on kuitenkin, että pitää vaan päästä yli jostain älyttömän sairaasta häpeäntunteesta, mikä meissä monissa kunnon metsäsuomalaisissa asuu melko syvällä, ja hakeutua iltaelämään ja avata suunsa. Naisista löytyy samanlaisia saamattomia nahjuksia ja useimmiten se suun aukaiseminenkin auttaa murtamaan jään. "

      Kun tietäisi vaan sen, että miten tällaisesta häpeäntunteesta voi koskaan päästä eroon, kun siitä on niin ikänsä joutunut kärsimään. Aina saa pelätä sitä, että mitä muut ihmiset ajattelevat siitä, jos oon jossakin yksin ilman kavereita. Tämä pelko on mulla niin hirveä, että sen vuoksi se tuntuu ihan mahdottomalta lähteä yksin laivalle.

      • Toiminta käyntiin

        "Kun tietäisi vaan sen, että miten tällaisesta häpeäntunteesta voi koskaan päästä eroon, kun siitä on niin ikänsä joutunut kärsimään."

        Aloia vaikka tutustumalla internetissä olevaan materiaalin pelkotiloista, fobioista ja itsetunnon kohottamisesta.

        www.apua.info
        - kaikenlaista apua mielenterveyden eriasteisiin ongelmiin

        Sosiaalisten tilanteiden pelko:
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_osio=&p_artikkeli=dlk00492&p_haku=

        https://www.terapiaa.fi/Ahdistus/sosiaalinen_fobia.htm

        http://www.e-mielenterveys.fi/mielenterveyden-hairiot/sosiaalisten-tilanteiden-pelko/

        Ahdistuneisuus:
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00188

        Ujous:
        http://www.nyyti.fi/tietoa/ujous/opi-elamaan-ujouden-kanssa/

        Voit lainata myös alan kirjallisuutta kirjastosta.

        Isometsä E. Sosiaalisten tilanteiden pelko. Kirjassa Lönnqvist J, Heikkinen M, Henriksson M, Marttunen M, Partonen T (toim.) Psykiatria. 5.painos. Kustannus Oy Duodecim 2007, s. 246–255.

        Marks I. Pelko – osa elämää. Prometheus Kustannus Oy 2007.

        Pelkosi eivät katoa itsestään vaan sinun täytyy tehdä paljon töitä oman mielesi kanssa.


      • Jatkan...
        Toiminta käyntiin kirjoitti:

        "Kun tietäisi vaan sen, että miten tällaisesta häpeäntunteesta voi koskaan päästä eroon, kun siitä on niin ikänsä joutunut kärsimään."

        Aloia vaikka tutustumalla internetissä olevaan materiaalin pelkotiloista, fobioista ja itsetunnon kohottamisesta.

        www.apua.info
        - kaikenlaista apua mielenterveyden eriasteisiin ongelmiin

        Sosiaalisten tilanteiden pelko:
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_osio=&p_artikkeli=dlk00492&p_haku=

        https://www.terapiaa.fi/Ahdistus/sosiaalinen_fobia.htm

        http://www.e-mielenterveys.fi/mielenterveyden-hairiot/sosiaalisten-tilanteiden-pelko/

        Ahdistuneisuus:
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00188

        Ujous:
        http://www.nyyti.fi/tietoa/ujous/opi-elamaan-ujouden-kanssa/

        Voit lainata myös alan kirjallisuutta kirjastosta.

        Isometsä E. Sosiaalisten tilanteiden pelko. Kirjassa Lönnqvist J, Heikkinen M, Henriksson M, Marttunen M, Partonen T (toim.) Psykiatria. 5.painos. Kustannus Oy Duodecim 2007, s. 246–255.

        Marks I. Pelko – osa elämää. Prometheus Kustannus Oy 2007.

        Pelkosi eivät katoa itsestään vaan sinun täytyy tehdä paljon töitä oman mielesi kanssa.

        Pelkäätkö sosiaalisia tilanteita?
        http://www.kuntoutussaatio.fi/tutkimustoiminta/insp02

        Vinkit on mukaellen lainattu Tapirin jännittyneisyyttä ja paniikkia käsittelevän internet-palvelun sivuilta, Antero Toskalan kirjasta Pelot ja niiden voittaminen (Writers' House, 1997) sekä Keijo Tahkokallion kirjasta Miksi jännitän (WSOY, 1981).


      • soolomies

        Luulen, et sun kohdalla on jo peli menetetty eli ei kannata lähteä risteilemään. Toivotaan että tulevat sukupolvet ottavat näistä kirjoituksista opiksi.


      • Nainen - 61
        soolomies kirjoitti:

        Luulen, et sun kohdalla on jo peli menetetty eli ei kannata lähteä risteilemään. Toivotaan että tulevat sukupolvet ottavat näistä kirjoituksista opiksi.

        Vaikeata on elämä, jos koko ajan miettii mitä muut ajattelee minusta, peläten koko ajan arvostelua vanhempien, tai työkavereiden taholta.


    • kommenttini

      Kyseessä on sinkkuristeily. On aika oleellista olla sinkkuna siellä.

    • jannike82

      Heippa hei.

      Siis en jaksanut ihan kaikkia kirjoituksia lukea kun tulee samat asiat kerta toisensa jälkeen.
      Ja tiedän että mitä minä, tai kukaan muu, sanoo niin se ei tee paljoakaan muutosta, koska pelkäät niin paljon. Mutta sanon nyt kumminkin...

      Eli ensimmäinen asia joka sinun tulisi tehdä on hakea ammattiapua! Voit soittaa vaikka terveyskeskukseen ja sanoa että haluaisit jutella psykologin kanssa koska et saa otetta elämästäsi. Tässä EI OLE mitään mitä sinun pitäisi hävetä. Ja jos et halua, niin et kerro siitä työkavereillesi tai vanhemmillesi tai yhtään kenellekkään. Ei kenenkään tarvitse tietää jos et halua. Olen itsekin käynyt juttelemassa psykologilla, ja siitä tietää kyllä kaikki ystäväni sekä vanhempani, mutta ei kukaan ole minua leimannut mitenkään ihmeelliseksi.

