Tuossa se kysymykseni siis on. Minua kiinnostaisi tietää, mikä tämän Pulkkis-ilmiön takana on. Raja oli mielestäni teemoiltaan ihan mielenkiintoinen, mutta aika naistenlehtimäiseen tapaan kirjoitettu, ei kovin persoonallisesti siis.
Onko kyse siitä, että Pulkkinen on jotenkin ylimaallisen lahjakas? Kiinnostiko hänen hoikkuutensa ja urheilutaustansa toimittajia? Vai ulkonäkönsä?
Usein kun lukee Pulkkisesta kirjoitettuja juttuja, niissäkin on hyvin pulkkismaisia lauseita. Tyyliin "Minuun on rakennettu kaipauksen arkkitehtuuri". Hän siis saa viestinsä hyvin selkeästi medialle perille, vaikka hänessä ei ihmisenä ole mitään kovin kiinnostavaa. Eikös joka toinen kirjailija ole kirjallisuuden tai filosofian opiskelija, joka puhuu hienostelevaa, mukamas henkevää kieltä.
Mutta jos joku on ratkaissut tämän Pulkkis-mysteerin niin kertokaa ihmeessä mulle niin tiedän, miten itseään pitäisi markkinoida :D
Miksi Riikka Pulkkisesta tuli heti niin suosittu?
63
1119
Vastaukset
- utsin
Olisiko se sitten se X-factori? Oikea ikä, sukupuoli, ulkonäkö (vau), tematiikka, koulutus jne. Kustannusfirmallakin riittää paukkuja vähän laajempaan markkinointiin. Puhdasta matematiikkaa.
Menestyskirjailijan reseptiä voisi verrata alkuaineeseen.Tiettyyn alkuaineeseen tarvitaan tietty määrä protoneja, eikä yhtä alkuainetta voi jakaa tai muuttaa toiseksi alkuaineeksi. Samasta syystä jokaisen on itse löydettävä oma "atomilukunsa". - Hiontavaiheessa
Pulkkista on niin mukava katsella ja kuunnella, että herää halu ostaa hänen kirjansa. Poikanikin osti pienistä rahoistaan kirjan Totta ja toi sen minunkin luettavakseni. Kirja ei vastaa niihin odotuksiin, joita kirjailijan ulkoinen olemus lupaa. Siis minun mielestäni. En kyllä kirjaa halua teilatakaan, mutta odotin jotakin ylimaallista, tekijänsä näköistä.
Ei voi tosiaan Pulkkista matkimalla päästä samaan lopputulokseen. Aito on aina aito ja piraatti on piraatti. - Esikoiseksi 60 v
Oliko Pulkkinen jollain tavoin entuudestaan tunnettu ennen esikoisen julkaisemista, valistakaa nyt minua? Sillä eihän kukaan laita käsikirjoituksen mukaan kuvaansa ja kerro henkilötietojaan. Jos hän on laittanut vain tekstin, kuten me muutkin, niin sen tekstin on täytynyt iskeä heti.
Totta on parasta Pulkkista. Esikoisessakin se koulutytön ja opettajan suhde oli ihan aitoa kuvausta, laatutavaraa. Mutta vanhempia ihmisiä Pulkkinen ei vielä silloin osannut kuvata, siinä oli joku minua kymmenen vuotta nuorempi nainen, kuolevan miehen vaimo, tätitavaraa menneeltä aikakaudelta. - Fdx_
Mielestäni Pulkkinen ei ollut tuttu nimi esim. kirjoituskilpailuista. Klassisesti "olen jostain kuullut" että hänellä olisi ollut joku perhetuttu Gummerruksessa, mutta nämä nyt ovat aina näitä puheita.
Hassua, kun joku sanoi, että Pulkkista on mukava kuunnella. Onhan hän nätti, mutta kuulostaa aina puhuessaan tekohenkevältä. Minua alkaa ärsyttää, kun hän vaikuttaa niin loputtoman ymmärtäväiseltä, empaattiselta ja puhtoiselta ja yrittää olla ikäistään vanhemman ja vaikeamman oloinen. Tiivistettynä: hän on mielestäni esiintyjänä nätti kuori, jossa ei ole kauheasti särmää, kiinnostavuutta tai huumoria.
