Minä arvostan naispappeja siinä missä miespappejakin. Minusta nainen on papiksi aivan yhtä sovelias kuin mieskin. Kuitenkin raamattu tämän kieltää. Miksi kirkko siis toimii raamatun periaatteen vastaisesti ja vihkii papeiksi naisia?
Pappi Sonjalle kysymys
61
197
Vastaukset
- Liperivirka
Naiset kirkui ja polki jalkaa vuosikymmeniä että "Tahtoo papiksi - tahtoo papiksi ..." ja tässä sitä nyt ollaan :))
- järki hoi ;;
Jos raamatun aikaan joku nainen olisi ollu pappi, niin senhän olisi sitten pitäny olla naimaton. Muutoinhan naiset oli aina pieniin päin. Tajutkaa nyt hiukka järjellä. Koko ajatuskin naispapista siihen aikaan oli yhtä älytön, kuin nykysin ajatus pannukakun muotosesta maasta.
- dikduk
Mieshän omisti naiset vielä siinä yhteisössä jossa kristinusko syntyi , eli nainen ei muutenkaan ollut täysivaltainen, etenkään jos mies vielä eli . Toisaalta mikäli oikein muistan, varsinaista papinvirkaa ei alkukristityillä edes ollut, ja monissa tehtävissä oli sekä naisia että mehiä.
Rahoituskin uuden uskonnon levittämiseen tuli usein varakkailta naisilta, mutta mikään uskontohan ei koskaan ole kieltäytynyt ottamasta rahaa myös niiltä joita se uskonnollisin kriteerein on asettanut muita huonompaan asemaan.Omaa sortoaankin on siis päässyt rahoittamaan. - Ensimmäiset vainot
dikduk kirjoitti:
Mieshän omisti naiset vielä siinä yhteisössä jossa kristinusko syntyi , eli nainen ei muutenkaan ollut täysivaltainen, etenkään jos mies vielä eli . Toisaalta mikäli oikein muistan, varsinaista papinvirkaa ei alkukristityillä edes ollut, ja monissa tehtävissä oli sekä naisia että mehiä.
Rahoituskin uuden uskonnon levittämiseen tuli usein varakkailta naisilta, mutta mikään uskontohan ei koskaan ole kieltäytynyt ottamasta rahaa myös niiltä joita se uskonnollisin kriteerein on asettanut muita huonompaan asemaan.Omaa sortoaankin on siis päässyt rahoittamaan.Talmudistit aloittivat laaja messiaan seuraajien, eli kristittyjen vainot alkaen Jerusalemista, yrittäen torpedoida heidän dynaamisen sanomansa myös siellä minne se levisi alkaen Jerusalemista.
- dikduk
Ensimmäiset vainot kirjoitti:
Talmudistit aloittivat laaja messiaan seuraajien, eli kristittyjen vainot alkaen Jerusalemista, yrittäen torpedoida heidän dynaamisen sanomansa myös siellä minne se levisi alkaen Jerusalemista.
Balttikselle: talmudeja ei tuohon aikaan ollut, oli kyllä konflikti muiden juutalaisten ja Jeesuksen seuraajien välillä.Nämä opettivat asioita joita mikään muu juutalainen ryhmä ei voinut hyväksyä esim, ihmisen palvomista jumalana ja lain hylkäämistä.
Kun Jeesuksen seuraajat itsekin erottautuivat erilliseksi uskonnoksi ja keskittyivät nk "pakanoiden" käännyttämiseen , juutalaiset eivät häirinneet kristittyjen elämää. Kristityt tosin alkoivat itse valtaan päästyään vainota juutalaisia ja vainot ja sorto loppuivat vasta meidän päivinämme. - Balttis
dikduk kirjoitti:
Balttikselle: talmudeja ei tuohon aikaan ollut, oli kyllä konflikti muiden juutalaisten ja Jeesuksen seuraajien välillä.Nämä opettivat asioita joita mikään muu juutalainen ryhmä ei voinut hyväksyä esim, ihmisen palvomista jumalana ja lain hylkäämistä.
Kun Jeesuksen seuraajat itsekin erottautuivat erilliseksi uskonnoksi ja keskittyivät nk "pakanoiden" käännyttämiseen , juutalaiset eivät häirinneet kristittyjen elämää. Kristityt tosin alkoivat itse valtaan päästyään vainota juutalaisia ja vainot ja sorto loppuivat vasta meidän päivinämme.Todistuksesi ei ole yhtäpitävä historiallsten Uudenliiton voimaanastumisesta kertovien kirjoitusten kanssa.
Lisäksi et osaa erottaa, ketkä ovat kristittyjä ja ketkä historiallisesti edustavat antikristuksen kirkkoja ja ovat tappaneet sekä kristittyjä eli Jumalan seurakuntaa, että Jumalan kansaa alkaen kirkkoisistä Augustinus, Ambrosius sekä Luther. He eivät ole kristittyjä, kuten olen usein sinulle todennut, sillä teollaan he kieltävät sitä olevansa.
Yhdessäkään murhaajassa ei ole kristunuskon eli messiaanisuuden mukaan: iankaikkista elämää - vaan murhaajat vaeltavat Kainin tietä.
naispappeus kysymys sanoi :
Miksi kirkko siis toimii raamatun periaatteen vastaisesti ja vihkii papeiksi naisia?
Täytyy kyllä sanoa että minun kokemukseni naispapeista on todella positiivinen. Jotenkin tuntuu soveltuvan paremmin naispapeille nämä kirkon perustehtävät. Saarnatkon saatanasta ja muista kauheuksista miespapit rauhassa sunnuntain kirkonmenoissa , siihen se sais jäädäkkin heidän tehtävät.
- hih hih
niin onhan ne naiset semmosii lutusempii ;)
- body
Jos menneisyys kiehtoo, niin on parasta siirtyä museoon asumaan.
- afdafsasdsadf
Pappeus ei ole poliittinen kysymys, vaan hengellinen kysymys. Jumala on säätänyt, että mies vain voi toimia pappina. Syitä on vaikea arvailla, kun ei ole perustellut paremmin. Se kuitenkin tiedetään, että naisen tunne-elämä tekee naisen alttiimmaksi harhaopeille. Naisten kautta on suurin osa harhaopeista tullut kirkkoon.
Feminismi ei pelkästään ole tuonut vaatimuksia tasa-arvosta, vaan myös johtanut naisten suosimisesta ennen miehiä. Feminismi on eräs itsekkyyden muoto. Ne naiset, jotka hakevat papin ammattiin eivät pääse yli itsekkyydestä tässä asiassa.- haaveita vaan
Jumala säätänyt vai ihmiset kirjanneet Raamatuksi sittemmin koottuun opukseen?
Perustelut naisten harhaoppisuustaipumukselle olisi kiva kuulla, mutta taitaa jäädä haaveeksi vaan. - dikduk
Se nyt on selvää että mikään jumala ei koskaan ole kannattanut tasa-arvoa ja jokainen jumala on aina kannattanut oman aikansa arvoja , pientä hienosäätöä on voinut olla jotta uusi uskonto olisi voinut etabloitua, mutta ei radikaaleja poikkeamia.Jos uskonnon joku perustaja onkin vaatinut parannuksia joidenkin sorrettujen oloihin saaadakseen kannatusta sieltä missä on tyytymättömyyttä , uskonnon saavutettua tietyn aseman moiset haihattelut on pian unohdettu .
Sorretut vaatiessaan samaa mitä parempiosaisilla jo on, osoittavat aina suurta itsekkyyttä. Ihan sama onko ollut kyse naisista , orjista , homoista, pienipalkkaisista , etnisistä tai rodullista vähemmistöistä. - 16+2
dikduk kirjoitti:
Se nyt on selvää että mikään jumala ei koskaan ole kannattanut tasa-arvoa ja jokainen jumala on aina kannattanut oman aikansa arvoja , pientä hienosäätöä on voinut olla jotta uusi uskonto olisi voinut etabloitua, mutta ei radikaaleja poikkeamia.Jos uskonnon joku perustaja onkin vaatinut parannuksia joidenkin sorrettujen oloihin saaadakseen kannatusta sieltä missä on tyytymättömyyttä , uskonnon saavutettua tietyn aseman moiset haihattelut on pian unohdettu .
