kertovat lehtiotsikot. irtokarkkipussin punnittuaan siihen mätetään lisää sumeilematta.
Ei kyllä omassa lapsuudessani olisi tullut mielen viereenkään. Tosin, silloinhan myyjä antoi, mitä ostaja osti.
Ihanko isät ja äidit suitsuttavat kunniaa lapsilleen, jotka noin hankkivat karkkia makusuukkuihinsa? Miten muuten tilanne on älyttävä? No, lapsuudessanikin naapurin täti ylisti poikaansa, joka oli "löytänyt" puukengät uimarannalta. Lie niiden omstaja mennyt hetkeksi uimaan.
Äläkä sano, että sehän on tapana. Minusta rikolliseksi kasvattaminen ei ole normaalia.
Enkä, muuten, kastele garderoobissani ainuttakaan kukkahattua.
Ja, varmaan tulee uusi uljas sukupolvi sipseillä ja irtokarkeilla kasvatettu.
Kunhan tekstiiliteollisuus suurentaa kokoluokitustaan.
Jo pikkulapset osaavat varastaa,
18
66
Vastaukset
Varhainen valmennus tehoaa.
Kun äiti ujuttaa kaupassa sylivauvan vunttuisiin pientä tavaraa niin ihmehän olisi jos ei valmennus kantaisi hedelmää.
Ryhmää en uskalla mainita koska se johtaisi välittömään sensurointiin.
Enkä tiedä rajoittuuko tuo valmennus vain tarkoittamaani ryhmään.
Yllättäviä löytöjä tavaroiden "vapauttajiksi" löytyy myös ikääntyneiden valtaväestön ihmisten joukosta.
Olen nähnyt lähimenneisyydessä tilaston jonka mukaan partakoneen terät olivat kähveltäjien eniten suosima, yksittäinen tuote?- ap.
Miksihän partaterät ovat niin varastettuja? Luin sen uutisen netistä, yhtä lailla paljon katoaa myös elektroniikkaa.
- nähänynnä
Hai ota lapsi, ota, että käsi oppii ottamaan!
- Havuja päähän vaan
Hanki itsellesi elämä. Vielä on aikaa. Osta vaikka nyt se kukkahattu tai karvareuhka ihan miten vaan, mutta jätä kasvattaminen lasten vanhemmille, vaikka se kuinka sinua riepoo. Tarkkaile vaikka lintuja tai laske puista putoavia lehtiä, jollei muu onnistu, mutta älä tee paheksumisesta itsellesi elämäntehtävää.
Vitsihän tämä juttusi on. Tarkoitus on kai ilkamoida palstan tätien kustannuksella. Tuskin perille menee.- ap.
Kuin niin vitsi? Tapanani on pysyä ajan tasolla lukemalla uutisia. Jommasta kummasta iltapäivälehdestä jutun eilen luin.
Mistä tällä saa keskustella, josko mistään?
Löytyy se täältäkin;
http://yle.fi/alueet/teksti/keski-suomi/2011/10/lapsetkin_huijaavat_karkkikaupassa_2983794.html - Pirre*
ap. kirjoitti:
Kuin niin vitsi? Tapanani on pysyä ajan tasolla lukemalla uutisia. Jommasta kummasta iltapäivälehdestä jutun eilen luin.
Löytyy se täältäkin;
http://yle.fi/alueet/teksti/keski-suomi/2011/10/lapsetkin_huijaavat_karkkikaupassa_2983794.htmlVoip olla että pojalleni oisi tullut karkkikarenssia muutama kuukausi, mutta ikävää jos "huijaaminen" ts. varastaminen on yleisesti hyväksyttyä lasten keskuudessa, - tukistaisin mie äitiä ja issää..
- Voi vitsi vitsi..
ap. kirjoitti:
Löytyy se täältäkin;
http://yle.fi/alueet/teksti/keski-suomi/2011/10/lapsetkin_huijaavat_karkkikaupassa_2983794.htmlMä olisin syönyt enne kassalle menoa.. Sehän on myös yleisessä tiedossa oleva jutsku.
Siinähän vartija saisi punnita aivan rauhassa paljonko on tullut lisää painoa.
Ei kait siinä sen kummempaa tarvii kun seurata vanhempiaan kaupassa.
Jos vanhemmat punnitessaan hedelmiä ja vihanneksia laittavat lisää pussiin sen jälkeen kun ovat punninneet, niin ei kai se ole kumma jos lapset sen perässä tekevät karkeilleen.
Itse olen vielä pystynyt maksamaan sen minkä syönkin mutta olen nähnyt niin köyhiä ihmisiä tuolla kaupassa jotka siihen eivät pysty. Samoin kait ne lapsetkin sitten ovat pienellä karkkirahalla.
