Narsistin tapa "keskustella"

henna...

Luin Kari Hotakaisen kirjan "ihmisen osa". Eräässä kohtaa kirjan loppupuolella kuvatussa kolarijutussa näin miehen suhtautumisessa hyvin paljon samaa kuin narsistin suhtautumisesssa asioihin. Ja näin myös hyvin paljon samaa kuin täällä usein olevissa keskusteluissa esimerkiksi narsistin syyllisyydestä. Sekä täällä olevissa kirjoituksissa joissa on tarkoitus levittää mielikuvaa että narsismi on ehkä vähän haitallinen juttu, mutta itse asiassa kaikkihan me narsisteja olemme, tehdä hyvin vakavasta asiasta ihan jotain muuta.

-----

Mies ajaa ylinopeutta päin punaisia niin että törmää suojatietä ylittävään lapseen ja lapsi kuolee.

Poliisin kuulustelu kolaripaikalla:

Poliisi: Silminnäkijän mukaan te ajoitte ylinopeutta, mutta kiistitte asian äsken partioautossa. Onko näin?

Mies: En mielestäni ajanut sellaista ylinopeutta, kun väitettiin.

Poliisi: Mutta ajoitte kuitenkin ylinopeutta?

Mies:Ehkä hieman. Kaikki on katsojan silmässä. Voisin sanoa ajaneeni aavistuksen ylinopeutta. Teillähän on käytössä se noin kymmenen prosentin marginaali ylinopeuksissa. Luulen, että sovin siihen marginaaliin.

Poliisi: Ja ajoitte päin punaista?

Mies: Päin keltaista.Tai ne olivat itse asiassa myöhäiset vihreät.

Poliisi: ----- Te ajoittte suojatielle, vaikka kulkijoille olivat syttynet vihreät. Tämä on tosiasia. meillä on kolme silminnäkijää jonossa, yhtä on jo kuultu.

Mies: Minun käsitykseni poikkeaa heidän käsityksestään. Se oli äkkinäinen tilanne, meille kaikille. Totuus on suhteellinen käsite, jokaisella on oma näkemyksensä. Olisi hyvä löytää totuuksien keskiarvo...

-----

Poliisi: Mielikuvitus on passi ihmisten maailmaan. Se on hyvä vehje olemassa. Sen avulla me olemme ihmisiä. Me voimme kuvitella. Kuvitella miltä toisesta tuntuu. Teidän ylinopeudeksenne on arvioitu kolmekymmentä kilometriä tunnissa. Neljänkympin alueella.

Mies: Käsittääkseni nopeus ei ollut tuonkaltainen. Kuten sanoin, kaikki kävi hyvin nopeasti.

Poliisi: Silminnäkijöiden mukaan mustan Audi A3:n nopeus oli...

Mies: Se on Audi S3.

Poliisi: Anteeksi?

MIes: Että tyyppimerkki on S3. Se on aivan eri auto kuin A3

----

195

3145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henna...

      Näen tuossa myös hyvin paljon saman kaltaisuutta yrityksissäni keskustella narsistin kanssa, jonka kanssa olin. Jos ei tyytynyt tuonkaltaiseen "keskusteluun" narsisti muuttui hyvin aggressiiviseksi.

      • eräs vakkari

        Osaat kuvailla monen muun ohella miten narsisti toimii ja mitä hän tekee.

        Kuitenkaan et tunnu (jälleen monen muun tavoin)

        sisäistäneen,

        mihin asiaan on tullut häiriö. Ja mikä on tuo asia perusolemukseltaan. Sekä miten tärkeässä roolissa se on jokaisen ihmisen sielun- ja tunnemaailman eheydessä ja minuuden kokemisessa.

        Palstaa vaivaa selkeä tiedonpuute. Tai haluttomuus löytää vastauksia.


    • xcch

      Juuri noin, hyvä lainaus :)

      Tyyli on tuttua, noin se toimii. Harvoin mitään narsistille hankalaa asiaa saa keskusteltua kunnolla loppuun, niinpä käsittelemättömiä asioita on kertynyt jo melkoinen arkisto.

      • utelias .

        Haluaisi kysyä sekä hennalta että xcchlta, mikä tuossa keskustelussa oli narsistimaista?


      • Satyricon con
        utelias . kirjoitti:

        Haluaisi kysyä sekä hennalta että xcchlta, mikä tuossa keskustelussa oli narsistimaista?

        Ei mikään. Vain täydellisen huumorintajuton mörköjä kaikkialla näkevä hysteerikko näkee tuossa muuta kuin vastuusta mielellään laistavan keskivertoihmisen - jollaiseksi uskoisin kirjailijan itsensäkin mieltävän - kustannuksella laskettua pilaa...


    • :D :D

    • 2+11

      Siis väännetään rautalangasta. Kysymys oli poliisin ja lukijan ja yleisen moraalin puolelta kuolleesta lapsesta, jonka päälle oli ajettu autolla eli hänet oli tapettu. Syyllinen keskittyi vain autonsa merkkiin ym. epäolennaisuuksiin. Eli syyllisen narsistin ajatusmaailma oli vääristynyt. Hän oli keskittynyt vain niihin asioihin, mitkä liittyivät häneen itseensä tai häneen liittyviin omistussuhteisiin. Eli narsisti tässä puhui.

      • henna...

        Ihan niin ja oli ajanut tuntuvaa ylinopeutta, ylinopeus oli 30 km/h eli neljän kympin alueella ajoi seitsemääkymppiä, mutta valehteli ja kierteli ja kaarteli eikä myöntänyt vaan vähätteli. Näki tilanteen vain omalta kannaltaan vaikka lapsi oli juuri kuollut hänen törmättyä lapseen.

        "Minun käsitykseni poikkeaa heidän käsityksestään. Se oli äkkinäinen tilanne, meille kaikille. Totuus on suhteellinen käsite, jokaisella on oma näkemyksensä. Olisi hyvä löytää totuuksien keskiarvo..."

        Tuosta tuli mieleen se miten täälläkin kieltävät tosiasiat nph:sta, tutkitut faktat narsisteista, eivät ole mitään mielipidekysymyksiä edes eikä suhteellinen käsite josta jokaisella olisi oma näkemyksensä, jos puhutaan todellisesta nph:sta ja ja hänen toimintavoistaan ja niiden vaikutuksesta uhriin. "Olisi hyvä löytää keskiarvo"; tuo muistutti keinotekoista keskustelua nph:sta, joko on nph tai on enemmän tai vähemmän narsistisia piirteitä tai ei ole narsisti, keskiarvo ei ole mikään totuus esimerkiksi nph:sta.


      • henna...
        henna... kirjoitti:

        Ihan niin ja oli ajanut tuntuvaa ylinopeutta, ylinopeus oli 30 km/h eli neljän kympin alueella ajoi seitsemääkymppiä, mutta valehteli ja kierteli ja kaarteli eikä myöntänyt vaan vähätteli. Näki tilanteen vain omalta kannaltaan vaikka lapsi oli juuri kuollut hänen törmättyä lapseen.

        "Minun käsitykseni poikkeaa heidän käsityksestään. Se oli äkkinäinen tilanne, meille kaikille. Totuus on suhteellinen käsite, jokaisella on oma näkemyksensä. Olisi hyvä löytää totuuksien keskiarvo..."

        Tuosta tuli mieleen se miten täälläkin kieltävät tosiasiat nph:sta, tutkitut faktat narsisteista, eivät ole mitään mielipidekysymyksiä edes eikä suhteellinen käsite josta jokaisella olisi oma näkemyksensä, jos puhutaan todellisesta nph:sta ja ja hänen toimintavoistaan ja niiden vaikutuksesta uhriin. "Olisi hyvä löytää keskiarvo"; tuo muistutti keinotekoista keskustelua nph:sta, joko on nph tai on enemmän tai vähemmän narsistisia piirteitä tai ei ole narsisti, keskiarvo ei ole mikään totuus esimerkiksi nph:sta.

        Päin punaisia ajamisesta ja siitä että jalankulkijoille paloi vihreä valo hän intti jotain todellisuuden vastaista ja itselleen edullista.


      • henna...
        henna... kirjoitti:

        Päin punaisia ajamisesta ja siitä että jalankulkijoille paloi vihreä valo hän intti jotain todellisuuden vastaista ja itselleen edullista.

        On myös olemassa paljon asioita, joissa "totuus ei ole suhteellinen käsite".


      • henna...
        henna... kirjoitti:

        On myös olemassa paljon asioita, joissa "totuus ei ole suhteellinen käsite".

        Takertuminen auton merkkiin hyvin narsistista, ei mitään merkitystä itse asiaan, narsistin tapa kääntää puhe ihan epäolennaisiin asioihin ja pois itse asiasta ja osoittaa poliisin tekemä virhe tässä asiassa.


      • henna... kirjoitti:

        Takertuminen auton merkkiin hyvin narsistista, ei mitään merkitystä itse asiaan, narsistin tapa kääntää puhe ihan epäolennaisiin asioihin ja pois itse asiasta ja osoittaa poliisin tekemä virhe tässä asiassa.

        Takertuminen mun autonrenkaisiin on perseestä =)

        Taas alkoi ilkivalta, jo neljättä rengasta viedään.
        On se mukavaa olla pidetty =)

        Ettei vain olisi kohta 10 vuoden takainen eksä taas aktivoitunut vai liekö nykyinen versio kiusailee. Tuskin kukaan muu meikäläistä niin paljon vihaisi.

        Saakeli, laitoin justiinsa tarjouspyynnön kameravalvonnan järjestämiseksi.

        Jos se on se 10 veen takainen, hänellä on mielestään oikeus ja hyvä syy tehdä näin. Totta kai. Mitäs läksin =)


      • lynett kirjoitti:

        Takertuminen mun autonrenkaisiin on perseestä =)

        Taas alkoi ilkivalta, jo neljättä rengasta viedään.
        On se mukavaa olla pidetty =)

        Ettei vain olisi kohta 10 vuoden takainen eksä taas aktivoitunut vai liekö nykyinen versio kiusailee. Tuskin kukaan muu meikäläistä niin paljon vihaisi.

        Saakeli, laitoin justiinsa tarjouspyynnön kameravalvonnan järjestämiseksi.

        Jos se on se 10 veen takainen, hänellä on mielestään oikeus ja hyvä syy tehdä näin. Totta kai. Mitäs läksin =)

        Toi renkaiden puhkominen on v*ttumaista. Olen törmännyt siihen. Toinen on auton naarmuttelu ohikulkiessa. Kameravalvonta on hyvä juttu. Se on se puuttuva sisäinen 'sensori' (yhteiskunnassa poliisi) jonka virkaa kamera toimittaa.


      • temppuilija kirjoitti:

        Toi renkaiden puhkominen on v*ttumaista. Olen törmännyt siihen. Toinen on auton naarmuttelu ohikulkiessa. Kameravalvonta on hyvä juttu. Se on se puuttuva sisäinen 'sensori' (yhteiskunnassa poliisi) jonka virkaa kamera toimittaa.

        Joo, tuolla oli netissä tarjous palvelustakin n. 16 euroa kuussa tai sitten ostaa oman mutta ovat aikas kalliita, toista tonttua. Laitoin tarjouspyynnön ja täytyy kattoa mitkä on sopimusajat jne. Jotain on keksittävä, tulee hieman kalliiksi.

        Mutta yksi hyvä puoli tässä on : musta on tullut helkutin nopea renkaanvaihtaja! Ei mennyt tänäänkään montaa minuuttia ja kivasti alkaa olemaan jo talvinakit valmiiksi alla, enää yks pitäis vaihtaa ;)

        =D

        Saakelin koopää, jos on tämä nykyinen.
        Saakelin sekopää päästä jo irti, jos on edellinen.

        Eipä mua kaikki muutenkaan rakasta mutta että lähtis tolle linjalle...enpä usko.

        Tana.


      • xcch
        henna... kirjoitti:

        Takertuminen auton merkkiin hyvin narsistista, ei mitään merkitystä itse asiaan, narsistin tapa kääntää puhe ihan epäolennaisiin asioihin ja pois itse asiasta ja osoittaa poliisin tekemä virhe tässä asiassa.

        "Takertuminen auton merkkiin hyvin narsistista, ei mitään merkitystä itse asiaan, narsistin tapa kääntää puhe ihan epäolennaisiin asioihin ja pois itse asiasta ja osoittaa poliisin tekemä virhe tässä asiassa."

        Tuo auton merkkiin takertuminen on hyvin tyypillitä ja tämän tyylisten itse asian kannalta epäolennaisten virheitten avulla narsisti pyrkii vesittämään koko syytöksen ja antaa kuvan että poliisi ei ole uskottava ja että koko syytös on hataralla pohjalla.

        Lopputulos on se että narsisti kokee itsensä epäoikeudenmukaisesti kohdeltuksi ja jos ylinopeus todistetaan sataprosenttisen varmasti, niin vika on muissa. Joku oli vaikuttanaut hänen ajoon sillä tavalla, ei tule koskaan tunnustamaan olleensa syyllinen, joskus joutuu myöntään jos sanotaan että pääsee vähämmällä jos katuu.

        Mutta silloinkaan ei tunnusta, vaan on katkera koska häntä nöyryytettiin epäoikeudenmukaisesti ja pakotettiin tunnustamaan asia johon hän ei todellakaan ole syyllistynyt (huolimatta kaikista vastatodisteista).


      • lynett kirjoitti:

        Joo, tuolla oli netissä tarjous palvelustakin n. 16 euroa kuussa tai sitten ostaa oman mutta ovat aikas kalliita, toista tonttua. Laitoin tarjouspyynnön ja täytyy kattoa mitkä on sopimusajat jne. Jotain on keksittävä, tulee hieman kalliiksi.

        Mutta yksi hyvä puoli tässä on : musta on tullut helkutin nopea renkaanvaihtaja! Ei mennyt tänäänkään montaa minuuttia ja kivasti alkaa olemaan jo talvinakit valmiiksi alla, enää yks pitäis vaihtaa ;)

        =D

        Saakelin koopää, jos on tämä nykyinen.
        Saakelin sekopää päästä jo irti, jos on edellinen.

        Eipä mua kaikki muutenkaan rakasta mutta että lähtis tolle linjalle...enpä usko.

        Tana.

        Se on se narsistinen loukkaantuminen v*ttumainen tunne. Tiedän sen itse. Ja jos sellaisen aiheuttaa toiselle ja saa mutkan kautta p*skaa niskaan jatkuvasti, ei sekään oikeen mukavaa ole. Täälläkin on havaittavissa samaa selkäänpuukotusmeininkiä. Panasonicilla muuten on ulkokäyttöön sopivia kameroita, jotka toimii langattomalla tai langallisella verkolla ja näkee pimeessä ja erottelukin on kohtuullinen.


      • Kaikkeasitätaas

        "Syyllinen keskittyi vain autonsa merkkiin ym. epäolennaisuuksiin."

        Oletko tollo? POLIISI kysyi siitä automerkistä! Ja mies korjasi, että väärä merkki oli! Sehän olisi ollut valehtelua, jos ei olisi korjannut!!!

        Ja kun tuossa alussa viitattiin keskusteluun, EI SIIS TILANNETTA KUVANNEESEEN FAKTAAN, JOSSA TODETTIIN, ETTÄ MIES AJOI PÄIN PUNAISIA JA TAPPOI LAPSEN.

        Minä sanoisin, että koska näit kaikki nuo asiat, juuri niin kuin halusit, SINÄ olet narsisti, joka projisoi omat tunteensa tuohon tyyppiin. Ja voisin sanoa myös, että olet IDIOOTTI , jos tuollaisen pätkän perusteella ajattelet, että joku on narsisti!


      • temppuilija kirjoitti:

        Se on se narsistinen loukkaantuminen v*ttumainen tunne. Tiedän sen itse. Ja jos sellaisen aiheuttaa toiselle ja saa mutkan kautta p*skaa niskaan jatkuvasti, ei sekään oikeen mukavaa ole. Täälläkin on havaittavissa samaa selkäänpuukotusmeininkiä. Panasonicilla muuten on ulkokäyttöön sopivia kameroita, jotka toimii langattomalla tai langallisella verkolla ja näkee pimeessä ja erottelukin on kohtuullinen.

        Juu, ei tässä auta kuin loukkaantua itsekin narsistisesti tai lompakon hupenemisesta ja alkaa toimiin. Kahtotaan mihin päädyn, tsiigailin noita ostettaviakin, jos sais tohon ulkoseinään sen kiinnitettyä.
        On mulla se vanhakin aasi tuolla kaapissa mutta kuvaresoluutio on täysin onneton eikä ole kunnon tsuuuumailuaaa. Enkä mä sitä johtohelkuttia jaksa kun saa langattomana. Tossa palvelussa oli niin, että kaikki tallentuu esim liikkeentunnistimen perusteella heidän palvelimelleen ja tiedot, hälytykset ja kuvat saa vaikka kännykkään.

        Narsistinen loukkaantuminen....ahhh...mikä tunne, mikä voima !

        Jokainen kokee sellaisen aika ajoin. Toiset vähän useammin ja voimakkaammin sitten =)

        Esim 10 vuotta nenässä ollut herne alkaa varmaan jo olla aika kipakan kuivakka ja ärsyttää limakalvoja. Luulisin. Tai sitten on jo niin tottunut sen olemassaoloon tai se on koteloitunut sinne osaksi omaa itseä.
        10 vuotta skitsoilua ?
        En nyt voi sanoa onko hän ilkivallan takana tällä kertaa (ennen oli samanlaista) mutta vihainen se silti on. Mitään yhteyttä ei voi pitää, ei mitään.

        WTF ?


      • Menisit opiskelemaan
        henna... kirjoitti:

        Ihan niin ja oli ajanut tuntuvaa ylinopeutta, ylinopeus oli 30 km/h eli neljän kympin alueella ajoi seitsemääkymppiä, mutta valehteli ja kierteli ja kaarteli eikä myöntänyt vaan vähätteli. Näki tilanteen vain omalta kannaltaan vaikka lapsi oli juuri kuollut hänen törmättyä lapseen.

        "Minun käsitykseni poikkeaa heidän käsityksestään. Se oli äkkinäinen tilanne, meille kaikille. Totuus on suhteellinen käsite, jokaisella on oma näkemyksensä. Olisi hyvä löytää totuuksien keskiarvo..."

        Tuosta tuli mieleen se miten täälläkin kieltävät tosiasiat nph:sta, tutkitut faktat narsisteista, eivät ole mitään mielipidekysymyksiä edes eikä suhteellinen käsite josta jokaisella olisi oma näkemyksensä, jos puhutaan todellisesta nph:sta ja ja hänen toimintavoistaan ja niiden vaikutuksesta uhriin. "Olisi hyvä löytää keskiarvo"; tuo muistutti keinotekoista keskustelua nph:sta, joko on nph tai on enemmän tai vähemmän narsistisia piirteitä tai ei ole narsisti, keskiarvo ei ole mikään totuus esimerkiksi nph:sta.

        Totuus ON suhteellinen käsite aina. Jopa fysiikan ja matematiikan lait, joita pidetään muuttumattomina, muuttuvat KOKO AJAN uuden tutkimuksen tuoman tiedon myötä.

        Samoin, jos olet koskaan katsonut Poliisit-ohjelmaa, huomaat, että JOKAISELLA TODISTAJALLA ON OMA NÄKEMYKSENSÄ TAPAHTUMIIN JA ETTÄ POLIISILLA ON VARSINAINEN TYÖ SELVITTÄÄ, MITÄ TODELLA TAPAHTUI, KOSKA KAIKKI TODISTAJAT KERTOVAT OMAN VERSIONSA TAPAHTUMISTA. SAMA ASIA TULEE ESIIN AIVAN JOKAISESSA OIKEUDENKÄYNNISSÄ.

        Olen vakuuttunut siitä, henna, että sinä olet todellakin tietämätön ympäröivästä maailmasta ja että kutsut narsistiksi jokaista, jota et oman tietosi vähäisyydessä ymmärrä.

        JA VIELÄ LOPUKSI TÄHÄN: KYSEESSÄ OLI POLIISIN KUULUSTELU - EI KESKUSTELU!!!!!! KUULUSTELUTILANNE ON PAINOSTAVA JA SIINÄ AUTOMAATTISESTI IHMISELLÄ LYÖ OMA PUOLUSTAUTUMINEN PÄÄLLE VAIKKA EI OLISI TEHNYTKÄÄN MITÄÄN RIKOLLISTA. Poliisikuulustelun vertaaminen keskusteluun on TODELLA IDIOOTTIMAISTA. Kertoo kirjoittajastaan.


      • samakuined.
        Menisit opiskelemaan kirjoitti:

        Totuus ON suhteellinen käsite aina. Jopa fysiikan ja matematiikan lait, joita pidetään muuttumattomina, muuttuvat KOKO AJAN uuden tutkimuksen tuoman tiedon myötä.

        Samoin, jos olet koskaan katsonut Poliisit-ohjelmaa, huomaat, että JOKAISELLA TODISTAJALLA ON OMA NÄKEMYKSENSÄ TAPAHTUMIIN JA ETTÄ POLIISILLA ON VARSINAINEN TYÖ SELVITTÄÄ, MITÄ TODELLA TAPAHTUI, KOSKA KAIKKI TODISTAJAT KERTOVAT OMAN VERSIONSA TAPAHTUMISTA. SAMA ASIA TULEE ESIIN AIVAN JOKAISESSA OIKEUDENKÄYNNISSÄ.

        Olen vakuuttunut siitä, henna, että sinä olet todellakin tietämätön ympäröivästä maailmasta ja että kutsut narsistiksi jokaista, jota et oman tietosi vähäisyydessä ymmärrä.

        JA VIELÄ LOPUKSI TÄHÄN: KYSEESSÄ OLI POLIISIN KUULUSTELU - EI KESKUSTELU!!!!!! KUULUSTELUTILANNE ON PAINOSTAVA JA SIINÄ AUTOMAATTISESTI IHMISELLÄ LYÖ OMA PUOLUSTAUTUMINEN PÄÄLLE VAIKKA EI OLISI TEHNYTKÄÄN MITÄÄN RIKOLLISTA. Poliisikuulustelun vertaaminen keskusteluun on TODELLA IDIOOTTIMAISTA. Kertoo kirjoittajastaan.

        Tämä siis hennalle


      • xcch
        lynett kirjoitti:

        Joo, tuolla oli netissä tarjous palvelustakin n. 16 euroa kuussa tai sitten ostaa oman mutta ovat aikas kalliita, toista tonttua. Laitoin tarjouspyynnön ja täytyy kattoa mitkä on sopimusajat jne. Jotain on keksittävä, tulee hieman kalliiksi.

        Mutta yksi hyvä puoli tässä on : musta on tullut helkutin nopea renkaanvaihtaja! Ei mennyt tänäänkään montaa minuuttia ja kivasti alkaa olemaan jo talvinakit valmiiksi alla, enää yks pitäis vaihtaa ;)

        =D

        Saakelin koopää, jos on tämä nykyinen.
        Saakelin sekopää päästä jo irti, jos on edellinen.

        Eipä mua kaikki muutenkaan rakasta mutta että lähtis tolle linjalle...enpä usko.

        Tana.

        Tuo hämäränäkö on tärkeä ja toinen seikka kontrasti suhde. Tahtoo sanoa että jos kuvassa on yksi katulamppu niin meneekö muu osa kuvasta mustaksi.

        Eräs tuttava esitteli minulle kamera valvontaa, oli vanhempi laadukas kamera ja uudempi edullisempi. Se uusi sokaistu katulampusta vaikkalamppu oli kaukana, automaatti tummensi kuva katulapun valolle ja muutapa siitä ei näkynyt kuin lamppu. Kun taas vanha ei sokaistunut lampusta vaan kaikki erottui hyvin, myös lampuu. Panasonicilla on hyvi kyllä ja muutamalla muulla.

        Sori henna että poikkesin aiheesta, mutta en malttanut olla jakamatta kokemuksia.


      • Kaikkeasitätaas kirjoitti:

        "Syyllinen keskittyi vain autonsa merkkiin ym. epäolennaisuuksiin."

        Oletko tollo? POLIISI kysyi siitä automerkistä! Ja mies korjasi, että väärä merkki oli! Sehän olisi ollut valehtelua, jos ei olisi korjannut!!!

        Ja kun tuossa alussa viitattiin keskusteluun, EI SIIS TILANNETTA KUVANNEESEEN FAKTAAN, JOSSA TODETTIIN, ETTÄ MIES AJOI PÄIN PUNAISIA JA TAPPOI LAPSEN.

        Minä sanoisin, että koska näit kaikki nuo asiat, juuri niin kuin halusit, SINÄ olet narsisti, joka projisoi omat tunteensa tuohon tyyppiin. Ja voisin sanoa myös, että olet IDIOOTTI , jos tuollaisen pätkän perusteella ajattelet, että joku on narsisti!

        Toisaalta tossa voitaisiin kuvata myös hämmentyneen, pelästyneen tai lukkoon menneen ihmisen hullulta tuntuvaa ajatusmaailmaa.
        Lienee suhteellisen normaalia reagoida oudosti vastaavissa tilanteissa. Tapahtuneen kieltäminen myös normia alkuun, ehkä myöhemmin sitten voi tajuta paremmin.

        Tuotakin tekstiä voi lukea monella tapaa. Eri linssien läpi.
        Toisaalta on kuin metsästäisi saippuapalaa ammeessa mutta toisaalta ihmiset ovat luonnollisestikin kovin sekavia vastaavissa tilanteissa.


      • xcch kirjoitti:

        Tuo hämäränäkö on tärkeä ja toinen seikka kontrasti suhde. Tahtoo sanoa että jos kuvassa on yksi katulamppu niin meneekö muu osa kuvasta mustaksi.