Sorretut vaatiessaan samaa mitä parempiosaisilla jo on, osoittavat aina suurta itsekkyyttä. Ihan sama onko ollut kyse naisista , orjista , homoista, pienipalkkaisista , etnisistä tai rodullista vähemmistöistä.Olet sittenkin siis juutalainen ateistinainen, - kuten joku jo juutalaisella sivulla esittikin?
- dikduk
16+2 kirjoitti:
Olet sittenkin siis juutalainen ateistinainen, - kuten joku jo juutalaisella sivulla esittikin?
?????
- body
"AFDAFFSASDSADF "
kerro missä Jumala on säätänyt että vain mies voi tomia pappina, kerro se,
sillä se oli ja on juutalaisen uskonnon valtahierarkiaa ja Paavali jatkoi samaa alistamistamista.
Jumala ei ole koskaan niin yksisilmäinen että vain mies on oikeutettu pappisvirkaan.
Mies voi toimia avioliitossa siittäjänä, mutta hengellinen toiminta on tasa-arvoista molemmille.
Taikausko ei tahdo sietää muuta kuin ikivanhoja tapoja, mutta niistä on jo aika päästä eroon. - Balttis
body kirjoitti:
"AFDAFFSASDSADF "
kerro missä Jumala on säätänyt että vain mies voi tomia pappina, kerro se,
sillä se oli ja on juutalaisen uskonnon valtahierarkiaa ja Paavali jatkoi samaa alistamistamista.
Jumala ei ole koskaan niin yksisilmäinen että vain mies on oikeutettu pappisvirkaan.
Mies voi toimia avioliitossa siittäjänä, mutta hengellinen toiminta on tasa-arvoista molemmille.
Taikausko ei tahdo sietää muuta kuin ikivanhoja tapoja, mutta niistä on jo aika päästä eroon.Ei Jumalan sana "kiellä" sellasita mitä se ei ole astettanut: eli Raamatussa ei esiinny naispappeutta missään muodossa; kuten ei myöskää sellaista pappeutta, joko on vallalla katolisissa- ja siitä lahkoutuneessa luteriaisessa jälkikatolisessa kirkossa.
- 8k6k688k6
naispapeista viimeisimmän kyselyn mukaan 84% on valmis homot vihkimään avioliitoon ja miespapeista tähän on valmis enää 3%, ne kaikkein homoimmat.
- Mietin vaan
Olen ajatellut, että tehkööt naiset omantuntonsa mukaan. Vaikka Raamatussa pappeus määrätään vain miesten tehtäväksi niin voihan olla, että Jumala kutsuu naisia papiksi sen takia, että miehet eivät siihen halua ryhtyä. Mutta, että virka olisi miehiä varten mutta koska miehet vaikenevat on naisten vietävä evankeliumia eteenpäin. En tiedä.
- Se on kallista
Et tiedäkään ja suosittelen Teitä jatkossa jättämään älyä ja tietoa kysyviin kysymyksiin vastaamatta.
Minulla on Raamatunmukainen tieto ja ymmärrys asiasta enkä siltikään anna heille tietoa ( eivät osaa lukea sitä Raamatusta ). Ei helmiä sioille.
- ao
menimme evankelista Filippuksen tykö, joka oli yksi niistä seitsemästä, ja jäimme hänen tykönsä.
21:9 Ja hänellä oli neljä tytärtä, neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja. >> Jakeen lisätiedot
21:10 Siellä me viivyimme useita päiviä. Niin tuli sinne Juudeasta eräs profeetta, nimeltä Agabus.
Täällä on yksi tytär Hän ei paljoa koulua käynyt mutta mutta kun Jumala antaa
niin kyllä Sonjan oppiarvot kalpenee kuin pilvi taivaala.Han puhuu nonia
kieliä niin että niitä voi ymmärtää jos osaa vaan kuulija - PSARI
naispappeus kysymys,
tiedoksesi hieman enemmän alkukristittyjen naispappeudesta:
Kristinuskon perustaja Jesus eli Isus Chrestus eli Kristus perusti kristinuskonsa Isis temppeliin Roomaan kaikkien historiallisten todisteiden pohjalta. Isiksen palvontaan kuului isona osana naispapittaret, joita oli myös Jeesus Kristuksen perustamassa kristittyjen lahkossa Roomassa hänen ja hänen palkkaamien 3 miespapin lisäksi. Varsinkin papittaret toimivat kätilöinä ja parantajina.
Kristinusko oli alun perin naisvaltainen uskonto leviämisvaiheessaan lähetysseurakuntien alueilla. Naiset kääntyivät ensimmäisinä kristinuskoon ja näillä kristinuskoon kääntyneillä naisilla oli ensin liikaa valtaa, koska heidän miehensä olivat vielä pakanoita, ja sitä ei sallittu miesjohtoisessa yhteiskunnassa.
Naiset käännyttivät miehiä kristinuskoon, jolloin nainen olikin perheen pään asemassa, eikä päinvastoin, ja siksi naispappeus kiellettiin. Raamattu viittaa lauseella: ”Nainen vaietkoon seurakunnassa” tähän naisten valta-asemaan pappeina.
Raamatussa on esimerkkejä vahvoista naispapeista kuten Isebel ja vaikkapa purppurakauppias Lydia.
Kristinusko ei olisi levinnyt ilman naispappeja ja ilman heidän julistustyötään. On hienoa, että alkuseurakuntien naispappeuteen ollaan palattu takaisin, joten naispappeus on yksi luonnollisemmista osista tämän päivän kirkoissa. Kiitos ketjussa olevista kommenteista :)
Olen itse aikanani pohtinut minun itseni ja ylipäätänsä naisen soveltumista papin tehtävään. Koin, ettei päätösvalta ollut minun, vaan Jumala kutsui tähän tehtävään. Tässä voin monin tavoin olla viemässä ilosanomaa eteenpäin ja koen sen tärkeänä, koska ilman tuota armon sanomaa en itse selviytyisi.
Tuotte esille Raamatun kulttuurisidonnaisuuden. Raamatussahan ei sanota, ettei nainen saa olla pappi. Yksiavioinen ja monin tavoin nuhteeton kylläkin. Niissäkin on jokaisella papilla tehtävää, että nuhteettomana elämänsä eläisi, koska ihmisiä ollaan kuitenkin. Naisen opetustehtävää ja ylipäätänsä seurakunnassa äänessä olemista ei Raamatussa suvaita ja samalla oletetaan, että jokaisella naisella on uskova, viisas mies kotona, joka voi naista perehdyttää uskon salaisuuteen jos tämä itse ei ymmärrä. Kuinka monessa kodissa tämä toteutuu nyt? Nähdäkseni saarnaavia naislehtoreita ei ole paheksuttu, vaikka he tekevät puhetyössä samaa kuin naispapit.
Kulttuuri on siis ollut toinen, miehet työssä ja johtajina, naiset kotona perhettä hoitamassa. Ajatonta Raamatussa on sanoma Jeesuksen pelastustyöstä, sanoma armosta, koko Jumalan rakkauden punainen lanka. Siksi Raamattu on, jotta me tietäisimme Jeesuksen olevan Vapahtajamme.
Monessa saamme kuitenkin pohtia, miten Raamattua eletään todeksi tänään.
Pappi SonjaSonja
________
Tuossa alla on syy miksi Paavali vaientaa naiset seurakunnassa ja miksi he eivät sovi myöskään paimeniksi.
Jos on oltava hiljaa ei sovi myöskään paimeneksi.Mikäs se sanaton paimen olisi.