Itsestä tuntuu niin epäreilulta (juu, olen kateellinen epäonnistunut paska), kun joku breikkaa niin näyttävästi, koska on hoikka ja kapeakasvoinen nukke. Ja harmittaa monien hyvien kirjailijoiden puolesta, jotka olisivat sietäneet saada paljon huomiota aikaisemminkin. Esim. Tuomas Kyrön olemassaolo on keksitty vasta nyt Mielensäpahoittajan myötä. Olisiko näin, jos hän olisi samanlainen miesmalli kuin Juha Itkonen? - scarabaeus
Niin.
Eipä medialle ihan missä vain vermeissä hiihdetä. Ja sitäpaitsi mun mielestäni tällaiset
kirjailijariisumiset
sopii paremmin tuonne
Kirjailijat
palstalle. Siellä kateuspiikkiset jutut ovat paremmoisia kuin täällä
intellektuellilla -alku palstalla. Täällä ainakaan kukaan koskaan vissiin
ole kertoillut kainaloiden hikoamisesta. Vai onko? - Kirjaltaja
Fdx_ kysyy, miksi Pulkkisesta tuli niin nopeasti suosittu. Hänen kysymyksestään kuuluu kateus ja sen hän myöntääkin sanomalla:
"kun joku breikkaa niin näyttävästi, koska on hoikka ja kapeakasvoinen nukke. "
Siis uskooko joku Riikka Pulkkisen menestyvän vain ulkoisten seikkojen vuoksi? Jospa kyse on vain siitä, että Pulkkinen kirjoittaa poikkeuksellisen hyvin?
Kun Pulkkisen arvioidaan mm. Euroopassa olevan merkittävä kirjoittaja ja sanotaan, että "Pulkkinen kirjoittaa kuin hän olisi kuulunut jo vuosikausia kirjallisuuden huipulle", niin eikö selitys ole yksinkertainen.
Siis jospa Pulkkinen vain on hyvä kirjailija ja ansaitseekin saamansa huomion - ja tietysti sitä kautta myös kateuden.- 13+15
"Kun Pulkkisen arvioidaan mm. Euroopassa olevan merkittävä kirjoittaja "
Takahikiäkin on eurooppaa.
Nämä kustannusoikeuksien myymiset ei merkkaa mitään. Niitä voi myydä vaikka kuinka paljon kaikkiin maihin, mutta kirjaa ei koskaan käännetä vieraalle kielelle. - 11+8
13+15 kirjoitti:
"Kun Pulkkisen arvioidaan mm. Euroopassa olevan merkittävä kirjoittaja "
Takahikiäkin on eurooppaa.
Nämä kustannusoikeuksien myymiset ei merkkaa mitään. Niitä voi myydä vaikka kuinka paljon kaikkiin maihin, mutta kirjaa ei koskaan käännetä vieraalle kielelle.Totta on, että monia suomalaisia kirjoja "myydään" ulkomaille antamalla ne julkaistavaksi missä tahansa ja mihin hintaan tahansa. Usein "myynti" tapahtuu tukemalla kirjan julkaisua suomalaisella rahalla.
Mutta Riikka Pulkkisen suhteen asia taitaa olla toisin. Hänen kirjoja on nimen omaan käännetty lukuisille kielille ja myyty hurjia määriä ulkomailla. Esimerkiksi Raja on ollut bestseller Belgiassa ja Hollannissa. Käännösoikeudet näkyvät esim. Otavan nettisivulla. - 12*3
11+8 kirjoitti:
Totta on, että monia suomalaisia kirjoja "myydään" ulkomaille antamalla ne julkaistavaksi missä tahansa ja mihin hintaan tahansa. Usein "myynti" tapahtuu tukemalla kirjan julkaisua suomalaisella rahalla.
Mutta Riikka Pulkkisen suhteen asia taitaa olla toisin. Hänen kirjoja on nimen omaan käännetty lukuisille kielille ja myyty hurjia määriä ulkomailla. Esimerkiksi Raja on ollut bestseller Belgiassa ja Hollannissa. Käännösoikeudet näkyvät esim. Otavan nettisivulla.Käännetty Alankomaihin ja Viroksi.
