Samalla poistuu mitä ilmeisin viehko psyko-sosiopatismi. Eikä tässä vielä pintaräähmäisyä enempätä - samat reumatismille, kommunismille.
Soon synkkää, mutta paikkansapitävää yksinpuhelua. Reunaehtoja ei juurkaan ol viä kehitetty.
Kun pensselit on suorina ja viikset nipussa sitä lähtään ukkospilven päälle sit räknäämään elämätä tuolla alhaalla.
Kestäkää uhrit, kestäkää viä vuosikymmen. Soon hautur-heikki, joka hoitaa hommansa niin priima kuin sekundaväellekin. Soon moro.
Siis narsismista voi kuin voikin parantua!
51
238
Vastaukset
Totta puhut Capt C. Hauturi hautaa kaikki tasapuolisesti. Onkohan taivaallisessa laulukuorossa kuinka paljon uhreja ja narsisteja. Joutuuko tätä saamarin väittelyä jatkamaan sielläkin...ikuisesti..(taivas varjele) ;)
Mutta pääseekö/joutuuko narsisti ja/tai uhri taivaaseen vai helvettiin?
Mitä arvelette?- M.B.
helvetti on maanpäällinen ja taivas elämänjälkeinen ja jokainen kuollessaan saa elää läpi joka ainoan toisessa ihmisessä herättämänsä tunnetilan.
M.B. kirjoitti:
helvetti on maanpäällinen ja taivas elämänjälkeinen ja jokainen kuollessaan saa elää läpi joka ainoan toisessa ihmisessä herättämänsä tunnetilan.
Kääk. Käkkäräkäääk! Pitääkö mun kokea kaikki pahennus mitä olen täällä muille aiheuttanut (uhreilleni), omakohtaisesti uudelleen. Joudun siis välillisesti itseni uhriksi tulevaisuudessa. Kerron kaikille olevani veemäisen narsistin uhri. Kerron tätä tarinaa seuraavat tuhat biljoonaa vuotta padassa poristessani. Ne joiden katsotaan ansainneen minua enemmän kärsimystä, heidät mr Satan sitoo viereeni kuuntelemaan loputonta vuodatustani. Via dolorosa..
Voi rupirupirupirupiru.
Alan kiltiksi. ;)- oikeus voittaa
yxex kirjoitti:
Kääk. Käkkäräkäääk! Pitääkö mun kokea kaikki pahennus mitä olen täällä muille aiheuttanut (uhreilleni), omakohtaisesti uudelleen. Joudun siis välillisesti itseni uhriksi tulevaisuudessa. Kerron kaikille olevani veemäisen narsistin uhri. Kerron tätä tarinaa seuraavat tuhat biljoonaa vuotta padassa poristessani. Ne joiden katsotaan ansainneen minua enemmän kärsimystä, heidät mr Satan sitoo viereeni kuuntelemaan loputonta vuodatustani. Via dolorosa..
Voi rupirupirupirupiru.
Alan kiltiksi. ;)Se on nyt myöhäistä katua, tehty mikä tehty.
M.B. kirjoitti:
"jokainen kuollessaan saa elää läpi joka ainoan toisessa ihmisessä herättämänsä tunnetilan. "
Awesome! (;
Nyt kyllä jännittää.
- tunnoton
Ehkä mä oon jo taivaassa kun en enää tunne?
Tai tunnen kyllä mutta paljon lievempänä kuin ennen, nytkin tunnen lievää ahdistusta ja raskauden tunnetta mutta kohta se on taas poissa :)- tunnoton
Se muuten tulee täältä palstalta ihan selvästi!
Mun ukkovarvasta alkoi kihelmöimään kummallisesti...Johtuukohan se ahdistuksesta, vai tukahdutettu häpeänikö se siellä kummittelee...
dizel kirjoitti:
Mun ukkovarvasta alkoi kihelmöimään kummallisesti...Johtuukohan se ahdistuksesta, vai tukahdutettu häpeänikö se siellä kummittelee...
alettasko uhreiks D ?
mä voisin olla sun uhri ja sä voisit olla mun- nargeisson, växjö
temppuilija kirjoitti:
alettasko uhreiks D ?
mä voisin olla sun uhri ja sä voisit olla munMoon nii rajottunu jäpä, etten jaqsa yhtä aihetta liian pitkään. Se voi murentaa aivolisäkkeen hapin saantia.
temppuilija kirjoitti:
alettasko uhreiks D ?
mä voisin olla sun uhri ja sä voisit olla munNjääh...kokeilin jo pari kertaa ja jotenkin liian henkisesti rajoittavaa tuo uhriutuminen...
Pitäisi vain 24/7 keskittyä siihen, mitä joku muu on mulle tehnyt ja olen aivan liian itsekäs miettimään jotain toista henkilöä kauemmin, kuin sen 0,07 sekuntia/vrk...max.
Mutta voit kyllä kaikin mokomin ryhtyä minun uhrikseni, jos haluat... ;P- ihmepalsta
dizel kirjoitti:
Njääh...kokeilin jo pari kertaa ja jotenkin liian henkisesti rajoittavaa tuo uhriutuminen...
Pitäisi vain 24/7 keskittyä siihen, mitä joku muu on mulle tehnyt ja olen aivan liian itsekäs miettimään jotain toista henkilöä kauemmin, kuin sen 0,07 sekuntia/vrk...max.
Mutta voit kyllä kaikin mokomin ryhtyä minun uhrikseni, jos haluat... ;P"Njääh...kokeilin jo pari kertaa ja jotenkin liian henkisesti rajoittavaa tuo uhriutuminen..."
Mites on tuon UHRIUTTAMISEN kanssa, onko henkisesti rajoittavaa uhriuttaa 24/7 siihen?
Kun joku huomaa joutuneensa narsistin uhriksi ja sitten tiedostaa, että narsisti alistaa, mitätöi, kohtelee huonosti, harrastaa kaksoisidosviestintää, yrittää sitä tietoa toitottaa myös kanssaihmisille ja sitä kautta toteaa, että järkevin vaihtoehto on päästä narsistista eroon ja TIEDOSTAA NARSISTIN TUHOAVAT TAVAT eli ESTÄÄ UHRIUTUMINEN, niin sehän tuomitaan rankasti ja haukutaan tällaiset ihmiset maan rakoon eli itse asiassa kynsin hampain pidetäänkin kiinni siitä että uhrit UHRIUTUISIVAT eli eivät tiedostaisi narsistin tuhoavia tapoja kohdella kanssaihmisiään? Näitä kun ei saisi teidän mielestänne tiedostaa vaan uhrin pitäisi syyttää kaikesta itseään. Kun uhrit syyttävät kaikesta itseään, pitävät narsistia normaalina ihmisiä, niin siinäpä onkin juuri se juttu, he eivät osaa varoa narsistia, sortuvat kenties toiseenkin narsistiin yhdestä eroon päästyään eli todellakin UHRIUTUISIVAT. Narsistien psyykeä yritetään selittää normaali-ihmisten psyykkisten mekanismien kautta jopa kaikenlaisin asiaa koskevin asiantuntijalinkein, eikä oteta huomioon että niissä puhutaan normaali-ihmisten reagointitavoista erilaisiin erioihin eikä oteta huomioon että narsistin tunne-elämä ja toimintatavat poikkeavat merkittävästi normaali-ihmisen reagoinneista eri asioihin. - ihmepalsta
ihmepalsta kirjoitti:
"Njääh...kokeilin jo pari kertaa ja jotenkin liian henkisesti rajoittavaa tuo uhriutuminen..."
Mites on tuon UHRIUTTAMISEN kanssa, onko henkisesti rajoittavaa uhriuttaa 24/7 siihen?
Kun joku huomaa joutuneensa narsistin uhriksi ja sitten tiedostaa, että narsisti alistaa, mitätöi, kohtelee huonosti, harrastaa kaksoisidosviestintää, yrittää sitä tietoa toitottaa myös kanssaihmisille ja sitä kautta toteaa, että järkevin vaihtoehto on päästä narsistista eroon ja TIEDOSTAA NARSISTIN TUHOAVAT TAVAT eli ESTÄÄ UHRIUTUMINEN, niin sehän tuomitaan rankasti ja haukutaan tällaiset ihmiset maan rakoon eli itse asiassa kynsin hampain pidetäänkin kiinni siitä että uhrit UHRIUTUISIVAT eli eivät tiedostaisi narsistin tuhoavia tapoja kohdella kanssaihmisiään? Näitä kun ei saisi teidän mielestänne tiedostaa vaan uhrin pitäisi syyttää kaikesta itseään. Kun uhrit syyttävät kaikesta itseään, pitävät narsistia normaalina ihmisiä, niin siinäpä onkin juuri se juttu, he eivät osaa varoa narsistia, sortuvat kenties toiseenkin narsistiin yhdestä eroon päästyään eli todellakin UHRIUTUISIVAT. Narsistien psyykeä yritetään selittää normaali-ihmisten psyykkisten mekanismien kautta jopa kaikenlaisin asiaa koskevin asiantuntijalinkein, eikä oteta huomioon että niissä puhutaan normaali-ihmisten reagointitavoista erilaisiin erioihin eikä oteta huomioon että narsistin tunne-elämä ja toimintatavat poikkeavat merkittävästi normaali-ihmisen reagoinneista eri asioihin."normaali-ihmisten reagointitavoista erilaisiin erioihin" pitää olla "normaali-ihmisten reagointitavoista erilaisiin ASIOIHIN".
ihmepalsta kirjoitti:
"Njääh...kokeilin jo pari kertaa ja jotenkin liian henkisesti rajoittavaa tuo uhriutuminen..."