1.Timot.
2:11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän VALLITSEE miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa
2:13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
2:14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
Tuossa alla Paavali viittaa lakiin eli tooraan :
1.Korinttolaiskirje:
14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo
ja Toora sanoo näin :
1.Mooseksen kirja :
3:16 Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua VALLITSEVA."
Noihin asioihin Paavali siis perustaa naisten puhekiellon.- Käsi kädessä
pertsa2012 kirjoitti:
Sonja
________
Tuossa alla on syy miksi Paavali vaientaa naiset seurakunnassa ja miksi he eivät sovi myöskään paimeniksi.
1.Timot.
2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän VALLITSEE miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa
1.Korinttolaiskirje:
14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo
ja Toora sanoo näin :
1.Mooseksen kirja :
3:16 Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua VALLITSEVA."
Noihin asioihin Paavali siis perustaa naisten puhekiellon.TV 7:n ohjelmista olen miettinyt pitäisikö kuunnella heidän opetustaan vai ei. Jos Raamattuun puhe perustuu siinä missä miehelläkin niin en ymmärrä vähäisellä järjelläni miksen voisi kuunnella naisen opetusta.
Ajatellaan tilanne, jossa nainen puhuu tasan samat sanat kuin mieskin niin jostain syystä miehen saniomat sanat tulisi kuunnella.
On tuo vaikea asia ymmärtää mutta siihen voi kytkeytyä jotain sellaistakin että naiset pääsee käyttämään valtaa ja siitä seuraa homoparien avioliittojen hyväksyntä.
Asiaa hauduttelen edelleen mutta onhan tuo ymmärretävä niin että Raamattu sanoo että nainen vaietkoon seurakunnassa. Toisaalta teenkö itse väärin jos kuuntelen naista, jonka huomaan Raamatun oppien mukaan opettavan. - Turhat papit
Valitsemasi pappeus on ihmistekoista panakapappeutta, vailla mitää arvoa Jumalan edessä, sillä se on perujaan katolisesta antikristillisestä monarkisesta pappeudesta, josta sinun edustamasi asetettiin palvelemaan luterilaisen lahkon yleiskirkollisia valtapyrkimyksiä ja tarpeita.
Itseasetetut turhat papit seisovat epäjumalanpalvelustaan suorittamassa, pakanallisissa asuissa aivan turhaan, Uudenliiton näkökulmasta katsoen. Käsi kädessä kirjoitti:
TV 7:n ohjelmista olen miettinyt pitäisikö kuunnella heidän opetustaan vai ei. Jos Raamattuun puhe perustuu siinä missä miehelläkin niin en ymmärrä vähäisellä järjelläni miksen voisi kuunnella naisen opetusta.
Ajatellaan tilanne, jossa nainen puhuu tasan samat sanat kuin mieskin niin jostain syystä miehen saniomat sanat tulisi kuunnella.
On tuo vaikea asia ymmärtää mutta siihen voi kytkeytyä jotain sellaistakin että naiset pääsee käyttämään valtaa ja siitä seuraa homoparien avioliittojen hyväksyntä.
Asiaa hauduttelen edelleen mutta onhan tuo ymmärretävä niin että Raamattu sanoo että nainen vaietkoon seurakunnassa. Toisaalta teenkö itse väärin jos kuuntelen naista, jonka huomaan Raamatun oppien mukaan opettavan.Käsi kädessä sanoi :
TV 7:n ohjelmista olen miettinyt pitäisikö kuunnella heidän opetustaan vai ei. Jos Raamattuun puhe perustuu siinä missä miehelläkin niin en ymmärrä vähäisellä järjelläni miksen voisi kuunnella naisen opetusta.
heti ,kun hänen tekee mieli paapoa jotakuta.
Tällä sivustolla en ole havainnut ainuttakaan Herran pappia - he ovat
pelkkiä mäkisen nauhoittamia magnetofoneja.- dikduk
pertsa2012 kirjoitti:
Sonja
________
1.Timot.
1.Korinttolaiskirje:
ja Toora sanoo näin :
1.Mooseksen kirja :
Noihin asioihin Paavali siis perustaa naisten puhekiellon.Pertsa,eiköhän Paavalikin perustanut opetuksensa vallitseviin oloihin . Maailmassa jossa hän toimi ei ollut ajatusta että miehet ja naiset, vapaat ja orjat, olisivat tai voisivat olla tasa-arvoisia tai heikot suojeltuja tai että yleensä olisi joitakin kaikille kuuluvia ihmisoikeuksia.
Mikään uskonto ei ole ottanut tehtäväkseen oikeudenmukaisemman maailman luomista eikä selittänyt maailmaa toisin kuin vallitseva näkemys .Muutos on ollut maallisten ideologioiden ja liikkeiden varassa. - Balttis
dikduk kirjoitti:
Pertsa,eiköhän Paavalikin perustanut opetuksensa vallitseviin oloihin . Maailmassa jossa hän toimi ei ollut ajatusta että miehet ja naiset, vapaat ja orjat, olisivat tai voisivat olla tasa-arvoisia tai heikot suojeltuja tai että yleensä olisi joitakin kaikille kuuluvia ihmisoikeuksia.
Mikään uskonto ei ole ottanut tehtäväkseen oikeudenmukaisemman maailman luomista eikä selittänyt maailmaa toisin kuin vallitseva näkemys .Muutos on ollut maallisten ideologioiden ja liikkeiden varassa.Jumalan ei lähettänyt Messiastaan maaimaan, paikkaamaan ja korjaamaan sitä armotaloutensa avulla, kuin "vanhaa vaatetta", vaan kutsumaa syntisestä ja tuomionalaisesta pahasta maailmanajasta, ulos omansa: "ekkeelsia ek tou kosmos" = uloskututut/valitut ulos maailmasta ryhämään eli Jumalan seurakuntaan, ja siksi Messias julisti koko toimintansa ajan että: "Taivasten/jumalan valtakunta on tullut lähelle", kutsuen ihmisiä siirtymään sen yheyteen: Gal.1:4; Kol.1:12,13:sta, ja siksi tämän Messiaan vastaanottaneet: Joh.1:12:sta tulivat alusta asti, sankoin joukoin Hänen ja hänen opetuslasensa kastettavaksi: Joh.3:22-4:2. Tämän valta ja voima, edustaa Elohimin armotaloutta, kohteenaaan syntinen kadotettu tuomioalainen maailma: Joh.3:16.
Voimaansa ja hallitusvaltaansa, sekä omistusoikeuksiaan maassa, JHWH Sebaot osoittaa omaan maahansa, yhdeksi kansaksi muodostettun ja palautetun Israelin, eli Jaakovin lasten välityksellä: aivan kuten profeetta Sakarja kuvaa, tapahtuvaksi tämän pahan maailmanajan viimeisinä päivinä: kirjansa viimeisessä luvussa 14:sta, ja Aamon lohduttaen julistaa, siitä minä me kaikki olemme saaneet omin silmin jo nähdä toteutuneena - viimeistään syödessämme maukkaita Jaffoja ja muitakin "Ihanan luvatun maan hedelmiä". dikduk kirjoitti:
Pertsa,eiköhän Paavalikin perustanut opetuksensa vallitseviin oloihin . Maailmassa jossa hän toimi ei ollut ajatusta että miehet ja naiset, vapaat ja orjat, olisivat tai voisivat olla tasa-arvoisia tai heikot suojeltuja tai että yleensä olisi joitakin kaikille kuuluvia ihmisoikeuksia.