      Ja yksinäisyys on yksi tylsimmistä asioista maailmassa. Mutta se että on ystäviä ei tee elämästä pelkkää ruusuilla tanssimista. Itse olen siis melkein 30 vuotias nainen ja minulla on kyllä ystäviä, mutta olen kumminkin ollut sinkkuna 10 vuotta. Olen mukava, sosiaalinen jne, mutta ei se sinkkumarkkinoilla ole auttanut. Olen käynyt baareissa, leffassa jne sekä yskin että kavereiden kanssa, eikä kukaan ole sitä ajatellut sen enempää. Olen muuttanut uudelle paikkakunnalle opiskelemaan ihan yksin ja olen käynyt ulkomailla yksin. Ja siis aina löytyy niitä jotka ihmettelee mitä minä oikein teen, mutta löytyy myös niitä jotka ovat sitä mieltä että olen todella rohkea kun uskalla yksin mennä. Moni kun ei uskalla...

      Onko sinulla mitään harrastuksia? harrastusten parista minä ainakin olen löytänyt kavereita, tai ainakin tuttuja ja uuden harrastuksen pariin mennään usein yksin, joten se ei ole mitään mitä kukaan ihmettelisi sen enempää jos tulee yksin.

      Vaikka sinusta nyt tuntuu siltä että olet maailman epäonnekkain ihminen ja että kaikki puhuvat vain paskaa sinusta selän takana koska olet yksinäinen, niin se suurin mörkö olet sinä itse. Ihan kaikilla ihmisillä, myös heillä joilla on ystäviä on huonoja hetkiä ja hetkiä jolloin he tuntevat itsensä yksinäisiksi. Joten mun mielestä sä voisit antaa itsellesi nyt mahdollisuuden ja menet juttelemaan jonnekkin ja saat asiasi kuntoon, koska sinä olet sen arvoinen!

    • "Eli ensimmäinen asia joka sinun tulisi tehdä on hakea ammattiapua! Voit soittaa vaikka terveyskeskukseen ja sanoa että haluaisit jutella psykologin kanssa koska et saa otetta elämästäsi. Tässä EI OLE mitään mitä sinun pitäisi hävetä. Ja jos et halua, niin et kerro siitä työkavereillesi tai vanhemmillesi tai yhtään kenellekkään. Ei kenenkään tarvitse tietää jos et halua. Olen itsekin käynyt juttelemassa psykologilla, ja siitä tietää kyllä kaikki ystäväni sekä vanhempani, mutta ei kukaan ole minua leimannut mitenkään ihmeelliseksi. "

      Tätä oon paljon saanut kuulla, mutta en vaan ole koskaan halunnut hakea mitään ammattiapua, kun oon aina ajatellut niin ettei siitä olisi mitään apua mun elämäntilanteeseen. Se olisi ainakin varma juttu, etten työkavereille mitään kertoisi tästä sanallakaan, jos joutuisin siihen ammattiapuun turvautumaan. He kun eivät ymmärtäisi sitä ollenkaan, kun heidän mielestään kaikkien nuorten kuuluisi elää aina niin täydellistä ja sosiaalista elämää, jota voi sitten hehkuttaa kaikille siellä facebookissa. Mutta pääseeköhän Helsingissä edes kovin hyvin johonkin julkisen puolen psykiatreille? Yksityiselle puolelle en ainakaan suostu menemään, koska en halua siitä maksaa.

      Pahinta siinä yksinäisyydessä on mielestäni just se, kun ketkään eivät koskaan sitä ymmärrä. Aina kaikki vaan olettavat automaattisesti niin, että kyllähän nyt nuorella miehellä on aina paljon kavereita joka paikassa, sekä kotiseudulla ja uudessa kotikaupungissa. Sitä vaihtoehtoa kun ihmiset eivät koskaan osaa/halua miettiä, että jos jollain ei olekaan jäänyt ketään kavereita niiltä kouluajoilta ja vanhoista työpaikoista.

      "Onko sinulla mitään harrastuksia? harrastusten parista minä ainakin olen löytänyt kavereita, tai ainakin tuttuja ja uuden harrastuksen pariin mennään usein yksin, joten se ei ole mitään mitä kukaan ihmettelisi sen enempää jos tulee yksin. "

      Tätä monet usein multa kysyvät ja ehdottavat sitä, että jos etsisin niitä kavereita harrastuksien kautta. Valitettavasti kun en vaan oikein harrasta mitään erityistä, enkä varsinkaan mitään sellaista minkä kautta voisi tutustua missään uusiin ihmisiin. Harrastan vain lähinnä lenkkeilyä, lukemista, musiikin kuuntelua ja erityisesti cd-levyjen keräilyä. Kotiseuduilla asuessa kävin usein punttisalilla, mutta sieltä ei koskaan löytynyt ketään kavereita ja asiaa vaikeutti myös se, kun noilla punttisaleilla lähes kaikki miehet olivat sellaisia, että he tykkäsivät jutella niistä armeijajutuista ja suhtautuivat erittäin kielteisesti sivareita kohtaan ja itse kun en ole tota armeijaa käynyt, niin sen vuoksi en just haluakaan tutustua sellaisiin ihmisiin, jotka ovat haukkumassa mua sen sivarivalinnan takia.

      Tähän en todellakaan halua kuulla mitään sellaista, että olisi kannattanut käydä se armeija, niin olisi saanut kavereita ja sitä arvostusta muiden ihmisten parissa. En nyt tarkoita sitä, että sä olisit mulle tästä sanomassa, mutta kun näillä palstoilla vaan riittää niin paljon näitä ahdasmielisiä idiootteja, jotka ovat aina tuomitsemassa toisten ihmisten "vääriä" valintoja.

      • Empaattinen3

        En ole jaksanut kaikkia kirjoituksiasi lukea (anteeksi), mutten myöskään muiden vastauksia, mutta olen sitä mieltä, että kyllä sulla on aika huono ympäristö (siis ihmiset), jotka ruokkivat omalla käytöksellään sun epävarmuutta ym. Pitäisi vaan muistaa, että muunkinlaisia ihmisiä on, jotka ymmärtää erilaisia ihmisiä ja elämäntyylejä, joka johtuu joko itsestä tai ympäristöstä tai molemmista. Totta on myös se, että jos pystyisit unohtamaan sun lähipiirin asenteet ym. ja rohkaistuisit vaan lähtemään yksin erilaisiin paikkoihin, ja ottaisit niiden muiden ihmisten kanssa uudenlaisen, avoimen ja positiivisen asenteen, niin luullakseni muiden ihmisten kanssa saattaisi mennä ihan ok! Täytyy kuitenkin muistaa, ettei sitten tekisi itse siitä yksinäisyydestänsä ongelmaa niiden uusien ihmisten kanssa. Toisaalta sitten täytyisi vaan bongata ns. niitä oikeantyyppisiä ihmisiä, muuten asiat saattaa mennä samalla tavalla kuin lähipiirisi kanssa tai siis saat samanlaisia vastaanottoa, mitä lähipiirisi sulle tarjoaa.