Paljonko sitä kirjaa myytiin Belgiassa ja Hollannissa? - 11+8
12*3 kirjoitti:
Käännetty Alankomaihin ja Viroksi.
Paljonko sitä kirjaa myytiin Belgiassa ja Hollannissa?Hollantilaisen kustantajan sivulla olen nänyt luvun 50.000. De grens -kirjasta (Raja) näyttää siellä otetun viisi eri tyyppistä painosta, joten aikalailla näyttävät panostavan Riikka Pulkkisen markkiointiin. Kaipa silläkin on merkitystä miten kustantaja pystyy kirjailijaan panostamaan.
Virossa kustantajan sivulla ei näytä olevan mitään tietoja. - 18+5
11+8 kirjoitti:
Hollantilaisen kustantajan sivulla olen nänyt luvun 50.000. De grens -kirjasta (Raja) näyttää siellä otetun viisi eri tyyppistä painosta, joten aikalailla näyttävät panostavan Riikka Pulkkisen markkiointiin. Kaipa silläkin on merkitystä miten kustantaja pystyy kirjailijaan panostamaan.
Virossa kustantajan sivulla ei näytä olevan mitään tietoja.Normaali tapa sielläpäin ottaa erityyppisiä painoksia.
Tuo 50.000 on kummitellut monessa yhteydessä ja se on liitetty useampaan kirjailijaan. Tuntuu samanlaiselta jutulta kuin tuo käännösoikeuksien myyminen.
Yritetään mainostaa kirjaa ja huijata yksinkertaisia lukijoita.
Minäkin luulin, että Riikka Pulkkista on käännetty useille kielille. - 13*2
11+8 kirjoitti:
Totta on, että monia suomalaisia kirjoja "myydään" ulkomaille antamalla ne julkaistavaksi missä tahansa ja mihin hintaan tahansa. Usein "myynti" tapahtuu tukemalla kirjan julkaisua suomalaisella rahalla.
Mutta Riikka Pulkkisen suhteen asia taitaa olla toisin. Hänen kirjoja on nimen omaan käännetty lukuisille kielille ja myyty hurjia määriä ulkomailla. Esimerkiksi Raja on ollut bestseller Belgiassa ja Hollannissa. Käännösoikeudet näkyvät esim. Otavan nettisivulla.Ei ole lukuisille kielille. Olisi luullut näkyvän kun Otavan sivuilla kerran kävit.
- 56
13*2 kirjoitti:
Ei ole lukuisille kielille. Olisi luullut näkyvän kun Otavan sivuilla kerran kävit.
Katso esimerkiksi USA:n markkoilla:
http://www.otherpress.com/wp-content/uploads/2011/10/otherpress_catalog_spring-2012.pdf
tai Randomhouse myös.
- Esikoiseksi 60 v
Missä muuten Pulkkinen on ollut niin näyttävästi esillä? Minä luen Hesaria ja muita sanomalehtiä ja käytän nettiä, luen ilmaislehtiä sen lisäksi. En ole huomannut, että mikään näistä olisi ollut täynnä Pulkkista.
Missään tilaisuudessa en ole käynyt, missä hän olisi esiintynyt.- kirjaltaja
Niin, en minäkään ole huomannut hänen olevan sen kummemmin esillä. Hänen kirjansa sen sijaan ehkä ovat ollet esillä, ja aiheesta.
- hausmyll
Minun mielestäni keskustelunaihe on täysin aiheellinen. Olen lukenut sekä Rajan että Tottan. Pidin Tottasta, mutta Raja ei ollut mielestäni kovin hyvin kirjoitettu. Aihekaan ei ollut kovin ihmeellinen, onhan näitä kiellettyjä suhteita pohdittu ennenkin.
Riikan tapauksessa media lienee kiinnostunut oikeasta ihmisestä, joka osaa kirjoittaa, mutta silti esim. Finlandia-ehdokkuus oli mielestäni vähän liioiteltua. Samoin Alexandra Salmelan kohdalla. Riikassa kiinnosti ulkonäkö, Alexandrassa eksoottisuus, vaikka molemmat ovatkin lahjakkaita.