        Eräs tuttava esitteli minulle kamera valvontaa, oli vanhempi laadukas kamera ja uudempi edullisempi. Se uusi sokaistu katulampusta vaikkalamppu oli kaukana, automaatti tummensi kuva katulapun valolle ja muutapa siitä ei näkynyt kuin lamppu. Kun taas vanha ei sokaistunut lampusta vaan kaikki erottui hyvin, myös lampuu. Panasonicilla on hyvi kyllä ja muutamalla muulla.

        Sori henna että poikkesin aiheesta, mutta en malttanut olla jakamatta kokemuksia.

        Joo, aihe lipsuu mutta toisaalta kun saippuan kanssa "joutuu asioimaan" tällä tavoin, neuvot ovat varmaan arvokkaita monille muillekin...


      • lynett kirjoitti:

        Juu, ei tässä auta kuin loukkaantua itsekin narsistisesti tai lompakon hupenemisesta ja alkaa toimiin. Kahtotaan mihin päädyn, tsiigailin noita ostettaviakin, jos sais tohon ulkoseinään sen kiinnitettyä.
        On mulla se vanhakin aasi tuolla kaapissa mutta kuvaresoluutio on täysin onneton eikä ole kunnon tsuuuumailuaaa. Enkä mä sitä johtohelkuttia jaksa kun saa langattomana. Tossa palvelussa oli niin, että kaikki tallentuu esim liikkeentunnistimen perusteella heidän palvelimelleen ja tiedot, hälytykset ja kuvat saa vaikka kännykkään.

        Narsistinen loukkaantuminen....ahhh...mikä tunne, mikä voima !

        Jokainen kokee sellaisen aika ajoin. Toiset vähän useammin ja voimakkaammin sitten =)

        Esim 10 vuotta nenässä ollut herne alkaa varmaan jo olla aika kipakan kuivakka ja ärsyttää limakalvoja. Luulisin. Tai sitten on jo niin tottunut sen olemassaoloon tai se on koteloitunut sinne osaksi omaa itseä.
        10 vuotta skitsoilua ?
        En nyt voi sanoa onko hän ilkivallan takana tällä kertaa (ennen oli samanlaista) mutta vihainen se silti on. Mitään yhteyttä ei voi pitää, ei mitään.

        WTF ?

        Tuosta yhteydenpidosta: kaikki mitä sanot on väärin.

        Se on se kyvyttömyys antaa anteeksi, tavallaan vihavaiheeseen jumittuminen, joka aiheuttaa kaikki nuo oireilut ... en tiedä kuinka helposti autorekisterikeskuksesta saa auton tiedot nimellä?


      • samakuined. kirjoitti:

        Tämä siis hennalle

        Totta, saatika kun on tapahtunut aikas isoja...se ei varmaan mene heti tajuntaan vaan toimii eräänlaisessa shokissa sekoillen ja takellellen koettaen kieltää tapahtuman.

        Tosta poliisinpelosta...
        Mulla on muutama kaverikin, jotka alkavat täristä ja vapista ratissa kun tulee ratsia vaikka eivät mitään ole ottaneet tai mitään riskiä ei ole. Se on joku reaktio. Toinen heistä alkaa seilaamaan kaistalta kaistalle kun kytät näkyy eikä uskalla ajaa edes normirajoitusten mukaan vaan alinopeutta.


      • lynett kirjoitti:

        Toisaalta tossa voitaisiin kuvata myös hämmentyneen, pelästyneen tai lukkoon menneen ihmisen hullulta tuntuvaa ajatusmaailmaa.
        Lienee suhteellisen normaalia reagoida oudosti vastaavissa tilanteissa. Tapahtuneen kieltäminen myös normia alkuun, ehkä myöhemmin sitten voi tajuta paremmin.

        Tuotakin tekstiä voi lukea monella tapaa. Eri linssien läpi.
        Toisaalta on kuin metsästäisi saippuapalaa ammeessa mutta toisaalta ihmiset ovat luonnollisestikin kovin sekavia vastaavissa tilanteissa.

        Minun kokemuksieni mukaan ihmiset ovat suhteellisen sekavia ihan joka tilanteessa. Kykymme välittää toisillemme ajatusmaailmaamme on vähintäänkin rajallinen.


      • temppuilija kirjoitti:

        Tuosta yhteydenpidosta: kaikki mitä sanot on väärin.

        Se on se kyvyttömyys antaa anteeksi, tavallaan vihavaiheeseen jumittuminen, joka aiheuttaa kaikki nuo oireilut ... en tiedä kuinka helposti autorekisterikeskuksesta saa auton tiedot nimellä?

        Tiedot sai jokin aikaa sitten vielä tekstarillakin, olen itsekin hakenut muutaman kerran mutta en ole varma lopetettiinko se versio.

        Se yhteydenpito on täysin käsittämätöntä siansaksaa varsinkin kun on toi viihdepuolen elämä vienyt lopullisesti mukanaan. Viimeksi blokkasin taas kun koetti ottaa naamakirjan kautta yhteyttä ja laitoin aika suoran käskyn lopettaa siihen paikkaan tai alan toimimaan asian eteen, että lopeta nyt jumaliste 10 vuoden jälkeen JO !

        Sitten tuli kirje kotiin( facebook-profiili hävisi) jossa lässytti ettei tajua miksi luulen hänen haluavan minut takaisin (ihanko olisin mitään sellaista edes kirjoittanutkaan) ? Ettei häntä voisi vähempää kiinnostaa mutta se ja se juttu silloin ja....
        I was like whaaaat ?

        Spaceman....


      • Henna, keskity!
        henna... kirjoitti:

        Ihan niin ja oli ajanut tuntuvaa ylinopeutta, ylinopeus oli 30 km/h eli neljän kympin alueella ajoi seitsemääkymppiä, mutta valehteli ja kierteli ja kaarteli eikä myöntänyt vaan vähätteli. Näki tilanteen vain omalta kannaltaan vaikka lapsi oli juuri kuollut hänen törmättyä lapseen.

        "Minun käsitykseni poikkeaa heidän käsityksestään. Se oli äkkinäinen tilanne, meille kaikille. Totuus on suhteellinen käsite, jokaisella on oma näkemyksensä. Olisi hyvä löytää totuuksien keskiarvo..."

        Tuosta tuli mieleen se miten täälläkin kieltävät tosiasiat nph:sta, tutkitut faktat narsisteista, eivät ole mitään mielipidekysymyksiä edes eikä suhteellinen käsite josta jokaisella olisi oma näkemyksensä, jos puhutaan todellisesta nph:sta ja ja hänen toimintavoistaan ja niiden vaikutuksesta uhriin. "Olisi hyvä löytää keskiarvo"; tuo muistutti keinotekoista keskustelua nph:sta, joko on nph tai on enemmän tai vähemmän narsistisia piirteitä tai ei ole narsisti, keskiarvo ei ole mikään totuus esimerkiksi nph:sta.

        "eivät ole mitään mielipidekysymyksiä edes eikä suhteellinen käsite josta jokaisella olisi oma näkemyksensä, jos puhutaan todellisesta nph:sta ja ja hänen toimintavoistaan ja niiden vaikutuksesta uhriin"

        Siis todellakin ovat! Jokaisella asiantuntijallakin on omat näkemyksensä asioihin. Absoluuttista totuutta EI OLE OLEMASSA. Ja jos viittaat nys sanaan tieto, niin tarkistapa, mitä tieto on: tieto on tosi uskomus (tai käsitys). Tosi uskomukset muuttuvat ajan kuluessa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tieto


      • xcch
        Menisit opiskelemaan kirjoitti:

        Totuus ON suhteellinen käsite aina. Jopa fysiikan ja matematiikan lait, joita pidetään muuttumattomina, muuttuvat KOKO AJAN uuden tutkimuksen tuoman tiedon myötä.

        Samoin, jos olet koskaan katsonut Poliisit-ohjelmaa, huomaat, että JOKAISELLA TODISTAJALLA ON OMA NÄKEMYKSENSÄ TAPAHTUMIIN JA ETTÄ POLIISILLA ON VARSINAINEN TYÖ SELVITTÄÄ, MITÄ TODELLA TAPAHTUI, KOSKA KAIKKI TODISTAJAT KERTOVAT OMAN VERSIONSA TAPAHTUMISTA. SAMA ASIA TULEE ESIIN AIVAN JOKAISESSA OIKEUDENKÄYNNISSÄ.

        Olen vakuuttunut siitä, henna, että sinä olet todellakin tietämätön ympäröivästä maailmasta ja että kutsut narsistiksi jokaista, jota et oman tietosi vähäisyydessä ymmärrä.

        JA VIELÄ LOPUKSI TÄHÄN: KYSEESSÄ OLI POLIISIN KUULUSTELU - EI KESKUSTELU!!!!!! KUULUSTELUTILANNE ON PAINOSTAVA JA SIINÄ AUTOMAATTISESTI IHMISELLÄ LYÖ OMA PUOLUSTAUTUMINEN PÄÄLLE VAIKKA EI OLISI TEHNYTKÄÄN MITÄÄN RIKOLLISTA. Poliisikuulustelun vertaaminen keskusteluun on TODELLA IDIOOTTIMAISTA. Kertoo kirjoittajastaan.

        "Poliisikuulustelun vertaaminen keskusteluun on TODELLA IDIOOTTIMAISTA. Kertoo kirjoittajastaan."

        Vertaus oli kirjasta älä syytä hennaa. ihmettlin myös itse että miksi poliisi on otettu esmerkiksi, koska se avaa tien tuontyyppisille spekuloineille. Mutta luultavasti kirjoittaja kuvasi narsistin röykeyttä, tavallinen ihminen ei ala saivartelemaan auton nimen kirjainvirheestä, eikä muutenkaa ole noin ylimielinen..


      • temppuilija kirjoitti:

        Minun kokemuksieni mukaan ihmiset ovat suhteellisen sekavia ihan joka tilanteessa. Kykymme välittää toisillemme ajatusmaailmaamme on vähintäänkin rajallinen.

        Totta toikin =)

        Mutta joo, jokainen kriisitilanteissa ollut tietää ettei ihminen välttämättä ole ollenkaan tavoitettavissa sillä hetkellä.

        Tämän näkee tyypillisesti sellaisessakin tilanteessa jossa kuulustellaan jostain rötöksestä. Ensin kielletään kaikki ja valehdellaan ummet ja lammet mutta jostain syystä muutaman viikon miettimisaika saattaakin muuttaa mielen.
        Tämä siis normi-ihmisistä jotka hairahtelee.


      • xcch
        Henna, keskity! kirjoitti:

        "eivät ole mitään mielipidekysymyksiä edes eikä suhteellinen käsite josta jokaisella olisi oma näkemyksensä, jos puhutaan todellisesta nph:sta ja ja hänen toimintavoistaan ja niiden vaikutuksesta uhriin"

        Siis todellakin ovat! Jokaisella asiantuntijallakin on omat näkemyksensä asioihin. Absoluuttista totuutta EI OLE OLEMASSA. Ja jos viittaat nys sanaan tieto, niin tarkistapa, mitä tieto on: tieto on tosi uskomus (tai käsitys). Tosi uskomukset muuttuvat ajan kuluessa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tieto

        "Absoluuttista totuutta EI OLE OLEMASSA."

        Tottakai on, minulla on työpaikka ja se on absolyyttinen totuus.
        Jos joku ajaa 40 km nopeutta joka on mitattu, niin se on toleranssien rajoissa absolyyttinen totuus.
        Olemme elossa, se on totuus.
        Jos mies on naimissa naisen kanssa, niin se on absolyyttinen totuus että hänen vaimonsa on nainen. Vai onko sekin joku mielipide kysymys?, en minä ainakaan uskalla narsulle sanoa, että tänä päivänä muistutat aika paljon miestä, suorastaan olet miesmäinen.
        Siten on eri asia jos todistajat ovat eri mieltä jonkun tapahtuman kulusta, silloinkin on olemassa tarkka absolyyttinen totuus, mutta sen selville saamien voi olla haaste.


      • Mietipä tätä
        Menisit opiskelemaan kirjoitti:

        Totuus ON suhteellinen käsite aina. Jopa fysiikan ja matematiikan lait, joita pidetään muuttumattomina, muuttuvat KOKO AJAN uuden tutkimuksen tuoman tiedon myötä.

        Samoin, jos olet koskaan katsonut Poliisit-ohjelmaa, huomaat, että JOKAISELLA TODISTAJALLA ON OMA NÄKEMYKSENSÄ TAPAHTUMIIN JA ETTÄ POLIISILLA ON VARSINAINEN TYÖ SELVITTÄÄ, MITÄ TODELLA TAPAHTUI, KOSKA KAIKKI TODISTAJAT KERTOVAT OMAN VERSIONSA TAPAHTUMISTA. SAMA ASIA TULEE ESIIN AIVAN JOKAISESSA OIKEUDENKÄYNNISSÄ.

        Olen vakuuttunut siitä, henna, että sinä olet todellakin tietämätön ympäröivästä maailmasta ja että kutsut narsistiksi jokaista, jota et oman tietosi vähäisyydessä ymmärrä.

        JA VIELÄ LOPUKSI TÄHÄN: KYSEESSÄ OLI POLIISIN KUULUSTELU - EI KESKUSTELU!!!!!! KUULUSTELUTILANNE ON PAINOSTAVA JA SIINÄ AUTOMAATTISESTI IHMISELLÄ LYÖ OMA PUOLUSTAUTUMINEN PÄÄLLE VAIKKA EI OLISI TEHNYTKÄÄN MITÄÄN RIKOLLISTA. Poliisikuulustelun vertaaminen keskusteluun on TODELLA IDIOOTTIMAISTA. Kertoo kirjoittajastaan.

        Hennalle:

        Tuli vielä sellainenkin mieleen, että jotkut ihmiset ovat luonteeltaan pakottavia, sellaisia, jotka yrittävät keskusteluissakin pakottaa vastauksia lypsämällä keskustelukumppaniaan ja painostamalla tätä vastaamaan.

        Jos sinä henna näit, että tuo poliisin kuulustelu ja keskustelu ovat sama asia, saatat olla tuollainen pakottava tyyppi.

        Pakottavan persoonan kanssa vuorovaikutuksessa oleminen on hyvin raskasta ja siinä aletaan suojaamaan itseään erilaisin keinoin kuten kiertelemällä ja kaartelemalla tai vastaamatta jättämisellä. Pitkän ajan kuluessa koko keskusteluyhteys voi jopa loppua kokonaan, koska sillä tavoin suojaudutaan pakottavalta henkilöltä.

        Tuollainen pakottava ja hallitseva henkilö on usein myös narsisti.


      • xcch
        xcch kirjoitti:

        "Absoluuttista totuutta EI OLE OLEMASSA."

        Tottakai on, minulla on työpaikka ja se on absolyyttinen totuus.
        Jos joku ajaa 40 km nopeutta joka on mitattu, niin se on toleranssien rajoissa absolyyttinen totuus.
        Olemme elossa, se on totuus.
        Jos mies on naimissa naisen kanssa, niin se on absolyyttinen totuus että hänen vaimonsa on nainen. Vai onko sekin joku mielipide kysymys?, en minä ainakaan uskalla narsulle sanoa, että tänä päivänä muistutat aika paljon miestä, suorastaan olet miesmäinen.
        Siten on eri asia jos todistajat ovat eri mieltä jonkun tapahtuman kulusta, silloinkin on olemassa tarkka absolyyttinen totuus, mutta sen selville saamien voi olla haaste.

        siis apsoluuttinen, kiire teettää.


      • oioioioioo
        xcch kirjoitti:

        "Absoluuttista totuutta EI OLE OLEMASSA."

        Tottakai on, minulla on työpaikka ja se on absolyyttinen totuus.
        Jos joku ajaa 40 km nopeutta joka on mitattu, niin se on toleranssien rajoissa absolyyttinen totuus.
        Olemme elossa, se on totuus.
        Jos mies on naimissa naisen kanssa, niin se on absolyyttinen totuus että hänen vaimonsa on nainen. Vai onko sekin joku mielipide kysymys?, en minä ainakaan uskalla narsulle sanoa, että tänä päivänä muistutat aika paljon miestä, suorastaan olet miesmäinen.
        Siten on eri asia jos todistajat ovat eri mieltä jonkun tapahtuman kulusta, silloinkin on olemassa tarkka absolyyttinen totuus, mutta sen selville saamien voi olla haaste.

        No, oliko tuosssa keskustelussa jonkinlaisia totuuksia siitä, että kyseessä oli narsismi? KErropa, millä mittarilla mittaat sen? Ja jos sinulla on mittari, mittaa myös oma narsismisi.


      • Henna, keskity! kirjoitti:

        "eivät ole mitään mielipidekysymyksiä edes eikä suhteellinen käsite josta jokaisella olisi oma näkemyksensä, jos puhutaan todellisesta nph:sta ja ja hänen toimintavoistaan ja niiden vaikutuksesta uhriin"

        Siis todellakin ovat! Jokaisella asiantuntijallakin on omat näkemyksensä asioihin. Absoluuttista totuutta EI OLE OLEMASSA. Ja jos viittaat nys sanaan tieto, niin tarkistapa, mitä tieto on: tieto on tosi uskomus (tai käsitys). Tosi uskomukset muuttuvat ajan kuluessa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tieto

        Absoluuttista totuutta ei ole olemassa =)

        Kiitos, lempilauseitani.

        Jokaisella aikakaudella esim eletään sen hetkisen tiedon mukaan, se on silloin "totuus" mutta on se nyt piru vie monesti nähty miten se totuus muuttuukin taas toiseksi kun joku toinen tutkija tarkasteleekin asiaa uudelta kantila tms.
        Hyvin tyypillinen on myös se tapa, että haetaan sitä tietoa vain, tai osia sieltä tiedosta, jotka tyydyttävät ja varmistavat omaa toivetta. Vastakritiikkiin ei edes tutustuta vaan sitä kohtaan ollaan erittäin tyrmääviä.

        Näissä hiukkaskiihdytinjutuissakin (joissa ollaan "todeksi todettujen" matemaattisten kaavojen jne varassa) ollaan nykyään aikamoisten peruskysymysten äärellä liittyen ihan siihen "varmaan tietoon" jonka perusteella on kaikki toimineet. Sehän oli totuus. Absoluuttinen. Että jos sittenkään ei sitä "vakiota" ole...heh...

        Sitä paitsi suurin osa narsistien kanssa kohdanneista kohtaa narsistisen ihmisen (syystä tai toisesta, voi olla kyseessä muukin häiriö joka näyttää ulospäin änpeehoolta) niin sanoakseni ja siksi on turha työntää sitä psykopatiaansa joka paikkaan.

        Ei ihmiset ole vain ääripäissä, joko nph tai normaali. HEH, sanon minä.
        Samaa tuhoa aiheuttavat myös muutkin kuin parantumattomat psykot.


      • xcch kirjoitti:

        "Absoluuttista totuutta EI OLE OLEMASSA."

        Tottakai on, minulla on työpaikka ja se on absolyyttinen totuus.
        Jos joku ajaa 40 km nopeutta joka on mitattu, niin se on toleranssien rajoissa absolyyttinen totuus.
        Olemme elossa, se on totuus.
        Jos mies on naimissa naisen kanssa, niin se on absolyyttinen totuus että hänen vaimonsa on nainen. Vai onko sekin joku mielipide kysymys?, en minä ainakaan uskalla narsulle sanoa, että tänä päivänä muistutat aika paljon miestä, suorastaan olet miesmäinen.
        Siten on eri asia jos todistajat ovat eri mieltä jonkun tapahtuman kulusta, silloinkin on olemassa tarkka absolyyttinen totuus, mutta sen selville saamien voi olla haaste.

        Xcch : nyt puhutaan monimutkaisesta ihmismielestä eri defensiivisin järjestelmin jne joita on kaikkia mahdoton tarkastella selkeästi tai absoluuttisella totuudella.

        Uskotko, että mielenasioissa on olemassa absoluuttinen totuus ?

        Hui...


      • lynett kirjoitti:

        Totta toikin =)

        Mutta joo, jokainen kriisitilanteissa ollut tietää ettei ihminen välttämättä ole ollenkaan tavoitettavissa sillä hetkellä.

        Tämän näkee tyypillisesti sellaisessakin tilanteessa jossa kuulustellaan jostain rötöksestä. Ensin kielletään kaikki ja valehdellaan ummet ja lammet mutta jostain syystä muutaman viikon miettimisaika saattaakin muuttaa mielen.
        Tämä siis normi-ihmisistä jotka hairahtelee.

        Se taitaa olla se 'taistelumoodi' adrenaliini, joka nostattaa kaikki defenssit ja torjunnan päälle. Itsesuojeluvaisto. Sen ohittamiseksi tarvitaan sitä tervettä narsismia, omanarvontunnetta, joka on välittömässä yhteydessä omaan tuntoon.

        Vain terve narsisti voi myöntää tehneensä väärin.
        Sairaampi syyttää omista väärinteoistaan muita narsisteja.

        ;)


      • Mietipä tätä kirjoitti:

        Hennalle:

        Tuli vielä sellainenkin mieleen, että jotkut ihmiset ovat luonteeltaan pakottavia, sellaisia, jotka yrittävät keskusteluissakin pakottaa vastauksia lypsämällä keskustelukumppaniaan ja painostamalla tätä vastaamaan.

        Jos sinä henna näit, että tuo poliisin kuulustelu ja keskustelu ovat sama asia, saatat olla tuollainen pakottava tyyppi.

        Pakottavan persoonan kanssa vuorovaikutuksessa oleminen on hyvin raskasta ja siinä aletaan suojaamaan itseään erilaisin keinoin kuten kiertelemällä ja kaartelemalla tai vastaamatta jättämisellä. Pitkän ajan kuluessa koko keskusteluyhteys voi jopa loppua kokonaan, koska sillä tavoin suojaudutaan pakottavalta henkilöltä.

        Tuollainen pakottava ja hallitseva henkilö on usein myös narsisti.

        Sori taas että tunkeilen väliin mutta tuo on hyvä pointti ja tuolloin mielestäni voisi sellainen "väliaikainen narsistinen häiriö" pulpahtaa pintaan.
        Kontrolloiva, inttävästi vastauksia joka kulmassa vaativa nalkuttaja saattaa herättää toisen puolustuksen aika vahvasti. He ovat väsymättömiä prässääjiä ilman rauhaa.

        Tällaisiakin suhteita on ihan varmasti ja kun vastapuoli on kovin jäykkä ja joustamaton, en ihmettele jos toinen puoli menettää malttinsa lopulta ja alkaa suojautumaan.

        Noh, mitäs sitä toistamaan kun sen jo kirjoitit. Mutta kun tämän narsismiasian äärellä ei hyväksytä sitä vaihtoehtoakaan tai edes teoreettisesti mietitä, että kyseessä olisikin jokin muu kuin NPH...ei sitten mitenkään koska se uhkaisi omaa täydellistä syyntakeettomuutta.

        Ei kukaan ole syyllinen toisen tekoihin mutta useammin nämä suhteet taitavat olla aikamoista valtapeliä - sen näkee jo niistä kertomuksistakin vaikka omia reagointitapoja jne koetetaankin salata. Rakastetaan vain tai oikeutetaan yksipuolisesti.

        Ja jostain syystä kilpaillaan siitä kellä on magein ja kovin narsisti...huuuuh huuuh kun on kokenut kovia ja erikoisuuksia vaikka kyse on aika yleisistä parisuhteen ongelmista, monesti. Minulla on se psyko täällä ettekä te tajua. Mutta kun se on kaikilla se pesunkestävä psyko siellä niin ... en mä tiä.

        En mä jaksais =)


      • temppuilija kirjoitti:

        Se taitaa olla se 'taistelumoodi' adrenaliini, joka nostattaa kaikki defenssit ja torjunnan päälle. Itsesuojeluvaisto. Sen ohittamiseksi tarvitaan sitä tervettä narsismia, omanarvontunnetta, joka on välittömässä yhteydessä omaan tuntoon.

        Vain terve narsisti voi myöntää tehneensä väärin.
        Sairaampi syyttää omista väärinteoistaan muita narsisteja.

        ;)

        Näin se menee.

        Mutta mielestäni normaali ihminenkin alkaa sekoilemaan tuollaisissa tilanteissa ja siksi lopulliset kuulustelut ovatkin aina vähän ajan päästä eikä sitä jätetä ekan kerran varaan. Sen tietää kytätkin, niin ihminen vain toimii paniikissa, shokissa tai peloissaan.


      • temppuilija kirjoitti:

        Se taitaa olla se 'taistelumoodi' adrenaliini, joka nostattaa kaikki defenssit ja torjunnan päälle. Itsesuojeluvaisto. Sen ohittamiseksi tarvitaan sitä tervettä narsismia, omanarvontunnetta, joka on välittömässä yhteydessä omaan tuntoon.

        Vain terve narsisti voi myöntää tehneensä väärin.
        Sairaampi syyttää omista väärinteoistaan muita narsisteja.

        ;)

        Ja niillä terveilläkin menee se pari viikkoa saada aivojen kemikaalit tasapainoon järkyttävien tapahtumien jälkeen. Jolloin on tilaa sille omanarvontunteiselle mielipiteenmuutokselle ja tapahtumien oikealle muistamiselle sekä oman osuuden myöntämiselle - katumukselle ja omien valintojen aiheuttaman häpeän kohtaamiselle jne jne.. lopulta vastuun kantamiselle.


      • lynett kirjoitti:

        Näin se menee.

        Mutta mielestäni normaali ihminenkin alkaa sekoilemaan tuollaisissa tilanteissa ja siksi lopulliset kuulustelut ovatkin aina vähän ajan päästä eikä sitä jätetä ekan kerran varaan. Sen tietää kytätkin, niin ihminen vain toimii paniikissa, shokissa tai peloissaan.

        jeps ... ihmiset on n i i n ihmisiä


      • M.B.
        lynett kirjoitti:

        Tiedot sai jokin aikaa sitten vielä tekstarillakin, olen itsekin hakenut muutaman kerran mutta en ole varma lopetettiinko se versio.