        Vaikea tilanne kaikenkaikkiaan ja varmaan vaikeeta päästä tuosta ns. noidankehästä ulos, mutta mitään ei ainakaan tapahdu, jollei edes yritä! Toivottavasti tästä kommentista edes jotain apua olisi... :)


      • Empaattinen3 kirjoitti:

        En ole jaksanut kaikkia kirjoituksiasi lukea (anteeksi), mutten myöskään muiden vastauksia, mutta olen sitä mieltä, että kyllä sulla on aika huono ympäristö (siis ihmiset), jotka ruokkivat omalla käytöksellään sun epävarmuutta ym. Pitäisi vaan muistaa, että muunkinlaisia ihmisiä on, jotka ymmärtää erilaisia ihmisiä ja elämäntyylejä, joka johtuu joko itsestä tai ympäristöstä tai molemmista. Totta on myös se, että jos pystyisit unohtamaan sun lähipiirin asenteet ym. ja rohkaistuisit vaan lähtemään yksin erilaisiin paikkoihin, ja ottaisit niiden muiden ihmisten kanssa uudenlaisen, avoimen ja positiivisen asenteen, niin luullakseni muiden ihmisten kanssa saattaisi mennä ihan ok! Täytyy kuitenkin muistaa, ettei sitten tekisi itse siitä yksinäisyydestänsä ongelmaa niiden uusien ihmisten kanssa. Toisaalta sitten täytyisi vaan bongata ns. niitä oikeantyyppisiä ihmisiä, muuten asiat saattaa mennä samalla tavalla kuin lähipiirisi kanssa tai siis saat samanlaisia vastaanottoa, mitä lähipiirisi sulle tarjoaa.

        Vaikea tilanne kaikenkaikkiaan ja varmaan vaikeeta päästä tuosta ns. noidankehästä ulos, mutta mitään ei ainakaan tapahdu, jollei edes yritä! Toivottavasti tästä kommentista edes jotain apua olisi... :)

        "En ole jaksanut kaikkia kirjoituksiasi lukea (anteeksi), mutten myöskään muiden vastauksia, mutta olen sitä mieltä, että kyllä sulla on aika huono ympäristö (siis ihmiset), jotka ruokkivat omalla käytöksellään sun epävarmuutta ym. Pitäisi vaan muistaa, että muunkinlaisia ihmisiä on, jotka ymmärtää erilaisia ihmisiä ja elämäntyylejä, joka johtuu joko itsestä tai ympäristöstä tai molemmista. "

        Mä jos kuka tiedän sen, että minkälaista on oikein elää ja olla ahdasmielisten ja tuomitsevien ihmisten ympärillä. Mulla kun on ollut just aina erittäin huono ympäristö (just ihmiset), jotka aiheuttavat omalla käytöksellään mulle sitä epävarmuutta ja heidän takia olenkin aina joutunut miettimään joka paikassa just sitä, että mitä musta oikein ajatellaan.

        Kyllä varmaan jostain voisi löytyä myös niitä suvaitsevaisempia ihmisiä, jotka eivät olisi heti tuomitsemassa mua sen yksinäisyyden ja näiden "väärien" elämänvalintojen takia, mutta näitä ihmisiä on tässä maassa vaan aika harvassa ja mikä mun kannalta huonointa, niin heitä on vaan vaikea missään tavata. On aina tuntunut siltä, että koskaan ei pääse tutustumaan missään sellaisiin ihmisiin, joiden seurassa voisi/uskaltaisi olla täysin vapaasti just omanlaisensa persoona.


        "Vaikea tilanne kaikenkaikkiaan ja varmaan vaikeeta päästä tuosta ns. noidankehästä ulos, mutta mitään ei ainakaan tapahdu, jollei edes yritä! Toivottavasti tästä kommentista edes jotain apua olisi... :) "

        Kiitokset sulle asiallisesta vastauksesta, sun tekstissä oli ihan asiaa. Kiva lukea, kun edes joku osoittaa edes vähän ymmärrystä mun hankalaa tilannettani kohtaan.


    • ?????+++++

      On olemassa hyviä lääkkeitä erilaisiin fobioihin ym. pelkotiloihin, jotka rajoittavat elämää. jokin masennus-tai ahdistuslääke varmasti auttaisi sinua paljon, että pystyist elämään normaalia elämää ilman jonninjoutavia pelkoja mitä muut ajattelevat, ja varmasti saisit ystäviäkin kun voisit lopettaa jatkuvan itsesi tarkkailun.

      Varaa aika terveyskeskuksesta ja kerro lääkärille pitkään jatkuneista pelko-ja ahdistustiloistasi, saat varmasti lääkeresptin heti mukaasi, sekä lähetteen johonkin terapiaan. ei sinua armeija auttaisi, kenties vaan pahentaisi pelkojasi.

    • JK

      VAI NIIN

    • Hennnnzu

      Aloittajalle;
      olet ilmeisen säälittävä tapaus.. KOLMEKYMPPINEN MIES ja rutiset kuin pikkutyttö. Nyt vähän asennetta peliin tai oot peräkammarin poika loppuelämäs..

      • Hyvä sun on itse siinä neuvoa, kun et varmaan ole itse koskaan kärsinyt samanlaisista ongelmista, kun mitä mä oon joutunut aina kokemaan. Yksinäisyys kun on niin paha ongelma, kun se rajoittaa varsinkin nuoren miehen elämää niin valtavasti.


      • Ei oo helppoo
        DarkFear kirjoitti:

        Hyvä sun on itse siinä neuvoa, kun et varmaan ole itse koskaan kärsinyt samanlaisista ongelmista, kun mitä mä oon joutunut aina kokemaan. Yksinäisyys kun on niin paha ongelma, kun se rajoittaa varsinkin nuoren miehen elämää niin valtavasti.