Vai miten sen voi sitten tulkita :)
Kohta alkaakin jo olla se kukkapipon aika, olis varmaan hyvä laittaa jo sipuli ruukkuun.- ap.
Niin se varmaan on. Ja sitten taas toisaalta, tutkimuksissa muistaakseni havaittiin, että eniten kaupasta vohkii oma henkilökunta.
Minulle tuli vahinko, istutin talvilippikseeni amarylliksen liian aikaisin. Nyt on jo pian kukassa.
- kirjavat siivet
Vajaa ymmärrys
pikkuisilla
moniko ymmärtää esm mikä on kauppa ja miten toimitaan
mikä on kirjaston ja kaupan ero
noi asiat opitaan ajan kanssa asia kerrallaan kuin asiat koulussa
yks mielisairaanhoitaja sanoi kerran että varastamisen ja varastelusairauden (kleptomania) aiheuttaja on yksilön kokemat syvät pettymykset, on jäänyt kipeästi vajaaksi jostain ihan elintärkeästä. Varastaminen ja ilmainen tavara on hyvitystä -kuin laastarilappu ruman ja kipeän haavan päälle. Hetkeksi unohtaa kivun.
Toimintaa täytyy kuitenkin toistaa, vaikkei se hyvää oloa tuo kuin hetkeksi.
Pettymyksensietokykykin jossain elon vaiheessa tartteis oppia jokaisen.
Ihan rankkoja menetyksiä lienee lähes kaikilla.
Ihan maailmanlaajuinen juttuhan tämäkin on. Oletteko kuulleet nimityksen Kleptokratia --- on kuulemma hallitsevin maailmanvalta.
Jos perustettais tolla nimikkeellä presidentin valitsijaryhmä ja puolue, niin minkähänlaisen kannatuksen homma saisi?
Ihan avoimesti ja rehellisesti politiikassa mukana - puhtain purjein hyvän asian puolesta.- ap.
Kleptokratia oli ihan uusi termi minulle. Luettuani siitä netissä, sanonkin vain, eikö se ole pitkälle jo toteutunutkin?
Kleptomania lienee aikuisten oire, juuri noistakin asioista johtuen, joista kirjoitit.
Taitavat lapset yllyttää toisiaan leventelemällä, kuinka helppo on kauppaa ällyyttää.
En ole asiantuntija, mutta taas luulen, että omat vanhemmat, omin toiminsa opettavat parhaiten lapsiaan, hyvään ja pahaan.
Missään mielessä huomattua epärehellisyyttä ei pitäisi rohkaista.
- Aina teen.
Omena punnitaan "puolalaisena" halpana,todellisuudessa se on kalliimpi parempi omena. Ei kassa huomaa mitään.
- ap.
Ettei vain tarttuisi kurkkuun, ja tulisi mahti aataminomena, naisillekin? Jos noin tekee? Minen tee koskaan, lienenkö muka rehellinen, vai pelkäänkö kiinnijäämistä?
- Satavarma.
Vaatteiden sovituskopissa syövät palvelutiskiltä ostettua siivukinkkua ja jättävät paperit sinne. Kameroita ei sovituskopeissa ole.
- ap.
Kaikkea sitä kuulee, kun vanhaksi elää. :)) Jos niin hiukii, ettei kassalle jaksa?
No, ei tietenkään.
Ei ymmärrä, mutta enhän toki kaikkea muutakaan luule tietäväni. - henrjii
miksei sitä voisi popsia suoraan ostoskärrystä, ja ilmoittaa kassalla, että olin pahaan, että en osta, enkä maksa.
- ap.
henrjii kirjoitti:
miksei sitä voisi popsia suoraan ostoskärrystä, ja ilmoittaa kassalla, että olin pahaan, että en osta, enkä maksa.
Tulisiko 2,5-metrinen vartija, ottaisi nilkoista kiinni, nostaisi ja puistaisi, kunnes kurkusta kuljuttautuisivat lattialle sinne valheellisesti tukitut tuotteet?
Minulla menisi rokkatorvi tukkoon, jos sinne yrittäisin salaa työntää muiden laskuun syömääni apetta.
Voisiko mennä istumaan kärryyn, ja kutsua vielä myyjän työntämään?
Jarin ällä on kivan liedentunut. - :(( ap.
ap. kirjoitti:
Tulisiko 2,5-metrinen vartija, ottaisi nilkoista kiinni, nostaisi ja puistaisi, kunnes kurkusta kuljuttautuisivat lattialle sinne valheellisesti tukitut tuotteet?
Minulla menisi rokkatorvi tukkoon, jos sinne yrittäisin salaa työntää muiden laskuun syömääni apetta.
Voisiko mennä istumaan kärryyn, ja kutsua vielä myyjän työntämään?
Jarin ällä on kivan liedentunut.Siis, liudentunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561218
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1541182Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601095Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo82996Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu48940Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55828Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54810Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54785- 32742
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71731