Kun joku huomaa joutuneensa narsistin uhriksi ja sitten tiedostaa, että narsisti alistaa, mitätöi, kohtelee huonosti, harrastaa kaksoisidosviestintää, yrittää sitä tietoa toitottaa myös kanssaihmisille ja sitä kautta toteaa, että järkevin vaihtoehto on päästä narsistista eroon ja TIEDOSTAA NARSISTIN TUHOAVAT TAVAT eli ESTÄÄ UHRIUTUMINEN, niin sehän tuomitaan rankasti ja haukutaan tällaiset ihmiset maan rakoon eli itse asiassa kynsin hampain pidetäänkin kiinni siitä että uhrit UHRIUTUISIVAT eli eivät tiedostaisi narsistin tuhoavia tapoja kohdella kanssaihmisiään? Näitä kun ei saisi teidän mielestänne tiedostaa vaan uhrin pitäisi syyttää kaikesta itseään. Kun uhrit syyttävät kaikesta itseään, pitävät narsistia normaalina ihmisiä, niin siinäpä onkin juuri se juttu, he eivät osaa varoa narsistia, sortuvat kenties toiseenkin narsistiin yhdestä eroon päästyään eli todellakin UHRIUTUISIVAT. Narsistien psyykeä yritetään selittää normaali-ihmisten psyykkisten mekanismien kautta jopa kaikenlaisin asiaa koskevin asiantuntijalinkein, eikä oteta huomioon että niissä puhutaan normaali-ihmisten reagointitavoista erilaisiin erioihin eikä oteta huomioon että narsistin tunne-elämä ja toimintatavat poikkeavat merkittävästi normaali-ihmisen reagoinneista eri asioihin."Mites on tuon UHRIUTTAMISEN kanssa, onko henkisesti rajoittavaa uhriuttaa 24/7 siihen?"
En harrasta, niin ei voi tietää...Miten tuo uhriuttaminen edes määritellään? Jos sanon jollekin "pahasti" kerran, tekeekö se hänestä minun uhrin? Entä jos hän vastaa samalla tavoin takaisin? Muutunko uhriksi? Kuinka monta kertaa pitää jollekin henkilölle vittuilla, että hän voi kutsua itseään uhriksi?
Jos joku saa selkäänsä kerran, hän kokee itsensä uhriksi, mutta kun joku toinen saa selkäänsä sata kertaa hän on ja pysyy silti narsistina, eikä muutu uhriksi missään vaiheessa? Näinhän se jotenkin tietääkseni menee...
Se, mitä olet määrittää sinut, ei se mitä teet, tai paljonko sontaa saat niskaasi? Joten nyt kaikki uhrit kipinkapin psykiatille tarkastamaan, että mielenlaatunne varmasti täyttää nämä "uhri-kriteerit", jotka siis ovat: empaattinen, alistuva, helposti manipuloitava, heikko jne...Jos yksi nyt tästä piirrelistasta ei osu kohdille, et voi kutsua itseäsi uhriksi...Koska tämä lista nyt sanoo niin.
Ei mitään väliä sillä, mitä olet kokenut...Ja auta armias, jos saat diagnoosiksi persoonallisuushäiriön! Saat kuulla piirrelistoista lopun ikääsi ja joudut antamaan muiden määritellä sinut, eikä sinulla tule olemaan enää mitään sanavaltaa missään asiassa...
Muut tietävät aina paremmin, senkin mitä ajattelet, mitä teet, tai mitä et tee...He tietävät heikkoutesi, pahat tapasi, sen mitä teet muille tietämättä sitä itsekään...Bye bye, vapaa tahto...tervetuloa piirrelistat. Yllättäen maailma onkin TÄYNNÄ itsesi kaltaisia klooneja. :)- ihmepalsta
dizel kirjoitti:
"Mites on tuon UHRIUTTAMISEN kanssa, onko henkisesti rajoittavaa uhriuttaa 24/7 siihen?"
En harrasta, niin ei voi tietää...Miten tuo uhriuttaminen edes määritellään? Jos sanon jollekin "pahasti" kerran, tekeekö se hänestä minun uhrin? Entä jos hän vastaa samalla tavoin takaisin? Muutunko uhriksi? Kuinka monta kertaa pitää jollekin henkilölle vittuilla, että hän voi kutsua itseään uhriksi?
Jos joku saa selkäänsä kerran, hän kokee itsensä uhriksi, mutta kun joku toinen saa selkäänsä sata kertaa hän on ja pysyy silti narsistina, eikä muutu uhriksi missään vaiheessa? Näinhän se jotenkin tietääkseni menee...
Se, mitä olet määrittää sinut, ei se mitä teet, tai paljonko sontaa saat niskaasi? Joten nyt kaikki uhrit kipinkapin psykiatille tarkastamaan, että mielenlaatunne varmasti täyttää nämä "uhri-kriteerit", jotka siis ovat: empaattinen, alistuva, helposti manipuloitava, heikko jne...Jos yksi nyt tästä piirrelistasta ei osu kohdille, et voi kutsua itseäsi uhriksi...Koska tämä lista nyt sanoo niin.
Ei mitään väliä sillä, mitä olet kokenut...Ja auta armias, jos saat diagnoosiksi persoonallisuushäiriön! Saat kuulla piirrelistoista lopun ikääsi ja joudut antamaan muiden määritellä sinut, eikä sinulla tule olemaan enää mitään sanavaltaa missään asiassa...
Muut tietävät aina paremmin, senkin mitä ajattelet, mitä teet, tai mitä et tee...He tietävät heikkoutesi, pahat tapasi, sen mitä teet muille tietämättä sitä itsekään...Bye bye, vapaa tahto...tervetuloa piirrelistat. Yllättäen maailma onkin TÄYNNÄ itsesi kaltaisia klooneja. :)Et ymmärtänyt olenkaan mitä tarkoitin. Eikö UHRIUTUMINEN tarkoita sitä, että jatkaa loputtomasti narsistin kanssa vaikka saa koko ajan paskaa niskaan? Eikä uhriutuminen tarkoita sitä että valitsee uudeksikin kumppanikseen narsistin kokemuksistaan huolimatta? Niin minä ainakin sen käsitän. Sellainen ei ole UHRIUTUNUT, joka tajuttuaan mistä narsistin kohdalla on kysymys, pyrkii tästä eroon ja lakkaa syyllistymästä turhista aiheettomista narsistin syytöksistä.
Se että taistelee raivokkaasti sitä vastaan, etteivät ihmiset tiedostaisi SITÄ MINKÄLAISIA NARSISTIT ovat ja hyökkäävät voimakkaasti tätä tietoa vastaan, edistävät rankalla tavalla UHRIUTUMISTA, sitä että uhriksi joutunut pysyykin uhrina, koska joidenkin mielestä on tuomittavaa tiedostaa NARSISTIN TODELLISIA PIIRTEITÄ, saati kirjoittaa niistä. Se että tiedostaa sen minkälainen narsisti on, edesauttaa sitä että uhri, joka on kerran tietämättömyyttään ollut uhri ei UHRIUTUISI. Todellisista narsistin piirteistä tietoisuuden lisääminen estää myös muita ihmisiä UHRIUTUMASTA. Tietoisuuden lisäämisen VASTUSTAMINEN ja narsistin piirteiden SELITTELY millon milläkin VALHEELLISELLA huuhaalla edistää ja pitää yllä UHRIUTUMISTA. Sellainen joka haluaa jakaa muillekin tietoaan ja kokemuksiaan narsistista EI OLE UHRIUTUNUT. ihmepalsta kirjoitti:
Et ymmärtänyt olenkaan mitä tarkoitin. Eikö UHRIUTUMINEN tarkoita sitä, että jatkaa loputtomasti narsistin kanssa vaikka saa koko ajan paskaa niskaan? Eikä uhriutuminen tarkoita sitä että valitsee uudeksikin kumppanikseen narsistin kokemuksistaan huolimatta? Niin minä ainakin sen käsitän. Sellainen ei ole UHRIUTUNUT, joka tajuttuaan mistä narsistin kohdalla on kysymys, pyrkii tästä eroon ja lakkaa syyllistymästä turhista aiheettomista narsistin syytöksistä.