        Niin. Varsinkin jos siitä tekee itselleen suhteettoman ison ongelman, pyörittää samoja ajatuksia päässään viikosta toiseen, leimaa kaikki muut ahdasmielisiksi, eikä uskalla kokeilla koskaan mitään uutta. Kaiken kruunaa se, että elää elämäänsä ajatuksella "mitä mun vanhemmat ja työkaverit kaikesta ajattelee?".


      • Ei oo helppoo kirjoitti:

        Niin. Varsinkin jos siitä tekee itselleen suhteettoman ison ongelman, pyörittää samoja ajatuksia päässään viikosta toiseen, leimaa kaikki muut ahdasmielisiksi, eikä uskalla kokeilla koskaan mitään uutta. Kaiken kruunaa se, että elää elämäänsä ajatuksella "mitä mun vanhemmat ja työkaverit kaikesta ajattelee?".

        Ensinnäkin kyse on erittäin pahasta ongelmasta, kun en ole tähän vielä mitään ratkaisua keksinyt, vaikka oon jo monta vuotta halunnut päästä tonne laivaristeilylle. Mä vaan kun tiedän jo etukäteen sen, että miten tollaisilla laivaristeilyillä oikein suhtaudutaan yksinäisiä nuoria miehiä kohtaan, niin sen takia se sinne lähteminen yksinään on niin tuskallisen vaikeaa. Luin ton Nyt-liitteen raportin tosta sinkkuristeilystä ja siellä kaikki nuoret olivat yhdessä kavereidensa kanssa hauskaa pitämässä, eli ei sinne ketkään nuoret yksin lähteneet, kuten mä joutuisin harmikseni tekemään, jos koskaan edes uskaltaisin sinne lähteä.


    • DarkFear _

      Haluan pyytää kaikilta anteeksi valitustani. Tilaan huomenna itselleni matkan ja lähden sinne yksin. Toivottavasti löydän sieltä jonkun kivan tyttöpojan jota voin paijailla.

      Haistatin vitut työkavereilleni, haukuin ne nyhveröiksi ja paskoin niiden vittuun. Mulle ei kannata vittuilla.

    • Jos ei mitään koskaan yritä, ei myöskään mitään saa.
      Rohkeutta on se, että menee ja tekee vaikka pelkää.
      Itse olen kokenut tämän ja huomannut, että vain yrittämällä voi saada niitä asioita elämäänsä mitä toivoo. Ei kukaan tule kotoa hakemaan.

    • ........näin

      vaihda työpaikkaa jos sul on vittumaiset työkaverit. vähennä yhteydenpitoo vanhempiin vähäsen, jotta voit alkaa elää omaa elämää. plus hae apua sun ongelmiin.

    • ekakertalainen

      Ei se ole siitä yksinäisyydestä kiinni, jos et saa seuraa. Se on enemmänkin omasta itsestä kiinni. On eri asia olla ujo tai tylsä/epäviehättävä/omituinen, se ei muutu vaikka sulla olisikin kaveripiiri ympärilläsi. Ja kukaan nainen ei ainakaan halua itsesäälissä rypevää ihmistä vierelleen. Joten niskasta kiinni ja alat itse arvostamaan itseäsi ensin!! Myös ulkonäkö vaikuttaa tänä päivänä niin paljon, että siihen kannattaisi vähän panostaa (suihkunraikas, vaatteet ja kengät siistit, sellaiset jossa viihdyt, ei liian huoliteltu mutta omanlainen look). Sitten ei kannata kurkottaa "korkeammalle" seuranhaussa, kun mitä omat rahkeet antaa periks. On siellä baarissa niitä normaaleja sieviä tyttöjäkin, joskin niitä on vaikeaa bongata sieltä äänekkäiden vähäpukeisten "missien" joukosta.

      Sori vaan.. Ei ollu tarkoitus mitenkään loukata, mutta nyt vähän itsetuntoa peliin!! Kukaan ei elä sun elämää sun puolesta, sä olet AINOA, joka voi sun elämää elää ja sitä muuttaa. Tai sit voit vaan tietty antaa sun läheisten elää sun puolesta ja jatkaa urputtamista, sehän on sut jo pitkälle tähän meneessä vienytkin.. Huomaathan? :)

    • DarkFear

      No en vaan ole koskaan ymmärtänyt sitä, että mitä väliä sillä oikein on, että miten siihen yksinäisyyteensä oikein itse suhtautuu. Tarkoitan nyt sitä, että jos ihminen vaikuttaa muuten mukavalta ja ystävälliseltä, niin miksi sellaista pidetään sitten heti miinuksena, jos hänen katsotaan/huomataan kärsivän itsekin sen oman yksinäisyytensä takia. Muutenkin yksinäisyys on sellainen asia, että vaikea siitä on kenenkään kuvitella mitenkään nauttivan.

      Ulkonäössäni ei ole mitään vikaa tai moitittavaa, vaikka monet varmaan luulevat musta niin pelkästään mun kirjoituksien perusteella, vaikka en edes niiden perusteella ole antanut koskaan mitään aihetta sellaiseen. Ostelen suht usein uusia vaatteita, käytän partavesiä, värjään hiuksia ym. vastaavaa. Eli panostan varmasti ulkonäköön enemmän kun monet miehet tällä palstalla yhteensä.

      Suurin ongelma kun on vaan se, että pelottaisi niin hirveästi lähteä yksin tollaiselle laivaristeilylle, kun siinä olisi koko ajan mielessä se, että mitä muut ihmiset musta oikein ajattelevat, kun oon yksin laivalla ilman ketään kavereita. Sitten kun tätä asiaa olisi vielä niin inhottavaa selitellä siellä laivalla muille ihmisille, kun he eivät kuitenkaan sitä ollenkaan ymmärtäisi.

    • kunpa hakisit apua

      On sääli, että pelkäät niin paljon muita ihmisiä. Moni nainen voisi olla sinusta kiinnostunut, ja varmasti moni mieskin voisi haluta olla kaverisi. Ongelmasi vain on se, että häpeät niin paljon itseäsi, ettet uskalla olla ihmisten ilmoilla ja yrittää tutustua muihin. Kunpa ymmärtäisit, että tuo kaikki on vain oman pääsi sisällä. Täälläkin Suomi24:ssä olet saanut satoja kannustavia viestejä. Sadat ihmiset ovat kertoneet sinulle, ettei yksinäisyydessä tai esimerkiksi yksin matkustamisessa ole mitään outoa. Vähintään kymmenet ihmiset ovat kertoneet matkustelevansa itse yksin.