Mikään uskonto ei ole ottanut tehtäväkseen oikeudenmukaisemman maailman luomista eikä selittänyt maailmaa toisin kuin vallitseva näkemys .Muutos on ollut maallisten ideologioiden ja liikkeiden varassa.dikduk sanoi :
Jumalan ei lähettänyt Messiastaan maaimaan, paikkaamaan ja korjaamaan sitä armotaloutensa avulla, kuin "vanhaa vaatetta", vaan kutsumaa syntisestä ja tuomionalaisesta pahasta maailmanajasta, ulos omansa: "ekkeelsia ek tou kosmos" = uloskututut/valitut ulos maailmasta ryhämään eli Jumalan seurakuntaan, ja siksi Messias julisti koko toimintansa ajan että: "Taivasten/jumalan valtakunta on tullut lähelle", kutsuen ihmisiä siirtymään sen yheyteen: Gal.1:4; Kol.1:12,13:sta, ja siksi tämän Messiaan vastaanottaneet: Joh.1:12:sta tulivat alusta asti, sankoin joukoin Hänen ja hänen opetuslasensa kastettavaksi: Joh.3:22-4:2. Tämän valta ja voima, edustaa Elohimin armotaloutta, kohteenaaan syntinen kadotettu tuomioalainen maailma: Joh.3:16.
Voimaansa ja hallitusvaltaansa, sekä omistusoikeuksiaan maassa, JHWH Sebaot osoittaa omaan maahansa, yhdeksi kansaksi muodostettun ja palautetun Israelin, eli Jaakovin lasten välityksellä: aivan kuten profeetta Sakarja kuvaa, tapahtuvaksi tämän pahan maailmanajan viimeisinä päivinä: kirjansa viimeisessä luvussa 14:sta, ja Aamon lohduttaen julistaa, siitä minä me kaikki olemme saaneet omin silmin jo nähdä toteutuneena - viimeistään syödessämme maukkaita Jaffoja ja muitakin "Ihanan luvatun maan hedelmiä".Minulla on vaikeuksia ymmärtää tuota varsin kristillisteologista selitystäsi ,koska juutalaisuus oli ja on maanpäälliseen keskittyvä uskonto , maalliseen elämään VT antaa ohjeita, eikä se edes lupaa mitään kuoleman jälkeen.
VT:n ennustama messiashan juuri korjaa olosuhteita maanpäällä,ei kukaan odota tai mikään kirjoitus lupaa, että tämän ihmisen avulla päästään kuoleman jälkeen jonnekin josta aiemmin ei ole ollut tietoa . Messiasta ei erityisesti "vastaanoteta", eikä messiaaseen, henkilöön tai toimintaan , perustu tai perusteta mitään uskonnollista kulttia tai palvontavaatimusta . - Balttis
dikduk kirjoitti:
Minulla on vaikeuksia ymmärtää tuota varsin kristillisteologista selitystäsi ,koska juutalaisuus oli ja on maanpäälliseen keskittyvä uskonto , maalliseen elämään VT antaa ohjeita, eikä se edes lupaa mitään kuoleman jälkeen.
VT:n ennustama messiashan juuri korjaa olosuhteita maanpäällä,ei kukaan odota tai mikään kirjoitus lupaa, että tämän ihmisen avulla päästään kuoleman jälkeen jonnekin josta aiemmin ei ole ollut tietoa . Messiasta ei erityisesti "vastaanoteta", eikä messiaaseen, henkilöön tai toimintaan , perustu tai perusteta mitään uskonnollista kulttia tai palvontavaatimusta .Tämä siksi että et myönnä pyhien kirjoitusten arvoa, etkä niiden silältöä, kuten: "sieluani et hylkää tuonelaan etkä salli hurskaasi nähdä maatumista"; etkä tunnusta Messiasta tuleeksi jo kerran, kuten kirjoitettu on "luoksenne aasilla ratsastaen": Sak.9:9.
- Balttis
dikduk kirjoitti:
Minulla on vaikeuksia ymmärtää tuota varsin kristillisteologista selitystäsi ,koska juutalaisuus oli ja on maanpäälliseen keskittyvä uskonto , maalliseen elämään VT antaa ohjeita, eikä se edes lupaa mitään kuoleman jälkeen.
VT:n ennustama messiashan juuri korjaa olosuhteita maanpäällä,ei kukaan odota tai mikään kirjoitus lupaa, että tämän ihmisen avulla päästään kuoleman jälkeen jonnekin josta aiemmin ei ole ollut tietoa . Messiasta ei erityisesti "vastaanoteta", eikä messiaaseen, henkilöön tai toimintaan , perustu tai perusteta mitään uskonnollista kulttia tai palvontavaatimusta ."Kristillisteologista" on samaa kuin juutalainen "messiaaninen liike", sellaisena kuin Uudenliiton täyttymyksestä, voimaanastumisesta kertovat kirjoitukset siitä puhuvat - talmudistien leimaamana "Nasaretilaisena lahkona", - koska tämä uskonvanhurskauteen perustuva liitto, ei palanut enää takaisin rikottuun lakiliittoon, vaikka sitä mm. fariseukset kiivaasti vaativatkin: Apt.15:5,10.
Kyseessä on Jumalan Aabrahamin kanssa tekemän liiton vahvistamisesta, sen luvatun siemenen täyttävän tehtävän kautta. Balttis kirjoitti:
Tämä siksi että et myönnä pyhien kirjoitusten arvoa, etkä niiden silältöä, kuten: "sieluani et hylkää tuonelaan etkä salli hurskaasi nähdä maatumista"; etkä tunnusta Messiasta tuleeksi jo kerran, kuten kirjoitettu on "luoksenne aasilla ratsastaen": Sak.9:9.
Balttis sanoi :
9:9 Iloitse suuresti, tytär Siion, riemuitse, tytär Jerusalem, sillä sinun kuninkaasi tulee sinulle! Vanhurskas ja auttaja hän on, on nöyrä ja ratsastaa aasilla, aasintamman varsalla
Valitsemasi pappeus on ihmistekoista panakapappeutta, vailla mitää arvoa Jumalan edessä, sillä se on perujaan katolisesta antikristillisestä monarkisesta pappeudesta, josta sinun edustamasi asetettiin palvelemaan luterilaisen lahkon yleiskirkollisia valtapyrkimyksiä ja tarpeita.
Itseasetetut turhat papit seisovat epäjumalanpalvelustaan suorittamassa, pakanallisissa asuissa aivan turhaan, Uudenliiton näkökulmasta katsoen.Turhat papit
Itseasetetut turhat papit seisovat epäjumalanpalvelustaan suorittamassa, pakanallisissa asuissa aivan turhaan, Uudenliiton näkökulmasta katsoen.
toimia paimenena.dikduk kirjoitti:
VT:n ennustama messiashan juuri korjaa olosuhteita maanpäällä,ei kukaan odota tai mikään kirjoitus lupaa, että tämän ihmisen avulla päästään kuoleman jälkeen jonnekin josta aiemmin ei ole ollut tietoa . Messiasta ei erityisesti "vastaanoteta", eikä messiaaseen, henkilöön tai toimintaan , perustu tai perusteta mitään uskonnollista kulttia tai palvontavaatimusta .dikduk sanoi :
maalliseen elämään VT antaa ohjeita, eikä se edes lupaa mitään kuoleman jälkeen.
_________
Elia ja Eenok otettiin elävältä taivaaseen.
Siinäkin kyllä on todettu tuon taivaan olemassaolo.- Balttis
pertsa2012 kirjoitti:
dikduk sanoi :
Naispappeusasiassa hän viittasi mm. lakiin.Uudenliiton pappeus on yleistä uskovien pappeutta, julistaa Luojansa suuria tekoja uudestisyntyneinä Jumalan lapsina, eikä lainkaan lakiliiton eli Mooseksen lain mukaisen pappeuden alaista pappeutta, joka oli olemukseltaa katoavaista ja kuolevaista, kuten mm: Hebrealaiskirje opettaa. Uuden liiton, eli iankaikkisen lupausten liiton pappeus, sen jonka Jumala Kaikkivaltias eli El Shaddai teki Aabrahamin = Kansojen Paljouden Isän kanssa, ottaen sen myötä tähän liittoon osallisiksi siihen uskovat ihmiset kaikista kansoista, ja kansanheimoista ja kielistä; ja tämä liiton pappi ja kuningas on Itse Daavidin Herra, eli Messiaskristus: Matt.22:41-46; joka on sitä ikuisesti: Psalmi 110; Sak.6:12,13.