Jännä juttu, että monet tavallisemman näköiset ja muutenkin tavallisemmat, mutta loistavat kirjailijat, jäävät näiden mallinnäköisten ja ulkomaalaisten varjoon. Tuomas Kyrö oli mielestäni hyvä esimerkki. Liitto olisi ansainnut gloriaa. Samoin Arto Salminen sai vasta kuoltuaan kunnian, joka hänelle kuuluu. Entä Kreetta Onkeli ja Miina Supinen?- totuus...
Kirjan nimeä voisi hiukan miettiä siltäkin kannalta, miten siitä tullaan puhumaan. 'Tottan', 'Tottasta' kuulostaa kovin kömpelöltä.
- nämä asiat voivat va
Ihmetyttää nämä puheet Pulkkisen ulkonäöstä. Minusta hän on ihan tavallisen näköinen perusnätti nainen, josta saadaan meikillä hyvinkin edustava, mutta joka ilman meikkiä ei erottuisi kaupan kassalla kenestäkään.
Joku mainitsi, että huhujen mukaan Pulkkisella on joku tuttu Gummeruksella. Se ei ole mikään huhu vaan ihan faktaa, jonka Pulkkinen on itse haastattelussa myöntänyt. Olikohan setä, eno tms.
Luulen, että syy miksi Pulkkinen on noussut tietoisuuteen on, että hän on sosiaalinen, osaa puhua sujuvasti. Ei sellainen perus kirjailija/kirjoittamista harrastava ujo tyttö, ns. "hissukka", joka jännittää sosiaalisia tilanteita ja esiintymistä ja jolla rasvaiset hiukset roikkuvat silmälasien päällä, joiden alla silmät pälyilevät epäluuloisesti ympärilleen (sori yleistyksestä). Hän ei vaikuta luonteeltaan sellaiselta, millaiset ominaisuudet kirjailijanaisiin useimmiten liitetään. Ihan sama juttu Sofi Oksasessa! Pulkkinen on lisäksi ennen kirjailijanuraansa harrastanut aktiivisesti yleisurheilua ja joillekin medioille hän on voinut sitäkin kautta olla tuttu. - Vapaa kirjoittaja
Olen samaa mieltä edellisen kanssa. En ymmärrä, miten Pulkkinen olisi erityisen kaunis. Oman kaveripiirini naiset ovat kaikki Pulkkisen tavoin tavallisen nättejä, eikä kukaan heistä kuvittelisi hyötyvänsä ulkonäöstä esim. työpaikan haussa. Sen sijaan rohkeus esiintyä ja halu osallistua kaikenlaiseen mediapyöritykseen on etu kirjailijalle, ja siinä mielessä Pulkkinen on ideaali tapaus. Älykkö hän ei ole, mutta ei ole moni muukaan kirjailija.
Pulkkinen myös kirjoittaa hyvin siihen nähden, että on vasta uransa alussa. Olen lukenut Rajan ja selailin Totta-romaania (myönnän, jäi kesken), jotka molemmat ovat ihan ok mutta eivät mitenkään häikäisseet minua. Todennäköisesti johtuu vain ko. kirjojen aiheista. Uskon silti, että hän tekee hyvän uran kirjailijana.
Kyllä se kirjoittamisen taso on kaikkein tärkein. En koskaan kuvittelisi innostuvani jostain kirjailjasta hänen ulkonäkönsä tähden. Karisma on paljon kiinnostavampaa: sellaisia tyyppejä menen mielelläni myös kuuntelemaan paikan päälle. - scarabaeus
Koska tämä on edelleen niin intellektuaalinen palsta niin
survaiskaa nyt lista
tämän hetken suomalaisista
älykkökirjailijoista.
Kiinnostaa kovasti minua.
Kiitos! - Vapaa kirjoittaja
Tässä on nopeasti keksitty ja täysin subjektiivinen lista kotimaisista kirjailijoista, joita pidän älykköinä tai vähintäänkin fiksuina. Koska itse olen tavisjärjellä varustettu, niin yleensä luen kaikkea muuta kuin näitä allaolevia, mutta se ei estä minua arvostamasta heitä.