Se että taistelee raivokkaasti sitä vastaan, etteivät ihmiset tiedostaisi SITÄ MINKÄLAISIA NARSISTIT ovat ja hyökkäävät voimakkaasti tätä tietoa vastaan, edistävät rankalla tavalla UHRIUTUMISTA, sitä että uhriksi joutunut pysyykin uhrina, koska joidenkin mielestä on tuomittavaa tiedostaa NARSISTIN TODELLISIA PIIRTEITÄ, saati kirjoittaa niistä. Se että tiedostaa sen minkälainen narsisti on, edesauttaa sitä että uhri, joka on kerran tietämättömyyttään ollut uhri ei UHRIUTUISI. Todellisista narsistin piirteistä tietoisuuden lisääminen estää myös muita ihmisiä UHRIUTUMASTA. Tietoisuuden lisäämisen VASTUSTAMINEN ja narsistin piirteiden SELITTELY millon milläkin VALHEELLISELLA huuhaalla edistää ja pitää yllä UHRIUTUMISTA. Sellainen joka haluaa jakaa muillekin tietoaan ja kokemuksiaan narsistista EI OLE UHRIUTUNUT."Se että tiedostaa sen minkälainen narsisti on, edesauttaa sitä että uhri, joka on kerran tietämättömyyttään ollut uhri ei UHRIUTUISI."
Miksi tämän pitäisi minua liikuttaa?
Minun puolestani uhrit saavat olla uhriutuneita, riutuneita, tai uhrautuneita aivan samantekevää...Koko uhri-sana joutaisi jo minun puolestani huuhaana roskikseen...
Se on vain uhrien tapa ylentää itsensä suureksi marttyyriksi...Vaikka tosiasiassa eivät tiedä edes mitä uhrius on. Tai mitä on se paljon puhuttu kärsimys. Jos he tietäisivät, miten he ovat yhä edelleen kaiken sen kokemansa jälkeen TERVEITÄ, kuten he haluavat korostaa...
Miksi he eivät ole vaipuneet jo psykoosiin, miksi heidän mielensä ei ole pirstaloitunut sen helvetin keskellä, tai miksi heille ei ole kehittynyt vaikeaa persoonallisuushäiriöä kärsimystensä seurauksena?
Kiinnostaa tuo koko käsite vähintään yhtä paljon, kuin uhreja kiinnostaa se, mitä tällainen vääristelty tieto aiheuttaa ympäristölle ja niille vihatuille narsisteille...
Sen sijaan ( mihin minä pyrin ) , että narsistisia toimintamalleja pyrittäisiin ymmärtämään ja niistä itselleen ( ja ehkä myös sitä kautta muille ) haitallisista keinoista opittaisiin ehkä eroon ajan kanssa ( jos näkee tarvetta ), nuo uhrien keinot pyrkivät erottamaan narsistit muusta yhteiskunnasta kokonaan...Lyömään sen lopullisen ( ja yleensä valheellisen ) leiman ihmisten otsaan. Mikä aiheuttaa väistämättä ketjureaktion, mikä muuttaa asiat aina vain pahemmaksi...Sen sijaan, että asioita yritettäisiin selvittää, uhrit haluavat lakaista ongelman maton alle...
Jokainen järkevä ihminen ymmärtää, miten epärealistinen tuo uhrien toive on, kun ottaa huomioon paljon maailmassa on ihmisiä ja sitä kautta narsisteja...- ihmepalsta
dizel kirjoitti:
"Se että tiedostaa sen minkälainen narsisti on, edesauttaa sitä että uhri, joka on kerran tietämättömyyttään ollut uhri ei UHRIUTUISI."
Minun puolestani uhrit saavat olla uhriutuneita, riutuneita, tai uhrautuneita aivan samantekevää...Koko uhri-sana joutaisi jo minun puolestani huuhaana roskikseen...
Se on vain uhrien tapa ylentää itsensä suureksi marttyyriksi...Vaikka tosiasiassa eivät tiedä edes mitä uhrius on. Tai mitä on se paljon puhuttu kärsimys. Jos he tietäisivät, miten he ovat yhä edelleen kaiken sen kokemansa jälkeen TERVEITÄ, kuten he haluavat korostaa...
Miksi he eivät ole vaipuneet jo psykoosiin, miksi heidän mielensä ei ole pirstaloitunut sen helvetin keskellä, tai miksi heille ei ole kehittynyt vaikeaa persoonallisuushäiriöä kärsimystensä seurauksena?
Kiinnostaa tuo koko käsite vähintään yhtä paljon, kuin uhreja kiinnostaa se, mitä tällainen vääristelty tieto aiheuttaa ympäristölle ja niille vihatuille narsisteille...
Sen sijaan ( mihin minä pyrin ) , että narsistisia toimintamalleja pyrittäisiin ymmärtämään ja niistä itselleen ( ja ehkä myös sitä kautta muille ) haitallisista keinoista opittaisiin ehkä eroon ajan kanssa ( jos näkee tarvetta ), nuo uhrien keinot pyrkivät erottamaan narsistit muusta yhteiskunnasta kokonaan...Lyömään sen lopullisen ( ja yleensä valheellisen ) leiman ihmisten otsaan. Mikä aiheuttaa väistämättä ketjureaktion, mikä muuttaa asiat aina vain pahemmaksi...Sen sijaan, että asioita yritettäisiin selvittää, uhrit haluavat lakaista ongelman maton alle...
Jokainen järkevä ihminen ymmärtää, miten epärealistinen tuo uhrien toive on, kun ottaa huomioon paljon maailmassa on ihmisiä ja sitä kautta narsisteja..."Miksi tämän pitäisi minua liikuttaa?"
En tiedä miksi, mutta näkyy tuo liikuttavan kun jaksat täällä ihan jatkuvasti siitä kirjoittaa.
"kun ottaa huomioon paljon maailmassa on ihmisiä ja sitä kautta narsisteja... "
Maailmassa on paljon ihmisiä mutta heistä vain pieni prosentti narsistisesti persoonallisuushäiriöisiä.
"Sen sijaan ( mihin minä pyrin ) , että narsistisia toimintamalleja pyrittäisiin ymmärtämään ja niistä itselleen ( ja ehkä myös sitä kautta muille ) haitallisista keinoista opittaisiin ehkä eroon ajan kanssa ( jos näkee tarvetta ),"
Narsistien toimintamalleja ei tulla ikinä ymmärtämään niin että ne hyväksyttäisiin. Narsistit eivät pysty oppimaan eroon haitallisista keinoistaan mitenkään merkittävässä määrin. Terapialla niitä pystytään ehkä lieventämään sen kautta että narsistit ehkä siten oppivat tajuamaan että sen oppimisesta on heille itselleen hyötyä. Useimmat eivät edes halua oppia niistä eroon, koska eivät tunnista itsessään mitään vikaa olevan. ihmepalsta kirjoitti:
"Miksi tämän pitäisi minua liikuttaa?"
En tiedä miksi, mutta näkyy tuo liikuttavan kun jaksat täällä ihan jatkuvasti siitä kirjoittaa.
Maailmassa on paljon ihmisiä mutta heistä vain pieni prosentti narsistisesti persoonallisuushäiriöisiä.
"Sen sijaan ( mihin minä pyrin ) , että narsistisia toimintamalleja pyrittäisiin ymmärtämään ja niistä itselleen ( ja ehkä myös sitä kautta muille ) haitallisista keinoista opittaisiin ehkä eroon ajan kanssa ( jos näkee tarvetta ),"
Narsistien toimintamalleja ei tulla ikinä ymmärtämään niin että ne hyväksyttäisiin. Narsistit eivät pysty oppimaan eroon haitallisista keinoistaan mitenkään merkittävässä määrin. Terapialla niitä pystytään ehkä lieventämään sen kautta että narsistit ehkä siten oppivat tajuamaan että sen oppimisesta on heille itselleen hyötyä. Useimmat eivät edes halua oppia niistä eroon, koska eivät tunnista itsessään mitään vikaa olevan."Sen sijaan ( mihin minä pyrin ) , että narsistisia toimintamalleja pyrittäisiin ymmärtämään ja niistä itselleen ( ja ehkä myös sitä kautta muille ) haitallisista keinoista opittaisiin ehkä eroon ajan kanssa ( jos näkee tarvetta )"
Tässä selkeästi on kuvattu, kuinka itse ilmiötä ja sen aiheuttamia haittoja tulisi tarkastella objektiivisesti (ymmärtää). Kysymys ei ole hyväksymisestä.
Selkeän tarkoitushakuisen narsistisesti haluat ymmärtää asian väärin, kuten niin moni muukin palstan 'uhreista'.dizel kirjoitti:
Njääh...kokeilin jo pari kertaa ja jotenkin liian henkisesti rajoittavaa tuo uhriutuminen...
Mutta voit kyllä kaikin mokomin ryhtyä minun uhrikseni, jos haluat... ;P" Mutta voit kyllä kaikin mokomin ryhtyä minun uhrikseni, jos haluat... ;P "
Tuo lienee meillä vain ajan kysymys. Mutta omasta kokemuksestani se lopulta kääntyy kuitenkin niin päin, että minä olen se narsisti ja sinä minun uhri.