Laki puhuu Aaronin järjestyksen mukaisista papeista, rituaalipappeineen ja Leeviläisineen, mutta tämä ei ole ikuisen liiton pappeutta, vain iälliseksi tulleen ja katoavaisen järjestelmän pappeutta, josta tehtiin loppu viimeistään temppelin hävitämisen yhtyedessä vuonna 70, temppelin palaessa liekissä.
Jeesuksen kuningaspappeus Melkisedekin järjestyksen mukaisena pappeutena, on Uuden liiton astutta voimaan kumonnut tämä rikotun lakiliiton Aaron kanssa, samoin kuin siihen perustuvan pappeuden: heikona ja ajallisena ja katoavaisena pappeutena, - sillä Jumalan Korkeimman edessä voi olla: Hänen kansssaan tehdyn kestävän liiton pappina virasaan, vain yksi ylipappi kerraan, ja Jeesus on Jumalan Korkeimman pappi pysyvänä ja elinikäisenä pappina iäti: Hebr.7:1-8; sekä Aabrahamin liiton takuumiehenä: 1 Moos.22:17,18.
Lakia ei ole koskaan asetettu koskaan, ihmisten ja Jumalan välisenä liittona voimiaan kuin Israelin kansan ja heidän jälkeläistensä kanssa, ja hekin ovat tämän liiton rikkoneet: Jer.31:31-34; Apt.15:10; Gal.6:13:sta:
>> Eivätkä nekään, jotka ympärileikkauttavat itsensä, itse noudata lakia...
Aivan kuten Pietari todisti sanoen:
>> Miksi KIUSAATTE JUMALAA, ja tahdotte panna opetuslasten niskaan IKEEN, (vrt. jae Apt.15:59), jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
Ei Mooseksen laki ole mikään epäyhtenäinen kokoelma, josta voi napsia yksittäisiä käskyjä kuin rusinoita pullasta, vaan suuri kokonaisuus, jota Paavali kutsuu "kuoleman viraksi": 2 Kor.3:7. Balttis kirjoitti:
Uudenliiton pappeus on yleistä uskovien pappeutta, julistaa Luojansa suuria tekoja uudestisyntyneinä Jumalan lapsina, eikä lainkaan lakiliiton eli Mooseksen lain mukaisen pappeuden alaista pappeutta, joka oli olemukseltaa katoavaista ja kuolevaista, kuten mm: Hebrealaiskirje opettaa. Uuden liiton, eli iankaikkisen lupausten liiton pappeus, sen jonka Jumala Kaikkivaltias eli El Shaddai teki Aabrahamin = Kansojen Paljouden Isän kanssa, ottaen sen myötä tähän liittoon osallisiksi siihen uskovat ihmiset kaikista kansoista, ja kansanheimoista ja kielistä; ja tämä liiton pappi ja kuningas on Itse Daavidin Herra, eli Messiaskristus: Matt.22:41-46; joka on sitä ikuisesti: Psalmi 110; Sak.6:12,13.
Laki puhuu Aaronin järjestyksen mukaisista papeista, rituaalipappeineen ja Leeviläisineen, mutta tämä ei ole ikuisen liiton pappeutta, vain iälliseksi tulleen ja katoavaisen järjestelmän pappeutta, josta tehtiin loppu viimeistään temppelin hävitämisen yhtyedessä vuonna 70, temppelin palaessa liekissä.
Jeesuksen kuningaspappeus Melkisedekin järjestyksen mukaisena pappeutena, on Uuden liiton astutta voimaan kumonnut tämä rikotun lakiliiton Aaron kanssa, samoin kuin siihen perustuvan pappeuden: heikona ja ajallisena ja katoavaisena pappeutena, - sillä Jumalan Korkeimman edessä voi olla: Hänen kansssaan tehdyn kestävän liiton pappina virasaan, vain yksi ylipappi kerraan, ja Jeesus on Jumalan Korkeimman pappi pysyvänä ja elinikäisenä pappina iäti: Hebr.7:1-8; sekä Aabrahamin liiton takuumiehenä: 1 Moos.22:17,18.
Lakia ei ole koskaan asetettu koskaan, ihmisten ja Jumalan välisenä liittona voimiaan kuin Israelin kansan ja heidän jälkeläistensä kanssa, ja hekin ovat tämän liiton rikkoneet: Jer.31:31-34; Apt.15:10; Gal.6:13:sta:
>> Eivätkä nekään, jotka ympärileikkauttavat itsensä, itse noudata lakia...
Aivan kuten Pietari todisti sanoen:
>> Miksi KIUSAATTE JUMALAA, ja tahdotte panna opetuslasten niskaan IKEEN, (vrt. jae Apt.15:59), jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
Ei Mooseksen laki ole mikään epäyhtenäinen kokoelma, josta voi napsia yksittäisiä käskyjä kuin rusinoita pullasta, vaan suuri kokonaisuus, jota Paavali kutsuu "kuoleman viraksi": 2 Kor.3:7.Balttis
_______
Paavali vain viittasi lakiin puhuessaan hameväestä.
Mooseksen laki ei tietenkään sido uuden liiton uskovia,mutta tuossa paavali vain
perustelee asioita sillä.
1.Korinttolaiskirje:
14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo- Balttis
pertsa2012 kirjoitti:
Balttis
_______
Mooseksen laki ei tietenkään sido uuden liiton uskovia,mutta tuossa paavali vain
1.Korinttolaiskirje:
14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanooSe että Paavali viittasi siihen järjestykseen, joka vallitsi lain alaisten juutalaisten keskuudessa, todisteena Jumalan asettamasta jäjestyksestä, eikä tämä viiittaus tarkoita sitä että: Paavali olisi halunut sillä asettaa kaikki uskovat eli "opetuslaset takaisin lain IKEEN alle, tai uudelleen sitoa heidät lain ja sen kirjaimen orjuuteen: Apt.15:10. Paavali osoitti sitä edusti Jumalan mielenlaadun mukaista järjestystä, ja hän teki sen tämän lisäksi mm. viittaamalla myös vaikka luomiskertomukseen ja syntiinlankeemuskertomukseenkin: 1 Kor.7-12. ja 1 Tim.2:9-14:sta.
Balttis kirjoitti:
Se että Paavali viittasi siihen järjestykseen, joka vallitsi lain alaisten juutalaisten keskuudessa, todisteena Jumalan asettamasta jäjestyksestä, eikä tämä viiittaus tarkoita sitä että: Paavali olisi halunut sillä asettaa kaikki uskovat eli "opetuslaset takaisin lain IKEEN alle, tai uudelleen sitoa heidät lain ja sen kirjaimen orjuuteen: Apt.15:10. Paavali osoitti sitä edusti Jumalan mielenlaadun mukaista järjestystä, ja hän teki sen tämän lisäksi mm. viittaamalla myös vaikka luomiskertomukseen ja syntiinlankeemuskertomukseenkin: 1 Kor.7-12. ja 1 Tim.2:9-14:sta.
Balttis sanoi :
Paavali olisi halunut sillä asettaa kaikki uskovat eli "opetuslaset takaisin lain IKEEN alle,
Olet sitä mieltä, että Jumala kutsui sinut papiksi vastoin omaa kirjoitustaan, omaa sanomaansa. Siis käsitinkö oikein, mielestäsi Jumala ei olekaan johonmukainen, määrätietoinen ja kaikkivaltias. Vaan muuttelee päätöksiä henkilökohtaisesti
Valitettavasti en voi olla kanssasi samaa mieltä. Vaan Raamattu on kerran kirjoittetua Jumalan Sanaa. Joka on suurimmilta osin historiaa ja historiaa emme voi muuttaa. Ja Jumala kirjoitutti tekstinsä - sitä meillä ei ole oikeus muunnella.