Risto Isomäki
Pirkko Saisio
Juha Seppälä
Maarit Verronen
sekä loistavat esseistit
Markku Envall
Arto Virtanen
Antti Nylén
Olisi kiva kuulla muiden listoja, myös sinun scarabeus.- scarabaeus
no voi vittu !
Te todellakin aloitte
survomaan listaa................ oijoijoijoi, mihin tämä maailma (saitti) on menossa?
oukkidou
laitan oman listani:
Hotakainen Hotakainen Hotakainen
ja
sitten vielä............ hmmmmmm...............
- toiseks ed.
Lisäisin älykkökirjailijoihin:
Anna Kortelainen
Anna-Leena Härkönen
Bo Carpelan- edeeel
Niin ja Johanna Sinisalo
- No no
Anna-Leenako älykkö;)
- Hiontavaiheessa
No no kirjoitti:
Anna-Leenako älykkö;)
Samaa ihmettelin kuin No no: miten joku voi pitää Anna-Leena Härköstä älykkökirjailijana? Olen lukenut kaksi hänen kirjaansa kun ystävä on antanut luettavaksi. Kyllä oli ohutta tekstiä, luokittelisin viihteeksi. En todellakaan halua lukea niitä toista kertaa, ja se on kriteerini laatukirjallisuudelle.
- Samaa luokkaa
Hiontavaiheessa kirjoitti:
Samaa ihmettelin kuin No no: miten joku voi pitää Anna-Leena Härköstä älykkökirjailijana? Olen lukenut kaksi hänen kirjaansa kun ystävä on antanut luettavaksi. Kyllä oli ohutta tekstiä, luokittelisin viihteeksi. En todellakaan halua lukea niitä toista kertaa, ja se on kriteerini laatukirjallisuudelle.
kuin Kata Kärkkäinen - tosi kaukana älyköstä:)
- SoNot
Samaa luokkaa kirjoitti:
kuin Kata Kärkkäinen - tosi kaukana älyköstä:)
Kata Kärkkäinen sattuu muuten olemaan Mensan jäsen, joten vaikka ei ns. älykkökirjallisuutta huseeraakaan, niin ei kuitenkaan ihan tyhmimmästä päästä.
- scarabaeus
SoNot kirjoitti:
Kata Kärkkäinen sattuu muuten olemaan Mensan jäsen, joten vaikka ei ns. älykkökirjallisuutta huseeraakaan, niin ei kuitenkaan ihan tyhmimmästä päästä.
.....joo, puuttuukin vielä tästä ketjusta
lista kirjailijoista, jotka ovat Mensan jäseniä.
huohhhhhhhhhhhhhhhhhhh............................ - ei-mensalainen
SoNot kirjoitti:
(Testi)älykäs ja älykkö on kaksi täysin eri asiaa.
- miekään-en-mensassa
ei-mensalainen kirjoitti:
(Testi)älykäs ja älykkö on kaksi täysin eri asiaa.
Niinpä. Toinen kuulostaa ja vaikuttaa älykkäältä, koska osaa ilmaista itseään mahdollisimman vaikeasti tulkittavasti, ja toinen vaan ON älykäs. =)
- Who...
scarabaeus kirjoitti:
.....joo, puuttuukin vielä tästä ketjusta
lista kirjailijoista, jotka ovat Mensan jäseniä.
huohhhhhhhhhhhhhhhhhhh............................ate your cheese??
- Pisteet lakoon
miekään-en-mensassa kirjoitti:
Niinpä. Toinen kuulostaa ja vaikuttaa älykkäältä, koska osaa ilmaista itseään mahdollisimman vaikeasti tulkittavasti, ja toinen vaan ON älykäs. =)
Miksi muuten pitäisi olla älykäs taikka älykkö tai kumpaakaan?
Ihan normaalilla järjellä varustettuna pärjää riittävän hyvin. - Cysill
Pisteet lakoon kirjoitti:
Miksi muuten pitäisi olla älykäs taikka älykkö tai kumpaakaan?
Ihan normaalilla järjellä varustettuna pärjää riittävän hyvin.Mitä tää nyt on!
Ensin ollaan käännetty lukuisille kielille. Sitten lyödään faktat pöytään ja huomataan, että on käännetty vaan kahdelle kielelle.