Oon mä tota hiljaa isseksein kuule miettinny. Ehkä sellainen luova kompromissi olisi kuitenkin tuo minun ehdottamani uhri-uhri asetelma. Se on jotenkin ... hmm... hedelmällinen. Mieti mitä mahdollisuuksia se avaa ... ;)ihmepalsta kirjoitti:
"Miksi tämän pitäisi minua liikuttaa?"
Narsistien toimintamalleja ei tulla ikinä ymmärtämään niin että ne hyväksyttäisiin. Narsistit eivät pysty oppimaan eroon haitallisista keinoistaan mitenkään merkittävässä määrin. Terapialla niitä pystytään ehkä lieventämään sen kautta että narsistit ehkä siten oppivat tajuamaan että sen oppimisesta on heille itselleen hyötyä. Useimmat eivät edes halua oppia niistä eroon, koska eivät tunnista itsessään mitään vikaa olevan.Uhri sanaa olen toki käyttänyt paljon, mutta tuo uhriuden käsite on jotenkin sellainen, etten sitä edes ymmärrä...Moni muu on viljellyt tuota käsitettä täällä minuakin enemmän, joten älä yleistä.
Pieni prosentti...Noin muutama prosentti, mutta piirteitä omaavia onkin sitten reippaasti enemmän. Joidenkin arvioiden mukaan jopa viidesosa ( 20%), joten siihen joukkoon mahtuu varmasti myös uhri, jos toinenkin.
Mielestäni narsismi on kuitenkin asia, joka koskettaa lähes jokaista jossain vaiheessa elämää. Sitä voi löytyä lievemmässä määrin, lähes kenestä tahansa...
En nyt jaksa tietolähdettä kaivaa esiin, mutta jossain myös todettiin, kuten sanoinkin, että enemmän valtaa, kuin on narsistilla tiettyjen ikävien asioiden tapahtumiseen, on valtaa myös näillä "ulkopuolisilla" ihmisillä, jotka eivät tee tälle asialle mitään...Enkä tarkoita nyt syyllistämistä, vaan sitä, ettei lähdettäisi sokeasti jokaiseen ideaan mukaan ja seurattaisi johtajaa, kuin lammaslauma...Jälkeenpäin itkien, että miten tässä nyt näin pääsi taas käymään ja syntipukkia etsien.
Tuossa "Breivik" aihetta käsiteltävään aloitukseen heittämässäni linkissä oli mm. tästä aiheesta myös hyvin valaisevaa juttua...Eli siitä, että se vastuu asioihin mitä tapahtuu on ihmisillä itsellään, ei pelkästään tekijällä ja että pitäisi myös toisinaan keskittyä taustoihin, sen sijaan, että vastuuta vältellen osoitettaisiin vain sormella sitä, jonka teot pistävät ensimmäisinä silmään...On kuitenkin myös monia hiljaisia taustavaikuttajia, kuten se narsisteilla mainittu tyypillinen "hovi", jonka sietäisi joskus vilkaista peiliin...puoliso on myös AINA osa tätä niin kutsuttua hovia halusi, tai ei.
Olen itsekin törmännyt monenlaisiin ihmisiin ja huomattavasti itseäni törkeämpiin tapauksiin, muuttanut jopa evakkoon yhtä, että saisin olla rauhassa, mutta ei kai näiden asioiden vatvominen mitään auta...Ainoa mitä voi tehdä, on keskittyä omaan elämäänsä ja toivon siihen jokaisen pyrkivän. Niin uhrien, kuin narsistien, joille tämä sitten tietystä syystä onkin hieman haastavampi tavoite... ( itseäni lukuunottamatta. ;) )temppuilija kirjoitti:
" Mutta voit kyllä kaikin mokomin ryhtyä minun uhrikseni, jos haluat... ;P "
Tuo lienee meillä vain ajan kysymys. Mutta omasta kokemuksestani se lopulta kääntyy kuitenkin niin päin, että minä olen se narsisti ja sinä minun uhri.
Oon mä tota hiljaa isseksein kuule miettinny. Ehkä sellainen luova kompromissi olisi kuitenkin tuo minun ehdottamani uhri-uhri asetelma. Se on jotenkin ... hmm... hedelmällinen. Mieti mitä mahdollisuuksia se avaa ... ;)Miksi ei narsisti-narsisti...Tarviiko niitä uhreja aina olla. Itse en sellaiseen rooliin mahdu, en sitten vaikka väkisin yrittäisin itseni sellaiseen muottiin mahduttaa...
Mutta nyt...Öitä.- xcch
dizel kirjoitti:
Uhri sanaa olen toki käyttänyt paljon, mutta tuo uhriuden käsite on jotenkin sellainen, etten sitä edes ymmärrä...Moni muu on viljellyt tuota käsitettä täällä minuakin enemmän, joten älä yleistä.
Pieni prosentti...Noin muutama prosentti, mutta piirteitä omaavia onkin sitten reippaasti enemmän. Joidenkin arvioiden mukaan jopa viidesosa ( 20%), joten siihen joukkoon mahtuu varmasti myös uhri, jos toinenkin.
Mielestäni narsismi on kuitenkin asia, joka koskettaa lähes jokaista jossain vaiheessa elämää. Sitä voi löytyä lievemmässä määrin, lähes kenestä tahansa...
En nyt jaksa tietolähdettä kaivaa esiin, mutta jossain myös todettiin, kuten sanoinkin, että enemmän valtaa, kuin on narsistilla tiettyjen ikävien asioiden tapahtumiseen, on valtaa myös näillä "ulkopuolisilla" ihmisillä, jotka eivät tee tälle asialle mitään...Enkä tarkoita nyt syyllistämistä, vaan sitä, ettei lähdettäisi sokeasti jokaiseen ideaan mukaan ja seurattaisi johtajaa, kuin lammaslauma...Jälkeenpäin itkien, että miten tässä nyt näin pääsi taas käymään ja syntipukkia etsien.
Tuossa "Breivik" aihetta käsiteltävään aloitukseen heittämässäni linkissä oli mm. tästä aiheesta myös hyvin valaisevaa juttua...Eli siitä, että se vastuu asioihin mitä tapahtuu on ihmisillä itsellään, ei pelkästään tekijällä ja että pitäisi myös toisinaan keskittyä taustoihin, sen sijaan, että vastuuta vältellen osoitettaisiin vain sormella sitä, jonka teot pistävät ensimmäisinä silmään...On kuitenkin myös monia hiljaisia taustavaikuttajia, kuten se narsisteilla mainittu tyypillinen "hovi", jonka sietäisi joskus vilkaista peiliin...puoliso on myös AINA osa tätä niin kutsuttua hovia halusi, tai ei.
Olen itsekin törmännyt monenlaisiin ihmisiin ja huomattavasti itseäni törkeämpiin tapauksiin, muuttanut jopa evakkoon yhtä, että saisin olla rauhassa, mutta ei kai näiden asioiden vatvominen mitään auta...Ainoa mitä voi tehdä, on keskittyä omaan elämäänsä ja toivon siihen jokaisen pyrkivän. Niin uhrien, kuin narsistien, joille tämä sitten tietystä syystä onkin hieman haastavampi tavoite... ( itseäni lukuunottamatta. ;) )."On kuitenkin myös monia hiljaisia taustavaikuttajia, kuten se narsisteilla mainittu tyypillinen "hovi", jonka sietäisi joskus vilkaista peiliin"
Totta, narsisti on työpaikoilla aika voimaton ilman hovia, kaikki jotka yrittävät ymmärtää ja jollakin tavalla hyväksyä narsistin toimet syyllistämällä esim. uhreja tai narsistin puolisoa narsistin teoista, kuuluvat hoviin usein tosin huomaamattaan.
...puoliso on myös AINA osa tätä niin kutsuttua hovia halusi, tai ei."
Noo. Puoliso ei ole osa narsistin hovia. Edellytys että kuuluu narsistin hoviin on se että pystyy elämään sympioosissa narsistin kanssa ja mahdollistamaan ja hyväksymään narsistin teot tai ainakin sulkemaan silmänsä niiltä, sitä puolisot äärimmäisen harvoin tekevät. Ja jos tekevät ovat itse häiriintyneitä, ADHD tai joku muu. Amerikkailaisen tutkimuksen mukaan psykopaatti nph narsisti suhde voi joskus toimia. dizel kirjoitti:
Miksi ei narsisti-narsisti...Tarviiko niitä uhreja aina olla. Itse en sellaiseen rooliin mahdu, en sitten vaikka väkisin yrittäisin itseni sellaiseen muottiin mahduttaa...
Mutta nyt...Öitä.Itse en sulkisi mitään vaihtoehtoa pois. Uhrina olon manipulatiivista arvoa ei pidä aliarvioida.
Tästä on ollut aikaisemminkin juttua ... minkä vuoksi ei voisi myös aivan avoimesti olla vastuunsa kantava osapuoli - narsisti, mutta samalla säilyttää oikeuden olla tarvittaessa, tilanteen niin vaatiessa, myös uhri ?