      En näe tilanteestasi mitään muuta ulospääsyä kuin se, että uskaltaisit mennä puhumaan peloistasi ammattiauttajalle. Kaikkea hyvää.

    • Eipä ole koskaan ollut missään kukaan musta kiinnostunut, kun heille on paljastunut se asia, että oon ollut yksin liikkellä, mm. baarissa. Lisäksi mua ärsyttää niin paljon just tollainen, kun kukaan ei koskaan ymmärrä sitä, kuinka ne muiden ihmisten ajattelut eivät suinkaan ole mun oman pääni sisällä, kun oon itse joutunut kokemaan aina sitä muiden ihmisten syrjintää sen oman yksinäisyyteni takia.

      Mihinkään ammattiauttajien luokse en ole menossa, koska se maksaa aivan liikaa ja siitä kun ei ole kuitenkaan mitään apua ja sitä paitsi, kun mulla ei ole siihen mitään tarvetta.

    • romanttinen66

      Hei minä olen 45-v nainen kauan halunnut mukaan sinkku risteylylle,mutta aina on ollut esteenä se että risteilyt järjestetään silloin kun ei ole töistä vapaata.
      Mutta kuinkas ollakaan tällä kertaa huomasin yhden lähtö päivän jolloin minulla sattuukin olemaan lomaa mutta sitten tuli ajatus siitä,että ei ole kaveria kuka tulisi mukaan ja mietin että onko turhauttavaa lähteä yksin.
      Loppujen lopuksi oikea päätös oli varata risteily ja odottaa innolla mitä tulemaan pitää.

    • flinstone

      Moro !


      No piru vie pitäähän miehen nyt laivalle päästä joten eiköhän toteuteta toi sun haave. ?
      Meikä lähtee kaveriks jos ei täältä muita löydy :) ja jos löytyy ni siltikin.
      Sinne vaan ei tollasta kannata kauempaa vatvoa :)

      Ilmoitteleppa mikäli tarjous kiinnostaa

    • Kiva nähdä kun kerrankin on joku vastannut tänne asiallisesti ja tarjoutunut vielä peräti matkaseuraksi. Kertoisitko jotain itsestäsi, kuten mm. ikä, mistä päin oot ja ym.

      Jos et halua tässä kertoa, niin sähköpostia voit laittaa mulle tohon [email protected]

    • jepujeeeee

      ite oon samanikänen mies ja lähdössä yksin. tosiaan ärsyttää itteäkin se, että esim baareissa jne katotaan kieroon jos on yksin, mutta ihan sama.

    • Olisitko ollut matkaseuraa vailla tonne laivalle? Se on kyllä valitettavan totta, että just baareissa ja varmasti myös laivalla katsotaan aina kieroon yksinäisiä nuoria miehiä.

      Ootko mistä päin suomea ja milloin olisit tonne risteilylle lähdössä? Voit laittaa sähköpostia jos haluat [email protected]

      • Jorma Suali

        Tapa vaika ittes jos noin huonsti menee


    • Mies 30 ja risat

      Siis kuka h***etti teitä siellä baarissa katsoo kieroon?
      Oletteko te joku oma ihmeellinen rotunne joita kaikki tuijottaa?
      Risteilylle olen taas lähdössä itsekin ja ihan ypöyksin, enkä ole koskaan huomannut, että joku olisi kieroon katsonut. Eihän siellä nyt kukaan jouda seuraamaan toisten tekemisiä, kun on omakin rahalla maksettu matka hoidettavana. Vielä siinä nyt kyttäämään toisten menemisiä ja tekemisiä, anna mun kaikki kestää! Parempi vaan, kun ei ole mitään idiootti-kavereita mukana örveltämässä niin saattaa joskus saada naisseuraakin.

      Tietysti, jos vedät lärvit ja hoipertelet itseksesi kaksinkerroin keskellä promenadia, niin kyllähän se varmasti huomiota herättää :D

    • dfsdafafafdafds

      Mikset DF lähde tuonne sinkkuristeilylle 1.12?
      Siellä ei taatusti kukaan katso kieroon yksin matkustavaa.

      • No se olisi jo parin viikon päästä, eli ei ole mitenkään varaa lähteä silloin, kun tulisi liian kalliiksi. Yksin en ikimaailmassa tollaisille sinkkumatkoille lähtisi, kun siellä olisi kuitenkin just sellainen ilmapiiri, ettei siellä ymmärrettäisi yksinäisiä nuoria miehiä, kun noilla risteilyillä on just tarkoitus käydä pitämässä hauskaa yhdessä kavereiden kanssa. Kyllä siinä vaikuttaisi yksinäinen nuori mies kaikkien mielestä todella sääilittävältä, jos olisi lähtenyt yksin tollaiselle sinkkuristeilylle ilman ketään kavereita.

        Koko illan ajan saisi kuunnella muiden ihmisten uteluita siitä, että miksi on lähtenyt yksin tollaiselle hauskanpitomatkalle ja miksei ole ketään kavereita siellä mukana. Pahimmassa tapauksessa tuolla risteilyllä törmäisi vielä vanhoihin koulukavereihin tai muihin kotiseudun nuoriin, jotka sitten puhuisivat musta pahaa selän takana ja olisivat yhdessä ihmettelemässä sitä mun yksinoloani. Sanon kyllä niin kiitos ei tollaisille yksinäisille laivamatkoille!


    • hedtheherhrew

      Oot sä kyllä hauska veijari :D

    • Niin ja sä oot aivan selvästi ymmärtämätön paskapää, kun et selvästi osaa yhtään mua ymmärtää ja tulet siihen vielä turhia vittuilemaan toisen kärsimysten takia!

      Helppoahan se sulla on elämä aina ollut, kun et ole koskaan joutunut kärsimään sen yksinäisyytesi takia ja aina on ollut kavereita joka paikassa ja näin ollen ei ikinä minkäänlaisia murheita elämässä, kun on elämä ollut joka ikinen päivä pelkkää iloa ja auringonpaistetta.