Sitten tää kirjailija onkin äkkiä älykkökirjailija ja etsitään tyhmempää kirjailijaa.
Sitten kuitenkin huomataan, että tämä tyhmempi kirjailija onkin mensan jäsen.
Mitäs seuraavaksi? - 4+6
Cysill kirjoitti:
Mitä tää nyt on!
Ensin ollaan käännetty lukuisille kielille. Sitten lyödään faktat pöytään ja huomataan, että on käännetty vaan kahdelle kielelle.
Sitten tää kirjailija onkin äkkiä älykkökirjailija ja etsitään tyhmempää kirjailijaa.
Sitten kuitenkin huomataan, että tämä tyhmempi kirjailija onkin mensan jäsen.
Mitäs seuraavaksi?Kenestä nyt puhut? Kata Kärkkäisestä vai Riikka Pulkkisesta?
Riikka Pulkkista on käännetty näköjään viroksi, hollanniksi, norjaksi, tanskaksi ja italiaksi tähän menessä.
Ja tulossa on muita kieliä. Nämä löytyy netistä ainakin. - Pisteen lakoon
4+6 kirjoitti:
Kenestä nyt puhut? Kata Kärkkäisestä vai Riikka Pulkkisesta?
Riikka Pulkkista on käännetty näköjään viroksi, hollanniksi, norjaksi, tanskaksi ja italiaksi tähän menessä.
Ja tulossa on muita kieliä. Nämä löytyy netistä ainakin.Niin miksi pitäisi olla joku älykkö tehdäkseen laadukasta tekstiä?
Kysymykseni ei kohdistu keneenkään nyt mainituista kirjailijoista, vaan on ihan yleisellä tasolla esitetty. Ihme älyllisyyden vaatimus. - scarabaeus
Pisteen lakoon kirjoitti:
Niin miksi pitäisi olla joku älykkö tehdäkseen laadukasta tekstiä?
Kysymykseni ei kohdistu keneenkään nyt mainituista kirjailijoista, vaan on ihan yleisellä tasolla esitetty. Ihme älyllisyyden vaatimus.....hmmmmm.......tosiaan, tästä ketjusta ei taida tulla täydellistä, sillä vielä puuttuu lista
älyllisistä ja älyttömistä kirjailijoista.
Ontääniintätä........juuuuuuuuuuuu ! - Cysilll
4+6 kirjoitti:
Ja tulossa on muita kieliä. Nämä löytyy netistä ainakin.Kustantajan sivun mukaan hollanniksi ja viroksi. Muilla kielillä ei ole vielä ilmestynyt.
Laita linkkiä mistä katsoit. - scribes
4+6 kirjoitti:
Ja tulossa on muita kieliä. Nämä löytyy netistä ainakin.ja englanniksi.
- utsin
Brändiajattelu. Sehän se taitaa vallita kustannusalallakin. Nimitys älykkökirjailija käy siitä hyvänä esimerkkinä. Vapaa kirjoittajan listalta ainakin Risto Isomäkeä voi tituulerata myös asiantuntijakirjailijaksi. Hyvä esimerkki toisesta ääripäästä on Juha Vuorinen, joka nimittää itseään mielellään suomalaisen kirjallisuuden kauhukakaraksi. Sen perusteella moni tekee ostopäätöksensä pieni uhma päällä - uskaltaa olla radikaali.
Kyllä, tekstin pitää olla ok, mutta hyvään myyntiin tuo bonusta edustava kirjailija. Hän saa olla suun pieksäjä, jörö totuuksien laukoja, kaunopuheinen hempukka, tai vaikka oman siviiliammattinsa sanansaattaja. Sen pitää vain tulla luonnostaan.
Kuvittelisin, kun joku kirjailija kertoo vetäytyvänsä mielellään erämökille, ei pidä ihmisvilinästä ja edustustilaisuuksista, on se joistain lukijoista vain jännittävää. Mystinen erakko, levoton katse kuin James Deanilla omana aikanaan. Mielikuvia, mielikuvia.
Tai sitten olen ymmärtänyt kaiken väärin. - utsin
Niin muuten onkin.