Eikös tuo uhreus ole oikeastaan tunne?- ihmepalsta
dizel kirjoitti:
Uhri sanaa olen toki käyttänyt paljon, mutta tuo uhriuden käsite on jotenkin sellainen, etten sitä edes ymmärrä...Moni muu on viljellyt tuota käsitettä täällä minuakin enemmän, joten älä yleistä.
Olen itsekin törmännyt monenlaisiin ihmisiin ja huomattavasti itseäni törkeämpiin tapauksiin, muuttanut jopa evakkoon yhtä, että saisin olla rauhassa, mutta ei kai näiden asioiden vatvominen mitään auta...Ainoa mitä voi tehdä, on keskittyä omaan elämäänsä ja toivon siihen jokaisen pyrkivän. Niin uhrien, kuin narsistien, joille tämä sitten tietystä syystä onkin hieman haastavampi tavoite... ( itseäni lukuunottamatta. ;) )"Mielestäni narsismi on kuitenkin asia, joka koskettaa lähes jokaista jossain vaiheessa elämää"
Sen vuoksi tiedon jakaminen siitä, mistä narsistin tunnistaa, on tärkeää "ettei lähdettäisi sokeasti jokaiseen ideaan mukaan ja seurattaisi johtajaa, kuin lammaslauma" ja niitä halveksimianne uhreja ei tulisi. Narsistin tavat toimia ovat pirullisen ovelia ja ilman tietoa tällainen on vaikea tunnistaa ennen kuin on liian myöhäistä. Ja niiden ivaaminen jotka tätä tietoa oman kokemuksensa tai tietojensa perusteella jakavat, on väärin ja ala-arvoista ja edistää vain sitä että narsistit pääsevät mestaroimaan ihmisten elämää helpommin.
"Eli siitä, että se vastuu asioihin mitä tapahtuu on ihmisillä itsellään, ei pelkästään tekijällä ja että pitäisi myös toisinaan keskittyä taustoihin, sen sijaan, että vastuuta vältellen osoitettaisiin vain sormella sitä, jonka teot pistävät ensimmäisinä silmään.."
Että ihminen OSAA ottaa vastuunsa (ettei joutuisi uhriksi) vaikuttaa se että tiedetään minkälaisia narsistit ovat. Narsistin taustojen ymmärtäminen ei vaikuta tähän yhtään mitään, liiallinen ymmärtäminen pikemminkin edistää uhrina olon pitkittämistä. Narsistia ymmärtämällä ja taustoihin keskittymällä ei myöskään tavallinen ihminen (ja huonosti alan ammattilaisetkin) pysty mitenkään vaikuttamaan narsistin tuhoisaan toimintaan tai muuttamaan tai parantamaan häntä. ihmepalsta kirjoitti:
"Mielestäni narsismi on kuitenkin asia, joka koskettaa lähes jokaista jossain vaiheessa elämää"
Sen vuoksi tiedon jakaminen siitä, mistä narsistin tunnistaa, on tärkeää "ettei lähdettäisi sokeasti jokaiseen ideaan mukaan ja seurattaisi johtajaa, kuin lammaslauma" ja niitä halveksimianne uhreja ei tulisi. Narsistin tavat toimia ovat pirullisen ovelia ja ilman tietoa tällainen on vaikea tunnistaa ennen kuin on liian myöhäistä. Ja niiden ivaaminen jotka tätä tietoa oman kokemuksensa tai tietojensa perusteella jakavat, on väärin ja ala-arvoista ja edistää vain sitä että narsistit pääsevät mestaroimaan ihmisten elämää helpommin.
"Eli siitä, että se vastuu asioihin mitä tapahtuu on ihmisillä itsellään, ei pelkästään tekijällä ja että pitäisi myös toisinaan keskittyä taustoihin, sen sijaan, että vastuuta vältellen osoitettaisiin vain sormella sitä, jonka teot pistävät ensimmäisinä silmään.."
Että ihminen OSAA ottaa vastuunsa (ettei joutuisi uhriksi) vaikuttaa se että tiedetään minkälaisia narsistit ovat. Narsistin taustojen ymmärtäminen ei vaikuta tähän yhtään mitään, liiallinen ymmärtäminen pikemminkin edistää uhrina olon pitkittämistä. Narsistia ymmärtämällä ja taustoihin keskittymällä ei myöskään tavallinen ihminen (ja huonosti alan ammattilaisetkin) pysty mitenkään vaikuttamaan narsistin tuhoisaan toimintaan tai muuttamaan tai parantamaan häntä."Jätä se sika." -toimii.
nargeisson, växjö kirjoitti:
Moon nii rajottunu jäpä, etten jaqsa yhtä aihetta liian pitkään. Se voi murentaa aivolisäkkeen hapin saantia.
No sit sä oot vaan ihan tavallisen impulsiivinen ... eikö yleisö merkkaa sulle mitään?
- 16.12.
dizel kirjoitti:
"Se että tiedostaa sen minkälainen narsisti on, edesauttaa sitä että uhri, joka on kerran tietämättömyyttään ollut uhri ei UHRIUTUISI."
Jokainen järkevä ihminen ymmärtää, miten epärealistinen tuo uhrien toive on, kun ottaa huomioon paljon maailmassa on ihmisiä ja sitä kautta narsisteja..."Sen sijaan, että asioita yritettäisiin selvittää, uhrit haluavat lakaista ongelman maton alle..."
Narsistin kanssa ei voi koskaan selvittää asioita, koska narsistit lakaisevat kaikki ongelmat maton alle pitävät itseään puolijumalina joille itselleen kaikki on sallittua ja vika on aina jossain muualla kuin heissä itsessään.
(Narsistien tapa on myös syyttää uhreja kaikesta siitä, mitä ITSE ovat. Se on hyvä pitää mielessä, jos lukee tällä palstalla uhreja mitätöiviä ja syyllistäviä kirjoituksia. Sen vuoksi narsistien kanssa ei koskaan synny oikeata keskustelua, koska he eivät kykene tunnustamaan omia ominaisuuksiaan, joista muita syyttävät.) ihmepalsta kirjoitti:
"Mielestäni narsismi on kuitenkin asia, joka koskettaa lähes jokaista jossain vaiheessa elämää"
Että ihminen OSAA ottaa vastuunsa (ettei joutuisi uhriksi) vaikuttaa se että tiedetään minkälaisia narsistit ovat. Narsistin taustojen ymmärtäminen ei vaikuta tähän yhtään mitään, liiallinen ymmärtäminen pikemminkin edistää uhrina olon pitkittämistä. Narsistia ymmärtämällä ja taustoihin keskittymällä ei myöskään tavallinen ihminen (ja huonosti alan ammattilaisetkin) pysty mitenkään vaikuttamaan narsistin tuhoisaan toimintaan tai muuttamaan tai parantamaan häntä."Sen vuoksi tiedon jakaminen siitä, mistä narsistin tunnistaa, on tärkeää "ettei lähdettäisi sokeasti jokaiseen ideaan mukaan ja seurattaisi johtajaa, kuin lammaslauma""
Tietoa olen täällä itsekin jakanut, vai voitko muka kieltää?
Ikävä kyllä tuo uhrien tieto ei ole realistista johtuen kaikkien negatiivisten kokemusten aiheuttamasta tunnetilasta, joka saa asiat kuulostamaan pahemmilta ja ihmiset demonisemmilta, kuin he ovatkaan...
Sitten kun täällä kertoo asioista ILMAN tuota jumalatonta määrää katkeruutta ja vihaa niin asiat nähdään vääristeltyinä...Mutta ONKO ne vääristeltyjä oikeasti, vai sattuuko totuus vain liikaa...Nyt ei ole kyse sen yksittäisen pienen uhrin kärsimyksistä, vaan kokonaisen ihmisjoukon ( n. KOLME SADASTA ) leimaamisesta pahoiksi!
Lue tuo artikkeli, minkä mainitsin, niin tiedät mistä puhun. Ja ymmärrät myös senkin, ettei kaikki ole vain minun "manipulointiani", vaan ihan monet ASIANTUNTIJATkin ovat tässä asiassa kanssani samaa mieltä...xcch kirjoitti:
."On kuitenkin myös monia hiljaisia taustavaikuttajia, kuten se narsisteilla mainittu tyypillinen "hovi", jonka sietäisi joskus vilkaista peiliin"
Totta, narsisti on työpaikoilla aika voimaton ilman hovia, kaikki jotka yrittävät ymmärtää ja jollakin tavalla hyväksyä narsistin toimet syyllistämällä esim. uhreja tai narsistin puolisoa narsistin teoista, kuuluvat hoviin usein tosin huomaamattaan.
...puoliso on myös AINA osa tätä niin kutsuttua hovia halusi, tai ei."