      Tollaisia suvaitsemattomia paskoja tässä maassa kyllä riittää aivan liikaa!!

    • Lilli K.

      Rohkeasti mukaan vaan, ties vaikka tavattais. olen sinkkuristeilylle Turusta YKSIN lähtevä nainen, tosin vähän sinua vanhempi. Eli rohkeutta on jo.

      • No helppohan sun on naisena yksin laivalle lähteä, kun eipä sitä naisten yksinoloa koskaan baareissa tai laivaristeilyillä kukaan juuri ihmettele. Meidän miesten ja varsinkin nuorten miesten kohdalla kun tilanne on aivan päinvastainen, sillä sitähän ei olla koskaan missään osattu ymmärtää, jos joku nuori mies on yksin baarissa tai laivaristeilyllä ilman ketään kavereita.

        Mä olen kyllä sen jo pysyvästi päättänyt, että en tule ikimaailmassa lähtemään yksin laivaristeilylle tai mihinkään ulkomaan matkalle, en ainakaan näin nuoruusiällä. Ehkä joskus keski-ikäisenä tai vanhempana saatan sitten kerran johonkin lähteä, jos nyt sitten uskallan sittenkään.

        Niin paljon mulla on niitä huonoja kokemuksia siitä yksinäisyydestä ja yksinäisistä baarireissuista, että ne on valitettavasti jättäneet muhun oikein pysyvät traumat, jotka eivät varmasti ikinä tule häviämään. Parempi se sitten on, kun ei lähde turhan takia itselleen tieten tahtoen huonoa mieltä ja ahdistusta aiheuttamaan.


      • Kokemusta on
        DarkFear kirjoitti:

        No helppohan sun on naisena yksin laivalle lähteä, kun eipä sitä naisten yksinoloa koskaan baareissa tai laivaristeilyillä kukaan juuri ihmettele. Meidän miesten ja varsinkin nuorten miesten kohdalla kun tilanne on aivan päinvastainen, sillä sitähän ei olla koskaan missään osattu ymmärtää, jos joku nuori mies on yksin baarissa tai laivaristeilyllä ilman ketään kavereita.

        Mä olen kyllä sen jo pysyvästi päättänyt, että en tule ikimaailmassa lähtemään yksin laivaristeilylle tai mihinkään ulkomaan matkalle, en ainakaan näin nuoruusiällä. Ehkä joskus keski-ikäisenä tai vanhempana saatan sitten kerran johonkin lähteä, jos nyt sitten uskallan sittenkään.

        Niin paljon mulla on niitä huonoja kokemuksia siitä yksinäisyydestä ja yksinäisistä baarireissuista, että ne on valitettavasti jättäneet muhun oikein pysyvät traumat, jotka eivät varmasti ikinä tule häviämään. Parempi se sitten on, kun ei lähde turhan takia itselleen tieten tahtoen huonoa mieltä ja ahdistusta aiheuttamaan.

        Kuulehan DarkFear !

        Sinun kannattaa ehdottomasti hakeutua nyt jonkun ammattiauttajan luo, nuo elämäsi solmut eivät täällä Suomi24 palstalla taatusti aukea. Olet kertakaikkiaan ihan lukossa tuon yksinäisyytesi kanssa ja ajatuksesi pyörii nyt pientä ympyrää.

        Rohkeasti aluksi vaikka kuntasi mielenterveyspalvelujen kautta, sieltä löytyy taatusti keskusteluapua ja ohjataan eteenpäin.

        Meillä jokaisella on aina silloin tällöin elämässä asioita, joista ei yli meinaa päästä ja silloin pelkkä keskustelu ammattilaisen kanssa auttaa.

        Tämä Suomi24 on totaalisen väärä plasta kun hakee neuvoa mihin tahansa asiaan, täällä saa vain kaikkien hörhöjen hattuilut niskaansa.


    • No kiitos nyt siitä, kun vaivauduit mulle vastaamaan. Mutta en mä kyllä halua mihinkään psykiatrin vastaanotolle mennä, kun sellaiset maksavat aivan liian paljon, eikä niistä edes ole mitään sellaista apua, mitä mä tässä vailla olisin.

      Ainoa mikä mua voisi auttaa tässä asiassa olisi se, kun saisi jostain kavereita, joiden kanssa voisi sitten käydä baareissa, laivaristeilyillä ja ulkomaan matkoilla. Ei tarvisi sitten enää pelätä sitä, että mitä ne kaikki muut ihmiset musta ja mun yksinäisyydestä ajattelisivat, kun näkisivät mun olevan siellä kavereiden seurassa, kuten kaikki muutkin nuoret aina ovat.

      Sitten sitä olisi heti suosiota muiden ihmisten parissa, kun kaikki näkisivät mun olevan esim. baarissa tai laivaristeilyllä kavereiden kanssa ja pitäisivät mua tutustumisen arvoisena ja normaalina nuorena miehenä, eikä minkäänlaisena yksinäisenä luuserina, kuten nyt kaikki ihmiset aina pitävät, jos koskaan uskaltaudun yksin noihin baareihin menemään. Siinä se elämä helpottuisi välittömästi, kun olisi kavereita, niin heidän kautta sitä voisi tutustua aina uusiin ihmisiin ja koskaan ei tarvisi pelätä sitä asiaa, että mitä pahaa ne muut ihmiset oikein ajattelevat musta ja siitä mun yksinäisyydestä.

    • Darther

      Huh. Olet saanut erittäin paljon hyviä,asiallisia vastauksia, ja syystä taikka toisesta et noteeraa neuvoja. Vaikuttaa ette itse halua tehdä asialle mitään vaan haluat velloa tuossa mahdottomassa negatiivisuudessasi.

      Olen itsekin kärsinyterittäin huonosta itsetunnosta, ja jopa vainoharhaisesti välttelin tekemästä haluamiani asioita koska kauhistelin mitä muut miettivät.
      Tosi asiahan on se että ongelma oli päässäni, minussa itsessäni ja ajattelutavassani, ei muiden mielipiteissä.
      Hain ja sain apua,uskallan olla oma itseni, ja tehdä asiat niinkuin haluan.

      Elän täällä itseäni varten, niin teet sinäkin. Ota siitä ilo irti!