Valitettavasti en voi yhtyä ajatukseesi Jumalan kutsusta papiksi - tulikohan kutsu joltakin muulta. Jotta tuli ja riita Jumalan Sanan oikeellisuudesta voimistuisi ja Jumalan kaikkivaltius ja määrätietoisuus kärsisi inflaation ja Sanan erilainen opettaminen horjuttaisi uskovien välejä ja uskoa ja toisi erillaisuudellaan uutta Hengen ravintoa jotta uskonhengessä kipuileva ei enää osaisi valita Pelastussanomaa
Anteeksi suorasanaisuuteni, mutta iankaikkisen elämän autuus tai kivullisuus valitaan tässä ajassa eläessämme - dikduk
pertsa2012 kirjoitti:
Balttis sanoi :
9:9 Iloitse suuresti, tytär Siion, riemuitse, tytär Jerusalem, sillä sinun kuninkaasi tulee sinulle! Vanhurskas ja auttaja hän on, on nöyrä ja ratsastaa aasilla, aasintamman varsalla
Niin tuossahan se asia on aivan selvästi.Eli kun messias tulee hänen tehtävänsä on ratsastaa aasilla Jerusalemiin, tai vaikka kahdella kuten Jeesus koska evankeliumien ei-juutalaiset kirjoittajat eivät ymmärtäneet edes hepreaa kunnolla, ja siinä se.
Rauha vallitsee näköjään kaikkialla eikä juutalaisia ole kukaan vainonnut etenkään eivät yhdistetyn Messias-jumalan tunnustajat. Huono kopio ei niille kelpaa joille on luvattu aito. Huomautan myös että ei ketään tarvitse uhata atomipommeilla messiaan tultua ja toimittua.Edes Damaskoa. - Balttis
pertsa2012 kirjoitti:
Balttis
_______
1.Korinttolaiskirje:
14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanooAivan niin Pertsa2012:sta - sinä kirjoitit moneen kertaan sanan viittasi lakiin, kuten hän teki.
dikduk kirjoitti:
Eli kun messias tulee hänen tehtävänsä on ratsastaa aasilla Jerusalemiin, tai vaikka kahdella kuten Jeesus koska evankeliumien ei-juutalaiset kirjoittajat eivät ymmärtäneet edes hepreaa kunnolla, ja siinä se.
Rauha vallitsee näköjään kaikkialla eikä juutalaisia ole kukaan vainonnut etenkään eivät yhdistetyn Messias-jumalan tunnustajat. Huono kopio ei niille kelpaa joille on luvattu aito. Huomautan myös että ei ketään tarvitse uhata atomipommeilla messiaan tultua ja toimittua.Edes Damaskoa.dikduk
_______
Mitä tuo sakarjan jae siis kertoo sinulle?
Lisäksi golgatalla tapettiin Juutalaisten Kuningas sillä ristissä luki :
Iesus Nazarenus Rex Iudaeorum (Jeesus nasaretilainen, juutalaisten kuningas)
Noin siinä joka tapauksessa luki - sitä ei voi muuksi muuttaa.
Sakarja:
9:9 Iloitse suuresti, tytär Siion, riemuitse, tytär Jerusalem, sillä sinun kuninkaasi tulee sinulle! Vanhurskas ja auttaja hän on, on nöyrä ja ratsastaa aasilla, aasintamman varsalla- dikduk
pertsa2012 kirjoitti:
dikduk
_______
Mitä tuo sakarjan jae siis kertoo sinulle?
Lisäksi golgatalla tapettiin Juutalaisten Kuningas sillä ristissä luki :
Iesus Nazarenus Rex Iudaeorum (Jeesus nasaretilainen, juutalaisten kuningas)
Noin siinä joka tapauksessa luki - sitä ei voi muuksi muuttaa.
Sakarja:
9:9 Iloitse suuresti, tytär Siion, riemuitse, tytär Jerusalem, sillä sinun kuninkaasi tulee sinulle! Vanhurskas ja auttaja hän on, on nöyrä ja ratsastaa aasilla, aasintamman varsallaEn ymmärrä miksi vetoat Rooman maaherran, hänen sarkasminsa, jos hän on sitä käyttänyt, ei kerro muusta kuin maaherran huonosta arvostelukyvystä. Ei ihme että hänet pian kutsuttiin takaisin Roomaan .
Kukaan ei ole vielä tehnyt mitä VT lupaa messiaan tekevän, joten on ajahukkaa selitellä että kun joku kerran on ratsastanut aasilla ratsastajan on tarvinnut olla messias , lukemalla koko kappaleen näet senkin että sillä ei ollut mitään tekemistä Jeesuksen ajan kanssa. Filistelaiset olivat aikaa sitten kadonneet Askelon ja Ashdod olivat tuolloin ja yhä ovat juutalaisia kaupunkeja, kuvaako tämä Jeseuksen aikaa:"8 Minä teen leirini temppelini suojaksi sotajoukoilta, jotka tulevat ja menevät, eikä tule käskijä enää heidän kimppuunsa, sillä nyt olen minä sen omin silmin nähnyt" jne - Balttis
dikduk kirjoitti:
En ymmärrä miksi vetoat Rooman maaherran, hänen sarkasminsa, jos hän on sitä käyttänyt, ei kerro muusta kuin maaherran huonosta arvostelukyvystä. Ei ihme että hänet pian kutsuttiin takaisin Roomaan .
Kukaan ei ole vielä tehnyt mitä VT lupaa messiaan tekevän, joten on ajahukkaa selitellä että kun joku kerran on ratsastanut aasilla ratsastajan on tarvinnut olla messias , lukemalla koko kappaleen näet senkin että sillä ei ollut mitään tekemistä Jeesuksen ajan kanssa. Filistelaiset olivat aikaa sitten kadonneet Askelon ja Ashdod olivat tuolloin ja yhä ovat juutalaisia kaupunkeja, kuvaako tämä Jeseuksen aikaa:"8 Minä teen leirini temppelini suojaksi sotajoukoilta, jotka tulevat ja menevät, eikä tule käskijä enää heidän kimppuunsa, sillä nyt olen minä sen omin silmin nähnyt" jneEi teksti ole suinkaan mitään vain sen historialliseen aikaan sidosttua, vaan se sisältää kerroksellisena nimeomaan eri aikakausina totoetutuvia profetaalisia lupauksia, kuten siitä kuinka tämä Messiaskuninga hallitsee Immanuelin maata kerran merestä mereen, juutalaisten hallitsijana odotettuna kuninkaan, kuten jo seuraava jae osotoittaa. Oleellista on että tämä pelastava Jesuhua: juutalaisten kuningas: tuli pappiskuninkaana Melkisekdekin järjestyksen mukaan, ja suoritti nöyränä sen tehtävän jota Uudenliiton voimaanastuminen edellytti. Toki Hän tulee vielä uudestaankin eli palaa Isänsä kirkkaudessa tuomaan ulkoisenkin rauhan Jerusalemille ja Immanuelin maalle, kuten luvattu on profeetoissa.
- Balttis
dikduk kirjoitti:
En ymmärrä miksi vetoat Rooman maaherran, hänen sarkasminsa, jos hän on sitä käyttänyt, ei kerro muusta kuin maaherran huonosta arvostelukyvystä. Ei ihme että hänet pian kutsuttiin takaisin Roomaan .