Noo. Puoliso ei ole osa narsistin hovia. Edellytys että kuuluu narsistin hoviin on se että pystyy elämään sympioosissa narsistin kanssa ja mahdollistamaan ja hyväksymään narsistin teot tai ainakin sulkemaan silmänsä niiltä, sitä puolisot äärimmäisen harvoin tekevät. Ja jos tekevät ovat itse häiriintyneitä, ADHD tai joku muu. Amerikkailaisen tutkimuksen mukaan psykopaatti nph narsisti suhde voi joskus toimia."Noo. Puoliso ei ole osa narsistin hovia."
Ei ole, vai et halua olevan? Olen huomannut, että sinulla on tapana vääristellä asioita sen mukaan, etteivät ne koskaan koskettaisi myös sinua ja että kuulostaisi siltä, ettet koskaan tekisi mitään väärää...Sitä sanotaan kieltämiseksi.dizel kirjoitti:
"Noo. Puoliso ei ole osa narsistin hovia."
Ei ole, vai et halua olevan? Olen huomannut, että sinulla on tapana vääristellä asioita sen mukaan, etteivät ne koskaan koskettaisi myös sinua ja että kuulostaisi siltä, ettet koskaan tekisi mitään väärää...Sitä sanotaan kieltämiseksi.Mä olen kanssa ihmetellyt tuota hovijuttua tyyliin "hitto mitä pellejä" kun jokainen sellaisen ihmisen kanssa esim seurustellut jne on siihen ns kuulunut.
Joten miksi ulkoistaa sekin "niihin muihin" ?- ihmepalsta
lynett kirjoitti:
Mä olen kanssa ihmetellyt tuota hovijuttua tyyliin "hitto mitä pellejä" kun jokainen sellaisen ihmisen kanssa esim seurustellut jne on siihen ns kuulunut.
Joten miksi ulkoistaa sekin "niihin muihin" ?Ero on siinä että narsisti käyttäytyy törkeästi puolisoon kohtaan, joten hän on ennen kaikkea uhri, mutta mielistelee hoviaan (ainakin siihen saakka kun hovi osallistuu uhrin kiusaamiseen narsistin toiveesta) saadakseen hovin toimimaan käsikassaranaan, usein tekemään sen likaisen työn, jotta voi pestä omat kätensä teoista, mitkä ovat hänestä lähtöisin. Kun uhri esimerkiksi myötäilee narsistia jopa säilyttääkseen tämän kanssa oman henkensä, siis pelkää narsistia, niin ei se ole hovina olemista. Joten se siitä.
ihmepalsta kirjoitti:
Ero on siinä että narsisti käyttäytyy törkeästi puolisoon kohtaan, joten hän on ennen kaikkea uhri, mutta mielistelee hoviaan (ainakin siihen saakka kun hovi osallistuu uhrin kiusaamiseen narsistin toiveesta) saadakseen hovin toimimaan käsikassaranaan, usein tekemään sen likaisen työn, jotta voi pestä omat kätensä teoista, mitkä ovat hänestä lähtöisin. Kun uhri esimerkiksi myötäilee narsistia jopa säilyttääkseen tämän kanssa oman henkensä, siis pelkää narsistia, niin ei se ole hovina olemista. Joten se siitä.
Mutta mites ne jalustalle nostamiset ?
Yhtä imelää vientiä.lynett kirjoitti:
Mä olen kanssa ihmetellyt tuota hovijuttua tyyliin "hitto mitä pellejä" kun jokainen sellaisen ihmisen kanssa esim seurustellut jne on siihen ns kuulunut.
Joten miksi ulkoistaa sekin "niihin muihin" ?Niin ja muutenkin monet uhrien kertomat asiat ovat vain uhrien oman epäuskon sävyttämiä kertomuksia...Esimerkkinä vaikka se, miten narsisti voi noin vain "lempata" jonkun ihmisen elämästään miettimättä asiaa sen kummemmin.
Eksällänikin kun meni kaverinsa kanssa välit poikki, niin kyllä hän jaksoi sitä asiaa päivitellä ja kertoi, että harmitti...Ylpeys ei kuitenkaan antanut periksi, että olisi mennyt selvittelemään asiaa, vaikka kehoitin. " Toisen vika." No, saivat kuitenkin asian aivan itsestään sovittua...
Näki myös unia missä yritti pelastaa kavereitaan hukkumasta, siinä onnistumatta. Voisi sanoa, että tämä oli vain pelkkää valehtelua, mutta en usko senkään vuoksi, että mm. isäni oli joskus nähnyt samantapaista unta minusta, kun välit eivät olleet mitkään parhaat mahdolliset...
Kyllä ne tunteet on siellä jossain...piilossa. Vaikeasti selitettäviä juttuja ja kaukana yksinkertaisesta. Usein ne teot sotivatkin narsistilla niitä omia tuntemuksia vastaan...Se ylpeys, kun menee kaikessa aina edelle, mikä tietämättömistä vaikuttaa tunteettomuudelta.
Voisikin sanoa, ettei narsisti ole paha ihminen, vaan oman ylpeytensä uhri...ja kärsii siitä toki itsekin suurimman osan hereillä olo ajastaan, mikäli ei asiaa mielessään käsittele. Yleensä tämä ylpeys myös estää myöntämästä koko asiaa edes itselleen.- 5+5
dizel kirjoitti:
"Sen vuoksi tiedon jakaminen siitä, mistä narsistin tunnistaa, on tärkeää "ettei lähdettäisi sokeasti jokaiseen ideaan mukaan ja seurattaisi johtajaa, kuin lammaslauma""
Tietoa olen täällä itsekin jakanut, vai voitko muka kieltää?
Ikävä kyllä tuo uhrien tieto ei ole realistista johtuen kaikkien negatiivisten kokemusten aiheuttamasta tunnetilasta, joka saa asiat kuulostamaan pahemmilta ja ihmiset demonisemmilta, kuin he ovatkaan...
Sitten kun täällä kertoo asioista ILMAN tuota jumalatonta määrää katkeruutta ja vihaa niin asiat nähdään vääristeltyinä...Mutta ONKO ne vääristeltyjä oikeasti, vai sattuuko totuus vain liikaa...Nyt ei ole kyse sen yksittäisen pienen uhrin kärsimyksistä, vaan kokonaisen ihmisjoukon ( n. KOLME SADASTA ) leimaamisesta pahoiksi!
Lue tuo artikkeli, minkä mainitsin, niin tiedät mistä puhun. Ja ymmärrät myös senkin, ettei kaikki ole vain minun "manipulointiani", vaan ihan monet ASIANTUNTIJATkin ovat tässä asiassa kanssani samaa mieltä..."Sitten kun täällä kertoo asioista ILMAN tuota jumalatonta määrää katkeruutta ja vihaa niin asiat nähdään vääristeltyinä...Mutta ONKO ne vääristeltyjä oikeasti, vai sattuuko totuus vain liikaa...Nyt ei ole kyse sen yksittäisen pienen uhrin kärsimyksistä, vaan kokonaisen ihmisjoukon ( n. KOLME SADASTA ) leimaamisesta pahoiksi! "
Uhrien jakama tieto on totta ja yhdenmukaista myös sen kanssa mitä psykiaitria sanoo narsistista.
Uhrien katkeruus ja viha on narsistin itsensä aiheuttamaa, toisen ihmisen kaltoinkohtelu aiheuttaa aina vihaa ja katkeruutta.
Se joukko, noin kolme sadasta, leimataan pahoiksi, koska he ovat pahoja. 5+5 kirjoitti:
"Sitten kun täällä kertoo asioista ILMAN tuota jumalatonta määrää katkeruutta ja vihaa niin asiat nähdään vääristeltyinä...Mutta ONKO ne vääristeltyjä oikeasti, vai sattuuko totuus vain liikaa...Nyt ei ole kyse sen yksittäisen pienen uhrin kärsimyksistä, vaan kokonaisen ihmisjoukon ( n. KOLME SADASTA ) leimaamisesta pahoiksi! "
Uhrien jakama tieto on totta ja yhdenmukaista myös sen kanssa mitä psykiaitria sanoo narsistista.
Uhrien katkeruus ja viha on narsistin itsensä aiheuttamaa, toisen ihmisen kaltoinkohtelu aiheuttaa aina vihaa ja katkeruutta.
Se joukko, noin kolme sadasta, leimataan pahoiksi, koska he ovat pahoja."Uhrien katkeruus ja viha on narsistin itsensä aiheuttamaa, toisen ihmisen kaltoinkohtelu aiheuttaa aina vihaa ja katkeruutta."
Ja samalla tavalla, kun uhri purkaa vihaansa narsistiin, myös narsisti on purkanut omaa vihaansa uhriin...Ovatko uhrit pahoja?- älä lässytä
dizel kirjoitti:
"Uhrien katkeruus ja viha on narsistin itsensä aiheuttamaa, toisen ihmisen kaltoinkohtelu aiheuttaa aina vihaa ja katkeruutta."
Ja samalla tavalla, kun uhri purkaa vihaansa narsistiin, myös narsisti on purkanut omaa vihaansa uhriin...Ovatko uhrit pahoja?Uhri purkaa vihaansa oikeaan kohteeseen, siihen kuka on hänelle kärsimykset aiheuttanut. Narsisti purkaa vihansa syyttömiin.