Siitä sainkin idean. Lyhyet ja ytimekkäät nimet tuntuvat olevan in-juttu: Raja, Totta, jne. jne. Niinpä tässä vastine.
Miguel Utsin: pillu
"Tarina miehestä ja hänen tavoitteestaan."- utsin
Teoksen nimi näytti olevan niin hyvä, että sille heti napsahti viisi tähteä.
- scarabaeus
utsin kirjoitti:
Teoksen nimi näytti olevan niin hyvä, että sille heti napsahti viisi tähteä.
hihih! testasin tuossa omassa äskeisessä vastauksessani sanaasi, että oliko se
ja samat viisi tähteä napsasti.
EI NAURATA !
- utsin
EI TIETENKÄÄN !
Tarina on tragedia. ; ) - heh heh
Vau, minä en tiennytkään, että täällä arvostellaan teosten nimiä. Kuinkahan paljoni omani saa: vittu on kaunis sana
- heh heh
Hienosti paukahti tähtiä myös omalle menestysteokselleni! :D
- Muoyvy
Koska mahtaa ilmestyä Pulkkisen seuraava kirja?
- neonvalo
Pulkkinen on kertonut, että hän kirjoittaa papista kriisissä kirjaa.
- scarabaeus
neonvalo kirjoitti:
nais vai mies papista ?
- scarabaeus
neonvalo kirjoitti:
.......aijaa neonvalo ei vastaa, vaikka on pari kyselyä jo pukattu. Siis kyse ei tainnutkaan olla tästä
Riikka Pulkkisesta, vaan joistain toisista
Pulkkinen
- nais vai mies papist
nais vai mies papista
- pööpöö
Pitää korjata, että Riikka Pulkkisella EI ollut sukulaisia Gummeruksella, kun hän sai kustannussopimuksen, vaan omien sanojensa mukaan hän oli "tuttusia" kustannustoimittaja Mikko Aarnen kanssa, johon hän oli tutustunut, samoin kuin mentoriinsa Joel Haahtelaan, kirjoittajakurssin yhteydessä. Pulkkisen nimi, naama ja kirjoitustyyli olivat siis tuttuja Mikko Aarnelle, kun hän ehdotti silloiselle kustannuspäällikölle teoksen julkaisemista.
- scarabaeus
Tällaiset selvitykset ovat mielestäni ala-arvoista
seiskakamaa.
Eikö voitaisi pysytellä jotenkin
sivistyneempinä ? - pööpöö
scarabaeus kirjoitti:
Tällaiset selvitykset ovat mielestäni ala-arvoista
seiskakamaa.
Eikö voitaisi pysytellä jotenkin
sivistyneempinä ?Jälleen scarabaeus: ihan vain meidän muiden hermoja säästääksesi, voisitko ruveta LUKEMAAN kirjailijahaastatteluja? Ei tarvitsisi sinunkaan ARVUUTELLA, kun tietäisit varmasti, että mitä kukin kirjailija ITSE sanoo missäkin haastattelussa. Tämä oli suora lainaus Pulkkiselta eikä mitään seiska-kamaa, vaikka se varmaan onkin suosikkilehtesi...
- scarabaeus
pööpöö kirjoitti:
Jälleen scarabaeus: ihan vain meidän muiden hermoja säästääksesi, voisitko ruveta LUKEMAAN kirjailijahaastatteluja? Ei tarvitsisi sinunkaan ARVUUTELLA, kun tietäisit varmasti, että mitä kukin kirjailija ITSE sanoo missäkin haastattelussa. Tämä oli suora lainaus Pulkkiselta eikä mitään seiska-kamaa, vaikka se varmaan onkin suosikkilehtesi...
Olen lukenut
Hotakainen / Klassikko
ja
ehkäpä tämä Pulkkinen joskus yltää samankaltaiseen.
Vai yltäisikö ?
On kirjailijoita ja Kirjailijoita.
Seiskatyyppiset ilmiannot kuka panee ketäkin missämilloinkin takaa tai edestä.
Hohhoijaa !
- pööpöö
Voit itse käydä katsomassa HS:n Nyt-liitteen tekemän haastattelun vuoden 2006 lokakuun viimeisessä Nyt-liitteessä. Pulkkisella oli kännykässään Aarnen puhelinnumero, joten tunnisti sen heti, kun puhelin soi...