Kukaan ei ole vielä tehnyt mitä VT lupaa messiaan tekevän, joten on ajahukkaa selitellä että kun joku kerran on ratsastanut aasilla ratsastajan on tarvinnut olla messias , lukemalla koko kappaleen näet senkin että sillä ei ollut mitään tekemistä Jeesuksen ajan kanssa. Filistelaiset olivat aikaa sitten kadonneet Askelon ja Ashdod olivat tuolloin ja yhä ovat juutalaisia kaupunkeja, kuvaako tämä Jeseuksen aikaa:"8 Minä teen leirini temppelini suojaksi sotajoukoilta, jotka tulevat ja menevät, eikä tule käskijä enää heidän kimppuunsa, sillä nyt olen minä sen omin silmin nähnyt" jneSinulta on Jumalan taivaasta annettu tärkein merkki: Immanuel kateissa: Jes.7:14; Jes.9:5,6; ja sen mukana kaikki muukin mikä liittyy Hänen maansa historiaan: Jes.8.8.
- Täydennys
Balttis kirjoitti:
Ei teksti ole suinkaan mitään vain sen historialliseen aikaan sidosttua, vaan se sisältää kerroksellisena nimeomaan eri aikakausina totoetutuvia profetaalisia lupauksia, kuten siitä kuinka tämä Messiaskuninga hallitsee Immanuelin maata kerran merestä mereen, juutalaisten hallitsijana odotettuna kuninkaan, kuten jo seuraava jae osotoittaa. Oleellista on että tämä pelastava Jesuhua: juutalaisten kuningas: tuli pappiskuninkaana Melkisekdekin järjestyksen mukaan, ja suoritti nöyränä sen tehtävän jota Uudenliiton voimaanastuminen edellytti. Toki Hän tulee vielä uudestaankin eli palaa Isänsä kirkkaudessa tuomaan ulkoisenkin rauhan Jerusalemille ja Immanuelin maalle, kuten luvattu on profeetoissa.
Kun Itse JHWH Sebaot, lähtee liikkeelle , kuten Sakarja 14-luku ennustaa, Hän on taivaallisena kunikaana: Psalmi 110; astuva alast taivaasta - mukaanaan kaikki pyhät, ja tulee sodittuaan kansansa puolesta, perustamaan vihdoin koko maan kuninkaana: Sak.14:9; - odotetun "Sar Shalomin" rauhanvaltakunnan maankin päälle: ja juuri tätä aikaa kuvaa kyseinen luku.
- dikduk
pertsa2012 kirjoitti:
Balttis
_______
1.Korinttolaiskirje:
14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanooPertsa:missä laki sanoo mitä Paavali väitti? Antamasi kohta kertoo muinaisen selityksen sille miksi naisen pitää kärsiä tuskia synnyttäessään, ei muuta.Laki ei käske naista synnyttämän eikä tuntemaan kipua. Laki ei myös kieltänyt naisia toimimasta hallitsijoina tai sanomasta julki omaa mieltään.
Paavali itse oli laista milloin mitäkin mieltä: toisinaan siitä oli voimassa valikoitu kohta, toisinaan laista ei tarvinnut noudattaa mitään.
Mooseksen laki mitä tulee naisten asemaan oli samanlainen kuin ympäröivissä yhteisöissä, aika oli patriarkaalista, lait turvasivat miesten aseman, eivät naisten, orjien tai vaikka lasten. Nainen, jos oli onnistunut pääsemään vaikuttavaan asemaan, sai siinä silti toimia .Kirkkoa vastaavaa laitosta ei juutalaisuudessa ollut, joten sieltä ei voi ottaa esiin mitään relevanttia. - Balttis kuittaa...
dikduk kirjoitti:
Pertsa:missä laki sanoo mitä Paavali väitti? Antamasi kohta kertoo muinaisen selityksen sille miksi naisen pitää kärsiä tuskia synnyttäessään, ei muuta.Laki ei käske naista synnyttämän eikä tuntemaan kipua. Laki ei myös kieltänyt naisia toimimasta hallitsijoina tai sanomasta julki omaa mieltään.
Paavali itse oli laista milloin mitäkin mieltä: toisinaan siitä oli voimassa valikoitu kohta, toisinaan laista ei tarvinnut noudattaa mitään.
Mooseksen laki mitä tulee naisten asemaan oli samanlainen kuin ympäröivissä yhteisöissä, aika oli patriarkaalista, lait turvasivat miesten aseman, eivät naisten, orjien tai vaikka lasten. Nainen, jos oli onnistunut pääsemään vaikuttavaan asemaan, sai siinä silti toimia .Kirkkoa vastaavaa laitosta ei juutalaisuudessa ollut, joten sieltä ei voi ottaa esiin mitään relevanttia.Jos laki sana käännettää sanalla "Toora" = opetus, neuvo, johdatus jne. - eikä vain kapeasti käsittämään Mooseksen lakia käskyineen ja säädöksineen, voidaa huomata mistä tämä Paavalin ajatus mitä todennäköisemmin lähti liikkeelle:
>> Niin JHWH Elohim sanoi vaimolle (naiselle): "Mitäs olet tehnyt? Vaimo vastasi: "KÄÄRME PETTI MINUT, ja minä söin".
Niin JHWH Elohim sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsäneläinten joukossa. Vatsallasi pitää sinun käymän ja tomua (hölynpölyä) pitää sinun syömän koko eliaikasi. Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi (joka on Kristus: Jes.7:14; 9:5.) välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä häntä (Golgatalla, pimeyden hetkessä) kantapäähän.
Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat (joiden kautta Messias on syntyvä Pelastjana = Yeshuana; kuten edellä), kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja HÄN ON SINUA VALLITSEVA. (perusihmispari, lankeemuksen jälkeen)
Lisäksi rituaalilaki ja jumalanpalvelusta koskeva säännöstö ei antanut naisille mitään tehtäviä pappeina, ja Mirjamin, sekä sekä Aaronin kapina Moosesta vastaan on nähtävä myös varoittavana esimerkkinä naisen valtapyrkimyksistä.
Sinä kirjotat täyttä potaskaan dikduk. - muistutan!!!
sonja hei, ei Jumala kutsu naista papin virkaan koska Hän itse on antanu sanansa joka ei tue sitä että virka olisi naisellekkin, naispappeuden myötä tuli homojen siunaamiset ym. eikö Raamattu sano että virkakysymys on Jumalan käsky,ja kuka ei tahdo sitä totella niin häntä ei tunnusteta Jumalan edessä. ei pidä leikkiä ,tehä pilaa Jumalan sanasta. pienikin määrä hapatetta riittää hapattamaan koko taikinan ja happaneminen on jo hyvin pitkällä. papin virka ei ole kuin mikä tahansa työ. henk.kohtaisesti en tule naispappeus messuun ikinä. minulta on riistetty oikeus käydä sunnuntaina messussa. sekö on sitä rakkautta?? Jumala on sama nyt kuin silloin kun Raamatun ilmoitus on annettu. sehän käy selvästi ilmi Raamatusta. eksyy ken tahtoo tahallaan eksyvän.
- dikduk
Balttis kuittaa... kirjoitti:
Jos laki sana käännettää sanalla "Toora" = opetus, neuvo, johdatus jne. - eikä vain kapeasti käsittämään Mooseksen lakia käskyineen ja säädöksineen, voidaa huomata mistä tämä Paavalin ajatus mitä todennäköisemmin lähti liikkeelle:
>> Niin JHWH Elohim sanoi vaimolle (naiselle): "Mitäs olet tehnyt? Vaimo vastasi: "KÄÄRME PETTI MINUT, ja minä söin".
Niin JHWH Elohim sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsäneläinten joukossa. Vatsallasi pitää sinun käymän ja tomua (hölynpölyä) pitää sinun syömän koko eliaikasi. Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi (joka on Kristus: Jes.7:14; 9:5.) välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä häntä (Golgatalla, pimeyden hetkessä) kantapäähän.
Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat (joiden kautta Messias on syntyvä Pelastjana = Yeshuana; kuten edellä), kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja HÄN ON SINUA VALLITSEVA. (perusihmispari, lankeemuksen jälkeen)
Lisäksi rituaalilaki ja jumalanpalvelusta koskeva säännöstö ei antanut naisille mitään tehtäviä pappeina, ja Mirjamin, sekä sekä Aaronin kapina Moosesta vastaan on nähtävä myös varoittavana esimerkkinä naisen valtapyrkimyksistä.
