Tatuoinnin poisto

poistaako vaiko eikö

Kannattaisiko pieni tatuointi käsivarresta poistattaa leikkaamalla vai laserilla? Ja minkä hintaiset toimenpiteet ovat? Kuva on siis aika pieni ja pelkällä mustalla tehty ja n.8 vuotta sitten otettu.

6

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,
      Kiitos kysymyksestäsi. Suosittelemme kirurgista poistoa. Laserilla ei välttämättä saa kokonaan tatuointia pois. Kirurgisen tatuoinnin poiston kustannusarvio on
      1000 - 1500 e, jos tatuointi on pieni.

      Ystävällisin terveisin
      plastiikkakirurgiset sairaanhoitajat

    • V

      Hei!
      Kävin juuri perjantaina poistattamassa ranteesta/käsivarresta tatuoinnin kirurgisesti yksityisellä plastiikkakirurgilla.
      N. 5,5cm x 2,5cm musta tatuointi poistettiin kerta otolla. Onnistui hyvin, lääkäri reissussa meni n. tunti.
      Jo nyt haava/arpi näyttää erittäin siistiltä. Iho ommeltiin kahdessa eri kerroksessa ja ihonsisäisillä ompeleilla. Arpea aion myös vielä teipillä hoitaa pidempään, jotta arpikudosta muodostuisi mahd. vähän.

      Ja hinta oli 180e !! ..eli älä maksa tuhansia turhaa!

    • poistattoo()

      Kerrotko vielä lisää tuosta poistosta,kiinnostuin kovasti,kämmenselässä on pieni 5x2cm tatuointi haluaisin sen pois,tatuointi on ainakin 30v vanha.

    • V

      Elikkästä soittelin yksityiselle plastiikkakirurgille, ja kysyin voisiko tuon tatuointini poistaa kirurgisesti - Oulussa ei edes ole laseria tällä hetkellä, ja muutenkin halusin siitä kerralla ja varmasti eroon. Tuleva arpi ei minua haittaa.

      Tosiaan puhelimessa kirurgi arvioi, että onnistuu poisto ja varattiin mulle aika poistoa varten.
      Sinne kun menin kirurgi vielä katsoi teitenki tatuoinnin läpi, selitti miten aikoo sen leikata pois ja sen että arpihan siitä tietenkin jää. Ja oli myös sitä mieltä että tuota mun kuvaa ei ois edes kannattanut alkaa laserilla poistamaan - iso vaiva, kallista, ei laseria oulussa ei takeita siitä lähteekö muste edes kokonaan pois.

      Tatuoinnin paikasta ja koosta riippuu se voidaanko se poistaa kerralla.
      Jos se on isohko tai paikassa jossa iho ei ole niin venyvää tatuointi leikataan sarjahoitona - eli ensin osa ja toisella kertaa loput poissa.
      Minun tatuointini oli sen kokoinen, että voitiin ottaa ihan kerralla - just ja just.

      Sitten mentiin toimenpidehuoneeseen. Kirurgi puudutti käteni ---> siis tatuoinnin alueen, hyvin. Ja sitten leikkasi koko ruman kuvan pois (kirurgi leikkasi VAIN tatuoinnin, ei yhtään ylimääräistä ihoa - ja mahdollisimman ohuesti, eli vähän kerrallaan katsoi kuinka syvällä muste on). Tämän jälkeen ompeli haavan kiinni parissa eri kerroksessa - näin arvesta tulee siistimpi. Ja ompeleet olivat myös itsestään sulavia, eli tikkejä ei tarvi edes käydä poistattamassa jälkeenpäin.

      Haav oli tosi siisti. Kaks päivää käsi oli kipeä, koska iho oli niin tosi tiukalla ( oli just ranteessa tuo mun tatska, ja suht iso), mutta sen kans pärjäs ihan tavallisella buranalla.
      Kaksi päivää haava piti pitää kuivana. Sen jälkeen saa normaalisti suihkussa kastua. 10 päivään ei saunaa ja uimahallia yms. Kaks viikkoa varoa, ettei nostele mitään painavaa yms. (tämä toki riippuu misstä kohtaa tatuoinnin poistattaa)

      Mitään ongelmia ei oo ollu tuon kans.
      Nyt vielä edelleen teippaan arpea, koska on kuulemma ihan tutkittua tietoa, että tämä vähentää liiallisen arpikudoksen muodostumista.

      Todella rumasta tatuoinnista pääsi eroon tunnin lääkäri reissulla! Lasku oli n.180e, ja nyt kädessäni on vain arpi, joka sekin ajan kuluessa vaalenee varmaan todella huomaamattomaksi!

      Itse olen kyllä erittäin tyytyväinen.

      Tatuointini oli niiiin ruma, että peittelin sitä aina, ja se häiritsi minua IHAN KOKO AJAN.
      Olo on helpottunut.

      Suosittelen lämpimästi, että otat yhteyttä johonkin yksityiseen kirurgiin ja tiedustelet asiasta. Ei ole mikään iso juttu, ja itse ainakin sain ajankin tosi nopsasti, ei tarvinut kauaa odotella.

      Jos se tuleva arpi ei haittaa, nii siitä vaan. :)

    • Huhhuh

      Minusta tässä on jotain hyvin huvittavaa ja samalla surullista. Ensin hankit tatuoinnin koska haluat olla individuelli. Ja sitten se pitää poistaa, kun kaikilla onkin sellainen eiklä se lisännyt elämään sen enempää arvoa. Arvet eivät muuten koskaan täysin häviä.

      Erinomainen business plastiikkakirurgeille, setelinkuvat sen kun kulkevat ohi silmien.

      • kukintyylillään 99)

        Noinkin "täydellinen ihminen kuin sinä huhhuh olet et tarvitse tätä palstaa.Miksi yleensä luet näitä jos se sinua noin kovasti häiritsee?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      88
      1692
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1322
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1206
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1094
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      893
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      390
      837
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      822
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      805
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      133
      776
    Aihe