- dfdsfdfs
Oli sukulainen tai ei, mutta suhteilla sai siis käsiksensä läpi anyway.
- pööpöö
No ei siinä nyt pelkästään suhteista ollut kysymys: kuka tahansa Rajan lukenut kirjallisuuden ystävä tunnistaa kyllä siinä kauniisti soljuvan kielen ja hyvin rakennetun tarinan. Mutta k-toimittajan tunteminen todennäköisesti NOPEUTTI k-päätöstä. Ja Pulkkinenhan oli lähettänyt tekstin 5 kustantamolle, eli ne neljä muuta eivät siitä kiinnostuneet...
- Hiontavaiheessa
Mitäpä, jos Pulkkinen olisi luovuttanut saatuaan ne neljä hylsyä? Nyt hän uskoisi olevansa aivan lahjaton ja tekisi jotakin aivan muuta.
Nämä tosikertomukset antavat toivoa meille, joiden saaliina on pelkkiä hylsyjä: käsis ei välttämättä ole huono, se ei vaan ole vielä löytänyt oikeata kustantajaa! Tässä piilee myös sudenkuoppa: käsis ei välttämättä ole hyväkään, jos se ei ole kelvannut minnekään. Missä vaiheessa sitten olisi viisasta luovuttaa? - Kupzika
Hiontavaiheessa kirjoitti:
Mitäpä, jos Pulkkinen olisi luovuttanut saatuaan ne neljä hylsyä? Nyt hän uskoisi olevansa aivan lahjaton ja tekisi jotakin aivan muuta.
Nämä tosikertomukset antavat toivoa meille, joiden saaliina on pelkkiä hylsyjä: käsis ei välttämättä ole huono, se ei vaan ole vielä löytänyt oikeata kustantajaa! Tässä piilee myös sudenkuoppa: käsis ei välttämättä ole hyväkään, jos se ei ole kelvannut minnekään. Missä vaiheessa sitten olisi viisasta luovuttaa?-----Missä vaiheessa sitten olisi viisasta luovuttaa? -----
Tuhannen taalan kysymys, johon ei liene oikeaa, kaikkia kirjoittajia koskevaa vastausta.
Minä päätin "luovuttaa" saatuani muutaman hylsyn, ne muut eivät ole vielä lähettäneet mitään, mutta aikaa on kulunut, on ollut runsaasti aikaa painaa delete-nappulaa taikka tunkea pino silppuriin. Luovuttaminne tarkoittaa, että tulen keskittymään uuten, kunhan päivätyö sen mahdollistaa, mikä aikaodotus on ihan tiedossa oleva, rajallinen. - Hiontavaiheessa
Kupzika kirjoitti:
-----Missä vaiheessa sitten olisi viisasta luovuttaa? -----
Tuhannen taalan kysymys, johon ei liene oikeaa, kaikkia kirjoittajia koskevaa vastausta.
Minä päätin "luovuttaa" saatuani muutaman hylsyn, ne muut eivät ole vielä lähettäneet mitään, mutta aikaa on kulunut, on ollut runsaasti aikaa painaa delete-nappulaa taikka tunkea pino silppuriin. Luovuttaminne tarkoittaa, että tulen keskittymään uuten, kunhan päivätyö sen mahdollistaa, mikä aikaodotus on ihan tiedossa oleva, rajallinen.Kyllä minäkin olen käytännössä jo luovuttanut, odottelen vaan loppuja kolmea hylsyä tulevaksi. Toisaalta mietin, kävisinkö käsikirjoituksen läpi vielä kerran, hioisin vielä kerran ja laatisin paremman lähetekirjeen ja lähettäisin vielä yhdelle kustantajalle. Uusi kirja on kyllä jo suunnitteilla. Kirjoittamista en aio lopettaa:D
- Anonyymi
Olisko, et levitti veensä?
- Anonyymi
Pulkkisesta povattiin maailmantähteä. Ei tullut, kuin suomalaisen vasemmistomedian lemmikki.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433583- 362214
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?321865- 171609
- 231548
- 151545
- 241407
- 141277
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781255Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko881212