        Se yhteydenpito on täysin käsittämätöntä siansaksaa varsinkin kun on toi viihdepuolen elämä vienyt lopullisesti mukanaan. Viimeksi blokkasin taas kun koetti ottaa naamakirjan kautta yhteyttä ja laitoin aika suoran käskyn lopettaa siihen paikkaan tai alan toimimaan asian eteen, että lopeta nyt jumaliste 10 vuoden jälkeen JO !

        Sitten tuli kirje kotiin( facebook-profiili hävisi) jossa lässytti ettei tajua miksi luulen hänen haluavan minut takaisin (ihanko olisin mitään sellaista edes kirjoittanutkaan) ? Ettei häntä voisi vähempää kiinnostaa mutta se ja se juttu silloin ja....
        I was like whaaaat ?

        Spaceman....

        Rönsyilette.

        *räpäyttää sormille karttakepillä*

        Heti takaisin aiheeseen, joka oli siis narsistin kanssa keskustelu, josta henna on löytänyt äärimmäisen kuvaavan esimerkin kirjallisuudesta.

        *katsahtaa peilistä aamulla kiristämäänsä nutturaa ja toteaa sen olevan suorassa, vailla hapsotuksia*


      • xcch
        lynett kirjoitti:

        Toisaalta tossa voitaisiin kuvata myös hämmentyneen, pelästyneen tai lukkoon menneen ihmisen hullulta tuntuvaa ajatusmaailmaa.
        Lienee suhteellisen normaalia reagoida oudosti vastaavissa tilanteissa. Tapahtuneen kieltäminen myös normia alkuun, ehkä myöhemmin sitten voi tajuta paremmin.

        Tuotakin tekstiä voi lukea monella tapaa. Eri linssien läpi.
        Toisaalta on kuin metsästäisi saippuapalaa ammeessa mutta toisaalta ihmiset ovat luonnollisestikin kovin sekavia vastaavissa tilanteissa.

        "Toisaalta tossa voitaisiin kuvata myös hämmentyneen, pelästyneen tai lukkoon menneen ihmisen hullulta tuntuvaa ajatusmaailmaa.
        Lienee suhteellisen normaalia reagoida oudosti vastaavissa tilanteissa."

        Totta, mutta yleensä ihmiseltä häviää asiat päästä ja nimenomaan tuontyyppiset yksityiskohdat, paisi narsistilta jolla puolustujärjestelmä on tottunut olemaan terävimmillään tuollaisissa tilanteissa ja huomaa kaiken epäolennaisen jolla voi vesittää asioita.

        Keskustelin kerran narsistin kanssa ja puhuin hänet tahallaan kuten minulla tapana on "ansaan", Keskutelussa väisteli kuten tuossa yllä tuo mies teki, takertu epäolenaiseen ja kiisti suoraan asioita. Viittasin lopussa hänen omaan lausuntoonsa muutamaa kuukautta aiemmin.. hän vesitti sen kylmästi "en olisi muistanut muuten tuota jos et olisi sitä sanonut".

        Sen jäkeen ei kommentoinut lausuntoa mitenkään, sillä ei siis ollut merkitystä vaikka jäi valheesta kiinni. Kun kysyin että miten se nyt sinun omien sanojen mukaan meni, täysi hiljaisuus ei myöntänyt sittenkään vaikka vedin yhteenvedon jossa toin esille mahdollisimmna rauhallisesti ja ystävällisesti hänen valehtelun. Jäi niin perusteellisesti kiinni että meni aivan sanattomaksi, ystävällisyys teki sen että ei voinut minun persoonaani sillä kertaa takertua.
        .


      • M.B.
        lynett kirjoitti:

        Totta, saatika kun on tapahtunut aikas isoja...se ei varmaan mene heti tajuntaan vaan toimii eräänlaisessa shokissa sekoillen ja takellellen koettaen kieltää tapahtuman.

        Tosta poliisinpelosta...
        Mulla on muutama kaverikin, jotka alkavat täristä ja vapista ratissa kun tulee ratsia vaikka eivät mitään ole ottaneet tai mitään riskiä ei ole. Se on joku reaktio. Toinen heistä alkaa seilaamaan kaistalta kaistalle kun kytät näkyy eikä uskalla ajaa edes normirajoitusten mukaan vaan alinopeutta.

        ***** esimerkin kuski on narsisti. Hyväksykää se nyt suosiolla ilman venkoilua, jolla kuitenkin yritätte vain todistella sen puolesta, että narsistikin on vain ihminen..

        *laittaa vielä huulipunaa kun nutturakin oli ojossa*


      • M.B.
        M.B. kirjoitti:

        ***** esimerkin kuski on narsisti. Hyväksykää se nyt suosiolla ilman venkoilua, jolla kuitenkin yritätte vain todistella sen puolesta, että narsistikin on vain ihminen..

        *laittaa vielä huulipunaa kun nutturakin oli ojossa*

        Ohhoh, pilkku unohtui :)


      • M.B. kirjoitti:

        Rönsyilette.

        *räpäyttää sormille karttakepillä*

        Heti takaisin aiheeseen, joka oli siis narsistin kanssa keskustelu, josta henna on löytänyt äärimmäisen kuvaavan esimerkin kirjallisuudesta.

        *katsahtaa peilistä aamulla kiristämäänsä nutturaa ja toteaa sen olevan suorassa, vailla hapsotuksia*

        Mä en tätä hapsutukkaa lähe ruotimaan vaan sen kun sojottaa =)

        Ymmärrän kyllä mitä keskusteluesimerkillä haetaan mutta en voi vain välttyä mielikuvalta siitä kuolavanasta...joo joo, sori, en jatka enää mutta aiemmin sillä lauseella ei ollut mulle mitään merkitystä. Nykyään on.

        Joo joo, sori sori, looopetan.

        Onko elämää änpeehoon ulkopuolella ?
        Onko elämää änpeehoon uhrin ulkopuolella ?

        Jos se alkaa vaanimaan sinua joka nurkassa, laita kirkkaammat valot jotta varjot katoaa.


      • M.B.
        xcch kirjoitti:

        "Poliisikuulustelun vertaaminen keskusteluun on TODELLA IDIOOTTIMAISTA. Kertoo kirjoittajastaan."

        Vertaus oli kirjasta älä syytä hennaa. ihmettlin myös itse että miksi poliisi on otettu esmerkiksi, koska se avaa tien tuontyyppisille spekuloineille. Mutta luultavasti kirjoittaja kuvasi narsistin röykeyttä, tavallinen ihminen ei ala saivartelemaan auton nimen kirjainvirheestä, eikä muutenkaa ole noin ylimielinen..

        Siis niinku TÄH.. Ei se vertaus kyllä kirjasta ollu vaan hennan kynästä.. Kirja itsessäänhän on romaani?


      • xcch kirjoitti:

        "Toisaalta tossa voitaisiin kuvata myös hämmentyneen, pelästyneen tai lukkoon menneen ihmisen hullulta tuntuvaa ajatusmaailmaa.
        Lienee suhteellisen normaalia reagoida oudosti vastaavissa tilanteissa."

        Totta, mutta yleensä ihmiseltä häviää asiat päästä ja nimenomaan tuontyyppiset yksityiskohdat, paisi narsistilta jolla puolustujärjestelmä on tottunut olemaan terävimmillään tuollaisissa tilanteissa ja huomaa kaiken epäolennaisen jolla voi vesittää asioita.

        Keskustelin kerran narsistin kanssa ja puhuin hänet tahallaan kuten minulla tapana on "ansaan", Keskutelussa väisteli kuten tuossa yllä tuo mies teki, takertu epäolenaiseen ja kiisti suoraan asioita. Viittasin lopussa hänen omaan lausuntoonsa muutamaa kuukautta aiemmin.. hän vesitti sen kylmästi "en olisi muistanut muuten tuota jos et olisi sitä sanonut".

        Sen jäkeen ei kommentoinut lausuntoa mitenkään, sillä ei siis ollut merkitystä vaikka jäi valheesta kiinni. Kun kysyin että miten se nyt sinun omien sanojen mukaan meni, täysi hiljaisuus ei myöntänyt sittenkään vaikka vedin yhteenvedon jossa toin esille mahdollisimmna rauhallisesti ja ystävällisesti hänen valehtelun. Jäi niin perusteellisesti kiinni että meni aivan sanattomaksi, ystävällisyys teki sen että ei voinut minun persoonaani sillä kertaa takertua.
        .

        On ihan normaalia mennä shokissa, pelokkaana, hämmentyneenä kieltämisen ja kaartelun tilaan. Normi-ihmisillä aika korjaa tilanteen tai sitten pelko ottaa liikaa valtaa ja koettaa kiertää asiaa koska ei halua esim linnaan. Joka on sekin aika normireaktio peloissaan.

        Mä olen itsekin nakitellut "noita" kuten sata kertaa kertoneena esim 10 veen takaisen eksäni kahdesti (!) ottamalla netti-ilmoituksiin yhteyttä toisesta liittymästä ja sopimalla rehvit ja kyselemällä sopivasti kaikenlaista.

        Mutta mitä tapahtui kun lähti (en muista minne väitti lähteneensä, en millään) ja tulin perässä pöytään "että terve, tässä "tiina" " ?

        Ei mitään !

        Ensin oli suu auki ja pari kärpästä taisi livahtaa mutta kohta se olikin mun vika ja hän tiesi koko homman ja hän vain tuli kaljalle ja jajajajajajajja....

        Anyway, shokkitilanteissa ihminen ei ole rationaalinen vaan saattaa mennä hysteeriseksi, alkaa kiertelemään (koska totuus on liian tuskainen mennäkseen perille), panikoimaan, pelkäämään jne.

        Jos normi-ihminen tappaa vahingossa penskan - luuletko että on ihan coolin normaali sen jälkeen ?

        Ei tod.


      • henna...
        Menisit opiskelemaan kirjoitti:

        Totuus ON suhteellinen käsite aina. Jopa fysiikan ja matematiikan lait, joita pidetään muuttumattomina, muuttuvat KOKO AJAN uuden tutkimuksen tuoman tiedon myötä.

        Samoin, jos olet koskaan katsonut Poliisit-ohjelmaa, huomaat, että JOKAISELLA TODISTAJALLA ON OMA NÄKEMYKSENSÄ TAPAHTUMIIN JA ETTÄ POLIISILLA ON VARSINAINEN TYÖ SELVITTÄÄ, MITÄ TODELLA TAPAHTUI, KOSKA KAIKKI TODISTAJAT KERTOVAT OMAN VERSIONSA TAPAHTUMISTA. SAMA ASIA TULEE ESIIN AIVAN JOKAISESSA OIKEUDENKÄYNNISSÄ.

        Olen vakuuttunut siitä, henna, että sinä olet todellakin tietämätön ympäröivästä maailmasta ja että kutsut narsistiksi jokaista, jota et oman tietosi vähäisyydessä ymmärrä.

        JA VIELÄ LOPUKSI TÄHÄN: KYSEESSÄ OLI POLIISIN KUULUSTELU - EI KESKUSTELU!!!!!! KUULUSTELUTILANNE ON PAINOSTAVA JA SIINÄ AUTOMAATTISESTI IHMISELLÄ LYÖ OMA PUOLUSTAUTUMINEN PÄÄLLE VAIKKA EI OLISI TEHNYTKÄÄN MITÄÄN RIKOLLISTA. Poliisikuulustelun vertaaminen keskusteluun on TODELLA IDIOOTTIMAISTA. Kertoo kirjoittajastaan.

        "JA VIELÄ LOPUKSI TÄHÄN: KYSEESSÄ OLI POLIISIN KUULUSTELU - EI KESKUSTELU!!!!!!"

        Vrt. "autoni on S3 eikä A3" :D :D :D


      • M.B.
        lynett kirjoitti:

        Mä en tätä hapsutukkaa lähe ruotimaan vaan sen kun sojottaa =)

        Ymmärrän kyllä mitä keskusteluesimerkillä haetaan mutta en voi vain välttyä mielikuvalta siitä kuolavanasta...joo joo, sori, en jatka enää mutta aiemmin sillä lauseella ei ollut mulle mitään merkitystä. Nykyään on.

        Joo joo, sori sori, looopetan.

        Onko elämää änpeehoon ulkopuolella ?
        Onko elämää änpeehoon uhrin ulkopuolella ?

        Jos se alkaa vaanimaan sinua joka nurkassa, laita kirkkaammat valot jotta varjot katoaa.

        Mulla on näin syksyisin kirkasvalohattu päässä ja toinen hameen alla. Hattu loistaa alaspäin ja hamee nalla oleva ylöspäin :)

        Meinaavat, että aika narsistista toimintaa valaista itsensä tällä tavoin, mutta hiukankos minua hätkähdyttää. Auliisti olen valostani tarjonnut sitä tarvitsevalle, kohteliaimmat ovat osanneet jopa kiittää. Nimittelijät saavat kompuroida rauhassa vaikka polvensa ruvelle. Yrittävät vain raukat herättää pakotettua säälinsekaista myötätuntoa ja päästä käsiksi ehtymättömiin empatiavarastoihini, mutta eivät raukat ymmärrä, että olen hukannut sen varaston oven avaimen... Vain löytääkseni sen silloin kun minulla on itselläni asiaa varastolle :)

        *sytyttää valot ja hipaisee puuteria nenään, kiiltoa ehkäisemään*


      • Alkaakirjoitellarese
        M.B. kirjoitti:

        Siis niinku TÄH.. Ei se vertaus kyllä kirjasta ollu vaan hennan kynästä.. Kirja itsessäänhän on romaani?

        Niin eikos se henna sen tänne valinnut ja kirjoittanut vertaukseksi KESKUSTELUSTA???!!!!! Onko sinunkin päässäsi xcch jotain todella pahasti vialla?


      • hannu...
        henna... kirjoitti:

        "JA VIELÄ LOPUKSI TÄHÄN: KYSEESSÄ OLI POLIISIN KUULUSTELU - EI KESKUSTELU!!!!!!"

        Vrt. "autoni on S3 eikä A3" :D :D :D

        Niin, S3 ei ole A3.

        Naurat omalle tyhmyydellesi.

        :DDDDDD


      • .. . . .
        oioioioioo kirjoitti:

        No, oliko tuosssa keskustelussa jonkinlaisia totuuksia siitä, että kyseessä oli narsismi? KErropa, millä mittarilla mittaat sen? Ja jos sinulla on mittari, mittaa myös oma narsismisi.

        NIIN XCCH, VASTAA NYT TÄHÄN KUN OLET NIIN TIETÄVÄINEN:

        OLIKO TUOSSA KESKUSTELUSSA JONKINLAISIA ABSOLUUTTISIA TOTUUKSIA SIITÄ, ETTÄ KYSEESSÄ OLI NARSISTI?

        JA KERRO MILLÄ MITTAAT SEN!


      • henna...
        Mietipä tätä kirjoitti:

        Hennalle:

        Tuli vielä sellainenkin mieleen, että jotkut ihmiset ovat luonteeltaan pakottavia, sellaisia, jotka yrittävät keskusteluissakin pakottaa vastauksia lypsämällä keskustelukumppaniaan ja painostamalla tätä vastaamaan.

        Jos sinä henna näit, että tuo poliisin kuulustelu ja keskustelu ovat sama asia, saatat olla tuollainen pakottava tyyppi.

        Pakottavan persoonan kanssa vuorovaikutuksessa oleminen on hyvin raskasta ja siinä aletaan suojaamaan itseään erilaisin keinoin kuten kiertelemällä ja kaartelemalla tai vastaamatta jättämisellä. Pitkän ajan kuluessa koko keskusteluyhteys voi jopa loppua kokonaan, koska sillä tavoin suojaudutaan pakottavalta henkilöltä.

        Tuollainen pakottava ja hallitseva henkilö on usein myös narsisti.

        Jos olet sitä mieltä että minä olen narsisti, niin sillehän en mitään voi (enkä yritä edes voida tällaisella palstalla), jokaisella on oikeus tehdä omat johtopäätöksensä.

        Aloituksessani kirjoitin vain, että mitä minulle itselleni tuli mieleen kyseisestä kirjan kohdasta.

        En ole ketään pakottanut vastaamaan enkä lypsänyt vastauksia, se on jokaiselle ihan vapaaehtoista. Keksitty syytös tuo.

        Ja voi hyvä ihme, mikä kiivaan kommentoinnin aiheuttikaan tuo käyttämäni sana keskustelu. Mielestäni ihan turhaan. En nyt tullut harkinneeksi juuri tuota sanaa, yhtä hyvin oisin voinut kirjoittaa kuulustelukin. Tuollainen sanaan taketuminen jos mikä on mielestäni hyvin narsistista, eihän tuo käyttämäni sana vaikuttanut mitenkään itse asiaan. Tuollaisestä asiasta en rupea enempää vääntämään, saatte keskustella tuollaisista ihan keskenänne.


      • M.B.
        henna... kirjoitti:

        "JA VIELÄ LOPUKSI TÄHÄN: KYSEESSÄ OLI POLIISIN KUULUSTELU - EI KESKUSTELU!!!!!!"

        Vrt. "autoni on S3 eikä A3" :D :D :D

        Periaatteessa valitsemasi kohta kirjasta verrannolliseksi palstalla käytävään keskusteluun siitä, että millä tyylillä narsisti keskustelee, niin periaatteessahan tuo tilanne ja ympäristö saattaa vaikuttaa kenen tahansa taitoon joko olla kuulustelussa tai keskustella.

        Tyyppiesimerkkinä tyylistä=Ihan hyvä esimerkki

        Vertauksena palstakeskusteluun=aika ontuva yritys

        Ellet sitten joko itse koe olevasi suurinpiirtein kuulusteltavana palstalla suoritettuasi puolihuolimattomasti teon, jossa toiselta lähtee henki TAI ole itse poliisin roolissa tällä palstalla, epäilemässä suurinpiirtein kaikkia muita kiemurtelusta syytteisiin nähden, joita (syytteitä siis) aika usein on sinulta huomaamattomasti sadellut aina toisten palstakirjoittajien tarkoitusperistä, heidän narsismiinsa ja kerrottujen asioiden kyseenalaistettavaan todenperäisyyteen vain siitä syystä, kun tyyli ei ole totuttu säälinkerjäyskampanjatalkoilutyyli..

        Mutta kiitos puheenvuorosta. Nämä lamput on muuten tosi kätevät käyttää, suosittelen itsevalaisuun. Ja heittää kivoja varjojakin ympäristöön kun hieman suuntaa...


      • lol .
        M.B. kirjoitti:

        Ohhoh, pilkku unohtui :)

        :DD


      • Kaikkeasitä
        henna... kirjoitti:

        Jos olet sitä mieltä että minä olen narsisti, niin sillehän en mitään voi (enkä yritä edes voida tällaisella palstalla), jokaisella on oikeus tehdä omat johtopäätöksensä.

        Aloituksessani kirjoitin vain, että mitä minulle itselleni tuli mieleen kyseisestä kirjan kohdasta.

        En ole ketään pakottanut vastaamaan enkä lypsänyt vastauksia, se on jokaiselle ihan vapaaehtoista. Keksitty syytös tuo.

        Ja voi hyvä ihme, mikä kiivaan kommentoinnin aiheuttikaan tuo käyttämäni sana keskustelu. Mielestäni ihan turhaan. En nyt tullut harkinneeksi juuri tuota sanaa, yhtä hyvin oisin voinut kirjoittaa kuulustelukin. Tuollainen sanaan taketuminen jos mikä on mielestäni hyvin narsistista, eihän tuo käyttämäni sana vaikuttanut mitenkään itse asiaan. Tuollaisestä asiasta en rupea enempää vääntämään, saatte keskustella tuollaisista ihan keskenänne.

        Minusta alkaa näyttää siltä, ettet ymmärrä kirjoituksia väärin tiedostamatta tai tiedostetusti. Onko sinulla henna lukihäiriö? Tai jokin muu kognitiivinen häiriö? Ihan ystävällisesti kysyn.

        En viitannut tuolla pakottamisella sinun tällä palstalla käymiisi keskusteluihin vaan tuohon poliisi-kuulusteltava -keskusteluun sekä sinun mahdollisesti parisuhteessa käyttämääsi keskustelutyyliin, joka voi joillain ihmisillä olla pakottava. Mutta kuten aikaisemminkin, aika näppärästi yrität tämänkin asian väistää. Olen tainnut joskus aikaisemminkin puhua teflonista. Psykoterapia auttaa.

        Eikä kyseessä ollut pelkästään sana "keskustelu": kyllä tässä oli ihan laajalti kyse siitä, miten voit nähdä tuollaisenkin kirjan pätkän osoituksena narsistista. Sinusta se kertoo, ei mistään muusta.

        Ja minusta olisi hienoa keskustella keskenämme! Todella!


      • henna...
        xcch kirjoitti:

        "Toisaalta tossa voitaisiin kuvata myös hämmentyneen, pelästyneen tai lukkoon menneen ihmisen hullulta tuntuvaa ajatusmaailmaa.
        Lienee suhteellisen normaalia reagoida oudosti vastaavissa tilanteissa."

        Totta, mutta yleensä ihmiseltä häviää asiat päästä ja nimenomaan tuontyyppiset yksityiskohdat, paisi narsistilta jolla puolustujärjestelmä on tottunut olemaan terävimmillään tuollaisissa tilanteissa ja huomaa kaiken epäolennaisen jolla voi vesittää asioita.

        Keskustelin kerran narsistin kanssa ja puhuin hänet tahallaan kuten minulla tapana on "ansaan", Keskutelussa väisteli kuten tuossa yllä tuo mies teki, takertu epäolenaiseen ja kiisti suoraan asioita. Viittasin lopussa hänen omaan lausuntoonsa muutamaa kuukautta aiemmin.. hän vesitti sen kylmästi "en olisi muistanut muuten tuota jos et olisi sitä sanonut".

        Sen jäkeen ei kommentoinut lausuntoa mitenkään, sillä ei siis ollut merkitystä vaikka jäi valheesta kiinni. Kun kysyin että miten se nyt sinun omien sanojen mukaan meni, täysi hiljaisuus ei myöntänyt sittenkään vaikka vedin yhteenvedon jossa toin esille mahdollisimmna rauhallisesti ja ystävällisesti hänen valehtelun. Jäi niin perusteellisesti kiinni että meni aivan sanattomaksi, ystävällisyys teki sen että ei voinut minun persoonaani sillä kertaa takertua.
        .

        Tuo on hyvin tyypillistä narsistille, kun jää valheesta kiinni ja toinen pystyy aukottomasti sen todistamaan ja narsisti ei keksi eää mitään "ulospääsytietä" valheestaan, hän yksinkertaisesti alkaa suhtautua niin kuin koko keskustelua ei olisi ollut olemassakaan.


      • Kaikkeasitä
        Kaikkeasitä kirjoitti:

        Minusta alkaa näyttää siltä, ettet ymmärrä kirjoituksia väärin tiedostamatta tai tiedostetusti. Onko sinulla henna lukihäiriö? Tai jokin muu kognitiivinen häiriö? Ihan ystävällisesti kysyn.

        En viitannut tuolla pakottamisella sinun tällä palstalla käymiisi keskusteluihin vaan tuohon poliisi-kuulusteltava -keskusteluun sekä sinun mahdollisesti parisuhteessa käyttämääsi keskustelutyyliin, joka voi joillain ihmisillä olla pakottava. Mutta kuten aikaisemminkin, aika näppärästi yrität tämänkin asian väistää. Olen tainnut joskus aikaisemminkin puhua teflonista. Psykoterapia auttaa.

        Eikä kyseessä ollut pelkästään sana "keskustelu": kyllä tässä oli ihan laajalti kyse siitä, miten voit nähdä tuollaisenkin kirjan pätkän osoituksena narsistista. Sinusta se kertoo, ei mistään muusta.

        Ja minusta olisi hienoa keskustella keskenämme! Todella!

        Eli en pahastu, jos jätät meidät keskustelemaan tänne keskenämme :D


      • henna...
        henna... kirjoitti:

        Jos olet sitä mieltä että minä olen narsisti, niin sillehän en mitään voi (enkä yritä edes voida tällaisella palstalla), jokaisella on oikeus tehdä omat johtopäätöksensä.

        Aloituksessani kirjoitin vain, että mitä minulle itselleni tuli mieleen kyseisestä kirjan kohdasta.

        En ole ketään pakottanut vastaamaan enkä lypsänyt vastauksia, se on jokaiselle ihan vapaaehtoista. Keksitty syytös tuo.

        Ja voi hyvä ihme, mikä kiivaan kommentoinnin aiheuttikaan tuo käyttämäni sana keskustelu. Mielestäni ihan turhaan. En nyt tullut harkinneeksi juuri tuota sanaa, yhtä hyvin oisin voinut kirjoittaa kuulustelukin. Tuollainen sanaan taketuminen jos mikä on mielestäni hyvin narsistista, eihän tuo käyttämäni sana vaikuttanut mitenkään itse asiaan. Tuollaisestä asiasta en rupea enempää vääntämään, saatte keskustella tuollaisista ihan keskenänne.

        Nyt luin aloitukseni vielä kerran, ja voin sanoa että tarkoitin juuri sitä että kuulustelusta tuli mieleeni narsistin kanssa keskustelu.


      • L O L
        henna... kirjoitti:

        Nyt luin aloitukseni vielä kerran, ja voin sanoa että tarkoitin juuri sitä että kuulustelusta tuli mieleeni narsistin kanssa keskustelu.