älä lässytä kirjoitti:
Uhri purkaa vihaansa oikeaan kohteeseen, siihen kuka on hänelle kärsimykset aiheuttanut. Narsisti purkaa vihansa syyttömiin.
Sitä näkee mitä haluaa nähdä. Niin hyvässä, kuin pahassakin.
- xcch
dizel kirjoitti:
"Mites on tuon UHRIUTTAMISEN kanssa, onko henkisesti rajoittavaa uhriuttaa 24/7 siihen?"
Muut tietävät aina paremmin, senkin mitä ajattelet, mitä teet, tai mitä et tee...He tietävät heikkoutesi, pahat tapasi, sen mitä teet muille tietämättä sitä itsekään...Bye bye, vapaa tahto...tervetuloa piirrelistat. Yllättäen maailma onkin TÄYNNÄ itsesi kaltaisia klooneja. :)"Kuinka monta kertaa pitää jollekin henkilölle vittuilla, että hän voi kutsua itseään uhriksi? "
Asenteesta syntyy kerrat ja liitto positiivista ja negatiivisista kokemuksista, normaalissa on suurin osa positiivisia kokemuksia ja haitat suhteellisen pieniä.
Narsisti liitossa suurin osa kokemuksista on negatiivisia ja kielteiset asiat hallitsevat jokaista päivää enemmän tai vähemmän johtuen rakkauden totaalisesta puutteesta.
"Jos joku saa selkäänsä kerran, hän kokee itsensä uhriksi, mutta kun joku toinen saa selkäänsä sata kertaa hän on ja pysyy silti narsistina, eikä muutu uhriksi missään vaiheessa? Näinhän se jotenkin tietääkseni menee..."
Ei se näin menen, jossakin tapauksessa myös narsisti voi olla olla uhri, esim. osasta narsisteilla on lapsuudesta uhritausta, hyväksikäytöt muut sellaiset.
30 luvulla psykopaatti aatu likvidoi samalla puolella olleet narsistit, kun alkoi kokea heidät kilpailijoiksi.
Jossakin tapauksessa mies pieksää narsisti vaimonsa kun tämä jää toistuvasti vieraista kiinni ei kadu vaan loukkaa miestään jatkuvasti mitä karkeimalla tavalla.
Mies on henkisen pahoinpitelyn uhri ja narsisti fyyysisen, joskus mies on syytön kuten eräässä tapauksessa kun narsisti hyökkäsi miehensä kimppuun takaa päin mutta se oli virhearviointi, miehellä kärähti päreet ja narsisti sai itse turpaan. Siinä perheessä ei sen jälkeen esiintynyt fyysistä väkivaltaa, kyllä siis narsistikin jotain oppii kun on pakko.
Se oli omituista kun narsisti joka yleensä on mestari näyttelemään kaltoin kohteltua ja uhria, ei kuulemma koskaan sanallakaan ole miestään siitä syyttänyt eikä ottanut asiaa esille. xcch kirjoitti:
"Kuinka monta kertaa pitää jollekin henkilölle vittuilla, että hän voi kutsua itseään uhriksi? "
Asenteesta syntyy kerrat ja liitto positiivista ja negatiivisista kokemuksista, normaalissa on suurin osa positiivisia kokemuksia ja haitat suhteellisen pieniä.
Narsisti liitossa suurin osa kokemuksista on negatiivisia ja kielteiset asiat hallitsevat jokaista päivää enemmän tai vähemmän johtuen rakkauden totaalisesta puutteesta.
"Jos joku saa selkäänsä kerran, hän kokee itsensä uhriksi, mutta kun joku toinen saa selkäänsä sata kertaa hän on ja pysyy silti narsistina, eikä muutu uhriksi missään vaiheessa? Näinhän se jotenkin tietääkseni menee..."
Ei se näin menen, jossakin tapauksessa myös narsisti voi olla olla uhri, esim. osasta narsisteilla on lapsuudesta uhritausta, hyväksikäytöt muut sellaiset.
30 luvulla psykopaatti aatu likvidoi samalla puolella olleet narsistit, kun alkoi kokea heidät kilpailijoiksi.
Jossakin tapauksessa mies pieksää narsisti vaimonsa kun tämä jää toistuvasti vieraista kiinni ei kadu vaan loukkaa miestään jatkuvasti mitä karkeimalla tavalla.
Mies on henkisen pahoinpitelyn uhri ja narsisti fyyysisen, joskus mies on syytön kuten eräässä tapauksessa kun narsisti hyökkäsi miehensä kimppuun takaa päin mutta se oli virhearviointi, miehellä kärähti päreet ja narsisti sai itse turpaan. Siinä perheessä ei sen jälkeen esiintynyt fyysistä väkivaltaa, kyllä siis narsistikin jotain oppii kun on pakko.
Se oli omituista kun narsisti joka yleensä on mestari näyttelemään kaltoin kohteltua ja uhria, ei kuulemma koskaan sanallakaan ole miestään siitä syyttänyt eikä ottanut asiaa esille."Siinä perheessä ei sen jälkeen esiintynyt fyysistä väkivaltaa, kyllä siis narsistikin jotain oppii kun on pakko.
Se oli omituista kun narsisti joka yleensä on mestari näyttelemään kaltoin kohteltua ja uhria, ei kuulemma koskaan sanallakaan ole miestään siitä syyttänyt eikä ottanut asiaa esille."
Ei tuo mikään narsisti ole...mies sen sijaan saattaa olla.
Syytön? Puolusteletko väkivaltaa...
Jos joku löisi sen vuoksi, että olen pettänyt, juoksisin heti uusimaan tekoni ihan vain vittuuksillani...Ja moneen kertaan. ;)
Siis heti sen jälkeen, kun olisin antanut miehelle ensin takaisin samalla mitalla.dizel kirjoitti:
"Siinä perheessä ei sen jälkeen esiintynyt fyysistä väkivaltaa, kyllä siis narsistikin jotain oppii kun on pakko.
Se oli omituista kun narsisti joka yleensä on mestari näyttelemään kaltoin kohteltua ja uhria, ei kuulemma koskaan sanallakaan ole miestään siitä syyttänyt eikä ottanut asiaa esille."
Ei tuo mikään narsisti ole...mies sen sijaan saattaa olla.
Syytön? Puolusteletko väkivaltaa...
Jos joku löisi sen vuoksi, että olen pettänyt, juoksisin heti uusimaan tekoni ihan vain vittuuksillani...Ja moneen kertaan. ;)
Siis heti sen jälkeen, kun olisin antanut miehelle ensin takaisin samalla mitalla.Mulle tuli vähän samankaltaisia ajatuksia...
Jos mä "narsistin" kautta (eli itseni vaikka tässä tapauksessa) tota mietin, olisin kävellyt ensinnäkin tekemään rikosilmoituksen tuosta, tehnyt sen selväksi kaikille tutuille ja laittanut jätkän koville. Sen jälkeenhän viduilu ja jäljetön väkivalta voi jatkua omalta osalta kuten haluaa koska toisen ei kannata enää sormea nostaa.
Mutta itse asiaan :
Ilmiselvästi tuossa X:n viestissä puolusteltiin väkivaltaa. Eli oikeutuksen voimalla se on okei...kunhan... =)
Eli oikeutuksen voimalla erinäiset uhrit voivat tehdä mitä vain mitä narsistitkin mutta heillä on siihen oikeus ?temppuilija kirjoitti:
Sitä näkee mitä haluaa nähdä. Niin hyvässä, kuin pahassakin.
"Uhri purkaa vihaansa oikeaan kohteeseen, siihen kuka on hänelle kärsimykset aiheuttanut. Narsisti purkaa vihansa syyttömiin. " (hienosti sanottu)
Temppuilija & Co saa täällä aika surutta jäävettä niskaansa, vaikkei takuulla ole yhdenkään palstalaisen suhdesotkuja aiheuttanut. ;)
'Narsisti purkaa vihansa syyttömiin', siksi syyttömien kannattaa ottaa ihan vaan sillai rennosti.
*ja methän otetaan*16.12. kirjoitti:
"Sen sijaan, että asioita yritettäisiin selvittää, uhrit haluavat lakaista ongelman maton alle..."
Narsistin kanssa ei voi koskaan selvittää asioita, koska narsistit lakaisevat kaikki ongelmat maton alle pitävät itseään puolijumalina joille itselleen kaikki on sallittua ja vika on aina jossain muualla kuin heissä itsessään.
(Narsistien tapa on myös syyttää uhreja kaikesta siitä, mitä ITSE ovat. Se on hyvä pitää mielessä, jos lukee tällä palstalla uhreja mitätöiviä ja syyllistäviä kirjoituksia. Sen vuoksi narsistien kanssa ei koskaan synny oikeata keskustelua, koska he eivät kykene tunnustamaan omia ominaisuuksiaan, joista muita syyttävät.)Mitä olet ajatellut tehdä asian korjaamiseksi?