      • Darther

        Ja vielä: Minulla ei näitä kavereita ole joiden kanssa kuljeksia (ei ole ikinä ollutkaan),ja tuskin juurikaan tulee olemaan Vaikka jostain sinulle maagisesti kaveri sinulle putkahtisi, ei se toisi ratkaisua sinunkaan ongelmiisi joihin selvästi tarvitset paljon enemmän kuin "kaverin jonka kanssa istua pöydässä jotta kaikki eivät katso minua oudosti ja puhu pahaa selkäni takana".

        Avun saamisen jälkeen aloin jopa suuresti nauttia yksin kuljeskelusta, elokuvat,baareilut ynnä muut tuntuvat hyvin rentouttavilta yksinkin. Ei siellä kukaan mulkoile jos et itse pälyile ympärillesi vauhkon näköisenä tutkien tuijotetaanko sinua kieroon.
        Olen nykyisin jopa mennyt puhumaan naisille, eikä kukaan ole kiljuen lähtenyt karkuun koska liikun yksin.

        Asenteesta se on kiinni uskaltaisin siis väittää. Asioissa ei tapahdu muutoksia, sinä itse olet vastuussa mahdollisesta muutoksen tekemisestä.

        Jos tosissasi haluat laivalle, hanki apua, pakkaa kamasi ja hop matkaan ja nauttimaan elämästä!


      • "Huh. Olet saanut erittäin paljon hyviä,asiallisia vastauksia, ja syystä taikka toisesta et noteeraa neuvoja. Vaikuttaa ette itse halua tehdä asialle mitään vaan haluat velloa tuossa mahdottomassa negatiivisuudessasi. "

        No eipä täällä ole annettu oikeastaan muita vinkkejä, kun yritetty vaan kannustaa mua lähtemään sinne laivaristeilylle yksinäni. Itse kun en vaan halua yksinään sinne laivalle lähteä, niin turha tästä asiasta on mitään edes puhua.

        Olisi ihan eri juttu, jos täällä olisi tullut oikein monia eri matkaseuratarjouksia, koska se olisi just se, mitä mä tässä keskustelussa kaikkein eniten kaipaisin.

        "Elän täällä itseäni varten, niin teet sinäkin. Ota siitä ilo irti! "

        Voi kun se olisikin noin helppoa, mutta kun ei vaan ole sitä rohkeutta lähteä yksinään koskaan mihinkään sellaisiin paikkoihin, joissa sitä ei hyvällä katsella meidän yksinäisten nuorten miesten kohdalla. Sille mä kun en valitettavasti voi itse mitään, että mulla ei vaan ole sitä rohkeutta lähteä koskaan yksin mihinkään ja aina kun on pelko siitä, että mitä ne muut ihmiset musta ja mun yksinäisyydestä oikein ajattelevat.


    • Eikun menoksi

      Ihme narisija toi alottaja... toistakymmentä vuotta sitten ollessani noin 20 vuotias, setäni kyydillä menin eteläruotsiin ja sieltä yksin menin bussilla tukholman laiva satamaan ja laivalla suomen puolelle,josta jatkoin taas matkaa bussilla eteenpäin. YKSIN matkustin siis kotia takas, ja voin sanoa, että oli parhain reissu, minkä olen ikinä tehnyt. Laivahan on täynnä juttu seuraa, jos ite vaan niin haluaa!!!

    • ulos ja aurinkoon

      TAAS tämä SAMA!

      RUIKUTUS-RUIKUTUS-NYYH-SNIFFF !

      Joko tämä on kiero provoilija, joka nauraa partaansa, tai sitten oikeasti vakavasti mielenterveysongelmainen mieshenkilö,
      joka kulkee vain öisin pihojen kautta. Muuten hänet voidaan nähdä.

      Ihan turhaan availet näitä samoja toistojuttuja neljä-viisi kertaa vuodessa.

      Mikään apu EI kelpaa, etkä tule ikinä matkustamaan mihinkään, koska luulet olevasi koko ajan silmätikkuna.

      Koko kauniin kesänkin (2011) varmasti istuit kotona ja mietit, uskallatko mennä uimaan ja ostamaan sinulta puuttuvat uimahousut.

      Keksi jotain uutta!

    • sir_von_baughen
    • masa

      Yleensä yksin laivalla on kaikkein parhaat meiningit. repullinen avointa meininkiä mukaan ja lähde sillä asenteella että tapaat ainakin pari uutta kaveria. kuhan et juo ittees lattialle niin saat vielä pimperoakin :)

      • En varmasti suosti lähtemään ikimaailmassa yksin laivalle, kun siellä olisi liikaa uteliaita ihmisiä kyselemässä koko ajan siitä, että miksi oon siellä yksin ja miksei mulla ole ketään kavereita siellä mukana. Huonolla säkällä saattaisi törmätä siellä vaikka työkavereihin, vanhoihin koulukavereihin tai muihin kotiseudun ihmisiin. Sitä suurta riskiä mä en tule ottamaan, että lähtisin yksinäni tollaiseen paikkaan kaikkien ihmisten nolattavaksi.

        Olisi kuitenkin koko matka ihan pilalla ja mieliala täysin maassa, kun olisi joutunut vastailemaan koko illan vaan muiden ihmisten kysymyksiin siitä, että miksi oon siellä yksinäni ja miksei ole ketään kavereita siellä mukana. Eipä tollaisilta laivaristeilyiltä koskaan mitään juttuseuraa löytäisi, sillä ainoat puheenaiheet muiden ihmisten kanssa koskisivat vain sitä mun yksinäisyyttäni.


      • Pysy vaan kotona
        DarkFear kirjoitti:

        En varmasti suosti lähtemään ikimaailmassa yksin laivalle, kun siellä olisi liikaa uteliaita ihmisiä kyselemässä koko ajan siitä, että miksi oon siellä yksin ja miksei mulla ole ketään kavereita siellä mukana. Huonolla säkällä saattaisi törmätä siellä vaikka työkavereihin, vanhoihin koulukavereihin tai muihin kotiseudun ihmisiin. Sitä suurta riskiä mä en tule ottamaan, että lähtisin yksinäni tollaiseen paikkaan kaikkien ihmisten nolattavaksi.