        "Nyt luin aloitukseni vielä kerran, ja voin sanoa että tarkoitin juuri sitä että kuulustelusta tuli mieleeni narsistin kanssa keskustelu. "

        HAHHAHHAHHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

        Henna, menisit oikeasti psykoterapiaan. Voisit päästä monesta pahasta. Vuorovaikutuksesi muiden ihmisten kanssa paranisi ja voisit itsekin paremmin.


      • henna...
        xcch kirjoitti:

        "Toisaalta tossa voitaisiin kuvata myös hämmentyneen, pelästyneen tai lukkoon menneen ihmisen hullulta tuntuvaa ajatusmaailmaa.
        Lienee suhteellisen normaalia reagoida oudosti vastaavissa tilanteissa."

        Totta, mutta yleensä ihmiseltä häviää asiat päästä ja nimenomaan tuontyyppiset yksityiskohdat, paisi narsistilta jolla puolustujärjestelmä on tottunut olemaan terävimmillään tuollaisissa tilanteissa ja huomaa kaiken epäolennaisen jolla voi vesittää asioita.

        Keskustelin kerran narsistin kanssa ja puhuin hänet tahallaan kuten minulla tapana on "ansaan", Keskutelussa väisteli kuten tuossa yllä tuo mies teki, takertu epäolenaiseen ja kiisti suoraan asioita. Viittasin lopussa hänen omaan lausuntoonsa muutamaa kuukautta aiemmin.. hän vesitti sen kylmästi "en olisi muistanut muuten tuota jos et olisi sitä sanonut".

        Sen jäkeen ei kommentoinut lausuntoa mitenkään, sillä ei siis ollut merkitystä vaikka jäi valheesta kiinni. Kun kysyin että miten se nyt sinun omien sanojen mukaan meni, täysi hiljaisuus ei myöntänyt sittenkään vaikka vedin yhteenvedon jossa toin esille mahdollisimmna rauhallisesti ja ystävällisesti hänen valehtelun. Jäi niin perusteellisesti kiinni että meni aivan sanattomaksi, ystävällisyys teki sen että ei voinut minun persoonaani sillä kertaa takertua.
        .

        "Viittasin lopussa hänen omaan lausuntoonsa muutamaa kuukautta aiemmin.. hän vesitti sen kylmästi "en olisi muistanut muuten tuota jos et olisi sitä sanonut". "

        Tulipa melkein kylmät väreet tuosta, nimittäin ihan sanasta sanaan usein hänen käyttämänsä lause!! Esimerkiksi yrittäessäni keskustella täydellisestä ristiriidasta hänen teoissaan/puheissaan/lupauksissaan, kun sain jotenkin todistettua hänelle, että hän on puhunut jotain ihan päinvastaista aikaisemmin, niin juuri noin se sanoi. Ja se oli myös narsistin mielestä ehdoton päätös keskustelulle, ihan kuin "selitys" kaikelle tapahtuneelle. Jotenkin ihan niinkuin "no, nyt pelasin väärin, väittäessäni muuta, kun en muistanut mitä aikaisemmin olin sanonut ja asia on sillä selvä"...en ehkä osannut väsyneenä sanoa oikein mutta jotakin yritin tarkoittaa :D :D


      • henna...
        henna... kirjoitti:

        "Viittasin lopussa hänen omaan lausuntoonsa muutamaa kuukautta aiemmin.. hän vesitti sen kylmästi "en olisi muistanut muuten tuota jos et olisi sitä sanonut". "

        Tulipa melkein kylmät väreet tuosta, nimittäin ihan sanasta sanaan usein hänen käyttämänsä lause!! Esimerkiksi yrittäessäni keskustella täydellisestä ristiriidasta hänen teoissaan/puheissaan/lupauksissaan, kun sain jotenkin todistettua hänelle, että hän on puhunut jotain ihan päinvastaista aikaisemmin, niin juuri noin se sanoi. Ja se oli myös narsistin mielestä ehdoton päätös keskustelulle, ihan kuin "selitys" kaikelle tapahtuneelle. Jotenkin ihan niinkuin "no, nyt pelasin väärin, väittäessäni muuta, kun en muistanut mitä aikaisemmin olin sanonut ja asia on sillä selvä"...en ehkä osannut väsyneenä sanoa oikein mutta jotakin yritin tarkoittaa :D :D

        Siis eksän käyttämä lause.


      • M.B.
        .. . . . kirjoitti:

        NIIN XCCH, VASTAA NYT TÄHÄN KUN OLET NIIN TIETÄVÄINEN:

        OLIKO TUOSSA KESKUSTELUSSA JONKINLAISIA ABSOLUUTTISIA TOTUUKSIA SIITÄ, ETTÄ KYSEESSÄ OLI NARSISTI?

        JA KERRO MILLÄ MITTAAT SEN!

        Poliisilla on aina taskussa tavallisen alkometrin lisäksi narsismimetri.. siihen kun puhaltaa, saa samantien tietää, että onko narsisti vai ei..


      • M.B.
        temppuilija kirjoitti:

        jeps ... ihmiset on n i i n ihmisiä

        Niinko.. n i i n i.h.m.i.s.i.ä...


      • M.B.
        henna... kirjoitti:

        "Viittasin lopussa hänen omaan lausuntoonsa muutamaa kuukautta aiemmin.. hän vesitti sen kylmästi "en olisi muistanut muuten tuota jos et olisi sitä sanonut". "

        Tulipa melkein kylmät väreet tuosta, nimittäin ihan sanasta sanaan usein hänen käyttämänsä lause!! Esimerkiksi yrittäessäni keskustella täydellisestä ristiriidasta hänen teoissaan/puheissaan/lupauksissaan, kun sain jotenkin todistettua hänelle, että hän on puhunut jotain ihan päinvastaista aikaisemmin, niin juuri noin se sanoi. Ja se oli myös narsistin mielestä ehdoton päätös keskustelulle, ihan kuin "selitys" kaikelle tapahtuneelle. Jotenkin ihan niinkuin "no, nyt pelasin väärin, väittäessäni muuta, kun en muistanut mitä aikaisemmin olin sanonut ja asia on sillä selvä"...en ehkä osannut väsyneenä sanoa oikein mutta jotakin yritin tarkoittaa :D :D

        Tuttua kanssa tuo: "Saatoin sanoa, mutta en tarkoittanut sitä niin...." väittämä.

        OK. Pari kertaa menee läpi. Sen parin kerran päälle lukeutvat kerrat lasken automaattisesti tarkoitukselliseksi kusettamiseksi, eritoten sen jälkeen kun olen sanottavani sanonut sanottavasta ja siitä, että mitä tarkoitti sanottavallaan. Liialliset ristiriidat jatkuvasti....

        Voi laskea persoonaan kuuluvaksi vasta sen jälkeen kun SE keskustelu on käyty. Ei sitä ennen automaationa.. ja itseoletettuna oikeutuksena. Samalla kun osoitetaan toiselle selvääkin selvemmin, että toisella ei ole samoja oikeuksia.


      • newergiveup
        M.B. kirjoitti:

        Tuttua kanssa tuo: "Saatoin sanoa, mutta en tarkoittanut sitä niin...." väittämä.

        OK. Pari kertaa menee läpi. Sen parin kerran päälle lukeutvat kerrat lasken automaattisesti tarkoitukselliseksi kusettamiseksi, eritoten sen jälkeen kun olen sanottavani sanonut sanottavasta ja siitä, että mitä tarkoitti sanottavallaan. Liialliset ristiriidat jatkuvasti....

        Voi laskea persoonaan kuuluvaksi vasta sen jälkeen kun SE keskustelu on käyty. Ei sitä ennen automaationa.. ja itseoletettuna oikeutuksena. Samalla kun osoitetaan toiselle selvääkin selvemmin, että toisella ei ole samoja oikeuksia.

        Eikö narsisti kiellä aina ettei ole niin sanonut. Manipuloi luulemaan että Hän on oikeassa, kieltää sanomansa ja tekonsa joka ei ole Hänelle edullinen ... ja toinen on mielenvikainen ja harhainen, muistaa väärin.
        Sitten voi muuttaa "totuuden" jos huomaa ettei "tämä totuus" ole Hänen etujensa mukainen..

        ??

        Lause: "Saatoin sanoa, mutta en tarkoittanut sitä niin.." kuulostaa minulle, kuin sen sanoja osaisi jopa hiukan edes keskustella..


      • M.B.
        newergiveup kirjoitti:

        Eikö narsisti kiellä aina ettei ole niin sanonut. Manipuloi luulemaan että Hän on oikeassa, kieltää sanomansa ja tekonsa joka ei ole Hänelle edullinen ... ja toinen on mielenvikainen ja harhainen, muistaa väärin.
        Sitten voi muuttaa "totuuden" jos huomaa ettei "tämä totuus" ole Hänen etujensa mukainen..

        ??

        Lause: "Saatoin sanoa, mutta en tarkoittanut sitä niin.." kuulostaa minulle, kuin sen sanoja osaisi jopa hiukan edes keskustella..

        "Lause: "Saatoin sanoa, mutta en tarkoittanut sitä niin.." kuulostaa minulle, kuin sen sanoja osaisi jopa hiukan edes keskustella.."

        Jos aina keskustelee sanomalla asioita niin kuin ei niitä takoittanut, niin missä kohtaa sellaisen sanoja osaa keskustella? Siinä kohtaa kun osaa sanoa, että ei tarkoittanut sitä niin kuin sen sanoiko-ko?

        Ymmärrän muutamaan kertaan toteutetun, mutta jos siitä tulee jokahetkistä, mistä tietää mihin toisen sanomaan voi mitenkin päin uskoa, kun aina kun uskoo johonkin, se olikin toisinpäin tarkoitettu.. :D Sellaisessa se "keskustelutaito" auttaa aika paljon..

        Ja usein sellaisen sanojalle ei voi toinen taas sanoa samalla tavalla, koska se on tarkoituksellista valehtelua. Se merkkaa ainakin minulle silloin sellaista, että se toinen joka osaa "keskustella", saattaa harrastaa vilunkipeliä. Ja tämä on silloin tilanne, jonka aiheutumisessa hän on ollut vahvasti mukana, mutta josta hän sysää vastuun yksin sille toiselle.. Sille, joka ymmärtää aina tahallaan väärin.. eli minun tilanteessani minulle :o


      • newergiveup
        M.B. kirjoitti:

        "Lause: "Saatoin sanoa, mutta en tarkoittanut sitä niin.." kuulostaa minulle, kuin sen sanoja osaisi jopa hiukan edes keskustella.."

        Jos aina keskustelee sanomalla asioita niin kuin ei niitä takoittanut, niin missä kohtaa sellaisen sanoja osaa keskustella? Siinä kohtaa kun osaa sanoa, että ei tarkoittanut sitä niin kuin sen sanoiko-ko?

        Ymmärrän muutamaan kertaan toteutetun, mutta jos siitä tulee jokahetkistä, mistä tietää mihin toisen sanomaan voi mitenkin päin uskoa, kun aina kun uskoo johonkin, se olikin toisinpäin tarkoitettu.. :D Sellaisessa se "keskustelutaito" auttaa aika paljon..

        Ja usein sellaisen sanojalle ei voi toinen taas sanoa samalla tavalla, koska se on tarkoituksellista valehtelua. Se merkkaa ainakin minulle silloin sellaista, että se toinen joka osaa "keskustella", saattaa harrastaa vilunkipeliä. Ja tämä on silloin tilanne, jonka aiheutumisessa hän on ollut vahvasti mukana, mutta josta hän sysää vastuun yksin sille toiselle.. Sille, joka ymmärtää aina tahallaan väärin.. eli minun tilanteessani minulle :o

        Minä taasen näen että sellaiset keskustelijat voivat vaan yksinkertaisesti olla niin eri aaltopituudella, että molemmat voivat ymmärtää toisensa sanomiset toisin kuin sen on toinen sanonut...
        Vaikka tuokin riippuu kai tietty tilanteesta ja mistä on ollut kyse..


      • öööÖÖÖÖ???
        Mietipä tätä kirjoitti:

        Hennalle:

        Tuli vielä sellainenkin mieleen, että jotkut ihmiset ovat luonteeltaan pakottavia, sellaisia, jotka yrittävät keskusteluissakin pakottaa vastauksia lypsämällä keskustelukumppaniaan ja painostamalla tätä vastaamaan.

        Jos sinä henna näit, että tuo poliisin kuulustelu ja keskustelu ovat sama asia, saatat olla tuollainen pakottava tyyppi.

        Pakottavan persoonan kanssa vuorovaikutuksessa oleminen on hyvin raskasta ja siinä aletaan suojaamaan itseään erilaisin keinoin kuten kiertelemällä ja kaartelemalla tai vastaamatta jättämisellä. Pitkän ajan kuluessa koko keskusteluyhteys voi jopa loppua kokonaan, koska sillä tavoin suojaudutaan pakottavalta henkilöltä.

        Tuollainen pakottava ja hallitseva henkilö on usein myös narsisti.

        Hetkinen..Henna nimimerkillään täällä otti tarkkasilmäisenä pinsetteihin ja suurennuslasin alle erään asian ja nyt hän on ITSE narsisti ja pakottaja, hetkinen...


      • hahahahahah
        M.B. kirjoitti:

        Poliisilla on aina taskussa tavallisen alkometrin lisäksi narsismimetri.. siihen kun puhaltaa, saa samantien tietää, että onko narsisti vai ei..

        juuri tuollaista alatyylistä vastapelurin mollaamisdialogia, ei mitään oikeaa keskustelutaitoa !!!


      • - -
        hahahahahah kirjoitti:

        juuri tuollaista alatyylistä vastapelurin mollaamisdialogia, ei mitään oikeaa keskustelutaitoa !!!

        Jatkanet hennan jalanjäljillä ajassa taaksepäin. Ne todellista keskustelua sisältävät parhaimmat ketjut lienevät arkistossa.

        Sinne vaan.. :) Kun huumori kerran uppoaa ihan oikeasti, eikä leikisti.


      • - - kirjoitti:

        Jatkanet hennan jalanjäljillä ajassa taaksepäin. Ne todellista keskustelua sisältävät parhaimmat ketjut lienevät arkistossa.

        Sinne vaan.. :) Kun huumori kerran uppoaa ihan oikeasti, eikä leikisti.

        Ai sinäkin kuulit teennäistä naurua klo 01:41 ;)

        Huomaan erään ilmiön; palstalla ovat negativistit urakoineet, ja saaneet hetkellisesti voiton positiivareista. Painotan sanaa hetkellisesti.


    • kuukauden_paras

      Hennalle kiitos loistavasta piristyksestä :-)

      "Että tyyppimerkki on S3. Se on aivan eri auto kuin A3"

      Toi on niin narskumainen kommetti. Lapsen kuolemaa vähätellään, mutta kun mennään sanomaan auton malli väärin, niin siihen puututaan.
      Heh, toisaalta ton ymmärtää. A3 on myyty paljon, mutta S3 on huomattavasti harvinaisempi. Mielestäni poliisi voitaisiin laittaa syytteeseen arvon luokkauksesta.

      "Oletko tollo? POLIISI kysyi siitä automerkistä! Ja mies korjasi, että väärä merkki oli! Sehän olisi ollut valehtelua, jos ei olisi korjannut!!! "

      Tämän on pakko olla joku trolli, ei nyt kukaan voi vetää herneitä oikeesti nenään näin mitättömästä asiasta, ei edes NPH :-)

      • Tosiasia on, että henna... on ihan hakoteillä koko narsismin kanssa. Ollut siitä saakka, kun palstalle ilmestyi Mirri57 nimimerkillä.


      • Sandeline P.
        temppuilija kirjoitti:

        Tosiasia on, että henna... on ihan hakoteillä koko narsismin kanssa. Ollut siitä saakka, kun palstalle ilmestyi Mirri57 nimimerkillä.

        temppuilija, olet niiiiiin oikeassa. henna... on syvällä metsikössä eikä halua sieltä lähteä. Minusta olisi hienoa, jos uskaltautuisi edes metsän laitaan, edes pellolle ei tavitsisi suoraan mennä.


      • henna...

        Ja tarkkaan ottaen eihän poliisi KYSYNYT mitään automerkistä vaan vahingossa sanoi väärin kun oli kertomassa TODELLISEN NOPEUDEN millä tämä autollaan (mikä malli ja merkki mikä hyvänsä) lapsen päälle ajanut oli todellisuudessa ajanut.


      • henna...
        temppuilija kirjoitti:

        Tosiasia on, että henna... on ihan hakoteillä koko narsismin kanssa. Ollut siitä saakka, kun palstalle ilmestyi Mirri57 nimimerkillä.

        Minulla ei ole koskaan ollut nimimerkkiä MIrri57.


      • henna... kirjoitti:

        Minulla ei ole koskaan ollut nimimerkkiä MIrri57.

        Tyypillinen narsisinen puolustuskeino kieltää kaikki ... jos olisit rikollinen poliisin kuulustelussa vastaisit: no comments.


      • Kaikkeasitätaas
        henna... kirjoitti:

        Ja tarkkaan ottaen eihän poliisi KYSYNYT mitään automerkistä vaan vahingossa sanoi väärin kun oli kertomassa TODELLISEN NOPEUDEN millä tämä autollaan (mikä malli ja merkki mikä hyvänsä) lapsen päälle ajanut oli todellisuudessa ajanut.

        No tarkkaan ottaen auto ei ollut A3 vaan S3. Olepa tarkkana!


      • 7+9
        henna... kirjoitti:

        Minulla ei ole koskaan ollut nimimerkkiä MIrri57.

        S3 ei ole A3

        ;)


      • ++??
        Sandeline P. kirjoitti:

        temppuilija, olet niiiiiin oikeassa. henna... on syvällä metsikössä eikä halua sieltä lähteä. Minusta olisi hienoa, jos uskaltautuisi edes metsän laitaan, edes pellolle ei tavitsisi suoraan mennä.

        Sandeline P:
        "temppuilija, olet niiiiiin oikeassa. henna... on syvällä metsikössä eikä halua sieltä lähteä. Minusta olisi hienoa, jos uskaltautuisi edes metsän laitaan, edes pellolle ei tavitsisi suoraan mennä. "


      • ++??
        temppuilija kirjoitti:

        Tyypillinen narsisinen puolustuskeino kieltää kaikki ... jos olisit rikollinen poliisin kuulustelussa vastaisit: no comments.

        temppuilija:
        "Tyypillinen narsisinen puolustuskeino kieltää kaikki ... jos olisit rikollinen poliisin kuulustelussa vastaisit: no comments. "


    • vuoden_paras

      henna voisi heittää narskumaisen kommentin:
      Tämä keskustelu on hotakaisen vika ei minun :-)

    • Narsistimies ajoi joskus autoni perään 150000€ mersun katumaasturilla tilanteessa, missä minä en voinut muun liikenteen takia asialle yhtään mitään(olin muun liikenteen takia pysähtyneenä). Mies ajoi 40km/h alueella mun arvion mukaan jotain 60-70km/h ja liian tilannenopeuden vuoksi törmäsi minuun. Miksi sanon tätä miestä narsistiksi, niin kaveri sai hirvittävän raivokohtauksen siitä minulle ja väitti minun olevan syyllinen kolariin ja vaati korvauksia... poliiseja hän ei kuitenkaan halunnut paikalle... valtavan meuhkaamisen jälkeen hän aivan yhtäkkiä leppyi ja poistui autoonsa ja ajoi pois, jättäen korvausvaatimukset sikseen.

      • M.B.

        Kesken meuhkauksen ilmeisesti syttyi lamppu sinne pimeään valaisemaan asetelman suuntaa ja oivalluksen tapahtuessa poistui paikalta unohtaen omat velvollisuutensa vahinkojen korvaajana.

        Tyypillistä. Tilanne joka rauhoittuu sekunnin miljonasosassa ja kiihtyy uudelleen raivoon vain jos yrität jatkaa keskustelua omasta näkökulmastasi. Sinun tapauksessasi siitä, että hän peräänajajana olisi ollut velvollinen korvaamaan sinulle mahdolliset peltivauriot.


      • _ __ ___ ____
        M.B. kirjoitti:

        Kesken meuhkauksen ilmeisesti syttyi lamppu sinne pimeään valaisemaan asetelman suuntaa ja oivalluksen tapahtuessa poistui paikalta unohtaen omat velvollisuutensa vahinkojen korvaajana.

        Tyypillistä. Tilanne joka rauhoittuu sekunnin miljonasosassa ja kiihtyy uudelleen raivoon vain jos yrität jatkaa keskustelua omasta näkökulmastasi. Sinun tapauksessasi siitä, että hän peräänajajana olisi ollut velvollinen korvaamaan sinulle mahdolliset peltivauriot.

        Niin, kuka tahansa voi menettää hermonsa tuollaisessa stressaavassa tilanteessa. Olen ollut kerran peräänajokolarissa, jossa ei tullut mitään muuta kuin pieni lommo peltiin, mutta kaikki viisi ihmistä, jotka olivat noiden autojen kyydissä (minä mukaanlukien) olivat hetken aikaa järkytyksestä sekaisin ja osa ehti jo menettää hermonsa tilanteen selvittelyssä.

        Reaktioita on monenlaisia. Yksi reaktio ei narsistia tee. Vaikka kuinka joku niin haluaisi.


      • ++??
        _ __ ___ ____ kirjoitti:

        Niin, kuka tahansa voi menettää hermonsa tuollaisessa stressaavassa tilanteessa. Olen ollut kerran peräänajokolarissa, jossa ei tullut mitään muuta kuin pieni lommo peltiin, mutta kaikki viisi ihmistä, jotka olivat noiden autojen kyydissä (minä mukaanlukien) olivat hetken aikaa järkytyksestä sekaisin ja osa ehti jo menettää hermonsa tilanteen selvittelyssä.

        Reaktioita on monenlaisia. Yksi reaktio ei narsistia tee. Vaikka kuinka joku niin haluaisi.

        "Reaktioita on monenlaisia. Yksi reaktio ei narsistia tee. Vaikka kuinka joku niin haluaisi. "

        Kuka on niin väittänyt että yksi reaktio tekee narsistin? Aloittahan oli sitä mieltä että tämä yksi reaktio oli narsistile tyypillinen.


      • 110% narsisti

        Missä pumpulissa tekin oikein elätte? Ehkä äijällä oli vaan helvetin huono päivä, just kuullut, että tuli potkut töistä, muijalla on joku salarakas, tuli lääkäristä joka kertoi syöpädiagnoosista...Ehei, ainoa selitys, jolle on tilaa hysteerikon putkiaivoissa jonkun huonolle käytökselle on NARSISMI!


    • ei muuta kiitos

      Aloitus ja sitä seurasi runsaslukuinen vastausten tulva, mikä suurimmalta osalta osoitti aloitusen väittämän todeksi.

      • M.B.

        Tätä palstaa on verrattu monesti hiekkalaatikkoon. Minusta pesuvati olisi ihan yhtä kelpo vertaus. Tämä on pesuvati kylpyhuoneessa. Me olemme pesuvadin ääreen kerääntyneitä leluankan uittajia. Kuka mitenkin sitä omaa ankkaansa uittaa ja toisten ankkoihin suhtautuu... Aika nopeastihan täältä voi päätellä mitä vaan mutta onko se mitä itse kukin päättelee lähelläkään sitä todellisuutta, jossa itse kukin omana itsenänsä on?

        Aloitukseen liittyen voisi linkittää todellista esimerkkiä tosielämästä. Poliisithan ovat poliiseja ja aina hyvän palveluksessa olevia rehtejä mallikansalaisia, eikö vain?

        Minulle tuli mieleen, syystä tai toisesta, että tosielämässähän poliisi olisi voinut ottaa todellakin valehteluna sen, jos auton kuski ei olisi takertunut automerkkinsä virheellisyyteen poliisin sanoissa ja vaikka käyttää sitä merkkinä kuulusteltavan epäluotettavuudesta... Kaikenmaailman tarinoihin sitä on tullut törmänneeksi ihan tosielämässäkin, vaikka ensimmäisenä ei olekaan käynyt mielessä, että tarinan osapuolena olisi ollut selvä narsisti. ..

        Mutta äkkiäkös sitä alkaa ajatella vähintäänkin joka toisesta, että narsistia kyydissä....


    • täällä ihan sairasta

      Tyyppi on kuvattu kirjassa muissakin yhteyksissä itsekkääksi ja empatiakyvyttömäksi. Ja ennen kolaria pitkät kuvailut siitä, miten oli tietoinen liikennesääntöjen vastaisesta kovasta vauhdistaan.

      • Kaikkeasitätaas

        No, keskustelijat EIVÄT kai ole lukeneet koko kirjaa joten kaikki johtopäätökset pitää tehdä hennan aloituksen mukaan. JA hennahan toi lainaukset tänne OSOITTAAKSEEN miten narsisti keskustelee. Kaikki meni hennalta pieleen, siitä tuskin voi syyttää muita keskustelijoita.

        Sairasta on myös, jos tuon esimerkkikuulustelun perusteella ajattelee, että joku on narsisti. Kyse on poliisikuulustelusta ja stressitilanteesta, jossa ihmisistä tulee esille sellaisia puolia, mitä heillä ei yleensä ole. Jos et tiennyt, niin persoonallisuushäiriöistä käyttäytymistä esiintyy KAIKILLA ihmisillä tietyissä stressitilanteissa. Jos et tiennyt, niin NYT TIEDÄT.

        Sairasta on myös se, että yrität leimata keskustelijat sairaiksi, vaikka heillä oli hyvät argumentit.


      • M.B.
        Kaikkeasitätaas kirjoitti:

        No, keskustelijat EIVÄT kai ole lukeneet koko kirjaa joten kaikki johtopäätökset pitää tehdä hennan aloituksen mukaan. JA hennahan toi lainaukset tänne OSOITTAAKSEEN miten narsisti keskustelee. Kaikki meni hennalta pieleen, siitä tuskin voi syyttää muita keskustelijoita.