Niih!
- LK
Ihan sama onko uhri, narsisti tai vasemmistolainen niin loppukädessä on kuitenkin vastuussa itse omasta onnestaan vaikka kuka muu olisi tehnyt mitä.
- Antinarsisti
Entäs oikeistolainen? Tai Soinilainen?
- xcch
"Ihan sama onko uhri, narsisti tai vasemmistolainen niin loppukädessä on kuitenkin vastuussa itse omasta onnestaan vaikka kuka muu olisi tehnyt mitä."
Tiettyyn rajaan asti omaan onnellisuuteen voi vaikuttaa mutta ehkä ei kuitenkaan ihan noin, jos avioliitossa toinen jää kiinni vakka pitkäaikaisesta vieras suhteesta, kuten eräässä liitossa juuri kävi, joka oli ollut onnellinen ja molemmat ovat normaaleja. Niin voiko toinen olla sen jälkeen onellinen kun liitto on hajoamassa, omaisuus menee jakoo ja lapset toisen mukaan.?
Eräs tuttava nainen kävi hammaslääkärissä 1990 luvulla, sai bakteeerin joka aiheutti niin kovat krooniset jatkuvat kivut että tuli oli välittömästi työkyvyttömäksi.
Mitkään särkylääkkeet ei poistaneet kipuja kokonaan mutta aiheuttivat jatkuvan humalatilan, ongelma on todenäköisesti loppuelämän mittainen.
Tuon sinun argumentoinnin mukaan juutalaisilla oli mahdollisuus olla onnellinen keskityleirillä, jos ei, niin se oli heidän vikansa.
Monissa maissa sisällissota on ongelma, monet lapset varttuvat kokematta koskaan rauhaa. He elävät maailmassa, joissa koulut on tuhottu ja neuvottelut käydään aseiden välityksellä. 14-vuotias Dunja niminen kertoo: ”Niin monia ihmisiä on kuollut – – Enää ei kuulu linnunlaulua, ainoastaan lasten itkua, kun he itkevät kuollutta äitiä tai isää, veljeä tai siskoa.”
Ihmisillä on mahdollisuus vaikuttaa omaan onnellisuuteen, mutta se on välillä kovin rajallinen, narsistin kanssa avioliittoa ei saa koskaa toimimaan ja se tuottaa pelkkiä ongelmia elämään.
Kannattee elää realitodellisuudessa. Ajattelu on siis sallittua ennekuin tänne kirjoittaa moisia yleistyksiä.
Vai onko näin? you can lead a human to knowledge, but you cant make it think xcch kirjoitti:
"Ihan sama onko uhri, narsisti tai vasemmistolainen niin loppukädessä on kuitenkin vastuussa itse omasta onnestaan vaikka kuka muu olisi tehnyt mitä."
Tiettyyn rajaan asti omaan onnellisuuteen voi vaikuttaa mutta ehkä ei kuitenkaan ihan noin, jos avioliitossa toinen jää kiinni vakka pitkäaikaisesta vieras suhteesta, kuten eräässä liitossa juuri kävi, joka oli ollut onnellinen ja molemmat ovat normaaleja. Niin voiko toinen olla sen jälkeen onellinen kun liitto on hajoamassa, omaisuus menee jakoo ja lapset toisen mukaan.?
Eräs tuttava nainen kävi hammaslääkärissä 1990 luvulla, sai bakteeerin joka aiheutti niin kovat krooniset jatkuvat kivut että tuli oli välittömästi työkyvyttömäksi.
Mitkään särkylääkkeet ei poistaneet kipuja kokonaan mutta aiheuttivat jatkuvan humalatilan, ongelma on todenäköisesti loppuelämän mittainen.
Tuon sinun argumentoinnin mukaan juutalaisilla oli mahdollisuus olla onnellinen keskityleirillä, jos ei, niin se oli heidän vikansa.
Monissa maissa sisällissota on ongelma, monet lapset varttuvat kokematta koskaan rauhaa. He elävät maailmassa, joissa koulut on tuhottu ja neuvottelut käydään aseiden välityksellä. 14-vuotias Dunja niminen kertoo: ”Niin monia ihmisiä on kuollut – – Enää ei kuulu linnunlaulua, ainoastaan lasten itkua, kun he itkevät kuollutta äitiä tai isää, veljeä tai siskoa.”
Ihmisillä on mahdollisuus vaikuttaa omaan onnellisuuteen, mutta se on välillä kovin rajallinen, narsistin kanssa avioliittoa ei saa koskaa toimimaan ja se tuottaa pelkkiä ongelmia elämään.
Kannattee elää realitodellisuudessa. Ajattelu on siis sallittua ennekuin tänne kirjoittaa moisia yleistyksiä.
Vai onko näin? you can lead a human to knowledge, but you cant make it thinkTässä yksi kertomus reaalitodellisuudesta jossa "paha" on parantunut ja sivuaa muutenkin hyvinhyvin monia asioita joista täällä on keskusteltu.
Pitkä juttu mutta asiasta kiinnostuneille vinkiksi, kannattaa laittaa taustalle lörpöttelemään - erittäin hyvä juttu oli ja antoi ajattelemisen aihetta monelta kantilta.
Mainittiin myös se, kuinka selvitä vaikka sieltä keskitysleiriltä selvinpäin =)lynett kirjoitti:
Tässä yksi kertomus reaalitodellisuudesta jossa "paha" on parantunut ja sivuaa muutenkin hyvinhyvin monia asioita joista täällä on keskusteltu.
Pitkä juttu mutta asiasta kiinnostuneille vinkiksi, kannattaa laittaa taustalle lörpöttelemään - erittäin hyvä juttu oli ja antoi ajattelemisen aihetta monelta kantilta.
Mainittiin myös se, kuinka selvitä vaikka sieltä keskitysleiriltä selvinpäin =)Aaah hah haa...
siis tässä
http://areena.yle.fi/ohjelma/570258- LK
xcch kirjoitti:
Vai onko näin? you can lead a human to knowledge, but you cant make it think"Tiettyyn rajaan asti omaan onnellisuuteen voi vaikuttaa mutta ehkä ei kuitenkaan ihan noin, jos avioliitossa toinen jää kiinni vakka pitkäaikaisesta vieras suhteesta, kuten eräässä liitossa juuri kävi, joka oli ollut onnellinen ja molemmat ovat normaaleja. Niin voiko toinen olla sen jälkeen onellinen kun liitto on hajoamassa, omaisuus menee jakoo ja lapset toisen mukaan.?"
Hän on tuossa tilanteessa kuitenkin itse ainut joka voi siihen vaikuttaa miten onnellista tai onnetonta hänen elämänsä tulee olemaan. Muitten tekemisiä ei voi valita, mutta omat voi. Tottakai elämässä tulee ikäviä asioita, mutta juuri sen takia on tärkeä pitää huolta omasta onnellisuudestaan.
"Eräs tuttava nainen kävi hammaslääkärissä 1990 luvulla, sai bakteeerin joka aiheutti niin kovat krooniset jatkuvat kivut että tuli oli välittömästi työkyvyttömäksi.
Mitkään särkylääkkeet ei poistaneet kipuja kokonaan mutta aiheuttivat jatkuvan humalatilan, ongelma on todenäköisesti loppuelämän mittainen."
Sama asia. Tuossa tilanteessa on itse se joka eniten voi vaikuttaa elämäänsä, tehdä siitä parhaan mahdollisen tai tyytyä uhriksi.
"Tuon sinun argumentoinnin mukaan juutalaisilla oli mahdollisuus olla onnellinen keskityleirillä, jos ei, niin se oli heidän vikansa."
En minä ole kiinnostunut siitä kenen vika joku asia on. Vaan siitä että ihminen itse omaa eniten vaikutusvaltaa elämäänsä, joten käytännössä hänellä on siitä isoin vastuu reaalisesti, oli moraali mitä mieltä tahansa.
"Ihmisillä on mahdollisuus vaikuttaa omaan onnellisuuteen, mutta se on välillä kovin rajallinen, narsistin kanssa avioliittoa ei saa koskaa toimimaan ja se tuottaa pelkkiä ongelmia elämään."
Se ei tietenkään ole rajaton, mutta se on se mahdollisuus mitä tässä maailmassa on. Se kannattaa käyttää vaikka se ei olekaan kaikkivoipainen. Ja jos ei käytä niin seuraukset tulevat.
"Kannattee elää realitodellisuudessa. Ajattelu on siis sallittua ennekuin tänne kirjoittaa moisia yleistyksiä.
Vai onko näin? you can lead a human to knowledge, but you cant make it think"
Näkisin että tämä pohjaa erittäin vahvasti reaalitodellisuuteen. Jos langetat vastuun omasta onnellisuudestasi muille (tosiasiassa et voi, mutta ajatusissasi voit), menetät oman valtasi siihen.
- käteen jäävä osuus
Olet asian ytimessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604986Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362269Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti612134- 2142109
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2131334Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181128- 89956
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47933- 66877
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12839