Sinä kirjotat täyttä potaskaan dikduk."Lisäksi rituaalilaki ja jumalanpalvelusta koskeva säännöstö ei antanut naisille mitään tehtäviä pappeina, ja Mirjamin, sekä sekä Aaronin kapina Moosesta vastaan on nähtävä myös varoittavana esimerkkinä naisen valtapyrkimyksistä".
Temppelin ylläpito ja uhraustoiminta oli yhden suvun harteilla.Pappien piti olla rituaalisesti puhtaita muuten uhrit eivät toimineet, sen lisäksi isojen uhrieläinten käsittely vaati fyysisiä voimia.
Ei kristinuskon papistolla ja Israelin temppelipapistolla ole mitään yhteistä .Vai liikuttaako papistonne parisataa kiloisia härkiä alttarilla , ovatko kaikki virtasia ja kuukautisten, siemensyöksyn tms takia estyneitä hoitamasta tehtäviään? Eikö voitaisi puhua asiaa?
Mies ei nyt kuitenkaan hallinnut Deboraa tai naisprofeettoja,siitä en ole erimieltä että laki antoi miehille naisia suuremmat oikeudet eikä muutoinkaan pyrkinyt suojelemaan heikkoja. En ymmärrä miksi fundiskristityillä on niin suuri into palata tähän ajatteluun ja asiantilaan takaisin, vaatiiko sinun Jumalasi että aina pitää jotain ryhmää sortaa ? - Balttis
dikduk kirjoitti:
"Lisäksi rituaalilaki ja jumalanpalvelusta koskeva säännöstö ei antanut naisille mitään tehtäviä pappeina, ja Mirjamin, sekä sekä Aaronin kapina Moosesta vastaan on nähtävä myös varoittavana esimerkkinä naisen valtapyrkimyksistä".
Temppelin ylläpito ja uhraustoiminta oli yhden suvun harteilla.Pappien piti olla rituaalisesti puhtaita muuten uhrit eivät toimineet, sen lisäksi isojen uhrieläinten käsittely vaati fyysisiä voimia.
Ei kristinuskon papistolla ja Israelin temppelipapistolla ole mitään yhteistä .Vai liikuttaako papistonne parisataa kiloisia härkiä alttarilla , ovatko kaikki virtasia ja kuukautisten, siemensyöksyn tms takia estyneitä hoitamasta tehtäviään? Eikö voitaisi puhua asiaa?
Mies ei nyt kuitenkaan hallinnut Deboraa tai naisprofeettoja,siitä en ole erimieltä että laki antoi miehille naisia suuremmat oikeudet eikä muutoinkaan pyrkinyt suojelemaan heikkoja. En ymmärrä miksi fundiskristityillä on niin suuri into palata tähän ajatteluun ja asiantilaan takaisin, vaatiiko sinun Jumalasi että aina pitää jotain ryhmää sortaa ?Siitä olemme samaa mieltä ettei valekristillisellä monarkisella erityispapistolla, katolisena jäänteenä Suomessakin - ole mitään tekemistä Raamatun Jumalan, ja Hänen asettamansa pappauden tai pappien kanssa. Kyseessä on yleisen roomalaisen sekauskonnon mukaisesta papistosta, jota ei voi Raaamatusta papistoksi osoittaa.
Se että papistolla oli myös raskaita fyysisiä tehtäviä ei liene syynä siihen ettei papeiksi - tai papiksi Mooseksen rinnalle ei astettu naista, vaan Aaron poikieen.
Debora oli poikkeus, koska silloin miehet olivat niin epämiehekkäitä, että heillä ei ollut tuossa tilanteessa voimaa ja kykyä johtaa, vaan voimakkaan naisen oli korvattava heidän tilapäisesti. Tästä ei voi tehdä sääntöä.
Vastuun jako ja sen kantaminen Jumalan seurakunnissa (kunassa) ei perustu suinkaan sortoon, kuten otaksut, vaan Jumalan asettamaan järjestykseen sekä sen mukaiseen tarkoituksenmukaisuuteen.
Et kaiketi väitä että: jos naiset eivät pääse samoihin yleisiin sarjoihin miesten kanssa urheilukilpailuissa, että heitä näin sorretaan.
Tosin on myönnettävä että: entisen NL:n ja DDR:n kuulantyöntäjänaisten sukupuolen tarkistaminen pöksyihin kurkistamista, oli selvästi asenteellista ja varautunutta, - vai mitä? dikduk kirjoitti:
Pertsa:missä laki sanoo mitä Paavali väitti? Antamasi kohta kertoo muinaisen selityksen sille miksi naisen pitää kärsiä tuskia synnyttäessään, ei muuta.Laki ei käske naista synnyttämän eikä tuntemaan kipua. Laki ei myös kieltänyt naisia toimimasta hallitsijoina tai sanomasta julki omaa mieltään.
Mooseksen laki mitä tulee naisten asemaan oli samanlainen kuin ympäröivissä yhteisöissä, aika oli patriarkaalista, lait turvasivat miesten aseman, eivät naisten, orjien tai vaikka lasten. Nainen, jos oli onnistunut pääsemään vaikuttavaan asemaan, sai siinä silti toimia .Kirkkoa vastaavaa laitosta ei juutalaisuudessa ollut, joten sieltä ei voi ottaa esiin mitään relevanttia.dikduk sanoi :
Pertsa:missä laki sanoo mitä Paavali väitti?
Paavali viittasi 1.Moos.3:16 perustellessaan miksi naisen pitää olla
alamainen.
ja hän on sinua VALLITSEVA
1.Korinttolaiskirje:
ja laki sanoo näin :
1.Mooseksen kirja :
3:16 Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua VALLITSEVA."dikduk kirjoitti:
Mikään uskonto ei ole ottanut tehtäväkseen oikeudenmukaisemman maailman luomista eikä selittänyt maailmaa toisin kuin vallitseva näkemys .Muutos on ollut maallisten ideologioiden ja liikkeiden varassa.Kristinuskon yksi suurimpia valtteja levitessään oli se että se ennenkuulomattomasti hyväksyi yhteyteensä sekä orjat,naiset että lapset, tälläiseen ei oltu totuttu. Noudatettiin Gal.3:28 ohjetta.
- EL. a. K.IM
naispappeus kysymys
Se seurakunnassa puhuminen ei ole sukupuolikysymys.
Hesekielillekkin laitettiin kerran suukapula, vaikka oli profeetta. Ja mies.
Mutta.
Nainen on miehelle alamainen.
Mies on asetettu naista ylemmäksi. - peeweetee
Kulttuurisidonnaista, aikansa elänyttä. Ei enää voimassa.
- Ei epätasarvoista:
ikiateisti kirjoitti:
>>>Kulttuurisidonnaista, aikansa elänyttä. Ei enää voimassa.
Antripologisesta erialisesta olemuksesta johtuvaa, eikä siten mitään muuttuvaa.
- näin on
valitettava tosiasia on että suurin osa suomalaisista on eksyny Raamatusta, kuvitellaan että raamattu pitää kirjoittaa uusiksi 50 v välein. suurin osa ihmisistä väittelee raamatun paikkansa pitävyydestä eikä kuitenkaan koskaan ole edes lukenu kirjaa kannesta kanteen. se on sitä harhaan menneen ihmisen kunnian janoa joka ei kestä kerran viimeisellä tuomiolla. ollaan osaavinamme,ollaan tietävinämme, ja kuitenkin on vain yksi totuus. suomessa on vielä raamatun sanalle uskollisia opettajia,kuunnelkaa heitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site415799Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,2175336Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers634527Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464312SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564091Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813786SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt873700Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään523172Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1062460SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het482396