        Sairasta on myös, jos tuon esimerkkikuulustelun perusteella ajattelee, että joku on narsisti. Kyse on poliisikuulustelusta ja stressitilanteesta, jossa ihmisistä tulee esille sellaisia puolia, mitä heillä ei yleensä ole. Jos et tiennyt, niin persoonallisuushäiriöistä käyttäytymistä esiintyy KAIKILLA ihmisillä tietyissä stressitilanteissa. Jos et tiennyt, niin NYT TIEDÄT.

        Sairasta on myös se, että yrität leimata keskustelijat sairaiksi, vaikka heillä oli hyvät argumentit.

        Annetun aineiston mukaan eletään, eikä tehdä johtopäätelmiä rajojen ylitse. Ei ollut taustaa, pelkkä tilannekuvaus :)

        Ja yhteenvetona hennan kokema samankaltaisuus palstalla käytävään keskusteluun, joka ilmeisesti oli se väitteeksikin tulkittu jossain päin, vaikka subjektiivisesta kokemuksesta kait pitäisi puhennelleskennella mielummin.

        Mutta useampaan otteeseenhan tuota tuota on eri sävyin saattaa aloituksentekijän tietoon, että toisinaan olisi hyvä kiinnittää huomiota ilmaisuasuun myös, eikä pelkästään aiheen tärkeyteen.

        On eri asia tuoda esiin nph:n vahingollisuus läheisilleen ja eri asia tehdä se niin, että samalla ruotii ohimennen kaikki muut palstalla kirjoittelevat vähintäänkin palstanarsisteiksi ja samalla olla tietävinään eri kirjoittelijoiden tarkoitusperät silloin kun keskustelu ei etene oletettujen muotitussääntöjen mukaan.


    • Alta pois, täältä tulee mun ankkani! :D

      Hyvinkin voisi niin sanottu normaali ihminen käyttäytyä ja puhua epäjohdonmukaisesti tekstin kuvaamassa stressitilanteessa.

      Tulkitsin aloituksen kohdalla kuitenkin niin, että henna... koitti kertoa kokemuksistaan siitä, miltä on tuntunut nph-ihmisen kanssa käydyssä keskustelussa (joka siis ei ole ollut (poliisi)kuulustelu). Silloinhan tuollainen oman syyllisyyden väistely ja epäolennaisuuksiin keskittyminen on toki melko narsisihtavaa toimintaa.

      Sitten myöhemmin vähän eksyi kuulostamaan siltä, jonkun muun aloittamana, että juuri tuollainen ihminen tekstin tilanteessa on juurikin narsisti.

      Ihan mielenkiintoinen oli esimerkkiteksti, ja siitä olisi voinut hyvinkin jo riittää puhuttavaa, kokemusten ja mietintöjen vertailua!

      Aloituksessa vaan kun viittaa samalla syyttävään sävyyn palstakeskusteluun (jonka eräs ongelma vaikuttaisi jossain määrin olevan eräänlainen selkiytymätön väärinkäsitys ja osittain senkin turhautumista aiheutunut molemminpuolinen syyttely, joka joskus jonkun syytöksistä alkoi) ei tarvitse ihmetellä loppukeskustelun kulkua.

      Siitä se sitten lähtee taas, puolin ja toisin, kivasti ;)

      Onko teilläkin kumisaappaat, minulla on!

      • M.B.

        *änkee itseään kokovartalokumipukuun, nuttura sojossa*

        Onon.. Ankat valmiiks!! Ei varaslähtöjä.. p..kele..


      • M.B. kirjoitti:

        *änkee itseään kokovartalokumipukuun, nuttura sojossa*

        Onon.. Ankat valmiiks!! Ei varaslähtöjä.. p..kele..

        Pois alta risut ja männynkävyt, ruma, musta ankanpoikanen tulloo!!

        *huojuttaa pesuvatia, lits, läts*


        ...Sellaista vain, että mielestäni Hennan aloituksessa oli ihan ideaa. :)


      • henna...

        "Aloituksessa vaan kun viittaa samalla syyttävään sävyyn palstakeskusteluun.."

        Tuo on totta ja sikäli ymmärrettävää, että sekin aiheuttaa sitten syyttelykierteen. Minun mielestäni syyttely alkoi siitä, että jos ennen kirjoitin narsistien huonoista puolista tai kerroin vain olevani eri mieltä tiettyjen kirjoittajien kanssa, sain itse hirveät persoonaani kohdistuvat haukkumisryöpyt sellaisistakin. Eli tunne että täällä ei joidenkin mielestä saa olla eri mieltä.

        Mutta tunnustan kyllä nykyisin aika kärkkäästi tuovani esille usein sellaisen, että täällä mahdollisesti lukevien uhrien, jotka eivät kenties vielä kovinkaan paljon tunne narsismia, kannata moniin ehkä asiantunteviltakin tuntuviin lausuntoihin narsisteista uskoa, varsinkaan sellaisiin jotka pyrkivät syyllistämään uhreja tai vähättelevät narsistien toisia ihmisiä tuhoavia väistämättömiä vaikutuksia. On tunne, että jotkut vääristelevät asioita tahallisesti. Tuon tällaisia kirjoituksia koskevan kritiikin tarkoitan lähinnä uhreille tiedoksi, sellaisille jotka eivät vielä narsismista paljoakaan tiedä, mutta tietenkin sitten asianomaiset kirjoittajat reagoivat ja raivostuvat.


      • dizel kirjoitti:

        Pois alta risut ja männynkävyt, ruma, musta ankanpoikanen tulloo!!

        *huojuttaa pesuvatia, lits, läts*


        ...Sellaista vain, että mielestäni Hennan aloituksessa oli ihan ideaa. :)

        voitko tarkentaa missä kohtaa tarkkaanottaen?

        minusta se rajautuu siteeraukseen "ihmisen osa"

        oliko muuta?


      • henna...
        henna... kirjoitti:

        "Aloituksessa vaan kun viittaa samalla syyttävään sävyyn palstakeskusteluun.."

        Tuo on totta ja sikäli ymmärrettävää, että sekin aiheuttaa sitten syyttelykierteen. Minun mielestäni syyttely alkoi siitä, että jos ennen kirjoitin narsistien huonoista puolista tai kerroin vain olevani eri mieltä tiettyjen kirjoittajien kanssa, sain itse hirveät persoonaani kohdistuvat haukkumisryöpyt sellaisistakin. Eli tunne että täällä ei joidenkin mielestä saa olla eri mieltä.

        Mutta tunnustan kyllä nykyisin aika kärkkäästi tuovani esille usein sellaisen, että täällä mahdollisesti lukevien uhrien, jotka eivät kenties vielä kovinkaan paljon tunne narsismia, kannata moniin ehkä asiantunteviltakin tuntuviin lausuntoihin narsisteista uskoa, varsinkaan sellaisiin jotka pyrkivät syyllistämään uhreja tai vähättelevät narsistien toisia ihmisiä tuhoavia väistämättömiä vaikutuksia. On tunne, että jotkut vääristelevät asioita tahallisesti. Tuon tällaisia kirjoituksia koskevan kritiikin tarkoitan lähinnä uhreille tiedoksi, sellaisille jotka eivät vielä narsismista paljoakaan tiedä, mutta tietenkin sitten asianomaiset kirjoittajat reagoivat ja raivostuvat.

        Lisäksi tämä aika kun olen osallistunut täällä keskusteluihin, on ollut tietyllä tavalla suhteeni narsistin kanssa prosessointia vaikka olenkin tästä henkilöstä ja koko suhteesta erossa. Lähinnä se, miten täällä jotkut puolustelevat narsistia, vaativat ymmärrystä, vähättelevät narsistin tekoja, suhtautuvat usein uhrien kokemuksiin, vastaavat kirjoituksiin jne jne muistuttaa ajatuksenkulultaan ja tavoiltaan hyvin paljon keskusteluyrityksiä todellisen elämäni narsistin kanssa, vaikka hänen kanssaan emme juuri koskaan keskustelleet narsismista vaan siitä mitä HÄN teki, sanoi, miten toimi.


      • M.B.
        temppuilija kirjoitti:

        voitko tarkentaa missä kohtaa tarkkaanottaen?

        minusta se rajautuu siteeraukseen "ihmisen osa"

        oliko muuta?

        Mun mielestä siinä kanssa oli joku idea, mutta se jokin mahdollinen idea onnahti siinä kohtaa kun vedeltiin johtoja palstalla käytävään keskusteluun..

        Jokaisella meistähän on jokin kokemus tällä palstalla käytävästä keskustelusta, poliiseista en menisi takuuseen, että onko niistä kokemuksia.

        Mutta kun joku kirjoittaja vetelee vertailtavuuksia kirjallisuudesta palstakeskusteluun tällä palstalla, niin onhan se jo enemmänkin subjektiivinen kokemus.

        Se vaan sitten, että oliko taas tarkoituksena antaa elävää esimerkkiä "niille oikeille uhreille siitä, että palsta on täynnä narsisteja" niin siitähän en tiedä, mutta hennan taipumuksen huomioonottaen omaan tyyliini älähdän.

        Käytävällä keskustelulla pitäisi olla arvo sinänsä, joka ei pohjaudu siihen, onko joku mahdollisesti olematta nph vai ei. Keskustelupalstahan tämä on...

        Vai onko..

        *ohjailee omaa ankkaansa kaukosäätimellä..*


      • M.B.
        henna... kirjoitti:

        Lisäksi tämä aika kun olen osallistunut täällä keskusteluihin, on ollut tietyllä tavalla suhteeni narsistin kanssa prosessointia vaikka olenkin tästä henkilöstä ja koko suhteesta erossa. Lähinnä se, miten täällä jotkut puolustelevat narsistia, vaativat ymmärrystä, vähättelevät narsistin tekoja, suhtautuvat usein uhrien kokemuksiin, vastaavat kirjoituksiin jne jne muistuttaa ajatuksenkulultaan ja tavoiltaan hyvin paljon keskusteluyrityksiä todellisen elämäni narsistin kanssa, vaikka hänen kanssaan emme juuri koskaan keskustelleet narsismista vaan siitä mitä HÄN teki, sanoi, miten toimi.

        No joka tapauksessa, toivon kuitenkin, että sikäli olet myös sinä saanut olla palstalla turvassa, että kukaan ei ole kokemuksiasi kyseenalaistanut niitä mitätöiden?

        Kaikki muu keskustelu pitäisi voida hyväksyä keskusteluun liittyväksi ilman syytteitä tahallisesta vääristelystä, koska se vain on tosiasia, että olemme jokainen omanlaisemme.


      • M.B. kirjoitti:

        Mun mielestä siinä kanssa oli joku idea, mutta se jokin mahdollinen idea onnahti siinä kohtaa kun vedeltiin johtoja palstalla käytävään keskusteluun..

        Jokaisella meistähän on jokin kokemus tällä palstalla käytävästä keskustelusta, poliiseista en menisi takuuseen, että onko niistä kokemuksia.

        Mutta kun joku kirjoittaja vetelee vertailtavuuksia kirjallisuudesta palstakeskusteluun tällä palstalla, niin onhan se jo enemmänkin subjektiivinen kokemus.

        Se vaan sitten, että oliko taas tarkoituksena antaa elävää esimerkkiä "niille oikeille uhreille siitä, että palsta on täynnä narsisteja" niin siitähän en tiedä, mutta hennan taipumuksen huomioonottaen omaan tyyliini älähdän.

        Käytävällä keskustelulla pitäisi olla arvo sinänsä, joka ei pohjaudu siihen, onko joku mahdollisesti olematta nph vai ei. Keskustelupalstahan tämä on...

        Vai onko..

        *ohjailee omaa ankkaansa kaukosäätimellä..*

        hennan yksiselitteinen tavoite on esittää, että jokainen, joka on eri mieltä Mirri57/henna:n kanssa on narsisti


      • henna... kirjoitti:

        Lisäksi tämä aika kun olen osallistunut täällä keskusteluihin, on ollut tietyllä tavalla suhteeni narsistin kanssa prosessointia vaikka olenkin tästä henkilöstä ja koko suhteesta erossa. Lähinnä se, miten täällä jotkut puolustelevat narsistia, vaativat ymmärrystä, vähättelevät narsistin tekoja, suhtautuvat usein uhrien kokemuksiin, vastaavat kirjoituksiin jne jne muistuttaa ajatuksenkulultaan ja tavoiltaan hyvin paljon keskusteluyrityksiä todellisen elämäni narsistin kanssa, vaikka hänen kanssaan emme juuri koskaan keskustelleet narsismista vaan siitä mitä HÄN teki, sanoi, miten toimi.

        Minähän lähden vähän heikolta pohjalta kommentoimaan, kun en niin kauan ja tiiviisti ole keskusteluja täällä seurannut. En tiedä, kuka sanoi milloin ja mitä. Viimeaikaisiin siis vain perustan tulkintani.

        Sen pohjalta kuitenkin sanoisin, etten ole itse ymmärtänyt teoreettisiksi meneviä pohdintoja asioiden eri puolista uhrien syyttämisenä tai narsistien tekojen vähättelynä. Siinä olet oikeassa, että joku uusi, asioiden hämmentämä palstalle eksynyt nph:n kohdannut voi entistä enemmän hämääntyä näitä äkkiseltään lukiessaan. Heidän kannaltaan vastakohtaääni voi hyvinkin olla arvokas tasapainottaja. Ja keskusteluhan saa pontta ja kulkee usein juuri erilaisten näkemysten voimalla :)

        Alussa joku sanoo jotain, tai toinen ymmärtää ainakin niin sanotun, ja siihen vastataan, ja vastaukseen vastataan, kärjistelyjä ja oletuksia mausteeksi, niinhän se aina menee.

        En sen parempi ole minäkään, en vaan ole vielä päässyt vauhtiin. Kohta olen jotakuta täällä syyttelemässä, ensimmäisenä tai heti toisena! ;)

        *löysi sateenvarjonsa, mutta tajusi siitä olevan enemmän haittaa kuin hyötyä*


      • xcch
        henna... kirjoitti:

        Lisäksi tämä aika kun olen osallistunut täällä keskusteluihin, on ollut tietyllä tavalla suhteeni narsistin kanssa prosessointia vaikka olenkin tästä henkilöstä ja koko suhteesta erossa. Lähinnä se, miten täällä jotkut puolustelevat narsistia, vaativat ymmärrystä, vähättelevät narsistin tekoja, suhtautuvat usein uhrien kokemuksiin, vastaavat kirjoituksiin jne jne muistuttaa ajatuksenkulultaan ja tavoiltaan hyvin paljon keskusteluyrityksiä todellisen elämäni narsistin kanssa, vaikka hänen kanssaan emme juuri koskaan keskustelleet narsismista vaan siitä mitä HÄN teki, sanoi, miten toimi.

        "Lähinnä se, miten täällä jotkut puolustelevat narsistia, vaativat ymmärrystä, vähättelevät narsistin tekoja,"

        Totta joka sana, oletko huomannut että moittivat kirjoitustapaamme, mutta samalla peräänkuuluttavat vapautta kirjoittaa itse miten haluavat.
        Suurin osa tästäkin avauksesta on mennyt kirjoitustavasta keskusteluun joka ei mitenkään kuulu tälle palstalle, paitsi tietysti jos ovat narsisteja, nehän ovat aina siellä missä niiden ei pitäisi olla :)


        M.B kirjoitti
        "Mutta kun joku kirjoittaja vetelee vertailtavuuksia kirjallisuudesta palstakeskusteluun tällä palstalla, niin onhan se jo enemmänkin subjektiivinen kokemus."

        Ei minusta, asiantuntijoiden kirjallisuudesta lainatut otteet on aina hyviä opetuksia. Itse asiassa jos niin ei tehtäisi missään, niin opetus suorastaan pysähtyisi. Ei henkilön itse tarvitse olla paikalla opettamassa, hänen kirjoittamansa kirjallisuus käy yhtä hyvin. Vaikea se olisikin platonin oppeja opettaa ilman hänen kirjallisuutta kun henkilö on kuollut yli 2000 vuotta sitten.

        Henna teki tosi hyvin kun lainasi noin erin omaisen esimerkin, josta selvästi käy ilmi nph narsistin julmuus, ei ihme että ylen ohjelmassa puhuttiin nph esimerkkeinä Hitleristä ja Stalinista.

        Jos normaali ihminen ajaa lapsen kuoliaaksi, niin hän on shokissa, on kova hätä siitä minkä surun on aiheuttanut vanhimmille kun on katkaissut pienen lapsen elämän jolla oli koko tulevaisuus edessä. Ei kai siinä tule normaalille ihmiselle mieleenkään saivarella jonkin auton tyyppimerkistä, siihen vielä nuo muut kiertelyt päälle.

        Tyypihän kylmä kuin olisi vain tönäissyt mummolta maitopurkin maahan, pitää asiaa yhtä pienenä. Hätääntynyt shokissa oleva ihminen ei kiinnitä yksityiskohtiin huomiota. Tuossa käynnistyi kylmän rakkaudettoman narsistin puolustus mekanismi, jolla hän kyseenalaisti kaikki todisteet omasta tahallisesta syyllisyydestä hirvittävään tekoon, tarttuen epä olennaisiin kohtiin puolustuksessaan.


      • temppuilija kirjoitti:

        voitko tarkentaa missä kohtaa tarkkaanottaen?

        minusta se rajautuu siteeraukseen "ihmisen osa"

        oliko muuta?

        En ota tätä palstailua niin vakavasti...Tavallaan tarkkailen vain vierestä, kun vihaiset ankat lipuu ohi hymisten siinä vieressä itsekseni...Ei kun mumisten. :)

        Sitä tarkoitin idealla, että mielestäni tuo esimerkki sopii tietyllä tapaa narsistiseen tyyliin keskustella asioista. Siihen en ota kantaa sopiiko se juuri tähän palstaan...Ehkä tunnistin hieman itseäni tuosta. ;)

        Tällä palstalla on välillä tietynlaista laumakäyttäytymistä havaittavissa...missä aletaan syrjimään yhtä tyyppiä. ( Se on normaalia ihmisten välillä ja sitä harrastaa niin uhrit, kuin narskutkin ) mutta itsehän siis olen tällaisen ulkopuolella...yksinäinen susi. Joten minua on turha esim. yrittää saada tällaiseen mukaan. Ja tämä oli tarkoitettu lähinnä kaikille. Toivon siis, ettei minua myöskään yhdistettäisi täällä mihinkään muuhun, kuin omiin kommentteihini.
        Meni ehkä asian vierestä...mutta anyway.


      • dizel kirjoitti:

        En ota tätä palstailua niin vakavasti...Tavallaan tarkkailen vain vierestä, kun vihaiset ankat lipuu ohi hymisten siinä vieressä itsekseni...Ei kun mumisten. :)

        Sitä tarkoitin idealla, että mielestäni tuo esimerkki sopii tietyllä tapaa narsistiseen tyyliin keskustella asioista. Siihen en ota kantaa sopiiko se juuri tähän palstaan...Ehkä tunnistin hieman itseäni tuosta. ;)

        Tällä palstalla on välillä tietynlaista laumakäyttäytymistä havaittavissa...missä aletaan syrjimään yhtä tyyppiä. ( Se on normaalia ihmisten välillä ja sitä harrastaa niin uhrit, kuin narskutkin ) mutta itsehän siis olen tällaisen ulkopuolella...yksinäinen susi. Joten minua on turha esim. yrittää saada tällaiseen mukaan. Ja tämä oli tarkoitettu lähinnä kaikille. Toivon siis, ettei minua myöskään yhdistettäisi täällä mihinkään muuhun, kuin omiin kommentteihini.
        Meni ehkä asian vierestä...mutta anyway.

        “Kaikkien ystävä ei ole kenenkään ystävä” – Aristotele

        ----/---{


      • henna...
        xcch kirjoitti:

        "Lähinnä se, miten täällä jotkut puolustelevat narsistia, vaativat ymmärrystä, vähättelevät narsistin tekoja,"

        Totta joka sana, oletko huomannut että moittivat kirjoitustapaamme, mutta samalla peräänkuuluttavat vapautta kirjoittaa itse miten haluavat.
        Suurin osa tästäkin avauksesta on mennyt kirjoitustavasta keskusteluun joka ei mitenkään kuulu tälle palstalle, paitsi tietysti jos ovat narsisteja, nehän ovat aina siellä missä niiden ei pitäisi olla :)


        M.B kirjoitti
        "Mutta kun joku kirjoittaja vetelee vertailtavuuksia kirjallisuudesta palstakeskusteluun tällä palstalla, niin onhan se jo enemmänkin subjektiivinen kokemus."

        Ei minusta, asiantuntijoiden kirjallisuudesta lainatut otteet on aina hyviä opetuksia. Itse asiassa jos niin ei tehtäisi missään, niin opetus suorastaan pysähtyisi. Ei henkilön itse tarvitse olla paikalla opettamassa, hänen kirjoittamansa kirjallisuus käy yhtä hyvin. Vaikea se olisikin platonin oppeja opettaa ilman hänen kirjallisuutta kun henkilö on kuollut yli 2000 vuotta sitten.

        Henna teki tosi hyvin kun lainasi noin erin omaisen esimerkin, josta selvästi käy ilmi nph narsistin julmuus, ei ihme että ylen ohjelmassa puhuttiin nph esimerkkeinä Hitleristä ja Stalinista.

        Jos normaali ihminen ajaa lapsen kuoliaaksi, niin hän on shokissa, on kova hätä siitä minkä surun on aiheuttanut vanhimmille kun on katkaissut pienen lapsen elämän jolla oli koko tulevaisuus edessä. Ei kai siinä tule normaalille ihmiselle mieleenkään saivarella jonkin auton tyyppimerkistä, siihen vielä nuo muut kiertelyt päälle.

        Tyypihän kylmä kuin olisi vain tönäissyt mummolta maitopurkin maahan, pitää asiaa yhtä pienenä. Hätääntynyt shokissa oleva ihminen ei kiinnitä yksityiskohtiin huomiota. Tuossa käynnistyi kylmän rakkaudettoman narsistin puolustus mekanismi, jolla hän kyseenalaisti kaikki todisteet omasta tahallisesta syyllisyydestä hirvittävään tekoon, tarttuen epä olennaisiin kohtiin puolustuksessaan.

        "Totta joka sana, oletko huomannut että moittivat kirjoitustapaamme, mutta samalla peräänkuuluttavat vapautta kirjoittaa itse miten haluavat."

        Eipä ole voinut olla huomaamatta :D

        Ja vieläkin ihmettelen hirveästi, miten voi aiheuttaa tällaisen hirveän raivon ja solvauksen se kun kerron että MINUN MIELEENI tuli yhtäläisyyksiä narsistien keskustelutapaan lukiessani ko. romaanissa ollutta tekstiä ja tekstissä olleita yliajajan vastauksia poliisikuulustelussa. Totta h'lvetissä mnulla on oikeus kertoa mitä ajatuksia joku teksti herättää?????

        Raivoa tuntui aiheuttavan eniten juuri se että "leimasin" romaanihenkilön narsistiksi. Vai aiheuttiko tämän kaiken se, että kirjassa olleesta yliajajan keskustelutavasta tuli mieleeni tällä palstalla MIELESTÄNI hyvin yleinen tapa keskustella??? Luultavasti se....mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että tällaisessa asiassa väärän tiedon jakaminen on ALHAISTA ja moraalitonta varsinkin jos joku todellisessa hädässä oleva narsistin uhri lukee ja vielä uskoo sen, se RAIVOSTUTTAA ja kritiikkini johtuu vain ja ainoastaan siitä, näitä kirjoittajia en usko pystyväni mitenkään muuttamaan kritiikilläni enkä sitä yritäkään.

        Ja ihan haukkujiani ärsyttääkseni sanon vielä senkin, että monetkin ystäväni ja minut tuntevat ihmiset ovat elämäni aikana sanoneet, että yksi parhaimmista ja ihanimmista piirteistäni on hyvin vahva oikeudentaju, joista kommenteista olen ollut iloinen ja otettu.


      • henna...
        henna... kirjoitti:

        "Totta joka sana, oletko huomannut että moittivat kirjoitustapaamme, mutta samalla peräänkuuluttavat vapautta kirjoittaa itse miten haluavat."

        Eipä ole voinut olla huomaamatta :D

        Ja vieläkin ihmettelen hirveästi, miten voi aiheuttaa tällaisen hirveän raivon ja solvauksen se kun kerron että MINUN MIELEENI tuli yhtäläisyyksiä narsistien keskustelutapaan lukiessani ko. romaanissa ollutta tekstiä ja tekstissä olleita yliajajan vastauksia poliisikuulustelussa. Totta h'lvetissä mnulla on oikeus kertoa mitä ajatuksia joku teksti herättää?????

        Raivoa tuntui aiheuttavan eniten juuri se että "leimasin" romaanihenkilön narsistiksi. Vai aiheuttiko tämän kaiken se, että kirjassa olleesta yliajajan keskustelutavasta tuli mieleeni tällä palstalla MIELESTÄNI hyvin yleinen tapa keskustella??? Luultavasti se....mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että tällaisessa asiassa väärän tiedon jakaminen on ALHAISTA ja moraalitonta varsinkin jos joku todellisessa hädässä oleva narsistin uhri lukee ja vielä uskoo sen, se RAIVOSTUTTAA ja kritiikkini johtuu vain ja ainoastaan siitä, näitä kirjoittajia en usko pystyväni mitenkään muuttamaan kritiikilläni enkä sitä yritäkään.

        Ja ihan haukkujiani ärsyttääkseni sanon vielä senkin, että monetkin ystäväni ja minut tuntevat ihmiset ovat elämäni aikana sanoneet, että yksi parhaimmista ja ihanimmista piirteistäni on hyvin vahva oikeudentaju, joista kommenteista olen ollut iloinen ja otettu.