        Olisi kuitenkin koko matka ihan pilalla ja mieliala täysin maassa, kun olisi joutunut vastailemaan koko illan vaan muiden ihmisten kysymyksiin siitä, että miksi oon siellä yksinäni ja miksei ole ketään kavereita siellä mukana. Eipä tollaisilta laivaristeilyiltä koskaan mitään juttuseuraa löytäisi, sillä ainoat puheenaiheet muiden ihmisten kanssa koskisivat vain sitä mun yksinäisyyttäni.

        No älä mene. Ruikuta ennemmin kotona ja netissä vaikka maailman tappiin asti. Aivan sama.


    • nainen 20v

      Itekin aloin tossa vähän aikaa sitten pohtia, jos vaikka lähtis tuonne sinkkuristeilylle kattoo mimmonen se on. :D En vaan itekään tiiä, uskaltaako sinne mennä yksin. :D Oon kyllä ennenkin matkustellut yksin, mutta laivalla ei oikeen voi tehdä muuta kuin jutella ja ryypätä, joten siellä ei oo sit ehkä kovin kivaa yksin, jos ei saa kenestäkään juttuseuraa. :D Noh... täytyy kattoa, jos uskaltautuis tolle 29.12 Turusta lähtevälle. :D

    • sinkkuslinkku

      Kävin yksin sekä Turusta, että Helsingistä lähtevällä sinkkuristeilyllä ja hauskaa oli. Siideriä otin molemmilla kerroilla kaksi huikkaa, että se siitä ryyppäämisestä. Humppabaarissa ja diskossa heiluin silti aamuun asti ja hauskaa oli :D
      Kaikki ihmiset olivat hyvällä tuulella ja tuntemattomia moikkailijoita riitti.
      Että ei muuta, kuin painut sinne sekaan vaan, juttuseuraa saat satavarmasti. Ole rennolla ja hauskalla mielellä ja ilman mitään ennakko-odotuksia, niin hyvin menee :)

    • opiskelija

      ehkä on mentävä vaan-olen koko elämäni lähes yksin...45v

    • nainen 20v

      Heh, jooh no pittää miettiä. :D Kiinnostaa kyllä sen verran, että ehkä "joudun" menemään. :D Eikä se kai nyt maailmanloppu olisi, vaikka siellä joutuisi olemaan ilman juttuseuraakin... :D

    • GGGGGGG

      Tiedän kyllä miltä voi tuntua lähteä yksin. Ei kaikilla ole rohkeutta siihen, koittakaa nyt tajuta!!

    • naimisissa

      On siellä muitakin 5-6.1 Rokkiralli/Romuralli risteily myös. Sinne vaan hulvatonta porukkaa on laivailemassa.

    • onnellinen yksinäine

      no hemmetti kerro vaikka että kaveri jonka kanssa piti lähtee tuli sairaaks viime hetkellä ja jouduit siks lähteen yksin kun et halunnut matkaa peruakaan. työkavereille ei tarvi kertoo yhtään mitään.

      Toi sun vainoharhasuus työkavereiden puheiden suhteen on kyllä jotain aivan käsittämätöntä. juu, on ihan totta että työkaverit puhuu selän takana, nehän puhuu ihan kaikista jotka ei oo sillä hetkellä kuulolla. Ihan sama juttu joka työpaikassa. Mutta hei, ne puheet ei aina oo negatiivisia haukkumisia tms. Ne saattaapi olla myös positiivista juttelua. Jos pelkää tuota negatiivista juoruilua niin sitten kannattaa olla kertomatta mitään henkilökohtaisia asioita niille. Eihän ne voi juoruilla jos ne ei tiedä ;) Ensinnäkään ei tarvi kertoa kenellekään että oot yksinäinen eikä sulla oo kavereita.

      Eri asia sitten taas on se että kerrotko sä yksinäisyydestäs sen takia että saisit "säälikavereita"? voi kuule, mä oon mieluummin yksin kuin säälistä jonkun kaveri enkä ikinä haluais semmosta kaveria joka kaveeraa mun kans säälistä.

    • gtrg

      En jaksanu lukea kaikkia tekstejä, mutta tuo sun itsesäälisi ja vainoharha kaikesta paskanpuhumisesta on ihan naurettavaa. Voin kertoa että kaikista meistä on varmasti puhuttu paskaa ja varmasti puhutaan edelleenkin jossain mielessä, että mitä sitten?

      Jos olet yksin vaikka siellä risteilyllä ja joku tulee kyselemään, niin tilanne on hyvin helppo korjata vaikka näillä lauseilla ''Mun frendit on niin vässyköitä että ei viittineet tulla mukaan, joten ajattelin tulla itsekseen tsekkaa meiningit'' Ja jos olet niin ujo että et viitsi jutella kenellekkään, niin juo vaikka itsesi pieneen maistiin. Yleensä juttu luistaa silloin paremmin.


      Mutta kukaan ei pidä ihmisistä jotka kierivät itsesäälissä ja itkevät omaa elämäänsä, Kaikki on omasta asenteestasi kiinni ja siitä vihtyvätkö ihmiset sinun ympärilläsi.

    • ei siellä mistään

      lätkästä puhuta miesten kanssa.

    • 817

      Nuuskamuikkunenkin lähtee aina yksin.

    • yksinmatkustava

      Mä oon mänesti käyny yksin laivalla ja aina saanu sieltä juttuseuraa. Se on omasta viitseliäisyydestä kiinni, jos haluu vaa istuu ja ajattelee ettei ketää kiinnosta nii ei varmasti kiinnostakkaan.

    • Rokka syötävä yksin

      Joo sullakin on tosi "kovat" murheet tässä elämässäsi.
      Mielummin yksin kuin huonon kaverin kanssa .........
      Ei siinä nykyaikana mitään erikoista ole jos yksin seikkailee laivalla.
      Sinä taidat tehdä sen murheen ja luulet että kaikki sinua katsoo ....tyyliin että onpa
      yksinäinen .....
      Minä olen useasti yksin ja matkoilla.Ja saan seuraa kun avaa suunsa ja höpöttelee
      niitä näitä ja pitää hauskaa....
      Rohkeasti vaan ..........

    • toffo2

      Lähe mun kanssa! Täällä ois kanssa kolmikymppinen yksinäinen nainen varsinais-suomesta, joka myös lähtis, mutta ei oo kavereita, ne on kaikki pariutuneita. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 191
      2343
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2134
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      179
      2007
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      5
      1209
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1198
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1080
    Aihe