        Ehkä se oikeudentajuni oli kompastuskiveni sitten suhteessani narsistin kanssa, vaikka se teki mulle vaikka miten p*skoja temppuja, minun oikeudentajuni sanoi ettei toista ihmistä voi kohdella kuitenkaan huonosti vaikka esimerkiksi kostaakseen tai antaakseen samalla mitalla takaisin.


      • henna... kirjoitti:

        Ehkä se oikeudentajuni oli kompastuskiveni sitten suhteessani narsistin kanssa, vaikka se teki mulle vaikka miten p*skoja temppuja, minun oikeudentajuni sanoi ettei toista ihmistä voi kohdella kuitenkaan huonosti vaikka esimerkiksi kostaakseen tai antaakseen samalla mitalla takaisin.

        "oikeudentajuni sanoi ettei toista ihmistä voi kohdella kuitenkaan huonosti vaikka esimerkiksi kostaakseen tai antaakseen samalla mitalla takaisin"

        Mikä Jeesus sä kuvittelet olevas?


      • henna...
        temppuilija kirjoitti:

        "oikeudentajuni sanoi ettei toista ihmistä voi kohdella kuitenkaan huonosti vaikka esimerkiksi kostaakseen tai antaakseen samalla mitalla takaisin"

        Mikä Jeesus sä kuvittelet olevas?

        ""oikeudentajuni sanoi ettei toista ihmistä voi kohdella kuitenkaan huonosti vaikka esimerkiksi kostaakseen tai antaakseen samalla mitalla takaisin"

        Mikä Jeesus sä kuvittelet olevas? "

        En kuvittele olevani mikään Jeesus, ihan tavallinen ihminen olen.


      • anna happee
        henna... kirjoitti:

        "Totta joka sana, oletko huomannut että moittivat kirjoitustapaamme, mutta samalla peräänkuuluttavat vapautta kirjoittaa itse miten haluavat."

        Eipä ole voinut olla huomaamatta :D

        Ja vieläkin ihmettelen hirveästi, miten voi aiheuttaa tällaisen hirveän raivon ja solvauksen se kun kerron että MINUN MIELEENI tuli yhtäläisyyksiä narsistien keskustelutapaan lukiessani ko. romaanissa ollutta tekstiä ja tekstissä olleita yliajajan vastauksia poliisikuulustelussa. Totta h'lvetissä mnulla on oikeus kertoa mitä ajatuksia joku teksti herättää?????

        Raivoa tuntui aiheuttavan eniten juuri se että "leimasin" romaanihenkilön narsistiksi. Vai aiheuttiko tämän kaiken se, että kirjassa olleesta yliajajan keskustelutavasta tuli mieleeni tällä palstalla MIELESTÄNI hyvin yleinen tapa keskustella??? Luultavasti se....mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että tällaisessa asiassa väärän tiedon jakaminen on ALHAISTA ja moraalitonta varsinkin jos joku todellisessa hädässä oleva narsistin uhri lukee ja vielä uskoo sen, se RAIVOSTUTTAA ja kritiikkini johtuu vain ja ainoastaan siitä, näitä kirjoittajia en usko pystyväni mitenkään muuttamaan kritiikilläni enkä sitä yritäkään.

        Ja ihan haukkujiani ärsyttääkseni sanon vielä senkin, että monetkin ystäväni ja minut tuntevat ihmiset ovat elämäni aikana sanoneet, että yksi parhaimmista ja ihanimmista piirteistäni on hyvin vahva oikeudentaju, joista kommenteista olen ollut iloinen ja otettu.

        Aiheuttamalla pahoinvointia muille antaen vaikutuksen et olet oksettava persoona mut asiasi asiasta puhuen on oikea. Sinun persoonasi miten täällä vaikutat on luotaantyöntävä.Se saaa pahoinointia aikaan eikä ihmiset pidä sinusta koska et toimi inhimillisesti huumorilla taikka inhimillistäen ketään vaiks löyhemmin,miksi olet niin parahultaien jäyheä??


      • M.B.
        xcch kirjoitti:

        "Lähinnä se, miten täällä jotkut puolustelevat narsistia, vaativat ymmärrystä, vähättelevät narsistin tekoja,"

        Totta joka sana, oletko huomannut että moittivat kirjoitustapaamme, mutta samalla peräänkuuluttavat vapautta kirjoittaa itse miten haluavat.
        Suurin osa tästäkin avauksesta on mennyt kirjoitustavasta keskusteluun joka ei mitenkään kuulu tälle palstalle, paitsi tietysti jos ovat narsisteja, nehän ovat aina siellä missä niiden ei pitäisi olla :)


        M.B kirjoitti
        "Mutta kun joku kirjoittaja vetelee vertailtavuuksia kirjallisuudesta palstakeskusteluun tällä palstalla, niin onhan se jo enemmänkin subjektiivinen kokemus."

        Ei minusta, asiantuntijoiden kirjallisuudesta lainatut otteet on aina hyviä opetuksia. Itse asiassa jos niin ei tehtäisi missään, niin opetus suorastaan pysähtyisi. Ei henkilön itse tarvitse olla paikalla opettamassa, hänen kirjoittamansa kirjallisuus käy yhtä hyvin. Vaikea se olisikin platonin oppeja opettaa ilman hänen kirjallisuutta kun henkilö on kuollut yli 2000 vuotta sitten.

        Henna teki tosi hyvin kun lainasi noin erin omaisen esimerkin, josta selvästi käy ilmi nph narsistin julmuus, ei ihme että ylen ohjelmassa puhuttiin nph esimerkkeinä Hitleristä ja Stalinista.

        Jos normaali ihminen ajaa lapsen kuoliaaksi, niin hän on shokissa, on kova hätä siitä minkä surun on aiheuttanut vanhimmille kun on katkaissut pienen lapsen elämän jolla oli koko tulevaisuus edessä. Ei kai siinä tule normaalille ihmiselle mieleenkään saivarella jonkin auton tyyppimerkistä, siihen vielä nuo muut kiertelyt päälle.

        Tyypihän kylmä kuin olisi vain tönäissyt mummolta maitopurkin maahan, pitää asiaa yhtä pienenä. Hätääntynyt shokissa oleva ihminen ei kiinnitä yksityiskohtiin huomiota. Tuossa käynnistyi kylmän rakkaudettoman narsistin puolustus mekanismi, jolla hän kyseenalaisti kaikki todisteet omasta tahallisesta syyllisyydestä hirvittävään tekoon, tarttuen epä olennaisiin kohtiin puolustuksessaan.

        Ja mikäköhän ASIANTUNTIJA se Hotakainen nyt on, vai viittaatko asiantuntijallasi hennaan?

        Normaalireaktiot pitää sisällään aika suuren määrän variaatioita tilanteeseen nähden, ei noita muuten voi selittää. Tai itse en ainakaan hyväksy automaatioselityksenä sellaista että jossakin tilanteessa sen pienen siivun käytöksessän ylittävät ovat kaikki poikkeuksetta narsisteja.

        Minulle ei henkilökohtaisesti ollut kyse siitä, mitä Hotakainen henkilössään yritti tavoittaa, vaan henkilökohtaisesti itse kiinnitin huomioni siihen rinnastukseen, jonka henna teki romaanissa olevan dialogin ja palstalla käytävän keskustelun tyylin välille.

        Että siinähän toki voi sitten moni mummo leimautua narsistiksi kaadettuaan tahallisesti sen maitopurkin.. niin kuin usein on palstalla saanut lukea kommenttia,. Että milloin kukakin "mummo" on narsisti.. Vaarinahan sulla on helppoa. Sulla kun on mummo narsisti vain sen muutaman esimerkin tähden :)


      • M.B.
        henna... kirjoitti:

        "Totta joka sana, oletko huomannut että moittivat kirjoitustapaamme, mutta samalla peräänkuuluttavat vapautta kirjoittaa itse miten haluavat."

        Eipä ole voinut olla huomaamatta :D

        Ja vieläkin ihmettelen hirveästi, miten voi aiheuttaa tällaisen hirveän raivon ja solvauksen se kun kerron että MINUN MIELEENI tuli yhtäläisyyksiä narsistien keskustelutapaan lukiessani ko. romaanissa ollutta tekstiä ja tekstissä olleita yliajajan vastauksia poliisikuulustelussa. Totta h'lvetissä mnulla on oikeus kertoa mitä ajatuksia joku teksti herättää?????

        Raivoa tuntui aiheuttavan eniten juuri se että "leimasin" romaanihenkilön narsistiksi. Vai aiheuttiko tämän kaiken se, että kirjassa olleesta yliajajan keskustelutavasta tuli mieleeni tällä palstalla MIELESTÄNI hyvin yleinen tapa keskustella??? Luultavasti se....mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että tällaisessa asiassa väärän tiedon jakaminen on ALHAISTA ja moraalitonta varsinkin jos joku todellisessa hädässä oleva narsistin uhri lukee ja vielä uskoo sen, se RAIVOSTUTTAA ja kritiikkini johtuu vain ja ainoastaan siitä, näitä kirjoittajia en usko pystyväni mitenkään muuttamaan kritiikilläni enkä sitä yritäkään.

        Ja ihan haukkujiani ärsyttääkseni sanon vielä senkin, että monetkin ystäväni ja minut tuntevat ihmiset ovat elämäni aikana sanoneet, että yksi parhaimmista ja ihanimmista piirteistäni on hyvin vahva oikeudentaju, joista kommenteista olen ollut iloinen ja otettu.

        Juu, itsekin olen hyvin vahvalla oikeudentajula varusteltu, huumorista puhumattakaan, ja siltikään EN LÄHTISI viittoilemaan edes puoliksi siihen suuntaan, että tietäisin milloin kukakin on narsisti ja milloin ei. Että se siitä oikeudentajusta. Sinä tunnut pukeutuvan siihen suorastaan.. oikeudenmukaisuuden viitaann, joka on narsistiseksikin tulkittavissa, koska siihen on ne ja nämä perusteet, niistä ja näistä yhteyksistä.... Yksi iso palstasori mun puolesta :)


      • jeesukselle
        henna... kirjoitti:

        ""oikeudentajuni sanoi ettei toista ihmistä voi kohdella kuitenkaan huonosti vaikka esimerkiksi kostaakseen tai antaakseen samalla mitalla takaisin"

        Mikä Jeesus sä kuvittelet olevas? "

        En kuvittele olevani mikään Jeesus, ihan tavallinen ihminen olen.

        Tsala tsala tsaaaam!! Oot ainoa asiantuntia joka saa lähteensä narsistin toisten reaktioista joten olet huomion kipeä.Kostuuko jo??


      • hahhhhaaahhhhaaa
        M.B. kirjoitti:

        Ja mikäköhän ASIANTUNTIJA se Hotakainen nyt on, vai viittaatko asiantuntijallasi hennaan?

        Normaalireaktiot pitää sisällään aika suuren määrän variaatioita tilanteeseen nähden, ei noita muuten voi selittää. Tai itse en ainakaan hyväksy automaatioselityksenä sellaista että jossakin tilanteessa sen pienen siivun käytöksessän ylittävät ovat kaikki poikkeuksetta narsisteja.

        Minulle ei henkilökohtaisesti ollut kyse siitä, mitä Hotakainen henkilössään yritti tavoittaa, vaan henkilökohtaisesti itse kiinnitin huomioni siihen rinnastukseen, jonka henna teki romaanissa olevan dialogin ja palstalla käytävän keskustelun tyylin välille.

        Että siinähän toki voi sitten moni mummo leimautua narsistiksi kaadettuaan tahallisesti sen maitopurkin.. niin kuin usein on palstalla saanut lukea kommenttia,. Että milloin kukakin "mummo" on narsisti.. Vaarinahan sulla on helppoa. Sulla kun on mummo narsisti vain sen muutaman esimerkin tähden :)

        "" henkilökohtaisesti itse kiinnitin huomioni siihen rinnastukseen, jonka henna teki romaanissa olevan dialogin ja palstalla käytävän keskustelun tyylin välille.""

        Saattoi olla hyvinkin tarkkanäköinen oivallus yhtäläisyyksistä, kun noin kolahti ja tällaisen mylläkän täällä aiheutti!


      • unelmoi unelmoi
        hahhhhaaahhhhaaa kirjoitti:

        "" henkilökohtaisesti itse kiinnitin huomioni siihen rinnastukseen, jonka henna teki romaanissa olevan dialogin ja palstalla käytävän keskustelun tyylin välille.""

        Saattoi olla hyvinkin tarkkanäköinen oivallus yhtäläisyyksistä, kun noin kolahti ja tällaisen mylläkän täällä aiheutti!

        toivossa on hyvä elää henna on niin luotaantyöntävä etteikö ihmiset reakoi!!


      • M.B.
        hahhhhaaahhhhaaa kirjoitti:

        "" henkilökohtaisesti itse kiinnitin huomioni siihen rinnastukseen, jonka henna teki romaanissa olevan dialogin ja palstalla käytävän keskustelun tyylin välille.""

        Saattoi olla hyvinkin tarkkanäköinen oivallus yhtäläisyyksistä, kun noin kolahti ja tällaisen mylläkän täällä aiheutti!

        No muusta en tiedä, mutta ainakin siitä, että minusta on mukavaa kun jokin kolahtaa :) ei ole ainakaan tällä palstalla mitään mitäänsanomattoman paatunutta keskustelua.


      • xcch
        M.B. kirjoitti:

        Ja mikäköhän ASIANTUNTIJA se Hotakainen nyt on, vai viittaatko asiantuntijallasi hennaan?

        Normaalireaktiot pitää sisällään aika suuren määrän variaatioita tilanteeseen nähden, ei noita muuten voi selittää. Tai itse en ainakaan hyväksy automaatioselityksenä sellaista että jossakin tilanteessa sen pienen siivun käytöksessän ylittävät ovat kaikki poikkeuksetta narsisteja.

        Minulle ei henkilökohtaisesti ollut kyse siitä, mitä Hotakainen henkilössään yritti tavoittaa, vaan henkilökohtaisesti itse kiinnitin huomioni siihen rinnastukseen, jonka henna teki romaanissa olevan dialogin ja palstalla käytävän keskustelun tyylin välille.

        Että siinähän toki voi sitten moni mummo leimautua narsistiksi kaadettuaan tahallisesti sen maitopurkin.. niin kuin usein on palstalla saanut lukea kommenttia,. Että milloin kukakin "mummo" on narsisti.. Vaarinahan sulla on helppoa. Sulla kun on mummo narsisti vain sen muutaman esimerkin tähden :)

        "Normaalireaktiot pitää sisällään aika suuren määrän variaatioita tilanteeseen nähden, ei noita muuten voi selittää. "

        Ei kuulu, Shokki on järkytys ja ihmiset siinä tilassa eivät ala kiemurtelamaan ja pakenamaan vastuita, vaan katsovat että voivatko he tehdä jotain jokun hyväksi. Tai sitten ovat aivan lamaantuneita, kaveri ajoi suojatiellä kuoliaaksi miehen joka tahallaan hyppäsi päin punaisia jalankulkuvaloja tielle.
        Hän kertoi shokkitunnelmista, että sitä oli ihan pökkyrässä päästä, että mitä ja miksi tapahtui.

        Kylmän rauhalinen vastuun väistäminen ja asioiden vääntely ei kuulu tuohon tilanteeseen tavallisella ihmisellä, mutta nph säikähtää ainoastaan sitä että joutuu vastuuseen ja kynnistää tavaomaisen puolustushyökäyksen.


        "Tai itse en ainakaan hyväksy automaatioselityksenä sellaista että jossakin tilanteessa sen pienen siivun käytöksessän ylittävät ovat kaikki poikkeuksetta narsisteja."

        Pienen siivun? oletko seko?. Lapsi kuollut, ja äijä saivartelee poliisin kanssa autonsa mallinumerosta. Tuomoset ovat poikkeuksetta narsisteja tai psykopaaatteja.


      • M.B.
        xcch kirjoitti:

        "Normaalireaktiot pitää sisällään aika suuren määrän variaatioita tilanteeseen nähden, ei noita muuten voi selittää. "

        Ei kuulu, Shokki on järkytys ja ihmiset siinä tilassa eivät ala kiemurtelamaan ja pakenamaan vastuita, vaan katsovat että voivatko he tehdä jotain jokun hyväksi. Tai sitten ovat aivan lamaantuneita, kaveri ajoi suojatiellä kuoliaaksi miehen joka tahallaan hyppäsi päin punaisia jalankulkuvaloja tielle.
        Hän kertoi shokkitunnelmista, että sitä oli ihan pökkyrässä päästä, että mitä ja miksi tapahtui.

        Kylmän rauhalinen vastuun väistäminen ja asioiden vääntely ei kuulu tuohon tilanteeseen tavallisella ihmisellä, mutta nph säikähtää ainoastaan sitä että joutuu vastuuseen ja kynnistää tavaomaisen puolustushyökäyksen.


        "Tai itse en ainakaan hyväksy automaatioselityksenä sellaista että jossakin tilanteessa sen pienen siivun käytöksessän ylittävät ovat kaikki poikkeuksetta narsisteja."

        Pienen siivun? oletko seko?. Lapsi kuollut, ja äijä saivartelee poliisin kanssa autonsa mallinumerosta. Tuomoset ovat poikkeuksetta narsisteja tai psykopaaatteja.

        En voi tietää kun ei ole kokemusta? Ja monellako Suomen poliisilla on?

        Kirjailijan kuvittamasta tilanteesta keskustelua keskustelupalstalla käydään.. eli öö.. sinä, henna ja Hotakaisen mielikuvitushahmon käytös.. Onpa reilu otanta.

        Kiitos, hieman enemmän todisteita, jooko, ennen psykopaatiksi leimaamista kenenkään kohdalle, tai otan ja toivon jotain kohdallesi, jotta voit tarkkailla omaa käytöstäsi läheltä. Mun toiveilla on sentään tapana toteutua.. Otatko vai jätätkö? Parempi kun jätät, katsos se sivullisten hengen vastuu on tällä tiedolla sun käsissä..?? Ymmärrätkö esimerkin?

        Veikkaan että et. Aika surrealistinen esimerkki, jonka intuitiivinen yhteneväisyys aloittajan aloitukseen saattaa olla joidenkin ulottuvilla, mutta ei lokeroitsijoitten.. sori.


      • temppuilija kirjoitti:

        “Kaikkien ystävä ei ole kenenkään ystävä” – Aristotele

        ----/---{

        Ystävyys ei ole omista mielipiteistään luopumista Temppu. :)

        Tai no, narsisteille se on nimenomaan sitä...
        ( Itsessäni en kyllä kyseistä piirrettä huomaa. )


      • Onnellisempi yksin
        henna... kirjoitti:

        Lisäksi tämä aika kun olen osallistunut täällä keskusteluihin, on ollut tietyllä tavalla suhteeni narsistin kanssa prosessointia vaikka olenkin tästä henkilöstä ja koko suhteesta erossa. Lähinnä se, miten täällä jotkut puolustelevat narsistia, vaativat ymmärrystä, vähättelevät narsistin tekoja, suhtautuvat usein uhrien kokemuksiin, vastaavat kirjoituksiin jne jne muistuttaa ajatuksenkulultaan ja tavoiltaan hyvin paljon keskusteluyrityksiä todellisen elämäni narsistin kanssa, vaikka hänen kanssaan emme juuri koskaan keskustelleet narsismista vaan siitä mitä HÄN teki, sanoi, miten toimi.

        Vain narsistin kanssa elänyt, voi teitää mitä kaikkea kurjuutta narsistinen suhde tuo tullessaan. Tosin minussa on omat heikot kohtani ja haavoittuvuuteni, jotka mahdollsitavat narsistin otteen minuun - mutta se ei ole puolustus narsistin "tuhovoimalle". Narsisti eristää "uhrinsa" muusta maailmasta salakavalasti, pikkuhiljaa. Määrää, hallitsee, kontrolloi, sälyttää kaikki ongelmat toisen niskaan, kääntää huonot asiat kumppaninsa syyksi ym. ym. - ja sopivin väliajoin näyttää sen paremman puoelnsa, niin että kumppani menee sekaisin: mikä tässä on totta, mikä ei.
        Ja kun tätä jatkuu vuosikausia, on varmaa,e ttä kumppanin voimavarat ehtyvät ja on todella vaikeaa irrottautua, vaikka haluaisi.
        Itse hain ammattiapua ja sitä kautta ponkaisin ulos n.n elämästä, vaikka toipuminen vie varmasti vuosia.

        Narsismiakin on eri asteita: on niitä joilla on narsistisia piirteitä ja sitten on varsinainen persoonallisuushäiriö. Kohdalleni sattui viimeksi mainittu. Ja kyllä tuossa tuntemassani n:ssa oli paljon hyvääkin, jota jäin aidosti kaipaamaan. Mutta minusta ei ollut elämään hänen kanssaan, en jaksanut elää jatkuvassa jännityksessä ja puolustusasemissa.

        Tälläien palstakirjoittelun perusteella ei ketään voi leimata narsistiksi! Henna otti esimerkin omaisesti Hotakaisen keskustelu/kuulustelun esille - herää kysymys mikä siinä oli niin loukkaavaa,e ttä pitää ruveta täällä sättimään toisia??? Ei kuulu hyviin käytöstapoihin, oli narsku tai ei!


      • M.B.
        inkoponko kirjoitti:

        Minähän lähden vähän heikolta pohjalta kommentoimaan, kun en niin kauan ja tiiviisti ole keskusteluja täällä seurannut. En tiedä, kuka sanoi milloin ja mitä. Viimeaikaisiin siis vain perustan tulkintani.

        Sen pohjalta kuitenkin sanoisin, etten ole itse ymmärtänyt teoreettisiksi meneviä pohdintoja asioiden eri puolista uhrien syyttämisenä tai narsistien tekojen vähättelynä. Siinä olet oikeassa, että joku uusi, asioiden hämmentämä palstalle eksynyt nph:n kohdannut voi entistä enemmän hämääntyä näitä äkkiseltään lukiessaan. Heidän kannaltaan vastakohtaääni voi hyvinkin olla arvokas tasapainottaja. Ja keskusteluhan saa pontta ja kulkee usein juuri erilaisten näkemysten voimalla :)

        Alussa joku sanoo jotain, tai toinen ymmärtää ainakin niin sanotun, ja siihen vastataan, ja vastaukseen vastataan, kärjistelyjä ja oletuksia mausteeksi, niinhän se aina menee.

        En sen parempi ole minäkään, en vaan ole vielä päässyt vauhtiin. Kohta olen jotakuta täällä syyttelemässä, ensimmäisenä tai heti toisena! ;)

        *löysi sateenvarjonsa, mutta tajusi siitä olevan enemmän haittaa kuin hyötyä*

        *katselee kun inkoponko leijailee itätuulen mukana helmat paukkuen*

        Sadetakki, sadetakki...ja saappaat.


      • ++??
        temppuilija kirjoitti:

        hennan yksiselitteinen tavoite on esittää, että jokainen, joka on eri mieltä Mirri57/henna:n kanssa on narsisti

        temppuilija:
        "hennan yksiselitteinen tavoite on esittää, että jokainen, joka on eri mieltä Mirri57/henna:n kanssa on narsisti "

        Kukaan muu kuin sinä ei ole edes väittänyt tuollaista.


      • ++??
        temppuilija kirjoitti:

        "oikeudentajuni sanoi ettei toista ihmistä voi kohdella kuitenkaan huonosti vaikka esimerkiksi kostaakseen tai antaakseen samalla mitalla takaisin"

        Mikä Jeesus sä kuvittelet olevas?

        temppuilija:
        "Mikä Jeesus sä kuvittelet olevas? "

        Entä itse?


      • väliäkös sulla
        M.B. kirjoitti:

        No joka tapauksessa, toivon kuitenkin, että sikäli olet myös sinä saanut olla palstalla turvassa, että kukaan ei ole kokemuksiasi kyseenalaistanut niitä mitätöiden?

        Kaikki muu keskustelu pitäisi voida hyväksyä keskusteluun liittyväksi ilman syytteitä tahallisesta vääristelystä, koska se vain on tosiasia, että olemme jokainen omanlaisemme.

        Etkös sinä olet tehnyt sitä mitätöintiä ja ajatuksen sotkemista koko ketjun ajan.Jos aihe ei kiinnosta ei tarvitse kommenoida mitään - sama myös tapauksissa joissa oma äly ei riitä. Pitäisikö sinun tyylisi keskustella etenkin mollamalla ja vaihtamalla aihetta esim. provoamalla laskea älykkyydeksi vai oveluudeksi?en tiedä eikä minua juurikaan kiinnosta kun vain aloittajan tekemä aloitus ja siihen vastanneet jotka ovat ottaneet aiheeseen kantaa perustelluin asianmukaisin argumentein.


      • - -
        väliäkös sulla kirjoitti:

        Etkös sinä olet tehnyt sitä mitätöintiä ja ajatuksen sotkemista koko ketjun ajan.Jos aihe ei kiinnosta ei tarvitse kommenoida mitään - sama myös tapauksissa joissa oma äly ei riitä. Pitäisikö sinun tyylisi keskustella etenkin mollamalla ja vaihtamalla aihetta esim. provoamalla laskea älykkyydeksi vai oveluudeksi?en tiedä eikä minua juurikaan kiinnosta kun vain aloittajan tekemä aloitus ja siihen vastanneet jotka ovat ottaneet aiheeseen kantaa perustelluin asianmukaisin argumentein.

        Ooooo.... vuoden vanhaa ketjua tullaan kommentoimaan keskellä yötä ja ihan urakalla...

        Ooooo... Taisi nosto olla ihan kaveripiirin nosto. Hennanko kavereita sitä ollaan? Siis sellaisia oikeita kavereita? Ihan "ystäviä"?


      • dizel kirjoitti:

        Ystävyys ei ole omista mielipiteistään luopumista Temppu. :)

        Tai no, narsisteille se on nimenomaan sitä...
        ( Itsessäni en kyllä kyseistä piirrettä huomaa. )

        Ystävyys on kaverin mielipiteen kunnioittamista hänen omanaan.

        (missähän dize, katkis ja inkoponko luuraa..hmm..)


      • - - kirjoitti:

        Ooooo.... vuoden vanhaa ketjua tullaan kommentoimaan keskellä yötä ja ihan urakalla...

        Ooooo... Taisi nosto olla ihan kaveripiirin nosto. Hennanko kavereita sitä ollaan? Siis sellaisia oikeita kavereita? Ihan "ystäviä"?

        Liekö tuo uneton sun henkilökohtainen miinustelijasi. Miten ihmeeessä mahdut sen hampaankoloon? :D


      • . .
        yxex kirjoitti:

        Liekö tuo uneton sun henkilökohtainen miinustelijasi. Miten ihmeeessä mahdut sen hampaankoloon? :D

        Olen niin pieni ja söpis. Toisaata, ei se temppuilija ollu hirveen väärässä niistä palstan ulkopuolisista oikeista ihmisistä ;)

        Osalla on taipumuksensa. Joista ei pääse, kuten ei koira karvoistaankaan.


    • * kuivapuku *

      rulez

    • johan pomppaa

      "Kyse on poliisikuulustelusta ja stressitilanteesta, jossa ihmisistä tulee esille sellaisia puolia, mitä heillä ei yleensä ole. Jos et tiennyt, niin persoonallisuushäiriöistä käyttäytymistä esiintyy KAIKILLA ihmisillä tietyissä stressitilanteissa. Jos et tiennyt, niin NYT TIEDÄT."

      Hmm, esintyykö vastaavasti persoonallisuushäiriösellä normaalia käytöstä stressitilanteissa?

      Ei voi kuin nauraa näitä narsisti puskajusseja. Se on narsisteissa hauskaa, että heitä tulee välillä luokattua, vaikka ei edes ole tarkoitus.
      Tartutaan johonkin epäolennaiseen kohtaan ja vedetään aivan mega herneet nenään. Sitten aletaan raivolla selostamaan jotain käsittämätöntä soopaa ja syyttelemään.

      Hyvä aloitus Hennalta :-)
      Oliko muuten hyvä kirja? kannattaako lukea?
      Vaikuttaa ainakin hauskalta!

      • henna...

        Kiitos!
        Minun mielestäni kirja oli melko hyvä. Ei välttämättä mielestäni varsinaisesti hauska mutta ajatuksia ja oivalluksia herättävä.


      • avoin tyyppi

        johan pomppaa,

        itse olet narsisti. ja sieltä puskasta huutelet. niille, jotka selkeästi tietävät jotain, eivätkä elä vain pelkojensa varassa.

        ja jos et edelleenkään tajua, että persoonallisuushäiriöistä käyttäytymistä todella on myös niillä ihmisillä, jotka eivät ole ph:ta, niin tarkistapa asia vaikka käypä hoito-oppaasta lääkäreille (kohta: persoonallisuushäiriöt).


      • tottahan toki
        henna... kirjoitti:

        Kiitos!
        Minun mielestäni kirja oli melko hyvä. Ei välttämättä mielestäni varsinaisesti hauska mutta ajatuksia ja oivalluksia herättävä.

        Omalle imartelulle on helppo olla altis


      • pellet
        tottahan toki kirjoitti:

        Omalle imartelulle on helppo olla altis

        aina kihertää kuin pikku lapsi kun saa kehuja eikä kukaan muu tee niin tai ehkä joku. he ovat sama nikki taiko on komppaaja.


    • Minkä vuoksi juurikin tämä kohta kirjasta?

      Mitä se kertoo sinusta Mirri57?

      • hihnaeipidä

        "Tosiasia on, että henna... on ihan hakoteillä koko narsismin kanssa. Ollut siitä saakka, kun palstalle ilmestyi Mirri57 nimimerkillä."

        Temppuilija: Miksi hyökkäät hennaa vastaan?
        Mitä aloituksessa oli niin luokkaavaa, että siitä pitää vetää herneet?
        Onko sinulla lääkitys kunnossa?


      • hihnaeipidä kirjoitti:

        "Tosiasia on, että henna... on ihan hakoteillä koko narsismin kanssa. Ollut siitä saakka, kun palstalle ilmestyi Mirri57 nimimerkillä."

        Temppuilija: Miksi hyökkäät hennaa vastaan?
        Mitä aloituksessa oli niin luokkaavaa, että siitä pitää vetää herneet?
        Onko sinulla lääkitys kunnossa?

        "Onko sinulla lääkitys kunnossa? "

        Miksi hyökkäät puskista minua vastaan?


      • temppuilija kirjoitti:

        "Onko sinulla lääkitys kunnossa? "

        Miksi hyökkäät puskista minua vastaan?

        Mirri57 on henna...


      • hihnaeipidä kirjoitti:

        "Tosiasia on, että henna... on ihan hakoteillä koko narsismin kanssa. Ollut siitä saakka, kun palstalle ilmestyi Mirri57 nimimerkillä."

        Temppuilija: Miksi hyökkäät hennaa vastaan?
        Mitä aloituksessa oli niin luokkaavaa, että siitä pitää vetää herneet?
        Onko sinulla lääkitys kunnossa?

        "hihnaeipidä" palataan itse aiheeseen:

        Minkä vuoksi juurikin tämä kohta kirjasta?
        Mitä se kertoo sinusta Mirri57?


      • henna...
        temppuilija kirjoitti:

        Mirri57 on henna...

        Eihän tuollaisiin provoihin kannattaisi edes vastailla, mutta mikä hiivatin Mirri57, kun sitä toistuvasti täällä hoet????? En ole ikinä kirjoittanut sillä nimimerkillä. Enkä juurikaan muillakaan suomi24:n palstoilla, joskus jotain kysymyksiä ihan allergia- tms fyysisiin sairauksiin liittyvillä palstoilla, jotka muuten ovat asiallisia tai olivat ainakin silloin kun jotain kysymyksiä sinne laitoin.


      • henna... kirjoitti:

        Eihän tuollaisiin provoihin kannattaisi edes vastailla, mutta mikä hiivatin Mirri57, kun sitä toistuvasti täällä hoet????? En ole ikinä kirjoittanut sillä nimimerkillä. Enkä juurikaan muillakaan suomi24:n palstoilla, joskus jotain kysymyksiä ihan allergia- tms fyysisiin sairauksiin liittyvillä palstoilla, jotka muuten ovat asiallisia tai olivat ainakin silloin kun jotain kysymyksiä sinne laitoin.


      • kyllä se pitää
        hihnaeipidä kirjoitti:

        "Tosiasia on, että henna... on ihan hakoteillä koko narsismin kanssa. Ollut siitä saakka, kun palstalle ilmestyi Mirri57 nimimerkillä."

        Temppuilija: Miksi hyökkäät hennaa vastaan?
        Mitä aloituksessa oli niin luokkaavaa, että siitä pitää vetää herneet?
        Onko sinulla lääkitys kunnossa?

        hihnaei pidä,

        näytäpä missä kohtaa temppuilija veti herneen nenäänsä? Taisi olla ihan sinun päässäsi tuo herneen vetäminen...


      • xcch
        henna... kirjoitti:

        Eihän tuollaisiin provoihin kannattaisi edes vastailla, mutta mikä hiivatin Mirri57, kun sitä toistuvasti täällä hoet????? En ole ikinä kirjoittanut sillä nimimerkillä. Enkä juurikaan muillakaan suomi24:n palstoilla, joskus jotain kysymyksiä ihan allergia- tms fyysisiin sairauksiin liittyvillä palstoilla, jotka muuten ovat asiallisia tai olivat ainakin silloin kun jotain kysymyksiä sinne laitoin.

        "Eihän tuollaisiin provoihin kannattaisi edes vastailla, mutta mikä hiivatin Mirri57, kun sitä toistuvasti täällä hoet????? "

        Luultavasti deitti tai seksikeskustelujen nikki, mahdollisesti Temppuilijan morsian tai entinen morsian joka on nyt hukassa netin syövereissä:)

        Älä välitä noista tahallisia provoja. Ja Temppuilijalle, että lopeta tuollaiset tai sinulle hankintaan bannit tänne, tuo on todella typerää käytöstä!!


      • xcch kirjoitti:

        "Eihän tuollaisiin provoihin kannattaisi edes vastailla, mutta mikä hiivatin Mirri57, kun sitä toistuvasti täällä hoet????? "

        Luultavasti deitti tai seksikeskustelujen nikki, mahdollisesti Temppuilijan morsian tai entinen morsian joka on nyt hukassa netin syövereissä:)

        Älä välitä noista tahallisia provoja. Ja Temppuilijalle, että lopeta tuollaiset tai sinulle hankintaan bannit tänne, tuo on todella typerää käytöstä!!

        Ole ystävällinen ja toteuta uhkauksesi.

        Kiittää hän.

        [ Black City - Haters ]


      • xcch
        xcch kirjoitti:

        "Eihän tuollaisiin provoihin kannattaisi edes vastailla, mutta mikä hiivatin Mirri57, kun sitä toistuvasti täällä hoet????? "

        Luultavasti deitti tai seksikeskustelujen nikki, mahdollisesti Temppuilijan morsian tai entinen morsian joka on nyt hukassa netin syövereissä:)

        Älä välitä noista tahallisia provoja. Ja Temppuilijalle, että lopeta tuollaiset tai sinulle hankintaan bannit tänne, tuo on todella typerää käytöstä!!

        "Luultavasti deitti tai seksikeskustelujen nikki,"

        Jaa ei ollutkaan, vaan olikin jossakin muualla.


      • M.B.
        temppuilija kirjoitti:

        "hihnaeipidä" palataan itse aiheeseen:

        Minkä vuoksi juurikin tämä kohta kirjasta?
        Mitä se kertoo sinusta Mirri57?

        Mirri57:lla oli ihan hyviä puheenvuoroja narsismiin liittyen tuossa linkittämässäsi ketjussa..


      • M.B.
        xcch kirjoitti:

        "Eihän tuollaisiin provoihin kannattaisi edes vastailla, mutta mikä hiivatin Mirri57, kun sitä toistuvasti täällä hoet????? "

        Luultavasti deitti tai seksikeskustelujen nikki, mahdollisesti Temppuilijan morsian tai entinen morsian joka on nyt hukassa netin syövereissä:)

        Älä välitä noista tahallisia provoja. Ja Temppuilijalle, että lopeta tuollaiset tai sinulle hankintaan bannit tänne, tuo on todella typerää käytöstä!!

        Sinulle hankitaan bannit tänne.. :DDDDD

        *kuolee nauruun*


      • xcch
        temppuilija kirjoitti:

        Ole ystävällinen ja toteuta uhkauksesi.

        Kiittää hän.

        [ Black City - Haters ]

        "Ole ystävällinen ja toteuta uhkauksesi."

        Yritin saada sinut vain häpeämään, mutta jos olet pesunkestävä nasisti niin se ei onnistu :)


      • M.B.
        xcch kirjoitti:

        "Ole ystävällinen ja toteuta uhkauksesi."

        Yritin saada sinut vain häpeämään, mutta jos olet pesunkestävä nasisti niin se ei onnistu :)

        Häpeä näkyy tällä palstalla eritoten millä tavalla??

        Kun en itse ole ainakaan nähnyt mitään häpeään viittaavaakaan tapauksessa, että missä MINUN MIELESTÄNI SEN TOISEN OSAPUOLEN olisi pitänyt hävetä. Eritoten esiinnyttyään empaatikkojen ylimpänä empaatikkona, niin miten, KUN ja jos häpesi oman käytöksensä seuraamuksia, niin ilmeni se palstalla??

        V: Ei mitenkään. Siinä, yritäpä SINÄ saada muita häpeämään. Ja sen jälkeen kun et onnistu, jaa tuomiosi. Ja me muut rinnastamme niihin tosiasioihin jotka tiedämme.


      • xcch
        M.B. kirjoitti:

        Sinulle hankitaan bannit tänne.. :DDDDD

        *kuolee nauruun*

        *kuolee nauruun* Voin kuvitella, vedä välillä henkeä :)*

        Sinä pidit, et ole koskaan pitänyt hennan kirjoituksista, henna se siis voi olla. Oleko sinä tuo Mirri57?, Temppuilija oli vain erehtynyt.


      • xcch
        M.B. kirjoitti:

        Häpeä näkyy tällä palstalla eritoten millä tavalla??

        Kun en itse ole ainakaan nähnyt mitään häpeään viittaavaakaan tapauksessa, että missä MINUN MIELESTÄNI SEN TOISEN OSAPUOLEN olisi pitänyt hävetä. Eritoten esiinnyttyään empaatikkojen ylimpänä empaatikkona, niin miten, KUN ja jos häpesi oman käytöksensä seuraamuksia, niin ilmeni se palstalla??

        V: Ei mitenkään. Siinä, yritäpä SINÄ saada muita häpeämään. Ja sen jälkeen kun et onnistu, jaa tuomiosi. Ja me muut rinnastamme niihin tosiasioihin jotka tiedämme.

        Nyt sinusta ei saanut mitään tolkkua M.B, sinun kommentit alkaa olla Halebupin luokkaa ymmärettävyydessä. :/


      • M.B.
        xcch kirjoitti:

        *kuolee nauruun* Voin kuvitella, vedä välillä henkeä :)*

        Sinä pidit, et ole koskaan pitänyt hennan kirjoituksista, henna se siis voi olla. Oleko sinä tuo Mirri57?, Temppuilija oli vain erehtynyt.

        :) Hyvä yritys, joita inulla riittää.. Ai niin, oletko sinä se exäni, joka tietää, että k,irjoittelen tällä palstalla :)

        Olen edelleen minä, ja siitä tarkemmin vain niille, joilla on pääsy pyhimpään, eli yksityisiin, sukkiin tungettaviin viesteihin :)

        Jos sun kirjallinen ulosanti ei olisi niin kömpelöä, ehkä epäilisin sua tuon kkommenttisi myötä temppuilijan toiseksi nimekkeeksi.. mutta onhan tuo tahallinen kömpelyys kirjallisessa ulkoasussakin otettava mahdollisuutena huomioon ;)


      • M.B.
        xcch kirjoitti:

        Nyt sinusta ei saanut mitään tolkkua M.B, sinun kommentit alkaa olla Halebupin luokkaa ymmärettävyydessä. :/

        "Yritin saada sinut vain häpeämään, mutta jos olet pesunkestävä nasisti niin se ei onnistu :)" Kommenttisi Temppuilijalle?

        Ja kun yrität saada toisen häpeämään tällä palstaala, niin miten erityisesti hänen (sen toisen) tulee osoittaa tämä häpeävyytensä tällä palstalla?

        Täällä kun on tapahtunut asioita, joissa esimerkiksi minä, olen ollut sitä mieltä, että jonkun erityisen empaattisen einarsistin olisi pitänyt hävetä pomaa käyttäytymistään, mutta en voi mitenkään päin mennä sanomaan, että onko näin tapahtunut ja toisaalta ei huvita edes kysyä.

        Joten. Yritäpä sinä siinä sitten saada ihan tarkoituksella jotain toista kirjoittajaa häpeämään...Minä veikkaann, että oli lopputulos niin tai näin (häpeä/eihäpeä) niin se tulkitaan kuitenkin just niinkuin huvittaa tuomiotaan olla jakelemassa sen, joka sitä oli alunperinkin langettamassa jo siinä lausahduksessaan (muka vitsinä) että yrittää saada toista häpeämään.

        Selitänkö vielä??


      • M.B.
        M.B. kirjoitti:

        "Yritin saada sinut vain häpeämään, mutta jos olet pesunkestävä nasisti niin se ei onnistu :)" Kommenttisi Temppuilijalle?

        Ja kun yrität saada toisen häpeämään tällä palstaala, niin miten erityisesti hänen (sen toisen) tulee osoittaa tämä häpeävyytensä tällä palstalla?

        Täällä kun on tapahtunut asioita, joissa esimerkiksi minä, olen ollut sitä mieltä, että jonkun erityisen empaattisen einarsistin olisi pitänyt hävetä pomaa käyttäytymistään, mutta en voi mitenkään päin mennä sanomaan, että onko näin tapahtunut ja toisaalta ei huvita edes kysyä.

        Joten. Yritäpä sinä siinä sitten saada ihan tarkoituksella jotain toista kirjoittajaa häpeämään...Minä veikkaann, että oli lopputulos niin tai näin (häpeä/eihäpeä) niin se tulkitaan kuitenkin just niinkuin huvittaa tuomiotaan olla jakelemassa sen, joka sitä oli alunperinkin langettamassa jo siinä lausahduksessaan (muka vitsinä) että yrittää saada toista häpeämään.

        Selitänkö vielä??

        Hö.. mihin katoaa kaikki mukatarkistettu oikeinkirjoitus.. :DDD


      • xcch
        xcch kirjoitti:

        *kuolee nauruun* Voin kuvitella, vedä välillä henkeä :)*

        Sinä pidit, et ole koskaan pitänyt hennan kirjoituksista, henna se siis voi olla. Oleko sinä tuo Mirri57?, Temppuilija oli vain erehtynyt.

        Pahus väsy,piti kirjoittaa henna se ei siis voi olla... sori


      • xcch
        M.B. kirjoitti:

        :) Hyvä yritys, joita inulla riittää.. Ai niin, oletko sinä se exäni, joka tietää, että k,irjoittelen tällä palstalla :)

        Olen edelleen minä, ja siitä tarkemmin vain niille, joilla on pääsy pyhimpään, eli yksityisiin, sukkiin tungettaviin viesteihin :)

        Jos sun kirjallinen ulosanti ei olisi niin kömpelöä, ehkä epäilisin sua tuon kkommenttisi myötä temppuilijan toiseksi nimekkeeksi.. mutta onhan tuo tahallinen kömpelyys kirjallisessa ulkoasussakin otettava mahdollisuutena huomioon ;)

        ":) Hyvä yritys, joita inulla riittää.. Ai niin, oletko sinä se exäni, joka tietää, että k,irjoittelen tällä palstalla :)"

        Opsis mikä epäily,? Tuohon en voi ottaa kantaa kun en tiedä kuka olet :o]


    • kadetti-123

      Narsistit liikenteessä on kyllä ihan mielenkiintoinen aihe. Melkoinen kaaharihan tuo oli ainakin kun oli uhri kyydissä, muutoin ajeli yksinään ihan rauhallisesti. Halusi myös opettaa muita ajajia siellä liikenteessä :D

      Todella samanlaisia kertomuksia muuten luin sieltä nut -palstalta aikoinaan.

    • hahahahaheihi

      Heh, täällä jokainen yrittää kuulostaa niin saamarin viisaalta. Olette naurettavia.

      • M.B.

        Kiva kun osallistuit ketjuun.. :o


    • Kookosalmu

      En nyt täysin ymmärrä miten tuo keskustelu liittyy narsismiin. Kuka tahansa, joka haluaa välttää suuria seuraamuksia ja on hyvä selittämään, voi "keskustella" tuohon tyyliin. Sanomalla tuollaisia asioita, ei tarkoita, etteikö tuntisi syyllisyyttä mitä tuli tehtyä.

      • freestyle2

        "En nyt täysin ymmärrä miten tuo keskustelu liittyy narsismiin."

        Ei välttämättä mitenkään. Kuljettajan kommentti oli vaan sellainen joka sopii hyvin narskulle.
        On kiva nähdä millaista "keskustelua" ilmeisesti vitsiksi heitetty aloitus aiheutti :-)


      • M.B.
        freestyle2 kirjoitti:

        "En nyt täysin ymmärrä miten tuo keskustelu liittyy narsismiin."

        Ei välttämättä mitenkään. Kuljettajan kommentti oli vaan sellainen joka sopii hyvin narskulle.
        On kiva nähdä millaista "keskustelua" ilmeisesti vitsiksi heitetty aloitus aiheutti :-)

        Näkemällä huumoria siellä, missä sitä ei oikeasti ole, säästyy kyllä paljolta, olet oikeassa :)


    • lukija

      Tämä nimimerkillä Henna kirjoitettu ketju käynnisti välittömästi lähinnä vakikirjoittajaporukan taholta solvaamisen (mitä oli jo ennenkin mutta vähemmässä määrin) ko. nimimerkkiä kohtaan, epäilyn monista vähänkin narsisteista epäedullisesti kirjoittajien epäilyn ko. nimimerkiksi, lukuisien epäasiallisten ketjujen aloittamisen samalla nimimerkillä (jotka selvästi olivat kuitenkin eri henkilön kirjoittamia), kommenttien kirjoittamisen samalla nimimerkillä (jotka oli selväsit eri ihmisen kirjoittamia), ko. nimimerkin leimaamisen ilkeäksi, mielisairaaksi, hoidon tarpeesa olevaksi, valehtelijaksi, narsistiksi jne.
      Satuin lukemaan nyt ketjun jossa tätä leimaamista myös oli ja ihmettelen vieläkin että mikä tässä ketjussa oli sellaista, joka antoi aiheen tuollaiseen?

      • Olen hieman puolueellinen sanomaan mutta sanon kuitenkin :)

        Katson hennan olevan 50/50 % osasyyllinen haukuttuaan kanssakirjoittajiaan palstanarsisteiksi (ovatko todella?) ja ilmoittamalla ettei arvosta muiden kirjoittajien kommentteja.

        Tällaisesta syntyy helposti 'metsä vastaa mitä sinne huudetaan'- tilanne'


      • yxex kirjoitti:

        Olen hieman puolueellinen sanomaan mutta sanon kuitenkin :)

        Katson hennan olevan 50/50 % osasyyllinen haukuttuaan kanssakirjoittajiaan palstanarsisteiksi (ovatko todella?) ja ilmoittamalla ettei arvosta muiden kirjoittajien kommentteja.

        Tällaisesta syntyy helposti 'metsä vastaa mitä sinne huudetaan'- tilanne'

        Jees, ja kun se tilanne on jo syntynyt tai rakentunut, ei sillä itse aiheella ole tässäkään ketjussa sinänsä enää mitään merkitystä kun "tuntee" jo niin pitkältä ajalta.

        Samaa mieltä siitä, että syyllisiä tässä sen kummemmin on turha hakea kun molemmat osapuolet vetävät narusta.

        Samanlaista haukkua tulee jokaisen niskaan vuorotellen muutenkin (irrotettuna tosta asiasta) mutta kaikki eivät jää siitä vänkäämään vuosiksi tai tee siitä lukemattomia aloituksia ylläpitääkseen (tarkoituksellisesti?) konfliktia jossa on heittäytynyt uhriksi toimien itsekin kuin "palstanarsisti".


      • näinpä,
        yxex kirjoitti:

        Olen hieman puolueellinen sanomaan mutta sanon kuitenkin :)

        Katson hennan olevan 50/50 % osasyyllinen haukuttuaan kanssakirjoittajiaan palstanarsisteiksi (ovatko todella?) ja ilmoittamalla ettei arvosta muiden kirjoittajien kommentteja.

        Tällaisesta syntyy helposti 'metsä vastaa mitä sinne huudetaan'- tilanne'

        ja itse olen miettinyt, että miten "hennalle" voisi edes olla mieliksi? Tai ehkä jos kaikki hänen haukkumansa narsistit poistuisivat palstalta tai ainakin olisivat ihan hissukseen, niin sitten asiat olisivat hänen mielestään hyvin. Mutta sehän on jo ihan ajatuksenakin täysin absurdi: miksi ihmeessä hän sen päättäisi? Miksi kaikkien pitäisi tanssia hänen pillinsä mukaan? Älytöntähän sellainen olisi.

        Itse en ole oikein päässyt vielä perille, onko kyseessä puhdas häirikkö (plus pari muuta kopioijaa samalla motiivilla) vai aidosti hiukan vielä täpinöissään oleva pahasta ihmissuhteesta selvinnyt henkilö, joka oikeasti näkee narsisteja joka puolella ja katsoo velvollisuudekseen hyökätä kaikkia sellaisia vastaan. tuntuu, että hän todella nauttii saamastaan huomiosta. Jos ei jaksa kirjoittaa uusia vuodatuksia, niin nostelee vanhoja keskusteluja esille. Energiaa riittää.


      • näinpä, kirjoitti:

        ja itse olen miettinyt, että miten "hennalle" voisi edes olla mieliksi? Tai ehkä jos kaikki hänen haukkumansa narsistit poistuisivat palstalta tai ainakin olisivat ihan hissukseen, niin sitten asiat olisivat hänen mielestään hyvin. Mutta sehän on jo ihan ajatuksenakin täysin absurdi: miksi ihmeessä hän sen päättäisi? Miksi kaikkien pitäisi tanssia hänen pillinsä mukaan? Älytöntähän sellainen olisi.

        Itse en ole oikein päässyt vielä perille, onko kyseessä puhdas häirikkö (plus pari muuta kopioijaa samalla motiivilla) vai aidosti hiukan vielä täpinöissään oleva pahasta ihmissuhteesta selvinnyt henkilö, joka oikeasti näkee narsisteja joka puolella ja katsoo velvollisuudekseen hyökätä kaikkia sellaisia vastaan. tuntuu, että hän todella nauttii saamastaan huomiosta. Jos ei jaksa kirjoittaa uusia vuodatuksia, niin nostelee vanhoja keskusteluja esille. Energiaa riittää.

        Mua jollain sairaalla tavalla kiehtoo se ajatus että olisi oikea yksittäinen ihminen koska se tekisi siitä mielenkiintoisempaa vaikka olenkin taipunut tiettyjen nimmareiden osalta pelkkään "harhakäsitykseen".

        Mutta jos tällainen ihminen on oikeasti olemassa (niissä kaikissa muodoissaan), sitä on kaikessa hulluudessaan kiva funtsia.
        En kyllä jaksa miettiä sinänsä mikä tai kuka on totta, onko joku aloitus provo tai ei ja vastailen niihin jos vastailen ihan aiheen vuoksi, mutta jos karikatyyrit ovat oikeasti vain niitä karikatyyrejä - nostan hattua vaivannäölle =)


      • Pike
        näinpä, kirjoitti:

        ja itse olen miettinyt, että miten "hennalle" voisi edes olla mieliksi? Tai ehkä jos kaikki hänen haukkumansa narsistit poistuisivat palstalta tai ainakin olisivat ihan hissukseen, niin sitten asiat olisivat hänen mielestään hyvin. Mutta sehän on jo ihan ajatuksenakin täysin absurdi: miksi ihmeessä hän sen päättäisi? Miksi kaikkien pitäisi tanssia hänen pillinsä mukaan? Älytöntähän sellainen olisi.

        Itse en ole oikein päässyt vielä perille, onko kyseessä puhdas häirikkö (plus pari muuta kopioijaa samalla motiivilla) vai aidosti hiukan vielä täpinöissään oleva pahasta ihmissuhteesta selvinnyt henkilö, joka oikeasti näkee narsisteja joka puolella ja katsoo velvollisuudekseen hyökätä kaikkia sellaisia vastaan. tuntuu, että hän todella nauttii saamastaan huomiosta. Jos ei jaksa kirjoittaa uusia vuodatuksia, niin nostelee vanhoja keskusteluja esille. Energiaa riittää.

        Minä olen taas sitä mieltä, että ongelmat syntyy siitä, kun tietyt ihmiset eivät kestä totuuksien kirjoittamista narsisteista vaan se on aina heidän mielestään haukkumista ja hyökkäämistä.


      • Pike kirjoitti:

        Minä olen taas sitä mieltä, että ongelmat syntyy siitä, kun tietyt ihmiset eivät kestä totuuksien kirjoittamista narsisteista vaan se on aina heidän mielestään haukkumista ja hyökkäämistä.

        Jaa... näkemys tuokin totta kai.

        Miten siihen totuuksien kirjoittamiseen liittyy jatkuva häiriköinti ja toisten arvostelu ?

        Eli suurimmaksi osaksi tyyliin "Sinä olet tyhmä" eikä keskustellakseen tyyliin "olen eri mieltä Asiasta".


      • valehtelet
        lynett kirjoitti:

        Jaa... näkemys tuokin totta kai.

        Miten siihen totuuksien kirjoittamiseen liittyy jatkuva häiriköinti ja toisten arvostelu ?

        Eli suurimmaksi osaksi tyyliin "Sinä olet tyhmä" eikä keskustellakseen tyyliin "olen eri mieltä Asiasta".

        "Miten siihen totuuksien kirjoittamiseen liittyy jatkuva häiriköinti ja toisten arvostelu ?"

        Nimimerkki Henna ei täällä häiriköinyt mitenkään, arvostelukin koski vain sitä että hänen mielestään täällä on hyvin narsistisia ja narsisteja puolustavia kirjoituksia paljon ja jos joku ottaa narsistien tuhoavista puolista kirjoittamisen arvosteluna ja haukkumisena ja loukkaantuu siitä niin väkisin tulee mieleen, että olisiko syytä katsoa itse peiliin.


      • M.B.
        valehtelet kirjoitti:

        "Miten siihen totuuksien kirjoittamiseen liittyy jatkuva häiriköinti ja toisten arvostelu ?"

        Nimimerkki Henna ei täällä häiriköinyt mitenkään, arvostelukin koski vain sitä että hänen mielestään täällä on hyvin narsistisia ja narsisteja puolustavia kirjoituksia paljon ja jos joku ottaa narsistien tuhoavista puolista kirjoittamisen arvosteluna ja haukkumisena ja loukkaantuu siitä niin väkisin tulee mieleen, että olisiko syytä katsoa itse peiliin.

        Niin. NO kommentin saama vastaushan usein myöhemmin määrittelee sen, että miten se uudelleen luettaessa painottuu... Henna on onnistunut väritystehtävässään loistavasti.

        Ja jokainen, joka puolustaa omaa kommenttiaan toisen väärinlukemisen vaikutuksilta on oikeutettu siihen toimintaan. Siinäpä se, metsään ajon hetki sitten onkin..... Tavallaan pitäisi antta toisen lukea rauhassa ihan miten huvittaa, toisaalta miksi pitäisi?

        Jos toinen ei jousta, miksi toisen pitää joustaa? Osoittaakseen olevansa aikuinen ja järkevä? Narsistien usein käyttämä menetelmä muuten :)))) Ja sen tietää jokainen sellaisen kanssa sanojaan selittelemään joutunut ja puuhassa malttinsa menettänyt.


      • M.B. kirjoitti:

        Niin. NO kommentin saama vastaushan usein myöhemmin määrittelee sen, että miten se uudelleen luettaessa painottuu... Henna on onnistunut väritystehtävässään loistavasti.

        Ja jokainen, joka puolustaa omaa kommenttiaan toisen väärinlukemisen vaikutuksilta on oikeutettu siihen toimintaan. Siinäpä se, metsään ajon hetki sitten onkin..... Tavallaan pitäisi antta toisen lukea rauhassa ihan miten huvittaa, toisaalta miksi pitäisi?

        Jos toinen ei jousta, miksi toisen pitää joustaa? Osoittaakseen olevansa aikuinen ja järkevä? Narsistien usein käyttämä menetelmä muuten :)))) Ja sen tietää jokainen sellaisen kanssa sanojaan selittelemään joutunut ja puuhassa malttinsa menettänyt.

        Senkin puuhastelija :)
        Olen huomannut että täällä edetään joskus teemoittain, ollaan mietitty useita päiviä esim rajoja, narsistista loukkausta, häpeää..

        Näitä kaikkia soveltaen eri ajattelumalleihin.

        Nyt tuntuu olevan tapetilla Lynskyn nostama 'uhrin on vastuussa itselleen'-teema, jossa pistetään hanttiin niille jotka vidhuilee.

        Onneksi ollaan sopivasti eripuraisia niin kaikki saa harjoitusta tasapuolisesti ;-D


      • xcch
        yxex kirjoitti:

        Olen hieman puolueellinen sanomaan mutta sanon kuitenkin :)

        Katson hennan olevan 50/50 % osasyyllinen haukuttuaan kanssakirjoittajiaan palstanarsisteiksi (ovatko todella?) ja ilmoittamalla ettei arvosta muiden kirjoittajien kommentteja.

        Tällaisesta syntyy helposti 'metsä vastaa mitä sinne huudetaan'- tilanne'

        "Katson hennan olevan 50/50 % osasyyllinen haukuttuaan kanssakirjoittajiaan palstanarsisteiksi (ovatko todella?) ja ilmoittamalla ettei arvosta muiden kirjoittajien kommentteja."

        Katson hennan olevan täysin syytön esitettyihin syytöksiin ja ja tuossa palsta narsisti asiassa hän on oikeassa olen siinä hennan kanssa täysin samaa mieltä. Osa uhreja syyllistävistä kirjoituksista on niin ala arvoisia, suorastaan hävyttömiä, että valehtelisin kyllä jos sanoisin arvostavani niitä. Hennalle täydet pisteet että otti asian esille.

        Minusta hennalle voi antaa myös pisteitä siitä että kilteyttään rajasi narsimin koskevan vain tätä palstaa, vaikka ainakin minusta se ei rajoitu ainoastaan tälle palstalle. Henna on perimmiltään kiltti, mutta kuitenkin rohkea ja suora. Ne on hienoja naisellisia ominaisuuksia. :)


      • yxex kirjoitti:

        Senkin puuhastelija :)
        Olen huomannut että täällä edetään joskus teemoittain, ollaan mietitty useita päiviä esim rajoja, narsistista loukkausta, häpeää..

        Näitä kaikkia soveltaen eri ajattelumalleihin.

        Nyt tuntuu olevan tapetilla Lynskyn nostama 'uhrin on vastuussa itselleen'-teema, jossa pistetään hanttiin niille jotka vidhuilee.

        Onneksi ollaan sopivasti eripuraisia niin kaikki saa harjoitusta tasapuolisesti ;-D

        Juu, reeni on onnistunutta ja sitä on riittävästi kehittääkseen =)

        Tuosta "uhri on vastuussa itselleen"-teemasta.
        Tai siis siitä, että jokainen on lopulta itse itselleen vastuussa.

        Se tässä esitetyssä muodossa herättää reaktion, näemmä, vaikka kaikki puhuu lopulta samasta asiasta : jokainen joka on eronnut, suunnittelee sitä tai koettaa sellaisessa suhteessa selviytyä - on tehnyt sen, ottanut vastuunsa.

        Eripura pitää keskustelun yllä totta kai mutta onko sitä edes oikeasti olemassa ?


      • lynett kirjoitti:

        Juu, reeni on onnistunutta ja sitä on riittävästi kehittääkseen =)

        Tuosta "uhri on vastuussa itselleen"-teemasta.
        Tai siis siitä, että jokainen on lopulta itse itselleen vastuussa.

        Se tässä esitetyssä muodossa herättää reaktion, näemmä, vaikka kaikki puhuu lopulta samasta asiasta : jokainen joka on eronnut, suunnittelee sitä tai koettaa sellaisessa suhteessa selviytyä - on tehnyt sen, ottanut vastuunsa.

        Eripura pitää keskustelun yllä totta kai mutta onko sitä edes oikeasti olemassa ?

        Tunteiden jäähtyessä saatamme havaita olevamme saman mielisiä tässä assiissa.

        Jotenkin loogista ja helpottavaakin että maailmassa on vain yksi lurjus kelle olen vastuussa :D


      • yxex kirjoitti:

        Tunteiden jäähtyessä saatamme havaita olevamme saman mielisiä tässä assiissa.

        Jotenkin loogista ja helpottavaakin että maailmassa on vain yksi lurjus kelle olen vastuussa :D

        Totta =)

        Ja se on just se pahin tyyppi, lurjus, kun ei siitä oikein eroonkaan pääse ;)

        Toi itsemurhakaan kun ei oikein istu tai oo istunut mun agendaan.

        On ollut sellainen tilanne (asiasta toiseen kun tuli mieleeni), jolloin kirkkaasti tajusin miksi joku ihminen tekee sen tietynlaisessa tilanteessa - se oli valaiseva fiilis kun sitä on koettanut aiemmin ymmärtää.

        Tosta tuli mieleen vielä jatkoajatus : monet menee pohjille juuri sen vuoksi ettei sen vastuun ottaminen oikein onnaa vaan se ulkoistetaan (tällä en kuitenkaan tarkoita sitä että ihmisen tulisi pärjätä kaikessa yksin!).

        Kun sen käsittää, seuraa helposti järisyttävä kokemus ihmisen yksinäisyydestä tässä maailmassa. Se pistää monen miettimään kun sen ensimmäisen kerran kokee.


      • aijaK
        xcch kirjoitti:

        "Katson hennan olevan 50/50 % osasyyllinen haukuttuaan kanssakirjoittajiaan palstanarsisteiksi (ovatko todella?) ja ilmoittamalla ettei arvosta muiden kirjoittajien kommentteja."

        Katson hennan olevan täysin syytön esitettyihin syytöksiin ja ja tuossa palsta narsisti asiassa hän on oikeassa olen siinä hennan kanssa täysin samaa mieltä. Osa uhreja syyllistävistä kirjoituksista on niin ala arvoisia, suorastaan hävyttömiä, että valehtelisin kyllä jos sanoisin arvostavani niitä. Hennalle täydet pisteet että otti asian esille.

        Minusta hennalle voi antaa myös pisteitä siitä että kilteyttään rajasi narsimin koskevan vain tätä palstaa, vaikka ainakin minusta se ei rajoitu ainoastaan tälle palstalle. Henna on perimmiltään kiltti, mutta kuitenkin rohkea ja suora. Ne on hienoja naisellisia ominaisuuksia. :)

        "Katson hennan olevan 50/50 % osasyyllinen haukuttuaan kanssakirjoittajiaan palstanarsisteiksi (ovatko todella?) ja ilmoittamalla ettei arvosta muiden kirjoittajien kommentteja."

        Tuota korjaan sen verran että käsittääkseni ei ole sanonut ettei arvosta muiden kirjoittajien kommentteja yleensä vaan ettei arvosta narsistisia kommentteja, joita kyllä varsinkin tietyt nimimerkit harrastavat. Eikä ole kyllä haukkunut kanssakirjoittajiakaan lukuun ottamatta tätä että on arvostellut joidenkin kirjoittajien kommentteja narsistisiksi aika suoraan. Eli tässä kaikessa haukkumisessa on takana tuo pieni ja vakituinen rekisteröityneiden nimimerkkien joukko, joka on loukkaantunut ja kostaakseen keksivät nimimerkistä jopa kaikenlaisia valheita?


      • lynett kirjoitti:

        Totta =)

        Ja se on just se pahin tyyppi, lurjus, kun ei siitä oikein eroonkaan pääse ;)

        Toi itsemurhakaan kun ei oikein istu tai oo istunut mun agendaan.

        On ollut sellainen tilanne (asiasta toiseen kun tuli mieleeni), jolloin kirkkaasti tajusin miksi joku ihminen tekee sen tietynlaisessa tilanteessa - se oli valaiseva fiilis kun sitä on koettanut aiemmin ymmärtää.

        Tosta tuli mieleen vielä jatkoajatus : monet menee pohjille juuri sen vuoksi ettei sen vastuun ottaminen oikein onnaa vaan se ulkoistetaan (tällä en kuitenkaan tarkoita sitä että ihmisen tulisi pärjätä kaikessa yksin!).

        Kun sen käsittää, seuraa helposti järisyttävä kokemus ihmisen yksinäisyydestä tässä maailmassa. Se pistää monen miettimään kun sen ensimmäisen kerran kokee.

        Kiitti tästä jatkoajatuksestakin!

        *pakko sisäistellä tovi kaikessa hiljaisuudessa* =)


      • yxex kirjoitti:

        Kiitti tästä jatkoajatuksestakin!

        *pakko sisäistellä tovi kaikessa hiljaisuudessa* =)

        Juu, se oli vain hajatelmiani =)

        Siksi otin sen esiin (tai edes muistin), kun näin kävi itselleni.

        En mä ole ollenkaan sitä mieltä, että ihmisen pitäisi olla tyyliin vanhempien tuutilullaassa tai muutakaan vastaavaa. Hoivattavana tms.

        Mutta kun se kaikki vedettiin kerta heitolla alta, oli kavereiden muuttoa, yksi paha sairastuminen, ajautuminen syvemmälle päihe-rikollis-piireihin, ei voinut olla putoamatta persiilleen.

        Mä ooooon niiiiin yksin.

        Mä vedin sitten vielä kovemman maskin naamalle ja funtsin että KELE mä pärjään (taas) yksinkin. Antaa olla jo se on noin vaikeeta.
        Että pistäs tyttö toi (taas) totena mekkoos, ettei kenenkään voi turvata. Koskaan.

        Mitä seurasi ?

        Ongelmia.

        Se kokemus, kun tajusin ekaa kertaa (lapsuudessa ulkoistin sen vihaamalla esim vanhempiani) kuinka yksin ihminen on lopulta, oli mielenkiintoinen jos sitä sanaa nyt voi käyttää. Istuin "tässä" ja tajusin : miksi joku kävelee partsilta alas tai vetää pilsut naamaan ja niitähän oli kaappi täynnä.
        Joku mua vain vetää täällä puoleensa, kele suomalaiseen tyylin en periksi anna =)

        Heh...

        Sehän olisi viimeinen myönnytys siitä, että olen heikko, tarvitseva tai inhimillinen. Ei käy =)

        No ei tokkiinsa...

        Se ei vaan ole (ainakaan vielä ollut ) mun juttu. Siis "se" ratkaisu.


    • 4+19

      "ja itse olen miettinyt, että miten "hennalle" voisi edes olla mieliksi?"

      Ainahan narsisti miettii miten voisi mielistellä ihmisiä koukkuunsa.

      • no,

        miten "hennalle" voisi olla mieliksi?


      • M.B.
        no, kirjoitti:

        miten "hennalle" voisi olla mieliksi?

        Narsisteille ainakaan ei voi mitenkään olla mieliksi, hennasta en tiedä.


      • voi voi :/
        M.B. kirjoitti:

        Narsisteille ainakaan ei voi mitenkään olla mieliksi, hennasta en tiedä.

        voi että olet tyhmä kuin saapas ja ee helevetti miten surkuhupaisan epähauskakin.


      • - -
        voi voi :/ kirjoitti:

        voi että olet tyhmä kuin saapas ja ee helevetti miten surkuhupaisan epähauskakin.

        Ottaen huomioon, että ihan tasaiseen on tämän noston yhteydessä kommentoitu vain yhden nimimerkin kommentteja, niin taitaa olla henkilökohtaista? Mikäs se oli se palstapoliisin yhteystieto..

        Taidat sinäkin olla ihan auttaja-ammattilainen? Itsensä tärkeäksi tunteva ei.kiusaaja? Hennan kaveri? Henna itse?

        Substanssit hallussa? Lukutaitoinen? Tavallinen keskiverto, joka tuntee alemmuutta itseään kauniimpien ja viksumpien seurassa?

        Ei, en sano, että olisin kauniimpi ja viksumpi :)


      • - - kirjoitti:

        Ottaen huomioon, että ihan tasaiseen on tämän noston yhteydessä kommentoitu vain yhden nimimerkin kommentteja, niin taitaa olla henkilökohtaista? Mikäs se oli se palstapoliisin yhteystieto..

        Taidat sinäkin olla ihan auttaja-ammattilainen? Itsensä tärkeäksi tunteva ei.kiusaaja? Hennan kaveri? Henna itse?

        Substanssit hallussa? Lukutaitoinen? Tavallinen keskiverto, joka tuntee alemmuutta itseään kauniimpien ja viksumpien seurassa?

        Ei, en sano, että olisin kauniimpi ja viksumpi :)

        Jostain syystä viksut ja vilmaattiet ihmiset aa nekatiivisia kimppuunsa. ;)

        Tuo tuntematon tunteensiirtoa yrittävä hakkaa varmaan päätään seinään, kun ei onnistu valjastamaan sua kannattelemaan itseään.

        hähä :)


      • j lehtinen
        yxex kirjoitti:

        Jostain syystä viksut ja vilmaattiet ihmiset aa nekatiivisia kimppuunsa. ;)

        Tuo tuntematon tunteensiirtoa yrittävä hakkaa varmaan päätään seinään, kun ei onnistu valjastamaan sua kannattelemaan itseään.

        hähä :)

        Mikäs tästä aloituksesta tekee niiin kettumaisen että vedetään kauheet hernarit?
        Onko se henna... mainittu auton merkki vai mikä?
        Itse taidan olla niin tyhmä etten ymmärrä piiloviestiä, mutta tämähan oli kerrassaan hauska :-)

        Sininuttuun ei uppoa aloittajan huumori.

        Kuka on noston takana?
        Palstan perinteisiin kuuluu epäillä salaliittoa ja syytellä jotain henkilöä...
        Nimimerkistä päätellen voisi veikata rouva yhteenlaskua, mutta kun siinä on käytetty englanninkielistä sanaa, eikä ole pisteitä, eikä kirjotettu mitään ännästä, niin ei vaikuta hänen tuotokseltaan.
        Veikkaa että temppuilija on tullut terapiasta takaisin ja näkee kirjoituksen uudessa valossa.
        Mirri57 voisi myöskin olla tämän takana..
        Dizeliäkään ei ole tainut näkyä....
        Entä M.B.? hetkinen minulla taitaa ollakkin jotain aivotoimintaa, eikös hän ole nykyään _ _. Onko hän muuttunut kuin Gandalf the grey --> Gandalf the white???
        Vai onko taustalla jotain vielä isompaa salaliittoa, the union of the two towers, might of Sauron and Saruman :-)

        LÄÄKKEET


      • j lehtinen kirjoitti:

        Mikäs tästä aloituksesta tekee niiin kettumaisen että vedetään kauheet hernarit?
        Onko se henna... mainittu auton merkki vai mikä?
        Itse taidan olla niin tyhmä etten ymmärrä piiloviestiä, mutta tämähan oli kerrassaan hauska :-)

        Sininuttuun ei uppoa aloittajan huumori.

        Kuka on noston takana?
        Palstan perinteisiin kuuluu epäillä salaliittoa ja syytellä jotain henkilöä...
        Nimimerkistä päätellen voisi veikata rouva yhteenlaskua, mutta kun siinä on käytetty englanninkielistä sanaa, eikä ole pisteitä, eikä kirjotettu mitään ännästä, niin ei vaikuta hänen tuotokseltaan.
        Veikkaa että temppuilija on tullut terapiasta takaisin ja näkee kirjoituksen uudessa valossa.
        Mirri57 voisi myöskin olla tämän takana..
        Dizeliäkään ei ole tainut näkyä....
        Entä M.B.? hetkinen minulla taitaa ollakkin jotain aivotoimintaa, eikös hän ole nykyään _ _. Onko hän muuttunut kuin Gandalf the grey --> Gandalf the white???
        Vai onko taustalla jotain vielä isompaa salaliittoa, the union of the two towers, might of Sauron and Saruman :-)

        LÄÄKKEET

        Hobitit on kaiken takana :D

        Ja sininuttuun uppoo ihan kaikki - oon kaikkiruokainen.


      • - -
        yxex kirjoitti:

        Hobitit on kaiken takana :D

        Ja sininuttuun uppoo ihan kaikki - oon kaikkiruokainen.

        Oooo... juhanilla raksuttaa. Kävin suihkussa ja harmaa aines valahti viemäriin jättäen jälkeensä välkehtivää valkeutta :)

        Just ja just muistini riittää toteamaan, että olikohan juuri tuo 19 jotakin sellainen vakkarimpi yhteenlaskutoimitus, ihan erilliseksi YLT:stä..

        *syö samalta lautaselta YE:n kanssa*

        Jos ei itse harrasta toisten YKSILÖIDEN ympärivuorokautista kyttäämistä, niin sen harrastuksen mielekkyys joillekin... se vaan.. niinku.. tuppaa kummastuttaan. ;)

        *Kummastukseen nappaa pillerin* NAM-maistuu..pärynältä?


      • 20+12=32
        j lehtinen kirjoitti:

        Mikäs tästä aloituksesta tekee niiin kettumaisen että vedetään kauheet hernarit?
        Onko se henna... mainittu auton merkki vai mikä?
        Itse taidan olla niin tyhmä etten ymmärrä piiloviestiä, mutta tämähan oli kerrassaan hauska :-)

        Sininuttuun ei uppoa aloittajan huumori.

        Kuka on noston takana?
        Palstan perinteisiin kuuluu epäillä salaliittoa ja syytellä jotain henkilöä...
        Nimimerkistä päätellen voisi veikata rouva yhteenlaskua, mutta kun siinä on käytetty englanninkielistä sanaa, eikä ole pisteitä, eikä kirjotettu mitään ännästä, niin ei vaikuta hänen tuotokseltaan.
        Veikkaa että temppuilija on tullut terapiasta takaisin ja näkee kirjoituksen uudessa valossa.
        Mirri57 voisi myöskin olla tämän takana..
        Dizeliäkään ei ole tainut näkyä....
        Entä M.B.? hetkinen minulla taitaa ollakkin jotain aivotoimintaa, eikös hän ole nykyään _ _. Onko hän muuttunut kuin Gandalf the grey --> Gandalf the white???
        Vai onko taustalla jotain vielä isompaa salaliittoa, the union of the two towers, might of Sauron and Saruman :-)

        LÄÄKKEET

        "Nimimerkistä päätellen voisi veikata rouva yhteenlaskua, mutta kun siinä on käytetty englanninkielistä sanaa, eikä ole pisteitä, eikä kirjotettu mitään ännästä, niin ei vaikuta hänen tuotokseltaan."

        niin rouva yhteenlasku ei ny ole ollut asialla mainitsemistasi syistä...että kerrankin olit oikeassa...kun minulla ny on vaan kokemusta yhdestä ihmisistä jota nimitän täällä Ännäksi...

        mutta mitä Juhani lehtiseen tulee...niin hänen pohdinnoistaan "kuka mahtaa olla asialla"...käy kyllä ilmi...että hän on varmasti viihtynyt täällä palstalla jo varsin pitkään jo vuosia...

        Milloin minkäkin nimimerkin suojissa...kuten itsekin jossain kohtaa mainitsi...puskistakin huutelevansa...

        mutta se että hän itse huutelee puskista ja vaihtelee nimimerkkiään...ei tarkoita että kaikki tekisivät samoin...

        kuten ei sekään...että joka ainoan yhteenlaskutoimitusta nimimerkkinään käyttävä olisi rouva yhteenlasku...joka puhuu Ännästään...


    • 19+5

      Uppista, päivän piristykseksi...

      • - -

        Tarkoituksellinen nosto.

        Mistä kiikastaa? Henkilökohtainen jumaluuskompleksi ja kaveripiirihäly? :D


      • Anonyymi
        - - kirjoitti:

        Tarkoituksellinen nosto.

        Mistä kiikastaa? Henkilökohtainen jumaluuskompleksi ja kaveripiirihäly? :D

        Entä seuraava provo, et ole kirjoitellut pitkäänaikaan ympyrää.


    • Anonyymi

      Poliisiteeveen yhdenlaista huumoria, mutta silti kaikkea ei kannattaisi kuvata. Sipiläkin ehti kuolla äkisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe